• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Rosenborg, kl 19 23.september 2012 (23 runde)

Started by aleksanderhjelleseth, September 17, 2012, 17:07:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

aleksanderhjelleseth

Noen som vill spå laget utifra den elendige Sandnes ULF kampen?

vebo

Tiocfaidh ár lá

Gulløl

September 17, 2012, 18:54:22 PM #2 Last Edit: September 17, 2012, 19:02:51 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg er faktisk helt enig med laget ditt, gulløl. Mjelde gir fortsatt hakket mer defensiv trygghet når han har dagen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Men er det noen som har hørt noe som helst om når Soko er tilbake? Soko - Zsolt er egentlig en ganske komplementær duo, det samme med Wangberg - Jonsson. Det eneste som mangler - i begge ledd, riktignok - er fart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Oppreist

Trenger Soko tilbake nå, midtbanen ble overspilt av Sandnes-Ulf på samme måte som den ble det mot Odd i forrige bortekamp. Jeg skjønner forresten ikke hvorfor Nordkvelle ikke startet kampen i går - han har ihvertfall litt driv. Det var helt horribelt å se på Haugen i går - med unntak av det han gjorde foran første scoring. Lyspunktet var Larsen som hadde et strålende gjennomspill på siste målet.  Med litt matchtrening kan han bli spennende, kan ikke forvente at han løfter oss til himmels nå i år - men kan bli veldig bra til slutt. Det er kanskje rett å matche han de siste kampene før sesongslutt - det blir uansett ingen medalje og europacup er vel strengt tatt også tvilsomt med vår borteform.  Nå er allerede Tromsø 3 poeng foran og de har ennå en kamp til gode. 

Hadde vi hatt noe tilsvarende som Molde på midten og hentet tilbake Sigurdsson fra Hønefoss kunne vi snakket om å løfte gjengen opp fra midtsjiktet
Stein på stein blir Steinar.

Markmus

Ganske enig med laget, men jeg liker ikke Huseklepp som sentral OM. Farten hans kommer godt med på kantene. Kanskje kunne han stille opp i den posisjonen og så få vandre fra side til side som det passer ham?
Ka du ve?

dudo

Quote from: Markmus on September 17, 2012, 22:12:02 PM
Ganske enig med laget, men jeg liker ikke Huseklepp som sentral OM. Farten hans kommer godt med på kantene. Kanskje kunne han stille opp i den posisjonen og så få vandre fra side til side som det passer ham?


Det er vel akkurat det han har gjort når han har spilt OM for oss. Blir nesten feil å kalle det OM, det er enkelt og greit en fri, offensiv rolle.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Nevnte det sist, og nemner det gjerne igjen:
Huseklepp på OM er tøys.
OM er for meg ein bevegeleg spelbar kreativ spelar med smarte stikkarar til spiss eller kant og gode langskot.
Huseklepp er ein kjapp driblekant som kan gå rundt og slå innlegg i boksen, eller trekka innover og skyta.  Eller som spiss ta i mot stikkarar frå OM'en eller kantane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Quote from: osoerli on September 17, 2012, 23:15:39 PM
Nevnte det sist, og nemner det gjerne igjen:
Huseklepp på OM er tøys.
OM er for meg ein bevegeleg spelbar kreativ spelar med smarte stikkarar til spiss eller kant og gode langskot.
Huseklepp er ein kjapp driblekant som kan gå rundt og slå innlegg i boksen, eller trekka innover og skyta.  Eller som spiss ta i mot stikkarar frå OM'en eller kantane.

Gikk dine beskrivelser er Ojo den i Brann som passer beskrivelsen best. Jeg tror Huseklepp og Ojo kan bytte på hvem som skal være spiss og hvem som skal være hengende.

Problemet for eksempel med Haugen som OM er at han ikke klarer å frigjøre seg for å ta i mot en pasning, så da blir det slått langt siden det ikke er andre alternativer. Han er heller ikke så god på å utfordre en mot en, selv om han hadde en herlig tunnell mot Sandnes U. Stikkerne blir det heller ikke mye av, siden han ikke klarer å involvere seg i spillet, og pasningskvaliteten er heller ikke på samme nivå som jeg og sikkert flere med meg hadde håpet.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Utmedsnolken

Hva skjer med kioskdriften til denne kampen? Lurt å helle i seg kaffe på forhånd eller stiller administrasjonen i kioskene?
"og der snubler Sæternes igjen"

Leffen

OM og HS (hengende spiss) er ikke det samme. Huseklepp kan funke som det siste. Så vi kan egentlig like godt si at vi vil spille 4-4-2. Jamfør laget til Gulløl.

Den kreative playmakeren. OM. Nr. 10. Kall han hva du vil. Uansett så har vi ikke den typen i klubben per i dag. Det er ikke vits i å late som noe annet.

Superjack

Quote from: Gulløl on September 17, 2012, 18:54:22 PM
Jonsson har vært en klippe i midtforsvaret i sommer/høst og blir nok ikke satt ut av laget på grunn av tabben i går. Brann sliter på DM, på tide at Korcsmár får prøve seg i posisjonen, erfaring i posisjonen fra landslaget, en bra taklingssterk spiller med bra driv fremover og med hodestyrke som kan gå inn i Austin rollen. Tror og håper Skarsfjord velger dette laget.             

                           Leciejewski
Sævarsson – Jonsson – Wangberg – Demir
                     Korcsmár - Mjelde
                 Askar – Huseklepp - Bentley
                                  Ojo

Men Huseklepp bør vise stigende form i løpet av treningsuken, ellers kan både Haugen og Nordkvelle være alternativer på OM. Det kan også diskuteres om Mjelde kan erstattes med Barmen eller Fakiri men holder en knapp på Mjelde etter den gode kampen han hadde i posisjonen mot Molde i forrige hjemmekamp. Ellers er Kristoffer Larsen høyaktuell for et nytt innhopp fra rundt 60 min., han nærmer seg en startplass.


Kjør avstemning her på forumet og send det inn til Skars som fasit!
Inkluder fansen :)
Brannsupporter.



dudo

Da blir det vel Huse på høyre, og en ny verden for Birkir på back.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Etter dagens nyheter om skade på Askar og mulig comeback for Soko vil jeg ha dette:

Piotr
Sævarsson - Wangberg - Jonsson - Demir
Soko - Korcsmar
Huseklepp - Nordkvelle - Bentley
Ojo

Korcsmar må ta venstresiden i midtbaneleddet for å være med og demme opp for Gamboa og Dockal på RBKs høyreside. Ikke et hakkende gale lag dette.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Nå er det skadesesong.

Jeg blir skuffet om vi ikke sparer vesentlig med spillere til denne kampen.
Ojo, Sævarsson, Korcsmar bør det ikke være tvil om å benke. Forhåpentligvis også noen til.

Dette er en ekstremt lite viktig kamp for oss samenlignet med det som skjer til uken mot Hødd.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

September 20, 2012, 17:12:48 PM #21 Last Edit: September 20, 2012, 17:53:41 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Ja, om Soko ikke spiller er jeg helt med på at Mjelde går inn i stedet. Det er jo også en mulighet for at Skars vil ha Mjelde som OM. Så sitter vi der plutselig med Barmen og El Fakiri.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


kabelmann

Hvis Huseklepp er helt ute av form, kan ikke Larsen få prøve seg på Askars plass da? Fyren ser jo ut til å være i kjempeform.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Jeg ville startet med Huseklepp på OM/spissmakker til Ojo, latt ham spille 60 minutter og byttet inn Haugen. Larsen erstatter Askar direkte og får den sjansen det mases om fra start.

En rusten Sokolowski er ett risikoelement, men det er jo de andre som spiller der også så...

bulldog

vil mye heller ha et risikoelement i sokolowski enn en sikker nedtur med hassan. blir deprimert dersom midten består av hassan og barmen/mjelde. det hadde også vært meget spennende med kristoffer larsen fra start i askars posisjon.
bulldog

Kjell249

Det største risikoelementet er ikke prestasjonen på banen, men sjansen for å pådra seg en ny skade...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Leffen

Vile jo vært galematias å sette Soko rett inn på laget. Banna bein at han blir skadet før halvtimen er spilt. Han kan vi ikke gamble med! Han trenger all den tid vi kan gi han.

Synes det er tullete å prate om at vi bø nedprioritere serien altså. Vil veldig gjerne ha fjerdeplassen og dermed mulighet for europacupspill på staddaen.

Nixon

En ting er skade. En annen faktor er at Soko ser ut til å være litt tungtrent, så han er nok neppe tilbake med kjappe bein, hvis han noen gang har hatt det..., til denne kampen. Så ingen Soko etter min mening.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bulldog

helt enig i at den største risikoen med soko er skade, men det er så j#¤"#" frustrerende å se alternativene på midtbanen. så da ender vi nok på hassan og barmen. å spille zsolt på midtbanen er vel bare avisene som har spekulert i og ihvertfall ikke lurt i en slik kamp.
bulldog

Kjell249

Quote from: bulldog on September 21, 2012, 11:15:25 AM
helt enig i at den største risikoen med soko er skade, men det er så j#¤"#" frustrerende å se alternativene på midtbanen. så da ender vi nok på hassan og barmen. å spille zsolt på midtbanen er vel bare avisene som har spekulert i og ihvertfall ikke lurt i en slik kamp.
Hvorfor ikke?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Joggi Bogga

Quote from: Leffen on September 21, 2012, 09:33:45 AM
Synes det er tullete å prate om at vi bø nedprioritere serien altså. Vil veldig gjerne ha fjerdeplassen og dermed mulighet for europacupspill på staddaen.


Cupen er jo utvilsomt vår beste mulighet for spill i Europa.
60% + sjanse for å slå Hødd, samtidig som Tromsø og Molde med 80%+ sannsynlighet kvalifiserer seg gjennom serien.

Sjansen vår til å få fjerdeplass, selv med seier i denne er godt under 50%
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on September 21, 2012, 16:15:36 PM
Quote from: Leffen on September 21, 2012, 09:33:45 AM
Synes det er tullete å prate om at vi bø nedprioritere serien altså. Vil veldig gjerne ha fjerdeplassen og dermed mulighet for europacupspill på staddaen.


Cupen er jo utvilsomt vår beste mulighet for spill i Europa.
60% + sjanse for å slå Hødd, samtidig som Tromsø og Molde med 80%+ sannsynlighet kvalifiserer seg gjennom serien.

Sjansen vår til å få fjerdeplass, selv med seier i denne er godt under 50%


Tapende cupfinalist får kun e-cup hvis cupvinneren også vinner serien, så sjansen for e-cup er nok atskillig lavere enn det du insinuerer.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Wow!
Det endrer jo alt!
Har det vært slik lenge, eller er det nyopprettet forsøksprosjekt med formål om å devaluere cupen til det nesten helt betydningsløse?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Ser ikke hvordan det devaluerer cupen. EC-plassen for cupen er verdt mer enn den for medalje i serien. Sånn har det vært lenge.

Gepard

Mjelde og Fakiri sentralt kan umulig gå bra denne gangen også, burde kjørt inn Zsolt og latt Wangberg spille med Jonson

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on September 21, 2012, 20:23:14 PM
Wow!
Det endrer jo alt!
Har det vært slik lenge, eller er det nyopprettet forsøksprosjekt med formål om å devaluere cupen til det nesten helt betydningsløse?


Devaluere cupen? Cupvinneren får jo en plass i e-cup, og kommer senere inn i EL enn nr. 3 i serien gjør.

Tapende cupfinalist... hva har de egentlig oppnådd? Cupen er jo bare noen få kamper, og i verste fall møter du tre eliteserielag på din vei til finalen. Er du heldig, slipper du kanskje unna med ett eller to. Og så taper du finalen... Et lag som blir nummer fire i serien, har nå fortjent en e-cup-plass mer enn en tapende cupfinalist. Hva hadde f.eks. Follo hatt i Europa å gjøre?

Tapende cupfinalist får e-cup-plass hvis de taper for det laget som blir seriemester (eller strengt tatt: et lag som skal spille CL - og i Norge er jo det bare seriemesteren). Og da får de den lavest rangerte "norske plassen". De må inn i den 1.kval.runden, og nr. 2 i serien overtar på en måte den plassen cupvinneren skulle hatt. I Norge får dette ikke ingen praktisk betydning siden både cupvinner og nr. 2 i serien kommer inn i 2.kval.runde. Men det får en betydning for nr. 3 i serien som overtar nr. 2 sin plass, og dermed kommer inn en runde senere.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/750605_slik-blir-det-europacup

Og ja; det har nå vært slik lenge.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tapende cupfinalist burde ikke fått noe som helst.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Den har vi betalt for, så den har vi strengt tatt ikke "fått".

Jose Arrogantio

Funnet ut jeg må jobbe under kampen... Noen som har mulighet til å få tatt opp kampen og lagt den ut noe sted kanskje?  :)

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

BT tror på dette laget:

           Piotr
Sæv - Bestemor - Zsolt - Demir
       Mjelde - Fakiri
Huse - Haugen - Bentley
              Ojo

Neppe veldig høy odds på det laget. Utfordrere er Wangberg for Zsolt, Barmen for Fakiri, og Larsen og Kvelle for Haugen. Men tror det blir BTs lag.

Xminator

Nordkvelle har vert såpass utenfor laget nå en stund at jeg blir overrasket om han går rett inn på laget. Om noe endres, så er det nok Larsen/Haugen som gir mest hodebry. Det kan også ende med at Mjelde er flyttet hakket høyere i banen og Zsolt frem på midten for å gi litt raskere ben og mer duellstyrke i laget generelt.

Vi får se, jeg har litt problemer med å se noen sentral midtbane som jeg har virkelig troen på.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

RBK har 19 strake obligatoriske kamper uten tap...
Legg ned hele klubben!

Go Up