• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sandnes Ulf - Brann (16. september - 18:00)

Started by Ojo, September 03, 2012, 16:41:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Christian

No så eg ikkje kampen i dag, men har nettopp sett målene og herre for noen drittmål vi slipper inn. De to første er jo tabber og slett spill mens det siste er tilfeldighet og sløv Ojo. Ut fra målene ser dette ut som en kamp Brann kunne vunnet på en dårlig dag med litt mer konsentrasjon og kynisme. Synd.

eivhelle

Jeg ser at ULF spillerene mente at de var mye bedre enn Brann i dag og at prestasjonen deres burde være god nok til å ta flere poeng i fortsettelsen. Dette til tross for at de fikk 3 billige mål og streng talt ikke hadde mer enn et stolpeskudd og en skudd like utenfor å by på i tillegg. Jeg tviler på at de møter så mange lag som er mer gavmilde enn det Brann var i dag.

Skuffelsen over resultatet i dag skyldes først og fremst at ULF fremstår som et av de klart svakeste lagene i tippeligaen. Det er et lag vi burde ha spillt ut og slått komfortabelt. Når vi ser på hva Brann skapte utenom målene hadde vi en stor sjanse i først omgang der Askar lobbet over målet med en svak avsluttning i veldig god posisjon, en sjanse som er på størrelse med den ULF setter like utefor i 2. omgang. I tillegg har vi headingen til Wangberg som blir reddet på streken.

Pjotr gjør ingen feberredninger i dag. Han tar de ballene en normalt god keeper skal ta. Han hadde muligens klart å få hånden på stangskuddet hvis det hadde gått innenfor. Men uansett er det ikke Pjotr som redder oss i dag. Vi scorer på 3 av 5 sjanser og er effektive fremover. Bakover skulle det vært fint mulig å holdt nullen hvis en hadde unngått de hårreisende defansive blemmene.

Mitt tips er at ULF kommer til å følge Stabæk ned til adeccoligaen med Sogndal på kvalikk.

krakra

Piotr hadde minst to feberredninger i dag. Spesielt den der han i tillegg får frispark. Et par gode utenom det og.

vekkreist

Quote from: krakra on September 16, 2012, 21:26:43 PM
Piotr hadde minst to feberredninger i dag. Spesielt den der han i tillegg får frispark. Et par gode utenom det og.



yep! Lagets beste spiller idag i mine øyne

Joggi Bogga

Quote from: Huff on September 16, 2012, 19:34:06 PM
At Brann ligger ddypt og skal kontre høres i og for seg ok ut, men det har ikke fungert i de andre kampene, vår bortimot eneste gode bortekamp kom da vi forsøkte å styre kampen, og tok oss tid med ballen mot VIF. I de andre kampene har vi stort sett spilt som i dag, og både spill og reslutater har vært totalbås. VI har ikke de rette spillertypene til å spille slik Skars ønsker, blir litt som å forvente at stopper skal drible av pressende spisser og servere krempasninger til DM når stopper er Grorud, eller forvente glitrende driblinger og gjennombruddspasninger fra DM når DM er Helge Haugen. Vi spiller på spillernes svakheter borte.


Meget godt oppsummert. Kunne ikke vært mer enig.
Det rare oppi det hele, er jo alt VIF selv, tiltross for fadesen mot Molde litt tidligere, la seg kjempelavt og lot Brann få fritt spillerom til den eneste form for bortebanespill som vi behersker.

Sier egentlig veldig mye om hva den jevne norske trener har lært seg om spillets taktiske finesser.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

eivhelle

Quote from: krakra on September 16, 2012, 21:26:43 PM
Piotr hadde minst to feberredninger i dag. Spesielt den der han i tillegg får frispark. Et par gode utenom det og.

Vel, etter min mening bør vi forvente såpass. Hadde han ikke tatt disse ville han hatt en svak kamp. Jeg synes også at han gikk litt feil inn i situasjonen der ULF utlignet til 1-1.

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 16, 2012, 19:43:37 PM
Jeg skjønner ikke helt kritikken mot at Brann satset på å legge seg lavt. Det så da ikke ut som om det var det de prøvde på? En ting er at det var en del blemmer og dårlige valg utpå der, men jeg fikk ikke inntrykk av at de prøvde å gå defensivt ut. Eller er det bare jeg som har oppfattet kampbildet feil?



Jeg er enig, synes ikke vi la oss spesielt lavt sammenlignet med andre bortekamper.
Vi var ikke gode, men det er ikke synonymt med å ligge lavt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on September 16, 2012, 19:45:05 PM
Det kan virke som om det er totalt forbudt å slå baller i noe annet enn lengderetningen på bortebane, dette bør revurderes umiddelbart.


Tullball! I store deler av 1. omgang spilte vi altfor mye på tvers, uten nevneverdig fremdrift, og vi evnet ikke å vende spillet på tross av ledige kanter ved flere anledninger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 16, 2012, 20:19:53 PM
Ingen stor kamp, men midtbanens minst dårlige.


Det er godt man kan finne lyspunkt i nesten alt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Haugen blir tatt av fordi han stort sett er ukonsentrert i spillet. Som i situasjonen der en motspiller som sistemann får bruke en halv evighet på å få kontroll og sikte inn en pasning med Haugen som passiv tilskuer i duellavstand.

Det er ikke hjelp i å stå og tenke på hvor forbannet god man er, men må være på samtlige minutter.

Gepard

Haugen må skjerpe seg noe enormt ja. Til tider er han brilijant kreativ, noe som sårt trengs i dette laget. Men det hjelper ikke en tøddel om ikke han legger ned en mye større innsats med beina og viser 100 ganger mer vilje og ja, konsentrasjon. Barmen og Haugen skuffer skikkelig i går, unguttene ser ut til å bli fornøyde med bare å få spille, men det er jo da de virkelig må trå til.


Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on September 17, 2012, 01:07:33 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 16, 2012, 19:43:37 PM
Jeg skjønner ikke helt kritikken mot at Brann satset på å legge seg lavt. Det så da ikke ut som om det var det de prøvde på? En ting er at det var en del blemmer og dårlige valg utpå der, men jeg fikk ikke inntrykk av at de prøvde å gå defensivt ut. Eller er det bare jeg som har oppfattet kampbildet feil?



Jeg er enig, synes ikke vi la oss spesielt lavt sammenlignet med andre bortekamper.
Vi var ikke gode, men det er ikke synonymt med å ligge lavt.


Det er vel ikke første gang i år at folk her inne på forumet beskylder Skars for å være feig selv om det er spillerne som svikter og ikke nødvendigvis taktikken som er defensiv.

Markmus

På Stadion står laget mye høyere enn hva det gjør på bortebane. Det er uomtvistelig. Om det er taktikk eller ikke skal jeg ikke være for bastant på, men det må i alle fall korrigeres. Ulf fikk ha ball langt inne på vår halvdel og enhver klarering fra vår side endte opp med tilbakespill til Ulf siden vi ikke hadde mannskap oppe i banen.

Vi har ikke et godt nok mannskap til å ligge så lavt. Uansett. Vi er så offensivt fremtunge hva mannskap angår at det er galskap å ikke stå høyt. Personlige feil og dårlige valg får store konsekvenser defensivt. Teiteste jeg så i går var at forsvarsledd og midtbaneledd la seg langt ned på og utenfor 16m-streken vår. Fakiri og to andre løp konsekvent tilbake mot boksen og ingen av dem fattet interesse i Ulf-ballføreren som kom løpende bak dem. Endte med langskudd som i mange andre tilfeller.
Ka du ve?

d12m

Quote from: Markmus on September 17, 2012, 15:36:56 PM
På Stadion står laget mye høyere enn hva det gjør på bortebane. Det er uomtvistelig. Om det er taktikk eller ikke skal jeg ikke være for bastant på, men det må i alle fall korrigeres.


Samtidig er gjerne motstanderen hakket mer defensivt rettet på Stadda enn når de har hjemmebane, så det gjør det nok enklere for Brann å stå høyere.

Er skikkelig nervøs for cupkampen, med spill ala søndag så lukter det Follo-RBK-kopi

Go Up