• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det er bare å konstatere at sesongen har fått en god start.

osoerli

Synd ikkje Brann framsto meir kyniske på bortebane mot Rosenborg.  Slik som Sarpsborg gjorde mot Godset
http://fotball.bt.no/eliteserien/article275135.ece
og Tromsø har planar om
http://fotball.bt.no/eliteserien/article275146.ece
Då kunne me hatt like mange poeng som Rosenborg no.

Kynisk vil seia å ligga kompakte bak med 11 mann bak ballen.  Ta kontringar med få mann.  Bruka laaaang tid på kast og dødballer.  Prøve å filme seg til mange frispark.  Ligge nede og hyle og vri seg lenge for kvar felling.  Stykke opp kampen og irritere motstandarden.  0-0 og 1 poeng er målet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

He he, vi kunne kanskje tatt noen få poeng mer i løpet av en sesong på den måten. Men det spørs om det hadde økt engasjementet rundt klubben eller om treneren hadde sittet noe tryggere. Vi er tross alt Brann og kan ikke tillate oss å synke ned på nivået til de små drittklubbene!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Christian

Dessuten har vi vel sett mang en gang at dette er en taktikk Brann tradisjonelt behersker svært dårlig. Vi kommer som regel under i løpet av 10 minutter...

ostraume

Ettersom vi falt inn i 16-meteren etter 2 sekunder med 4-5-1 mot Molde, så har jeg en følelse av at det ikke hadde gått så bra på Lerkendal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator


Utmedsnolken

Brann som legger seg bakpå har vært totalkatastrofe i moderne tid.
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

http://www.nrk.no/sport/lage-sjaartal-uroar-sponsorarne-1.10978457

Berre 20 000 såg Rosenborg-Brann på tv. Det er rekordlåge sjåartal.

-Strengt tatt er ikkje dette vårt problem, seier Steinar Brændeland, som er landsjef for C More.

Klaus_Brann

Strengt tatt er det vel CMores problem, da de ikke tjener voldsomt med penger på dette med slike tall.
Hadde de vært litt smartere, så hadde de lagt seg på en billigere linje og først bygd opp produktet sitt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Synergien mellom lavere tilgjengelighet og høyere oppmøte er der ihvertfall ikke, så da kan vi bare ønske oss tilbake til TV2 eller NRK.

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on April 09, 2013, 12:07:58 PM
Synergien mellom lavere tilgjengelighet og høyere oppmøte er der ihvertfall ikke, så da kan vi bare ønske oss tilbake til TV2 eller NRK.


hjelper ikke så mye med lavere tilgjengelighet når tilgjengeligheten på annen (og bedre) fotball er så god.
Eneste måten er at SP får flertall på stortinget og forbyr utenlandsk fotball på norske skjermer
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on April 09, 2013, 12:07:58 PM
Synergien mellom lavere tilgjengelighet og høyere oppmøte er der ihvertfall ikke, så da kan vi bare ønske oss tilbake til TV2 eller NRK.


Tilskuertallene hadde vel vært enda lavere hvis kampene hadde gått på allmennkringkaster.

Fra RBK sies det at det var mange som i timene før kampstart på RBK - Brann fant ut at kampen ikke gikk på TV2, og derfor i siste liten dro på kamp. Dette førte til at køen utenfor billettboden ikke var tømt før det nesten var pause.
Legg ned hele klubben!

Xminator


krøvel vellevold

Grunnen til at forskjellen fra en kamp til en annen ikke er så stor, har jo med at p-kort utgjør en veldig stor del av tilskuertallet. Og kanskje det kan skyldes at store kamper frem til i år har gått direkte på riksdekkende tv, mens de mindre interessante ikke har det. Derfor har ikke forskjellen vært så stor mellom tv og ikke tv.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: Utmedsnolken on April 09, 2013, 12:12:51 PM
Quote from: Xminator on April 09, 2013, 12:07:58 PM
Synergien mellom lavere tilgjengelighet og høyere oppmøte er der ihvertfall ikke, så da kan vi bare ønske oss tilbake til TV2 eller NRK.


hjelper ikke så mye med lavere tilgjengelighet når tilgjengeligheten på annen (og bedre) fotball er så god.
Eneste måten er at SP får flertall på stortinget og forbyr utenlandsk fotball på norske skjermer


Dette tror jeg har lite å si. Det er fortsatt mange som ikke kunne brydd seg mindre om andre ligaer.

Xminator

Vil fortsatt tro det handler om bevistgjøring (og der hjelper 100% tv-dekning og beste sendetid), men det som nå skjer er at det ikke lenger er like mye mote å gå på fotballkamp. Og det er en landsdekkende trend.

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on April 09, 2013, 16:09:24 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 09, 2013, 12:12:51 PM
Quote from: Xminator on April 09, 2013, 12:07:58 PM
Synergien mellom lavere tilgjengelighet og høyere oppmøte er der ihvertfall ikke, så da kan vi bare ønske oss tilbake til TV2 eller NRK.


hjelper ikke så mye med lavere tilgjengelighet når tilgjengeligheten på annen (og bedre) fotball er så god.
Eneste måten er at SP får flertall på stortinget og forbyr utenlandsk fotball på norske skjermer


Dette tror jeg har lite å si. Det er fortsatt mange som ikke kunne brydd seg mindre om andre ligaer.


Det vil vi jo se den dagen en Brann-kamp kolliderer med f.eks. Mænsjæstar Junaitæd mot Livvarpoooool. Interessen for engelsk fotball er stor i Norge, og mange prioriterer glatt å sitte godt og varmt hjemme og se kvalitetsfotball fra England med en pizza og et par øl, fremfor å gå på Stadion og fryse, betale dyrt, stå i kø til og fra Stadion - og i kiosken og til toaletter, og attpåtil se dårlig fotball. Veldig mange bergensere er mer interesserte i engelsk fotball enn Brann - og barn vokser opp med et nærmere forholdt til engelske lag enn Brann. Og det er jo klart at tv har enormt mye å si for den interessen.
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Jeg kjenner langt flere som følger med på PL fremfor norsk fotball, de begrunner ofte dette med kvaliteten på tippeligaen. Det har nok veldig mye med "mote" å gjøre. Men nå når de beste kampene blir gjemt bort på Cmore hjelper nok ikke det på eksponeringen. Om 500 000 hadde sett rbk - brann på tv2 ville nok det hjulpet på entusiasmen i trondheim og muligens gjort at de fikk høyere snitt neste kamp. Når 20000 ser det på cmore er det mest sannsynig bortesupportere og de trønderene som ikke hadde gått på kamp uansett. Hjelper vel heller ikke på at mange flere kamper nå krasjer med PL, så det er ikke alltid mulig å få med seg f. eks Manchester united-Liverpool og Brann-RBK.

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on April 09, 2013, 16:27:47 PM
Quote from: Sindre32 on April 09, 2013, 16:09:24 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 09, 2013, 12:12:51 PM
Quote from: Xminator on April 09, 2013, 12:07:58 PM
Synergien mellom lavere tilgjengelighet og høyere oppmøte er der ihvertfall ikke, så da kan vi bare ønske oss tilbake til TV2 eller NRK.


hjelper ikke så mye med lavere tilgjengelighet når tilgjengeligheten på annen (og bedre) fotball er så god.
Eneste måten er at SP får flertall på stortinget og forbyr utenlandsk fotball på norske skjermer


Dette tror jeg har lite å si. Det er fortsatt mange som ikke kunne brydd seg mindre om andre ligaer.


Interessen for engelsk fotball er stor i Norge, og mange prioriterer glatt å sitte godt og varmt hjemme og se kvalitetsfotball fra England med en pizza og et par øl, fremfor å gå på Stadion og fryse, betale dyrt, stå i kø til og fra Stadion - og i kiosken og til toaletter, og attpåtil se dårlig fotball.


Vet man hvor man skal parkere, og gidder å gå i ca 10 minutter, slipper man totalt unna kø både til og fra hvis man bor nordover. Selvsagt kan ikke jeg dele den infoen, da herligheten vil opphøre, så det hjelper lite for denne saken.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Du er ikke alene om å vite det, for å si det sånn.
Uansett, her kunne Brann gjort en lur ting, det var å ha et øl- og mattelt utenfor stadion. Tenk så deilig det hadde vært med en burger og et par kalde Hansa rett etter kampene, mens man lot folk stresse for å stå i kø.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Eller tilsvarende før kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Det hadde gjort seg, men eg ser for meg rabalderet velforeningen hadde stelt i stand om Brann skulle "skjenke øl praktisk talt i hagene til folk"... :p

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on April 10, 2013, 07:26:45 AM
Eller tilsvarende før kamp.


Selvsagt, men vel så viktig etter i denne diskusjonen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on April 10, 2013, 13:56:38 PM
Med stor tv-skjerm.


Det hadde vært fantastisk å se fotballxtra med oppsummeringene i et slikt telt ja. Evt. andre kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Hvorfor må det være i et telt? Er jo et stort lokale inni Hansa som ble brukt til bevertning av bedriftskunder før eller er dette kanskje leid ut til noen andre nå?
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det må selvsagt ikke være i et telt, men grilling gjør seg gjerne best "utendørs". Poenget var også å skape liv ute og rundt stadion før og etter kamp. Litt atmosfære.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det første jeg lurer på er om det vil være noe marked for aktiviteter på og rundt Stadion etter kampen. Jeg tviler litt på det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Kanskje man kunne gjort som ikea og laget pølselabyrint på en 3-4 km før man kom ut?

Nixon

Det holder lenge med den flaskehalsen på Hansa mot Nymark der noen kloke hoder har bestemt at det bare skal åpnes én dør...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 11, 2013, 08:40:12 AM
Det første jeg lurer på er om det vil være noe marked for aktiviteter på og rundt Stadion etter kampen. Jeg tviler litt på det.


Før kamp er det sikkert en del fler som er det. At 50 stk er lystne på en matbit og et par øl er jeg helt sikker på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tem

etter dagens kamper ( 35 min av Vif ) er jeg plutselig usikker på om starten Brann har fått er så god som den virker
hverken Molde eller Vif imponerer i år ( noe som selvsagt er meget hyggelig )

at brann derimot har spilv jevne kamper mot disse kan være litt skummelt

SK

Gårsdagens kamp viste i hvert fall at det som skjedde mot Rosenborg for vår del ikke kan unnskyldes med at Rosenborg er så sinnsykt gode på Lerkendal.

stig

Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2013, 21:50:32 PM
Quote from: osoerli on April 10, 2013, 13:56:38 PM
Med stor tv-skjerm.


Det hadde vært fantastisk å se fotballxtra med oppsummeringene i et slikt telt ja. Evt. andre kamper.


Problemet ar at du må vente minimum to timer for å få se høydepunkter. Skjønner ikke hva vitsen med å vente til nærmere kl 23 før høydepunktene skal vises. Det er i hvert fall ikke bra for interessen blant den oppvoksende generasjon.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: SK on April 13, 2013, 17:53:18 PM
Gårsdagens kamp viste i hvert fall at det som skjedde mot Rosenborg for vår del ikke kan unnskyldes med at Rosenborg er så sinnsykt gode på Lerkendal.


Det nytter jo ikke å sammenligne kamper slik. Hver kamp lever sitt eget liv. RBK var bra mot oss.
Det blir jo det samme som å si at Hødd hadde slått Deportivo La Coruña.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: stig on April 13, 2013, 19:12:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2013, 21:50:32 PM
Quote from: osoerli on April 10, 2013, 13:56:38 PM
Med stor tv-skjerm.


Det hadde vært fantastisk å se fotballxtra med oppsummeringene i et slikt telt ja. Evt. andre kamper.


Problemet ar at du må vente minimum to timer for å få se høydepunkter. Skjønner ikke hva vitsen med å vente til nærmere kl 23 før høydepunktene skal vises. Det er i hvert fall ikke bra for interessen blant den oppvoksende generasjon.


Fotballxtra begynner vel rett etter hovedkampen?
Eller så kunne man fått til slik at man kunne vist Branns kamp i reprise etter kampen. Da kun når vi vinner selvsagt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: Klaus_Brann on April 13, 2013, 21:23:37 PM
Quote from: SK on April 13, 2013, 17:53:18 PM
Gårsdagens kamp viste i hvert fall at det som skjedde mot Rosenborg for vår del ikke kan unnskyldes med at Rosenborg er så sinnsykt gode på Lerkendal.


Det nytter jo ikke å sammenligne kamper slik. Hver kamp lever sitt eget liv. RBK var bra mot oss.
Det blir jo det samme som å si at Hødd hadde slått Deportivo La Coruña.

krøvel vellevold

April 13, 2013, 21:47:40 PM #337 Last Edit: April 13, 2013, 21:50:16 PM by krøvel vellevold
Quote from: SK on April 13, 2013, 21:42:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 13, 2013, 21:23:37 PM
Quote from: SK on April 13, 2013, 17:53:18 PM
Gårsdagens kamp viste i hvert fall at det som skjedde mot Rosenborg for vår del ikke kan unnskyldes med at Rosenborg er så sinnsykt gode på Lerkendal.


Det nytter jo ikke å sammenligne kamper slik. Hver kamp lever sitt eget liv. RBK var bra mot oss.
Det blir jo det samme som å si at Hødd hadde slått Deportivo La Coruña.


Poenget til Klaus var vel at hver kamp lever sitt eget liv. For to år siden vant S08 3-0 over MFK i serieåpningen. Likevel ble MFK seriemester mens S08 rykket ned med et brak. Samme sesong vant vi 6-3 på Lerkendal. Seriemester MFK tapte tidligere i sesongen 3-1 samme sted. Og for den del: Nedrykkslaget Start slo oss 3-1, mens nedrykkslaget S08 bare tapte 0-1 på Stadion i rundene før 6-3 på Lerkendal. Man kan ikke sammenligne to kamper på den måten.
Legg ned hele klubben!

SK

Selvsagt kan man sammenligne. Grunnen til at kamper lever sitt eget liv er jo lagene ute på banen og det de klarer å prestere.

Kampen i går viste at Rosenborg ikke er så umenneskelige hjemme som enkelte vil ha det til. Og som ble brukt som borforklaring av flere på hvorfor det nesten var greit at vi ikke gjorde det bedre der oppe for to uker siden.

krøvel vellevold

Quote from: SK on April 13, 2013, 21:58:54 PM
Selvsagt kan man sammenligne. Grunnen til at kamper lever sitt eget liv er jo lagene ute på banen og det de klarer å prestere.

Kampen i går viste at Rosenborg ikke er så umenneskelige hjemme som enkelte vil ha det til. Og som ble brukt som borforklaring av flere på hvorfor det nesten var greit at vi ikke gjorde det bedre der oppe for to uker siden.


Men ut fra din teori så skulle jo da nedrykkslagene Start og S08 høsten 2011 være bedre lag enn RBK, siden de klarte mye bedre resultater mot Brann enn det RBK klarte like etterpå?

For øvrig er jeg en av dem som blir irritert på bortforklaringer om at "vi møtte et bra lag", "mange vil slite her oppe", osv. Og ja... Brann var drita dårlige på Lerkendal. Men det er jo klart at RBK vil aldri gå gjennom serien med 30-0-0. Og de har vel heller aldri fått full poengpott hjemme. De vil få dårlige kamper de også. Kanskje også RBK undervurderte motstanderen og overvurderte seg selv? Kanskje de var mer tente mot rivalen Brann i hjemmepremieren enn mot "lille" Start? Kanskje Mjelde hadde lært av Branns feil og dro fordel av det? Det er tusen ting som spiller inn.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Et prakteksempel fra 1992:

RBK fikk 10-0-1 på hjemmebane. Sølvlaget Kongsvinger ble slått 6-0. Bronselaget Start ble også slått 6-0. Andre storseire var 5-1 over Sogndal, 5-2 over Hamkam, 6-1 over TIL og 5-2 over Viking.Hvem tapet kom mot? Mjøndalen, som endte sist.

Mjøndalen var ikke noe bedre lag enn Kongsvinger eller Start fordet.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: SK on April 13, 2013, 21:42:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 13, 2013, 21:23:37 PM
Quote from: SK on April 13, 2013, 17:53:18 PM
Gårsdagens kamp viste i hvert fall at det som skjedde mot Rosenborg for vår del ikke kan unnskyldes med at Rosenborg er så sinnsykt gode på Lerkendal.


Det nytter jo ikke å sammenligne kamper slik. Hver kamp lever sitt eget liv. RBK var bra mot oss.
Det blir jo det samme som å si at Hødd hadde slått Deportivo La Coruña.


Vi var ikke bra på Lerkendal utenom første 30 kanskje. RBK spilte dog til tider fin fotball, og på det ene målet ble vi rundspilt.
Som sagt er vi totalt uenige, det nytter ikke å sammenligne to forskjellige kamper med forskjellige lag. RBK-spillerne hadde gjerne en annen innstilling mentalt mot Start enn mot oss. RBK-Brann blir alltid hausset opp og det er større å slå oss enn Start. De kan gjerne ha undervurdert Start etter at RBK hadde levert to sterke seiere før den kampen.

Kanskje Hødd-Deportivo blir for forskjellig, men det finnes da nok av eksempler på slike hendelser både i Norge og i andre land, som beviser at det blir helt feil å sammenligne kamper slik. Krøvel bekrefter det også med gode poenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2013, 22:06:06 PM
Quote from: SK on April 13, 2013, 21:58:54 PM
Selvsagt kan man sammenligne. Grunnen til at kamper lever sitt eget liv er jo lagene ute på banen og det de klarer å prestere.

Kampen i går viste at Rosenborg ikke er så umenneskelige hjemme som enkelte vil ha det til. Og som ble brukt som borforklaring av flere på hvorfor det nesten var greit at vi ikke gjorde det bedre der oppe for to uker siden.


Men ut fra din teori så skulle jo da nedrykkslagene Start og S08 høsten 2011 være bedre lag enn RBK, siden de klarte mye bedre resultater mot Brann enn det RBK klarte like etterpå?

For øvrig er jeg en av dem som blir irritert på bortforklaringer om at "vi møtte et bra lag", "mange vil slite her oppe", osv. Og ja... Brann var drita dårlige på Lerkendal. Men det er jo klart at RBK vil aldri gå gjennom serien med 30-0-0. Og de har vel heller aldri fått full poengpott hjemme. De vil få dårlige kamper de også. Kanskje også RBK undervurderte motstanderen og overvurderte seg selv? Kanskje de var mer tente mot rivalen Brann i hjemmepremieren enn mot "lille" Start? Kanskje Mjelde hadde lært av Branns feil og dro fordel av det?
Det er tusen ting som spiller inn.


Der treffer du den berømte spikeren. The end.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Piotr sier at tapet må handle om motivasjonen. Ganske tydelig at han ikke er fornøyd med innstillingen til medapillerne. Han har tidligere etterlyst en drittsekk. Jeg tror han har et poeng. Badji gir oss det på midtbanen, men forsvaret er ganske frøknete. Man kan etterlyse fart, men jeg etterlyser også agressitivtet og fandeinvoldshet i forsvaret. Siggy, Scharner eller Austin hadde ødelagt Helstad før han hadde fått score andremålet hvis de var i samme duell.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det er fortsatt 13 bortekamper igjen, vi trenger bare vinne 5 av dem.

pidre

Vi trenger en spiss - den saken er klar. Med Ojo hadde vi vunnet i går.
Saludar a los monos!

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 15, 2013, 08:30:23 AM


Og fremdeles har vi ikke spilt en eneste kamp på kunstgress (hvor vi vel fikk 6 tap av 6 i fjor) eller bortekamp på Vestlandet (hvor vi ikke har vunnet siden mai 2008).
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: Spelaren on April 15, 2013, 08:30:23 AM


Når vi ikke klarer å vinne mot et pill råttent lsk lag som i tillegg har en grusom hjemmestatistikk så er jeg nysjerrig på hvor vi skal ta bortepoengene.

Go Up