• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brann_ruler

Vi har dog en formidabel luke på 5 poeng til Sandnes Ulf.

Falkman

Quote from: roaldinho on August 11, 2013, 19:09:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2013, 18:55:33 PM
Etter 19 serierunder er Brann 7 poeng fra medalje og 6 poeng fra 13. plass... Fy faen som vi overpresterer!


hvorfor være så opptatt av størrelsen på klubber?  Det er da en  kjent sak at det er en varibel som spiller liten eller ingen rolle i den bingopregede ligaen vår.. Hvilket resulatatet på Tullevaal nå tjener som et god eksempel på.

Markmus

Ka du ve?

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:17:49 PM
Quote from: roaldinho on August 11, 2013, 19:09:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2013, 18:55:33 PM
Etter 19 serierunder er Brann 7 poeng fra medalje og 6 poeng fra 13. plass... Fy faen som vi overpresterer!


hvorfor være så opptatt av størrelsen på klubber?  Det er da en  kjent sak at det er en varibel som spiller liten eller ingen rolle i den bingopregede ligaen vår..


OK, men da vil jeg ikke høre ETT ord om at vi ikke kan konkurrere med de andre lagene (f.eks. RBK) fordi vi ikke har økonomi til det!
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:18:58 PM


neida, det gjør vi ikke. men det gjør jo ikke noen av lagene fra de andre store byene, heller. med unntak av Rosenborg, da. Det kan  selvsagt ikke brukes som unnskyldning for at vi underpresterer i den grad vi gjør. med  det viser hvordan denne bingoligaen fungerer.

krøvel vellevold

I beste fall ligger Brann på 5.plass etter neste runde. Det betinger at vi slår Viking borte mens FKH taper for Start borte. Da vil vi også ligge bare ett poeng bak Viking på 4.plass, mens vi vil være 4-7 poeng bak AaFK på bronse.

I verste fall ligger Brann på 8. plass etter neste runde. Det betinger at vi taper for Viking borte, mens kampen MFK - Odd får en vinner og VIF slår RBK borte. Vinner LSK hjemme mot Godset og/eller Sogndal borte mot S08, vil det bare være ett poeng ned til dem. Vinner FKH borte mot Start, vil de være 6 poeng foran. Viking vil være 7 poeng foran, og AaFK vil være 10 poeng foran hvis de slår TIL borte.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:31:02 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:18:58 PM


neida, det gjør vi ikke. men det gjør jo ikke noen av lagene fra de andre store byene, heller. med unntak av Rosenborg, da. Det kan  selvsagt ikke brukes som unnskyldning for at vi underpresterer i den grad vi gjør. med  det viser hvordan denne bingoligaen fungerer.


La oss si jeg er sjef for et selskap som stadig går i underskudd og har et skikkelig dårlig arbeidsmiljø, så er det altså OK fordi sjefen i et konkurrerende selskap er like dårlig?

For øvrig kan jeg ikke se en eneste annen klubb i eliteserien blir holdt tilbake av dårlig trener/ledelse som det Brann har. Bare slik at det er sagt.
Ka du ve?

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2013, 19:24:34 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:17:49 PM
Quote from: roaldinho on August 11, 2013, 19:09:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2013, 18:55:33 PM
Etter 19 serierunder er Brann 7 poeng fra medalje og 6 poeng fra 13. plass... Fy faen som vi overpresterer!


hvorfor være så opptatt av størrelsen på klubber?  Det er da en  kjent sak at det er en varibel som spiller liten eller ingen rolle i den bingopregede ligaen vår..


OK, men da vil jeg ikke høre ETT ord om at vi ikke kan konkurrere med de andre lagene (f.eks. RBK) fordi vi ikke har økonomi til det!


neida, det skal du få slippe. denne ligaen er ikke bedre enn at det fint går an å prestere bra med et minimum av ressurser. hvilket sogndal og lignedne er et godt eksempel på. så at vi har ekstremt forbedringspotensialet er hevet over tvil.

Falkman

Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:36:40 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:31:02 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:18:58 PM


neida, det gjør vi ikke. men det gjør jo ikke noen av lagene fra de andre store byene, heller. med unntak av Rosenborg, da. Det kan  selvsagt ikke brukes som unnskyldning for at vi underpresterer i den grad vi gjør. med  det viser hvordan denne bingoligaen fungerer.


La oss si jeg er sjef for et selskap som stadig går i underskudd og har et skikkelig dårlig arbeidsmiljø, så er det altså OK fordi sjefen i et konkurrerende selskap er like dårlig?

For øvrig kan jeg ikke se en eneste annen klubb i eliteserien blir holdt tilbake av dårlig trener/ledelse som det Brann har. Bare slik at det er sagt.


du  klarer jo ikke å lese det jeg skriver. vi burde gjort det langt bedre enn det vi gjør.

Markmus

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:44:08 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:36:40 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:31:02 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:18:58 PM


neida, det gjør vi ikke. men det gjør jo ikke noen av lagene fra de andre store byene, heller. med unntak av Rosenborg, da. Det kan  selvsagt ikke brukes som unnskyldning for at vi underpresterer i den grad vi gjør. med  det viser hvordan denne bingoligaen fungerer.


La oss si jeg er sjef for et selskap som stadig går i underskudd og har et skikkelig dårlig arbeidsmiljø, så er det altså OK fordi sjefen i et konkurrerende selskap er like dårlig?

For øvrig kan jeg ikke se en eneste annen klubb i eliteserien blir holdt tilbake av dårlig trener/ledelse som det Brann har. Bare slik at det er sagt.


du  klarer jo ikke å lese det jeg skriver. vi burde gjort det langt bedre enn det vi gjør.


Med andre ord var det første innlegget ditt om andre klubber helt bortkastet.
Ka du ve?

Falkman

Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:48:36 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:44:08 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:36:40 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:31:02 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:18:58 PM


neida, det gjør vi ikke. men det gjør jo ikke noen av lagene fra de andre store byene, heller. med unntak av Rosenborg, da. Det kan  selvsagt ikke brukes som unnskyldning for at vi underpresterer i den grad vi gjør. med  det viser hvordan denne bingoligaen fungerer.


La oss si jeg er sjef for et selskap som stadig går i underskudd og har et skikkelig dårlig arbeidsmiljø, så er det altså OK fordi sjefen i et konkurrerende selskap er like dårlig?

For øvrig kan jeg ikke se en eneste annen klubb i eliteserien blir holdt tilbake av dårlig trener/ledelse som det Brann har. Bare slik at det er sagt.


du  klarer jo ikke å lese det jeg skriver. vi burde gjort det langt bedre enn det vi gjør.


Med andre ord var det første innlegget ditt om andre klubber helt bortkastet.


neida, for det viser at underprestering  er et kjennetegn ved ligaen generelt og ikke oss spesielt. vi har en ledelse som ikke holder mål. men det ikke det eneste forklaringen på hvorfor vi ligger der vi ligger.

Markmus

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:55:35 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:48:36 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:44:08 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:36:40 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:31:02 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2013, 19:18:58 PM


neida, det gjør vi ikke. men det gjør jo ikke noen av lagene fra de andre store byene, heller. med unntak av Rosenborg, da. Det kan  selvsagt ikke brukes som unnskyldning for at vi underpresterer i den grad vi gjør. med  det viser hvordan denne bingoligaen fungerer.


La oss si jeg er sjef for et selskap som stadig går i underskudd og har et skikkelig dårlig arbeidsmiljø, så er det altså OK fordi sjefen i et konkurrerende selskap er like dårlig?

For øvrig kan jeg ikke se en eneste annen klubb i eliteserien blir holdt tilbake av dårlig trener/ledelse som det Brann har. Bare slik at det er sagt.


du  klarer jo ikke å lese det jeg skriver. vi burde gjort det langt bedre enn det vi gjør.


Med andre ord var det første innlegget ditt om andre klubber helt bortkastet.


neida, for det viser at underprestering  er et kjennetegn ved ligaen generelt og ikke oss spesielt. vi har en ledelse som ikke holder mål. men det ikke det eneste forklaringen på hvorfor vi ligger der vi ligger.


Du har helt rett i at vi har en ledelse som ikke holder mål og at det ikke er eneste forklaringen på hvorfor vi ligger der vi ligger. Vi har nemlig en trener som ikke holder mål også.
Ka du ve?

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2013, 19:34:21 PM
I beste fall ligger Brann på 5.plass etter neste runde. Det betinger at vi slår Viking borte mens FKH taper for Start borte. Da vil vi også ligge bare ett poeng bak Viking på 4.plass, mens vi vil være 4-7 poeng bak AaFK på bronse.

I verste fall ligger Brann på 8. plass etter neste runde. Det betinger at vi taper for Viking borte, mens kampen MFK - Odd får en vinner og VIF slår RBK borte. Vinner LSK hjemme mot Godset og/eller Sogndal borte mot S08, vil det bare være ett poeng ned til dem. Vinner FKH borte mot Start, vil de være 6 poeng foran. Viking vil være 7 poeng foran, og AaFK vil være 10 poeng foran hvis de slår TIL borte.



Det er 9 poeng ned til Start. Jeg ser for meg ett Brannlag på full fart mot nedrykk. Om ikke Larsen får en ny god høst så er dette Branntoget på full fart til helvete.

Lasaron

En liten del av meg håper det, slike at det brenner skikkelig under føttene til trojkaen.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on August 12, 2013, 08:18:18 AM
En liten del av meg håper det, slike at det brenner skikkelig under føttene til trojkaen.


Vil vel holde med en 13. plass for å svi føttene hans skulle jeg tro. Trenger ikke nedrykk for det.


Spelaren

Her er tabellkalkulator, for dei av dere som har lyst å gjette på utfallet av dei neste elleve rundene. Det er faktisk mulig å rykke ned, men det fordrer ein urealistisk og nokså spektakulær kollaps. Eg lekte meg rundt og endte opp på 8. plass - men så er eg jo ein ukuelig optimist.
Gå av.

roaldinho

1   Strømsgodset   30   20   6   4   66
2   Rosenborg   30   18   9   3   63
3   Viking   30   14   11   5   53
4   Molde   30   15   7   8   52
5   Aalesund   30   14   7   9   49
6   Sogndal   30   11   9   10   42
7   Odd   30   12   4   14   40
8   Haugesund   30   12   4   14   40
9   Lillestrøm   30   10   9   11   39
10   Vålerenga   30   11   5   14   38
11   Tromsø   30   9   8   13   35
12   Brann   30   10   5   15   35
13   Start   30   9   8   13   35
14   Sandnes Ulf   30   9   6   15   33
15   Hønefoss   30   5   9   16   24
16   Sarpsborg 08   30   4   7   19   19
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Joggi Bogga

August og september ser veldig vanskelig ut, men jeg tror vi kan så mange som 3 seire i oktober. Det kan være nok til at vi plasserer oss over Sandnes Ulf.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Vi er ett poeng foran Sogndal folkens og 2/3 deler av sesongen er ferdigspilt...

olebrann3

Etter neste ukes bortekamp i skien er det faktisk mulig at vi befinner oss på 12.plass.
Men vi kan vell ikke forvente så mye mer.

Klaus_Brann

Gjør vi det kan det forhåpentligvis nærme seg trenerskifte veldig snart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Jeg kjørte også igjennom den tabellkalkulatoren, med det jeg antar som realistiske resultater, og da havnet også Brann på en finfin tolvte plass. Flott det...

Tipper vi snakker om maks 5000 solgte partoutkort til neste sesong dersom dette slår til. Da blir det jaggu glissent på stadion etterhvert.
Aldri mer Obos....

nero

Trodde jeg var i overkant pessimistisk da jeg tippet 8. plass før sesongen, men ser nå at jeg snarere kan ha vært litt for optimistisk.
Lions led by donkeys.

dokken

Trist å si det, men en 12. plass hadde vært helt greit.

Medalje (og dermed e-cup neste år) har aldri vært realistisk, med tanke på hvordan vi har fremstått denne sesongen. Da er det bedre for fremtiden at det går skikkelig dårlig, enn at vi havner på 5. - 6. plass, et hav av poeng bak bronsen med likevel tilsynelatende med en "OK" plassering.

I eliteserien er kvalitetsforskjellen minimal mellom 5. og 12. plass. Havner man øverst i køen av middelmådigheter, kamuflerer det den reelle sportslige situasjonen, og gir Moldestad, RBH og Skarsfjord ammunisjon til å gå på en ny sesong med null endringer.

Da er det bedre å havne nederst av middelmådighetene, og får en utluftning/opprenskning. Så lenge vi ikke rykker ned, da. Men så pessimistisk er ikke jeg engang.

Nixon

Quote from: dokken on August 19, 2013, 08:38:38 AMDa er det bedre å havne nederst av middelmådighetene, og får en utluftning/opprenskning.



Jeg er generelt sett skeptisk til å ønske at Brann skal tape kamper. For det første er det veldig kjedelig å tape kamper. Og for det andre blir klubben litt mer svekket for hvert tap. Folk mister engasjement og interesse, og vi kommer inn i en negativ spiral.

Hvis man hadde garantier for at en dårlig plassering hadde gitt en opprenskning som på et øyeblikk hadde kompensert for nedgangen kunne det kanskje vært greit. Men etter forlengingen til Skarsfjord tror jeg ikke at han forsvinner selv om vi blir nummer 12. Skal det skje noe i klubben må vi supportere presse på selv slik at det blir en forandring. For eksempel på årsmøtet. Og da vil en 12. plass gi eventuelle nye koster et dårligere utgangspunkt.
Rød makt på Hansa

dudo

Det er ingen vits i å håpe på tap. De kommer uansett, og så kan man sitte der med ren samvittighet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

August 19, 2013, 10:17:14 AM #978 Last Edit: August 19, 2013, 10:19:22 AM by nero
Nå har vi dessverre kommet så langt at alt som kan fremstilles som en "hederlig plassering" bare vil forlenge den tragiske situasjonen vi er oppe i, så på mange måter er det kanskje like greit at det skjærer seg skikkelig nå, så det kan fremskynde en prosess som vil komme uansett. Jo før, jo heller. Det hadde vært så mye bedre med et skifte nå, slik at det er mulig å berge noe partoutkortsalget neste år, men vi må bare innse at det er lite sannsynlig. Med mindre vi snuser på 12. plassen. Da kan det fort begynne å bli litt hett der oppe, da finner nok Bruunikken plutselig ut at det er best å ofre Skarsfjord, i håp om at det kan berge hans egen jobb.
Lions led by donkeys.

dokken

Dessuten: Når jeg jubler hemningsløst for Brann-seire, så er det enten fordi:

1) Vi slår en forhatt motstander av type VIF og RBK, eller
2) Seieren gjør at vi har sjanse til å oppnå noe, som e-cup, medalje eller aller helst gull

Nå er jo alternativ 2 ute av bildet. At vi vinner hjemme over Sogndal eller borte mot Odd gir meg fint lite i seg selv, det blir som å vinne en treningskamp. Uten betydning i det store bildet.

Derfor håper jeg vi knuser VIF på Ullevaal. Foruten det er jeg relativt likegyldig til resten av sesongen. Jeg kommer til å se på, men forstår godt dem som holder seg hjemme.

Henki

Quote from: dokken on August 19, 2013, 11:31:58 AM


Derfor håper jeg vi knuser VIF på Ullevaal. Foruten det er jeg relativt likegyldig til resten av sesongen. Jeg kommer til å se på, men forstår godt dem som holder seg hjemme.


Jeg vil nok ikke klare å holde meg hjemme. Jeg er i hvert fall ikke kommet dit ennå. Men jeg merker godt at det ikke er veldig interessant å følge Brann for tiden. Og den lille interessen som fortsatt er der står med gedigent negativt fortegn. Jeg forstår i så måte veldig godt dem som ikke gidder mer, både når det gjelder å stille i år og å fornye sesongkort til neste år.

Situasjonen er bare bedriten, og det som er enda verre er at det er Brann som har satt seg selv i denne situasjonen.
Ballen skal fremover!

Xminator

Quote from: dokken on August 19, 2013, 11:31:58 AM
Dessuten: Når jeg jubler hemningsløst for Brann-seire, så er det enten fordi:

1) Vi slår en forhatt motstander av type VIF og RBK, eller
2) Seieren gjør at vi har sjanse til å oppnå noe, som e-cup, medalje eller aller helst gull

Nå er jo alternativ 2 ute av bildet. At vi vinner hjemme over Sogndal eller borte mot Odd gir meg fint lite i seg selv, det blir som å vinne en treningskamp. Uten betydning i det store bildet.

Derfor håper jeg vi knuser VIF på Ullevaal. Foruten det er jeg relativt likegyldig til resten av sesongen. Jeg kommer til å se på, men forstår godt dem som holder seg hjemme.


Deg om det. Jeg har stor glede av flott Brannspill og Brannseire generelt selv om det bare betyr at vi havner 2 poeng nærmere laget foran i ingenmannsland.

tsrqpo

Litt artig at Skarsfjord tidligere ble irritert når noen påpekte at det hjalp oss at vi hadde spilt mange flere na per hjemme en borte når vi låg på en tredje/fjerde plass, mens han no forklarer de siste tids resultater på at vi har spilt så mye borte i det siste..

Han er en bortforklaringsmaskin. Må vere kjekt å vere Skars, alltid rett uansett..
Forøvrig har han noen gode poeng angående plasseringene til Pusic, foran mål. Han er skjelden/aldri først på innleggene

dragn

Uansett hvor rett Skarsfjord har, så tar det ikke vekk poenget med at han altfor sjeldent blir spilt opp i gode situasjoner. Samme med Huseklepp, kunne sikkert brukt han i et 2007-system som bakromsspiss, og visst at vi kom til å skape minst en god målsjanse i løpet av kampen. Den følelsen har jeg ikke idag.

Spelaren

Eg tenkte ein liten nostalgisk tripp tilbake til våre tanker før sesongen kunne vere interessant. Pessimismen er lett å få øye på etter ein begredelig 2012-sesong.

Quote from: Spelaren on October 28, 2012, 20:11:54 PM
Ny frustrasjonssesong? Det blir interessant med overgangsvinduet, Ojo og Korscmar ut og forhåpentligvis ein god slump penger.  Unggutter som blir ein vinter eldre og kanskje nokre nye interessante tilskudd frå det store utland.  Skarsfjord er garantert treneren vår men me får håpe på framgang på bortebane. 2015 er fremdeles langt bak i horisonten...


Definitivt ny frustrasjonssesong. Skarsfjord er ikkje bare fortsatt treneren vår, men har atpåtil fått karret seg til ein forlengelse. Har Erik Mjelde gitt ham bildene frå det julebordet?

Quote from: Gepard on November 18, 2012, 20:04:03 PM
2013 er det bare ä glemme. Ambisjonslöst er det dekkende ordet for Skarsfjords Brann. Det er 0 null vinnermentalitet under narvikingien.


Gepard med treffende analyse.

Quote from: 1908 on November 18, 2012, 20:06:52 PM
Fy faen Skarsfjord kommer til å koste Brann flere mill i 2013... Partourkortsalget vil rase.. Intr for Brann er på bunn.. Styret er en gjeng med idioter som ikke tar ansvar... Skal bli så kjekt med disse 3-4 kalde måndene å vente på en ny supersesong med Skarsfotball!


Styret, ja. Hipp hurra.

Quote from: Huff on November 18, 2012, 22:06:09 PM
(...)
Så ser jeg og helst at Skars takker av, men dette virker og fullstendig urealistisk.


Fullstendig urealistisk.

Quote from: Falkman on November 19, 2012, 19:27:27 PM
Molde, Rosenborg, Vif, Lsk  Viking og Haugesund.  Det er lagene vi garantert slipper å møte på plast neste år. Alt ligger til rette for enda en herlig borte-sesong, med andre ord.


...med andre ord.

Quote from: krakra on December 08, 2012, 12:50:35 PM
slapp av. rbh har lovet oss ny dm og lovet at de som forsvinner skal erstattes med tilsvarende kvalitet. vi maa bare regne med at han holder det loeftet


;D
Gå av.

ostraume

Sesongen er over. Kjedelig.

Positivt: Barmen, Haugen og Badji utfyller hverandre på en fin måte sentralt i banen. La disse spille resten av kampene.

Negativt: Vi har hundre midtstoppere, men ingen som holder høyt nok nivå.

Stating the obvious: Vi trenger en klassespiss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: ostraume on August 21, 2013, 08:01:10 AM
Sesongen er over. Kjedelig.

Positivt: Barmen, Haugen og Badji utfyller hverandre på en fin måte sentralt i banen. La disse spille resten av kampene.



Malurt i begeret: Faktisk uenig i dette. Midtbanen fungerer ikke spesielt bra. Barmen har ikke overbevist meg om at han er en stabil TL-spiller. Haugen har gjort fremskritt, ja, mens Badji har hatt en nedadgående kurve etter en kanonstart. Synes heller ikke det helt henger sammen på midten. Badjis turer tilbake for å hente ballen etterlater ofte Haugen helt alene når feilpasningen kommer, og plenty av rom for motstanderens midtbane.  De har mye å gå på, for å si det sånn.
Lions led by donkeys.

ostraume

Helt enig i at de har mye å  gå på. Derfor: La de spille resten av sesongen. J

eg er også usikker på om Barmen rett og slett er god nok, men sesongen er over så nå er tiden å finne ut av det. Det jeg sier er at de utfyller hverandre på en fin måte som spillertyper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


osoerli

Quote from: Huff on August 21, 2013, 08:31:03 AM
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Folk-er-blitt-mer-positive-til-Viking-388408_1.snd#.UhRssT97AXE

Brannledelsen bør lese dette.


ja Viking og kanskje Aalesund er litt samanliknbare med Brann.

Viking ville også vera langsiktige og beholdt Hareide trass middelmådige resultat.  Endte som nr 10, 9 og 11 siste 3 sesongane.  Skiftar trenar og ender som nr 5 i første sesong med Jonevret.  Kjem ganske sikkert til å bli nr 3 elller 4 i år.  Spelar fin fotball, aukande publikumsoppmøte (13064 mot oss sist), god stemning i byen og aukande sponsorinteresse.  Med dertil stor auke i inntekter.

Aalesund ender som nr 13, 4, 9, og 11 siste 4 sesongane.  Gjer det bra i cupen, men har ein trenar som er omstridt.  Skiftar trenar og kjem i år ganske sikkert til å ta medalje i ein eller annan valør, i den nye trenarens første sesong.  Publikumsinteressen er derimot merkeleg nok stadig litt fallande eller i beste fall uendra.

Eg er overbevist om at eit trenarskifte i Brann med eit toppnamn, hadde ført til betre fotball, auka stemning i byen, auka publikumsoppmøte, og auka inntekter.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

gladiporno

Quote from: osoerli on August 21, 2013, 12:28:52 PM
Quote from: Huff on August 21, 2013, 08:31:03 AM
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Folk-er-blitt-mer-positive-til-Viking-388408_1.snd#.UhRssT97AXE

Brannledelsen bør lese dette.

ja Viking og kanskje Aalesund er litt samanliknbare med Brann.

Viking ville også vera langsiktige og beholdt Hareide trass middelmådige resultat.  Endte som nr 10, 9 og 11 siste 3 sesongane.  Skiftar trenar og ender som nr 5 i første sesong med Jonevret.  Kjem ganske sikkert til å bli nr 3 elller 4 i år.  Spelar fin fotball, aukande publikumsoppmøte (13064 mot oss sist), god stemning i byen og aukande sponsorinteresse.  Med dertil stor auke i inntekter.

Aalesund ender som nr 13, 4, 9, og 11 siste 4 sesongane.  Gjer det bra i cupen, men har ein trenar som er omstridt.  Skiftar trenar og kjem i år ganske sikkert til å ta medalje i ein eller annan valør, i den nye trenarens første sesong.  Publikumsinteressen er derimot merkeleg nok stadig litt fallande eller i beste fall uendra.

Eg er overbevist om at eit trenarskifte i Brann med eit toppnamn, hadde ført til betre fotball, auka stemning i byen, auka publikumsoppmøte, og auka inntekter.


Jeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong. Spørsmålet er om det er for sent.

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on August 21, 2013, 12:28:52 PM
Quote from: Huff on August 21, 2013, 08:31:03 AM
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Folk-er-blitt-mer-positive-til-Viking-388408_1.snd#.UhRssT97AXE

Brannledelsen bør lese dette.


ja Viking og kanskje Aalesund er litt samanliknbare med Brann.

Viking ville også vera langsiktige og beholdt Hareide trass middelmådige resultat.  Endte som nr 10, 9 og 11 siste 3 sesongane.  Skiftar trenar og ender som nr 5 i første sesong med Jonevret.  Kjem ganske sikkert til å bli nr 3 elller 4 i år.  Spelar fin fotball, aukande publikumsoppmøte (13064 mot oss sist), god stemning i byen og aukande sponsorinteresse.  Med dertil stor auke i inntekter.

Aalesund ender som nr 13, 4, 9, og 11 siste 4 sesongane.  Gjer det bra i cupen, men har ein trenar som er omstridt.  Skiftar trenar og kjem i år ganske sikkert til å ta medalje i ein eller annan valør, i den nye trenarens første sesong.  Publikumsinteressen er derimot merkeleg nok stadig litt fallande eller i beste fall uendra.

Eg er overbevist om at eit trenarskifte i Brann med eit toppnamn, hadde ført til betre fotball, auka stemning i byen, auka publikumsoppmøte, og auka inntekter.


Ang. AaFK og publikum. De hadde "kunstig høye" tilskuertall tidligere fordi det var vanskelig å få tak i billetter til en del kamper - og de dermed solgte mange sesongkort. De siste årene har sesongkortsalget deres gått kraftig ned etterhvert som også hypen rundt klubben har gått ned og man enkelt kan få billett til hvilken som helst kamp. Da blir det en selvforsterkende effekt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 12:38:35 PMJeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong.


Det tror jeg du er ganske alene om. I så fall må det skje noe helst spesielt. Nedrykk. Eller kanskje et enstemmig spilleropprør.
Rød makt på Hansa

nero

Quote from: Nixon on August 21, 2013, 14:13:36 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 12:38:35 PMJeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong.


Det tror jeg du er ganske alene om. I så fall må det skje noe helst spesielt. Nedrykk. Eller kanskje et enstemmig spilleropprør.


Tror du et reellt tislkuertall på 5-6000 resten av sesongen vil hjelpe?
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

Skarsfjord kan ikke få sparken før neste sesong uten at hele styret må trekke seg samtidig.
"og der snubler Sæternes igjen"

gladiporno

Quote from: Utmedsnolken on August 21, 2013, 14:36:31 PM
Skarsfjord kan ikke få sparken før neste sesong uten at hele styret må trekke seg samtidig.


Ikke første og neppe siste gang at ledelsen i Brann sparker hovedtreneren kort tid etter at kontrakten ble forlenget.

gladiporno

Quote from: Nixon on August 21, 2013, 14:13:36 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 12:38:35 PMJeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong.


Det tror jeg du er ganske alene om. I så fall må det skje noe helst spesielt. Nedrykk. Eller kanskje et enstemmig spilleropprør.


Jeg tror ikke Brann tar noe særlig med poeng resten av sesongen, og havner i nedrykkstriden. Motstanden blir for stor, både i spillergruppen og omgivelsene, til at Skarsfjord kan fortsette. Om han likevel skulle finne på å fortsette, forsvinner han nok i sommer neste år. Noe håp må man jo ha.

krøvel vellevold

Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 14:40:36 PM
Quote from: Nixon on August 21, 2013, 14:13:36 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 12:38:35 PMJeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong.


Det tror jeg du er ganske alene om. I så fall må det skje noe helst spesielt. Nedrykk. Eller kanskje et enstemmig spilleropprør.


Jeg tror ikke Brann tar noe særlig med poeng resten av sesongen, og havner i nedrykkstriden. Motstanden blir for stor, både i spillergruppen og omgivelsene, til at Skarsfjord kan fortsette. Om han likevel skulle finne på å fortsette, forsvinner han nok i sommer neste år. Noe håp må man jo ha.


Jeg tror Brann havner på 6. plass. Noe Brann vil være storfornøyde med "ut fra ressursene"...
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on August 21, 2013, 16:41:34 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 14:40:36 PM
Quote from: Nixon on August 21, 2013, 14:13:36 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 12:38:35 PMJeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong.


Det tror jeg du er ganske alene om. I så fall må det skje noe helst spesielt. Nedrykk. Eller kanskje et enstemmig spilleropprør.


Jeg tror ikke Brann tar noe særlig med poeng resten av sesongen, og havner i nedrykkstriden. Motstanden blir for stor, både i spillergruppen og omgivelsene, til at Skarsfjord kan fortsette. Om han likevel skulle finne på å fortsette, forsvinner han nok i sommer neste år. Noe håp må man jo ha.


Jeg tror Brann havner på 6. plass. Noe Brann vil være storfornøyde med "ut fra ressursene"...


Etter litt lek med tabelkalkulatoren har jeg oss på en bunnslid 9.plass. 15 poeng fra medalje, 13 poeng fra nedrykk og 25p bak gullet. Det er vel helt greit for styret, en helt middels sesong.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on August 21, 2013, 17:01:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 21, 2013, 16:41:34 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 14:40:36 PM
Quote from: Nixon on August 21, 2013, 14:13:36 PM
Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 12:38:35 PMJeg føler meg trygg på at det blir et trenerskifte før neste sesong.


Det tror jeg du er ganske alene om. I så fall må det skje noe helst spesielt. Nedrykk. Eller kanskje et enstemmig spilleropprør.


Jeg tror ikke Brann tar noe særlig med poeng resten av sesongen, og havner i nedrykkstriden. Motstanden blir for stor, både i spillergruppen og omgivelsene, til at Skarsfjord kan fortsette. Om han likevel skulle finne på å fortsette, forsvinner han nok i sommer neste år. Noe håp må man jo ha.


Jeg tror Brann havner på 6. plass. Noe Brann vil være storfornøyde med "ut fra ressursene"...


Etter litt lek med tabelkalkulatoren har jeg oss på en bunnslid 9.plass. 15 poeng fra medalje, 13 poeng fra nedrykk og 25p bak gullet. Det er vel helt greit for styret, en helt middels sesong.


Ta høyde for at tabellkalkulatoren (i hvert fall i morges) hadde to poeng for mye til FKH og ett poeng for lite til Sogndal.
Legg ned hele klubben!

Go Up