• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FFK - Brann, mandag 22.10.2012

Started by Wingfoot, October 19, 2012, 13:50:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det har også med viljen til å slippe backene frem. Den delen står Skarsfjord for. Det var viljen til å slippe laget offensivt som avgjorde i går, vi spilte jo 4-4-2 etter at Bentley kom på banen, så igjen, det er offensiv vilje som vinner denne kampen.

På samme måte som denne offensive viljen manglet i første del av sesongen. Jeg håper man tørr å spille fotball på bortebane de siste kampene også selv om vi skulle få lukten av medaljer på fosshaugadn.

Lasaron

Ramberg omtaler de mange personlige feilene som blir begått som utilgivelige. "Ja, utilgivelig er ordet", sier han.

En tenkt samtale mellom Grorud og Ramberg:
Grorud: Hans, jeg er så lei meg for at jeg klarerte ballen i bena på Kim'en. Kan du tilgi meg? Ramberg svarer bryskt: Nei, Lars, det kan jeg aldri tilgi deg for. Aldri. Det er utilgivelig, det du gjorde.

Mitt budskap er: kutt ut å bruke det ordet!
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on October 23, 2012, 11:24:38 AM
Ramberg omtaler de mange personlige feilene som blir begått som utilgivelige. "Ja, utilgivelig er ordet", sier han.

En tenkt samtale mellom Grorud og Ramberg:
Grorud: Hans, jeg er så lei meg for at jeg klarerte ballen i bena på Kim'en. Kan du tilgi meg? Ramberg svarer bryskt: Nei, Lars, det kan jeg aldri tilgi deg for. Aldri. Det er utilgivelig, det du gjorde.

Mitt budskap er: kutt ut å bruke det ordet!


Samme som ordet krise.
Brannsupporter.

dudo

Quote from: ostraume on October 23, 2012, 08:52:48 AM
Quote from: dudo on October 22, 2012, 23:15:57 PM
Nja. Jeg blir ikke så veldig underholdt av den elendige defensive organiseringen vår. Det er hakk i platen fra min side, men jeg aner virkelig ikke hva skarsfjord tilfører dette laget. Tilfeldig defensivt spill gir ekstremt mange baklengs, mens individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder. Det er ikke snakk om å være i nærheten av å ha et maskineri som maler og maler motstanden i stykker.


Hakk i platen indeed. Grunnen til at vi slipper til så mye mål er jo nettopp at vi har ekstremt offensive backer som gir fra seg rom. Og kanter som er ekstremt fremadretted. Pluss at kvaliteten på midtstopperne er for svak. Og DMene for trege. Hva vil du gjøre med dette? Få inn en Hodgson-type som nekter backene å gå over midtstreken? Kvitte deg med ving-vingene våre og hente Martin Knudsen-typer for å få bedre balanse?


Se innlegget osoerli skrev like før ditt, han er inne på noe. Og kutt ut forsøkene på stråmenn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: krakra on October 22, 2012, 23:22:32 PM
Og jeg har sagt det før. Jeg tror ikke vi trenger å gå over bekken for å hente vann. Andrelaget har spilt strålende fotball i en årrekke. Før Bakkerud kom. Så å forfremme Helge Nilsen til a-laget og heller forsterke trenerteamet til jr-laget tror jeg kan være en løsning.


Andrelaget funker, utviklingsavdelingen fungerer utmerket med Nilsen og Bakkerud, hvordan Nilsen vil fungere opp mot a-laget vet vi ikke. Ser ingen grunn til å endre på opplegget rundt Brann 2 og utviklingsavedlingen. Dette arbeidet må vernes, og gjerne styrkes ytterligere -ikke potensiellt svekkes ved at ressurspersoner flyttes opp på a-laget.

Xminator

Stusser på at BT mener Bentley hadde ett elendig innhopp.

Ellers var jo også Hansson tilbake ved siden av Skarsfjord. Kan sikkert gjøres ett poeng av det også.

Nixon

Quote from: Xminator on October 23, 2012, 14:22:17 PM
Stusser på at BT mener Bentley hadde ett elendig innhopp.


Han var veldig omstendelig og stoppet i alle fall en stor overgang de minuttene han spilte. Det var i alle fall en litt eldre kollega veldig opptatt av i dag. SÃ¥ det kan ligge der.

Quote from: Xminator on October 23, 2012, 14:22:17 PMEllers var jo også Hansson tilbake ved siden av Skarsfjord. Kan sikkert gjøres ett poeng av det også.


Har han vært noen steder? Han var også på benken i sist hjemmekamp såvidt jeg kan huske. Han jobber jo tross alt fortsatt i Brann.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: dudo on October 23, 2012, 13:41:50 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2012, 08:52:48 AM
Quote from: dudo on October 22, 2012, 23:15:57 PM
Nja. Jeg blir ikke så veldig underholdt av den elendige defensive organiseringen vår. Det er hakk i platen fra min side, men jeg aner virkelig ikke hva skarsfjord tilfører dette laget. Tilfeldig defensivt spill gir ekstremt mange baklengs, mens individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder. Det er ikke snakk om å være i nærheten av å ha et maskineri som maler og maler motstanden i stykker.


Hakk i platen indeed. Grunnen til at vi slipper til så mye mål er jo nettopp at vi har ekstremt offensive backer som gir fra seg rom. Og kanter som er ekstremt fremadretted. Pluss at kvaliteten på midtstopperne er for svak. Og DMene for trege. Hva vil du gjøre med dette? Få inn en Hodgson-type som nekter backene å gå over midtstreken? Kvitte deg med ving-vingene våre og hente Martin Knudsen-typer for å få bedre balanse?


Se innlegget osoerli skrev like før ditt, han er inne på noe. Og kutt ut forsøkene på stråmenn.


Tok oppfordringen og leste det innlegget en gang til. Han peker altsÃ¥ pÃ¥ svake individuelle ferdigheter i midtforsvaret, og svak fart hos Sokolowski. Helt enig, i det. men jeg ser ikke hvordan dette oversetter til "tilfeldig defensivt spill"  som er din pÃ¥stand.

Og jeg er heller ikke enig i påstanden din om at "individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder." Videre vil jeg gjerne ha svar på hva du vil vi skal gjøre med sidebackene. For du er vel enig i at det er der vi etterlater de defensive rommene? Og at mangelen på kompenserende DMer (type Song) mangler i laget?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

StuckedPaaOstlandet

Det er lett å se at vi mangler en type som dekker store rom på midtbanen, det er alt for lett å bare spille seg gjennom slik det er nå. Hva med å sende Huseklepp til Leeds? Da vil Leeds gå konkurs og vi kan hente han og Austin tilbake gratis?

dudo

Quote from: ostraume on October 23, 2012, 14:46:45 PM
Quote from: dudo on October 23, 2012, 13:41:50 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2012, 08:52:48 AM
Quote from: dudo on October 22, 2012, 23:15:57 PM
Nja. Jeg blir ikke så veldig underholdt av den elendige defensive organiseringen vår. Det er hakk i platen fra min side, men jeg aner virkelig ikke hva skarsfjord tilfører dette laget. Tilfeldig defensivt spill gir ekstremt mange baklengs, mens individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder. Det er ikke snakk om å være i nærheten av å ha et maskineri som maler og maler motstanden i stykker.


Hakk i platen indeed. Grunnen til at vi slipper til så mye mål er jo nettopp at vi har ekstremt offensive backer som gir fra seg rom. Og kanter som er ekstremt fremadretted. Pluss at kvaliteten på midtstopperne er for svak. Og DMene for trege. Hva vil du gjøre med dette? Få inn en Hodgson-type som nekter backene å gå over midtstreken? Kvitte deg med ving-vingene våre og hente Martin Knudsen-typer for å få bedre balanse?


Se innlegget osoerli skrev like før ditt, han er inne på noe. Og kutt ut forsøkene på stråmenn.


Tok oppfordringen og leste det innlegget en gang til. Han peker altsÃ¥ pÃ¥ svake individuelle ferdigheter i midtforsvaret, og svak fart hos Sokolowski. Helt enig, i det. men jeg ser ikke hvordan dette oversetter til "tilfeldig defensivt spill"  som er din pÃ¥stand.

Og jeg er heller ikke enig i påstanden din om at "individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder." Videre vil jeg gjerne ha svar på hva du vil vi skal gjøre med sidebackene. For du er vel enig i at det er der vi etterlater de defensive rommene? Og at mangelen på kompenserende DMer (type Song) mangler i laget?


Og fra innlegget til osoerli: "Eg ser pÃ¥ første FredriksstadmÃ¥let om igjen  og om igjen.  Det er for mykje rygging, lavt press og bytte av ansvar.  Eigentleg blackout hos 3 forsvararar samstundes.  Stopperane fell for lavt for tidleg.  Jonsson skal gÃ¥ tett i ballførar tidleg, Korcen skal trekka mot mÃ¥lscorer.  DÃ¥ vil nok innleggaren fÃ¥ ballen tidlegare, og her har Sævarsson stor nok fart til Ã¥ ta han ut.  I staden sÃ¥ bytter Jonsson og Sævarsson plass, og Korcen trekker ogsÃ¥ mot ballen, sÃ¥ nÃ¥r innlegget kjem er det 2 mann som kan scora enkelt.  Det er overraskande at det ikkje er noko som helst kommunikasjon bak der.  Kaptein Jonsson skal ta kommandoen og peika bÃ¥de kor Sævarsson og Korcen skal gÃ¥.  Det ser ikkje ut som dei øver posisjonering i forsvarsspel overhodet.  HÃ¥rreisande forsvarsspel pÃ¥ nivÃ¥ med laget til dotter mi pÃ¥ 16."

Prøv igjen. Han peker på manglende organisering, manglende kommunikasjon og manglende posisjonering. Han peker på DMer som tømmer midtbanen, begge to. Og han nevner Wangberg som flinkere dirigent, muligens pga skoleringen fra RBK.

De eneste individuelle egenskapene som kommer inn er Sokos fart. Med mindre du definerer manglende evne til å kommunisere, posisjonere og organisere som manglende individuelle ferdigheter, selvsagt. Jeg definerer disse som kollektive ferdigheter som kan øves inn om man har et minimumsnivå. Og det skulle man tro TL-spillere har.

Sidebackene kan fortsatt få gå, men bare en om gangen så lenge vi er så dårlig organisert bakover som nå. Da må en av DMene gå ned, og det må sideforskyves.

Og ja, vi skriker etter en DM som kan dekke rom og ikke minst har frekvens i beina. Men det er trenerens ansvar å legge opp taktikken etter de spillerne vi har. Så da stiller spørsmålet seg igjen: Hva er det egentlig Skarsfjord tilfører dette laget? (Jeg må understreke at jeg her mener taktisk, når det gjelder bygging av stall har han vist mye bra)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume


Quote from: dudoMed mindre du definerer manglende evne til å kommunisere, posisjonere og organisere som manglende individuelle ferdigheter, selvsagt. Jeg definerer disse som kollektive ferdigheter som kan øves inn om man har et minimumsnivå. Og det skulle man tro TL-spillere har.


Tja. Kommunisering og posisjonering er åpenbart individuelle ferdigheter, men det er klart dette er noe som skal øves på. Det er heller ikke spesielt vanskelig. At osoerli sin datter på 16 skjønner hvordan det skal gjøres tilsier det. Jeg mener altså at feilvalgene som blir gjort i midtforsvaret på basale ting som støting og sikring handler om individuelle feil og ikke Skarsfjord sine disposisjoner.

Quote from: dudo
Og ja, vi skriker etter en DM som kan dekke rom og ikke minst har frekvens i beina. Men det er trenerens ansvar å legge opp taktikken etter de spillerne vi har. S


Enig i det forsåvidt. Og han har jo prøvd en 4-3-3 med dyp Fakiri og to indreløpere, uten særlig stort hell. Jeg vet ikke helt akkurat hva vi skal finne på for å få bedre balanse, men litt trauste og løpssterke midtbanespillere er gjerne veien å gå da? Men sånt vil vi jo ikke ha i Bergen, her skal det underholdes!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Moldes midtbane er vel ikke akkurat traust, men de klarer likevel å organisere seg defensivt. Med Hoseth og Eikrem. Det handler mindre om individuelle ferdigheter enn det gjør om trenerens evne til å sy ting sammen som et lag. Vi angriper og forsvarer oss fortsatt for mye en og en. Og da mener jeg ikke en mann i angrep, eller i forsvar, men det henger for dårlig sammen.

Xminator

Quote from: Nixon on October 23, 2012, 14:25:55 PM
Quote from: Xminator on October 23, 2012, 14:22:17 PM
Stusser på at BT mener Bentley hadde ett elendig innhopp.


Han var veldig omstendelig og stoppet i alle fall en stor overgang de minuttene han spilte. Det var i alle fall en litt eldre kollega veldig opptatt av i dag. SÃ¥ det kan ligge der.

Quote from: Xminator on October 23, 2012, 14:22:17 PMEllers var jo også Hansson tilbake ved siden av Skarsfjord. Kan sikkert gjøres ett poeng av det også.


Har han vært noen steder? Han var også på benken i sist hjemmekamp såvidt jeg kan huske. Han jobber jo tross alt fortsatt i Brann.


Veldig tydelig på TV, det var andre trenere Skarsfjord snakket med etter at Hansson "sa opp". Har ikke vert i bildet siden da.

Xminator

1-0 målet til Fredrikstad kommer etter at Ojo slår en løs pasning til en Haugen som ikke er oppmerksom. Begge backene og midtbanen står høyt og venter overhode ikke at det skal komme noe ballbrudd. Kontringen går med 3 mot 2, Jonsson støter på ballfører og Zsolt får valget mellom mannen som går midt på mål eller mannen som går på bakerste stolpe.

Kanskje løsningen i det tilfellet burde vert at Zsolt går på bakerste stolpe og Piotr slipper streken og avskjærer ballbanen i forhold til løpet i midten. Uansett burde en av de sentrale holde igjen når begge backene går opp. Problemet er at de ikke er raske nok til å spille slik.

Noe av det samme skjer på 3-3, men det burde også vert avblåst siden målscoreren setter to strake armer i ryggen på Demir for å få rommen han scorer i. Demir er veldig godt plassert frem til han ble dyttet.

Xminator

Greit å få bekreftet at Barmen var hjemme pga sykdom "betennelsestilstand" sies det, fortsatt ikke bra.

Markmus

Quote from: nummer9 on October 21, 2012, 17:22:19 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2012, 15:51:30 PM

De beste ligaene ligger i land som har et publikumsgrunnlag som TL aldri vil være i nærheten av. � tro det er bærekraftig med så mange lag i ligaen, og at det er praktisk mulig å få gjennomført en sik sesong i vårt klima, er rimelig optimistisk.


Vi ser jo at det er praktisk mulig å gjennomføre en 16-lagsliga.
Ka du ve?

ostraume

October 23, 2012, 21:28:05 PM #217 Last Edit: October 23, 2012, 21:31:09 PM by ostraume
Quote from: dudo
Det handler i mine øyne om hvordan man trener på det, og ikke i hvilken grad man lærte disse ferdighetene fra man var 14 til 20 år gammel. I mine øyne er det enkelt og greit mangel på struktur, og det overordnede ansvaret for dette hviler i aller høyeste grad på hovedtrener.


Altså ikke helt enig i dette. Grunnleggende ting som at en støter på ballfører og en faller av er abc. Litt som å slå ut 45 grader. Om en spiller ikke gjør det så blir det merkelig å peke på treneren. Men for all del, jeg er jo enig i at det ikke ser veldig strukturert ut det som gjøres der bak.

edit: Og det at 4. valget til RBK fremstår som vår sterkeste midtstopper sier vel mer om kvaliteten på det vi har enn god skolering i RBK?

Quote from: dudo


Fair nok det, og Brann går gjerne med begge backene samtidig. Og det er jo et potent angrepsvåpen? Akkurat DMene er vel uansett for trege og lite bevegelige så selv om en gjerne står blir det trøbbel der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra on October 23, 2012, 16:30:41 PM
Moldes midtbane er vel ikke akkurat traust, men de klarer likevel å organisere seg defensivt. Med Hoseth og Eikrem.


Sant nok, men midtbanen til Molde består av individuelt bedre spillere enn i Brann.

Quote from: krakra on October 23, 2012, 16:30:41 PM
Det handler mindre om individuelle ferdigheter enn det gjør om trenerens evne til å sy ting sammen som et lag.


Som sagt, det handler mye om kvalitet, og pasningskvalitet, på midtbanen. Mjelde, Fakiri, Nordkvelle, Soko er milevis unna Eikrem.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Vi er uenig i mye, ostraume. Det får så være. Men, siden jeg tok back-utfordringen din vil jeg oppfordre deg til å svare på mitt spørsmål: Hva tilfører Skarsfjord Brannlaget taktisk?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Individuelt bedre til hva? At Eikrem og Hoseth er bedre pasningsspillere enn våre midtbanespillere forklarer ikke automatisk hvorfor Molde er langt bedre uten ball enn oss. Se hvordan Molde forsvarer seg, så ser du at det er mye vanskeligere å spille seg igjennom fordi så og si hele laget enten presser ballfører eller stenger av alle alternativer. I Brann er det knapt noen som gjør noen av delene.

Hatleking

Eg er glad at me ikkje spelar slik at heile laget pressar ballførar.

krakra


Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

Både Molde, Godset, Tromsø og RBK praktiserer på sitt beste ein stil der dei ved balltap går hurtig og tett i press på ballfører med nærmeste mann, 1 mann hurtig i sikring og dei andre rundt prøver mest mogleg å stenga pasningsalternativ iallefall framover.  Det er desse laga som ligg framfor oss på tabellen, og det er nok ein slik stil som må innførast om me skal hamla opp med desse laga til neste år.

Skal ein slik stil fungera optimalt er det viktig at alle gjer jobben sin.  Det hjelper ikkje at ein mann går hurtig i press utan at dei andre følger med.  Då er det fort gjort å bli dratt av, og ein gjennombruddspasning kan bli slått framover.  Og då skjer det som i Brann at ingen tør å gå i press, det tryggaste er å rygga for iallefall å ha folk på rett side.  Slikt spel medfører at ein ofte blir pressa bakover til eigen 16-meter og motstanderen kan prikka innlegg og stikkerar i feltet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Quote from: dudo on October 23, 2012, 21:38:37 PM
Vi er uenig i mye, ostraume. Det får så være. Men, siden jeg tok back-utfordringen din vil jeg oppfordre deg til å svare på mitt spørsmål: Hva tilfører Skarsfjord Brannlaget taktisk?


Vanskelig å svare kort på, men la meg prøve. Først en disclaimer: Jeg mener på ingen måte Skarsfjord er noen trenergud. Jeg vil si han holder middels TL-nivå. Om det virker som jeg liker han bedre enn jeg gjør så er det fordi jeg føler for mange er for kritiske her inne. Sånn blir det naturlig på et fotballforum, og noen må ta jobben med å prøve å balansere :)

SÃ¥ hva har han bidratt med:

- Det første var å legge om til 4-2-3-1. Noe som ga umiddelbar opptur resultatmessig og gjorde at enkeltspillere, som PVM, fikk en forbedret seg stort. Jeg er helt uenig at å gå tilbake til "gammeldagse" 4-4-2 er veien å gå. Vi er, slik jeg ser det, inspirert av Arsenal sin spillestil, og bør absolutt forfølge den stien vi er på nå, formasjonsmessig.

- Gode resultater: Etter tapet av alle stjernespillerne fra året før så ble det altså 4. plass i fjor. VG tippet oss på direkte nedrykk. I tillegg kommer en cupfinale (som vi snakker så lite som mulig om). I år er fasiten semi i cupen og en hederlig plassering i ligaen. Selv om nøkkelspillere fra i fjor (Gustav, Torp) forsvant.

- Videre sÃ¥ har han handlet spillere til denne formasjonen. Vi har et ekstremt offensivt mannskap (noe av det dummeste jeg leser her inne er "defensive" Skarsfjord), med driblevinger med minimalt med defensivt ansvar.  Jeg vil ikke tilbake til trauste jobbevinger i 4-4-2. Man kan diskutere balansen i at begge backer gÃ¥r opp, men dette mÃ¥ da være mÃ¥ten Ã¥ gjøre det pÃ¥. SÃ¥ fÃ¥r vi heller lære, bli bedre, evt. kjøpe bedre DMer.

- Gode kjøp: Sier seg selv, har truffet bra: Ojo, Torp, Askar med flere. Ikke feilfritt selvsagt, men det blir det aldri. Summen er uansett meget positiv.

- Talenter har slått gjennom: I år har faktisk talentene fått spilletid og flere har gjort det bra. Haugen er mer eller mindre etablert på laget, Larsen ser ut til å slå gjennom for fulgt, og Barmen har også fått et slags gjennombrudd. Meget, meget bra. Så vil selvsagt kritikerne si at dette er på tross av Skarsfjord, ikke på grunn av. Slik argumentasjon er håpløs å forsvare seg mot, det blir det samme som med Mjelde (og Skars og) der gode resultater er pga gode spillere og på tross av svake/middelmådige trenere.

- Spillet er i utvikling: Fjorårets gamping er erstattet av et langt mer ambisiøst spill i år. Dobling på kant er resepten, og vi har to backer som er ekstremt villige til å gå offensivt. Dette liker jeg. Og en spillestil som begrenser backene til å holde igjen har ingenting på Stadion å gjøre.

Problemet vårt er ikke at begge backene går frem, problemet vårt er at DMene ikke er gode nok. Mjelde, Fakiri, Nordkvelle og Soko holder rett og slett ikke mål. Soko er for all del en god spiller, men frekvensen er for treg, og skadefrekvensen er for høy.

For å drøse litt om det: Ideelt sett vil få se se Haugen i videre utvikling som kan ta DM-dirigentrollen, og så henter vi en type Helge Haugen/Song (Hauger f.eks) som kan være ryddegutt, reparatør og overalt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

October 24, 2012, 11:54:31 AM #226 Last Edit: October 24, 2012, 12:03:28 PM by krakra
Dudo spurte vel om hva han har tilført oss taktisk og det er vel bare backene som går inn under det. Skars skal ha for backspillet sitt, men det er vel det eneste som virker å være klart innøvd i Branns angrepsspill. Resten er veldig tilfeldig og enkeltmannspreget fortsatt. Han skal også ha for å være mer ambisiøs i spillestilen, men foreløbig er det mye pasninger uten noen voldsom plan.

Jeg syns også det blir for enkelt å skyve det defensive problemet over på svake DMer. Soko og Mjelde er ikke verdensklasse akkurat, men selv med duoen Austin-Torp i fjor, som må sies å holde topp TL-klasse defensivt så slapp vi inn 1,5 mål i snitt. Med Austin på banen i år slapp vi inn 1,75 baklengs i snitt. Det er ikke bare kvaliteten på midtbanespillerne det går på. Det er klare strukturelle mangler. Avstanden mellom leddene er ofte alt for stor, avstanden mellom hver spiller i de enkelte lagdelene er for stor, vi blir ofte veldig passive og rygger bakover istedenfor å støte, det virker ofte å være uklart for spillerne hvem som skal støte, spillerne bak ballen posisjonerer seg for dårlig og gir enkelt bort rom som gjør det lett for motstander å spille seg igjennom osv. osv.
Det er mye å stramme inn i og jeg tror en god taktisk trener kunne barbert av et tosifret antall baklengs med dagens stall uten å måtte ofre noe nevneverdig offensivt.

Ellers bør Skars jobbe med å luke vekk alle slurvefeilene i pasningsspillet. Mange av overgangene vi får baklengs på skyldes helt latterlige feilpasninger som ikke har noe med spillernes ferdigheter å gjøre, men ganske enkelt skyldes slurv. Ojos feilpasning foran 1-0 til FFK er et eksempel på det. Det er klart vi blir tatt på senga når vi tilsynelatende har full kontroll og en Brannspiller skal slå en enkel støttepasning til siden eller bakover, men sleiver en halvslapp lumpe som en motspiller kan snappe opp og sette fart fremover. Slurvefeil bør slås hardt ned på. En ting er enkle feil når man er under press, men vi gir ofte bort enkle baller i upressede situasjoner.

bulldog

mye av problemet har vært at vi i lang tid har slått konsekvent langt opp på ojo. det er først etter at larsen har fått starte at vi har kommet rundt på kantene og fått slått innlegg. da fungerer det også med backene som ruser i angrep. tidligere har backene vært med oppover men ojo har mistet ballen og da er det jo åpent på begge sidene og bare for motstander å velge hvor de vil angripe. det er heller ikke lett for sentral midt å komme inn i kampen når alt de gjør er å prøve å hente ballen inn igjen defensivt og må se ballen fyke over seg offensivt. synes de siste kampene har vært positive og det virker som om det er en klarere plan over angrepspillet etter at huseklepp og larsen spiller. da gjenstår det bare å stramme opp forsvarspillet...
bulldog

ostraume

Quote from: krakra on October 24, 2012, 11:54:31 AM
Dudo spurte vel om hva han har tilført oss taktisk og det er vel bare backene som går inn under


Ja, du har rett i at jeg gled litt over i andre aspekter i jobben. Men formasjonsendringen må da med.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Quote from: Hatleking on October 23, 2012, 21:52:47 PM
Eg er glad at me ikkje spelar slik at heile laget pressar ballførar.


Klyngefotball - en form for sexyfotball!

psv-hasund

At Skarsfjord skal luke vekk spillernes slurvefeil er vel å forlange vel mye. Samhandling og taktikk kan treneren jobbe ed, men spillerne må utføre selve spillet.

Skarsfjord har også laget en kant rolle for både Askar, Bentley og snart Larsen som gjør at de lager mye mål. Det at de har en fri rolle og bytter posisjoner har vært taktisk lurt fra trener apparatet. Kantene er også opplært til å lage plass til backene

Han har vel også terpet på å vende spillet, og nå i de siste kampene har de også fått til kontringsspill av god klasse.

Jeg føler som Ostraume at han ikke er et geni, men han får samtidig altfor mye pepper på forumet.

Go Up