• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømsgodset - Brann 30. september kl. 19.00

Started by Nixon, September 28, 2012, 14:07:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Selv om serien er over for noen, kan vi andre grue oss til neste seriekamp. Faren for grisebank er overhengende, men kamp blir det uansett om vi vil eller ikke.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6259526.ece


Polakk
Islending - Trønder - Ungarer - Tyrker (Hvis skadefri. Ellers Marokkaner)
Polakk - Nordmann
Nordmann - Nordmann - Nordmann
Nigerianer
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on September 28, 2012, 14:07:07 PM
Selv om serien er over for noen, kan vi andre grue oss til neste seriekamp. Faren for grisebank er overhengende, men kamp blir det uansett om vi vil eller ikke.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6259526.ece


Polakk
Islending - Trønder - Ungarer - Tyrker (Hvis skadefri. Ellers Marokkaner)
Polakk - Nordmann
Nordmann - Nordmann - Nordmann
Nigerianer


Burde være plass til noe Bergensere der og, ikke bare nordmenn.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

September 28, 2012, 14:18:11 PM #2 Last Edit: September 28, 2012, 14:20:40 PM by Nixon
Ja, jeg burde rettet på det når jeg rettet på trønderen. Hadde først også han på nordmann:)

Da blir laget:

Polakk
Islending - Trønder - Ungarer - Tyrker (Hvis skadefri. Ellers Marokkaner)
Polakk - Bergenser
Bergenser - Bergenser - Stril
Nigerianer
Rød makt på Hansa

Xminator

Det burde vert plass til en Bentley der. Men det er vel ikke bra å bruke spillere som faktisk vil ha ballen...

Nixon

Nå syns jeg han var dårlig (også når Brann var noenlunde med) mot Hødd og et naturlig bytte i den kampen. Og erstatteren er også best når han har ballen, så han er ikke akkurat erstattet av en Leo-type. Så derfor er han vraket.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Jeg vil ha dette laget:

Jordbærplukker - deffensiv fiasko, Zsungarn,Trøndersodd, Kebaben - Army Barmy, Sokopolski - Fleisen Larsen, Softball prosjektet, Kjekt det - 17-åringen

               
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Halling

Det må bli gjort drastiske endringer til godset kampen. Vår svenske kaptein har vært forferdelig i det siste så han bør definitivt vrakes, Ojo trenger også å hvile litt! ut Tviler på at Skarsfjord tør å bytte formasjon så da mener jeg laget bør bli som følgende!

            Piotr
sæv-zsolt-Wangberg-Fakiri
        Soko-Nordkvelle
Larsen-Haugen-Bentley
          Finne

Northside

Vil ha dette laget (Fra Brann 2  vs Nest Sotra for noen uker siden):

Brann 2 (4-4-1-1): Jørgen Mohus - Andreas Vindheim, Christian Kalvenes, Ståle Tveit (Henrik Gjesdal fra 78.), Fredrik Heggeland - Kasper Skaanes, Kristoffer Barmen, Per Christian Pedersen (Kristoffer Larsen fra 74.), Kristoffer Knutsen Larsen - Fredrik Nordkvelle - Steffen Lie Skålevik (Morten Kvist fra 86.).
Bare finn en plass til Finne i tillegg, og bytt ut Jørgen Mohus med Polskien fra førstelaget.

Da kan vi kanskje spire vinnervilje...

Xminator

Quote from: Nixon on September 28, 2012, 14:29:33 PM
Nå syns jeg han var dårlig (også når Brann var noenlunde med) mot Hødd og et naturlig bytte i den kampen. Og erstatteren er også best når han har ballen, så han er ikke akkurat erstattet av en Leo-type. Så derfor er han vraket.


Om du mener Larsen var bedre så har vi sett to forskjellige kamper. Det er ikke tilfeldig at vi blir skikkelig overkjørt etter å ha tatt ut en spiller som faktisk har ro nok til å holde på ball. Når medspillerene er mest opptatt av å finne en Høddspiller så stille seg bak, så blir det selvsagt seende rimelig håpløst ut.

Likevel, slik det er nå vil jeg ha Bentley på banen. Vi har mistet nok målteft med Askar, så vi trenger den spisskompetansen mot Godset.

Ellers er jeg ganske sikker på at forsvaret får en ny sjanse om alle er skadefri. Bentley og Ojo er etter min mening bankers, mens man får finne en kombinasjon mellom Huseklepp/Haugen/Larsen som kan fungere. Kanskje til og med satt både Huseklepp og Haugen på benken og prøvd med Finne fra start.

Ellers bør Ojo få beskjed om å gå i offside igjen. Fra å ligge konstant offside er han jo nå nede ved DM'ene.

krakra

September 28, 2012, 15:26:51 PM #9 Last Edit: September 28, 2012, 15:36:25 PM by krakra
Quote from: Nixon on September 28, 2012, 14:29:33 PM
Nå syns jeg han var dårlig (også når Brann var noenlunde med) mot Hødd og et naturlig bytte i den kampen. Og erstatteren er også best når han har ballen, så han er ikke akkurat erstattet av en Leo-type. Så derfor er han vraket.
Syns heller Huse kan vrakes. Han har vist særdeles lite siden han kom tilbake.

Er spent på hva Skars legger i et relativt ungt lag. Han kunne fort funnet på å kalle gårsdagens lag relativt ungt, men jeg regner med at Haugen og Larsen er tilbake. Hadde vært morsomt med Finne fra start også. Det er mange fra gårsdagen som fortjener benken.

Forøvrig har nok både marrokaneren og DM-bergenseren din karantene mot Godset.

Nixon

Hassan også? Visste om Mjelde, men ikke Hassan. Ellers får Huseklepp sjansen mest basert på potensiale og at han i små glimt i starten i går viste at han kanskje er på vei tilbake.
Rød makt på Hansa

Nixon

Finne er jeg veldig usikker på. Hva kan han utrette i en kamp der vi ikke får låne ballen så mye og sannsynligvis ikke kommer til så mange sjanser? Han var f.eks. knapt nok borti ballen i går.
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, Fakiri fikk sitt tredje gule mot RBK
Quote from: Nixon on September 28, 2012, 15:44:38 PM
Hassan også? Visste om Mjelde, men ikke Hassan. Ellers får Huseklepp sjansen mest basert på potensiale og at han i små glimt i starten i går viste at han kanskje er på vei tilbake.

Xminator

Quote from: Nixon on September 28, 2012, 15:46:52 PM
Finne er jeg veldig usikker på. Hva kan han utrette i en kamp der vi ikke får låne ballen så mye og sannsynligvis ikke kommer til så mange sjanser? Han var f.eks. knapt nok borti ballen i går.


Synest det er like greit å gi mange sjanser nå. Så får man avgjort om det skal forlenges før vi skriver 2013. Det blir nok bosmannfjas neste sommer om vi ikke skal ha en ny Finne-farse gående også.


ostraume

Faktisk for å hvile Ojo. Han har slitt mot Godset sine stoppere flere ganger, og mannen trenger en hvil. Finne på topp!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Finne som ensom spiss? Ja, da må vi legge om en del i alle fall. Han er ikke noe oppspillspunkt.
Overrasker meg hvis han starter alene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Når selv Ojo sliter mot stopperne til Godset så bør man endre spillestil og heller spille ballen på bakken. Da kan man like gjerne stille med Finne fremfor Ojo som er helt ute av det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Nja. Jeg tror han fort kan bli litt alene, og tror vi hadde gjort lurt i å stille med begge, så kan vi variere litt måten vi angriper på. Skal ikke undervurdere å ha Ojo på cornere både offensivt og ikke minst defensivt. Han rydder unna mye på defensiv corner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

helt ute av det, faktisk. var jo en interessant karakteristikk av en spiller som har scoret 4 mål på de 3 siste serie-kampene. men bevares, han var ubrukelig mot  Hødd. som resten av laget, med unntak av polakken. Finne alene på topp, høres ut som en svært dårlig ide. verdt å forsøke han sammen med Ojo, men ikke alene.


Nixon

BA melder at Wangberg er aktuell som venstreback og at Soko ikke er klar for å starte. Pluss at vi kanskje skal spille 4-3-3.
Rød makt på Hansa

branngirl85

Jeg er 110% sikker på at Skarsfjord kommer til å bruke unge spillere idag!

1908

Quote from: branngirl85 on September 30, 2012, 08:32:36 AM
Jeg er 110% sikker på at Skarsfjord kommer til å bruke unge spillere idag!



Har ikke så mye valg i dag når de som jogger rundt er ute... Er ikke 110% sikker på om han hadde brukt unge om de late var kampklare...

Klaus_Brann

Soko skal absolutt ikke starte før han er 11110% klar. Han kan gjerne kun få innhopp ut sesongen, så han kan bruke en hel vinter på å bygge seg opp. Vi kunne trengt han, men han må kjøres forsiktig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on September 30, 2012, 08:38:05 AM
Quote from: branngirl85 on September 30, 2012, 08:32:36 AM
Jeg er 110% sikker på at Skarsfjord kommer til å bruke unge spillere idag!



Har ikke så mye valg i dag når de som jogger rundt er ute... Er ikke 110% sikker på om han hadde brukt unge om de late var kampklare...


Så det var kun to som jogget rundt mot Hødd? Det var nytt for meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Quote from: eivhelle on September 30, 2012, 08:41:14 AMBenker Mjelde, Fakiri


Den jobben har allerede NFF gjort. Men laget ditt er uansett litt for nykomponert etter min smak. Greit med forandringer, men dette var litt for mange spillere utenfor vanlig posisjon.

Ellers er ikke Skarsfjord med i dag pga sykdom. Så det kan jo bli spennende å se om det er Skarsfjord som er problemet...
Rød makt på Hansa

Tommen

Soko fyren må aldri benyttes. Må få han langt unna brann etter sesongen. Fyren spiller et par kamper og 5 kamper for så å trene seg opp igjen. Fotball invalid kalles dette.
Ellers er sesongen praktisk talt over så tiden for eksprimentering er så absolutt inne.
Hvor er du Mons Ivar?

Romarius

Prøver meg med dette laget:

Pjotr
Sævarsson   Jonsson   Zolt          Wangberg (Demir skadet?)
                   Barmen            Nordkvelle           
Larsen                   Haugen           Bentley
                                 Ojo

Nordkvelle er ikke ideellt på DM, men vi har ikke så mange valg. Men får tro innsatsen er på topp mot gamle lagkammerater. Spiller vi 4-3-3 kan han funke fint som en av tre på midten.
Benker også Huseklepp, han kan få små innhopp utover sesongen. Han dessverre ikke tro på at han kommer opp på et noen lunde anstendig nivå før neste sesong. Det han har vist hittil kvalifiserer strengt tatt ikke til en plass i troppen en gang.

Har ikke all verdens tro på seier, men på den annen side bør det jo komme en overraskende borteseier mot et godt lag snart, så hvorfor ikke her? Godset er fullt mulige å slå.

eivhelle

Quote from: Nixon on September 30, 2012, 09:09:15 AM

dette var litt for mange spillere utenfor vanlig posisjon.



Nå har jo mye av problemet vårt vært at de spillerne som hittil har spilt sjelden er i riktig posisjon. Og det er vel streng talt bare Grønner som ikke er vant med den posisjonen jeg har foreslått. Zolt har spilt sentral midtbane senest i forrige landskamp. Mot godset har jeg mest tro på å mure igjen defansivt og satse på et mål eller to på presise bakromspassninger mot Huseklepp eller evt på en dødball.

Baunebob

Kan man kjøpe billetter på Marienlyst i kveld (bortefeltet) ?

eivhelle

September 30, 2012, 10:02:06 AM #32 Last Edit: September 30, 2012, 10:49:08 AM by eivhelle
Demir , Grønner og Askar skadet. Mjelde og Hassan ute med karantene. Og juniorene spillte kamp i går. Da er det ikke mange muligheter igjen. Blir vel dette laget da :

                            Pjotr
Sævarsson   Jonsson   Zolt      Wangberg
           Barmen   Haugen   Norkvelle
Huseklepp       Ojo          Larsen


På innbytterbenken : Soko, Bently pluss 4 juniorer som spilte kamp i går.

Hadde juniorene vært uthvilt kunne vi vurdert å bruke Birkelund som DM og Heggeland som venstre back, men det er sjanseløst når de spillte kamp i går. Skal vi ha noen nytt av Soko resten av sesongen bør han ikke benyttes i denne kampen som går på kunstgress og da er det kun et spørsmål om hvem som skal spille av Larsen, Huseklepp og Bently.

Frykter at Soko starter og går på en smell etter 30 minutter.

monzilla

Deila mener at de har en fordel siden Brann er tunge i beina etter torsdagens fadese. Med innsatsen som ble lagt ned på torsdag tror jeg bare at Deila lurer seg selv her.

eivhelle

Quote from: monzilla on September 30, 2012, 10:08:41 AM
Deila mener at de har en fordel siden Brann er tunge i beina etter torsdagens fadese. Med innsatsen som ble lagt ned på torsdag tror jeg bare at Deila lurer seg selv her.


Jeg tror nok heller det er et problem at 4 spillere i troppen spillte kamp i går. Ellers er vel Barmen, Haugen og Wangberg uthvilt, mens Larsen, Soko og Bently bare spillte en halv omgang hver mot Hødd.

osoerli

Tippar dette laget:
            Piotr
Jonsson  Korc Wang  Sæv
     Barmen  Soko
Larsen  Haugen  Bentley
            Ojo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Større fare for at de er tunge i hodet etter kampen på torsdag. Når det gjelder de som spilte kamp i går er det selvsagt ingen fordel, men de vil uansett få så få minutter at de andre spillerne vil være trøttere. Får nok neppe stor betydning.
Rød makt på Hansa

nero

Skarsfjord slipper i hvert fall unna kritikk for tapet senere i dag. :)

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252305.ece

God bedring!
Lions led by donkeys.

1908

Hadde fort blitt syk jeg også av å trene et lag som driter seg ut som på Torsdag...

eivhelle

Quote from: Nixon on September 30, 2012, 10:53:15 AM
Større fare for at de er tunge i hodet etter kampen på torsdag. Når det gjelder de som spilte kamp i går er det selvsagt ingen fordel, men de vil uansett få så få minutter at de andre spillerne vil være trøttere. Får nok neppe stor betydning.

Med alle skadene og karantenene kunne faktisk noen av juniorene vært aktuelle også fra start. For eksempel kunne man satt inn Heggeland på venstreback for å kunne benytte Zolt på DM.  Nå tror jeg neppe at trenerteamet hadde tatt sjansen på en junior fra start, men det gjør uansett at start elveren nesten sier seg selv. Kun to plasser det er kamp om og en av disse er en kamprusten og skadeutsatt Sokolowsky som helst skulle vært spart for å spille på kunstgress.

eivhelle

Quote from: 1908 on September 30, 2012, 10:59:44 AM
Hadde fort blitt syk jeg også av å trene et lag som driter seg ut som på Torsdag...

Skarsfjord var vist nok så syk at han ikke burde vært med til Ulsteinvik heller. Kanskje det forklarer at han og spillerene hadde forskjellig oppfattning av hva som skjedde i garderoben og at kampledelsen var så som så.

bulldog

skarsfjord hjemme og hassan må stå over med gule kort. kjenner jeg blir optimistisk igjen. skal bli artig å se noen av de unge på banen i dag
bulldog

Falkman

Quote from: bulldog on September 30, 2012, 11:50:25 AM
skarsfjord hjemme og hassan må stå over med gule kort. kjenner jeg blir optimistisk igjen. skal bli artig å se noen av de unge på banen i dag


Fordi de er unge?? At Hassan ikke holder nivået lenger, er jeg langt på vei enig i. men for meg er det knekkende likegyldig hva den gjennomsnittlige alderen på laget vårt er, så lenge vi blir rævkjørt. for det kommer vi til å bli i dag. Garantert.

bulldog

ikke forde de er unge men forde de kanskje har vilje til å vinne. barmen larsen haugen og finne er spillere jeg gjerne vil se mer av
bulldog

OmOssSjølOgHansaøl

Med fem mann ute og juniorkamp i går (der både Finne og Larsen spilte full kamp), er vel dette omtrent de eneste 11 som er tilgjengelig til start, er det ikke?

                           Leciejewski
Sævarsson - Korcsmár - 
Jonsson - Wangberg
                   Nordkvelle - Barmen
            Huseklepp - Haugen - Bentley
                                 Ojo

Noen av spillerne kan vel bytte plass (Haugen <-> Nordkvelle, Korcsmár <-> Wangberg, Huseklepp <-> Bentley), men ellers tror jeg ikke i praksis det er veldig mange valgmuligheter.

Jeg tror uansett vi kommer til å slite i kveld.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Det var den andre Kristoffer Larsen som spilte i går

Nixon

Ja, Kristoffer K. Larsen er for gammel for juniorfotball.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Ah, ok, det var bra. Da håper jeg Larsen erstatter Huseklepp i forrige forsøk på startoppstilling, og at Huseklepp heller kommer innpå som superinnbytter i løpet av andre omgang.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kai-Olai

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 30, 2012, 13:28:56 PM
Ah, ok, det var bra. Da håper jeg Larsen erstatter Huseklepp i forrige forsøk på startoppstilling, og at Huseklepp heller kommer innpå som superinnbytter i løpet av andre omgang.

Frykter det kan være litt for sent med en superinnbytter i 2.omgang...

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Kai-Olai on September 30, 2012, 14:19:35 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 30, 2012, 13:28:56 PM
Ah, ok, det var bra. Da håper jeg Larsen erstatter Huseklepp i forrige forsøk på startoppstilling, og at Huseklepp heller kommer innpå som superinnbytter i løpet av andre omgang.

Frykter det kan være litt for sent med en superinnbytter i 2.omgang...


Jeg frykter enda mer at en Huseklepp ute av form skal ta opp plassen til en spiller som kan bidra mer. :)

Huseklepp spilte full kamp både for tre dager siden og en uke siden. Uten å imponere nevneverdig. Jeg tror han kan bidra mer mot slutten av kampen, når Godsetspillerne begynner å bli slitne. Litt hvile kan kanskje også være bra med tanke på at Huseklepp nylig overbelastet hoften ...

Uansett tror jeg dette kommer til å bli en kamp der det blir viktig med en viss defensiv kontroll (les: unngå samme defensive kollaps som vi så mot Hødd), og Larsen ser ut til å kunne bidra vel så mye bakover som Huseklepp. Så får Huseklepp komme innpå når vi etter hvert (sannsynligvis) må jage utligning ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Go Up