• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BÃ¥rd Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Larsendos

Quote from: krakra on May 30, 2023, 10:44:14 AM
Quote from: Larsendos on May 29, 2023, 22:49:27 PM
Quote from: esp123 on May 29, 2023, 21:27:52 PMHan har tatt enorme steg på det fysiske foran denne sesongen. Bidrar mye mer utenom i og rundt boksen.

Minner meg litt om Aguero både i spillestil og hvordan han greide å fornye seg ganske langt ut i karrieren.

Men vi må aldri glemme at Heggebø var ung, lokal og hadde en fin sang.

Eller at han var Branns beste spiller den høsten.

Finne er en helt annen spiller enn han var så sent som i fjor.
Finne startet 1/10 siste kampene i OBOS. At han nå blomstrer, med fast plass, skyldes først og fremst tillit.

Bruiser

https://www.tv2.no/sport/fotball/finne-far-norge-sjanse-helt-sinnssykt/15795085/

Godgutten. Gratulerer Bård! Det er så fortjent også, både for han og Dyngeland. Reis på landslagssamling ilag og nyt det!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Corran

Eg skylder vel Bård og noen her inne en unnskyldning for eg var sikker på at han ikke ble tatt ut. Forventet nesten Dyngeland men ikke Finne

Øker vel også mulighetene for at eg må spise i meg at han ikke kom til å bli solgt heller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on June 06, 2023, 21:30:42 PMEg skylder vel Bård og noen her inne en unnskyldning for eg var sikker på at han ikke ble tatt ut. Forventet nesten Dyngeland men ikke Finne

Øker vel også mulighetene for at eg må spise i meg at han ikke kom til å bli solgt heller

Tror ikke Finne blir solgt. Gi mannen en knallkontrakt så går han ingen steder.

Har hørt noen podcaster med Finne siste ukene. Der er en mann som virkelig har lyst å oppleve suksess med Brann. Hadde billettene til kampene til Brann i Europa på 2000 tallet på veggen til voksen alder.

Jeg tror han kan bli solgt, om han vil, men jeg tror han mer er en kontinuitetsbærer å bygge laget videre på neste 2-3-4 årene.

Unnskyldning mottatt, akseptert og ikke nødvendig. :-)

Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on June 06, 2023, 23:12:58 PM
Quote from: Corran on June 06, 2023, 21:30:42 PMEg skylder vel Bård og noen her inne en unnskyldning for eg var sikker på at han ikke ble tatt ut. Forventet nesten Dyngeland men ikke Finne

Øker vel også mulighetene for at eg må spise i meg at han ikke kom til å bli solgt heller


Unnskyldning mottatt, akseptert og ikke nødvendig. :-)



Ikke nødvendig Men fair å unnskylde når en har vært så påståelig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on June 06, 2023, 21:30:42 PMEg skylder vel Bård og noen her inne en unnskyldning for eg var sikker på at han ikke ble tatt ut. Forventet nesten Dyngeland men ikke Finne

Øker vel også mulighetene for at eg må spise i meg at han ikke kom til å bli solgt heller

Jeg var også av samme oppfatning som Corran. Så når jeg tar feil så gjør jeg også folk oppmerksom på dette. Her skjuler man ikke noe.

Fremdeles usikker på salg, men det er noe mer sannsynlig nå...

Churchill

Jeg skylder også Finne en unnskyldning. Jeg trodde før sesongen at rann hadde et spissproblem og at ingen av våre to fremste angrepsvåpen hadde så mange mål i seg. Hvor feil kan man ta. Finne fremstår som en gullkantet mann der fremme. Det er bare å bøye seg i støvet.
...we shall never surrender.

pidre

Det vil komme henvendelser på Finne, så spørs det hva han selv vil.

Klart, vi kan ikkje matche lønnsnivåer i eks.vis Nederland, Belgia, Tyrkia, etc.
Saludar a los monos!

opplett

Har en feeling på at Finne trives i Brann for tiden. Han får virkelig skinne her. Jeg tror ikke han stresser med noe utenlandsgreier.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ACHTUNG

Får Finne et lukrativt tilbud og Brann en god pris, så er Finne historie og det har jeg all mulig forståelse for.

Hickok

Quote from: ACHTUNG on June 11, 2023, 10:07:25 AMFår Finne et lukrativt tilbud og Brann en god pris, så er Finne historie og det har jeg all mulig forståelse for.

Debuterer han på landslaget nå, så tenker jeg det kommer tilbud på han. Scorer han mål også, så snakker vi fort Berishapenger og kanskje litt til?

esp123

Idag tar Bård Finne 9 skudd. Han skyter 6,5 ganger per kamp. Det er soleklart mest i Eliteserien. Han har prestert veldig bra denne sesongen, men han tar og får mye offensiv plass. Plass han ikke nødvendigvis får i større klubber. Det vet han selv. Han blir spilt god i Brann.

Jeg tror heller ikke det er tilfeldig at produksjonen fra de andre offensive spillerene har fått ned i takt med Finnes inntog i førsteelleveren. Veldig mange angrep ender hos Finne.

Corran

Finne ble tatt ut på landslaget og siden har han ikke scoret.
Nå skal han rote rundt på en samling som han kanskje har en minimal sjanse for å føre til 10 minutter spill for landslaget og så kommer han hem ute av form eller enda verre, skadet.
Det beste for ham hadde vært fred og ro og pause sammen med resten av gjengen.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on June 11, 2023, 22:57:14 PMFinne ble tatt ut på landslaget og siden har han ikke scoret.
Nå skal han rote rundt på en samling som han kanskje har en minimal sjanse for å føre til 10 minutter spill for landslaget og så kommer han hem ute av form eller enda verre, skadet.
Det beste for ham hadde vært fred og ro og pause sammen med resten av gjengen.

 

Jeg er uenig med din siste setning. Men det er en type uenighet som jeg lever greit med for min del.
Kanskje.

Lasaron

Du er raus og tolerant.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Finfin respons on June 12, 2023, 15:14:36 PM
Quote from: Corran on June 11, 2023, 22:57:14 PMFinne ble tatt ut på landslaget og siden har han ikke scoret.
Nå skal han rote rundt på en samling som han kanskje har en minimal sjanse for å føre til 10 minutter spill for landslaget og så kommer han hem ute av form eller enda verre, skadet.
Det beste for ham hadde vært fred og ro og pause sammen med resten av gjengen.

 

Jeg er uenig med din siste setning. Men det er en type uenighet som jeg lever greit med for min del.
Og det er litt satt på spissen av meg men jeg ser det gjerne kan være en boost for dem.
Men jeg mener å erindre at det ofte var slik at når Brann spillere kom på landslaget ble de enten skadet eller i dårlig form
Og blir ikke overasket om dette kan motbevises med fakta men det er slik jeg føler det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Elfakiri

Kjekt med en bergenser på landslaget igjen. Bård har fortjent det. Med den formen han har vist denne sesongen har han neppe spilt sin siste landskamp.

Skrev et innlegg om det i går men av en eller annen merkelig grunn havnet det i billettsalg tråden. Må ha vært trøtt og vel så det :P , Tar selvkritikk der.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Gulløl

Bård Finne er enig med Brann om en ny kontrakt. Den varer ut 2026 :) :). Tipper han er blitt den lønnsledende blant spillerne nå, men det er fullt fortjent.

https://www.bt.no/sport/ballspark/i/AP5WQE/baard-finne-har-forlenget-brann-avtalen
'
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: dons599 on June 19, 2013, 21:59:23 PMFinne kunne lett ha fått sitt eget avsnitt i historiebøkene til brann om han hadde valgt å bli i klubben,men slik det ser ut nå så får han ikke mer enn en bisetning. Negativ, sådann....
Takk til de som ikke sletter trådene til spillerne som forlater klubben.

I denne tråden finner man forresten mange som har svelget både en og to kameler. Kanskje greit å tenke på i disse kapteindiskusjonstider.

Gulløl

Gratulerer med landslagsmål :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erlend

Knuser han derre oppskrytte Haaland på mål/90 minutter-statistikken :D

huleste

Han fortjener et nytt bilde på wikipedia. Han er jo 12år på bildet.

Kagain

Quote from: huleste on September 08, 2023, 06:38:45 AMHan fortjener et nytt bilde på wikipedia. Han er jo 12år på bildet.


Godt poeng. Er det noen her inne som kan redigere dette?

ACHTUNG

Strøken mål av Finne igår, man kunne tydelig se at målet betydde mye for Finne. Nå fikk også Solbakken vist eventuelle kritikere hvorfor han har valgt å ta ut Finne, jeg tipper Bård kan få et innhopp mot Georgia neste uke og hvem vet om han leverer mål der også. Nå som landslagsmålballongen er sprukket, tipper jeg vi får en revitalisert Finne tilbake i Brann, jeg mistenker at han har et mål om å runde 20 ES-mål før sesongen er omme.

Dickens

Hva er logikken med at Solbakken ikke fant plass til Finne på benken en gang mot Spania? Men TO keepere var nødvendig.

Kan ikke være veldig motiverende å bli kalt inn til samlinger når man ikke får sitte på benken en gang og "føle på det".

Corran

Quote from: Dickens on October 16, 2023, 00:26:33 AMHva er logikken med at Solbakken ikke fant plass til Finne på benken en gang mot Spania? Men TO keepere var nødvendig.

Kan ikke være veldig motiverende å bli kalt inn til samlinger når man ikke får sitte på benken en gang og "føle på det".
For det er viktigere å finne plass til spillere som er omtalt mer i media selv om de aldri spiller kamper. Kan noen fortelle meg hva Oscar Bob har vist for å få en plass på landslaget og ikke minst i start ellever? Han har fått mye skriverier for at han har fått litt skryt av treneren sin og har fått noen innhopp.

Eller at en middels eliteseriestopper skal spille selv om ingen skjønner hvorfor.

Men det mest uforståelige er TV sine reportere/eksperter som spiller overasket og er skuffet over Norge sin innsats og resultatet i kampen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Quote from: Corran on October 16, 2023, 14:51:21 PM
Quote from: Dickens on October 16, 2023, 00:26:33 AMHva er logikken med at Solbakken ikke fant plass til Finne på benken en gang mot Spania? Men TO keepere var nødvendig.

Kan ikke være veldig motiverende å bli kalt inn til samlinger når man ikke får sitte på benken en gang og "føle på det".
For det er viktigere å finne plass til spillere som er omtalt mer i media selv om de aldri spiller kamper. Kan noen fortelle meg hva Oscar Bob har vist for å få en plass på landslaget og ikke minst i start ellever? Han har fått mye skriverier for at han har fått litt skryt av treneren sin og har fått noen innhopp.

Eller at en middels eliteseriestopper skal spille selv om ingen skjønner hvorfor.

Men det mest uforståelige er TV sine reportere/eksperter som spiller overasket og er skuffet over Norge sin innsats og resultatet i kampen.


Han er antakelig fremtiden, og ikke helt skivebom, men Stefan Strandberg... Det er minst to år siden han fortjente plass på det laget!

Dickens

Solbakken er en svak populist. Styrer kappen etter vinden ut i fra hva media hauser opp av spillere som er "in".

Oscar Bob fra start i en sÃ¥ viktig kamp er ikke annet enn hjerneblødning.  Kan ikke sammenligne internasjonal fotball med at han fÃ¥r noen innhopp for City som herjer mot nesten all av motstand pÃ¥ balløyen.

Det klippekort-opplegget på landslaget er helt latterlig. Skjønner godt hvorfor André Hansen takket nei i sin tid og heller ville bruke tiden på familie/fritid når han aldri fikk sjansen.

Regner med at det er en sinnsykt spillesugen Finne som putter tre mot Sandefjord om 2 uker.

Lasaron

Solbakken lar seg tydeligvis lett blende. Det har resultert i klippekort for mange spillere som enten spilte lite/ingenting, eller spilte for dårlige lag (Strandberg).

Bobb er vel en ny blendings.
Tren på langskudd

esp123

Personlig syns jeg det er spesielt å hakke på Oscar Bobb etter den landskampen. Men det er bare meg. Han har åpenbart ferdigheter, selv om kampbildet ikke passet han. Problemet igår var at laget ikke fungerte. Vi evnet ikke å spille oss ut bakfra eller ha eget pasningsspill og hang ikke sammen i presset.

Å faktisk få spille på verdens beste klubblag går utpå det flesteparten av de andre kantspillerne på landslaget driver med.

Lasaron

Ikke forveksle kritikk av Solbakken med hakking på Bobb.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: esp123 on October 16, 2023, 15:58:29 PMPersonlig syns jeg det er spesielt å hakke på Oscar Bobb etter den landskampen. Men det er bare meg. Han har åpenbart ferdigheter, selv om kampbildet ikke passet han. Problemet igår var at laget ikke fungerte. Vi evnet ikke å spille oss ut bakfra eller ha eget pasningsspill og hang ikke sammen i presset.

Å faktisk få spille på verdens beste klubblag går utpå det flesteparten av de andre kantspillerne på landslaget driver med.

Hvordan klarer du å vinkle det til kritikk av Bob? Er jo selvfølgelig Solbakken kritikken rettes mot. Synes oppriktig synd i Bob som ble satt i den settingen i går og spist levende av spanske superstjerner.

Problemet i NFF er hele organisasjonen. Det har vært Gutteklubben Grei siden tidenes morgen. Den ekstremt konservative tankegangen er kanskje den største årsaken til at Norge aldri tar steg i fotball.

esp123

Mitt poeng er at Bobb valget var helt greit isolert sett. Han har fart i tillegg til gode ballegenskaper. Med Nusa redusert, så var han det beste valget. Problemet var resten av kampplanen.

andreas1989

Det som begynner å bli mitt problem med Solbakken er at det ikke ser ut til å være et snev av pragmatikk i den leiren.
Man er fullstendig låst til det man refererer til som "systemet" som vel altså er en formasjon med 4 spillere.

"Systemet" er jo også årsaken til at spillere som Strandberg men også Thorstvedt og Møller Dæhli har hatt klippekort i troppene, dette har jo Solbakken selv sagt.

Jeg liker trenere som har et spillesystem de er tro mot men det er ikke bærekraftig å være så sta når man i motsetning til i klubbfotballen ikke kan påvirke spiller materiellet. Selv en klubbtrener må være pragmatisk mot eget system dersom spiller materiellet ikke er ideelt opp mot ønsket system og spillestil. Ihvertfall frem til man får tilpasset spiller materiellet, denne muligheten har ikke Solbakken som landslagstrener.

Jeg tenker at en 3-5-2 formasjon hadde gitt Norge med det spiller matriellet vi nå disponerer de beste forutsetningene i denne kvaliken. Med unntak av Ola Solbakken så finnes det ikke dugendes kantspillere og ja da det er noen spennende prospekter der ute med de har vel strengt tatt dukket opp på radaren denne høsten. Det vi derimot har nok av er spisser og en grei kontigent med midtbanespillere. Så har man jo hatt utfordringer med forsvarsspillere som først og fremst ikke har fått spilletid der de er men som også er vant til å spille i nettopp en 3 backslinje. Solbakken sier jo i går at Strandberg spiller fordi Ajer ikke er vant med å spille i en 4 backslinje, man må jo da anta at det samme vil gjelde for Hanche-Olsen som jo er den norske stopperen med med mest spilletid på et høyt nivå.


Corran

Quote from: esp123 on October 16, 2023, 17:18:44 PMMitt poeng er at Bobb valget var helt greit isolert sett. Han har fart i tillegg til gode ballegenskaper. Med Nusa redusert, så var han det beste valget. Problemet var resten av kampplanen.
I mitt innlegg som vel var det som blandet inn Bobb så var det ikke hakking på Bobb som var budskapet. Men jeg mener oppriktig at han langt fra har vist noe som tilsier at han skal være på et A-landslag og ei heller i start elver mot Spania i det som er vinn eller forsvinn kamp.

Verste er at i kampen før har de angrepsspill som fungerer Hvorfor ikke starte med samme lag som har en god følelse?


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Finnes en egen landslagstråd?

Spent på Finne når han endelig får spille neste helg igjen mot Sandefjord.

Da er det lenge siden han fikk en kamp sist.
Brannsupporter.

Corran

Han var vist bestemann av de få som var på trening i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

En Finne i fyr og flamme i siste 5 kampene kan komme godt med.
Brannsupporter.

esp123

Fra og med 11. serierunde og utover har Bård Finne 5 mål. Det vil si 5 mål på 17 kamper.

Er det godt nok for en spiss som har nettopp mål som sin fremste styrke?

Larsendos

Quote from: esp123 on November 05, 2023, 19:19:27 PMFra og med 11. serierunde og utover har Bård Finne 5 mål. Det vil si 5 mål på 17 kamper.

Er det godt nok for en spiss som har nettopp mål som sin fremste styrke?
Nei. Heggebøs sjansesløsing da vi rykket ned i 2021 var en viktig faktor for at vi trengte en spiss som skårer mål.

Situasjonen er litt annerledes når vi vinner flesteparten av kampene som Finne ikke skårer i. (Giroud VM 2018 også et godt eksempel)

Og det er vel ikke helt uvesentlig at Finne har 7 assist i nevnte periode. Assist til begge målene i både 1-2 på Intility og 0-2 på Briskeby.

andreas1989

Finne kommer fortsatt til mer avslutninger enn noen andre, målene vil komme(igjen).

Nixon

Syns han var vår beste spiller i den dårlige første omgangen. Ikke hans feil at han ikke stod igjen med to målgivende etter den omgangen.

Men klart. Han må begynne å skåre litt mer nå. Ellers blir det naturlig nok litt murring.
Rød makt på Hansa

esp123

November 05, 2023, 20:47:26 PM #1843 Last Edit: November 05, 2023, 21:48:02 PM by esp123
Quote from: Larsendos on November 05, 2023, 20:04:56 PM
Quote from: esp123 on November 05, 2023, 19:19:27 PMFra og med 11. serierunde og utover har Bård Finne 5 mål. Det vil si 5 mål på 17 kamper.

Er det godt nok for en spiss som har nettopp mål som sin fremste styrke?
Nei. Heggebøs sjansesløsing da vi rykket ned i 2021 var en viktig faktor for at vi trengte en spiss som skårer mål.

Situasjonen er litt annerledes når vi vinner flesteparten av kampene som Finne ikke skårer i. (Giroud VM 2018 også et godt eksempel)

Og det er vel ikke helt uvesentlig at Finne har 7 assist i nevnte periode. Assist til begge målene i både 1-2 på Intility og 0-2 på Briskeby.
Heggebø sløste ikke veldig med sjansene i 2021. Om noe var han veldig effektiv. 8 mål på 5,4 xG er godt betalt.

Men ja, Finne har produsert målpoeng. På den offisielle statistikken har han riktignok bare 5 assist, men han skal få for målene mot Ham Kam (returer etter skudd fra Finne).

For Ã¥ ta en sammenligning, sÃ¥ har Finne sÃ¥nn ca. like mange fullførte pasninger per 90 min som Haaland. 11.6 mot 11.9 (som alltid med forbehold om dÃ¥rlige mattekunnskaper av undertegnede).  Haaland er en spiller som blir kritisert for Ã¥ være lite involvert, men fordi han scorer avsindige mengder mÃ¥l sÃ¥ er det OK.

Hadde det vært bedre for Branns offensive spill å ha en spiss som er mer involvert i det offensive spillet? Gitt at de spiller 4-3-3. er 5 mål på 17 kamper godt nok fra Finne?

EDIT: Vi har scoret 30 mål i åpent spill denne sesongen. Glimt har 60. Faktum er at vi ikke scorer nok mål, på tross av at vi dominerer stort sett alle kamper.



Corran

Finne har (som jeg sa den gangen;-) ikke vært god nok etter han ble tatt med på landslaget.
Og i dag var han veldig dårlig og en av de dårligste på Brann.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos


[/quote]
Quote from: esp123 on November 05, 2023, 20:47:26 PM
Quote from: Larsendos on November 05, 2023, 20:04:56 PM
Quote from: esp123 on November 05, 2023, 19:19:27 PMFra og med 11. serierunde og utover har Bård Finne 5 mål. Det vil si 5 mål på 17 kamper.

Er det godt nok for en spiss som har nettopp mål som sin fremste styrke?
Nei. Heggebøs sjansesløsing da vi rykket ned i 2021 var en viktig faktor for at vi trengte en spiss som skårer mål.

Situasjonen er litt annerledes når vi vinner flesteparten av kampene som Finne ikke skårer i. (Giroud VM 2018 også et godt eksempel)

Og det er vel ikke helt uvesentlig at Finne har 7 assist i nevnte periode. Assist til begge målene i både 1-2 på Intility og 0-2 på Briskeby.
Heggebø sløste ikke veldig med sjansene i 2021. Om noe var han veldig effektiv. 8 mål på 5,4 xG er godt betalt.


Man får bare xG av å skyte. Så om Heggebø kommer alene med keeper 5 ganger uten å få avsluttet, så står han med 0 xG.

krakra

Man skal bære et ganske solid Heggebø-hat for å mene at Heggebø sløste sjanser i 2021. Bamba sløste sjanser. Heggebø hadde et bra målsnitt, og var også ekstremt viktig for å løfte de andre offensive spillerne.

esp123

November 06, 2023, 11:03:26 AM #1847 Last Edit: November 06, 2023, 11:07:53 AM by esp123
For å være helt ærlig så husker jeg ikke at Heggebø sløste med sjansene i 2021. Om noe var svakheten hans at han kom til for lite sjanser.

Og jeg skjønner ikke hvorfor du skal angripe 20 år gamle Heggebø i denne diskusjonen....

krakra

November 06, 2023, 11:10:51 AM #1848 Last Edit: November 06, 2023, 11:14:16 AM by krakra
Vi hadde et målsnitt på 1,62 med Heggebø som fast spiss i 2021, og vi har hatt et målsnitt på 1,81 så langt i år. Siden runde 11 har vi hatt et målsnitt på 1,68. Det er ikke en revolusjonerende endring som forklarer forskjellen på nedrykk og seriemedalje akkurat. I 2021 brant også de andre spillerne langt flere sjanser enn vi har brent i år

Heggebø hadde et målsnitt som var lavere enn enn Finnes (0,42 vs. 0,54), men var en del av et angrep som skapte flere sjanser enn vi har gjort med Finne som spiss. Den største forskjellen på Hornelands Brann(der Heggebø var spiss) i 2021 og i 2023 er defensivt. Ikke offensivt.

Superjack

For å prøve å spore denne inn på Finne igjen. Siden dette er en Bård Finne tråd.

Er det mulig at BÃ¥rd Finne forsvinner i vinter?

Landslagsspiss, mye målpoeng og trass alt bare 28 år.

Brannsupporter.

Go Up