• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ja. Fordi han sa det. Har ting noen sinne gått som RBH har sagt?

tsrqpo

Ja, de annonserte "mellomsesongene" har iallefall kommet på rekke og rad..

Yngve

Neste år har me vel styrevedtak på at me skal komma på fjerdeplass. Så me bør jo ikkje komma så langt unna det i år, skal dei ha det inntakt.

Ikkje for det, eg trur me vert bås i år og endar på ein svak 7. plass. Nærare nedrykk enn medalje poengmessig.

nero

Lions led by donkeys.

krakra

Neida. En bra DM inn og Brann skal selvfølgelig være en medaljekandidat. Men syns RBH heller kan være ambisiøs i forhold til sin egen jobb. F.eks. Ved å sørge for at Brann havner i angrepsposidjon på overgangsmarkedet igjen med midler til kjøp uten at noen må selges først.

nero

Seriøst? Personlig tror jeg vi trenger mye mer enn en god DM inn. En god trener hadde vært en god begynnelse..
Lions led by donkeys.

krakra

Like seriøs som jeg var da jeg mente vi ville være en medajekandidat med Borges foran 2011 og du trodde vi ville rykke ned. Vi har en bra stall, spesielt offensivt er det mye klasse. Treneren var ikke en del av bildet, jeg snakker om stallen og hvilke ambisjoner som er rimelige med den. Skars kan jo ikke senke ambisjonene fordi han ikke er en god trener.

Med en god DM har vi en stall som skal kjempe der oppe. Gjør vi ikke det er det for svakt av Skars. Forutsatt en normal skadesesong.

nero

Offensivt er vi klart svekket uten Ojo. Og vår eventuelle styrke offensivt blir jo lett utjevnet av vår svakhet defensivt. Det skal en jævlig god DM til for å forandre dette radikalt. Og vi har tross alt mistet våre to beste spillere Ojo og Austin. Jeg ser i hvert fall ikke hva som tilsier at vi skal gjøre det bedre enn i fjor.
Lions led by donkeys.

dex1974

Quote from: nero on January 26, 2013, 20:59:40 PM
Seriøst? Personlig tror jeg vi trenger mye mer enn en god DM inn. En god trener hadde vært en god begynnelse..


Du trekker hele tiden frem at vi trenger en ny trener...ok...hvem? Hvem vil du ha og tror du vedkommende vil trene Brann for knapper og glansbilder? Vil bare nevne at Høgmo og tapte for Hødd ifjor!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Quote from: nero on January 26, 2013, 21:12:47 PM
Offensivt er vi klart svekket uten Ojo. Og vår eventuelle styrke offensivt blir jo lett utjevnet av vår svakhet defensivt. Det skal en jævlig god DM til for å forandre dette radikalt. Og vi har tross alt mistet våre to beste spillere Ojo og Austin. Jeg ser i hvert fall ikke hva som tilsier at vi skal gjøre det bedre enn i fjor.
Huseklepp blir nok en god del vassere enn i fjor og Larsen er med fra starten av. Da er vi i pluss for Pusic er virkelig ikke så svak som du dkal ha det til. Kommer Demir i gang også blir det virkelig bra offensivt.

nero

Jo, men vi er da vel fremdeles relativt svake defensivt med dagens mannskap?
Lions led by donkeys.

krakra

Uten en struktur ja, men det skyldes treneren, ikke stallen og jeg snakker om stallen. I forhold til stallen er det et klart hull på midten, men med den redde typen av bra kvalitet så er det helt greit bakover også. Og helt greit defensivt sammen med den kvaliteten vi har fremover så skal vi kunne kjempe om medaljer.

Når det gjelder treneren så er jeg mer skeptisk til om han klarer å få ut potensialet

nero

Quote from: dex1974 on January 26, 2013, 21:14:09 PM
Quote from: nero on January 26, 2013, 20:59:40 PM
Seriøst? Personlig tror jeg vi trenger mye mer enn en god DM inn. En god trener hadde vært en god begynnelse..


Du trekker hele tiden frem at vi trenger en ny trener...ok...hvem? Hvem vil du ha og tror du vedkommende vil trene Brann for knapper og glansbilder? Vil bare nevne at Høgmo og tapte for Hødd ifjor!
Lions led by donkeys.

dex1974

January 27, 2013, 00:22:12 AM #163 Last Edit: January 27, 2013, 00:24:39 AM by dex1974
Quote from: nero on January 26, 2013, 21:27:02 PM
Quote from: dex1974 on January 26, 2013, 21:14:09 PM
Quote from: nero on January 26, 2013, 20:59:40 PM
Seriøst? Personlig tror jeg vi trenger mye mer enn en god DM inn. En god trener hadde vært en god begynnelse..


Du trekker hele tiden frem at vi trenger en ny trener...ok...hvem? Hvem vil du ha og tror du vedkommende vil trene Brann for knapper og glansbilder? Vil bare nevne at Høgmo og tapte for Hødd ifjor!


Men kandidatene du nevner hadde nok ikke vært fornøyd med transfermidlene og hadde neppe gjort kuppene Skars har gjort på spillermarkedet!
Før har jo f.eks. en mann som Sollied vært ønsket men har har jo og sagt at han jobber ikke for peanuts!
Før man begynner å sutre så får vi se om Skars nye team kan påvirke spillerne positivt. Jenssen har solid erfaring og Markovski er ikke helt tapt bak en vogn heller.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on January 26, 2013, 20:34:49 PM
Ikkje for det, eg trur me vert dårlig i år og endar på ein svak 7. plass. Nærare nedrykk enn medalje poengmessig.


7.plass vil jo nesten være en positiv overraskelse. Jeg kan fint se for meg at både RBK, MFK, Godset, Viking, VIF, TIL, LSK, AaFK og Haugesund ender foran oss, og at vi dermed ender opp med en 10. plass. Start og Odd kan også komme foran. Sogndal, Ulf, S08 og Hønefoss er vel de eneste det er mest sannsynlig at vi holder bak oss. I fjor hadde vi mye marginer med oss, men var likevel nærmere 11.plass enn 5.plass i poeng. Siden den gang har vi mistet Ojo, og vi skal spille en hel sesong uten Austin. På den annen side skal vi forhåpentlig ha Huseklepp en hel sesong, og vi kan håpe på at ungguttene har tatt noen steg. Men jeg vil hevde at vi er svekket i forhold til i fjor, og at vi heller ikke kan forvente å ha like mye marginer med oss.  
Legg ned hele klubben!

nero

Bruunikken er i BT og sier de skal snu Stadionfrafallet med bedre kiosktilbud og nettilgang. Ja, det hjelper nok mye hvis vi fortsatt er en middelhavsfarer, eller enda verre, midt i nedrykksstriden. Tidligere har han gått ut og lovet oss ny DM, og snakket om at Brann skal være en medaljekandidat. Tilbake i godt gammelt storslag?
Lions led by donkeys.

Sindre32

Quote from: nero on January 28, 2013, 11:41:46 AM
Bruunikken er i BT og sier de skal snu Stadionfrafallet med bedre kiosktilbud og nettilgang. Ja, det hjelper nok mye hvis vi fortsatt er en middelhavsfarer, eller enda verre, midt i nedrykksstriden. Tidligere har han gått ut og lovet oss ny DM, og snakket om at Brann skal være en medaljekandidat. Tilbake i godt gammelt storslag?

Xminator


Sindre32

Quote from: Xminator on January 28, 2013, 13:05:07 PM


Klarer vi å få det til å funke, kan det bli en veldig interessant sesong. Hvor bra den blir, gjenstår å se, lenge siden vi har spilt særlig 4-4-2.

Lasaron

Brann vurderer nytt bonussystem. Ja, de vurderer å knytte det opp mot inntektene til klubben. En spennende tanke ville da vært å knyttet det opp mot tilskuertallet. Spillerne kan få utbetalt en gitt prosent av publikumsinntektene. Jo flere tilskuere de trekker, jo mer tjener de. Direkte.

Et bonussystem proporsjonalt med antall tilskuere borger for underholdende fotball.
Tren på langskudd

Lasaron

La meg leke litt med tall, så får andre eventuelt komme med mer korrekte tall.

La oss si at en gjennomsnittsbillett koster 300 kr. Da blir brutto inntjening 3 mill på en kamp med 10 000 tilskuere. Det blir 45 mill på en sesong hvis gjennomsnittelit tilskuertall blir på 10 000. Da kan en bonusordning være at spillerne får en viss prosent av de inntektene som overstiger 45 mill.
Eventuelt så kan det gjelde pr kamp, at de får en viss prosent av de inntektene som overstiger 3 mill pr kamp.

Jeg tror at skal dette funke så må Skars inn i den bonusordningen også, på en eller annen måte.

Med en slik bonusordning hadde aldri skandaleseieren mot Sarpsborg i 2011 blitt en skandale. Da hadde spillerne spilt mye mer positiv fotball. Jeg har vanskelig for å se for meg at det skal utarte seg til en orgie i finter og brassespark, og håpløse driblinger utfra egen 16-meter, og ditto tapte poeng.
På kort sikt kan en slik ordning kanskje gi 2-3 tapte poeng på de ti første rundene, er jeg forberedt på. Men så vil den positive fotballen med ditto økt oppslutning på tribunene skape en god sirkel. Mer inntekter til klubben pga høyere tilskuertall, mer penger til gode spillere osv.
Tren på langskudd

dudo

Jeg synes det vil være smått absurd å koble bonusen spesifikt opp mot publikumsinntekter. Om man skal gå på økonomisk resultat må man se på en totalpakke, men grunntanken om at man får bonus når vi kommer over et visst antall poeng synes jeg er fornuftig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Spennende med omlegging til 2 spisser, men er utrolig skeptisk til at det er under Skarsfjord en slik endring skal prøves. Mannen har aldri spilt med to spisser i sitt lag, og tviler på at han i dete hele tatt er spesielt keen på å spille slik.

Har Rune erfaring med hvordan få et spisspar til å jobbe sammen ?

Hadde hvertfall vært mye mer komfortabel med en endring til 4-4-2 under en trener som har dette som sitt grunnspill. Med Skarsfjord nå så tvinges man til endring, ikke etter et øsnke om å spille slik som grunnide, det kan være et svært dårlig utgangspunkt

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article265693.ece

Bonusen blir vel avgjort av flere faktorer kan det virke som. Men jeg deler ikke helt Lasaron sin optimisme at dette nødvendigvis vil gi mer av det han kaller positiv fotball. Tre-poengere vinner fortsatt over offensiv fotball eller mange talenter på banen med tanke på hvor fornøyde publikum blir. Så jeg tror ikke at spillerne vil begynne å spille på en annen måte hvis de ikke føler at de behersker det og at det gir resultater.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Gepard on January 28, 2013, 18:32:42 PM
Spennende med omlegging til 2 spisser, men er utrolig skeptisk til at det er under Skarsfjord en slik endring skal prøves. Mannen har aldri spilt med to spisser i sitt lag, og tviler på at han i dete hele tatt er spesielt keen på å spille slik.

Har Rune erfaring med hvordan få et spisspar til å jobbe sammen ?

Hadde hvertfall vært mye mer komfortabel med en endring til 4-4-2 under en trener som har dette som sitt grunnspill. Med Skarsfjord nå så tvinges man til endring, ikke etter et øsnke om å spille slik som grunnide, det kan være et svært dårlig utgangspunkt


Godt poeng. Skarsfjord har store problemer med strukturen i sitt eneste system han har kjørt, og nå skal han sette et 4-4-2 på kort tid. Dette lyser det store problemer av

Nixon

Hvilket system har Jenssen mest erfaring med? Hvis han er vant til 4-4-2 er det ikke sikkert at det trenger å bli et stort problem.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Dessuten tror jeg 4-4-2 er enklere. Enklere roller. Dermed lettere å få godt til.
Tren på langskudd

dudo

Jeg er som kjent mer avventende til 442. Formasjonen med to spisser er passé, og ikke noe vi ser for ofte i de virkelig gode klubbene. Når det er sagt, så er det jo ikke slik at vi har overbevist i 4231 heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Hvordan spiller egentlig de beste klubbene? Er det en fellesnevner?
Rød makt på Hansa

dudo

Med én (max) spiss. ;) Mange midtbanespillere, klassiske vinger er mindre og mindre vanligsiden breddeholdingen gjøres av backene. Det er gjennomgående faktorer slik jeg ser det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Formasjon blir litt søkt å sammenligne, det er jo rollene som er viktig. Barcelona har jo de siste årene brukt alt fra den sedvanlige 4-3-3 til 3-4-3, 3-1-3-3, 4-1-4-1 og til den absurde 3-7-0 formasjonen de brukte i vm for klubblag.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Jada, og når man har to spissroller, så kommer man til å gi bort for mye rom sentralt i banen - og IALLEFALL om man skal drive å ha Huseklepp på en av vingene. Det som kan redde oss er selvsagt at vi ikke har allverden til motstand i de fleste kampene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Men blir ikke den ene spissrollen i en 4-4-2 kun rein spiss når vi angriper? Altså når vi ikke har ballen så blir han (pusic) en OM som jager ball? Når vi angriper i en 4-4-2 formasjon så ser det nærmere ut som 4-2-4 med høye vinger, kanskje også dobling av back. Defensivt vil vi jo fortsatt forsvare oss i en 4-5-1 formasjon  når Pusic trekkes ned.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Personlig så anser jeg den defensive for å være grunnformasjonen. For når man angriper i f eks 442 så  er det fort en 2-4-4- eller skjev 3-3-4 - om man på død og liv skal henge seg opp i tallkombinasjonene, selvsagt.

Så altså, når vi snakker to spisser, så tenker jeg to spillere som skal strekke stopperne, presse stoppere i oppspillsfasen slik at man må vinkle ut mot dypereliggende back (enn ønskelig). Altså at man gir bort en plass på midten når man ikke har ball - for når man er i angrep flytter man uansett spillere opp og komprimerer på motsatt halvdel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Ett spisspar sånn som eg tror vi vil spille med i år (Pusic og Huseklepp), tror eg ikke vil begge strekke stopperne slik som du beskriver, sånn luksus har vi ikke råd til. Huseklepp kommer sikkert til å presse stopperne ja, mens Pusic har litt av den Tevez motoren, altså at han kan presse midtbaneleddet også.

Uansett så er det som du sier bare tallkombinasjoner, oppmerksomheten burde heller vært rettet mot hvor i helvete den dm klassespilleren blir av? For uten en ny klasse dm så kommer vi til å lekke som en sil uansett hvilken formasjon vi spiller i.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Quote from: storB on January 28, 2013, 20:27:07 PM
Uansett så er det som du sier bare tallkombinasjoner, oppmerksomheten burde heller vært rettet mot hvor i helvete den dm klassespilleren blir av? For uten en ny klasse dm så kommer vi til å lekke som en sil uansett hvilken formasjon vi spiller i.


110% på linje her!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vurderingen Larsen mot Huseklepp er nok først og fremst gjort med tanke på at Huseklepp nok er hakket bedre i venstrekant-rollen enn det Larsen er.

4-4-2 åpner også mer for bruk av Finne. Når vi da vet at 10'er rollen har vert 5. hjul på vognen en stund nå, så blir det forfriskende å se Brann prøve seg på formasjonen igjen. Det hadde jo vert greit om Brann nå over 2 kamper mot ukjent motstand scorer i bøtter og spann, og deretter følger opp med å forlenge tapsrekken til Molde. Da hadde Brann fått litt arbeidsro i de neste treningskampene før seriestart.

Gulløl

De tre første hjemmekampene til samme tidspunkt lørdag kl.18, dette kan bli gøy  :)
http://www.brann.no/news/article/1wiwci0q6psn4197k21afntpas/title/serieapner-med-lordagskamp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Om det blir gøy eller ikke gjenstår å se. For lørdag klokken 18.00 er upløyd mark med tanke på publikum. Det skal bli utrolig spennende å se hva det får å si for oppmøtet. Det er sikkert gode argumenter både for og i mot at dette er et godt tidspunkt.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 19, 2013, 15:10:55 PM #189 Last Edit: March 19, 2013, 15:18:05 PM by Gulløl
Skal vi tro på vår Kaptein Jonsson ? Han må ihvertfall få orden på sin makker i midtforsvaret før han innkasserer gullet helt  :-\

http://fotball.bt.no/eliteserien/article273230.ece

30 baklengsmål mente han også for en stund siden at vi kan komme ned i, altså et mål pr. kamp. Vi er pr. nu akkurat etter skjema, så den skal han ha. Flott at han er optimistisk, kan hjelpe på fotball Bergen som fremdeles er i dvale i forhold til Brann. Lenge siden at 16000 ville ha partoutkort foran 2008 sesongen, skal mye til for å vekke den interessen til live igjen, men en plass må en vel begynne.

En interessant tanke er hva som skjer om vi slår Rbk i neste kamp(tvilsomt), topper tabellen og møter dobbel seriemester Molde på Stadion i serierunde tre. Kan det vekke Stadiontrollet til live slik at det blir utsolgt mot Molde ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Spørs om ikke vi kunne innkassert gullet etter tre serierunder, dersom vi står med 7 poeng eller mer etter de tre første kampene. Tror ihvertfall både BT, BA og TV2 hadde gjort sitt for å skape det inntrykket. Hadde sikkert gått sporenstreks til fotballpuben, for å intervjue den jevne bergenser om Branns gullsjanser...
Aldri mer Obos....

Hatleking

Barmen ute i fire veker. Med dei motstandarane me har i vente no, hadde han vel neppe fått noko særleg med speletid likevel. Men me tolar ikkje fleire skader no.

Huff

Quote from: Tom C on March 19, 2013, 15:23:30 PM
Spørs om ikke vi kunne innkassert gullet etter tre serierunder, dersom vi står med 7 poeng eller mer etter de tre første kampene. Tror ihvertfall både BT, BA og TV2 hadde gjort sitt for å skape det inntrykket. Hadde sikkert gått sporenstreks til fotballpuben, for å intervjue den jevne bergenser om Branns gullsjanser...


Og de hadde tdratt bort på en tirsdag rundt lunchtid og funnet førstemann som så brisen ut. Denne personen hadde blitt fremstilt som den jevne Brann-supporter.

Huff

http://www.nrk.no/sport/fotball/kan-bli-enda-tidligere-seriestart-1.10954046

Semb varsler enda tidligere seriestart neste år dersom Norge kvalifiserer seg til VM. Kan noen fortelle denne helvetes klovnen at Tippeligaen ikke er til stede får å gjøre landslaget bedre. Har klubbene i TL en mulighet til å i fellesskap gå ut å nekte sine spillere klandslagsspill? Noe må gjøres, det helvetes landslaget ødelegger TL.

dragn

Quote from: Huff on March 19, 2013, 15:31:53 PM
http://www.nrk.no/sport/fotball/kan-bli-enda-tidligere-seriestart-1.10954046

Semb varsler enda tidligere seriestart neste år dersom Norge kvalifiserer seg til VM. Kan noen fortelle denne helvetes klovnen at Tippeligaen ikke er til stede får å gjøre landslaget bedre. Har klubbene i TL en mulighet til å i fellesskap gå ut å nekte sine spillere klandslagsspill? Noe må gjøres, det helvetes landslaget ødelegger TL.


*krise*

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 19, 2013, 15:10:55 PM
Skal vi tro på vår Kaptein Jonsson ? Han må ihvertfall få orden på sin makker i midtforsvaret før han innkasserer gullet helt  :-\

http://fotball.bt.no/eliteserien/article273230.ece

30 baklengsmål mente han også for en stund siden at vi kan komme ned i, altså et mål pr. kamp. Vi er pr. nu akkurat etter skjema, så den skal han ha. Flott at han er optimistisk, kan hjelpe på fotball Bergen som fremdeles er i dvale i forhold til Brann. Lenge siden at 16000 ville ha partoutkort foran 2008 sesongen, skal mye til for å vekke den interessen til live igjen, men en plass må en vel begynne.

En interessant tanke er hva som skjer om vi slår Rbk i neste kamp(tvilsomt), topper tabellen og møter dobbel seriemester Molde på Stadion i serierunde tre. Kan det vekke Stadiontrollet til live slik at det blir utsolgt mot Molde ??


Neppe.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Huff on March 19, 2013, 15:31:53 PM
http://www.nrk.no/sport/fotball/kan-bli-enda-tidligere-seriestart-1.10954046

Semb varsler enda tidligere seriestart neste år dersom Norge kvalifiserer seg til VM. Kan noen fortelle denne helvetes klovnen at Tippeligaen ikke er til stede får å gjøre landslaget bedre. Har klubbene i TL en mulighet til å i fellesskap gå ut å nekte sine spillere klandslagsspill? Noe må gjøres, det helvetes landslaget ødelegger TL.


De vil aldri innrømme at det ødelegger TL. Det har jo allerede vært mye snakk om den gode fotballen som har blitt spilt i den første runden. Det blir brukt for alt det er verdt for at det er lurt å begynne tidlig slik at spillerne er i form til landskampene. Tipper klubbene blir overkjørt neste år også.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 19, 2013, 18:00:12 PM
Quote from: Huff on March 19, 2013, 15:31:53 PM
http://www.nrk.no/sport/fotball/kan-bli-enda-tidligere-seriestart-1.10954046

Semb varsler enda tidligere seriestart neste år dersom Norge kvalifiserer seg til VM. Kan noen fortelle denne helvetes klovnen at Tippeligaen ikke er til stede får å gjøre landslaget bedre. Har klubbene i TL en mulighet til å i fellesskap gå ut å nekte sine spillere klandslagsspill? Noe må gjøres, det helvetes landslaget ødelegger TL.


De vil aldri innrømme at det ødelegger TL. Det har jo allerede vært mye snakk om den gode fotballen som har blitt spilt i den første runden. Det blir brukt for alt det er verdt for at det er lurt å begynne tidlig slik at spillerne er i form til landskampene. Tipper klubbene blir overkjørt neste år også.


Men neste år er ikke problemet at vi skal spille noen landskamp i mars. Neste år er problemet - hvis vi er med i VM, vel å merke - at vi må ha en lang sommerpause pga VM-deltagelse. Vil tippe fra rundt 25. mai til midten av juli. Norge har aldri tidligere deltatt i et sluttspill når serien har hatt 30 kamper.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Skjønner ikke denne angsten for å spille to kamper i uken. Det er selvsagt ikke ideelt for de som vil se alt live, men det er ikke for mange kamper på ny (eller gammel) snø og kuldegrader heller.

Gepard

NFF er noen enorme klovner. Selvsagt trenger ikke sesongen starte i midten av mars bare fordi vi er 16 lag, det hadde gått helt fint å spille litt mer 2 kamper i uken når banene er på topp.

Nff er ute etter en ting, tvinge alle tl-lag over på KG, de har rett og slett en agenda, og det ekkle er at de er på vei til å lykkes.

Go Up