• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Rosenborg, kl 19 23.september 2012 (23 runde)

Started by aleksanderhjelleseth, September 17, 2012, 17:07:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

eivhelle

RBK hadde to store sjanser i første omgang som de bommer på. Eller var de stort sett ufarlige bortsett fra scoringen. Spillemessig hadde RBK Tarik og Mix som var i en klasse for seg. Ellers var Brann spillerene på ingen måte underlegne. Etter at RBK fikk scoringen sin var Brann det klart beste laget.

Jeg tror på ingen måte at Askar og Bently hadde gjort noe spesielt mye bedre jobb enn Larsen. Askar har bedre skuddbein, men er langt dårligere med ballen i beina. Bently er fortsatt alt for avhengig av venstrefoten sin og bruker ofte for lang tid. Larsen gjorde også en overbevisende jobb defansivt og var her langt bedre enn Huseklepp som fortsatt har et godt stykke igjen til toppformen.

brann89

Glad eg valgte å kjøpe billetter til denne kampen, magisk å stå ved bataljonen.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

esp123

Quote from: Xminator on September 24, 2012, 10:28:39 AM
VG har en mer edruelig vurdering av innsatsen til våre lokale enn det Bergensavisene har. De bidro, men Bentley og Askar hadde gjort bedre arbeid.

Hvor mange benparader hadde Piotr i denne kampen? 2? 3? Bare der rodde Brann seg i land. For RBK hadde vesentlig flere gode avslutninger enn Brann frem til Finne fikk sine 10 minutter.

Jeg har sett hvordan journalister setter børskarakterer og man skal ikke legge for mye vekt på de får å si det sånn. De har ekstremt mange ting de må gjøre samtidig, og børskarakterene er ikke akkurat øverst på prioriteringslisten.

Nixon

Nei, men det er jo litt morsomt når folk her inne bruker det som argument når "deres" spillere får gode karakterer, mens det blir forbigått i stillhet når det er motsatt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kjell249

Quote from: eivhelle on September 24, 2012, 15:50:11 PM
RBK hadde to store sjanser i første omgang som de bommer på. Eller var de stort sett ufarlige bortsett fra scoringen. Spillemessig hadde RBK Tarik og Mix som var i en klasse for seg. Ellers var Brann spillerene på ingen måte underlegne. Etter at RBK fikk scoringen sin var Brann det klart beste laget.

Jeg tror på ingen måte at Askar og Bently hadde gjort noe spesielt mye bedre jobb enn Larsen. Askar har bedre skuddbein, men er langt dårligere med ballen i beina. Bently er fortsatt alt for avhengig av venstrefoten sin og bruker ofte for lang tid. Larsen gjorde også en overbevisende jobb defansivt og var her langt bedre enn Huseklepp som fortsatt har et godt stykke igjen til toppformen.

Larsen var ok mot en god motstander, og overraskende bra defensiv jobbing. Bentley har en skapende kraft offensiv som Larsen enda ikke har vært i nærheten av å vise tegn på. De tilsammen 17 målene som Bentley og Askar har scoret i serien i år viser hvor viktige de er for oss. Men enig at Larsen og Haugen bør få prøvd seg litt fremover. Noen kamper fra start noen på benken.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Joggi Bogga

September 24, 2012, 17:14:31 PM #205 Last Edit: September 24, 2012, 19:15:39 PM by Joggi Bogga
Quote from: krakra on September 24, 2012, 15:29:24 PM

VG trodde at det var Huseklepp som fyrte av foran 1-1. Jeg stoler ikke på børssettingen til en som ikke vet hvem spillerne er.
Larsen bidro med mer spillemessig enn Askar har gjort de siste kampene, Bentley og for den saks skyld. Haugen styrte spillet bra i andreomgang.


Jeg var faktisk lite imponert over Larsen.

Sånn lagene var satt opp formasjonsmessig, var det ingen tvil om at det var Huseklepp og Larsen som var våre "frie" spillere og således dem som fikk mest plass og var forventet å skape situasjoner.

Husklepps motstander var veldig god og ekstremt disiplinert. Fallt aldri for fristelsen til å gå fremover på en noen ganger vidåpen side. Larsen hadde således en langt enklere jobb.

Larsen var derfor Branns offensive mann med den enkleste jobben. Likevel lyktes han bare med litt. Gøy at han fikk prøve seg, og en mann å satse på. Men ingen spesielt god kamp.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SK

Spillerbørsen til BT kan man i hvert fall ikke ta seriøst. Det kan se ut til at det tidvis ligger en agenda bak karaktersettingen. Larsen var f.eks. grei i går, men ikke Branns beste.
Og når man presterer å gi Sævarsson bedre karakter enn Zsolt etter gårsdagens kamp, samt gi Nordkvelle karakteren 3, kan man begynne å lure på om journalisten i det hele tatt har sett kampen.

krakra


Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 24, 2012, 12:11:32 PM
http://www.brann.no/news/article/rr19pqawdu2418stlkgny0mdw/title/tv-her-klikker-det-pa-frydenbo

God stemning på Hansa! Legg merke til den etterhvert så misfornøyde bartefyren nede til høyre.:)


Pokker så nydelig!
For øvrig er det første gang jeg har hørt vår kjære Remi rope opp en målscorer to ganger:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Det artige med Larsen er jo finessene han viser frem . og at han tør å forsøke på litt uortodokse ting i startdebuten.
Legg ned hele klubben!


Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 24, 2012, 16:51:46 PM
Nei, men det er jo litt morsomt når folk her inne bruker det som argument når "deres" spillere får gode karakterer, mens det blir forbigått i stillhet når det er motsatt.


Man bruker tydeligvis det som passer argumentasjonen sin best.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Larsen, Haugen og Zsolt var våre tre beste. Jeg er veldig interessert i hvem du mener var bedre enn disse.

Nixon

Larsen kan godt være Brann sin beste. Litt vanskelig å rangere etter en sånn kamp. Men ikke dermed sagt at han var så veldig god.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

SK

Zsolt var bedre enn Larsen.
Det er også flere spillere som Larsen ikke var bedre enn, men heller ikke dårligere enn. Og da tenker jeg på Haugen, Piotr og Ojo. Synes at jobben Ojo gjør alene på topp med 2-3 mann konstant rundt seg ofte undervurderes, motstander må bruke enorme ressurser på å holde ham i sjakk. Synd at vi ikke klarer å utnytte det skikkelig med å ha en annen offensiv spiller nærmere ham, da ville ethvert forsvar fått problemer.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 24, 2012, 19:00:21 PM
Larsen, Haugen og Zsolt var våre tre beste. Jeg er veldig interessert i hvem du mener var bedre enn disse.


Han som puttet to mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 24, 2012, 19:01:22 PM
Larsen kan godt være Brann sin beste. Litt vanskelig å rangere etter en sånn kamp. Men ikke dermed sagt at han var så veldig god.


Synes han var best i første. Da stoppet han Dorsin, turte å utfordre, og prøvde seg på frekke ting. Det liker vi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on September 24, 2012, 18:48:13 PM
Det artige med Larsen er jo finessene han viser frem . og at han tør å forsøke på litt uortodokse ting i startdebuten.


Jepp. Han hadde en artig "flikk" når han prøvde å komme seg forbi en Rosenborg-forsvarer i første omgang på siden av boksen nærmest gamle. Ble litt for hard slik at den gikk utover dødlinjen, men en herlig detalj likevel. Aner ikke hva han gjorde egentlig, men det var åpenbart at det ikke er noe som gjøres så ofte på norske stadioner.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det var mot Gamboa. Var det ikke den stoppe ballen med én fot, for så sparke den videre med den andre med en gang, tror det;) Skal studere den når kampen er ferdig lasta ned. Fin i FIFA;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on September 24, 2012, 19:31:01 PM
Det var mot Gamboa.


Gamboa... som klappet for Nystemten før kampstart. Han har forstått det :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Han gjorde det ja? Det var ikke verst. Kanskje han har lyst å komme til Brann;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

ostraume

Stats fra kampen. Litt overraskende egentlig:

Brann - Rosenborg
54% Ballbesittelse 46%
15 Avslutninger 9
6 Avslutninger på mål 3
0 Avslutninger i stengene 0
5 Cornere 5
438 Pasningsforsøk 370
336 Vellykkede pasninger 281
9 Frispark for 17
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Mistenker at kor på banen de vellykkede pasningene gikk vil avsløre Brann og gjøre den litt mindre imponerende. Som sagt under kampen: Piotr var nok en av de som slo flest pasninger for Brann i denne kampen.

Men ballbesittelse og avslutninger overrasker noe. Kanskje noe for enkelte RBK'ere å se litt nærmere på før de igjen slår fast at Brann ikkje skapte noe før Finne puttet de to.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Christian on September 25, 2012, 09:09:44 AM
Mistenker at kor på banen de vellykkede pasningene gikk vil avsløre Brann og gjøre den litt mindre imponerende. Som sagt under kampen: Piotr var nok en av de som slo flest pasninger for Brann i denne kampen.

Men ballbesittelse og avslutninger overrasker noe. Kanskje noe for enkelte RBK'ere å se litt nærmere på før de igjen slår fast at Brann ikkje skapte noe før Finne puttet de to.


Det at vi hadde mange avslutninger trenger ikke bety at vi hadde særlig med sjanser. Før Finne kom inn skapte vi få sjanser, selv om vi skjøt flere ganger mot mål.

Klaus_Brann

De jeg husker i farta er Ojos heading, Kvelles heading, Haugens skudd i første og Mr. 100 % sin heading i første. Var det noe særlig annet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bjss

Veldig overraskende statistikk.
Selv satt jeg igjen med den følelsen som er enda bedre enn å vinne en kamp.
Nemlig følelsen av å ufortjent vinne en kamp :-)

Noen som la merke til en annen ting: det var bortimot ingen offside avblåsninger i kampen?
Når skjedde det sist med Ojo på banen?

krøvel vellevold

Ballbesittelse... altså; det er forskjell på å ha ballbesittelse på egen halvdel, og det å ha ballbesittelse på motstanders halvdel. De burde hatt stats på hvor på banen ballen har vært. Gjerne delt banen inn i tre.
Legg ned hele klubben!

Go Up