• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BÃ¥rd Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Jrgn on June 18, 2013, 20:03:43 PM
Lillebøe-Hansen ber Finne ombestemme seg og sammenlikner med Bakenga.


http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Supporterleder-ber-Finne-om-a-ombestemme-seg-377529_1.snd#.UcCvDpy7L5Q


Tror jeg ville gått lenger enn å skrive skeptiske...
'På Bataljonens nettforum er Finne-tråden begynt å bli lang som et vondt år. Meningene er delte, men mange er skeptiske til Finnes Brann-nei.'
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:51:45 PM
Nåløyet er trangere ja, men de som ikke slår igjennom går jo til klubber som er større enn de vi pleier å selge spillere til. Håvard Nordtveit spilte vel ikke en eneste obligatorisk kamp for Arsenal, men gikk likevel til Bundesligaen. Om kamparenaen er noe særlig lavere er jo diskutabelt, Eikrem var ikke enig i det. Treningshverdagen er derimot fra en helt annen verden.


Han gikk jo ikke direkte til Bundesliga. Han ble først leid ut til et lag på spansk andrenivå hvor han knapt fikk spille før han ble leid ut til LSK. Hva tror du var utslagsgivende for at Nurnberg ville leie ham? At han har Citys navn på CVen eller at han gjorde det bra i Tippeligaen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Sannsyneligvis var det viktigste at han var en del av Arsenal og en spiller Wenger flere ganger hadde uttrykk stor tro på. Han var virkelig ikke så dominerende i TL, og spilte vel mye høyreback hvis jeg ikke husker feil.

Klaus_Brann

Han mente i alle fall selv at oppholdet i LSK gikk over all forventning.
Uansett er det veldig vanlig at store klubber kjøper spillere og leier de ut for å se om de slår til og få en bedre kamparena.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

At han ikke dominerte som høyreback er vel i og for seg forståelig. I de få kampene han spilte i Spania ble han visstnok brukt som midtstopper.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Benk Finne. Har Bataljonen baller så lager de et banner der de takker Haugen, Larsen og Barmen for lojaliteten, den må man i 2013 lete for å FINNE.

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on June 19, 2013, 15:45:31 PM
Benk Finne. Har Bataljonen baller så lager de et banner der de takker Haugen, Larsen og Barmen for lojaliteten, den må man i 2013 lete for å FINNE.
Legg ned hele klubben!

tsrqpo

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2013, 17:33:47 PM
Quote from: monzilla on June 19, 2013, 15:45:31 PM
Benk Finne. Har Bataljonen baller så lager de et banner der de takker Haugen, Larsen og Barmen for lojaliteten, den må man i 2013 lete for å FINNE.


Nydelig. Denne hadde gjort seg!

krakra

Grønner forlenget også i vinter.

monzilla

Da må han selvsagt med.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

Gjesdal har ikke forlenget ettårskontrakten sin, så han er på vent;)

Nixon

Quote from: krakra on June 19, 2013, 18:43:33 PM
Gjesdal har ikke forlenget ettårskontrakten sin, så han er på vent;)


Ja, best å vente. Ryktene fra treningsfeltet sier at han er blitt høy på seg selv og snart trenger nye utfordringer...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

June 19, 2013, 19:08:36 PM #514 Last Edit: June 19, 2013, 19:15:11 PM by krakra
Barmen fikk jo også skryt for å være superseriøs og ydmyk, men etter endel kamper fra start i fjor vår så ble det en festfylt mai, flere forsentkomminger til trening og en Barmen som visstnok var veldig misfornøyd med å bli tatt ut av laget og som brukte lang tid på å godta kontraktstilbudet fra Brann.

Så man vet jo aldri. Ingen bør få kred for noe de ennå ikke har gjort iallefall.

Lasaron

Man kan saktens vente med å vurdere om det er klokt av Finne, til vi vet hvor han ender. Men vi kan iallfall slå fast at han har gjort seg upopulær. Tipper det kommer til å føre til dårligere prestasjoner på kort sikt, noe som vil redusere hans attraktivitet i det forgjettede utland.
Konklusjonen er: foreløpig har Finnes "nei" (vi får kalle det det) vist seg å være uklok.
Tren på langskudd

texmiller

Drit i denne snørrungen Finne! Hvis en 18 år gammel gutt fra Nymark ikke gidd å spille for Brann, så la han gå. Trodde dette var guttedrømmen til de fleste kjuagutter fra Bergen, men det stemmer tydeligvis ikke. Før vi vet ordet av det er ny helt på plass, og Finne hører til historiebøkene.

dons599

Finne kunne lett ha fått sitt eget avsnitt i historiebøkene til brann om han hadde valgt å bli i klubben,men slik det ser ut nå så får han ikke mer enn en bisetning. Negativ, sådann....

tempo2

June 20, 2013, 01:19:32 AM #518 Last Edit: June 20, 2013, 01:26:47 AM by tempo2
Han fÃ¥r vel det igjen tenker eg..Men karen mÃ¥ fÃ¥ lov Ã¥ bestemme sjøl kor han skal spille sÃ¥ lenge Brann ikkje satser meir pÃ¥ han. Pucik en katastrofe og stÃ¥r i veien for det største talentet pÃ¥ lenge. Typisk Brann ! Men som en pÃ¥peikte tidligere, Brann fÃ¥r nesten aldri en skikkelig spiller som kommer pÃ¥ et eller annet landslag! Men hadde eg vert trener, sÃ¥ hadde eg brukt minst 2 talenter samtidig og ikkje som no:  en inn og en ut, dvs  Finne ut og Larsen inn..

Xminator

Pusic har ikke og står ikke i veien for spilletid for Finne. Finne har en helt annen spissrolle. Huseklepp eller Larsen kan sies å stå iveien, men den kampen hadde jo Finne allerede vunnet og skubbet Huseklepp på kanten og Larsen på benken.

Tempo2 er så til de grader i utakt med virkeligheten at det er skremmende.

krakra

Hvem konkurrerer med Pusic da? Vil si at Finne er den som best løser de viktigste oppgavene til Pusic av de andre spissene.

Lasaron

Selvsagt er Pusic en av konkurrentene til Finne. Fakiri er ikke det. Ikke Demir heller. Men Pusic er. Den saken er bare helt inormt grei.

Skjerpings Xminator.
Tren på langskudd

tsrqpo

Quote from: krakra on June 20, 2013, 11:53:11 AM
Hvem konkurrerer med Pusic da? Vil si at Finne er den som best løser de viktigste oppgavene til Pusic av de andre spissene.

krakra

Det betyr altså at den mest middelmådige spissen, med lavest potensiale i stallen er fredet og har klippekort? Eller kan det kanskje tenkes at vi ikke faller sammen uten disse viktige Pusic-egenskapene? Finne er jo en bra førsteforsvarer han og.

ostraume

Bosman-Finne skal spille minst mulig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han bør behandles likt med alle andre bosmanspillere, som f.eks. solgte bosmans-Zsolt.

tempo2

Om ikkje Pusic konkurerer med noen, sÃ¥ betyr det vel at vi mÃ¥ fortsette Ã¥ irritere oss over en spiss som omtrent ikkje scorer mÃ¥l.  Og vist han skal være førsteforsvarer og jobbe noe noe jævlig og tape en masse dueller sÃ¥ er det bedre med en mann i midten. ( 2 omgangen mot Sapsborg tapte han omtrent alt av dueller, eg fulgte med ! )
Dessuten trenger vi heller en spiss som kan ta imot pÃ¥ hodet, og der er ikkje Pusic. Der var Ojo god. Stemmer for Pusic ut og Karadas inn !  ;D

Nixon

Quote from: krakra on June 20, 2013, 13:42:41 PM
Han bør behandles likt med alle andre bosmanspillere, som f.eks. solgte bosmans-Zsolt.


Du ville helt sikkert spilt med Gjesdal og Grønner i alle disse kampene, men jeg tror kanskje at flertallet synes det hadde blitt litt i overkant dristig. Så det kan ikke helt sammenlignes pga alle skadene etter min mening. Svensken og Wangberg er jo heller ikke klare til helgen.

Når det er sagt har jeg alltid ment at Brann bør stille det beste laget uansett hvem som er på vei ut eller inn. Så er Finne best skal han spille. Men kommer f.eks. Larsen i form og det er hipp som happ hvem av de som spiller bør Larsen prioriteres.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Pøh. La han råtne på benken. Snyltere som han fortjener ikke bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Det er dessuten et poeng å markere at man som bosmanspiller ikke blir prioritert. Kanskje neste 18-åring fra Nymark velger å signere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on June 20, 2013, 15:04:01 PM
Det er dessuten et poeng å markere at man som bosmanspiller ikke blir prioritert. Kanskje neste 18-åring fra Nymark velger å signere.
Ja, hvis det er noe man tørr å stå for senere og ikke bare ved 18-åringer fra Nymark. Skars har tidligere gjort et poeng av at de beste skal spille uansett kontraktssituasjon

Xminator

Men så er det dette med at Larsen og Huseklepp skal være hos oss en stund til og derfor bør prioriteres om det er marginal sportslig forskjell på dem og Finne. Spesielt Larsen hadde det vert greit å spille i form, og Pusic var på stigende formkurve før ferien. Da skal de som blir hos oss prioriteres.

Når Finne velger å ikke skrive kontrakt, så kan han ikke forvente spilletid for egen utvikling i etterkant.

dragn

Quote from: Xminator on June 20, 2013, 17:16:06 PM
Men så er det dette med at Larsen og Huseklepp skal være hos oss en stund til og derfor bør prioriteres om det er marginal sportslig forskjell på dem og Finne. Spesielt Larsen hadde det vert greit å spille i form, og Pusic var på stigende formkurve før ferien. Da skal de som blir hos oss prioriteres.

Når Finne velger å ikke skrive kontrakt, så kan han ikke forvente spilletid for egen utvikling i etterkant.


Forsåvidt enig. Men si at han feiler i utlandet og returnerer om et par år. Hvor aktuelt er Brann kontra Molde og andre toppklubber om han føler seg dårlig behandlet av oss? Det at han nå på stående fot sier at Brann er den eneste klubben i Norge kan fort endre seg.

tsrqpo

Quote from: dragn on June 20, 2013, 18:18:45 PM
Quote from: Xminator on June 20, 2013, 17:16:06 PM
Men så er det dette med at Larsen og Huseklepp skal være hos oss en stund til og derfor bør prioriteres om det er marginal sportslig forskjell på dem og Finne. Spesielt Larsen hadde det vert greit å spille i form, og Pusic var på stigende formkurve før ferien. Da skal de som blir hos oss prioriteres.

Når Finne velger å ikke skrive kontrakt, så kan han ikke forvente spilletid for egen utvikling i etterkant.


Forsåvidt enig. Men si at han feiler i utlandet og returnerer om et par år. Hvor aktuelt er Brann kontra Molde og andre toppklubber om han føler seg dårlig behandlet av oss? Det at han nå på stående fot sier at Brann er den eneste klubben i Norge kan fort endre seg.


Tynt å si det, da han senest i fjor flørtet med Molde.

Men uansett synest eg det blir å spekulere for langt frem i tid. Om di mener det er marginale forskjeller så skal vi satse på di som er og blir i klubben, å få di i slag. Lite vits å få Finne i form til han drar, da er det vel bedre å få Larsen i form

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 20, 2013, 15:20:20 PM
Quote from: ostraume on June 20, 2013, 15:04:01 PM
Det er dessuten et poeng å markere at man som bosmanspiller ikke blir prioritert. Kanskje neste 18-åring fra Nymark velger å signere.
Ja, hvis det er noe man tørr å stå for senere og ikke bare ved 18-åringer fra Nymark. Skars har tidligere gjort et poeng av at de beste skal spille uansett kontraktssituasjon


Det er jo en forskjell der. F.eks. ved spillere som har gitt mye igjen til klubben ved godt spill over flere år, og en større overgangssum.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dragn on June 20, 2013, 18:18:45 PM
Quote from: Xminator on June 20, 2013, 17:16:06 PM
Men så er det dette med at Larsen og Huseklepp skal være hos oss en stund til og derfor bør prioriteres om det er marginal sportslig forskjell på dem og Finne. Spesielt Larsen hadde det vert greit å spille i form, og Pusic var på stigende formkurve før ferien. Da skal de som blir hos oss prioriteres.

Når Finne velger å ikke skrive kontrakt, så kan han ikke forvente spilletid for egen utvikling i etterkant.


Forsåvidt enig. Men si at han feiler i utlandet og returnerer om et par år. Hvor aktuelt er Brann kontra Molde og andre toppklubber om han føler seg dårlig behandlet av oss? Det at han nå på stående fot sier at Brann er den eneste klubben i Norge kan fort endre seg.


Da får han fortsette å svike klubben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: tsrqpo on June 20, 2013, 18:33:00 PM
Quote from: dragn on June 20, 2013, 18:18:45 PM
Quote from: Xminator on June 20, 2013, 17:16:06 PM
Men så er det dette med at Larsen og Huseklepp skal være hos oss en stund til og derfor bør prioriteres om det er marginal sportslig forskjell på dem og Finne. Spesielt Larsen hadde det vert greit å spille i form, og Pusic var på stigende formkurve før ferien. Da skal de som blir hos oss prioriteres.

Når Finne velger å ikke skrive kontrakt, så kan han ikke forvente spilletid for egen utvikling i etterkant.


Forsåvidt enig. Men si at han feiler i utlandet og returnerer om et par år. Hvor aktuelt er Brann kontra Molde og andre toppklubber om han føler seg dårlig behandlet av oss? Det at han nå på stående fot sier at Brann er den eneste klubben i Norge kan fort endre seg.


Tynt å si det, da han senest i fjor flørtet med Molde.

Men uansett synest eg det blir å spekulere for langt frem i tid. Om di mener det er marginale forskjeller så skal vi satse på di som er og blir i klubben, å få di i slag. Lite vits å få Finne i form til han drar, da er det vel bedre å få Larsen i form
Flørtet Finne med Molde eller flørtet Molde med Finne?
Uansett starter verken Finne eller Larsen mot FKH. Så hadde Finne startet hadde det vært på bekostning av Pusic ellet Kvelle. Jeg tror ikke Finne hadde startet denne om han så hadde tiårs-kontrakt.

tsrqpo

"Det var ho som flørtet med meg" har aldri fungert som noen god unnskyldning for meg. Men de var vel i dialog, så det har vel vert tosidig?
Og om han hadde startet eller ikke blir vanskelig å tru noe om, men no er eg glad han ikkje starter

Xminator

Om Finne flopper og vil hjem, så går det begge veier. Det er ikke sikkert det er plass til ham når den tid kommer. Brann skal bygge A-laget uavhengig av om Finne er klar eller ikke.

Og jeg synest fortsatt det er definisjonen på ett svik fra Finne. Lokal, satset på og etter sin første kontrakt der spilletid var maset fra agent og spiller, så har han altså ETABLERT seg på førstelaget. Det burde være Branndrømmen for en lokal unggutt.

Når situasjonen er slik som den er, og om Larsen og Huseklepp har vist form på trening, så skal ikke Finne starte.

Huff

Quote from: Xminator on June 22, 2013, 06:10:01 AM
Og jeg synest fortsatt det er definisjonen på ett svik fra Finne. Lokal, satset på og etter sin første kontrakt der spilletid var maset fra agent og spiller, så har han altså ETABLERT seg på førstelaget. Det burde være Branndrømmen for en lokal unggutt.


Viktig poeng her.

Som jeg har vært innepå tidligere hadde jeg hatt en vis forståelse for at Finne fremdeles ville se an om han signerte, han hadde tross alt bare to kamper fra start og foruten dette hadde han spilt ekstremt lite forut for dette. Men, det så ut som om han var i ferd med å etablere seg i førstelleveren og både han og agenten har vel vært klare på at de ikke forlater Brann pga spilletid, men fordi Finne vil ut. Samtidig var de klokkeklare på at de ikke signerte lengre kontrakt med Brann pga skepsis rundt hvorvidt Finne ville få spilletid, de sa ikke en dritt om at de ville stikke uansett med riktig tilbud fra utlandet. Sånn sett har de ført Brann bak lyset. Dermed er ikke situasjonen helt lik den vi har med andre bosmanspillere, Zsolt har eksempelvis spilt med helt åpne kort.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 22, 2013, 01:56:01 AM
Quote from: tsrqpo on June 20, 2013, 18:33:00 PM
Quote from: dragn on June 20, 2013, 18:18:45 PM
Quote from: Xminator on June 20, 2013, 17:16:06 PM
Men så er det dette med at Larsen og Huseklepp skal være hos oss en stund til og derfor bør prioriteres om det er marginal sportslig forskjell på dem og Finne. Spesielt Larsen hadde det vert greit å spille i form, og Pusic var på stigende formkurve før ferien. Da skal de som blir hos oss prioriteres.

Når Finne velger å ikke skrive kontrakt, så kan han ikke forvente spilletid for egen utvikling i etterkant.


Forsåvidt enig. Men si at han feiler i utlandet og returnerer om et par år. Hvor aktuelt er Brann kontra Molde og andre toppklubber om han føler seg dårlig behandlet av oss? Det at han nå på stående fot sier at Brann er den eneste klubben i Norge kan fort endre seg.


Tynt å si det, da han senest i fjor flørtet med Molde.

Men uansett synest eg det blir å spekulere for langt frem i tid. Om di mener det er marginale forskjeller så skal vi satse på di som er og blir i klubben, å få di i slag. Lite vits å få Finne i form til han drar, da er det vel bedre å få Larsen i form
Flørtet Finne med Molde eller flørtet Molde med Finne?
Uansett starter verken Finne eller Larsen mot FKH. Så hadde Finne startet hadde det vært på bekostning av Pusic ellet Kvelle. Jeg tror ikke Finne hadde startet denne om han så hadde tiårs-kontrakt.


Jeg tror han hadde startet denne om han hadde hatt tiårskontrakt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Med tanke på spilletypen Pusic er så tror jeg han hadde startet foran Finne uavhengig av kontrakten til sistnevnte.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yngve

Quote from: roaldinho on June 24, 2013, 13:45:53 PM
Med tanke på spilletypen Pusic er så tror jeg han hadde startet foran Finne uavhengig av kontrakten til sistnevnte.


Du meiner ein spiss som ikkje skårar mål skal prioriterast over ein spiss som skårar mål pga «spelartype»?


roaldinho

Quote from: Yngve on June 24, 2013, 14:14:55 PM
Quote from: roaldinho on June 24, 2013, 13:45:53 PM
Med tanke på spilletypen Pusic er så tror jeg han hadde startet foran Finne uavhengig av kontrakten til sistnevnte.


Du meiner ein spiss som ikkje skårar mål skal prioriterast over ein spiss som skårar mål pga «spelartype»?




Nei, tenker mer på at Skarsfjord har falt for de høye typene som kan vinne hodedueller fra alle de langpasningene bakfra. Jeg er helt klar for at Finne skal starte, for er sikker på at han kan gjøre en bedre jobb enn Pusic per dags dato.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

June 24, 2013, 15:28:56 PM #546 Last Edit: June 24, 2013, 15:30:34 PM by roaldinho
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Finnes-Brann-nei-far-konsekvenser-for-spilletiden-378609_1.snd#.Ucha8zS-2So

Da vet man det, men samtidig får Zsolt spille til tross for at det er to unge midtstoppere i Grønner og Gjesdal.

"Larsen har akkurat forlenget med oss, han er en spiller vi satser på og en som vil være her. Det taler i favør av ham og andre spillere som er i samme båt."

Men Zsolt er unntaket.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

To forskjellige saker det. Zsolt er ikke lokal, ei heller har han nytt godt av Branns talentsatsing. Lojaliteten burde selvsagt vært helt annerledes for Finne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ekstremt hyklerisk av Skarsfjord som gjentatte ganger har tatt et stikk motsatt standpunkt på lignende saker før. Det blir rett og slett for dumt. Skal Finne straffes fordi han er ung og lokal?

Branns lokale unggutter må bevise mer enn spillerne Skars henter utenifra for å få spille. De blir raskere satt ut av laget hvis de ikke presterer. Nå skal det altså være andre regler for dem enn for de innkjøpte hvis de ikke forlenger. Selvsagt til fordel for de innkjøpte.
Vil anta de tjener mindre også. Skulle gjerne sett lønnen til Larsen, Barmen og Haugen vs. Soko, Kvelle og Askar, samt Finnes tilbud vs. Pusics lønn.


"Larsen har akkurat forlenget med oss, han er en spiller vi satser på og en som vil være her. Det taler i favør av ham og andre spillere som er i samme båt."

Larsen startet også på benken mot FKH. Gjesdal og Grønner er "i samme bås", så blir spennende å se om Skarsfjord står for denne holdningen når Jonsson skal inn i elleveren igjen og vraker Zsolt.

dudo

Zsolt har da utvilsomt kostet oss fantastisk mye mer en Finne, ikke tilbakebetalt på banen, og går helt gratis. Finne får vi ihvertfall noen penger for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up