• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Formdupp for Finne er jo ikke det samme som elendig. Men han er ikke like god som han var i vår.
Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: Lasaron on November 14, 2023, 19:51:17 PMFormdupp for Finne er jo ikke det samme som elendig. Men han er ikke like god som han var i vår.
Første 11 kampene - 5-3-2. Nå har vi 10-1-0 på de 11 siste. Uforståelig diskusjon.

krakra

Vi så mot Molde at det neppe er Finne som har vært nøkkelen bak denne rekken akkurat. Enkeltspillere kan jo ha formsvikt på et lag i en formtopp.

Lasaron

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:19:12 PM
Quote from: Lasaron on November 14, 2023, 19:51:17 PMFormdupp for Finne er jo ikke det samme som elendig. Men han er ikke like god som han var i vår.
Første 11 kampene - 5-3-2. Nå har vi 10-1-0 på de 11 siste. Uforståelig diskusjon.

Da melder jeg pass.
Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:21:22 PMVi så mot Molde at det neppe er Finne som har vært nøkkelen bak denne rekken akkurat. Enkeltspillere kan jo ha formsvikt på et lag i en formtopp.
Pellegrino spilte heller ikke i 1-3 seieren borte mot Molde. Men spør du meg, så er han nøkkelen bak gullet til Glimt.

krakra

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:27:52 PM
Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:21:22 PMVi så mot Molde at det neppe er Finne som har vært nøkkelen bak denne rekken akkurat. Enkeltspillere kan jo ha formsvikt på et lag i en formtopp.
egrino spilte heller ikke i 1-3 seieren borte mot Molde. Men spør du meg, så er han nøkkelen bak gullet til Glimt.
Var dette årets beste kamp fra Glimt?

Hickok

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:27:52 PM
Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:21:22 PMVi så mot Molde at det neppe er Finne som har vært nøkkelen bak denne rekken akkurat. Enkeltspillere kan jo ha formsvikt på et lag i en formtopp.
Pellegrino spilte heller ikke i 1-3 seieren borte mot Molde. Men spør du meg, så er han nøkkelen bak gullet til Glimt.
Nå vel. Nøkkelen til det gullet spiller vel på midten og er dansk.

Larsendos

Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:29:47 PM
Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:27:52 PM
Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:21:22 PMVi så mot Molde at det neppe er Finne som har vært nøkkelen bak denne rekken akkurat. Enkeltspillere kan jo ha formsvikt på et lag i en formtopp.
egrino spilte heller ikke i 1-3 seieren borte mot Molde. Men spør du meg, så er han nøkkelen bak gullet til Glimt.
Var dette årets beste kamp fra Glimt?
Årets beste kamp?? Mot et Molde i totalt Europa-modus. På tide å våkne nå, krakra. De tapte 1-4 mot Tromsø noen dager etterpå. Det var 0-4!

krakra

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:32:28 PM
Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:29:47 PM
Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:27:52 PM
Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:21:22 PMVi så mot Molde at det neppe er Finne som har vært nøkkelen bak denne rekken akkurat. Enkeltspillere kan jo ha formsvikt på et lag i en formtopp.
egrino spilte heller ikke i 1-3 seieren borte mot Molde. Men spør du meg, så er han nøkkelen bak gullet til Glimt.
Var dette årets beste kamp fra Glimt?
ets beste kamp?? Mot et Molde i totalt Europa-modus. På tide å våkne nå, krakra. De tapte 1-4 mot Tromsø noen dager etterpå. Det var 0-4!
Molde-kampen var i alle fall den beste kampen vår denne høsten.

Eller hvilken kamp var bedre?

Larsendos

Cupfinalen.
Glimt-Brann
RBK-Brann
LSK-Brann

krakra

November 14, 2023, 20:41:27 PM #1910 Last Edit: November 14, 2023, 20:43:06 PM by krakra
Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:40:25 PMCupfinalen.
Glimt-Brann
RBK-Brann
LSK-Brann

Dette var ikke i høst. Med unntak av LSK-kampen da. Mot laget som nettopp ble knust av Molde.

Larsendos

Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:41:27 PM
Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:40:25 PMCupfinalen.
Glimt-Brann
RBK-Brann
LSK-Brann

Dette var ikke i høst. Med unntak av LSK-kampen da. Mot laget som nettopp ble knust av Molde.
p; Molde knuser Viking ene dagen, og taper poeng mot Sandefjord og Brann den andre.

Om Molde-kampen er vår beste, så er den også Moldes svakeste. Pinlig og flaut var overskriftene i Budstikka. Så er jo spørsmålet om glasset er halvtomt eller halvfullt. Var de dårlige, eller gjorde Brann de dårlige. Jeg tenker det første, noen dager før Europa.

krakra

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:50:50 PM
Quote from: krakra on November 14, 2023, 20:41:27 PM
Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 20:40:25 PMCupfinalen.
Glimt-Brann
RBK-Brann
LSK-Brann

Dette var ikke i høst. Med unntak av LSK-kampen da. Mot laget som nettopp ble knust av Molde.
p; Molde knuser Viking ene dagen, og taper poeng mot Sandefjord og Brann den andre.

Om Molde-kampen er vår beste, så er den også Moldes svakeste. Pinlig og flaut var overskriftene i Budstikka. Så er jo spørsmålet om glasset er halvtomt eller halvfullt. Var de dårlige, eller gjorde Brann de dårlige. Jeg tenker det første, noen dager før Europa.
Ja, når ett lag spiller en makskamp pleier gjerne det andre laget å være ganske misfornøyde etterpå. Det henger jo sammen. De var vel ikke så happy i Lillestrøm heller. LSK- og Molde-kampene er uansett to jevngode kamper. Vi var bedre offensivt mot Molde, men tryggere bakover mot Molde. Og det er de to virkelige gode kampene vi har spilt i høst. Ellers har rekken stort sett vært preget av helt ok prestasjoner med en enorm flyt og evne til å vippe kamper i vår favør. Det er flott nå, men det er også noe skjørt når flyten og selvtilliten får seg en dupp.

Kagain

Quote from: pidre on November 13, 2023, 18:25:21 PMTror vi skal avvente Warming litt, av det jeg har sett virker han litt uferdig..

Jeg tenker ikke å kjøre han inn som spiss fra start. JEg ser for meg at han til å begynne med kan få en 20 minutter eller så som senterspiss for å se hvordan det preger Brann. KAn hende det går ad undas, kan hende det går greit. Men man vil uansett lære noe.

Falkman

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 19:32:44 PM
Quote from: Corran on November 14, 2023, 15:33:39 PMTror du er ganske alene om å mene at Finne ikke er inne i en formdupp.
Mener han har vært lagets dårligste sett over litt tid til og spesielt mot Haugesund
Jeg står gjerne alene! Formduppen var jo i sommer?! Finne har flere seriemål enn Faris på de siste 9 kampene.

Hva i allverden har Faris med  saken å gjøre?  Finne  var fantastisk og viste et nivå  jeg ikke trodde han hadde inne i vårsesongen.  I de siste kampene har  han hat vært vårt svakeste ledd. I sommer  fungerte hele laget dårlig, ikke bare Finne. at  han er  landlagsspiller nå er nesten like merkelig som at  Stefan Strandberg er det.

Corran

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 19:32:44 PM
Quote from: Corran on November 14, 2023, 15:33:39 PMTror du er ganske alene om å mene at Finne ikke er inne i en formdupp.
Mener han har vært lagets dårligste sett over litt tid til og spesielt mot Haugesund
Jeg står gjerne alene! Formduppen var jo i sommer?! Finne har flere seriemål enn Faris på de siste 9 kampene.

What???
Hvorfor Faris?
Har Faris vært kjempegod i det siste så Finne må være bedre?

Hva er logikken her?

Finne har også scoret mer en Veton Berisha. Gjør det at Finne har vært drit god eller gjør det at Berisha har vært dårlig?

Helt greit at du liker Finne, men maken til forsvar av en spiller noen sier virker som er i dårlig form har jeg aldri sett maken til :-D

Finne er ikke grunnen til at Brann har alle seirene nå i høst. Det er et lag bestående av 11 spillere som har spilt noen gode omganger (den beste etter min mening med Heggebø som spiss) og vippet mange jevne kamper i sin fordel.
De har ikke scoret mye mål, men klart seg greit.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Norlings Hund 2

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 19:32:44 PM
Quote from: Corran on November 14, 2023, 15:33:39 PMTror du er ganske alene om å mene at Finne ikke er inne i en formdupp.
Mener han har vært lagets dårligste sett over litt tid til og spesielt mot Haugesund
Jeg står gjerne alene! Formduppen var jo i sommer?! Finne har flere seriemål enn Faris på de siste 9 kampene.

Betyr det at han har vært god? Merkelig måte å bruke statistikk på. Man kan også si at på de 9 siste kampene har Finne like mange seriemål som midtbanespilleren Felix Horn Myhre, eller stopperen Pallesen Knutsen.

Larsendos

Det sies at Finne var bedre i vår. Finne var ikke bedre i vår. Men Wolfe og Rasmussen gjorde det enklere for Finne. Var det Belgias (klart) beste og et av Nederlands beste lag de to var fast på nå?

Larsendos

Poenget med faris, er at der snakkes det om 100-150 mill, ikke formdupp.

fortune

Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 10:47:07 AMDet sies at Finne var bedre i vår. Finne var ikke bedre i vår. Men Wolfe og Rasmussen gjorde det enklere for Finne. Var det Belgias (klart) beste og et av Nederlands beste lag de to var fast på nå?

Jeg sliter med å følge argumentasjonen, mener du at Finne fortrinnsvis var så god i vår fordi Wolfe og Rasmussen foret han? Det synes jeg er nedvurdering av Finnes prestasjoner og ikke noe man finner igjen i statistikkene. Disse to hadde til sammen tre målgivende til Finne..
First is first, second is nothing

andreas1989

Målgivende er jo en ting men det var jo spillere motstanderne måtte ta hensyn til noe som kanskje ga Finne mer plass og rom?

esp123

November 15, 2023, 11:36:49 AM #1921 Last Edit: November 15, 2023, 11:40:32 AM by esp123
Angrepsspillet fungerte nok bedre med Wolfe og Rasmussen, og arbeidsvilkårene for Finne var bedre. Det var lettere å spille spiss på Brann i vårsesongen. Finne fungerer igodt i et lag som stort sett operer i og utenfor 16 meteren. Finne er en dårligere match når vi i høst ikke har greid å etablere spillet så høyt i banen som vi gjorde i vår.

Samtidig er formkurven til Finne sterkt nedadgående. Man ser det på banen, man ser det i tallene. - han har som sagt ett skudd på mål de siste fire kampene. Mot Haugesund fullførte han 7 pasninger og vant ingen dueller. Han virker litt seig.

fortune

November 15, 2023, 11:38:26 AM #1922 Last Edit: November 15, 2023, 11:43:37 AM by fortune
Kanskje, men samtidig har man nå en ving i Ulrik Mathiesen som faktisk produserer målpoeng. Det slapp motstander helt å hensynta i vår.

EDIT: Jeg tror det aller mest avgjørende for Finnes bidrag er at vi styrer kampene og står høyt med laget. Så stopper-konstellasjonen er nok noe av det aller viktigste for hvorvidt Finne fungerer som spiss for oss.
First is first, second is nothing

krakra

Litt som når Heggebø gir bedre arbeidsvilkår for midtbanespillerne og kantene selv om han produserer færre målpoeng selv enn Finne.

Larsendos

Quote from: fortune on November 15, 2023, 11:38:26 AMKanskje, men samtidig har man nå en ving i Ulrik Mathiesen som faktisk produserer målpoeng. Det slapp motstander helt å hensynta i vår.

EDIT: Jeg tror det aller mest avgjørende for Finnes bidrag er at vi styrer kampene og står høyt med laget. Så stopper-konstellasjonen er nok noe av det aller viktigste for hvorvidt Finne fungerer som spiss for oss.
Hadde vi ikke høyreving-målpoeng i vår? Selv Mathisen hadde jo to vårmålpoeng mot RBK og Aafk.

esp123

November 15, 2023, 11:57:35 AM #1925 Last Edit: November 15, 2023, 11:59:40 AM by esp123
Quote from: krakra on November 15, 2023, 11:38:41 AMLitt som når Heggebø gir bedre arbeidsvilkår for midtbanespillerne og kantene selv om han produserer færre målpoeng selv enn Finne.

Absolutt. Det er lettere å ha lange angrep og flytte opp flere folk med Heggebø. Rett og slett fordi han operer dypere og bidrar til å skape overtall sentralt. I tillegg er han et naturlig «tyngdepunkt» i boksen. Gir mer plass til andre.

Jeg er en stor fan av Heggebø, rett og slett fordi det ikke er så mange spisser med hans ferdighetsregister i Norge. Han er så sterk feilvendt. Det vil ikke overraske meg om Glimt snuser på Heggebø hvis de skal erstatte Faris Pemi.

Larsendos

Denne ballbesittelsen minner meg bare om Mjøndalen i 2021. Da vi hadde 100 avslutninger, men manglet en spiss som kunne skåre mål.

krakra

Så det er et problem at Finne ikke scorer mål?

ostraume

Jeg liker og Heggebø og ser poenget i at han kanskje gjør oss til et bedre lag. Det frustrerende er at han er såpass svak/lite smart i bevegelsene at han kommer til for få sjanser. Han burde jo hatt 30 mål i fjor med tanke på den elleville dominansen vi hadde.

Det sagt så kommer nå heller ikke Finne til særlig mange relevante avslutninger om dagen, og da er det gjerne passende med et skifte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Quote from: krakra on November 15, 2023, 12:02:38 PMSå det er et problem at Finne ikke scorer mål?
Hvis vi hadde rykket ned? Ja. Hvis vi er på sølvplass og har vunnet 10/11? Nei.

esp123

Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 12:01:02 PMDenne ballbesittelsen minner meg bare om Mjøndalen i 2021. Da vi hadde 100 avslutninger, men manglet en spiss som kunne skåre mål.
Det er veldig rart å hele tiden sammenligne med høsten 2021. Som at Heggebø var problemet den høsten?! Finne spilte jo selv.

Og elegant hoppe over at Brann med Heggebø som førstevalg scorte 95 mål i OBOS-ligaen i 2022.

krakra

Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 12:26:08 PM
Quote from: krakra on November 15, 2023, 12:02:38 PMSå det er et problem at Finne ikke scorer mål?
s vi hadde rykket ned? Ja. Hvis vi er på sølvplass og har vunnet 10/11? Nei.
Hva med når vi satte poengrekord og målrekord i fjor?

Hvor mange poeng tok vi med, og hvor mange poeng tok vi uten Heggebø i 2021 forresten?

esp123

Quote from: ostraume on November 15, 2023, 12:11:26 PMJeg liker og Heggebø og ser poenget i at han kanskje gjør oss til et bedre lag. Det frustrerende er at han er såpass svak/lite smart i bevegelsene at han kommer til for få sjanser. Han burde jo hatt 30 mål i fjor med tanke på den elleville dominansen vi hadde.

Det sagt så kommer nå heller ikke Finne til særlig mange relevante avslutninger om dagen, og da er det gjerne passende med et skifte.

Funfact: basert på lite data, men Heggebø ligger på tredje plass både på xG per 90 og skudd på mål per 90 i Eliteserien 2023. Og da har han en del minutter som kant.

Larsendos

Vi hadde ikke rykket ned hvis Finne hadde spilt SPISS høsten 2021.

Larsendos

Quote from: esp123 on November 15, 2023, 12:31:22 PM
Quote from: ostraume on November 15, 2023, 12:11:26 PMJeg liker og Heggebø og ser poenget i at han kanskje gjør oss til et bedre lag. Det frustrerende er at han er såpass svak/lite smart i bevegelsene at han kommer til for få sjanser. Han burde jo hatt 30 mål i fjor med tanke på den elleville dominansen vi hadde.

Det sagt så kommer nå heller ikke Finne til særlig mange relevante avslutninger om dagen, og da er det gjerne passende med et skifte.

Funfact: basert på lite data, men Heggebø ligger på tredje plass både på xG per 90 og skudd på mål per 90 i Eliteserien 2023. Og da har han en del minutter som kant.
Han var garantert på førsteplass på xG høsten 2021.

krakra

Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 12:37:08 PMVi hadde ikke rykket ned hvis Finne hadde spilt SPISS høsten 2021.
Uten Heggebø: 11 kamper, tre poeng, ti mål.
Med Heggebø: 19 kamper, 23 poeng, 28 mål.


Et ekstremt løft.

Kanskje vi hadde fått et enda større løft med Finne på topp? Jeg tviler veldig. Laget fungerer bedre med Heggebø og det kollektive løftet var vesentlig del av de ekstremt forbedrede resultatene. Finne var også ganske ineffektiv i 2021. Brente mange sjanser. Var ikke i kampform.

esp123

Nei. Som jeg har nevnt tidligere så overprestert Heggebø ift. xG. 8 mål på 5.4 xG. For meg har Heggebø sin største svakhet tidligere vært at han kommer til for lite sjanser, ikke at han bommer for mye.

Og gutten er bare 22 år. Det betyr at han var 20 i 2021. Spillere utvikler seg med erfaring. Spesielt taktisk.

Lasaron

Kan det tenkes at Finne rett og slett er litt sliten? Han har spilt ekstremt mye. Ingen skader eller karantener. På landslagssamlinger når andre har fridager.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 12:38:30 PM
Quote from: esp123 on November 15, 2023, 12:31:22 PM
Quote from: ostraume on November 15, 2023, 12:11:26 PMJeg liker og Heggebø og ser poenget i at han kanskje gjør oss til et bedre lag. Det frustrerende er at han er såpass svak/lite smart i bevegelsene at han kommer til for få sjanser. Han burde jo hatt 30 mål i fjor med tanke på den elleville dominansen vi hadde.

Det sagt så kommer nå heller ikke Finne til særlig mange relevante avslutninger om dagen, og da er det gjerne passende med et skifte.

Funfact: basert på lite data, men Heggebø ligger på tredje plass både på xG per 90 og skudd på mål per 90 i Eliteserien 2023. Og da har han en del minutter som kant.
var garantert på førsteplass på xG høsten 2021.
Han hadde vel omtrent samme xG som Finne, men scoret dobbelt så mange mål.

krakra

Quote from: esp123 on November 15, 2023, 12:42:31 PMNei. Som jeg har nevnt tidligere så overprestert Heggebø ift. xG. 8 mål på 5.4 xG. For meg har Heggebø sin største svakhet tidligere vært at han kommer til for lite sjanser, ikke at han bommer for mye.

Og gutten er bare 22 år. Det betyr at han var 20 i 2021. Spillere utvikler seg med erfaring. Spesielt taktisk.
Heggebø hadde nesten ingen svakheter i 2021. Han var enorm. Han bøttet ikke inn mål, men hadde et solid målsnitt for en spiss på et bunnlag. Scoret langt mer enn Finne har gjort denne høsten i alle fall. Måten han bant opp motspillere, satte opp medspillere og fikk hele laget til å henge sammen offensivt var ekstremt. Det er bare å se på den ekstreme forvandlingen i statistikken da Heggebø ble fast spiss. Så kan en si at det var flere faktorer som bidro til det, men også under KI så tok vi vår eneste seier da Heggebø startet. Vi tok fire poeng på tre kamper han spilte, og tre poeng på 11 kamper han ikke spilte.

Finne var ikke i form i 2021. Han kom vel fra benken i Danmark(?) og slet med avslutningene. Hadde han vært fast spiss den høsten hadde vi fort rykket direkte ned.

esp123

Justert for minutter spilt hadde Finne høyere xG enn Heggebø. 0,36 per 90 vs. 0,29 per 90.

krakra

Quote from: esp123 on November 15, 2023, 12:47:51 PMJustert for minutter spilt hadde Finne høyere xG enn Heggebø. 0,36 per 90 vs. 0,29 per 90.
Og hva var målsnittene?

esp123

Quote from: Lasaron on November 15, 2023, 12:42:37 PMKan det tenkes at Finne rett og slett er litt sliten? Han har spilt ekstremt mye. Ingen skader eller karantener. På landslagssamlinger når andre har fridager.

Jeg tror dette spiller inn. Han har også en krevende rolle, med mye høy intensitetsløp.

esp123

Quote from: krakra on November 15, 2023, 12:48:13 PM
Quote from: esp123 on November 15, 2023, 12:47:51 PMJustert for minutter spilt hadde Finne høyere xG enn Heggebø. 0,36 per 90 vs. 0,29 per 90.
Og hva var målsnittene?
0,43 for Heggebø og 0,34 for Finne.

krakra

Så Heggebø overpresterte i forhold til xG og Finne underpresterte og han scorte flere mål enn Finne til tross for at Finne er mer en rendyrket målscorer og Heggebø en targetspiss? Og vi skulle gjort det bedre med Finne som spiss på et lag der relasjonene fortsatt var ganske skjøre og angrepsspillet ganske enkelt?

esp123

Quote from: krakra on November 15, 2023, 12:53:31 PMSå Heggebø overpresterte i forhold til xG og Finne underpresterte og han scorte flere mål enn Finne til tross for at Finne er mer en rendyrket målscorer og Heggebø en targetspiss? Og vi skulle gjort det bedre med Finne som spiss på et lag der relasjonene fortsatt var ganske skjøre og angrepsspillet ganske enkelt?
Ikke minst et lag som lå mye dypere, så Finne hadde ikke kommer til sin rett som midtspiss.

Og dette er uansett 20 år gamle Heggebø. For et bunnlag. Det er imponerende.

krakra

November 15, 2023, 13:08:33 PM #1946 Last Edit: November 15, 2023, 13:28:17 PM by krakra
Jeg syns det er rart at enkelte ikke vil gi Heggebø noe anerkjennelse for hans bidrag til at vi gikk fra soleklar sisteplass til å faktisk få en kvalikk i 2021. Jobben han gjorde var enorm. Istedenfor gir enkelte ham nærmest skylden for at vi rykket ned. Da virker det som å være en personlig greie, og det er jo trist.

Når det gjelder Finne så var han enorm i vår. Ikke bare når det gjaldt å score mål, men han var også god til å holde på ball og sette opp medspillere. Han ble nesten for god, sånn at alt skulle via ham, men jeg syns vi var mye bedre i vår enn i høst. Selv om resultatene har vært ville denne høsten. Vi har rett og slett hatt veldig mye flyt i høst. Når denne balanserer seg må prestasjonene opp hvis vi skal ha sjans på medalje neste år.

Finne har hatt en ekstremt intens sesong. Han har spilt 40 obligatoriske kamper for Brann og i pausene har han vært med landslaget. Det er ingen på Brann som har hatt en mer intens sesong enn Finne. Så vidt jeg har forstått er det veldig mentalt krevende å spille for Brann. Det er harde krav til å være skjerpet, ikke bare i hver kamp, men på hver trening. Mange ble veldig sliten mentalt i vår da vi spilte veldig mange bortekamper og de var på reise hele tiden. De fleste spillerne har hatt landslagspauser å hente seg inn, men Finne har jo vært på landslaget også.

Naturligvis blir han sliten da. Neste sesong kan de forhåpentligvis fordele mer på spilletiden.


Falkman

Quote from: krakra on November 15, 2023, 13:08:33 PMJeg syns det er rart at enkelte ikke vil gi Heggebø noe anerkjennelse for hans bidrag til at vi gikk fra soleklar sisteplass til å faktisk få en kvalikk i 2021. Jobben han gjorde var enorm. Istedenfor gir enkelte ham nærmest skylden for at vi rykket ned. Da virker det som å være en personlig greie, og det er jo trist.

Når det gjelder Finne så var han enorm i vår. Ikke bare når det gjaldt å score mål, men han var også god til å holde på ball og sette opp medspillere. Han ble nesten for god, sånn at alt skulle via ham, men jeg syns vi var mye bedre i vår enn i høst. Selv om resultatene har vært ville denne høsten. Vi har rett og slett hatt veldig mye flyt i høst. Når denne balanserer seg må prestasjonene opp hvis vi skal ha sjans på medalje neste år.

Finne har hatt en ekstremt intens sesong. Han har spilt 40 obligatoriske kamper for Brann og i pausene har han vært med landslaget. Det er ingen på Brann som har hatt en mer intens sesong enn Finne. Naturligvis blir han sliten da. Neste sesong kan de forhåpentligvis fordele mer på spilletiden.

Godt oppsummert. Heggebø anno høst  2021 og Finne anno vår 2023, var  begge på et  nivå jeg ikke trodde de hadde inne.

For  Heggebøs del håper  jeg han får en  skadefri sesongoppkjøring, for å ha en fair sjanse til å komme til å opp 2021-nivå igjen.  Det synes jeg ikke  han var i fjor, og denne sesongen kan man ikke lese for mye ut av.

Corran

Quote from: Larsendos on November 15, 2023, 12:37:08 PMVi hadde ikke rykket ned hvis Finne hadde spilt SPISS høsten 2021.
Basert på hva kommer du med denne uttalelsen.

Dette er jo ikke basert på fakta eller statistikk eller noe som helst med lit substans Kun at du liker Finne og synes Finne er mye bedre enn det han faktisk er. Og ikke dermed sagt at jeg ikke liker Finne for jeg synes han har vært god i år og en viktig brikke.
Men jeg tror ikke Brann hadde vært dårligere i år om Heggebø ikke hadde blitt skadet og spilt som i fjor eller høsten 2021 fra starten av sesongen og dermed vært førstevalg gjennom sesongen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos

Quote from: krakra on November 15, 2023, 13:08:33 PMJeg syns det er rart at enkelte ikke vil gi Heggebø noe anerkjennelse for hans bidrag til at vi gikk fra soleklar sisteplass til å faktisk få en kvalikk i 2021.


Vi hentet vel Sery Larsen, Myhre, Nilsen, Pallesen og Finne den sommeren.

Go Up