• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Signerte han meir enn én ettårskontrakt?
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on January 19, 2017, 19:34:27 PM
Signerte han meir enn én ettårskontrakt?


Nei, ser at jeg roter. Har av en eller annen grunn innbilt meg at han skrev to kontrakter hver på ett år, men det ble med den ene høsten 2012 som strakk seg ut 2013-sesongen. Enda større grunn til å bære nag!:)
Rød makt på Hansa


Lasaron

Etter denne overgangen har kommet i boks har han da virket relativt diplomatisk.
Tren på langskudd

Corran

Fulgte linken over der og gikk inn for å se høydepunktene. Var ikke mye imponerende eller skremmende å se fra de to lagene. Hadde inntrykk av at vif (og Finne) hadde vært så gode men viking hadde da minst like mange sjanser og defensivt så ingen av dem imponerende ut.
Vet det tross alt første runde, men inntrykket frq prat rundt omkring og fra media hadde fått meg til å danne meg et bilde av at vif rundspilte viking, men så ikke sånn ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on April 04, 2017, 22:20:52 PM
Fulgte linken over der og gikk inn for å se høydepunktene. Var ikke mye imponerende eller skremmende å se fra de to lagene. Hadde inntrykk av at vif (og Finne) hadde vært så gode men viking hadde da minst like mange sjanser og defensivt så ingen av dem imponerende ut.
Vet det tross alt første runde, men inntrykket frq prat rundt omkring og fra media hadde fått meg til å danne meg et bilde av at vif rundspilte viking, men så ikke sånn ut


I følge VG var det 6-5 i sjanser til VIF, 11-10 i avslutninger til Viking, 5-4 i avslutninger på mål til VIF og 57 % ballbesittelse til VIF. NTB talte 9-8 i avslutninger til VIF og 4-4 i avslutninger på mål.
Legg ned hele klubben!

Corran

Mao jevnspilt kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Scoret ikke. Synd Bård Finne ikke stemmer inn i "Kem faen e". Eller går det å nødrime det. Kem faen e bård finne, kem faen e bård finne, vi har jakob orlov etc etc

Nixon

Hvor ble forresten magien av?
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on April 10, 2017, 13:14:49 PM
Hvor ble forresten magien av?


Magikeren ble plassert på ving.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Kan vi nå få snakke om måltørke.

Nå blir nok sjarmtrollet toppscorer i 1. divisjon 2018, så vi har nok ikke hørt det siste derfra :)

Klaus_Brann

Ja, det går an. Litt av en utvikling han har hatt. Synd ikke Brann var på banen.

Lillejord er nok snart ute i media og forteller om den gode treningshverdagen på Valle under Deila.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2017, 21:54:53 PM
Ja, det går an. Litt av en utvikling han har hatt. Synd ikke Brann var på banen.

Lillejord er nok snart ute i media og forteller om den gode treningshverdagen på Valle under Deila.


Det ryktes om særdeles god kvalitet på gresset på treningsbanen på Valle. Dusjene i garderoben skal også holde høy internasjonal standard. Og så er det god plass å parkere rett utenfor.
Ballen skal fremover!

krakra

Hva skal en si om Børven da?

Kai-Olai

Quote from: krakra on June 18, 2017, 16:11:08 PM
Hva skal en si om Børven da?


Du står nok fritt til å si akkurat det du vil om Børven. Men tipper de som styrer siden setter pris på at du bruker Børven-tråden! ;)

Nixon

Hadde han tenkt på det svaret siden 21. mai?
Da hadde jeg forventet bedre...
Rød makt på Hansa

krakra

Syns det er interessant at man fiaskoerklærer en spiss som brukes som ving og som slår med ett mål mindre enn vår toppscorer, ett mål mer enn vår tiltenkte tiltenkte spissførstevalg og like mange eller flere mål enn våre egne vinger. Finne har ikke tatt Eliteserien med storm, men så har ikke VIF vært et veldig velfungerende lag heller. Spillere som Moa, Zahid og Keita har heller ikke levert.

Nixon

Du må huske på at Bård for-god-for-norsk-fotball Finne er i den situasjon at han ikke blir vurdert objektivt, men gjennom øynene og munnen til Stig Lillejord. Så man bør ha det i tankene når man leser det som blir skrevet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Hadde de  bare vært smart nok til å spare og ikke kjøpe for mange feite biler eller lytte til dårlige økominske rådgivere som svindler dem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Finne burde gått til Molde da han hadde sjansen ja. Er det belegg for å si at Finne gikk etter pengene? Forlot han et godt spørsmål opplegg med gode utviklingsmuligheter til fordel for Køln?

Lasaron

Jeg vet ikke hvilke motiver Finne hadde for å dra, men jeg tror han hadde vært minst like god nå om han hadde blitt.
Tren på langskudd

ostraume

Jeg tror Finne hadde vært proff i en stor liga dersom han hadde blitt. Han holdt på å slå gjennom  i Brann og er en spisstype som fort kunne dratt inn 15-20 mål på en sesong. Da hadde det blitt Nederland, minst. Noen år med benk "idrettsskole" i Tyskland har neppe vært bra for Finne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 18, 2017, 18:02:24 PM
Syns det er interessant at man fiaskoerklærer en spiss som brukes som ving og som slår med ett mål mindre enn vår toppscorer, ett mål mer enn vår tiltenkte tiltenkte spissførstevalg og like mange eller flere mål enn våre egne vinger. Finne har ikke tatt Eliteserien med storm, men så har ikke VIF vært et veldig velfungerende lag heller. Spillere som Moa, Zahid og Keita har heller ikke levert.


Hvor lenge har du behovet for å ta Finnes (manglende) prestasjoner i forsvar?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

Finne scorer sikkert mot Brann, men har absolutt ikke vært god for VIF.

Nixon

Hvilken mottakelse tror dere at han får? Pipekonsert ved opplesing av navn, og når han er nær ballen?
Rød makt på Hansa

Corran

Tror det blir en del piping ja. Personlig kommer jeg ikke til å bruke energi på ham. Ja og så er det sikkert en eller annen som skal juble/klappe for ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: ostraume on June 19, 2017, 07:37:46 AM
Jeg tror Finne hadde vært proff i en stor liga dersom han hadde blitt. Han holdt på å slå gjennom  i Brann og er en spisstype som fort kunne dratt inn 15-20 mål på en sesong. Da hadde det blitt Nederland, minst. Noen år med benk "idrettsskole" i Tyskland har neppe vært bra for Finne.
Ja, mange av de som har valgt å bli har endt opp som proffer i store ligaer.

ostraume

Tror du det motsatte? Er du uenig i at han hadde noe spesielt, og så ut til å spille seg inn i TL? Tok han nivået på en fin måte? Er du uenig i at Norling og Finne hadde vært en fantastik match? Vi kan selvsagt bare spekulere, men jeg tror Finne kunne blitt en stor stjerne i Brann.

Når det gjelder kampen mot Engen så blir det nok piping ved opplesing, og ferdig med det. Blir interessant å se hvordan han takler nystemten. Tar han en Pallesen/Huseklepp? Neppe.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Så konklusjonen i Finne-sagaen er at han hadde spilt i Norge i 2017 uansett om han hadde blitt i Brann eller ikke i 2013?
Rød makt på Hansa

ostraume

Er det min konklusjon du spør etter? Jeg tror han hadde herjet såpass i Brann at han ville blitt solgt til en annen klubb, og dermed ikke vært i TL i 2017.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Nei, jeg tenkte på han andre. Når tidlig utreise ikke førte han til en større liga i 2017, og heller ikke å bli i Brann hadde hjulpet, så må jo det bli konklusjonen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er fint med partiotisme og alt det der. Samtidig syntes jeg det var litt kleint at Huseklepp og Pallesen stod oppstilt og sang med på Nystemten. Forventer ikke at Finne gjør det.
Tren på langskudd

Corran

Ka i alle dager var kleint med at de sang med. De er vel heller ikke de første som har gjort det.
Det var fint å se at de først og fremst var Bergensere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

"Litt kleint"? På hvilken måte?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Det kleine her er å i det hele tatt bruke ordet "kleint"!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Vet ikke helt. Det ble nesten som om de sa "Eg heiar egentlig på Brann, men no må eg no spelle mot di og det synes eg e litt domt." Greit nok å mene det, men å si det på den måten foran en kamp syns jeg ble litt kleint. Slik følte jeg det. Flott at dere ikke følte det slik, og jeg kan leve meg inn i at det oppleves som en fin gest, sympatisk, rakrygget, kult, rørende osv.

I den sammenhengen fungerer jo Nystemten som en slags kampsang for Brann, da er det litt merkelig at noen av motstandernes spillere går vekk fra resten av laget sitt, stiller seg opp og synger med på Branns kampsang. Men men. Greit nok.

Ja, Nixon, jeg følger deg langt på vei der. Det er litt kleint å bruke kleint, og lenge gjorde jeg ikke det nettopp fordi jeg syns det var kleint. Men jeg har gitt tapt. Jeg har kommet til at det er det beste ordet for å dekke den følelsen. Ting kan være kleint uten at det er flaut. Kleint er mildere, og litt annerledes. Forresten, mente du at jeg i det hele tatt bruker et så kleint ord? Eller var det kleint at jeg syntes det var kleint?

Tren på langskudd

krakra

Quote from: ostraume on June 20, 2017, 07:25:02 AM
Tror du det motsatte? Er du uenig i at han hadde noe spesielt, og så ut til å spille seg inn i TL? Tok han nivået på en fin måte? Er du uenig i at Norling og Finne hadde vært en fantastik match? Vi kan selvsagt bare spekulere, men jeg tror Finne kunne blitt en stor stjerne i Brann.

Når det gjelder kampen mot Engen så blir det nok piping ved opplesing, og ferdig med det. Blir interessant å se hvordan han takler nystemten. Tar han en Pallesen/Huseklepp? Neppe.


Brann har hatt flere spillere med noe spesielt, som ikke har blitt noe spesielt.

Corran

Quote from: Lasaron on June 20, 2017, 12:49:31 PM
Vet ikke helt. Det ble nesten som om de sa "Eg heiar egentlig på Brann, men no må eg no spelle mot di og det synes eg e litt domt." Greit nok å mene det, men å si det på den måten foran en kamp syns jeg ble litt kleint. Slik følte jeg det. Flott at dere ikke følte det slik, og jeg kan leve meg inn i at det oppleves som en fin gest, sympatisk, rakrygget, kult, rørende osv.

I den sammenhengen fungerer jo Nystemten som en slags kampsang for Brann, da er det litt merkelig at noen av motstandernes spillere går vekk fra resten av laget sitt, stiller seg opp og synger med på Branns kampsang. Men men. Greit nok.


For oss Bergensere så er ikke Nystemten en kampsang men vår nasjonalsang. Som at alle synger med når hvem som helst (utenom Brann) møter hvem som helst (utenom Brann)til cupfinale og alle synger med på nasjonalsangen.
Nystemten er sangen det er ramaskrik om ikke er med under åpningen av festspillene. Den synges før Brann kamper for det er jo Bergen mot resten. Og vet ikke kordan det er nå men før i tiden når jeg gjerne pjallet litt på 17 mai på diverse uteserveringer/barer/puber i byn så hendte det titt og ofte at noen reiste seg og startet Nystemten som raskt ble til allsang.
Så for en god Bergenser er ikke dette en kampsang men nasjonalsangen vår. Og da er det alt annet enn kleint at Bergensere hos motstander synger med og viser respekt for sin nasjonal sang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on June 20, 2017, 13:57:53 PM
Den synges før Brann kamper for det er jo Bergen mot resten.


Nettopp. Du skriver det selv. Huseklepp og Pallesen var i den kampen en del av resten. 
Tren på langskudd

Corran

Ja men de er en del av Bergen og bergensere som har dette som sin nasjonalsang
Eg prøvde å vise til at det er mer enn en kamp/brann sang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja, det er det, men konteksten......

Noe som er litt sammenlignbart er om Jeremy Boateng hadde sunget med på Ghana sin nasjonalsang da Tyskland møtte Ghana i VM.

Da tror jeg at jeg har sagt mitt i saken. Jeg syns det var litt kleint, men har forståelse for at andre syns det var kult.
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

Lasaron

Husker det. Syntes det så veldig rart ut, men så er de jo et bergenslag. Siden de ikke pleier å ha den på sine hjemmekamper, må det ha vært litt rart for de, særlig for de som er fra helt andre steder. Men der gjorde nå hele laget det samme iallfall.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

For å si det enkelt og greit: Hadde en Brann-spiller fra Trondheim stilt opp og sunget med på "Trondheims nasjonalsang" (om de hadde noen) på Lerkendal før en kamp mot RBK, tror jeg ikke det hadde gått upåaktet hen her på forumet...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Selvsagt ikke. Akkurat slik Haugesund-supporterne kunne eller kanskje burde reagert. Men det er en viss forskjell på hvilken side man står i slike saker.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Nixon on June 18, 2017, 18:19:34 PM
Du må huske på at Bård for-god-for-norsk-fotball Finne er i den situasjon at han ikke blir vurdert objektivt, men gjennom øynene og munnen til Stig Lillejord. Så man bør ha det i tankene når man leser det som blir skrevet.


Og ikke minst gjennom den standarden som ble satt av overskriftene etter første kamp for VIF...

Klaus_Brann

Quote from: Corran on June 20, 2017, 12:27:07 PM
Ka i alle dager var kleint med at de sang med. De er vel heller ikke de første som har gjort det.
Det var fint å se at de først og fremst var Bergensere


Helt enig. Tjuagutter slutter ikke å være det fordi de spiller for en annen klubb. Blir overrasket om Finne stiller seg opp og synger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Så det er helt greit for oss hvis Nouri og Braaten mot VIf på deres nye stadion stiller seg alene og synger med på Vålerenga Kjerke?

Med mål mot LSK er forøvrig Finne VIfs toppscorer. Noe han hadde vært her og. En spiller vi bør være obs på neste helg.ViF er på femte nå og kan komme farlig nær oss med seier.

Nixon

Jeg vet ikke hvordan det er med dere. Men dersom vi taper mot VIF, blir det lettere  takle tapet dersom det er bysbarnet Finne som skårer!
Rød makt på Hansa

Go Up