• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømsgodset - Brann 30. september kl. 19.00

Started by Nixon, September 28, 2012, 14:07:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6262397.ece

Nå syns jeg det begynner å bli vel mye fingerpeking i Brann. Hvis -kapteinen- er misfornøyd med innstillingen til enkeltspillere får han ta det opp med dem. Ikke BA. Det har vært endel oppslag med folk som klager på andre enn seg selv den siste uken. Syns det er uproft.

Markmus

September 30, 2012, 22:45:18 PM #151 Last Edit: September 30, 2012, 22:50:27 PM by Markmus
Quote from: storB on September 30, 2012, 22:39:19 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:26:10 PM
Quote from: 1908 on September 30, 2012, 21:28:20 PM
Ojo langer ut mot Skarsfjordfotballen...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252388.ece


Bra noen åpner kjeften. Gud bedre så mye Ojo ville blomstret under Mons. Trist å tenke på hva som kunne hvert...


Håper ingen journalister leser dette og tror at dette er en tanke som har feste blandt oppegående supportere.
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Huff on September 30, 2012, 22:24:45 PM... kommer faktisk bare på Kovacs heading utenfor på tilnærmet åpent mål av godsetsjansene som er like store -foruten målene vel og merke.


Godset hadde også et stangskudd i første.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:45:18 PM
Quote from: storB on September 30, 2012, 22:39:19 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:26:10 PM
Quote from: 1908 on September 30, 2012, 21:28:20 PM
Ojo langer ut mot Skarsfjordfotballen...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252388.ece


Bra noen åpner kjeften. Gud bedre så mye Ojo ville blomstret under Mons. Trist å tenke på hva som kunne hvert...


Håper ingen journalister leser dette og tror at dette er en tanke som har feste blandt oppegående supportere.
Jeg syns du viser et alt, alt, alt for enkelt syn på dette. I flertallet av kampene tviler jeg på at det er noen taktikk at vi skal ligge lavt og ikke ha ball. Det var det i dag, men det er ikke så dumt mot Norges beste kontringslag. Problemet på bortebane er stort sett at spillerne er alt for stresset med ball og roter den bort rimelig enkelt. I tillegg er de for passive i presset. Det er dette som gjør at vi blir spilt lavt, ikke at det er planen. I fjor var vi et veldig godt bortelag og jeg tviler på at Skars bevisst har gått fra suksessoppskriften fra i fjor. Det meste sitter nok i hodet til spillerne. De trenger å finne roen, og det kommer nok etterhvert.

Markmus

Quote from: krakra on September 30, 2012, 23:26:27 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:45:18 PM
Quote from: storB on September 30, 2012, 22:39:19 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:26:10 PM
Quote from: 1908 on September 30, 2012, 21:28:20 PM
Ojo langer ut mot Skarsfjordfotballen...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252388.ece


Bra noen åpner kjeften. Gud bedre så mye Ojo ville blomstret under Mons. Trist å tenke på hva som kunne hvert...


Håper ingen journalister leser dette og tror at dette er en tanke som har feste blandt oppegående supportere.
Jeg syns du viser et alt, alt, alt for enkelt syn på dette. I flertallet av kampene tviler jeg på at det er noen taktikk at vi skal ligge lavt og ikke ha ball. Det var det i dag, men det er ikke så dumt mot Norges beste kontringslag. Problemet på bortebane er stort sett at spillerne er alt for stresset med ball og roter den bort rimelig enkelt. I tillegg er de for passive i presset. Det er dette som gjør at vi blir spilt lavt, ikke at det er planen. I fjor var vi et veldig godt bortelag og jeg tviler på at Skars bevisst har gått fra suksessoppskriften fra i fjor. Det meste sitter nok i hodet til spillerne. De trenger å finne roen, og det kommer nok etterhvert.


Jeg snakket i det store. Ikke enkeltkamp, men summen av enkeltkampene.

I fjor hadde vi en Guastavino som ga Ojo enormt med støtte og leverte enkeltprestasjoner i særklasse.

Jeg tror ikke det ligger i hodet, men om det gjør det, så gjør Skarsfjord en elendig jobb med det mentale. Brann har et altfor godt offensivt mannskap til å holde på med denne idiotien. Begynner å bli så latterlig lei det nå.
Ka du ve?

krakra

September 30, 2012, 23:54:08 PM #155 Last Edit: September 30, 2012, 23:56:00 PM by krakra
Vi spilte bra på bortebane i fjor som lag også. Agressive i gjennvinningen og hurtige i kontringene. Det er ikke elendig på det mentale at man sliter litt på bortebane. De aller fleste i Branns stall er ikke vant til å ha forvetninger over seg, som de hadde foran årets sesong, og derfor kan det ta litt tid før vi finner roen.

Jeg ser ingen grunn til å tro at det er Branns plan å ligge lavt og være passive i presset, for så å rote vekk ballen med en gang vi får den.

Jeg vet ikke hvor lurt det var å la Holmvik gå. Han var en begrenset spillet, men jobbet som en helt i gjennvinningene og var nyttig på bortebane.

Markmus

Ka du ve?

krakra

Ja, en sesong er ikke så mye. Deila trengte vel tre år på å få dreisen på Godsets borteform.

Markmus

Deila hadde og har i motsetning til Skarsfjord en filosofi han har bygget et lag etter og en god taktikk som ligger i bunn.
Ka du ve?

krakra

Joda, forsåvidt. Selv om den ikke var veldig tydelig på bortebane hele tiden. Vi spiller helt greit hjemme og viste i fjor at vi kan spille bra borte. Ser man nøye på kampene så ligger ikke hovedproblemet i at vi ligger lavt, men at motstander får passere alle pressleddene våre alt, alt for enkelt(nærmest bare løpe igjennom), og at vi er alt for stresset med ball og roter den vekk. Ikke bare ved å pole langt, men også med helt enkle feilpasninger på midten, fra spillere som Soko, Haugen, Fakiri og Barmen som er gode pasningsspillere i utgangspunktet.


Markmus

Vi fungerer ikke defensivt, det er det som er problemet. Ikke kom og fortell meg at planen er offensivt spill på bortebane. Vi prøver å spille en defensiv taktikk som vi overhodet ikke behersker og da er det bare å droppe den ideen. Som du sier, og som jeg sa enten her eller på VGD, så er leddene våre ikke i samsvar med hverandre. Det er ENORME rom mellom midtbane og forsvar, og motstander får med verdens største enkelthet slå ballene igjennom.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:15:18 AM
http://bildr.no/view/1285192


Skjønte ikke en dritt når Sævarsson sa han skulle hatt frispark i forkant, men det der bildet viser det jo tydelig. Utrolig hvordan svinet Kovacs får herje med armene sine.
Ka du ve?

krakra

At vi "ikke evner defensivt spill" er ikke en forklaring på at motstanderen får vandre igjennom pressleddene våre, og vi enkelt slår feilpasninger i nesten upressede situasjoner. Det skyldes ikke at vi ligger lavt. Fjorårets taktikk var som sagt bra, men den avhenger av en agressivitet som har vært fullstendig fraværende på bortebane i år. At det er store rom mellom leddene skyldes jo ikke at vi er defensive eller ligger lavt, men at spillerne ikke beveger seg nok. De blir passive og stillstående og det er det enkelt for et lag som Godset å skape store rom.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 30, 2012, 23:26:27 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:45:18 PM
Quote from: storB on September 30, 2012, 22:39:19 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2012, 22:26:10 PM
Quote from: 1908 on September 30, 2012, 21:28:20 PM
Ojo langer ut mot Skarsfjordfotballen...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252388.ece


Bra noen åpner kjeften. Gud bedre så mye Ojo ville blomstret under Mons. Trist å tenke på hva som kunne hvert...


Håper ingen journalister leser dette og tror at dette er en tanke som har feste blandt oppegående supportere.
Jeg syns du viser et alt, alt, alt for enkelt syn på dette. I flertallet av kampene tviler jeg på at det er noen taktikk at vi skal ligge lavt og ikke ha ball. Det var det i dag, men det er ikke så dumt mot Norges beste kontringslag. Problemet på bortebane er stort sett at spillerne er alt for stresset med ball og roter den bort rimelig enkelt. I tillegg er de for passive i presset. Det er dette som gjør at vi blir spilt lavt, ikke at det er planen. I fjor var vi et veldig godt bortelag og jeg tviler på at Skars bevisst har gått fra suksessoppskriften fra i fjor. Det meste sitter nok i hodet til spillerne. De trenger å finne roen, og det kommer nok etterhvert.


Når kommer den roen? Vi har brukt en hel sesong nesten, og den har ikke kommet ennå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:41:14 AM
At vi "ikke evner defensivt spill" er ikke en forklaring på at motstanderen får vandre igjennom pressleddene våre, og vi enkelt slår feilpasninger i nesten upressede situasjoner. Det skyldes ikke at vi ligger lavt. Fjorårets taktikk var som sagt bra, men den avhenger av en agressivitet som har vært fullstendig fraværende på bortebane i år. At det er store rom mellom leddene skyldes jo ikke at vi er defensive eller ligger lavt, men at spillerne ikke beveger seg nok. De blir passive og stillstående og det er det enkelt for et lag som Godset å skape store rom.


Det må også nevnes at når vi spiller defensivt, så kommer de personlige svakhetene mer til syne. Når vi kjører på offensivt er det naturlig at de defensive spillerne får mer pusterom, mens når vi legger oss vil de før eller siden drite seg ut.

Som sagt: det er galskap å ikke utnytte den offensive kraften vi har i Brann. Galskap!
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 01, 2012, 00:45:26 AM
Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:41:14 AM
At vi "ikke evner defensivt spill" er ikke en forklaring på at motstanderen får vandre igjennom pressleddene våre, og vi enkelt slår feilpasninger i nesten upressede situasjoner. Det skyldes ikke at vi ligger lavt. Fjorårets taktikk var som sagt bra, men den avhenger av en agressivitet som har vært fullstendig fraværende på bortebane i år. At det er store rom mellom leddene skyldes jo ikke at vi er defensive eller ligger lavt, men at spillerne ikke beveger seg nok. De blir passive og stillstående og det er det enkelt for et lag som Godset å skape store rom.

Som sagt: det er galskap å ikke utnytte den offensive kraften vi har i Brann. Galskap!


Helt enig. Vi har så mange gode offensive spillere og det blir utnyttet altfor dårlig. Bentley kan forresten få klippekort ut sesongen, så kan Huse spille spiss med Ojo eller evt. bekle bytte på den andre kanten med Larsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hvordan kan sløve feilpasninger, manglende bevegelse og elendig press forklares med en defensiv taktikk? Er pasningsferdighet, agressivitet og løpskraft ferdigheter som forsvinner når vi legger oss bakpå? Nei
Er det ferdigheter som forsvinner når spillere er stresset og usikker? Ja, iallefall de to første.

Markmus

October 01, 2012, 00:50:57 AM #168 Last Edit: October 01, 2012, 00:52:45 AM by Markmus
De blir nervøse og mister roen fordi vi spiller et spill vi overhodet ikke behersker. Verre er det faktisk ikke.

Jeg kan ikke huske sist vi behersket defensivt spill. Mange skrøt av forsvaret vårt i gullsesongen, og ja, de var ikke på viddene, men vi slapp inn svært mange mål til å være serievinner.
Ka du ve?

krakra

Nei, du skal ha for at det er en veldig enkel og grei forklaring. Jeg tror du bommer ganske solid dog. Jeg tror ikke taktikken til Brann er å være defensiv. Jeg tror taktikken er den samme som i fjor.

Og hvis du kommer med en god grunn til å tro at Skarsfjord rent taktisk skal ha gått fra fjorårets suksesstaktikk til en taktikk som alene gjør at vi er et av TLs dårligste bortelag så må du gjerne komme med den. Jeg tror ikke problemene på bortebane har noe med taktikken å gjøre i det hele tatt.

Markmus

Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:52:22 AM
Nei, du skal ha for at det er en veldig enkel og grei forklaring. Jeg tror du bommer ganske solid dog. Jeg tror ikke taktikken til Brann er å være defensiv. Jeg tror taktikken er den samme som i fjor.


Hvis taktikken er den samme som i fjor, så er det rart at Ojo isoleres så mye på topp at han må trekke langt ned i banen. Slik var det ikke i fjor. Ikke i nærheten engang.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on October 01, 2012, 00:53:31 AM
Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:52:22 AM
Nei, du skal ha for at det er en veldig enkel og grei forklaring. Jeg tror du bommer ganske solid dog. Jeg tror ikke taktikken til Brann er å være defensiv. Jeg tror taktikken er den samme som i fjor.


Hvis taktikken er den samme som i fjor, så er det rart at Ojo isoleres så mye på topp at han må trekke langt ned i banen. Slik var det ikke i fjor. Ikke i nærheten engang.
Nei, det er ikke rart. Det skyldes at utførelsen er dårligere enn i fjor. Dette er ikke FIFA hvor treneren sitter med en fjernkontroll og styrer spillerne. I fjor var selvtillitten høy på bortebane fordi vi veldig tidlig opplevde suksess. I år kom vi ut skeivt. Vi har klart å finne formen borte, men sliter tydeligvis fortsatt mentalt borte.

Markmus

Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:54:14 AM
Quote from: Markmus on October 01, 2012, 00:53:31 AM
Quote from: krakra on October 01, 2012, 00:52:22 AM
Nei, du skal ha for at det er en veldig enkel og grei forklaring. Jeg tror du bommer ganske solid dog. Jeg tror ikke taktikken til Brann er å være defensiv. Jeg tror taktikken er den samme som i fjor.


Hvis taktikken er den samme som i fjor, så er det rart at Ojo isoleres så mye på topp at han må trekke langt ned i banen. Slik var det ikke i fjor. Ikke i nærheten engang.
Nei, det er ikke rart. Det skyldes at utførelsen er dårligere enn i fjor. Dette er ikke FIFA hvor treneren sitter med en fjernkontroll og styrer spillerne.


Nei, dette er virkelig fotball hvor treneren ikke vet hvordan han skal få et lag til å fungere. Det er ikke bare å trykke på noen knapper, noe som muligens er årsaken til at Skarsfjord ikke fungerer i Brann.
Ka du ve?

krakra

October 01, 2012, 00:57:19 AM #173 Last Edit: October 01, 2012, 00:59:37 AM by krakra
Han fikk det til i fjor, og han har fått det til på hjemmebane. Så jeg syns det er urettferdig å nærmest fremstille ham som udugelig. Og du har helt rett i at det ikke bare er å trykke på noen knapper. Derfor blir det også feil å tro at måten vi spiller på er som planlagt. Tror du virkelig ikke at alle i Branns sportslige apperat ikke ser at det ikke funker?

F.eks. er det helt Ã¥penbart at Skars ønsker en OM som ligger tett pÃ¥ Ojo for Ã¥ plukke andreballer, eller bli spilt frem i bakrom. Dette har ingen av Ã¥rets fire OMer klart. Det er ikke pÃ¥ grunn av det som stÃ¥r pÃ¥ taktikk-tavla før kamp. 

Markmus

Når man ser at noe ikke fungerer over så lang tid, så er det naturlig å gjøre endringer for å få det til å fungere. Det aller mest opplagte er å gi Ojo hjelp på topp. Gjøres det? Neh.

Ojo har all mulig rett til å kritisere Skarsfjord. Han lider så til de grader under dette regimet.
Ka du ve?

krakra

October 01, 2012, 01:03:35 AM #175 Last Edit: October 01, 2012, 01:05:15 AM by krakra
Det tror jeg nok Skars er fullstendig klar over, som nevnt med eksemplet med OM. Men når spillerne ikke klarer å følge planen er det ikke mye han kan gjøre. Sånn skjer fotball. Når spillere mangler selvtillitten blir de handlingslammet og stresset og mangler både kreativitet og trøkk i spillet. Da er det ikke så mye man kan gjøre utover å være tålmodig, støttende og vente på at det løsner.

Xminator

Det er veldig enkelt. Vi har for dårlige spillere.

Hatleking

Det er eigentleg sant. Det einaste klåre valet på ein av dei tre midtbaneplassane no, er Sokolowski - og han er jo som kjend oftast skada. Me manglar kvalitet på midtbana.

krakra

Vi har ikke vunnet 2/12 bortekamper fordi spillerne er for dårlige. Det er tull. Spesielt når vi har vunnet 9/12 hjemmekamper

Torvanger

Garderoben er i ferd med å gå tapt:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252388.ece

Jeg har ikke veldig sansen for at enkeltspillere tar dette via media, men det er vel uungåelig at det kommer en og annen glipp når frustrasjonen blir for stor.

krakra

Dette er tapermentalitet fra spillerne. Det har ikke vært noe som helst frustrasjon så lenge omgivelsene var fornøyd. Så spiller de ræva og folk blir forbanna og plutselig er det ingen som er fornøyd med verken taktikk eller medspillernes motivasjon? Det er jo standar når ting begynner å gå imot. Sett dem på benken. Hvis de fortsetter, selg dem.

Torvanger

Jeg ønsker en annen mann en Skarsfjord på trenerbenken, men jeg ønsker ikke at spillerne opptrer respektløst. Jeg tror nok dette vil få en eller annen konsekvens for Ojo.

Nixon

Var dette så ille da? Såpass takhøyde synes jeg at det skal være.
Rød makt på Hansa

maximus1963

Synes at Skars skal tåle denne fra Ojo, men hadde vært best om det kom internt istedefor i pressen.
Når det er sagt synes jeg at Skars har klart seg noenlunde bra, men han er ikke rett mann i Brann.Taktikken blir for deffansiv. I Bergen vil vi heller tape med stil enn på den ynkelige måten vi f.eks tapte på Høddvoll.
Mons Ivar er mannen for Brann. Den eneste som har bidratt til gull av trenere siden 63. Selv om Davy W. og andre ikke ville gi ham den kreden han virkelig fortjente. 
Kniksen var kongen

Ricky


krakra

Det handler ikke om hva Skars eller noen andre skal tåle. Det handler om at spillere går ut og retter pekefingeren mot andre etter at de selv har spilt en ræva kamp. Jeg syns det er ansvarsfraskrivende og useriøst. Har de et problem med taktikken, eller innsatsen til enkeltspillere, får de ta det internt. Så får de la medias synsere synse om taktikk og innsats utad.

Klaus_Brann

Ingen i Brann er tjent med å snakke om slike ting utad, med mindre man med vilje vil røre rundt i gryten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 01, 2012, 10:24:50 AM
Ingen i Brann er tjent med å snakke om slike ting utad, med mindre man med vilje vil røre rundt i gryten.


Men det skjer både her og der hele tiden. Det er noen mekanismer etter tapte kamper som er vanskelig å stoppe med misfornøyde spillere og pågående journalister som gjerne parafraserer slik han vil ha det. Og jeg synes enn så lenge at vi har hatt overraskende lite av det i Brann de siste par årene. Og at det derfor er litt voldsomt å mene at dette skal få konsekvenser for Ojo.
Rød makt på Hansa

Leffen

Hadde jeg vært Ojo, hadde jeg gjort det samme. Uavhengig av om han er i god form for tiden skjønner jeg at han er drit lei av å løpe rundt alene der på topp. Det var ikke akkurat første gangen, mot Godset.

Om det var smart å ta det i pressen, kanskje ikke. Men forståelig; å jadda.

Markmus

Quote from: krakra on October 01, 2012, 01:03:35 AM
Det tror jeg nok Skars er fullstendig klar over, som nevnt med eksemplet med OM. Men når spillerne ikke klarer å følge planen er det ikke mye han kan gjøre. Sånn skjer fotball. Når spillere mangler selvtillitten blir de handlingslammet og stresset og mangler både kreativitet og trøkk i spillet. Da er det ikke så mye man kan gjøre utover å være tålmodig, støttende og vente på at det løsner.


Hvis spillerne ikke klarer å følge planen, så får han gi dem en plan de klarer å følge.

I fjor hadde vi Guastavino i denne posisjonen. I år har vi ikke noen som er i nærheten av å ha Guastavinos ferdigheter, så hvorfor late som?
Ka du ve?

Xminator

Kanskje Skarsfjord trodde på Krakra som mente hvem som helst ville score mye mål som 10'er?

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Personer uten drakt (ironisk nok) med passende banner:

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 01, 2012, 10:58:52 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 01, 2012, 10:24:50 AM
Ingen i Brann er tjent med å snakke om slike ting utad, med mindre man med vilje vil røre rundt i gryten.


Men det skjer både her og der hele tiden. Det er noen mekanismer etter tapte kamper som er vanskelig å stoppe med misfornøyde spillere og pågående journalister som gjerne parafraserer slik han vil ha det. Og jeg synes enn så lenge at vi har hatt overraskende lite av det i Brann de siste par årene. Og at det derfor er litt voldsomt å mene at dette skal få konsekvenser for Ojo.


Det er jeg enig i at er litt voldsomt. At vi har sett lite av det i Brann tar jeg som en positiv ting, det henger gjerne sammen med mye sus og dus i garderoben og i klubben generellt.
Jeg har ikke noe statistikk på det, men det er gjerne ikke mer enn 2-3 år mellom hver gang slikt begynner å spre seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Påfallende nok kommer det som oftes når omgivelsene er misfornøyde med laget...

Nixon

Og det er ofte starten på slutten for treneren.
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Ja. Taper vi resten borte nå kan det fort bli mer surmuling fremover.
Dog gjør vi det nok litt for godt for at Skarsfjord går eller må gå, men fortsetter den dårlige bortetrenden neste sesong kan vi fort søke ny trener til sommeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Mjelde tapte vel alt av bortekamper noen sesonger han også. Endte til slutt opp med gull (eller nesten konkurs...).
Mener det var i 2005 jeg var på 7-8 bortekamper hvor eneste gangen det ble poeng var i en ubetydelig kamp i siste serierunde borte mot Ham Kam (1-1 tror jeg det ble).

Go Up