• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking



krakra

Nei, treneren må ikke få ro. Treneren må gå.

Eivind

Skarsfjord har hatt mer enn nok tid på seg. I løpet av hans regjeringstid har vi ikke sett et eneste tegn på forbedring i spillet vårt, entusiasmen rundt laget er på bånn. Hvorfor i alle dager skal dette plutselig snu seg under hans ledelse?

Jeg ser ingenting som kan tyde på dette. At vi ligger der vi gjør på tabellen, skyldes ene og alene at standarden på Tippeligaen er direkte miserabel, og vi derfor har klart å ro i land hjemmekampene. Men i hjemmekampene backes spillerne fremdeles av Stadion publikumet(de som er igjen), med en gang man reiser "utenlands" virker det jo som all gnist er forsvunne fra alle våre 11.

Og hvem sin oppgave var det igjen å skape denne gnisten, når supporterne ikke er der å hjelper til?

viks

Det er med Skarsfjord som med Mjelde.

Skarsfjord ligger godt an i serien fordi serien er bås. Mjelde vant serien fordi Andresen regisserte taktikken og fordi laget administrerte seg selv da det var så mange gode spillere der.

Helt logiske resonnementer, og velbegrunnede argumenter.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Godt og godt. Vi ligger på fjerde. Det er helt greit. Vinner vi ikke neste faller vi fort ned på femte, kanskje sjette.

Huff

Quote from: krakra on July 08, 2013, 22:34:19 PM
Godt og godt. Vi ligger på fjerde. Det er helt greit. Vinner vi ikke neste faller vi fort ned på femte, kanskje sjette.


Vi ligger kun på fjerde takket være grisegod uttelling på hjemmebane. Ser en kamp for kamp på hjemmebane isolert hver for seg er det ikke urimelig at samtlige kunne tippe i Branns favør, men nesten samtlige har vært jevne og at samtlige har tippet i Branns favør er intet mindre enn utrolig. På bortebane er ett poeng omtrent som fortjent. Poengfangsten har vært kunstig bra sålangt.

Spelaren

Quote from: viks on July 08, 2013, 22:33:05 PM
Mjelde vant serien fordi Andresen regisserte taktikken


Jada. Og deretter kurerte han kreft og ordnet fred på jord.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on July 08, 2013, 22:40:50 PM
Quote from: krakra on July 08, 2013, 22:34:19 PM
Godt og godt. Vi ligger på fjerde. Det er helt greit. Vinner vi ikke neste faller vi fort ned på femte, kanskje sjette.


Vi ligger kun på fjerde takket være grisegod uttelling på hjemmebane. Ser en kamp for kamp på hjemmebane isolert hver for seg er det ikke urimelig at samtlige kunne tippe i Branns favør, men nesten samtlige har vært jevne og at samtlige har tippet i Branns favør er intet mindre enn utrolig. På bortebane er ett poeng omtrent som fortjent. Poengfangsten har vært kunstig bra sålangt.


Enig. På bortebane har vi fortjent to poeng. Dagens kamp er ikke en av dem. Vi hadde fortjent poeng mot LSK og FKH. Altså ett poeng for lite der. På hjemmebane? Tja. Har vi fortjent poeng borte mot LSK og FKH, kunne vi likegodt sagt at vi hadde fortjent uavgjort i 3-4 av hjemmekampene. Og da er det straks 6-8 poeng mindre der. Med andre ord: Vi har lett 5-7 poeng "for mye" i forhold til hva vi har fortjent. Da hadde vi vært på 7.-9.plass - selv med en hjemmekamp mer enn bortekamp. Selvsagt er det mål/poeng og ikke sjansestatistikken som teller, men vi kan ikke forvente å få marginene med oss i evigheter. Det er bare tilfeldigheter som skiller oss fra en plass midt på tabellen.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2013, 22:50:13 PM
Det er bare tilfeldigheter som skiller oss fra en plass midt på tabellen.


Joda, men nå er det nå en gang slik at de poengene vi har kan ingen ta fra oss. Men at det Brann har vist spillemessig innbyr til den helt store optimismen kan vel ingen hevde. Og kampen i dag er en kamp som et lag som kjemper om tredjeplassen faktisk skal vinne lett. For Brann skal faktisk slå Hønefoss lett.
Ballen skal fremover!

ostraume

Alle supporterne av SK Talent må da være storfornøyd? 3 fra start i går, i tillegg inn med Barmen og Grønner. Er det noen andre lag i TL som er i nærheten?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking


Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on July 09, 2013, 07:39:49 AM
Alle supporterne av SK Talent må da være storfornøyd? 3 fra start i går, i tillegg inn med Barmen og Grønner. Er det noen andre lag i TL som er i nærheten?


Du tror det hadde gått bedre om vi brukte Pusic, Sokolowski og Jonsson fra start i stedet?

krakra

Viking startet med tre, hadde ingen innhoppere, men var likevel i nærheten
Odd startet med fire
AaFK startet med tre

krakra

Quote from: ostraume on July 09, 2013, 07:39:49 AM
Alle supporterne av SK Talent må da være storfornøyd? 3 fra start i går, i tillegg inn med Barmen og Grønner. Er det noen andre lag i TL som er i nærheten?
Det kan ikke stemme. Jeg har hørt at mange ungdommer gir katastrofale følger, men vi tok jo vårt første bortepoeng på nesten et år.

ostraume

Hehe...:-)

Ja, det gikk i alle fall nedoverbakke etter spillerbyttene midt i andre omgang.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra on July 09, 2013, 11:50:27 AM
Viking startet med tre, hadde ingen innhoppere, men var likevel i nærheten
Odd startet med fire
AaFK startet med tre



Så det er noen som er jevngode, det er jo hyggelig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on July 09, 2013, 11:54:48 AM
Hehe...:-)

Ja, det gikk i alle fall nedoverbakke etter spillerbyttene midt i andre omgang.
Det var skuffende. Da vi byttet ut vår andre stopper tenkte jeg at "Nå skal vi virkelig knuse dem".

ostraume

Jeg håper du skjønner at stopperne fikk smeller og måtte av banen.

Men det må da være lov å si at Barmen desverre hadde et elendig innhopp i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: krakra on July 09, 2013, 11:50:27 AM
Viking startet med tre, hadde ingen innhoppere, men var likevel i nærheten
Odd startet med fire
AaFK startet med tre



Kven var desse spelarane?

krøvel vellevold

Quote from: Henki on July 08, 2013, 23:45:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2013, 22:50:13 PM
Det er bare tilfeldigheter som skiller oss fra en plass midt på tabellen.


Joda, men nå er det nå en gang slik at de poengene vi har kan ingen ta fra oss. Men at det Brann har vist spillemessig innbyr til den helt store optimismen kan vel ingen hevde. Og kampen i dag er en kamp som et lag som kjemper om tredjeplassen faktisk skal vinne lett. For Brann skal faktisk slå Hønefoss lett.


Poengene kan ingen ta fra oss - og det er de som teller. Men; 1) det dårlige spillet vil før eller siden straffe seg. Skars hadde garantert sagt at det gode spillet vil før eller siden gi resultater, hvis vi hadde tapt en masse kamper ufortjent. 2) det dårlige spillet gjør at publikum uteblir.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Hatleking on July 09, 2013, 12:33:02 PM
Quote from: krakra on July 09, 2013, 11:50:27 AM
Viking startet med tre, hadde ingen innhoppere, men var likevel i nærheten
Odd startet med fire
AaFK startet med tre



Kven var desse spelarane?
De Lanlay, Landu Landu, Berisha
Rashani, Shala, Jensen, Jonassen
Leke, Ulvestad, Martinussen

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 09, 2013, 12:39:40 PM
Quote from: Hatleking on July 09, 2013, 12:33:02 PM
Quote from: krakra on July 09, 2013, 11:50:27 AM
Viking startet med tre, hadde ingen innhoppere, men var likevel i nærheten
Odd startet med fire
AaFK startet med tre



Kven var desse spelarane?
De Lanlay, Landu Landu, Berisha
Rashani, Shala, Jensen, Jonassen
Leke, Ulvestad, Martinussen

krakra

Ja, det er flere 90-91er på disse lagene. Satte grensen ved 92, og ikke hvor de kom fra.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on July 09, 2013, 11:54:48 AM
Hehe...:-)

Ja, det gikk i alle fall nedoverbakke etter spillerbyttene midt i andre omgang.


Det gjorde det virkelig ikke. Vi var ok + de første ti, og bortsett fra et par sjanser var vi boss resten av kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Høh? Vi hang greit med i første halvdel av andre, før vi gikk inn i "nå skal vi ikke tape"-modus og ble pisset på i andre halvdel.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: krøvel vellevold on July 09, 2013, 12:38:50 PM
Quote from: Henki on July 08, 2013, 23:45:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 08, 2013, 22:50:13 PM
Det er bare tilfeldigheter som skiller oss fra en plass midt på tabellen.


Joda, men nå er det nå en gang slik at de poengene vi har kan ingen ta fra oss. Men at det Brann har vist spillemessig innbyr til den helt store optimismen kan vel ingen hevde. Og kampen i dag er en kamp som et lag som kjemper om tredjeplassen faktisk skal vinne lett. For Brann skal faktisk slå Hønefoss lett.


Poengene kan ingen ta fra oss - og det er de som teller. Men; 1) det dårlige spillet vil før eller siden straffe seg. Skars hadde garantert sagt at det gode spillet vil før eller siden gi resultater, hvis vi hadde tapt en masse kamper ufortjent. 2) det dårlige spillet gjør at publikum uteblir.


Ja.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Bare Odd (344) og Sogndal (251) har færre pasningsforsøk pr kamp enn oss (348) på hjemmebane. S08(!) topper med 483. Godset er på 4.plass med 450 og RBK er på 7.plass med 403.

Bare fem klubber har lavere prosentandel vellykkede pasninger på hjemmebane. 73,6 % av Branns pasninger på Stadion er vellykkede. Verst er Sogndal med 66,1 %. AaFK topper med 83 %. Godset ligger på 4.plass med 79,1 % og RBK ligger på 6.plass med 78,2 %.
Legg ned hele klubben!

Nixon

For å få det rette inntrykket burde det selvsagt være spesifisert pasninger fremover, til siden og bakover.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 11, 2013, 20:11:25 PM
For å få det rette inntrykket burde det selvsagt være spesifisert pasninger fremover, til siden og bakover.

Opta har ikke stats over sånt. En annen ting jeg savner er på hvilken banehalvdel (eller -tredjedel) spillet foregår på.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: Jose Arrogantio on July 09, 2013, 11:49:26 AM
Quote from: ostraume on July 09, 2013, 07:39:49 AM
Alle supporterne av SK Talent må da være storfornøyd? 3 fra start i går, i tillegg inn med Barmen og Grønner. Er det noen andre lag i TL som er i nærheten?


Du tror det hadde gått bedre om vi brukte Pusic, Sokolowski og Jonsson fra start i stedet?


Det hadde kanskje gått bedre med Karadas, Olofinjana og Jonson...

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on July 11, 2013, 19:59:09 PM
Bare Odd (344) og Sogndal (251) har færre pasningsforsøk pr kamp enn oss (348) på hjemmebane. S08(!) topper med 483. Godset er på 4.plass med 450 og RBK er på 7.plass med 403.

Bare fem klubber har lavere prosentandel vellykkede pasninger på hjemmebane. 73,6 % av Branns pasninger på Stadion er vellykkede. Verst er Sogndal med 66,1 %. AaFK topper med 83 %. Godset ligger på 4.plass med 79,1 % og RBK ligger på 6.plass med 78,2 %.


Det kan tyde på at vi er mer direkte hjemme. Sogndal er veldig direkte i spillet sitt, så at de har lav treffprosent overrasker ikke.

Nå må vi nesten vinne mot Start så vi har råd til å tape vår første hjemmekamp. Da holder vi liv i medaljehåpet. Vinner vi mot RBK også så er det ett ørlite håp om Brann i gullkamp utover høsten, men jeg tviler sterkt på at Brann er gode nok til å ta 6 poeng i de to kampene. Fotballen er rund, og vi får bare håpe laget fortsetter å overprestere hjemme.

Yngve


Xminator

BT sleiver en i Skarsfjords retning igjen, der de gir "drahjelp" siden han klaget over at ingen snakket om det positive før bortekampen, bare tapsrekken. "Drahjelpen" bommer såpass at det heller "drar" feil vei.

For meg vil det være naturlig å se på en medaljeplass ut fra poengfangsten før ferien. MEN, ambisjonsnivået legges av ledelsen i det kommende overgangsvinduet. Om Skarsfjord går inn i høstsesongen med tilsvarende kvalitet i spillerstallen som er nå, så skjønner jeg utmerket godt hvorfor det sitter langt inne å si at vi skal ta medalje. For rent objektivt skal det mye stolpe inn til fremover også for å ta de poengene som skal til for å ta medaljene. Det er mange lag i samme skikt som Brann.

krakra

Nei, vi kan ikke forvente medalje med mindre vi bruker 20-30 millioner i sommer. Selv om vi ligger delt med tredjeplassen med ganske dårlig struktur i laget.

Xminator

Med bare 2 poeng på bortekampene er vi avhengig av å vinne mot RBK for å være på oppsiden i medaljekampen. Ett tap er ikke 100% krise, men da vil det nok være en 3-4 lag foran oss, men fortsatt ikke mer enn at vi har kontroll om vi vinner innbyrdes mot konkurrentene våre om 3. plassen.

Jeg vet at Kråken har ett typisk Brannsupportersyn på eget lag. Der spillerene må være god for de spiller jo på Brann! Om de i tillegg er fra Bergen er de bedre enn Messi! Går det galt må det være treneren!

Jeg mener fortsatt Brann ligger 4-5 plasseringer over det vi har kvalitet til i stallen og sammensetningen av stallen.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 14, 2013, 06:21:31 AM
Jeg mener fortsatt Brann ligger 4-5 plasseringer over det vi har kvalitet til i stallen og sammensetningen av stallen.


Veien ned dit trenger ikke være lang etter søndagens kamper. Litt uheldig med uttellingen i et par av de relativt jevne hjemmekampene vi har hatt, og vi hadde vært der...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

July 14, 2013, 19:46:46 PM #787 Last Edit: July 14, 2013, 20:04:38 PM by Gulløl
Da blir det serielederen vi møter i neste serierunde på Stadion om 14 dager, en kamp som bør trekke 14-15000 tilskuere og skape en del engasjement. Ingen ting er som å vinne over Rosenborg når de topper tabellen  8).
Mulig at Brann kan tukte Rosenborg i neste serierunde, men trønderne vil nok rykke fra feltet bak utover høsten og ta gullet lett. Strømsgodset går på sin vanlige vesle høstsprekk ser det ut til. Blir ganske åpent om sølv og bronse mellom Strømsgodset, Brann, Aalesund, Viking, Tromsø og Molde. Kanskje VIF kan melde seg inn i medaljekampen også. Haugesund og Sogndal holder neppe koken siste halvdel av sesongen til å blande seg inn i medaljestriden.

Men i medaljehåpet et realistisk tips for Brann slik det nå ser ut, 4 - 6 plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Hvordan ligger vi på fair play rankingen? Engasjementet rundt klubben er jo så lavt nå at vi snart slutter å få minuspoeng for å hete Brann og ha interesse fra tribunene?

Jeg sier det igjen, ambisjonsnivået avgjøres i overgangsvinduet. Får vi 2-3 soleklare forsterkninger så skal vi ha Strømsgodset som naturlig mål. En forsterkning og vi kan se litt mer på en 3. plass.

Jeg blir selvsagt skuffet om vi ikke klarer medalje selv om vi ikke får en eneste ny spiller i sommer, men da må man også sette seg ned dagen etterpå og bruke hodet. Og forlange handling før 2014. Og huske manglende handling når årsmøtet kommer. Skjer det ikke noe i dette overgangsvinduet tror jeg medlemmene er best tjent med en "vår". Nytt styre. Ny ledelse. Nye investorer. Nye spillere. Ny trener. I den rekkefølgen.

Nixon

Mn kan si mye om den rekkefølgen. Men jeg tror at det vil bli mye lettere med både investorer og nye spillere dersom ny trener rykker noen plasser frem på listen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kapteinsproblemet fortsetter. Følgende har hatt kapteinsbindet så langt i år:

Jonsson (kronisk skadet)
Zsolt (borte)
Fakiri (for dårlig for førsteelleveren)
Soko (for dårlig for førsteelleveren)
Askar (kanskje skadet, og er han kapteinsemne?)

Er Askar skadet i neste kamp må enten Soko eller Fakiri inn, noe som i seg selv svekker laget. Eller vi må ha en sjette kaptein.
Tren på langskudd

kabelmann

Bruk Piotr som kaptein så har man en som med et killer vinnerinstinkt, er relativt skadefri og i tillegg er ønsket på banen av både trenerapparat og supportere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brann89

Quote from: kabelmann on July 15, 2013, 20:18:56 PM
Bruk Piotr som kaptein så har man en som med et killer vinnerinstinkt, er relativt skadefri og i tillegg er ønsket på banen av både trenerapparat og supportere.


Heilt enig, Piotr passer perfekt.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Litt skeptisk til å bruke keeper som kaptein, men når man ser alternativene? Bankers.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Jeg deler skepsisen. Kapteiner skal etter min mening være utespiller, men i vårt tilfelle har vi jo ingen der utpå som er virkelige kapteinsemner, dessverre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

For vinnerinstinktet sin del hadde Piotr vært glimrende. Men jeg tror han er for crazy til å inneha en kapteinsrolle. En kaptein bør jo være noenlunde sindig.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja, i alle fall min type kapteiner. Han får nok gitt nok beskjeder og får ut vinnerinstinktet sitt uten å ha et bind rundt armen uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

De to rundene som kommer opp nå, kan føre til en nedtur i tabellplasseringen:


RBK skal møte Brann (b) og Sogndal (h). Med seier over begge, vil de ha 40 poeng.

Godset har fått en nedtur i det siste, men seier ove Hønefoss (h) og S08 (b) er vel ikke akkurat utenkelig, og da har de 38 poeng.

AaFK skal møte Ulf (h) og Hønefoss (b). To ikke akkurat usannsynlige trepoengere det for AaFK, og de har da 34 poeng.

Viking skal ha hjemmekamper både mot Start og LSK. Kan fort bli seks poeng for dem og. Da har de 32 poeng.

Haugesund har Sogndal (b) og Ulf (h). Seks poeng der, og de har 29.

Sogndal skal altså møte FKH (h) og RBK (b). De vil neppe gå forbi oss på disse to rundene.

Skulle Brann da tape mot RBK (h) og MFK (b), vil vi stå med 26 poeng. Da kan det meget godt mulig være 14 poeng opp til RBK, 12 poeng opp til Godset, 8 poeng opp til AaFK på bronse, 6 poeng opp til Viking og 3 poeng opp til Haugesund, og vi ligger på en 6.plass. Med 8 poeng opp til bronsen blir det neppe feber foran hjemmekampen mot LSK, for å si det sånn... En eventuell vinner i oppgjøret TIL - VIF vil også kunne gå forbi oss. De skal møte hhv Odd borte og S08 hjemme i oppgjøret de ikke møter hverandre.

De to neste rundene kan bli veldig viktige for oss.


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

De siste fem kampene våre denne sesongen, er jo potensielle poengplukkere:

Haugesund (h), S08 (b), Hønefoss (h), Ulf (b) og TIL (h). Vi kan komme susende fra ingenting på slutten av sesongen!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Sikkert av allmenn interesse: Birkir er på Leo's Lekeland med en aldeles grusom lue på. Innendørs!
Gå av.

Go Up