• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Quote from: Hansakongen on June 28, 2013, 20:22:13 PM
Kunne Finnes verdi vært kanskje 50+/- mill med en sesong om han hadde spilt hele neste sesong og bøttet inn mål?


Det kan jo sies om alle spillerne våre. Simen Wangberg kan fint bli verd 50 mill om vi bare forutsetter en god nok 2014-sesong på A-landslaget og med Brann ute i Europa.

SK

June 28, 2013, 21:49:56 PM #801 Last Edit: June 28, 2013, 21:51:46 PM by SK
Jeg velger å forholde meg til det spillere viser i kamp. Bortsett fra et OK innhopp i jalla-kampen mot Sogndal, var jo Larsen elendig i samtlige innhopp han hadde. Selv om de var korte, var det mange av dem. Han viste jo ikke engang antydninger til noe positivt. Da skal han selvsagt ikke spille mer kun fordi han er et talent.

Nordkvelle har for øvrig vært inn og ut av laget i så godt som hele Brann-karrieren. Det har ikke bare med skader å gjøre. Han har heller ikke vørt jevnt over dårlig, men variert veldig og spilt deretter. For øvrig hadde han tidligere vist mer enn Haugen, og det er da logisk å gi noen kamper i håp om at han skal få ut potensialet.

At Pusic spiller mye har jo med konkurransen i laget å gjøre. Finne er per dags dato ikke en bedre spiller enn Pusic, og i hvert fall ikke i forhold til taktikken Skars legger opp borte. Så kan man være uenig i det, men det er ikke noe utslag av talentfiendlighet slik enkelte vil ha det til.

krakra

June 28, 2013, 22:05:13 PM #802 Last Edit: June 28, 2013, 22:10:39 PM by krakra
Innhoppet mot Sogndal var bra og disse "elendige" innhoppene som du kaller det var jo stort sett 5-10 minutter. Ikke lett å vise så mye da. Larsen hadde, før Sandnes Ulf-kampen spilt totalt 170 minutter i Tippeligaen over et år siden han fikk proffkontrakt. Fordelt på 18 innhopp. Det betyr et snitt på under 10 minutter for hvert innhopp. Det er ikke engang to hele kamper. Det sier seg selv at grunnlaget for å slakte ham på disse mini-innhoppene er noe tynt. Hadde det vært snakk om skikkelige muligheter, som Bentley og Demir fikk selv om de spilte alldeles forferdelig, eller i det minste skikkelige innhopp som Haugen fikk, kunne du gjort et poeng av at han "ikke viste antydninger til noe positivt"(noe som ikke stemmer), men slik er det jo ikke.

Så fort han fikk skikkelig spilletid presterte han. Det er sånn den saken er. Det var jo også der diskusjonen lå. Mange mente at siden han herjet såpass vilt for andrelaget i 2. divisjon, så kunne det være en idè å gi ham en skikkelig mulighet til å vise seg frem på a-laget, istedenfor 5-10 minutter på slutten av kampene.

Per dags dato er Finne en klart mer målfarlig spiller. I mine øyne også en bedre spiller. At en spiss som ikke scorer mål skal være bedre enn en veldig målfarlig spiss fordi han er en bedre førsteforsvarer er en trist tankegang i mine øyne. En spiss skal først og fremst være en målscorer, ikke en forsvarsspiller.

På bortebane har vi scoret to mål på seks kamper, så en målfarlig spiss burde enhver trener fra 3. divisjon og oppover kunne se ville vært nyttig. Samtidig renner målene inn, så Pusics defensive egenskaper har ikke gitt oss all verdens akkurat. Så kan man jo si at vi kanskje ville sluppet inn enda mer uten ham. Jeg tror ikke det, og med tanke på hvor viktig det er for Brann å score først syns jeg det er merkelig at vi ikke prøver mer på det når vi spiller borte.

Du må gjerne mene at Kvelle fortjener mer tålmodighet enn Haugen fordi han har vist mer. Nordkvelle har hatt en god sesong i TL, og det var ikke sesongen før han kom til oss. Da kan man jo si at Larsen har vist mer enn Pusic og fortjener mer tålmodighet enn ham. Men poenget er uansett at du påstod at Kvelle er en spiller som tas ut av laget når han ikke presterer, mens Haugen er en som har fått mye tålmodighet uten å prestere. Tallene viser at de spilte så og si like mye i fjor, både i antall starter og antall minutter(Haugen hadde vel en kamp mer fra start). Til tross for at Nordkvelle ikke var bedre enn Haugen i fjor, og hadde noen skadeavbrekk.
Så de havner vel i samme bås, og dette er en av de etablerte som har fått minst tålmodighet og den unggutten som har fått mest tålmodighet. Så det snakker vel for seg selv?

Når nesten hver eneste situasjon hvor en lokal unggutt og en etablert spiller er jevne ender med at den etablerte prioriteres, og man ser at de etablerte jevn over nyter langt større tålmodighet enn talentene må selv du se at det er et mønster over dette. Talentfiendtlighet er dine ord. Jeg tenker mer feighet og manglende tro og tillitt til ungguttene.

krakra

Quote from: Ricky on June 28, 2013, 21:49:45 PM
Quote from: Hansakongen on June 28, 2013, 20:22:13 PM
Kunne Finnes verdi vært kanskje 50+/- mill med en sesong om han hadde spilt hele neste sesong og bøttet inn mål?


Det kan jo sies om alle spillerne våre. Simen Wangberg kan fint bli verd 50 mill om vi bare forutsetter en god nok 2014-sesong på A-landslaget og med Brann ute i Europa.
Kanskje ikke Fakiri.

dragn

Du får det jo til å høres ut som vi kunne satt Grønner inn for Pusic, og forventet samme resultat. Han kan ikke klandres for målene som har sluppet inn, og han kan ihvertfall ikke noe for at de 10 andre spillerne ikke kan spille han god. Han er ikke noe Ojo vi kan pole ballen på. Og noe fint banespill med gode playmakere til å spille han god har vi heller ikke.

Du kan argumentere med at Finne likevel scorer, og ja, han gjør jo det stadig vekk. Men det er de gangene vi klarer å spille ballen inn i motstandernes 16, noe vi ikke gjør altfor ofte dessverre. Da kan det være like hensiktsmessig å la den som bidrar mest i det oppbyggende spillet (Ja, Pusic er bedre enn Finne på alt som ikke skjer 16 meter foran målstreken) spille. Grunnspillet og den offensive samhandlingen er forhåpentligvis noe som vil vedvare noen år fremover. Det samme kan dessverre ikke sies om Finne.

Jose Arrogantio

Quote from: dragn on June 28, 2013, 23:18:16 PM
Du får det jo til å høres ut som vi kunne satt Grønner inn for Pusic, og forventet samme resultat. Han kan ikke klandres for målene som har sluppet inn, og han kan ihvertfall ikke noe for at de 10 andre spillerne ikke kan spille han god. Han er ikke noe Ojo vi kan pole ballen på. Og noe fint banespill med gode playmakere til å spille han god har vi heller ikke.

Du kan argumentere med at Finne likevel scorer, og ja, han gjør jo det stadig vekk. Men det er de gangene vi klarer å spille ballen inn i motstandernes 16, noe vi ikke gjør altfor ofte dessverre. Da kan det være like hensiktsmessig å la den som bidrar mest i det oppbyggende spillet (Ja, Pusic er bedre enn Finne på alt som ikke skjer 16 meter foran målstreken) spille. Grunnspillet og den offensive samhandlingen er forhåpentligvis noe som vil vedvare noen år fremover. Det samme kan dessverre ikke sies om Finne.


Finne har gjort mye godt innenfor boksen. Jeg kan knapt huske Pusic gjøre noe konstruktivt i boksen hele sesongen.

krakra

Hvis det er så sjeldent vi får ballen inn i sekstenmeteren gjør vel ikke Pusic og de andre en så veldig god jobb i det oppbyggende arbeidet? Hva er poenget med oppbygging hvis vi ikke utnytter det? Finne trenger ikke mange sjanser for å score. Det vi har forsøkt på bortebane har ikke funket i det hele tatt, så hvorfor kunne vi ikke prøvd noe nytt?

Jeg håper ikke dagens grunnspill og offensive samhandling vil vedvare i mange år. Begge deler er jo forferdelig. Spesielt borte.

SK

June 28, 2013, 23:32:19 PM #807 Last Edit: June 28, 2013, 23:38:42 PM by SK
Angående Larsen, så var ikke kravene til ham store grunnet som du sier at innhoppene var korte. Men han leverte jo ikke engang i forhold til de små kravene folk faktisk hadde til ham. Selv med 10 minutters innhopp burde man kunne forvente at han i hvert fall en og annen gang utfordret en forsvarsspiller, og forhåpentligvis også forsere. Eller å treffe med et innlegg. Men han klarte jo ingen verdens ting, og det ble trukket frem av flere her på forumet hvor skuffende det var at han ikke presterte.

Litt usikker på hvorfor vi sammenligner Haugen og Nordkvelle, for jeg sammenlignet ham i utgangspunktet med Larsen. Dette fordi de konkurrerer om cirka samme posisjon på banen.
Og i likhet med Larsen, settes Nordkvelle ut når han ikke presterer. Forskjellen mellom dem er at Nordkvelle klarer å levere såpass OK at han av og til får spille fra start, noe Larsen ikke har greid etter at han ble satt ut.

Jeg tror heller ikke vi hadde sluppet inn flere mål uten Pusic på bortebane. Men jeg tror ikke vi hadde scoret særlig mer med Finne heller. Han har ikke vært noe god i de bortekampene han har spilt, selv om grunnlaget er litt tynt å konkludere fra. Men slik mange av disse kampene har vært, kommer vi knapt til sjanser og har et dårlig offensivt spill. Et slikt scenario passer ikke Finne så bra.
En del av grunnen til at han har såpass bra målsnitt er jo at han har spilt lite på bortebane.

dragn

Quote from: krakra on June 28, 2013, 23:22:41 PM
Hvis det er så sjeldent vi får ballen inn i sekstenmeteren gjør vel ikke Pusic og de andre en så veldig god jobb i det oppbyggende arbeidet? Hva er poenget med oppbygging hvis vi ikke utnytter det? Finne trenger ikke mange sjanser for å score. Det vi har forsøkt på bortebane har ikke funket i det hele tatt, så hvorfor kunne vi ikke prøvd noe nytt?

Jeg håper ikke dagens grunnspill og offensive samhandling vil vedvare i mange år. Begge deler er jo forferdelig. Spesielt borte.

krakra

Du overdriver Pusics ferdigheter utenfor 16 meter og snakker ned Finnes. Finne er ikke ubrukelig utenfor boksen, og Pusic er ikke veldig god i oppspillsfasen heller. Det er ingen andre medaljekandidater som ville latt Pusic spilt fast. Det er mitt tips.

Skal vi bare satse på middelmådigheter som aldri kommer til å vekke noen interesse fra større klubber? Risikoen ved å ha enten veldig gode klassespillere, eller store talenter med stort potensiale er at de kan forsvinne til større klubber. Det er kanskje en fordel at det aldri kommer til å skje med Pusic, men ikke en veldig stor en.

krakra

Quote from: SK on June 28, 2013, 23:32:19 PM
Angående Larsen, så var ikke kravene til ham store grunnet som du sier at innhoppene var korte. Men han leverte jo ikke engang i forhold til de små kravene folk faktisk hadde til ham. Selv med 10 minutters innhopp burde man kunne forvente at han i hvert fall en og annen gang utfordret en forsvarsspiller, og forhåpentligvis også forsere. Eller å treffe med et innlegg. Men han klarte jo ingen verdens ting, og det ble trukket frem av flere her på forumet hvor skuffende det var at han ikke presterte.

Litt usikker på hvorfor vi sammenligner Haugen og Nordkvelle, for jeg sammenlignet ham i utgangspunktet med Larsen. Dette fordi de konkurrerer om cirka samme posisjon på banen.
Og i likhet med Larsen, settes Nordkvelle ut når han ikke presterer. Forskjellen mellom dem er at Nordkvelle klarer å levere såpass OK at han av og til får spille fra start, noe Larsen ikke har greid etter at han ble satt ut.

Jeg tror heller ikke vi hadde sluppet inn flere mål uten Pusic på bortebane. Men jeg tror ikke vi hadde scoret særlig mer med Finne heller. Han har ikke vært noe god i de bortekampene han har spilt, selv om grunnlaget er litt tynt å konkludere fra. Men slik mange av disse kampene har vært, kommer vi knapt til sjanser og har et dårlig offensivt spill. Et slikt scenario passer ikke Finne så bra.
En del av grunnen til at han har såpass bra målsnitt er jo at han har spilt lite på bortebane.
For en ung, uerfaren spiller er det kanskje ikke de beste prestasjonsforholdene å gi ham 5-10 minutter mot slutten av tilfeldige kamper og si "Vis at du fortjener å starte". Larsen herjet jo for andrelaget og da var det en naturlig tanke at han burde fått mer spilletid så han fikk bedre vilkår til å slippe seg løs også for førstelaget. Og det var jo akkurat det som skjedde. Så fort han fikk en skikkelig mulighet så slo han igjennom. Det var ikke snakk om noen infasing, eller gradvis økning i spilletiden. Larsen hadde knapt spilt noe de siste kampene før Sandnes Ulf og RBK-kampen.

Jeg bare påpeker at du brukte Kvelle som et eksempel på en etablert spiller som blir vraket når han ikke presterer og Haugen som en ung spiller som har fått mye tålmodighet uten å prestere. Tallene viser jo at de spilte like mye i fjor, og Kvelle var ikke noe bedre enn Haugen i tillegg var han naturlig ute av flere kamper med skader. Det betyr jo at det som er lite tålmodighet for en etablert spiller er mye tålmodighet for en unggutt og understreker noe av poenget mitt.

Hvorvidt vi hadde scoret mer med Finne i bortekampene eller ikke blir spekulasjoner, men han er den mest målfarlige spilleren vi har, trenger ikke all verdens med sjanser og vi har jo bare scoret to mål på seks kamper så jeg ser på det som sannsynelig at det ville skjedd. Det skal ikke mye til iallefall, og hadde vi klart å score først på bortebane hadde det jo gitt helt andre spilleforhold.

dudo

Quote from: SK on June 28, 2013, 19:05:31 PM
Quote from: krakra on June 28, 2013, 17:54:21 PM
Det er ikke alle som må kjempe seg til en plass på Brann. På ingen måte. Finnes konkurrent er jo et eksempel på det.


Han kjempet seg til det ved å spille bra i tidligere klubb. Han hadde vel heller ikke blitt solgt til norske klubber hvis han ikke hadde levert andre steder. Alle spillere må gjennom dette, og Pusic har som alle andre måttet begynne et sted han også.


Unnskyld? Han kom til VIF som bosman etter å ha floppet i Hull. Floppet i VIF. Gikk til FFK på bosman (!! Kontrakten med VIF ble terminert!), siden de var blakke og trengte en spiss etter Tarik-exit. Rykket ned. Gikk på bosman til Brann. Floppet. I ALLE lag i Norge han har spilt for har han vært enten en ad hoc-løsning som i FFK, eller en sjanse som i Brann og VIF. Uansett har han ikke utrettet stort.

Ja, han har begynt et sted. Men det finnes ingen, INGEN tvil om at han har begynt et helt annet sted enn Finne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

6-7 mål ekstra er for øvrig potensielt 12-14 poeng. I vårt tilfelle er det riktignok sannsynligvis bare snakk om 6-7 mindre forsmedelige tap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Quote from: dudo on June 29, 2013, 07:37:25 AM
Quote from: SK on June 28, 2013, 19:05:31 PM
Quote from: krakra on June 28, 2013, 17:54:21 PM
Det er ikke alle som må kjempe seg til en plass på Brann. På ingen måte. Finnes konkurrent er jo et eksempel på det.


Han kjempet seg til det ved å spille bra i tidligere klubb. Han hadde vel heller ikke blitt solgt til norske klubber hvis han ikke hadde levert andre steder. Alle spillere må gjennom dette, og Pusic har som alle andre måttet begynne et sted han også.


Unnskyld? Han kom til VIF som bosman etter å ha floppet i Hull. Floppet i VIF. Gikk til FFK på bosman (!! Kontrakten med VIF ble terminert!), siden de var blakke og trengte en spiss etter Tarik-exit. Rykket ned. Gikk på bosman til Brann. Floppet. I ALLE lag i Norge han har spilt for har han vært enten en ad hoc-løsning som i FFK, eller en sjanse som i Brann og VIF. Uansett har han ikke utrettet stort.

Ja, han har begynt et sted. Men det finnes ingen, INGEN tvil om at han har begynt et helt annet sted enn Finne.


Og hvorfor ble han hentet til Hull i utgangspunktet ? Det var i hvert fall ikke etter å ha scoret noen mål på Brann 2. Han ble hentet til Brann på basis av det han gjorde i Fredrikstad. Nedrykket var ikke hans skyld, han bidro jo sterkt til at de nesten unngikk det. Så jo. Han har måtte begynnet et sted, på samme måte som Finne. Man går ikke først til England, og deretter til tre tippeligaklubber uten å ha måttet kjempe seg opp på et visst nivå.

SK

Quote from: krakra on June 29, 2013, 01:58:32 AM
For en ung, uerfaren spiller er det kanskje ikke de beste prestasjonsforholdene å gi ham 5-10 minutter mot slutten av tilfeldige kamper og si "Vis at du fortjener å starte". Larsen herjet jo for andrelaget og da var det en naturlig tanke at han burde fått mer spilletid så han fikk bedre vilkår til å slippe seg løs også for førstelaget. Og det var jo akkurat det som skjedde. Så fort han fikk en skikkelig mulighet så slo han igjennom. Det var ikke snakk om noen infasing, eller gradvis økning i spilletiden. Larsen hadde knapt spilt noe de siste kampene før Sandnes Ulf og RBK-kampen.

Jeg bare påpeker at du brukte Kvelle som et eksempel på en etablert spiller som blir vraket når han ikke presterer og Haugen som en ung spiller som har fått mye tålmodighet uten å prestere. Tallene viser jo at de spilte like mye i fjor, og Kvelle var ikke noe bedre enn Haugen i tillegg var han naturlig ute av flere kamper med skader. Det betyr jo at det som er lite tålmodighet for en etablert spiller er mye tålmodighet for en unggutt og understreker noe av poenget mitt.

Hvorvidt vi hadde scoret mer med Finne i bortekampene eller ikke blir spekulasjoner, men han er den mest målfarlige spilleren vi har, trenger ikke all verdens med sjanser og vi har jo bare scoret to mål på seks kamper så jeg ser på det som sannsynelig at det ville skjedd. Det skal ikke mye til iallefall, og hadde vi klart å score først på bortebane hadde det jo gitt helt andre spilleforhold.


Neida. Larsen burde selvsagt ha gått rett inn fra start, selv om han ikke hadde bevist noe som helst. Og da på bekostning av Askar eller Bentley som hadde vært svært viktige for oss.
Nei, dette hadde vært helt hodeløst.
Hva er det som gjør at du mener talenter ikke skal måtte spille seg inn på laget, som alle andre ? Innhopp på 10 minutter er det ikke noe galt med, da har man lite press på seg og bør kunne få til noe mer enn absolutt ingenting når det skjer mange nok ganger.

Haugen og Nordkvelle er ikke sammenlignbare slik du prøver på. Nordkvelle hadde ikke en så lang periode uten å spille bra som Haugen hadde.

krakra

June 29, 2013, 14:28:06 PM #815 Last Edit: June 29, 2013, 14:30:30 PM by krakra
Quote from: SK on June 29, 2013, 12:23:40 PM
Quote from: krakra on June 29, 2013, 01:58:32 AM
For en ung, uerfaren spiller er det kanskje ikke de beste prestasjonsforholdene å gi ham 5-10 minutter mot slutten av tilfeldige kamper og si "Vis at du fortjener å starte". Larsen herjet jo for andrelaget og da var det en naturlig tanke at han burde fått mer spilletid så han fikk bedre vilkår til å slippe seg løs også for førstelaget. Og det var jo akkurat det som skjedde. Så fort han fikk en skikkelig mulighet så slo han igjennom. Det var ikke snakk om noen infasing, eller gradvis økning i spilletiden. Larsen hadde knapt spilt noe de siste kampene før Sandnes Ulf og RBK-kampen.

Jeg bare påpeker at du brukte Kvelle som et eksempel på en etablert spiller som blir vraket når han ikke presterer og Haugen som en ung spiller som har fått mye tålmodighet uten å prestere. Tallene viser jo at de spilte like mye i fjor, og Kvelle var ikke noe bedre enn Haugen i tillegg var han naturlig ute av flere kamper med skader. Det betyr jo at det som er lite tålmodighet for en etablert spiller er mye tålmodighet for en unggutt og understreker noe av poenget mitt.

Hvorvidt vi hadde scoret mer med Finne i bortekampene eller ikke blir spekulasjoner, men han er den mest målfarlige spilleren vi har, trenger ikke all verdens med sjanser og vi har jo bare scoret to mål på seks kamper så jeg ser på det som sannsynelig at det ville skjedd. Det skal ikke mye til iallefall, og hadde vi klart å score først på bortebane hadde det jo gitt helt andre spilleforhold.


Neida. Larsen burde selvsagt ha gått rett inn fra start, selv om han ikke hadde bevist noe som helst. Og da på bekostning av Askar eller Bentley som hadde vært svært viktige for oss.
Nei, dette hadde vært helt hodeløst.

Du husker hva som skjedde da han omsider fikk spille fra start? Det viste jo at vi hadde rett.

Jeg mener ikke at talenter ikke skal måtte spille seg inn på laget som alle andre. Jeg mener at de skal få de samme mulighetene som de etablerte. Når man kan gi en "etablert" spiller ti dårlige kamper på rad fordi man har "troen" på dem, så kan man vel la en unggutt som totalt dominerer på andrelaget starte en eneste kamp?

Så lang periode uten å spille bra? Haugen spilte, på sin lengste rekke, fem kamper på rad. Kvelle spilte fem kamper på rad. Begge spilte dårlige kamper i denne perioden. De spilte også like mange kamper fra start, og like mange minutter og var på omtrent samme nivå. Kvelle var jo bare god i 1-2 kamper jo fjor.

krakra

Toppscoreren vår har startet to av 14 kamper i år.

Ricky

Kan se ut som om Bård Finne faktisk trenger nye utfordringer :p

Spelaren

Quote from: Ricky on June 29, 2013, 15:23:31 PM
Kan se ut som om Bård Finne faktisk trenger nye utfordringer :p


To bortekamper mot Odd og Start bør være neste utfordring.
Gå av.

stigh

Brann bør bla opp eg MEGET godt tilbud.. Brann vil komme ut av de med mye i pluss

Baunebob

Hvor mye er avgjort her? Kan Brann fortsatt gi Finne tilbud eller er han tapt?

Torvanger

Tesk og tæv til dem som pep.

krakra

Quote from: Baunebob on June 29, 2013, 16:19:13 PM
Hvor mye er avgjort her? Kan Brann fortsatt gi Finne tilbud eller er han tapt?
Skars og co må bare svelge stoltheten og trygle på sine knær. Lov gjerne fast plass ut året. Ikke noe å tape på det.

Selv uten målene var Finne veldig god i dag og bidro både i det oppbyggende spillet og som førsteforsvaret. Kjempet som en helt.

Og scoret hattrick.

roaldinho

Quote from: krakra on June 29, 2013, 16:23:16 PM
Quote from: Baunebob on June 29, 2013, 16:19:13 PM
Hvor mye er avgjort her? Kan Brann fortsatt gi Finne tilbud eller er han tapt?
Skars og co må bare svelge stoltheten og trygle på sine knær. Lov gjerne fast plass ut året. Ikke noe å tape på det.

Selv uten målene var Finne veldig god i dag og bidro både i det oppbyggende spillet og som førsteforsvaret. Kjempet som en helt.

Og scoret hattrick.


Assist hadde han også. Riktignok gjorde Askar meste av jobben selv, men pasningen var glimrende i bakrommet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TheRock

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6736526.ece



Nei, Finne. Du svarte ikke på tiltale. Du har dog fortsatt anledning til å gjøre det, på papir.

Hatleking

Quote from: TheRock on June 29, 2013, 17:12:20 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6736526.ece



Nei, Finne. Du svarte ikke på tiltale. Du har dog fortsatt anledning til å gjøre det, på papir.


Einig. Kritikken har aldri vore på at han ikkje jobbar bra nok eller er for dårleg, men at han ikkje signerar ny kontrakt. Talentet er me alle klår over.

Klaus_Brann

Ja, regner dog med at han skjønner at det ikke er derfor han fikk høre det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Helt fullstendig legitimt å bue på Finne i dag. Tilsvarende legitimt å juble for målene, samtidig som en buet da han kom inn og buet når han ble BB. Når en oppgir usikkerhet rundt spilletid som årsak til at en signerer kort kontrakt og så stikker uansett fører man klubben bak lyset. Brann er jo ikke TIL, hadde han forlenget og prestert ville vi ikke tviholdt på gutten om det kom et bra tilbud.

krakra

Viste iallefall at han har spilt altfor for lite i år. Nå har han like mange mål som Huseklepp og Pusic tilsammen, og er toppscorer sammen med Askar. Med to kamper fra start. Han har spilt 310 minutter tilsammen. Noe som tilsvarer 3,5 hele kamper. Det må være litt flaut for hovedtreneren selv om han ikke tørr å innrømme det.

Huff

Quote from: krakra on June 29, 2013, 17:28:25 PM
Viste iallefall at han har spilt altfor for lite i år. Nå har han like mange mål som Huseklepp og Pusic tilsammen, og er toppscorer sammen med Askar. Med to kamper fra start. Han har spilt 310 minutter tilsammen. Noe som tilsvarer 3,5 hele kamper. Det må være litt flaut for hovedtreneren selv om han ikke tørr å innrømme det.


Dette er selvsagt helt riktig. Tar en med at han ut fra spilletid skorte vanvittig med mål også i fjor gjør det situasjonen enda værre.

dudo

Quote from: krakra on June 29, 2013, 17:28:25 PM
Viste iallefall at han har spilt altfor for lite i år. Nå har han like mange mål som Huseklepp og Pusic tilsammen, og er toppscorer sammen med Askar. Med to kamper fra start. Han har spilt 310 minutter tilsammen. Noe som tilsvarer 3,5 hele kamper. Det må være litt flaut for hovedtreneren selv om han ikke tørr å innrømme det.


Finne er nå - sammen med Huseklepp - den som har scoret flest mål av Brannspillerne siden han ble byttet inn mot RBK i fjor høst. 8 mål på 426 minutter. Er det virkelig noen som synes det er rart han ikke vil forlenge?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: dudo on June 29, 2013, 17:41:46 PM
Quote from: krakra on June 29, 2013, 17:28:25 PM
Viste iallefall at han har spilt altfor for lite i år. Nå har han like mange mål som Huseklepp og Pusic tilsammen, og er toppscorer sammen med Askar. Med to kamper fra start. Han har spilt 310 minutter tilsammen. Noe som tilsvarer 3,5 hele kamper. Det må være litt flaut for hovedtreneren selv om han ikke tørr å innrømme det.


Finne er nå - sammen med Huseklepp - den som har scoret flest mål av Brannspillerne siden han ble byttet inn mot RBK i fjor høst. 8 mål på 426 minutter. Er det virkelig noen som synes det er rart han ikke vil forlenge?


ja. særdeles.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: dudo on June 29, 2013, 18:24:20 PM
Ironi?


nei. på ingen måte. jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan vente et par år.

ostraume

Eller bare signere og fortsatt ønske seg bort så fort som mulig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: Falkman on June 29, 2013, 18:32:34 PM
Quote from: dudo on June 29, 2013, 18:24:20 PM
Ironi?


nei. på ingen måte. jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan vente et par år.


Fordi han har en trener som lar en dårligere spiller få mer tillit enn han selv. Ville ikke du reagert på samme måte?

Falkman

Quote from: Belfort on June 29, 2013, 18:40:19 PM
Quote from: Falkman on June 29, 2013, 18:32:34 PM
Quote from: dudo on June 29, 2013, 18:24:20 PM
Ironi?


nei. på ingen måte. jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan vente et par år.


Fordi han har en trener som lar en dårligere spiller få mer tillit enn han selv. Ville ikke du reagert på samme måte?


jeg ville ikke vært så jævlig utålmodig, nei.  med mindre jeg var et talent av et helt annet kaliber enn Finne, da.  dessuten har han jo selv og agenten hans uttalt at dette ikke handler om manglende spilletid.

Nixon

Fantastisk av Finne med ekte hat-trick! Enkle mål eller ikke enkle mål. Han er på rett plass.

Det som er malurten i Finne/Brann-begeret etter en slik kamp er at klubben er med på å gjøre en spiller på vei ut mer attraktiv for andre klubber. Vi sminker bruden som vi ikke får lov til å gifte oss med. Det vil jo gjøre at sjansen for at Finne ombestemmer seg reduseres.

På den andre siden vil han vel aldri heller ombestemme seg dersom han ble plassert på tribunen ut året...
Rød makt på Hansa

dudo

Han føler ikke tillit og har ikke tillit til treneren. Da er det dumt å forlenge. Jævlig bittert, men forståelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Eg venter fortsatt til den feite damen synger. Huseklepp var også på vei bort.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on June 29, 2013, 18:56:12 PM
Fantastisk av Finne med ekte hat-trick! Enkle mål eller ikke enkle mål. Han er på rett plass.

Det som er malurten i Finne/Brann-begeret etter en slik kamp er at klubben er med på å gjøre en spiller på vei ut mer attraktiv for andre klubber. Vi sminker bruden som vi ikke får lov til å gifte oss med. Det vil jo gjøre at sjansen for at Finne ombestemmer seg reduseres.

På den andre siden vil han vel aldri heller ombestemme seg dersom han ble plassert på tribunen ut året...


Han forsvinner vel uansett, så da er det vel bare å gjøre det beste ut av det og spille ham så lenge han scorer mål.

Hatleking

Quote from: dudo on June 29, 2013, 18:56:16 PM
Han føler ikke tillit og har ikke tillit til treneren. Da er det dumt å forlenge. Jævlig bittert, men forståelig.


Dei sa jo at dei ikkje hadde noko å utsette på Brann. Han får meir og meir speletid - til og med den mest negative forstår jo det. Veit du kva forhold han har til Skarsfjord?

Kruxleiven

Driter i hele fyren. Ingen spiller er uerstattelig. Det som er litt interessant synes jeg er at det er utrolig begrenset interesse for han i forhold til hva han selv sikkert håper på. Ikke hørt snakk om noe annet enn Molde. Han er kanskje Branns beste spiss per nå, men man bør se bak resultatet på dagens kamp. 3-0 er jo bare en helt vanvittig gave som aldri skjer, selv i norsk toppserie. De 2 andre målene er heller ikke krevende. Imidlertid lurer jeg på hvorfor ikke klepp er i nærheten av ballen på noen av disse sjansene. Jeg følger klubber i utlandet og det er nesten ingen man bør bli lei seg for at forsvinner. Så lenge klubbledelsen er noenlunde fornuftig finner de noe like bra ganske lett.

Falkman

Quote from: dudo on June 29, 2013, 18:56:16 PM
Han føler ikke tillit og har ikke tillit til treneren. Da er det dumt å forlenge. Jævlig bittert, men forståelig.


hvis han hadde blitt direkte ignorert over lengre tid, kunne jeg gitt mitt tilslutning til din analyse av Finnes følelsesliv. men vi så lenge vi snakker om under en halv sesong, gjør jeg det ikke.

krakra

Ikke umulig at Finne ikke trives i Brann. Han er tross alt rimelig ung, og for en unggutt kan det bli vanskelig å bli forskjellsbehandlet på denne måten av en dårlig leder, med sine favoritter. Mer voksne folk lærer seg jo at det er en del av livet, men for en 18-åring kan det ødelegge mye av gleden i en klubb.

At agenten sier det ikke har noe med klubben å gjøre kan jo ha sine taktiske grunner. Ingen grunn til å skape en konflikt med Brann i media uten grunn hvis han har noe ønske om å vende tilbake i fremtiden. Og nei, jeg konkluderer ikke med at Lillejord lyver, men det er absolutt fult mulig. Slike folk tenker utelukkende taktisk når de snakker med media.

Hvis Finne får spille fast, spiller bra og slår igjennom i Tippeligaen kan det jo hende at han får et litt annet syn på ting. Det skjedde jo med Haugen, som ikke hadde like stor grunn som Finne til å være misfornøyd.

Falkman

Quote from: krakra on June 29, 2013, 19:12:51 PM
Ikke umulig at Finne ikke trives i Brann. Han er tross alt rimelig ung, og for en unggutt kan det bli vanskelig å bli forskjellsbehandlet på denne måten av en dårlig leder, med sine favoritter. Mer voksne folk lærer seg jo at det er en del av livet, men for en 18-åring kan det ødelegge mye av gleden i en klubb.

At agenten sier det ikke har noe med klubben å gjøre kan jo ha sine taktiske grunner. Ingen grunn til å skape en konflikt med Brann i media uten grunn hvis han har noe ønske om å vende tilbake i fremtiden. Og nei, jeg konkluderer ikke med at Lillejord lyver, men det er absolutt fult mulig. Slike folk tenker utelukkende taktisk når de snakker med media.

Hvis Finne får spille fast, spiller bra og slår igjennom i Tippeligaen kan det jo hende at han får et litt annet syn på ting. Det skjedde jo med Haugen, som ikke hadde like stor grunn som Finne til å være misfornøyd.


man må kunne forvente at også 18-åringer tåler å bli sittende noen ganske få kamper på benken. men uttalelsene til Lillejord, eller agenter generelt for den del, er det sjelden eller aldri noen grunn for å
feste lit til , det er jeg enig i

krakra

Han har sittet ganske mange kamper på benken da. 12/14 kamper har han startet på benken. Til tross for dette er han toppscoreren vår. Jeg tror det er kjipt for en 18-åring når de som prioriteres ikke presterer og man vet selv at man er bedre.

Men en god rådgiver kunne kanskje forklart ham at dette bare er midlertidig, og at Skarsfjord neppe blir trener så mye lenger i Brann. Og selv han klarer jo å innse at han tar feil etterhvert, selv om det skal endel til.

Falkman

Quote from: krakra on June 29, 2013, 19:23:09 PM
Han har sittet ganske mange kamper på benken da. 12/14 kamper har han startet på benken. Til tross for dette er han toppscoreren vår. Jeg tror det er kjipt for en 18-åring når de som prioriteres ikke presterer og man vet selv at man er bedre.

Men en god rådgiver kunne kanskje forklart ham at dette bare er midlertidig, og at Skarsfjord neppe blir trener så mye lenger i Brann. Og selv han klarer jo å innse at han tar feil etterhvert, selv om det skal endel til.


naturligvis er det kjipt. og han burde spilt mer enn han har gjort. men ikke desto mindre burde han tålt  å sitte på benken  et dusin kamper. fotball er, har aldri vært, og kommer aldri til å bli  100 prosent rettferdig. og godt er det!!

Huff

Klart det er kjipt å være på benken, spesielt så lenge rivalen overhodet ikke leverer. Men, dette er jo nesten helt sikkert fortid, ettersom det ikke er en trener i verden som vil benke Finne for Pusic nå som Finne har vist hva han står for. Jeg begriper ikke hva, som er så attraktivt med utlandet så lenge en er garantert tilnærmet fast spilletid i TL. I en av de større ligaene kan han ikke regne med mer enn et akademi, mens han ikke kan renge med mer enn noen få spilleminutter i for eksempel Nederland, han er ikke så god enda. Hadde hatt null problemer med at han valgte akademi i Frankrike/Tyskland foran fem minutter spilletid i vher tredje Brannkamp, men dette er ikke reellt.

Baunebob

Spørsmålet nå er hva Finne sier til klippekort og millionlønn.

Go Up