• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 03, 2013, 15:23:55 PM
http://www.wideroe.no/kampanje/fly-til-bortekampen-2for1

Widerøe med flott 2 for 1 kampanje på borteturbilletter!


Da må det planlegges en stund i forveien i alle fall, for alt hjem (utenom plass til over 2000kr) etter kampen mot Godset er utsolgt nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Skal borteformen snus så er grepet enkelt. Hent en ekstrem hodespiller og begynn å pole langballer på bortebane.

Klaus_Brann

Er det så enkelt? Rart ikke flere lag bare gjør det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/U20/2013/Bruttotropp-til-U21-EM/

Larsen og Wangberg er i bruttotroppen til U21-EM. Ingen tur for Haugen, altså. Han kan umulig ha vært langt unna, men fremgangen i vår er tydeligvis too little, too late. Tviler på Wangberg kommer seg med heller, og Larsen må finne igjen formen for å få reise.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Xminator on May 06, 2013, 04:31:27 AM
Skal borteformen snus så er grepet enkelt. Hent en ekstrem hodespiller og begynn å pole langballer på bortebane.


Det funkar sjølsagt ikkje.  Eit enslig fyrtårn klarar aldri å halda på ballen lenge nok til at fleire kan koma etter.  Skal ein ligga igjen med 1 på topp må det vera ein kjappfot, og så må ballen lempast i bakrom.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

For bakromspasningene har fungert kjempebra til nå i år? Det er ett helt annet krav til presisjon og timing for å få det til. Ett oppspillspunkt man kan bruke selv om det er markert vil være en klar fordel for Brann på bortebane. Det skal ikke brukes som Drillos mot Australia i gode gamle dager, men som en del av verktøyet når alternativet er å spille 5-a-side på egen banehalvdel. Vi har rikelig med kjappe spillere i angrepet til å gå for 2. ballene, og en presset stopper header ikke nøyaktig heller (det har vi sett rikelig med eksempler på i eget forsvar...)

Så jo, Brann trenger ett oppspillspunkt. Spesielt på bortebane, men det har vert sjansefattig på hjemmebane også.

tem

så langt er sesongen omtrent som ventet
jeg forventer seier hjemme i nesten alle kamper ( det kommer nok ett feilskjer eller 2 )
jeg forventer derimot ingenting borte ( men det kommer nok noen få poeng der og )

ergo ender brann på 42-48 poeng og 4-8 plass
omtrent som forventet

krakra

Quote from: dudo on May 07, 2013, 11:45:32 AM
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/U20/2013/Bruttotropp-til-U21-EM/

Larsen og Wangberg er i bruttotroppen til U21-EM. Ingen tur for Haugen, altså. Han kan umulig ha vært langt unna, men fremgangen i vår er tydeligvis too little, too late. Tviler på Wangberg kommer seg med heller, og Larsen må finne igjen formen for å få reise.

http://www.ba.no/sport/article6644670.ece

Skullerud sier at Haugen var veldig aktuell, men mener han er for ustabil. Sikkert greit nok. Konkurransen om midtbaneplassene er beinhard. Klassespillere som Eikrem, Henriksen, Nordtveit, Konradsen og Johansen er alle med. I tillegg til gode spillere som Svensson, Singh, Ulvestad og Ibrahim som har vært med før. Haugen hadde måtte være klart bedre enn disse for å bli tatt ut, siden han ikke har spilt med dette laget før.
Hussain ble ikke med og han er jo en kvalitetsspiller. Så det sier sitt.

Larsen har nok kortest vei. Konkurransen på kantene er ikke så hard. Finner han tilbake til nivået i fjor høst blir han nok med.

dragn

Quote from: Xminator on May 07, 2013, 13:43:47 PM
For bakromspasningene har fungert kjempebra til nå i år? Det er ett helt annet krav til presisjon og timing for å få det til. Ett oppspillspunkt man kan bruke selv om det er markert vil være en klar fordel for Brann på bortebane. Det skal ikke brukes som Drillos mot Australia i gode gamle dager, men som en del av verktøyet når alternativet er å spille 5-a-side på egen banehalvdel. Vi har rikelig med kjappe spillere i angrepet til å gå for 2. ballene, og en presset stopper header ikke nøyaktig heller (det har vi sett rikelig med eksempler på i eget forsvar...)

Så jo, Brann trenger ett oppspillspunkt. Spesielt på bortebane, men det har vert sjansefattig på hjemmebane også.


Vi har jo ikke prøvd å spille bakrom. De få gangene har Huseklepp vist inkompetanse som bakromsspiss, eller Haugen/Badji/Soko som playmaker.. Hva trener de egentlig på om dagene?

Gulløl

Quote from: dragn on May 07, 2013, 18:45:08 PMHva trener de egentlig på om dagene?


Tversoverpasninger og bakoverpasninger. Roald sier det er fremgang så da er det vel det  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Xminator on May 07, 2013, 13:43:47 PM
For bakromspasningene har fungert kjempebra til nå i år? Det er ett helt annet krav til presisjon og timing for å få det til. Ett oppspillspunkt man kan bruke selv om det er markert vil være en klar fordel for Brann på bortebane. Det skal ikke brukes som Drillos mot Australia i gode gamle dager, men som en del av verktøyet når alternativet er å spille 5-a-side på egen banehalvdel. Vi har rikelig med kjappe spillere i angrepet til å gå for 2. ballene, og en presset stopper header ikke nøyaktig heller (det har vi sett rikelig med eksempler på i eget forsvar...)

Så jo, Brann trenger ett oppspillspunkt. Spesielt på bortebane, men det har vert sjansefattig på hjemmebane også.


Er kravet til presisjon større i bakrom enn til eit fyrtårn med 2 mann på seg??
På bortebane blir vi gjerne pressa lenger tilbake enn heime.  Avstanden mellom forsvar og fyrtårn blir større.  Det vil gjerne ta for lang tid for resten å nå fram med hjelp til fyrtårnet.  Bakrommet er ofte stort på bortebane og kan utnyttast betre.
På heimebane derimot er bakrommet gjerne mindre.  Og vi står høgare og nærmare fyrtårnet.  Så her vil fyrtårnløysinga koma betre til sin rett.
Så altså, heime: Fyrtårn. Borte: bakromsspiss.

Vi har ikkje noko fyrtårn for tida.  Iallefall ikkje som held TL-nivå.  men vi har ein Huseklepp som på sitt beste er ein grei bakromsspiss.  Men det må jo trenast på.  Ein må sjølsagt ikkje lempa planlaust framover.  Huseklepp må veta i kva område ballen kjem, og bua løpa sine inn i det området, samstundes som ein back spurtar fram motsatt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Liker uttalelsene til Bruun;

Vi er ikke stabile nok foreløpig, men det hadde vi i grunn ikke ventet heller, sier Bruun-Hanssen.

Så vannvittig greit at man har en slik holdning til utviklingen på stadion, ikke rart vi får det såpass bra til. For noen vinnerskaller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Roald er jo like mediesky som Kim Jong-un for tiden... Er nok ikke få kabaler som har gått opp i 2013.

nero

Det er to måter vi kan bli "stabilt topplag" i 2015. a) vi kan skaffe oss masse penger og kjøpe kvalitet eller b) vi kan skaffe oss en kvalitetstrener som kan utnytte de begrensede ressursene vi tross alt har på en optimal måte. Per i dag gjør vi ingen av delene. Ergo blir vi ikke "et stabilt topplag" i 2015 med mindre Roald lærer å gå på vannet.









*Btw: Metode b er mye billigere enn metode a.
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Her er Branns resterende bortekamper:

12/5: Godset: Kunstgress = tap
20/5: Tromsø: Kunstgress = tap
23/6: Haugesund: Vestlandet = tap
7/7: Hønefoss: Kunstgress = tap
14/7: Start: Kunstgress = tap
4/8: Molde: Vestlandet = tap
18/8: Viking: Vestlandet = tap
25/8: Odd: Kunstgress = tap
19/9: VIF: Mulighet for poeng.
29/9: AaFK: Kunsgress + Vestlandet = tap
20/10: S08: Kunstgress = tap
3/11: Ulf: Vestlandet = tap
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio


Xminator

Quote from: nero on May 08, 2013, 11:44:37 AM
Det er to måter vi kan bli "stabilt topplag" i 2015. a) vi kan skaffe oss masse penger og kjøpe kvalitet eller b) vi kan skaffe oss en kvalitetstrener som kan utnytte de begrensede ressursene vi tross alt har på en optimal måte. Per i dag gjør vi ingen av delene. Ergo blir vi ikke "et stabilt topplag" i 2015 med mindre Roald lærer å gå på vannet.









*Btw: Metode b er mye billigere enn metode a.


Og hvor høyt hadde forumkursen på trener i variant b) vert etter å ha røket ut av cupen i 2. runde?  Det hadde jo vert gøy med lottovarianten b), men det er så til de grader urealistisk. Jeg vil heller si at det er smått utrolig vi ligger der vi ligger med den historien vi har etter Mjelde. Skarsfjord har fått veldig mye ut av spillermateriellet tilgjengelig.

dragn

Quote from: nero on May 08, 2013, 11:44:37 AM
Det er to måter vi kan bli "stabilt topplag" i 2015. a) vi kan skaffe oss masse penger og kjøpe kvalitet eller b) vi kan skaffe oss en kvalitetstrener som kan utnytte de begrensede ressursene vi tross alt har på en optimal måte. Per i dag gjør vi ingen av delene. Ergo blir vi ikke "et stabilt topplag" i 2015 med mindre Roald lærer å gå på vannet.


*Btw: Metode b er mye billigere enn metode a.


Alternativ c) decent trener med noe penger. Den gylne middelvei!  x)

krakra


dudo

Hvilken klubb er foregangsmodellen? En norsk Barca-utgave ville ikke vært meg i mot, men vi er milevis unna på talent- og spillerutviklingsfronten til å kunne skape et lag fostret opp i Brann. Som vanlig ligner vi mest på Spurs. Får ikke toppspillerne, men betaler godt for dem som er litt dårligere. Og så har vi noen talenter det liksom aldri helt blir noe av. Og vi får aldri skikkelig suksess. Dette ikke til forkleinelse for Spurs-fans, men dere er strengt tatt mer enn klar over det.

Vi kan selvsagt ikke konkurrere på europeisk nivå på noe som helst tidspunkt, men vi bør sette mål av oss å nå topp nordisk nivå i løpet av de neste 10 årene. Det er ingenting noen steder i organisasjonen som tilsier at vi skulle greie noe slikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tror ikke det er realistisk for noen norsk klubb å ha et helt lag fostret opp i Brann. Iallefall ikke hvis vi skal kjempe i toppen. Det har vi ikke ressurser til, og vi må regne med å ikke få beholde våre beste talenter lenge.

Men et par egenutviklede klassespillere må vi kunne ha forvetninger om. Er vi gode på spillerkartleggingen kan vi kanskje finne et par klassespillere til for en billig penge. Kjøper vi et par etablerte klassespillere til har vi ta seks. Er resten sånn noenlunde bra, og treneren topp notch kan det fort holde til gull i TL.

En simpel fremstilling, men poenget er at det er lettere og billigere å bygge en gullstall hvis man angriper på flere fronter og ikke bare skal kjøpe inn kjente kvalitetsspillere, eller bare utvikle dem selv, eller bare finne de i Afrika.

Talentarbeidet virker å være bra. Spillerkartleggingen rimelig svak, og ressursene sånn middels. Treneren også. Likevel er vi på øvre halvdel.

tem

om man ser på de siste sesonger , så går an på 3-4 tap hjemme + noen uavgjorte
bortestattestikken er i snitt omtrent omvendt

holder man dette snitt vil man endte på +/- 45 poeng , noe som vil gi ca 5-6 plass og være helt som forventet


tem

akkurat nå er songdal 1 poeng bak brann !

Nixon

Med fare for å jinxe noe her. Eller, det klarer vel denne bortesterke klubben helt fint selv...

Hvordan er reglene for spill i Europa neste år? De tre beste, pluss cupfinalevinneren? Hva hvis finalevinneren er blant de tre beste. Blir det da nummer fire i serien eller finaletaperen?

Vi har vel diskutert dette før her flere ganger. Men jeg husker så dårlig!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 10, 2013, 09:50:21 AM
Med fare for å jinxe noe her. Eller, det klarer vel denne bortesterke klubben helt fint selv...

Hvordan er reglene for spill i Europa neste år? De tre beste, pluss cupfinalevinneren? Hva hvis finalevinneren er blant de tre beste. Blir det da nummer fire i serien eller finaletaperen?

Vi har vel diskutert dette før her flere ganger. Men jeg husker så dårlig!:)


Finaletaperen kommer vel kun med hvis de taper for serievinneren. Hvis nr. 2 eller 3 vinner cupen, mener jeg den siste plassen går til 4.plassen. 
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Norsk toppfotball kjører en undersøkelse jeg har blitt invitert med på pr mail. Mange gode spørsmål. Oppfordrer alle som er enig med meg i å svare  :)
Tren på langskudd

skuteviken

Det er er egentlig litt spesielt at de samme lederne som sitter der i 2007 - 08 sitter der nå, og at de slipper unna med at vi skal være ustabile og ikke prestere i det hele tatt. De har egentlig vunnet kampen, vi lar de sitte. Jeg kan ikke forstå hva som var spesielt med Branns situasjon kontra resten TL.

Savner gamle dager da folk faktisk ble flyforbanna over at vi ikke var et topplag, det er fortsatt sånn, men de som er ansvarlige har klart å klamre seg fast. Helt sykt at de ikke har mer ære enn de faktisk har. Objektivt sett gjør Brann det helt forjævlig dårlig, og da må du revurdere livet ditt. Kan ikke bygge opp selvforsvarsmekanismer og lyve så mye at det blir en vedtatt sannhet.

EDIT: Det kan godt hende det rent sportslig er små grep som må taes for at vi er i en bedre situasjon, men alle disse tingene er litt utenfor det jeg snakker om og ligger mer i sfæren til Skarsfjord og det som styreleder og daglig leder til slutt har ansvaret for.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Samme ledelsen? Halvparten av den store lederduoen daglig/sportslig leder har no forsvunnet. Dessverre var det feil halvdel som tok turen...

Bruun-Hanssen sitter der fortsatt fordi me har gjennomgått ein solid hestekur uten å rykke ned (wow applaus) og no leverer pene tall og driver nøkternt. Men sportslig utvikling siste fem år? Niks og nada.
Gå av.

krakra

May 12, 2013, 17:42:22 PM #480 Last Edit: May 12, 2013, 17:45:56 PM by krakra
Middelmådige tanker har fått satt seg. Folk er fornøyd med at vi ikke blir overkjørt mot Godset selv om de leder 2-0. Man er fornøyd hvis RBH ikke gjør tabber som koster oss en tosifret millionsum, eller sender oss i nedrykksstriden. Man kan ikke kalle signeringer av amatørspillere fra Moldova som faller igjennom for andrelaget skandale, eller kritisere at fyren blir tatt ut i kamptropper, fordi han er billig og fordi alternativene er unge og ikke kunne vunnet kampen for oss.

De av oss som kritiserer det middelmådige og ikke er fornøyd med "helt ok" blir sett på som kverrulanter for meninger som for 5-6 år siden ville vært delt av et unisont Bergen.

Jeg blir forbannet når vi spiller kjedelig fotball hjemme, selv om vi vinner.
Jeg er forbannet fordi vi er hjelpesløse borte, selv om vi vinner mye hjemme.
Jeg er ikke fornøyd med å være blant de 4-5 beste talentutviklerne i Norge. Jeg vil at vi skal være best. Selv om vi er bedre enn før
Jeg blir forbannet når vi henter spillere som Pavlov. Som etter alle solemerker er elendig og ubrukelig. Spesielt når de viser seg å være elendig. Selv om de ikke kostet så mye.
Jeg blir provosert når denne Pavlov blir tatt ut i kamptroppen på bekostsning av noen fra femmerlisten. Selv om de neppe hadde gjort noen forskjell.
Jeg er ikke fornøyd med økonomien bare fordi vi ikke frykter nedrykk
Jeg er ikke fornøyd med kamper vi taper, fordi vi kunne vunnet dem med margiene på vår side
Jeg er ikke fornøyd med spisser som jobber hardt, og ikke scorer.

Nixon

Quote from: skuteviken on May 12, 2013, 17:36:43 PMSavner gamle dager da folk faktisk ble flyforbanna over at vi ikke var et topplag, det er fortsatt sånn, men de som er ansvarlige har klart å klamre seg fast. Helt sykt at de ikke har mer ære enn de faktisk har. Objektivt sett gjør Brann det helt forjævlig dårlig, og da må du revurdere livet ditt. Kan ikke bygge opp selvforsvarsmekanismer og lyve så mye at det blir en vedtatt sannhet.


Både historisk sett og objektivt sett gjør vi det veldig bra. I gamle dager hadde vi vært i ekstase over å ligge på andreplass etter åtte omganger...

:)
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 17:42:04 PM
Samme ledelsen? Halvparten av den store lederduoen daglig/sportslig leder har no forsvunnet. Dessverre var det feil halvdel som tok turen...

Bruun-Hanssen sitter der fortsatt fordi me har gjennomgått ein solid hestekur uten å rykke ned (wow applaus) og no leverer pene tall og driver nøkternt. Men sportslig utvikling siste fem år? Niks og nada.


Ja jeg vet Guntveit, to supportere osv. Andresen ut osv. Men RBH, Moldestad sitter der fortsatt.

Sportslig utvikling er det som betyr noe, vi har og brukt mye penger, middelmådige tanker har virkelig fått tak.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Quote from: Nixon on May 12, 2013, 17:44:36 PM
Quote from: skuteviken on May 12, 2013, 17:36:43 PMSavner gamle dager da folk faktisk ble flyforbanna over at vi ikke var et topplag, det er fortsatt sånn, men de som er ansvarlige har klart å klamre seg fast. Helt sykt at de ikke har mer ære enn de faktisk har. Objektivt sett gjør Brann det helt forjævlig dårlig, og da må du revurdere livet ditt. Kan ikke bygge opp selvforsvarsmekanismer og lyve så mye at det blir en vedtatt sannhet.


Både historisk sett og objektivt sett gjør vi det veldig bra. I gamle dager hadde vi vært i ekstase over å ligge på andreplass etter åtte omganger...

:)


Andreplassen var kosmetisk, men jag jeg forstår hva du mener, og du forstår hva jeg mener ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Quote from: skuteviken on May 12, 2013, 17:46:17 PM
Quote from: Nixon on May 12, 2013, 17:44:36 PM
Quote from: skuteviken on May 12, 2013, 17:36:43 PMSavner gamle dager da folk faktisk ble flyforbanna over at vi ikke var et topplag, det er fortsatt sånn, men de som er ansvarlige har klart å klamre seg fast. Helt sykt at de ikke har mer ære enn de faktisk har. Objektivt sett gjør Brann det helt forjævlig dårlig, og da må du revurdere livet ditt. Kan ikke bygge opp selvforsvarsmekanismer og lyve så mye at det blir en vedtatt sannhet.


Både historisk sett og objektivt sett gjør vi det veldig bra. I gamle dager hadde vi vært i ekstase over å ligge på andreplass etter åtte omganger...

:)


Andreplassen var kosmetisk, men jag jeg forstår hva du mener, og du forstår hva jeg mener ;)



Ja, vi er snart nede der vi hører hjemme en håndfull plasser under pallen. Og jeg kan ikke se hvordan Skarsfjord skal klare å heve oss på permanent basis.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: krakra on May 12, 2013, 17:42:22 PM
Middelmådige tanker har fått satt seg. Folk er fornøyd med at vi ikke blir overkjørt mot Godset selv om de leder 2-0. Man er fornøyd hvis RBH ikke gjør tabber som koster oss en tosifret millionsum, eller sender oss i nedrykksstriden. Man kan ikke kalle signeringer av amatørspillere fra Moldova som faller igjennom for andrelaget skandale, eller kritisere at fyren blir tatt ut i kamptropper, fordi han er billig og fordi alternativene er unge og ikke kunne vunnet kampen for oss.

De av oss som kritiserer det middelmådige og ikke er fornøyd med "helt ok" blir sett på som kverrulanter for meninger som for 5-6 år siden ville vært delt av et unisont Bergen.

Jeg blir forbannet når vi spiller kjedelig fotball hjemme, selv om vi vinner.
Jeg er forbannet fordi vi er hjelpesløse borte, selv om vi vinner mye hjemme.
Jeg er ikke fornøyd med å være blant de 4-5 beste talentutviklerne i Norge. Jeg vil at vi skal være best. Selv om vi er bedre enn før
Jeg blir forbannet når vi henter spillere som Pavlov. Som etter alle solemerker er elendig og ubrukelig. Spesielt når de viser seg å være elendig. Selv om de ikke kostet så mye.
Jeg blir provosert når denne Pavlov blir tatt ut i kamptroppen på bekostsning av noen fra femmerlisten. Selv om de neppe hadde gjort noen forskjell.
Jeg er ikke fornøyd med økonomien bare fordi vi ikke frykter nedrykk
Jeg er ikke fornøyd med kamper vi taper, fordi vi kunne vunnet dem med margiene på vår side
Jeg er ikke fornøyd med spisser som jobber hardt, og ikke scorer.



du kommer ikke til å bli fornøyd noensinne, med andre ord,

krakra

Quote from: Falkman on May 12, 2013, 17:58:47 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 17:42:22 PM
Middelmådige tanker har fått satt seg. Folk er fornøyd med at vi ikke blir overkjørt mot Godset selv om de leder 2-0. Man er fornøyd hvis RBH ikke gjør tabber som koster oss en tosifret millionsum, eller sender oss i nedrykksstriden. Man kan ikke kalle signeringer av amatørspillere fra Moldova som faller igjennom for andrelaget skandale, eller kritisere at fyren blir tatt ut i kamptropper, fordi han er billig og fordi alternativene er unge og ikke kunne vunnet kampen for oss.

De av oss som kritiserer det middelmådige og ikke er fornøyd med "helt ok" blir sett på som kverrulanter for meninger som for 5-6 år siden ville vært delt av et unisont Bergen.

Jeg blir forbannet når vi spiller kjedelig fotball hjemme, selv om vi vinner.
Jeg er forbannet fordi vi er hjelpesløse borte, selv om vi vinner mye hjemme.
Jeg er ikke fornøyd med å være blant de 4-5 beste talentutviklerne i Norge. Jeg vil at vi skal være best. Selv om vi er bedre enn før
Jeg blir forbannet når vi henter spillere som Pavlov. Som etter alle solemerker er elendig og ubrukelig. Spesielt når de viser seg å være elendig. Selv om de ikke kostet så mye.
Jeg blir provosert når denne Pavlov blir tatt ut i kamptroppen på bekostsning av noen fra femmerlisten. Selv om de neppe hadde gjort noen forskjell.
Jeg er ikke fornøyd med økonomien bare fordi vi ikke frykter nedrykk
Jeg er ikke fornøyd med kamper vi taper, fordi vi kunne vunnet dem med margiene på vår side
Jeg er ikke fornøyd med spisser som jobber hardt, og ikke scorer.



du kommer ikke til å bli fornøyd noensinne, med andre ord,
Når vi vinner gull og spiller god fotball, så er jeg fornøyd. Jeg skal til og med feire hvis vi tar medalje med god fotball. Klarer vi ta gull med god fotball og et par lokale profiler skal jeg kysse trenerens føtter.

Men jeg kommer aldri til å bli fornøyd med kjedelig fotball som ender bak pallen. Noen har redusert forventingene så lavt at de kan juble over dette, men jeg klarer det ikke.

skuteviken

En annen ting er hvor flaut det er å bli pisset på slik som vi blir. Trist....
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Basert på denne runden blir heller ikke neste bortekamp noen tur i parken...
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg lurer på om det finnes noen bortearenaer hvor Skars og vennene hans ikke kan unnskylde at vi blir pisset på med at "dette er en veldig vanskelig bortekamp. Det er ikke en skandale å tape her". Hvilke lag spiller på naturgress og er så dårlige at vi rett og slett -skal- slå dem?

Hatleking

Tippeligaen har ikkje satt seg heilt enno, men me bør vinne til dømes i Sør Arena og i Sandnes. Det er sjølvsagt ikkje nok - poeng må takast snarast på bortebane. Me får berre gle oss til Tromsø-kampen...

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 12, 2013, 22:14:49 PM
Jeg lurer på om det finnes noen bortearenaer hvor Skars og vennene hans ikke kan unnskylde at vi blir pisset på med at "dette er en veldig vanskelig bortekamp. Det er ikke en skandale å tape her". Hvilke lag spiller på naturgress og er så dårlige at vi rett og slett -skal- slå dem?


VIF og Molde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Aldri i verden om me vinner mot dei lagene der. Molde hever seg garantert mot oss, dei er i tillegg eit vestlandslag.
Gå av.

Yngve

Om tabellen endar som den er i dag, hadde eg vorte svært nøgd eg..

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on May 12, 2013, 23:14:30 PM
Om tabellen endar som den er i dag, hadde eg vorte svært nøgd eg..


Vi kan snakkes den dagen Brann har spilt like mange bortekamper som hjemmekamper. Og lagene bak oss har spilt like mange kamper som oss...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 23:06:33 PM
Aldri i verden om me vinner mot dei lagene der. Molde hever seg garantert mot oss, dei er i tillegg eit vestlandslag.


Tabellmessig er de så bås per nå, men det er jo en stund til vi skal møte dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Om tabellen hadde endt slik den var før sesongstart hadde eg vore fornøyd.
Gå av.

Xminator


krakra

Nå ligger vi på femteplass. Den triste plassen som er for dårlig til å skape noen form for entusiasme eller optimisme i Bergen, men som er så god at man blir latterliggjort hvis man mener at Skars bør gå.
Vi ender trolig rundt der når sesongen er over og må tåle kjedelige Skarsfjord enda en sesong.

Hvis Roald "Han har gjort en god jobb som daglig leder som daglig leder" Bruun-Hanssen ikke hadde forlenget kontakten med Skars etter 2011 kunne vi dumpet ham etter årets sesong.

Hatleking

Me går rykker nok opp etter neste kamp.

Go Up