• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Reinhardnarbo

På mandag møter vi Rosenborg. Her er noen fantastiske stikk mot Trondheim & Rosenborg:

http://wp.me/p2DZdA-lr

Reinhardnarbo

Her er et blogginnlegg som alle bør lese. Det gjelder supporterne under Vålerenga-kampen, men også "supporterne" som ikke var der - men som er supportere under cupfinaler og ellers i medgang!

http://wp.me/p2DZdA-lZ

dudo

Når du på død og liv skal reklamere for bloggen din synes jeg du burde være rederlig nok til å avklare at det faktisk er det du gjør også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Reinhardnarbo

Hva er det du snakker om? Det har ingenting med reklamering å gjøre, da hadde jeg skrevet en anbefaling til bloggen eller noe. Stoffet er Brann-relatert, så bør være aktuelt her? "(...) avklare at det faktisk er det du gjør også". Hva mener du? Dette er ingen form for blind reklamering, men rett og slett et forsøk på å få respons på meningene og sakene. At du bruker en egen kommentar til å bli usaklig er for meg helt fjernt.

Yngve

Du spammar jo forumet med denne bloggen din. Så skjønar Dudo greitt her..

dudo

Quote from: Reinhardnarbo on March 30, 2013, 19:30:26 PM
Hva er det du snakker om? Det har ingenting med reklamering å gjøre, da hadde jeg skrevet en anbefaling til bloggen eller noe. Stoffet er Brann-relatert, så bør være aktuelt her? "(...) avklare at det faktisk er det du gjør også". Hva mener du? Dette er ingen form for blind reklamering, men rett og slett et forsøk på å få respons på meningene og sakene. At du bruker en egen kommentar til å bli usaklig er for meg helt fjernt.


"Her er ...". Jeg har ingenting grunnleggende imot bloggen din, men når du linker til den bør du være åpen om at det er det du gjør, og ikke lage et tilsynelatende skille mellom brukeren din og bloggen. Skjønner godt at du vil ha respons, men jeg synes altså at du går frem på helt feil måte. Det er mye mer ærlig å stå frem som forfatteren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Når 6/7 innlegg er linker til egen blogg er det ingen grunn til å gå i defensiven når noen påpeker at du reklamerer for bloggen. Enig med Dudo, det er greit så lenge du er åpen om at du reklamerer for egen blogg. Ikke bare "her er" etter eller annet man "bør" lese.

Skriv enten "min blogg har skrevet om", eller skriv hovedpoengene i bloggen og legg ved link for de som vil lese et mer utdypende innlegg.

Ikke meningen å være forumpoliti, men dette er et forum og hvis du bare skal lime inn linker til egen blogg har du lite å bidra med.

Reinhardnarbo

March 30, 2013, 22:40:10 PM #259 Last Edit: March 30, 2013, 22:43:53 PM by Reinhardnarbo
Men alle linkene har jo hatt sammenheng med Brann- og temaet i forumet. Har forsøkt å fått tilbakemeldinger på meningene våre. Alt har ikke en slu baktanke! Forstår ikke hvorfor jeg skal skrive "Min blogg har skrevet om talentutvikling", fremfor å skrive "Her er et innlegg om talentutvikling". Er jo akkurat det samme, bare at på det siste, så legger jeg frem det åpenbare som at det er 4-åringer jeg prater til. Det er forresten ikke bare jeg som er forfatteren. Har aldri delt mitt eget innlegg her - flere skribenter. Men hvis det provoserer dere, så kan jeg starte alle innleggene med å presentere hvem som har skrevet innleggene. Null problem!

dudo

4-åringer? Jeg håper du ikke har planer om en fremtid i marketing eller kommunikasjon. Som begynnende blogg vil du ha venner, ikke fiender.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Reinhardnarbo

Jeg mente aldri at dere var/oppførte dere som 4-åringer. Jeg mente at den ene skrivemåten blir for utdypende - slik man gjør til unger. Trodde det var åpenbart at jeg er en del av SKBrannbloggen, og at jeg ikke trengte å skrive det i hvert innlegg her på et forum.

dudo

Det er åpenbart, all den tid seks av innleggene dine er linker, og resten et forsvar av måten du har linket på. Jeg bare tipser om at det er hakket mindre irriterende om man spiller med helt åpne kort på at man linker til sin egen blogg. Hakket mindre, altså.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Reinhardnarbo

March 30, 2013, 23:26:38 PM #263 Last Edit: March 30, 2013, 23:30:30 PM by Reinhardnarbo
Med tanke på at du skriver at det bare er hakket verre om jeg gjør det åpenbart at jeg linker til egen blogg, så virker det som at du har et fundamentalt problem mot å linke til blogger/nettsider. Men hvis det virkelig irriterer dere, så kan jeg slutte.

dudo

Egne blogger, stikkordet er egne. Men klart, om man bidrar på andre måter er jeg helt for. Krakra har f eks ved et par anledninger linket til sin blogg, men åpent og ærlig, og på en veldig fin måte. Det er slikt som bidrar til et forum, og som ikke oppleves som spam. Og hadde du også skrevet innlegg med en viss verdi og ikke bare som skamløs egenreklame ville det vært tipp topp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Reinhardnarbo

Jeg mente aldri å provosere noen med bloggen. Skal ta til meg det du sier, og forsøke å formidle innleggene annerledes fremover!

Klaus_Brann

Skjønner ikke de to ovenstående, sure gubbene. Fortsett å link du, og jeg driter i hvordan du fronter det. Alt Brann-stoff er bra-stoff!:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Jeg synest ikke det er greit med for mye selvlenking.

Har man noe å si på forumet så kan man si det på forumet.

Lenk til bloggen din i signaturen, og da uten disse spamlenkene som ikke forteller noe om hvor man kan havne.

Nixon

Det er vel bare Krøvel se-hva-jeg-fant-på-nettet-fra-denne-Osdal Vellevold som kan tillate seg å lenke til en "tilfeldig" blogg!:)

Ellers er det greit å lenke til blogger om Brann. Men helt enig med Dudo at en liten introduksjon i første innlegg hadde vært bra forumskikk. Og enig med X om at en skikkelig forståelig lenke er å foretrekke.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 31, 2013, 09:06:05 AM
Det er vel bare Krøvel se-hva-jeg-fant-på-nettet-fra-denne-Osdal Vellevold som kan tillate seg å lenke til en "tilfeldig" blogg!:)



Skal man ikke kunne lenke til tilfeldige brannblogger man finner på nettet?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2013, 09:11:23 AM
Quote from: Nixon on March 31, 2013, 09:06:05 AM
Det er vel bare Krøvel se-hva-jeg-fant-på-nettet-fra-denne-Osdal Vellevold som kan tillate seg å lenke til en "tilfeldig" blogg!:)



Skal man ikke kunne lenke til tilfeldige brannblogger man finner på nettet?


I sistnevntes tilfelle så har det ikke manglet på innhold i forumet. Selv om det virker som statistikken sitter litt lenger inne det siste året. Det er likevel vesentlig forskjell derfra til opprette forumprofil for å profilere en blogg.

dudo

Ja, det handler om kutyme, ingenting annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Sindre32


Xminator

Tenk på alle de google-annonse-kronene jeg har gått glipp av på 15000 innlegg. Jeg henger meg på, fra nå av blir det lave slag, overskrift og headline med les mer så jeg får betalt jeg også.

Hatleking

Huseklepp bør ikkje starte neste kamp. Då vil eg sjå følgjande:

                 Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
Askar - Badji - Haugen - Nordkvelle
           Pusic - Larsen

Heller ikkje Askar har imponert, men Skaanes er neppe nok konkurranse enno.

Huff

Quote from: Hatleking on April 01, 2013, 19:17:11 PM
Huseklepp bør ikkje starte neste kamp. Då vil eg sjå følgjande:

                 Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
Askar - Badji - Haugen - Nordkvelle
           Pusic - Larsen

Heller ikkje Askar har imponert, men Skaanes er neppe nok konkurranse enno.


Klepp kommer til sjanser og er Branns mest spillbare offensive alternativ i første omgang. To av tre sjanser han skaper i første kommer i alle fall delvis fordi han har ekstremferdigheter ift bevegelighet offensivt. Skal noen ut her stemmer jeg for Askar, så kan Larsen eller Nordkvelle bytte kant. Så vil jeg ha Grønner inn ved siden av Jonsson.

-----------------Piotr
Sævarsson - Jonsson - Grønner- Demir
Larsen- Badji - Haugen - Nordkvelle
           Pusic - Klepp

Hatleking

Askar er iallfall bra defensivt. Trur diverre me kan kome til å trenge berre det...

StuckedPaaOstlandet

Askar og Huseklepp sliter enda med å finne formen. Trenger ikke å deppe for mye over kampen i dag, første omgang som kunne tippe begge veier og blir for tøft med 2 raske i mot i starten av andre. RBK har nok den beste stallen i TL også. Er vel bare Piotr fra vårt lag jeg tror hadde tatt en plass i start 11'en.

Spelaren

Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 01, 2013, 23:14:09 PM
RBK har nok den beste stallen i TL også. Er vel bare Piotr fra vårt lag jeg tror hadde tatt en plass i start 11'en.


Akkurat dette er jo det som er det mest forbannede... Satsing er jo pokker meg fremmedord her nede.
Gå av.

dudo

Er vi like tafatt? Fornøyd med tanken om 2015?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Elendig 2. i dag, men jeg gir det litt tid før jeg halshugger spillere og trener for i år, selv om jeg ikke har troa på annet enn øvre middelmådighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

           Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
Askar - Badji - Haugen - Nordkvelle
           Pusic - Larsen

Er laget vi bør starte mot Molde med. Huseklepp får være joker. Badji skulle selvsagt startet mot RBK også. Ellers jevnt mellom Zsolt og trønderen. Sistnevnte blir sikkert bedre enn i går, som jo var første kamp etter skade. Foretrekker ellers Haugen fremfor Soko, men han må lenger frem på banen enn i går. Både Badji og Haugen trakk begge veldig dypt og hente ball, noe som gjorde at vi ble fryktlig baktunge.

Ellers skapte vi vel like mange sjanser i går (alle de første 25 minuttene) som mot Engen, men jeg er dessverre bekymret for spissene. Huseklepp sliter med både touch og dårlig selvtillit, og Pusic har vel ikke kommet til en eneste skikkelig målsjanse på to kamper. Finne er vel den eneste naturlige goalgetteren vår for øyeblikket, men en kamp som i går ville neppe vært en kamp for ham. I kamper vi kjører, og ballen er ofte innenfor motstanderens 16m, bør han imidlertid kjøres mye innpå i år.

Tror RBK er det klart beste laget i årets TL, så slik sett er vi ferdig med den verste kampen for året. Vinner vi mot Molde har vi fått en bra start på sesongen, så henger ikke alt for mye med hodet ennå...

Xminator

Quote from: Spelaren on April 02, 2013, 00:24:07 AM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 01, 2013, 23:14:09 PM
RBK har nok den beste stallen i TL også. Er vel bare Piotr fra vårt lag jeg tror hadde tatt en plass i start 11'en.


Akkurat dette er jo det som er det mest forbannede... Satsing er jo pokker meg fremmedord her nede.


Litt realisme må man ha. I Trondheim lever de fortsatt på to tiår med champions league. I Bergen lever vi på tabbene til Roald. Da må vi også innse at det er begrenset hva vi kan stille med. Det har vert ett uttalt ønske fra supporterflertallet å ha lokal satsing. Det har vi. RBK har det ikke lenger.

Så nå må folk bestemme seg. Lokal satsing og stort sett middelhavsfarer. Eller aktive på overgangsmarkedet og medaljelag. Det siste er strengt tatt ikke lenger noe tema. Roald laget så mye underskudd at vi er ett tiår fra en slik posisjon som 2007 igjen. Jeg ser det overhode ikke som realistisk for Brann å kunne hente og beholde den bredden og kvaliteten RBK har bygget seg opp på ryggen av talentbølgen (som nå er solgt).

Det er fortsatt mulig årets Brannlag kan tangere BT sitt tabelltips. Jeg holder mer på mitt eget tips før sesongen og ser for meg en sesong der vi vinner og taper omtrent like mye med en solid 8.plass som resultat.

krakra

April 02, 2013, 11:31:28 AM #284 Last Edit: April 02, 2013, 11:34:01 AM by krakra
Vi må selvsagt ikke velge mellom lokale spillere eller medaljestrid. De lokale spillerne er våre største håp offensivt. Uten Haugen og Larsen(og Piotr) hadde vi tapt mot VIF og. Det var ikke akkurat vårt blendende, hurtige pasningsspill som skapte sjansene.
Vi har offensive spillere som gjennom et sammenhengende  pasningsspill skal kunne åpne et og annet forsvar. Selv mot RBK burde vi skapt -noe- mot etablert. Men vi gjør sjeldent det, enten det er Sarpsborg eller RBK vi møter. Målene og sjansene kommer som regel av at en eller annen fyrer av et langskudd som enter går i mål eller får en bra retut, klarer å dra av et par motstandere, at Sæv løper fra noen på kanten eller kontringer. Det er primitivt, enkelt og alt for forutsigbart når man ligger under mot lag som RBK.
Defensivt har vi ekstremt lite å vise til. Vi forsøkte å legge oss bakpå og stenge mot VIf, men de hadde scoret tre mål hvis vi ikke hadde hatt Piotr. Og igjen: Selv ikke mot bunnlagene klarer vi å fremstå sikre og solide defensivt.

Det nytter ikke å klage over spillermatrialet når vi har så store mangler strukturelt. Jeg tipper vi kunne hebtet Semb og Reginiussen og fortsatt sluppet inn over 40 mål. Verner Rønning i RBKs forsvar er ingen landslagsstopper heller.

ostraume

Så 3-1 mot VIF var ikke godt samspill/pasningspill? Forklar.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Historien tilsier for øvrig at kjøp = suksess og at lokale talenter = fiasko, så den er enormt grei. Hadde vært fint om vi kunne kombinert de to, men det ser dårlig ut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on April 02, 2013, 11:32:25 AM
Så 3-1 mot VIF var ikke godt samspill/pasningspill? Forklar.
3-1 er hva du vil trekke frem som god angrepsfotball så får det være din sak. Da skal det tydeligvis ikke mye meryil enn at en spiller sentrer til en annen før vi scorer. Se på angrepene til VIF, hvordan ballfører alltid har mer enn ett godt alternativ som beveger seg mot forskjellige rom og gjør det vanskelig for forsvaret og holde strukturen. Slike angrep har vi aldri sett under Skars. Selv mot 3. Divisjonslag.

krakra

Quote from: ostraume on April 02, 2013, 11:33:18 AM
Historien tilsier for øvrig at kjøp = suksess og at lokale talenter = fiasko, så den er enormt grei. Hadde vært fint om vi kunne kombinert de to, men det ser dårlig ut.
Enormt grei faktisk. Vi har vel aldri hatt såpass gode lokale spillere før. Jeg hadde heller byttet Skarsfjord mot Solskjær enn Larsen og Haugen mot Eikrem og Berget for å si det sånn.

ostraume

Kan vi bytte alle tre?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

April 02, 2013, 11:48:18 AM #290 Last Edit: April 02, 2013, 11:53:04 AM by krakra

Xminator

Quote from: krakra on April 02, 2013, 11:38:17 AM
Quote from: ostraume on April 02, 2013, 11:32:25 AM
Så 3-1 mot VIF var ikke godt samspill/pasningspill? Forklar.
3-1 er hva du vil trekke frem som god angrepsfotball så får det være din sak. Da skal det tydeligvis ikke mye meryil enn at en spiller sentrer til en annen før vi scorer. Se på angrepene til VIF, hvordan ballfører alltid har mer enn ett godt alternativ som beveger seg mot forskjellige rom og gjør det vanskelig for forsvaret og holde strukturen. Slike angrep har vi aldri sett under Skars. Selv mot 3. Divisjonslag.


Nå prater du tull. Brannlaget fra treningskamper og de to siste kampene har vartet opp med mye godt angrepsspill. Og forbedret defensiv organisering ble av Tjernås trukket frem men vi enda var med i kampen mot RBK. Det er to kjappe i trynet og deretter to nye mot slutten av en kamp der man ikke evnet.

VG har talt 2 Brannsjanser, men det er jo tull. Leser man referatet har jo Huseklepp 4, og det er andre spillere som har sjanser også. At de kom sjeldnere utover kampen og ikke tvinger frem feberredninger er en annen sak.

krakra

Vi har hatt noen gode kontringer ja. Selv om jeg ikke husker alle de gode angrepene mot VIf. Husker en skikkelig sjanse utenom målene og det var en ball i bakrom mot Askar. Så ikke førsteomgangen mot RBK, men så sjansene i oppsummeringen og det var stort sett kontringer. Vi har gode kontringer fordi vi har raske angrepsspillere og gode pasningsspillere. Det er ikke så avansert å kontre.  Det krever mest presisjon og fart. Noe avansert angrepsmønster har vi ikke.

Vi skapte ingenting i andreomgang.

Yngve

Quote from: Xminator on April 02, 2013, 11:55:20 AM
Nå prater du tull. Brannlaget fra treningskamper og de to siste kampene har vartet opp med mye godt angrepsspill.


No har eg vore på tre av kampane i Vestlandshallen, og eg må spørja meg kva du har drukket? Me var gode i 25 min mot Molde og viste nokon fine kombinbajonar på kantane. Elles var angrepsspelet begrederleg.

Mot VIF var me gode og viste noko fint.

Mot RBK var det meste flaks og Hawaii for begge lag dei fyrste 20. Det handla like mykje om elendig forsvar som bra angrepsspel begge vegar.

Men det var trekk der, utan tvil. Hadde t.d. Pusic hatt eit fotballhovud og passa mot venstre og ikkje høgre når Brann kom på ei fantastisk kontring i går hadde me garantert gått opp i 0-1 og mykje kunne sett annleis ut.

Brann kollapsa jo totalt etter to kjappe. Så kva me skal lesa ut av gårsdagens kamp veit eg ikkje. Truleg ikkje anna enn at me vart totalt overkøyrd på midten og at Sævarsson har eit stykke igjen til  skotteknikken sit på plass..

Spelaren

I fjor tapte me ikkje éin kamp med meir enn to mål, den barrieren er i det minste brutt  :P .
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 02, 2013, 14:30:08 PM
I fjor tapte me ikkje éin kamp med meir enn to mål, den barrieren er i det minste brutt  :P .


Og vi slapp heller ikke inn mer enn tre mål i noen kamp.
Legg ned hele klubben!

tem

så lenge jeg kan huske , så har Brann alltid hatt 1 eller 2 katastrofekamper pr sesong
i fjor var det desverre mot Hødd

satser på at kampen i går var årets smell og at det heretter går rett opp

Huff

Quote from: krakra on April 02, 2013, 12:02:38 PM
Vi har hatt noen gode kontringer ja. Selv om jeg ikke husker alle de gode angrepene mot VIf. Husker en skikkelig sjanse utenom målene og det var en ball i bakrom mot Askar. Så ikke førsteomgangen mot RBK, men så sjansene i oppsummeringen og det var stort sett kontringer. Vi har gode kontringer fordi vi har raske angrepsspillere og gode pasningsspillere. Det er ikke så avansert å kontre.  Det krever mest presisjon og fart. Noe avansert angrepsmønster har vi ikke.

Vi skapte ingenting i andreomgang.


Vi skapte ingenting foruten på kontringer i første i går, og hadde vel et par gode angrep i hele VIF-kampen mot etablert forsvar(da var riktignok og matten fæl). Totalt sett har det dermed vært samme misæren som tidligere i angrep.

Det var ikke som om vi bedrev kortpasningsspill fra 16- til 16meter mot Molde heller, men denne kampen viste prov på andre boller iht spill. Ut fra hvor tidlig det var på vinteren, motstander tatt i betraktning samt at vi nettopp hadde skiftet spillestil, synes jeg den kampen var en meget positiv opplevelse mtp Branns spillestil. Angivelig styrte vi vel totalt i andreomgangen mot ULF også, og det hadde vi neppe klart med lange baller mot Klepp.

Derfor er jeg fremdeles avventende til hvordan denne 4-4-2-formasjonen vil se ut denne sesongen. En potetåkerkamp mot VIF og en tragedie mot RBK gjør meg ikke akkurat mer optimistisk, men jeg lar det gå noen kamper til før jeg konkluderer med at vi blir like planløse mot etablert i år som tidligere. Hentingen av denne russeren gjør meg riktignok ikke mer positiv, snarere tvert imot.

Spelaren

Dagens Pondus i blabla. Aha, presidenten har jo allerede linket denne i linkene, my bad  ;) . (må stå opp tidligere)
Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up