• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spillerlønninger

Started by tem, October 19, 2012, 07:41:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tem

dagens BA har en oversikt over inntektene til spillerene i brann
enda er det nok noe etterslep fra gammel morro
når hassan er den best betalte må jo det stamme fra tidligere avtaler
ser og at enkelte andre har alt for høy inntekt

http://www.ba.no/forbruker/skatt/article6294378.ece

dette viser og at den jobben som gjøres med økonomi i Brann på langt nær er over

eks
hassnan kan lønne 3 x askar ????

vebo

Er forsåvidt enig, men det er ikke noe som overrasker meg her. Overbetalte alle som en :P
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Og der ser vi nok grunnen til at vi mister Sævarsson etter neste sesong.

Husk at lønningene til spillerene som kom før denne sesongen er fra gamle klubber. Hassan er en del av den gamle gøyen. Han må ha hatt en sinnsvak sign-on-fee når Brann, rett nok kortsiktig, kunne tjene på å gi ham ny kontrakt. Jeg skulle likt å se regnestykket på hvor mye Brann tapte totalt sett på å gi ny kontrakt istedenfor å bare ta tapet med sign-on-fee med en gang.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Det hadde ikke gjort noe om en av våre bosmen hadde halvert lønnen sin ved forlenging av kontrakten. Slik Aas gjorde det i Strømsgodset.

Av en eller annen grunn kan jeg ikke se for meg at Mjelde kommer til å sette navnet sitt på en Brannkontrakt med 600 000 i lønn. Vi får vel knapt Haugen til å gjøre det...

Gulløl

October 19, 2012, 10:02:49 AM #5 Last Edit: October 19, 2012, 10:20:13 AM by Gulløl
Overrasker meg at så mange tror at tror at inntektstallene stemmer med det de de får utbetalt fra Brann. Det er noe som heter finansinntekter som ofte de med høy formue kan ha en god del av. Om Fakiri hadde store deler av sin formue i aksjer i fjor der totalindeksen steg 18 % kan han fort ha rundt 1 million av inntekten derfra om han hadde plassert pengene fornuftig. Han kan også ha andre kapitalplasseringer en aksjer som kan ha gitt høy inntekt. Så enkelt og greit, skattelisten på Brann spillerne fra avisene i dag er ganske misvisende for flere av spillerne for hva lønn de har fra Brann. Så denne tråden som blir kalt "spillerlønninger" er totalt uinteressant og misvisende når vi ikke vet hva spillerne har i lønn fra Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Markmus

Quote from: Gulløl on October 19, 2012, 10:02:49 AM
Overrasker meg at så mange tror at tror at inntektstallene stemmer med det de de får utbetalt fra Brann.


Jepp. For min del viser skattelisten 100k for lite i inntekt i forhold til hva jeg faktisk fikk i lønn. Jeg har ikke finansinntekter, så fradragene må være for lån og BSU-sparing uten at jeg kan forstå at det skal utgjøre mye.
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Markmus on October 19, 2012, 19:50:31 PM
Quote from: Gulløl on October 19, 2012, 10:02:49 AM
Overrasker meg at så mange tror at tror at inntektstallene stemmer med det de de får utbetalt fra Brann.


Jepp. For min del viser skattelisten 100k for lite i inntekt i forhold til hva jeg faktisk fikk i lønn. Jeg har ikke finansinntekter, så fradragene må være for lån og BSU-sparing uten at jeg kan forstå at det skal utgjøre mye.


Bare minstefradrag og personfradrag utgjør 100k. Uansett fradrag eller ei er det for jævlig å se hva middelmådigheter som Mjelde og Fakiri tjener

Go Up