• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dokken

Må si at jeg er ganske bekymret for disse 15.30-kampene mht publikumsoppslutning. Erfaringen med tidlige lørdagskamper er svært dårlig. 1987-sesongen ble alle spilt lørdag kl 16. Det var en katastrofe. Også de siste årene har det vært enkelte kamper så tidlig (blant annet da NRK sendte). Da var det også veldig glissent.

Skjønner at det er bra for bortesupportere - men er det et tidspunkt som trekker hjemmepublikum? Jeg vet at mange tenker at dette fungerer i England, så da må det fungere her også. Men kulturen er forskjellig i Norge. Mange har planer og familiebesøk i helgene, og da er det ikke lett å komme seg unna så tidlig på dagen.

Time will show. Men Krøvel har kanskje en statistikk liggende som kan vise relativ publikumsoppslutning på de ulike tidspunktene? Har f.eks. Brann over tid trukket langt under snittet på mandagskamper?

Jeg har lagt merke til at fredagskampene ofte har vært veldig dårlig besøkt, både i offisielle og reelle tall. Synd, for personlig liker jeg fredagskamper. Men mange andre foretrekker tydeligvis gullrekken på tv og taco.

Poenget er bare at våre personlige og supportermessige preferanser for kamptidspunkter ikke nødvendigvis korresponderer med "folkets". Og det er folket som fyller setene.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Enig med dokken, og jeg vet at de fleste kompisene mine er det og. Det er ikke ideelt å gå på kamp så tidlig. 17-18 er perfekt, da kan det bli en bra start på lørdagskvelden, men 15.30 er for tidlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Har noen prøvd å handle på et kjøpesenter kl 16 på en lørdag? Håpløst, folk over alt og umulig å finne parkering. Ingen tvil om at det er nok av folk med tid til overs til å gå på stadion.Ikke alle er på hytten eller i besøk i hvert fall.

Også enig i at supporterenes preferanser gjerne ikke er det samme som "folkets", men folket er både de som fyller tribunen, og de første til å forsvinne når det ikke er trendy lengre. Skap et mønster som passer supporterene så får "folket" komme og gå etter hva media sier man bør gjøre.

17-18 lørdag er nok flott for de som vil fortsette festen, men for barnefamilier kan kanskje 15:30 være bedre?
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

Quote from: stig on December 07, 2012, 16:03:40 PM
Har noen prøvd å handle på et kjøpesenter kl 16 på en lørdag? Håpløst, folk over alt og umulig å finne parkering. Ingen tvil om at det er nok av folk med tid til overs til å gå på stadion.Ikke alle er på hytten eller i besøk i hvert fall.

Også enig i at supporterenes preferanser gjerne ikke er det samme som "folkets", men folket er både de som fyller tribunen, og de første til å forsvinne når det ikke er trendy lengre. Skap et mønster som passer supporterene så får "folket" komme og gå etter hva media sier man bør gjøre.

17-18 lørdag er nok flott for de som vil fortsette festen, men for barnefamilier kan kanskje 15:30 være bedre?


Spørsmålet er jo om de er på kjøpesenteret da fordi de har kjempelyst til det eller fordi det er kun da de har mulighet til å få gjort unna handlingen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

Eg snakka med ein marknadsansvarleg i ein av dei vestnorske klubbane i Eliteserien, og dei jobba hartdt for å få til kampar med avspark klokka 16. Dei meinte det var eit perfekt tidspunkt.

Eg for min del er skeptisk. Men me får no sjå.

Personleg likar eg fredagskampane og er glad for at dei skal fortsetja.

redaktør

Hvis Brann med Moldestad i spissen er så naiv at han tror de kan kjøre samme laget neste sesong, og likevel ikke bli hengende etter Molde og rbk, da tror jeg han må få en wake up call. Selvsagt trenger Brann forsterkning, og selvsagt trenger de profiler. Moldestad sier at han skjønner at Brann kan virke kjedelige, men at man ikke har midler til noe annet. Men hva med tapt inntekt? Hva med mindre engasjement, mindre publikum? Dette er ikke en god retning for klubben å ta
http://fotball.bt.no/eliteserien/article260555.ece


krakra

slapp av. rbh har lovet oss ny dm og lovet at de som forsvinner skal erstattes med tilsvarende kvalitet. vi maa bare regne med at han holder det loeftet

Hatleking

Quote from: krakra on December 08, 2012, 12:50:35 PM
slapp av. rbh har lovet oss ny dm og lovet at de som forsvinner skal erstattes med tilsvarende kvalitet. vi maa bare regne med at han holder det loeftet


Eg likar eigentleg ikkje uttrykket 'tilsvarande kvalitet'. Eg vil mykje heller ha ein ung spelar som kanskje ligg litt under nivået akkurat no, men som har potensiale til å gjere det veldig bra enn ein 27-åring som kan erstatte Mjelde.

dragn

Quote from: Hatleking on December 08, 2012, 13:19:47 PM
Quote from: krakra on December 08, 2012, 12:50:35 PM
slapp av. rbh har lovet oss ny dm og lovet at de som forsvinner skal erstattes med tilsvarende kvalitet. vi maa bare regne med at han holder det loeftet


Eg likar eigentleg ikkje uttrykket 'tilsvarande kvalitet'. Eg vil mykje heller ha ein ung spelar som kanskje ligg litt under nivået akkurat no, men som har potensiale til å gjere det veldig bra enn ein 27-åring som kan erstatte Mjelde.


det er austin som skal erstattes. om du vil at vi skal hente en ung spiller rett under mjelde sitt nivå, så finner vi sikkert en kjekk spiller på finn.no

dragn

Noen som vet noe mer om kontraktsituasjonen til Sævarsson?


dokken

Quote from: Yngve on December 07, 2012, 20:00:31 PM
Eg snakka med ein marknadsansvarleg i ein av dei vestnorske klubbane i Eliteserien, og dei jobba hartdt for å få til kampar med avspark klokka 16. Dei meinte det var eit perfekt tidspunkt.


ostraume

Det positive med dette er fem kamper på greie tider på søndagen. Det er fremgang. Om vi nå bare får skrotet disse talentløse fredagskampene så synes jeg det er greit at lørdagen blir fotballdag igjen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: dokken on December 21, 2012, 11:43:17 AMSom sagt før: Jeg synes Bataljonen ser litt for ensidig på (borte-)supporternes ønsker når man jubler for tidlige lørdagskamper.

Vil vel tro at Brann ofte ender som hovedkamp, slik at det i realiteten ikke blir veldig mange tidlige lørdagskamper for oss.


Jeg er helt enig at at Bataljonen i dagens BT kun skjeler til det relativt lille mindretallet som reiser på bortetur. Hva det vil si for oppmøtet på Stadion ser ut til å være mindre viktig. For Brann er det tross alt veldig viktig. Publikum er penger, og penger må klubben ha for å kunne stille med et godt fotballag. Og da burde det også være viktig for supporterne. Om ikke annet enn for stemningen sin del.

Ellers vet jeg ikke helt om jeg følger deg på det siste punktet. Jeg har ikke noe tall, men hadde vi ikke færre hovedkamper i år enn på mange år? Så faren er absolutt tilstede for at vi kan få vår del av tidlige lørdagskamper.
Rød makt på Hansa

stig

Tenker nok ikke kun bortesupportere, men det er det journalisten har valgt å ta med. Bor man i distriktene, og det gjør gjerne mange Brannsupportere, er det en klar fordel å ha tidligere kampstart og gjerne lørdag. Søndag kl 20 og mandager kan umulig passe folk  med over 1 times reisevei. De kom i 06/07, men da skulle alle oppleve det tv 2 snakket om. Også vant Brann kamper.

Siden absloutt alle skal handle lørdag kl 14-16, kan jo strilene handle i byn på den tiden og gå på stadion etterpå;)

Brann bør selvsagt prøve å nå kjøpesterke familier og lokke de til stadion, men å legge alle kamptidspunkt opp etter hyttefolk og vip`er har vi gjort nok av. De kommer når fotball er hipt og kult og når resultatene er toppers.I 2006 ville vel Brann ha mandagskamper for da passet det losjefolket å ta med kunder.

At folk er vant til søndag kl 18 er naturlig når det har vært slik lenge. Hvis nye tidspunkt får være lenge blir folk vant til det. Endringer er som kjent ragnarokk for de fleste, uansett om det er til det bedre eller ikke.

Det viktigste er selvsagt forustigbarhet. Tidlig fastsetelse og ikke minst at man kan stole på fastsettelesen
Nettsideansvarlig

dudo

http://m.rbnett.no/?name=rb&i=11605/1/0&artId=367920

Solskjær gjør endringer for å være i form fra sesongstart av. Takk for den.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Trening/treningsmengde er faktisk den faktoren en klubb kan forbedre uten at det koster gård og grunn. Da er det en gåte at man ikke jobber hardere med å heve kvaliteten på det som foregår på feltet. Noen som husker da MIM var storlig imponert over Hamburg-spillernes fysikk, og gikk ut og sa at vi skulle bli det best trente laget i landet. Noe som det selvsagt ikke ble noe av (det var vel uansett helt utopisk med folk som Bakke som bjellesau).  MIM sa jo også at det var umulig å trene på straffer foran en av de få kampene Brann har spilt som kunne avgjøres på straffekonk.
Lions led by donkeys.

dudo

Jeg husker vi nærmest ble overtrent og at alt gikk ad undas. Men grunntanken var god.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

La oss håpe Molde går på en smell da :-}

krakra

Hva skjer med at Brann så og si bare skal møte søppellag i oppkjøringen? Foruten Molde og kanskje Start er det bare klubber på Adeccoliganivå og nedover. Ser vi allerede nå hvor ambisjonsnivået ligger?

krøvel vellevold

Quote from: krakra on January 02, 2013, 16:20:52 PM
Hva skjer med at Brann så og si bare skal møte søppellag i oppkjøringen? Foruten Molde og kanskje Start er det bare klubber på Adeccoliganivå og nedover. Ser vi allerede nå hvor ambisjonsnivået ligger?


Er ikke det ganske vanlig for vår del?

Et pussig poeng som kanskje sier mye av det samme: Etter 12 år med Vestlandshallen har vi ennå ikke møtt Rosenborg der...
Legg ned hele klubben!

Falkman

vi pleier da å møte eliteserielag-lag på La Manga?? iallefall i en av kampene? merkelige greier. skal ikke legge allverdens vekt på det som skjer før sesong-start, men det er likevel underlig å basere en sesong-oppkjøring på møter mot så laber motstand. får nesten inntrykk av at det er oppkjøringen til 2014-sesongen, dette.

dragn

Kanskje vi får litt falsk selvtillit av kampene da :>

osoerli

Er vel for å få positive opplevingar fram mot seriestart.
faren er jo at det blir ein kjempedårleg oppleving ved tap for eit drittlag.

Eg meiner dette er idioti.
Betre å tapa for eit topplag enne eit adeccolag.
Hugsar Høgmo nevnte at dei har møtt knallgode russiske eliteserielag i Tyrkia før seriestart dei siste 3 sesongane, og har hatt stor nytte av det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Særdeles underlig metode for å skjerpe laget til en mildt sagt tøff sesongstart. Matching mot mektige Vard venner laget til høyt tempo og knallhardt trøkk, liksom..

Og hvis nå meningen er å spille på seg selvtillit, så er jo vårt rulleblad mot "antatt svakere motstand" ikke akkurat imponerende.
Lions led by donkeys.

olebrann3

Kanskje vi øver på å unngå cup-fiaskoer som f.eks høddkampen

dragn

Noen som vet hvor treningskampene på Gran Canaria foregår?

olebrann3

De skulle holde til i puerto rico om eg ikke husker feil. Men ingen anelse om kampene går der.

Men send en mail til post@brann.no så får du sikkert vite det om det er bestemt

dudo

Når middelmådighetstenkningen befester seg selv i treningskampprogrammet, da er det på tide å resignere.

Litt usikker på om jeg er ironisk her, når jeg kjenner etter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://fotball.rbnett.no/eliteserien/article262534.ece

Til sammenligning takker TIL nei til å møte et portugisisk lag på andre nivå, med begrunnelsen at de ikke er gode nok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, og det gjorde de nok helt rett i. Man kan selvfølgelig bagatellisere betydningen av treningskamper, men mitt syn er at jo dårligere sparringspartner man har, jo dårligere sparring får man. Mitt tips er at intensiteten blir rimelig laber i de fleste av treningskampene våre, som de alltid blir når vi møter dårlige lag, og at utbyttet blir labert.

Greit nok å møte noen svakere lag for å få øvd inn noen litt mer krevende mønster og øvelser hvis man har det, samt få føle mer flyt og få selvtillitt, men å gå gjennom en hel oppkjøring og kun møte ett eneste TL-lag, og ingen gode utenlandske lag, gir nok ikke et spesielt godt utbytte.

Jeg frykter at vi kan gå på en smell når sesongen starter og jeg skjønner virkelig ikke tankegangen til Brann. Eller kanskje ingen andre gode lag vil spille mot oss?

dudo

Jeg er enig med deg, men mest irriterer det meg at dette føyer seg inn i rekken av intetsigende trekk ved klubben. First price-tenkningen har gått alt, ALT for langt. Vi trenger en flying start mtp de fem første oppgjørene våre i serien, og dette kan umulig være oppskriften. Når det er sagt er det fire uker mellom Molde- og Bryne-kampen, og det bør satses på å få inn et par skikkelige motstandere. Helst en fintspillende a la Godset eller RBK, og en som Brann i 2011 med guts og innsats.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Sånn har det vel vært mange år, så ser ikke grunnen til å reagere nå.
Vi tapte mot Nest Sotra, og spilte overlegent mot RBK og LSK i de to neste kampene. Tror treningskampene har lite å si. Noen år gjør vi det dårlig i treningskampene, og bra i serien, andre ganger omvendt.

Teoretisk sett skulle man jo tro at bedre motstand ga oss bedre utbytte, uansett utfall, men det virker ikke sånn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Neida, det er sant. Det er ikke de store kanonene vi møter, akkurat. Kampen mot MFK er jeg fornøyd med at vi skal spille, men skulle helst sett at den var en mnd senere. Slike kamper, mot satsende lag i samme fasen av oppkjøringen som oss tror jeg er det beste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Om vi møter Sandnes/Ulf i generalprøven så er det nok kanonmotstand nok for våre gutter.

Vi får noen svar på hvor Ojo har hodet sitt, og hvordan laget skal organiseres uten forsterkninger.

Er det noen unggutter i generasjonen etter Skaanes som kan vise seg frem tilsvarende i årets treningskamper?

dudo

Er Lorentzen ett eller to år yngre? Han er vel vårt største talent uten gjennombrudd - og kanskje også inkludert de som har fått kontrakt slik jeg har forstått det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Lorentzen er 97- modell. Det er forresten en Magnus Bruun-Hanssen på guttelaget, er det sønnen til selveste Roald?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

I fjir møtte vi jo fire TL-lag pluss Rapid Bucuresti. Vi møter sjeldent de helt store, men i år er det ekstremt og om man vinner eller taper så tror jeg utbyttet er større av å trene mot bedre lag. Når man møter dårligere lag går kvaliteten og intensiteten i kampen ned

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2013, 10:18:25 AM
Lorentzen er 97- modell. Det er forresten en Magnus Bruun-Hanssen på guttelaget, er det sønnen til selveste Roald?


Mener det er det. Etter sigende skal han være best i det meste.

Sindre32

Quote from: Belfort on January 03, 2013, 11:55:47 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2013, 10:18:25 AM
Lorentzen er 97- modell. Det er forresten en Magnus Bruun-Hanssen på guttelaget, er det sønnen til selveste Roald?


Mener det er det. Etter sigende skal han være best i det meste.

Gepard

January 03, 2013, 13:35:47 PM #91 Last Edit: January 03, 2013, 13:47:41 PM by Gepard
Vif henter Smerud og Høgmo. Rbk satser hardt med Perry og henter inn spillere på en helt annen hylle enn Brann. Viking har en meget bra trener og ro rundt klubben, i molde sitter fremdeles Solskjær og regjerer. I godset fortsetter Deila sin utvikling av et fantastisk spillmønster. Aafk ser ut til å hente topptrener i Jønsson.


Kan ikke skjønne at Brann henger med i 2013, vi sakker mer og mer akterut med Rune Skarsfjord. Er så utrolig forutsigbart at Skarsfjord må gå etter en skandaløs vårsesong,  vi ansetter så Truls Jensen de neste 3-4 årene, før det igjen går på dunken. Hvorfor kan man aldri gå for kvalitet på trenersiden i denne klubben ?

Når jeg ser hvordan de andre klubbene satser, blir jeg mildt sagt bekymret for sesongen 2013. Men ah nå glemte jeg meg, 2013 er jo bare en mellomsesong, det er i 2014 vi skal svikte en topplassering, intil dess er alt lov av skuffelser.

Kjenner entusiasmen rundt Brann er på Tidenes bunnivå.

Xminator

VIF tviler jeg på. RBK har siktet såpass høyt at alt annet enn gullkamp er fiasko der. Molde kan fortsette å bygge på gull-laget sitt, det kan fort bli enda ett. Følger Godset opp? Tiden får vise. Viking og VIF noe det samme, men det kan være at Viking overrasker i 2013. Brann? Kan se for meg alt fra gull til direkte nedrykk.

Mest realistisk er en ny mellomsesong. Realistisk besteplassering 3-5, men vi kan like godt havne 6-10, og dermed være i det skiktet rett under Godset/Viking/VIF.

Noen stor entusiasme er det neppe. Vi trenger en stjernesignering eller to. Til nå klarer vi jo ikke holde på det vi har til tross for at køen av kjøpere ikke akkurat er lang. Selv Sævarsson lar det jo vente på seg med ny kontrakt.

Hva skal til for gull? En motivert Ojo. Skadefri Sokolowski. En kombinasjon av Wangberg/Jonsson/Zsolt som finner samarbeidet. En Demir som spiller seg inn i proffdiskusjon. En Haugen som tar ett ekstra seg og etablerer seg sentralt. De tre som spiller bak Ojo sikter seg inn mot 10+ mål hver, der de to som havner på benken også bidrar.

Hvordan gjøre det lettere for oss selv? Alternativ til Ojo. Hente en spiller som potensielt er eliteseriens beste spiller på DM og la Haugen og Sokolowski kjempe om den andre DM-plassen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 03, 2013, 10:58:41 AM
I fjir møtte vi jo fire TL-lag pluss Rapid Bucuresti. Vi møter sjeldent de helt store, men i år er det ekstremt og om man vinner eller taper så tror jeg utbyttet er større av å trene mot bedre lag. Når man møter dårligere lag går kvaliteten og intensiteten i kampen ned


Ekstremt faktisk, du er ikke snau.
Ja, forskjellen på å møte Sandnes Ulf og Sandefjord er ganske ekstrem, stor forskjell på TL og 1. div, det beviser man jo i cupen år etter år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Hatleking

Ein kan lure på kva som skjer. Er det berre kostnadar som tel no? Amatørmessig!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on January 03, 2013, 21:09:58 PM
Ein kan lure på kva som skjer. Er det berre kostnadar som tel no? Amatørmessig!


Lars Moldestad har en nullvisjon. Null i utgifter - null i inntekter.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Og selvfølgelig: Null gull.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

January 04, 2013, 21:56:45 PM #98 Last Edit: January 04, 2013, 22:02:00 PM by Gulløl
.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Go Up