• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Quote from: Superjack on November 06, 2023, 11:34:13 AMFor å prøve å spore denne inn på Finne igjen. Siden dette er en Bård Finne tråd.

Er det mulig at Bård Finne forsvinner i vinter?

Landslagsspiss, mye målpoeng og trass alt bare 28 år.



Det skal nok ekstremt mye til. Da skal det virkelig dukke opp en totalpakke som hovedpersonen selv ikke kan si nei til. Ser ikke for meg at han hopper på et Tyrkia-eventyr ect

Lasaron

Kanskje han er litt kompis med Zachariassen, og at Ferencvaros mener at Finne er forskjell på suksess og ikke? Noe sånt kan skje.
Tren på langskudd

krakra

Var det noe interesse i sommer? Da var han jo hakket hetere enn han har vært i vinter.

Finne har indikert at han ser for seg å være i Brann ut karrieren. Virker ikke som han går rundt og tripper etter et nytt utenlandseventyr, så det må nok et ganske godt tilbud til for å lokke ham ut. Jeg frykter ikke det så veldig. Da får vi nok rimelig godt betalt i alle fall.

Kagain

Quote from: krakra on November 06, 2023, 12:54:04 PMVar det noe interesse i sommer? Da var han jo hakket hetere enn han har vært i vinter.

Finne har indikert at han ser for seg å være i Brann ut karrieren. Virker ikke som han går rundt og tripper etter et nytt utenlandseventyr, så det må nok et ganske godt tilbud til for å lokke ham ut. Jeg frykter ikke det så veldig. Da får vi nok rimelig godt betalt i alle fall.

Jeg tenker litt som Krakra her at om det ikke var noe særlig liv rundt han i sommer så er det vel ikke sannsynlig at han plutselig er en het potet etter en høst med litt dårligere form. Det kan jo hende at han herjer i de siste kampene igjen og da får interesse rundt seg...

Lasaron

Jeg tror også han blir. Ville bare eksemplifisere at det ikke er utenkelig at han blir solgt.
Tren på langskudd

Corran

Tror ikke noen Finne ønsker å dra til finner Finne attraktiv nok til å slenge peng på bordet.
Må i så fall være noen danske eller svenske lag eller et ES lag.
Men han har jo ikke klart å gjøre det bra nok andre steder og det ser jo andre klubber
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Personlig mener jeg Finne scorer for lite mål. Gitt at han ikke er særlig involvert ellers. Spesielt sett opp mot hvor dominante Brann er i stort sett hver eneste kamp. Bård Finne gir oss hverken bakromstrussel eller oppspillspunkt. Han skyter mye, også fra dårlige posisjoner. Sammenlignet med andre gode spisser i Eliteserien, så har han lavere xG per skudd. Han har også lavere konverteringsrate.

Faktum er at vi scorer for lite mål. Spesielt fra åpent spill. Vi må ned til Godset på 8. plass for å finne et lag med mindre mål fra åpent spill enn oss. Outputen fra de andre offensive spillerne er ogsåfor lav. Vi savner noe kreativitet offensivt ja, men kan det være at en annen spisstype enn Bård Finne er riktigere for Brann? Bør vi ikke ha en spiss som er mer involvert i spillet?

 _Jeg_ mener at en Heggebø i form er riktigere for Brann enn Finne. Han er så god med ryggen mot mål, kan legge igjen slik at vi får rettvendte indreløpere i mellomrom. Og gir oss generelt mer å spille på.

Denne sesongen har vært veldig god, men hvordan kan vi bli bedre? Det som funket i år, funker ikke nødvendigvis neste år.....

fortune

Quote from: esp123 on November 06, 2023, 14:03:42 PMPersonlig mener jeg Finne scorer for lite mål. Gitt at han ikke er særlig involvert ellers. Spesielt sett opp mot hvor dominante Brann er i stort sett hver eneste kamp. Bård Finne gir oss hverken bakromstrussel eller oppspillspunkt. Han skyter mye, også fra dårlige posisjoner. Sammenlignet med andre gode spisser i Eliteserien, så har han lavere xG per skudd. Han har også lavere konverteringsrate.

Faktum er at vi scorer for lite mål. Spesielt fra åpent spill. Vi må ned til Godset på 8. plass for å finne et lag med mindre mål fra åpent spill enn oss. Outputen fra de andre offensive spillerne er ogsåfor lav. Vi savner noe kreativitet offensivt ja, men kan det være at en annen spisstype enn Bård Finne er riktigere for Brann? Bør vi ikke ha en spiss som er mer involvert i spillet?

 _Jeg_ mener at en Heggebø i form er riktigere for Brann enn Finne. Han er så god med ryggen mot mål, kan legge igjen slik at vi får rettvendte indreløpere i mellomrom. Og gir oss generelt mer å spille på.

Denne sesongen har vært veldig god, men hvordan kan vi bli bedre? Det som funket i år, funker ikke nødvendigvis neste år.....

Personellmessig er jeg usikker på om det blir den helt store forskjellen i scorede mål om man bruker Finne kontra Heggebø. Begge har sine styrker og svakheter og det er vanskelig å si noe sikkert om hvem som fungerer best.

På kantene er det imidlertid åpenbart at vi har mye å gå på, våre to mest brukte kantspillere har målpoeng per 200. minutt (Børsting) og per 650. minutt (Blomberg). Til sammenligning bidrar både Mathisen og Castro med målpoeng per 100. minutt og mye tyder vel på at også Warming vil være i stand til å bidra på den fronten.
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: esp123 on November 06, 2023, 14:03:42 PMDenne sesongen har vært veldig god, men hvordan kan vi bli bedre? Det som funket i år, funker ikke nødvendigvis neste år.....

Hvis og om og atte Warming får kontroll på kroppen sin, så ville det vært interessant å se han som midtspiss. Større og kjappere enn Finne. Garantert ikke like klinisk, men hvordan ville han binde opp spillere vs. Finne (eller Heggebø for den saks skyld).

Lasaron

Sønnen til Gøran melder forfall til landslaget. Det øker sjansen for at Bård Finne får spilletid.
Tren på langskudd

andreas1989

Haaland spiller vel neppe mot Færøyene så må jo være muligheter men Stand Larsen er vel først i køen.

pidre

Quote from: Kagain on November 06, 2023, 19:19:25 PM
Quote from: esp123 on November 06, 2023, 14:03:42 PMDenne sesongen har vært veldig god, men hvordan kan vi bli bedre? Det som funket i år, funker ikke nødvendigvis neste år.....

Hvis og om og atte Warming får kontroll på kroppen sin, så ville det vært interessant å se han som midtspiss. Større og kjappere enn Finne. Garantert ikke like klinisk, men hvordan ville han binde opp spillere vs. Finne (eller Heggebø for den saks skyld).
Tror vi skal avvente Warming litt, av det jeg har sett virker han litt uferdig..
Saludar a los monos!

Dickens

Quote from: Lasaron on November 13, 2023, 14:06:01 PMSønnen til Gøran melder forfall til landslaget. Det øker sjansen for at Bård Finne får spilletid.

Prestasjonene til Finne i det siste har vel ikke akkurat gjort han til et utpreget førstevalg.

Hickok

Quote from: Dickens on November 13, 2023, 18:59:49 PM
Quote from: Lasaron on November 13, 2023, 14:06:01 PMSønnen til Gøran melder forfall til landslaget. Det øker sjansen for at Bård Finne får spilletid.

Prestasjonene til Finne i det siste har vel ikke akkurat gjort han til et utpreget førstevalg.

Du mener 3 landskamper og 1 mål, på mindre enn en hel kamps spilletid totalt? Ikke ille statistikk det.

Churchill

Finne et like god nå som i vår. Men han blir passet bedre på. I kombinasjon med Warming, må forsvarerene forholde seg til to sterke trusler. Da blir det mer rom for dem begge. Har klokkertro på Warming.
...we shall never surrender.

krakra

Han er åpenbart ikke like god som i vår. Han er ikke i form. Jeg skjønner ikke hvorfor det sitter så langt inne for enkelte å erkjenne. Alle spillere har formsvikter i løpet av sesongen. Det er ikke spesielt dramatisk eller kontroversielt.

ostraume

Ikke like god som i vår er jeg med på. "Ikke i form" er vel å dra den litt langt. Fortsatt god nok til å bli tatt ut på landslaget. Ikke akkurat hverdagskost for en Brann-spiller.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: Churchill on November 13, 2023, 20:44:59 PMFinne et like god nå som i vår. Men han blir passet bedre på. I kombinasjon med Warming, må forsvarerene forholde seg til to sterke trusler. Da blir det mer rom for dem begge. Har klokkertro på Warming.

Ikke for å være frekk, men dette fikk meg faktisk til å tenke på Komiske Ali.

storB

November 13, 2023, 21:25:11 PM #1868 Last Edit: November 13, 2023, 21:26:44 PM by storB
Quote from: Churchill on November 13, 2023, 20:44:59 PMFinne et like god nå som i vår. Men han blir passet bedre på. I kombinasjon med Warming, må forsvarerene forholde seg til to sterke trusler. Da blir det mer rom for dem begge. Har klokkertro på Warming.

Han har jo ikke truffet rent teknisk på en avslutning ihvertfall siste 4 kamper! Jeg er på team Finne altså men formduppen nå i høst har vært åpenbar.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Lasaron

De spissene som er skikkelig god i sin liga, scorer mange mål selv om de blir passet godt på.
Tren på langskudd

esp123

Finne har tre seriemål siden han signerte ny kontrakt. Tre mål på 14 seriekamper. Han har i løpet av den perioden to målpoeng mot topp 13 (ifølge FotMob). De målpoengene kom i hjemmekampen mot Tromsø.

Hvis ikke det er en formdupp så vet ikke jeg... At han er i Norges landslagstropp er for meg helt utrolig.


ostraume

Det er jo et poeng at Solbakken tydeligvis like å ha med seg de samme spillerne. Strandberg er fortsatt en ombord.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Tror ikke Finne hadde blitt tatt ut hvis han hadde prestert som de siste fem kampene hele sesongen, men hvis han har vært bra på treningene han har hatt med landslaget så bryr kanskje ikke Solbakken seg om en liten formdupp på klubblaget.

Finne er neppe aktuelt som noe annet enn en joker fra benken uansett.

andreas1989

Er jo ikke akkurat den første spilleren Solbakken tar ut som sliter med formen.

esp123

November 13, 2023, 22:16:58 PM #1874 Last Edit: November 13, 2023, 22:20:33 PM by esp123
I en verden der Amahl Pellegrino ikke eksisterer, så kunne jeg kanskje forstått det.

Funfact; i perioden som jeg nevnte over så har Pellegrino flere mål og flere målpoeng på gress enn Finne.

Lasaron

Ok. Forsøk på å sammenfatte:

1. Bård Finne har en formdupp, han har det.

2. Dog bidrar han inn mot en del mål, og er fortsatt veldig bevegelig.

3. Finne og Heggebø har ulike styrker, og Heggebø er lettere i beina enn på lenge.

4. Det hadde ikke vært sprøtt om Pellegrino hadde blitt tatt ut i en landslagstropp nå.

5. Solbakken har lenge vært dårlig til å ta ut riktig tropp og riktig startellever.
Tren på langskudd

fortune

Hvorfor fokuseres det egentlig på venstrevingen Pellegrino i vurderingen om hvorvidt midtspissen Finne skal tas ut på landslaget? Erlien fra Tromsø er vel et mer naturlig alternativ, mens Pellegrino vurderes om mot Nusa, Solbakken, etc?
First is first, second is nothing

andreas1989

Pellegrino kunne vel fint gjort en jobb som spiss så det er vel ikke urelevant. Men poenget blir vel at disse uttakene til Solbakken ofte blir litt vanskelige å forstå da formspillere blir utelatt mens ikke formspillere har klippekort.

Hadde ellers vært gøy med Finne og Heggebø som en spissduo i 4-4-2 eventuelt 3-5-2 men vi skal naturligvis holde oss til 4-3-3, men det kunne vært artig.

esp123

Quote from: fortune on November 14, 2023, 07:10:25 AMHvorfor fokuseres det egentlig på venstrevingen Pellegrino i vurderingen om hvorvidt midtspissen Finne skal tas ut på landslaget? Erlien fra Tromsø er vel et mer naturlig alternativ, mens Pellegrino vurderes om mot Nusa, Solbakken, etc?

Finne kommer ikke til å spille midtspiss alene for Norge. Han kom vel også inn på kanten mot Kypros? Pellegrino er en målscorer og poengspiller, ikke en driblekant. Det er snakk om en joker-rolle. Det er i mine øyne sammenlignbart.

Larsendos

Quote from: esp123 on November 13, 2023, 21:54:47 PMFinne har tre seriemål siden han signerte ny kontrakt. Tre mål på 14 seriekamper. Han har i løpet av den perioden to målpoeng mot topp 13 (ifølge FotMob). De målpoengene kom i hjemmekampen mot Tromsø.

Hvis ikke det er en formdupp så vet ikke jeg... At han er i Norges landslagstropp er for meg helt utrolig.


Er det ingen voksne her inne? Ja, Bård Finne OG Brann hadde en formdupp i sommer. Tapte 3/4 kamper mellom 13-16. Da hadde Finne NULL målpoeng, og vi hadde selvsagt trengt flere strenger å spille på i DEN perioden. Etter dette har Brann vunnet 10(!)/11 kamper. Finne har på de 10 kampene han har spilt, 10 målpoeng. 3 mål og 7 assist. Og da er ikke innlegget som førte til 2-0 mot FKH regnet med.


esp123

Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 09:43:33 AM
Quote from: esp123 on November 13, 2023, 21:54:47 PMFinne har tre seriemål siden han signerte ny kontrakt. Tre mål på 14 seriekamper. Han har i løpet av den perioden to målpoeng mot topp 13 (ifølge FotMob). De målpoengene kom i hjemmekampen mot Tromsø.

Hvis ikke det er en formdupp så vet ikke jeg... At han er i Norges landslagstropp er for meg helt utrolig.


Er det ingen voksne her inne? Ja, Bård Finne OG Brann hadde en formdupp i sommer. Tapte 3/4 kamper mellom 13-16. Da hadde Finne NULL målpoeng, og vi hadde selvsagt trengt flere strenger å spille på i DEN perioden. Etter dette har Brann vunnet 10(!)/11 kamper. Finne har på de 10 kampene han har spilt, 10 målpoeng. 3 mål og 7 assist. Og da er ikke innlegget som førte til 2-0 mot FKH regnet med.


Ingen voksne? Jeg referer bare til statistikk fra FotMob og Sofascore. Hvordan kommer du frem til 7 målgivende i den perioden? Han kan få de to mot Ham Kam på retur fra keeper, men da kommer jeg bare til 5. Og han har fremdeles bare fire målpoeng mot lag over kvalik, hvis jeg har regnet rett.

De siste fire kampene har han ett skudd på mål...




Larsendos

Quote from: esp123 on November 14, 2023, 10:02:46 AM
Quote from: Larsendos on November 14, 2023, 09:43:33 AM
Quote from: esp123 on November 13, 2023, 21:54:47 PMFinne har tre seriemål siden han signerte ny kontrakt. Tre mål på 14 seriekamper. Han har i løpet av den perioden to målpoeng mot topp 13 (ifølge FotMob). De målpoengene kom i hjemmekampen mot Tromsø.

Hvis ikke det er en formdupp så vet ikke jeg... At han er i Norges landslagstropp er for meg helt utrolig.


Er det ingen voksne her inne? Ja, Bård Finne OG Brann hadde en formdupp i sommer. Tapte 3/4 kamper mellom 13-16. Da hadde Finne NULL målpoeng, og vi hadde selvsagt trengt flere strenger å spille på i DEN perioden. Etter dette har Brann vunnet 10(!)/11 kamper. Finne har på de 10 kampene han har spilt, 10 målpoeng. 3 mål og 7 assist. Og da er ikke innlegget som førte til 2-0 mot FKH regnet med.


Ingen voksne? Jeg referer bare til statistikk fra FotMob og Sofascore. Hvordan kommer du frem til 7 målgivende i den perioden? Han kan få de to mot Ham Kam på retur fra keeper, men da kommer jeg bare til 5. Og han har fremdeles bare fire målpoeng mot lag over kvalik, hvis jeg har regnet rett.

De siste fire kampene har han ett skudd på mål...




1 assist mot Aafk
1 assist mot Tromsø
2 assists mot VIF
1 assist mot Sandefjord




ostraume

Regnes det som assist dersom det er skudd, redning og returen i mål? Det burde jo det, spør du meg, men jeg aner ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Sandejord har jeg «glemt». Sandefjord er også retur fra keeper. Forøvrig hans eneste skudd på mål over de siste fire kampene (ifølge FotMob).

esp123

Quote from: ostraume on November 14, 2023, 11:52:24 AMRegnes det som assist dersom det er skudd, redning og returen i mål? Det burde jo det, spør du meg, men jeg aner ikke.
Regnes ikke i FotMob og Sofascores statistikker, men det gir assist på Fantasy. Jeg er åpen for å diskutere det.

Jeg vil si at det er klarere assist på målene mot Ham Kam enn mot Sandefjord, der det først og fremst er en god prestasjon av Pallesen.

Lasaron

Hvis man er nest siste spiller på ballen, på eget lag, vil jeg kalle det en slags second assist i de tilfellene der den går via en spiller. Samme om man skaffer straffe eller lignende.
Tren på langskudd

Corran

Jeg er for second assist også som de har i ishockey.

Men når det kommer til retur fra keeper så synes jeg ikke det skal være assist.
Spilleren har jo ikke sentret, men prøvd en avslutning så da er det jo strengt tatt ikke en assist.

Så kan en si at noen sleiver når de avslutter og så blir det en pasning av et mislykket skudd, men da er det jo likefult spilt fra en spiller til en annen selv om det er flaks.

Har ikke så veldig sterke meninger her for når jeg begynte å skrive tenkte jeg egentlig at det var ok å få assist på skudd via keeper.

Men regnes det som assist hvis en spiller legger inn og så header en forsvarspiller ut for at så en angrepsspiller skyter i mål? Jeg tror ikke det
For dette blir jo det samme som et skudd som gis retur på.

Og hva med et skudd som reddes på streken av en utespiller og så scores det på returen fra utespiller?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Det som har slått meg med Finne i det siste er at han ikke har like god kroppskontroll som tidligere i år, han detter mye og han har ikke den samme evnen til å vri seg løs mellom flere spillere, han evner heller ikke å rykke fra. Og når det kommer åpenbare sjanser, da treffer han ikke skikkelig. Der er Castro langt, langt mer giftig og jeg mener seriøst at Niklas bør vurderes som midtspiss, gjerne med Finne på flanke.

pidre

Støtter den tanken om Castro, gode ferdigheter og fotballsmart - kunne blitt bra det.
Saludar a los monos!

storB

November 14, 2023, 15:12:26 PM #1889 Last Edit: November 14, 2023, 15:16:49 PM by storB
Quote from: ACHTUNG on November 14, 2023, 14:37:06 PMDet som har slått meg med Finne i det siste er at han ikke har like god kroppskontroll som tidligere i år, han detter mye og han har ikke den samme evnen til å vri seg løs mellom flere spillere, han evner heller ikke å rykke fra. Og når det kommer åpenbare sjanser, da treffer han ikke skikkelig. Der er Castro langt, langt mer giftig og jeg mener seriøst at Niklas bør vurderes som midtspiss, gjerne med Finne på flanke.

Er veldig uenig.

Forstår tankegangen men omskolering av spillere er i utgangspunktet en uting. Rollespesialister er å foretrekke. Finne sine styrker kommer mye bedre til rett i og rundt feltet. Skal Finne og Castro bytte plass så får man 2 endringer i førsteellveren. Finne må starte på scratch med relasjonene til Sol eller Crone mens Castro skal endre rolle fra servitør til avslutter, samt etablere relasjon til Mathisen.

Ut ifra samme argumentasjon så kan vi jo lansere Blomberg som ny spisskandidat også? Dette var noe Ballspark diskuterte i våres. Istedet for å dyrke rollen som ving så må man bruke all trening og kamp på å bli en ok spiss istedet.

Finne og Heggebø bør kjempe alene om spissrollen de siste 2 kampene, så får trenergruppen ta en fot i bakken i vinter på ståa videre.

Så skal det være sagt at om Brann fortsetter å vinne mens Finne fortsatt ikke finner ut av den dårlige formen - så lever jeg fint med det. Han gjør jo arbeidsbetingelsene lettere for indreløpere og vinger som trekker inn i feltet når han er såpass bevegelig som han er ved å binde opp forsvarere.

Klarer heller ikke helt å slakte Finne for manglende målpoeng når han spiller på ett lag i tidenes form. Noe rett må han jo gjøre da.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Heggebø har jo vært god som spiss i det siste, og vi vet at han passer svært godt inn i laget og stilen. Så hvorfor lanserer man alternativer i det hele tatt? Hvor er behovet? Og hvorfor lanserer man alternativer som er veldig gode i andre posisjoner for øyeblikket. Man risikerer jo å svekke både ving og spiss.

Corran

Tenker det er en grunn til at Catro er kant og ikke spiss.
Har heller ikke sett at han har lansert seg selv som spiss.

Det kan være smart å omskolere en spiller om spiller selv ønsker det og spilleren har tydelige styrker som tilsier at en omskolering er smart.

2 kamper igjen og der mener jeg at Heggebø bør starte den første av disse. Uansett har vi 2 spisser klare (pr nå) til disse to kampene og det bør stå mellom disse to.
Så får heller Brann evaluere spissalternativene sine etter sesongen og handle i vinter etter hva de kommer fram til.

Og skal en lansere et 3 alternativ fra stallen de har så ville vel Warning vært et klarere alternativ enn Castro. Han har jo kommet her som en angriper som kan spille på alle de 3 fremste plassene.

4 alternativet finner de på Brann 2

Og om alt over er utilgjengelig så kanskje kan en tenke på Castro
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos

Det er jo bare til å se kampene om igjen med øynene kun rettet på Finne. Han beveger seg hele tiden. Hele tiden på jakt etter de riktige rommene. Men noen må jo få ballen fram til Finne og. Se på sjansen til Børsting i førsteomgangen mot ODD, der Finne er fri på høyresiden, eller når han er alene på venstresiden og kommer til innlegg i andreomgangen, eller 2-0 målet mot FKH, der stopperne ikke er i nærheten av å lese hvor Finne er i det pasningen kommer.

Corran

Tror du er ganske alene om å mene at Finne ikke er inne i en formdupp.
Mener han har vært lagets dårligste sett over litt tid til og spesielt mot Haugesund
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Ja, han beveger seg, men han har generelt for lite ballkontakt for en midtspiss i 4-3-3. Det gjør at laget blir litt oppstykket offensivt. I tillegg er det et problem at han hverken er spesielt sterk, høy eller rask. Når vi da blir satt under press, mangler vi en «outlet» for å ta av press og må stå å ta imot. Slik som skjedde i perioder mot Haugesund, og har skjedd influere andre kamper.

Og jeg mener vi generelt skaper for lite sjanser og scorer for lite mål gitt den enorme dominansen. Selvfølgelig flere grunner til det, men jeg tror ikke det er bærekraftig på sikt å basere spillet sitt så mye på å få Finne i avslutningsposisjon.

Men jeg syns det er interessant at Heggebø har blitt byttet inn som spiss de siste kampene. Tidligere har han kommet inn på kant. Det tyder kanskje på at han er nærmere å starte?


Lasaron

Jeg mener å huske at Finne og Blomberg hadde en fin link. Gadd vite hvor mye fraværet av Blomberg har hatt å si for prestasjonene til Finne.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on November 14, 2023, 16:30:34 PMJeg mener å huske at Finne og Blomberg hadde en fin link. Gadd vite hvor mye fraværet av Blomberg har hatt å si for prestasjonene til Finne.

Finne har én assist til Blomberg og Blomberg har 0 målgivende til Finne, så helt radarpar på siste tredjedel er de vel ikke :)
First is first, second is nothing

Larsendos

Quote from: esp123 on November 14, 2023, 15:38:37 PMJa, han beveger seg, men han har generelt for lite ballkontakt for en midtspiss i 4-3-3. Det gjør at laget blir litt oppstykket offensivt. I tillegg er det et problem at han hverken er spesielt sterk, høy eller rask. Når vi da blir satt under press, mangler vi en «outlet» for å ta av press og må stå å ta imot. Slik som skjedde i perioder mot Haugesund, og har skjedd influere andre kamper.

Og jeg mener vi generelt skaper for lite sjanser og scorer for lite mål gitt den enorme dominansen. Selvfølgelig flere grunner til det, men jeg tror ikke det er bærekraftig på sikt å basere spillet sitt så mye på å få Finne i avslutningsposisjon.


Nå forstår jeg ingenting. Mener du at Finne ikke er god nok, fordi han ikke er sterk, høy eller rask? Har vi en for dårlig spiss, som attpåtil ble banens beste i cupfinalen med mål og assist, som har 14 seriemål, som har blitt tatt ut på landslaget for tredje gang på rad. Og så er han ikke god nok??

Takk for kaffen.

Lasaron

Quote from: fortune on November 14, 2023, 17:41:10 PM
Quote from: Lasaron on November 14, 2023, 16:30:34 PMJeg mener å huske at Finne og Blomberg hadde en fin link. Gadd vite hvor mye fraværet av Blomberg har hatt å si for prestasjonene til Finne.

Finne har én assist til Blomberg og Blomberg har 0 målgivende til Finne, så helt radarpar på siste tredjedel er de vel ikke :)

Da husker jeg tydeligvis feil.
Tren på langskudd

Larsendos


Quote from: Corran on November 14, 2023, 15:33:39 PMTror du er ganske alene om å mene at Finne ikke er inne i en formdupp.
Mener han har vært lagets dårligste sett over litt tid til og spesielt mot Haugesund
Jeg står gjerne alene! Formduppen var jo i sommer?! Finne har flere seriemål enn Faris på de siste 9 kampene.

Go Up