• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fjortiser på store stå

Started by Brann_Askøy, November 18, 2003, 10:35:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_Askøy

Det gjelder den synkende stemningen på store stå denne sesongen. Dette tror jeg skyldes alle jentene, ikke styggt ment, men alle de jentene som kommer på stadion kun for å oppleve stemingen. Dersom de ikke synger og heier betyr det at en del av store stå blir bare stående å høre på. Dersom jentene også kunne lært seg sangene ville store stå fått litt mer stemme. Et annet problem er de guttene på 11-12 år som heller ikke synger, flytt dere og la oss som går fra stadion nesten uten stemme få komme inn mot midten og synge av full hals. Jeg er selv bare 16 år, men jeg synger og bidrar så godt jeg kan med å få opp stemingen.
Så en bønn til der som bare står der, lag plass til mer erfarne personer.
Ha en ellrs fin dag alle sammen!

|Netti|

Eg veit ikkje ka du helst vil ha, fulle menn med liverpooldrakt under Branndrakta (eller over for den del) eller jente som faktisk synge dei og? At me ikkje e så grov i målet kan me lite for.. :P

NEI, eg vil IKKJE ha 14iss-jente pÃ¥ SS.. men som sagt tidligere: dei synge ikkje, dei skrike!  :roll:

KennethS

bullshit Brann_askøy, rett og slett bullshit det du sier. Ser mange gutter/menn som ikkje synger på store stå. Tragisk mange som ikkje synger, nå må folk gå i seg selv og enten synge eller stille seg ett annet sted, heller 20 stk på store stå som synger enn 3000 som holder kjeft spør du meg. Men og klage på jentene e for lettvint.
tå på Brann

Erik

ja du sier noe der, men det er ikke lett og styre dette... Det er vell blitt "kult" og stå på ss liksom... skal de stå der får de f... synge og!!!

jinxter

Prisene bør økes på store stå synes jeg.
Det vil hjelpe Brann med økte inntekter samt skremme vekk de verste fjortisene.

I forhold til hva som brukes på øl og andre ting, er billettprisene på Brann kampene såpass lave at de "ekte" store stå folkene bør kunne klare de uten problemer.

Det er veldig ødeleggende for stemmningen med store mengder ikke-syngende supportere på store stå, uansett hvor gamle eller hvilket kjønn de har.

JhonnyBeGood

150kr på Store Stå. Uansett kjønn, alder eller medlem.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Gina

Men det er jo heller ikke bra at det er for dyrt. En supportertribune burde jo være en av de billigste plassene å stå. Ellers vil jo det meste av studenter og sånn samle seg i nedre hansa...
ina

JhonnyBeGood

Kanskje det, men til og med studenter burde ha råd til en drøy 100-lapp annen hver uke.. Men lagå, en liten medlems rabatt skader vel ikke.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Erik

Jeg må bare spørre om noen i BBB jobber med denne saken?? om det skjer noe tilltak for og få litt mer eldre folk på ss???

JhonnyBeGood

Quote from: "Erik"Jeg må bare spørre om noen i BBB jobber med denne saken?? om det skjer noe tilltak for og få litt mer eldre folk på ss???


Ja.. Thorleif, dette er det sikkert flere som lurer på..
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Thorleif

Ja, og den som spør, den får svar..... Det jobbes mot et knallbra (tror vi) opplegg på Store Stå. Egentlig skulle vi hatt et svar fra Brann og StorBergen Boligbyggelag i dag, tirsdag, men det svaret fikk vi ikke endelig avklart. Dette er nå utsatt til onsdag neste uke, da vi går i et nytt møte med de, og jeg lover å komme med info så snart vi har det klart. Men for å si det slik: Går det vi jobber med i boks, håper vi at det endelig blir en løsning på Store Stå som løser både det ene og det andre problemet....... Litt til tålmod i en ukes tid, så får vi se..... Den som venter på noe godt osv......


Thorleif

JhonnyBeGood

Dette høres veldig lovende ut :) jeg venter i spenning.. Begynner å bli sterk i troen med tanke på fremtiden. Keep up the good work :D
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Kai-Olai

Kan jo ha 2 priser på SS, en for de som synger og en for de som ikke synger ;p
Men det er vel ikke så lett å kontrollere..

jinxter

Kan ha boter på 100 kr til alle de som ikke synger? ;)

Brann_Askøy

Quote from: "KennethS"bullshit Brann_askøy, rett og slett bullshit det du sier. Ser mange gutter/menn som ikkje synger på store stå. Tragisk mange som ikkje synger, nå må folk gå i seg selv og enten synge eller stille seg ett annet sted, heller 20 stk på store stå som synger enn 3000 som holder kjeft spør du meg. Men og klage på jentene e for lettvint.


Jeg skjønner at du ikke er enig, men vi kan vel bruke vanlige ord, må få ha egne meninger jeg også! Bullshit er et ord jeg vil kalle usaklig. Men tilbake til det jeg skrev. Selvfølgelig er det menner/gutter som ikke synger men det er jo det jeg prøver å få folk til å gjøre. Nå må brann vise at de er NOrges beste fotball lag, Store stå må vise at de er den beste supportergjengen. Heia Oss!

monzilla

for min del driter jeg no i hvordan storestå ser ut. Om vi er landets største supporterklubb har ingenting å si. Det er sportsklubben jeg er der for å se og ikke storestå. Jeg bidrar mitt beste på kampene, men har på følelsen at det er altfor mange som er der for å stå på storestå enn for å støtte Brann.

brann_13

Eg kan no ikje kalle meg for en fjortis akkurat, men eg står vanligvis
pÃ¥ storesÃ¥... der synger eg Ã¥ ler og skriker...!  pÃ¥ en kamp sto eg ved siden av en gutt pÃ¥ 10 Ã¥r.... tror ikje helt at storestÃ¥ e en plass for 10-Ã¥ringer..... fÃ¥r hÃ¥pe dette bedrer seg....!  

Det e min mening....!

Kai-Olai

Quote from: "brann_13"Eg kan no ikje kalle meg for en fjortis akkurat, men eg står vanligvis
pÃ¥ storesÃ¥... der synger eg Ã¥ ler og skriker...!  pÃ¥ en kamp sto eg ved siden av en gutt pÃ¥ 10 Ã¥r.... tror ikje helt at storestÃ¥ e en plass for 10-Ã¥ringer..... fÃ¥r hÃ¥pe dette bedrer seg....!  

Det e min mening....!



Er vel ikke så mye bedre å være 13..
Men du skal ha for at du synger!!


brannfrik

eg tror du har gÃ¥tt glipp av en del ting her. husker du Ã¥rene før bst flyttet opp i hansasvingen ( hvis du e gammel nok til Ã¥ huske det)? dÃ¥ var det bare en klump som stod der og sang, men det var mye bedre lyd fra store stÃ¥ dÃ¥ enn det  e no. grunnen til det e jo at "fjortisene" og de som ikkje synger okkuperer midten. det gjør jo at de som synger hele tiden  blir spredt utover, sÃ¥nn at de blir stÃ¥ende Ã¥ gaule aleine nÃ¥r brann ligger under fordi de fleste fjortisene holder kjeft. den ideelle løsningen pÃ¥ problemet ville jo vært Ã¥ luke ut de som ikkje synger i porten, og forvist de til klokkesvingen, men siden det ikkje gÃ¥r an mÃ¥ jo prisene settes opp pÃ¥ SS og ned i klokkesvingen sÃ¥nn at vi fÃ¥r luket ut de som ikkje synger. og hvis vi hadde vært sÃ¥ heldig at det hadde skjedd tør EG Ã¥ pÃ¥stÃ¥ at man hadde hørt litt mer fra SS nÃ¥r laget ligger under enn man gjorde i 2003.

en som går hem fra kampene med utslitt stemmebånd UANSETT!

XPen

Brannfrik: !?!

Påstår du her at det er en sammenheng mellom alder og økonomi??
At ungdom under 11-16 år har lite penger?
Og at folk over 16-17 år og oppover har mye? Jeg tør påstå at det ofte er omvendt jeg... folk mellom 16 og 25 er jo ofte studenter, arbeidsledige og noen som selvf. jobber.
De under 16, går ofte på skolen har lite utgifter og får penger av mor og far til alt de trenger, der inkludert stadion!!

Så jeg tror prisstigning på SS vil virke helt mot sin hensikt.

Du skriver: " den ideelle løsningen på problemet ville jo vært å luke ut de som ikkje synger i porten, og forvist de til klokkesvingen, men siden det ikkje går an må jo prisene settes opp på SS og ned i klokkesvingen sånn at vi får luket ut de som ikkje synger."

Enkelt og greit Pisspreik!!

BFA_15

Alt kan no bare være så det er... PRISEN er grei og.. eg synger så eg e hes.. men dokkar ska tro eg ble irritert på de bimboene bak meg.. det eneste de gjorde var å kritisere spillerene. eg sa ifra, men ble truet med en "dabb" som de sa... Måtte bare le.. men allikavell.. BIMBOER INGEN ADGANG....=D=D heeh

Andrews


Ida Marie

et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sjøboden

Vi må få flere fjortisser og jenter inn. Tenk om 10 år. Tenk så mange vi er da. Rekrutering er viktig
in skigard kan ikke vare evig veit du.

BL

tror nok desverre det er mange som ikkje gidd gå på ss lenger når de må betale voksen... da er det ikkje så viktig lenger!!
Hansa-
Felt Z

Stoffi

Ja, for med fullpris, sÃ¥ koster billetten en hel ukes lommepenger.  :wink:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kruxleiven

Quote from: "Sjøboden"Vi må få flere fjortisser og jenter inn. Tenk om 10 år. Tenk så mange vi er da. Rekrutering er viktig


Vet ikke om du er ironisk. I alle fall ser det ut som om den rekutteringen forsvinner når d bli 17-20. Da er de vekk.

juset

Enig med sjøboden her. Rekrutering er viktig
augen e en pudding

Brann e livet mitt :)

Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

sekto

Jeg vet ikke hva andre her syntes, men jeg begynner å bli rimelig lei denne evige diskusjonen.. Jeg har flere ganger gitt uttrykk for min mening i denne saken, og det har vel de fleste andre, problemet er at det er totalt meningsløst å ta det opp om og om igjen, for det kommer ikke til å skje noe!

Vi har ikke aldersgrense på BBB feltet, dermed må vi akseptere at det kommer fjortiser der. Det er blitt en motesak å gå på Stadion, og det kommer til å være sånn noen år fremover til noe annet blir kult.
Vil vi gjøre noe med dette, så må vi før neste sesong samle oss om et felles forslag som vi kan komme med til ledelsen av BBB. Kommer aldri til å skje noe med det heller, for sånn som jeg har skjønt det vil ikke BBB ekskludere noen..

At vi skal rekrutere nye supportere er jeg enig i, personlig tok jeg to pliktår i Klokkesvingen til jeg ble 16 og følte jeg kunne stå med de "store gutta". Da ble det faktisk en følelse av at det var noe stort å stå der, og da skulle man gjøre jobben sin som medlem på SS.
I dag så er det ikke sånn, for det er altfor kult å gå på BBB feltet å henge. Det er stedet og se og bli sett. Og når noe er prestisje, da kommer det til å bli kjempet om.

Det denne disksjonen alltid koker ned til er at de Gamle sier alt var bedre før og vi må kvitte oss med disse patetiske fjortisene som ikke gjør jobben sin, så kommer hver eneste person på under 16 her i forumet frem og sier at DE er en skikkelig supporter, og DE brenner for Brann.. De synger alt de kan og er bedre supportere enn mange andre. Faktum er jo at når man er 13 år, så har man kanskje ikke så mye livserfaring.

Hadde fjortisene akseptert at de ikke har alle svar og ikke kan kalle seg en supersupporter bare for de er på BBB-feltet, og de gamle kan skjønne at det ville vært mer effektivt å prøve å organisere seg skikkelig og kanskje ta noen av de unge under vingen å lære dem om skikkelig supporterskikk, så hadde det vært bedre stemning for alle.

Jeg lanserer et forslag i forumet etter dette innlegget, så kan folk se hva de syntes om det..

Og om noen skulle lure, så er jeg 20 år, så er mitt i mellom de yngste og de eldste..

Brann e livet mitt :)

Bra innlegg sekto, er enig med deg at dette går mye igjen om disse fjortissene på ss,men en blir jo rett og slett veldig irritert på alle disse som ikkje synger og som bare står der og glor, men eg tror at alle vet meget godt at d ikkje bare e fjortissene som ikkje synger. Og d e jo enno mer frustrerende at godt voksne folk som sikkert har gått på stadion i en år rekke ikkje åpner kjeften sin EN gang i løpet av kampen. D e frustrerende d. Er selv 19 og begynte først å gå på stadion i fjor, men støtter BRANN på alle måter i medgang og motgang.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Brann-jento

lem fra Hanne (Brann-jento)

grei

Det er ikke er noe videre trivelig å stå midt innimellom en masse barnslige fjortisser. Beklager du, men dette kommer du til å forstå når du blir voksen selv.

sekto

Det der er akkurat det jeg prøvde å peke på.. Greit du er supporter, jeg har ikke noe i mot kvinner, men du må respektere at det kanskje er folk med litt mer fartstid og overblikk over situasjonen.. Har man gått på SS like lenge som du har vært i live, så har man kanksje en bedre forutsetning for å uttale seg.

Uansett så er det så vanvittig teit å dra seg selv frem som symbol på alle.. Diskusjonen går på det generelle, om noen sier noe om 20 år gamle gutter på Stadion, så klikker ikke jeg og raser mot alle i forsøk på å forsvare dem. Jeg snakker for meg selv, men ikke på veiene av alle andre..

Brann-Peter!

en ting som ikke er nevnt, det er at det er faktisk en del folk som blir betalt inn av andre (låner medlemskortet) og sånne ting..
det hadde vært bedre om medlemskortet ble skjekket pr. person ved inngangen..har hørt en del bra forslag til problemet...)

vi ønsker vel alle mer stemning på ss??
synger uansett...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

monzilla

Bare for å få en ting klart, fjortiss er ikke en alder, det er en tilstand.

sekto

Helt rett monzilla!! meget bra sagt!

Ole Brom

Når jeg var fjortiss for en mannsalder siden var det aldri debatt slik som foregår nå omkring fjortissnakket ! Hva var så mye "bedre" før ?

sekto

Dette kommer til å høres latterlig ut sikkert, men mitt syn er dette.. De som er 13-14 nå er litt mer respektløs og opptatt av status enn det ungdommer var før.. For 6-7 år siden når jeg selv var fjortis, så var det et behov for å markere seg. De fleste gutter snakker med ekstra dyp stemme er opptatt av å virke veldig tøffe og macho. Jenter i denne alderen hater eller elsker ting.. Det er nesten herlig å se forakten en 14 år gammel jente kan ha for verden.

Men over til det som var poenget mitt. Tror det er blitt enda mer fokus på disse tingene som jeg nevnte i de siste årene. For selv når jeg var fjortiss, så var vi ikke like arrogante som mange (ikke alle) fjortissene er nå..

De tror de eier verden, kanskje litt bortskjemt, og når noen påpeker at SS ikke utelukkende er deres teritorie, så blir de sure og furter. Vet ikke om noen er enig med meg i dette, men er mitt synspunkt..

Nixon

Rød makt på Hansa

sekto

Er jo kanskje et lite problem å si noe om det her, for de "fjortissene" som er her, bryr seg nok om Brann og gjør så godt de kan.. De som gjør dette med å sende SMS, løpe frem og tilbake og klemme hverandre og være kule med å gå på Stadion vet ikke engang om dette forumet. Så dermed så får de ikke sagt noe. De er mest sannsynlig rimelig uvitende om at de er et problem..

BL

Quote from: "Brann_Askøy"Så en bønn til der som bare står der, lag plass til mer erfarne personer.


lag plass???? en eneste gang har feltet vært fullt, og det var på 16 mai... då solgte brann billetter til ikke-medlemmer.

når det er et problem at feltet er fullt på hver kamp kan vi ta opp igjen denne diskusjonen
Hansa-
Felt Z

Ingo

Det har vært fjortiser på store stå i alle år, så dette er ikke et nytt problemm!!
At stemningen var så mye bedre før er litt overvudert, synes det var vært bra trøkk innemellom i år.
Det blir litt sånn "at alt var bedre i gamle dager"
Når folk blir eldre velger å sitte/stå andre steder er helt naturlig,
men det er viktig at det må bli mer stuereint å gå på store stå selv om man er blitt eldre. De kan lære fra seg litt supporter kultur. noe som gjerne kan gjøre at oppslutningen kan øke blandt de litt eldre supporterene på store stå.
Og i tillegg kan vi være litt mer positive selv om enkelte er yngre/eldre vi er der kun for Brann.

Hoved problemmet ang. stemning er at det synges for fort, og at det går gjerneflere sanger samtidig-
En løsning er å synge sangene flere ganger slik at det blir lettere for alle å synge samme sang.
Et godt eks. er Sk Brann - Bergen stolthet-
Og en annen ting er den klappingen i utide, noe som gjerne gjør at man synger fortere å mister litt av trøkket,

Kagain


monzilla

Du drar frem et godt poeng der. Kan virke som at en del, spesielt av den yngre garde, er mer opptatt av SS (dommeren skal dø-ropet er et prakteksempel) enn selve kampen

Brann-jento

Quote from: "monzilla"Bare for å få en ting klart, fjortiss er ikke en alder, det er en tilstand.


monzilla har rett!!!
og....
dere som ikkje vil ha oss "unge" på stadion, har deres problemer!!!
skal ikkje bataljonen ha en fremtid?
skal ikkje vi "unge" overta når dere er gamle og grå og ikkje eier stemme mer?

lurer på hva dere tenker på av og til?
blir så utrolig forbanna av å lese innpå her"
eg er ikkje i en noen som helst fjortis tilstand...
(ikkje er eg 14 heller)
eg har min rett til å si mine meninger og synge med bataljonen!
Dere som ikkje gjør det: - fint for dere...
men dere trenger da ikkje si noe mot de som faktisk lager stemning på stadion!!!

Dessuten har alle sine første år på stadion, alle vokser opp, og de fleste bergensere har faktisk et godt for holdt og brenner for brann!
skal vi stoppe ungdommen fra å gå på ss,bare fordi de er unge??


tenk dere om før dere åpner kjeften!!!!
lem fra Hanne (Brann-jento)

Kagain

Quote from: "monzilla"Du drar frem et godt poeng der. Kan virke som at en del, spesielt av den yngre garde, er mer opptatt av SS (dommeren skal dø-ropet er et prakteksempel) enn selve kampen


Nja, konklusjonen kan vel også være at jeg ikke er noen "EKTE BRANNFAN" da, siden jeg ikke synger eller rabler gal. Men men. Jeg lar meg ikke bekymre av hva andre mener om meg og mitt. Nå har jeg ikke lenger sjansen til å få sett kampene live, og jeg må innrømme at jeg føler et visst hulrom i brystet mitt.

grei

Hva er det med fjortisser og tegnsetting?

De pumper inn så mange spørsmåls-og utropstegn i tekstene sine at det blir slitsomt å lese. Er det sånn man skriver i skolen i dag, eller er dette på moten blant de unge? Det gir i hvert fall et veldig useriøst og skrikete inntrykk. Jeg husker personen som absolutt skulle endre skriftstørrelse og farge i innleggende sine i dette forumet, så de så ut som store, vulgære reklameplakater fra 80-tallet. Det er kanskje sånn at de unge liker å lesse på med effekter, hva vet jeg.

Go Up