• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Spørjemålet er då kven som kunne ha vore aktuell. Eit openbart val i Moi frå Sarpsborg er vekke pga Molde har sikra seg han. Me har nok brukt pengar på dei me allereie har sikra oss og har neppe mykje attende for ytterlegare forsterkingar. Det er ikkje heller slikt at det flommar over av gode kantspelarar heller.

Belfort

Quote from: Hatleking on March 22, 2014, 10:21:40 AM
Spørjemålet er då kven som kunne ha vore aktuell. Eit openbart val i Moi frå Sarpsborg er vekke pga Molde har sikra seg han. Me har nok brukt pengar på dei me allereie har sikra oss og har neppe mykje attende for ytterlegare forsterkingar. Det er ikkje heller slikt at det flommar over av gode kantspelarar heller.


Lundevall i GIF var jo Norling interessert tidligerere i år, spørs om ikke denne interessen bør tas opp igjen

Spelaren

Quote from: Belfort on March 22, 2014, 10:27:55 AM
Quote from: Hatleking on March 22, 2014, 10:21:40 AM
Spørjemålet er då kven som kunne ha vore aktuell. Eit openbart val i Moi frå Sarpsborg er vekke pga Molde har sikra seg han. Me har nok brukt pengar på dei me allereie har sikra oss og har neppe mykje attende for ytterlegare forsterkingar. Det er ikkje heller slikt at det flommar over av gode kantspelarar heller.


Lundevall i GIF var jo Norling interessert tidligerere i år, spørs om ikke denne interessen bør tas opp igjen


For dyr, kanskje? Orlov blei jo dyr nok, og med GIFs manglende salgsvilje måtte det litt for mykje $ på bordet til at det var aktuelt.
Gå av.

Kagain

...problemet videre vil vel være at GIF klarte å skvise Brann for en ganske solid sum med penger. Det vil jo være naturlig å anta at de da vet at Brann er skvisbare, og dermed presser prisen på Lundevall opp om SK Brann kommer og banker på overgangsdøren...

Nixon

Quote from: Kagain on March 22, 2014, 14:31:18 PM
...problemet videre vil vel være at GIF klarte å skvise Brann for en ganske solid sum med penger. Det vil jo være naturlig å anta at de da vet at Brann er skvisbare, og dermed presser prisen på Lundevall opp om SK Brann kommer og banker på overgangsdøren...


I et intervju med Orlov forleden fikk man nesten i inntrykk av at GIF kanskje ikke hadde gitt Orlov ny kontrakt. Han hadde i alle fall ikke hørt noe fra de. Så svenskene var sikkert veldig godt fornøyd med handelen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Dette laget skriker etter kvalitet på midten.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on March 22, 2014, 14:38:36 PM
Dette laget skriker etter kvalitet på midten.


Bare å legge bort prinsippet om spiller inn=spiller ut.
Neste uke må det komme inn et alternativ på midten

nero

Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Ja, det er ikke noe nytt, men jeg tviler på at det kommer noen nå, så vi får håpe det bedrer seg utover sesongen. Hvis ikke må vi ha inn en med pur kvalitet til sommeren, ellers er det bare å droppe medaljeplaner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Badji Haugen er i teorien mer enn nok, men Haugen har rett og slett ikke grepet muligheten han nä har til ä virkelig sette sitt preg pä brann og tippeligaen. Han mä heve seg enormt. Da hadde det ikke värt nödvendig ä hente kvalitet sentralt, for backup spillere har vi vel mer enn nok av (soko, El fakiri og Barmen) Hentes det topp klasse til midtbanen er det Haugen som blir dyttet ned i backupköen, han har egentlig kke fortjent annet med det han har vist sälangt i är.

tsrqpo

Ingen tvil om at vi hadde vert farligere med en type som Barrantes til å bryte gjennom forsvar.  Vi har såpass mye ballbesittelse på motstanderenes halvdel, ar vi burde produseet flere kjangser.

krakra

Hvilken mulighet? Vi har jo ikke spilt en eneste tellende kamp ennå.

haak

Haugen har nok ikke hatt en optimal oppkjøring men jeg tror dessverre han ikke har potensial til å bli den klasse vi trenger på sentral midtbane. Det er mye i Badji`s spill som gjør at han trolig vil ta nødvendige steg. Vi burde så avgjort ha hentet inn en topp klasse spiller i denne posisjonen og vi burde ha benyttet Mohn-midler til å gjøre akkurat det. En midtbanespiller som også scorer en del mål iom at Badji og Haugen ikke akkurat gir mange mål fra midtbaneposisjonen.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er redd for at det er urealistisk med nye spillere inn før vinduet stenger, men det er liten tvil om at vi bør legge en del innsats inn i speidingen frem mot sommervinduet. Da trenger vi cirka to nye spillere som går rett inn på førstelaget: En eller to forsterkninger på midtbanen og kanskje en ny spiss. Det vil vise seg i løpet av vårsesongen hvor behovet er størst.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Er ikke sentral midt det er viktigst med bedre spillere Det er på begge kantene
Slik troppen er i dag begynner jeg å lure på om det ikke hadde vært bedre å spille en slags 4-3-1-2 formasjon. Backene kan holde bredden. Badji litt dyp og Haugen Barmen litt over alt. Uten sammenligning for øvrig vil det si litt slik som Liverpool spiller for tiden.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

haak

Jeg drømmer fortsatt om at det skal komme en spiller i  "Pontius Farnerud"- klasse på midten.
En Amin Askar i form og Kristoffer Larsen som tar nye steg bør holde på kantene.
Tror også at Erdin Demir kan være et alternativ på venstre kant.

Gulløl

Klipp fra artikkel fra i dag:



http://gd.se/sport/fotboll/gefleif/1.6988248-han-vill-fortsatta-vara-stottepelare?m=print
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Quote from: haak on March 23, 2014, 19:28:01 PM
Jeg drømmer fortsatt om at det skal komme en spiller i  "Pontius Farnerud"- klasse på midten.
En Amin Askar i form og Kristoffer Larsen som tar nye steg bør holde på kantene.
Tror også at Erdin Demir kan være et alternativ på venstre kant.

Pdd er vell Erdin Demir kanskje det beste alternativet på Vk. Han har fart og en god innleggsfot. At teknikken er så som så er vi jo vant til i skb.

Corran

Askar har ikke vist nok i fjor og at Larsen skal ta nye steg er jeg begynt å gi opp. Men eg håper av hele mitt hjerte at jeg tar feil
Uansett er kantene vår største svakhet. Vi har askar som jeg aldri har vært særlig imponert over og 3 unge gutter (Larsen, Skaanes og Hansson) 1 av de unge virker på meg å slite med å få det til på øverste nivå. Ser ikke helt at han tar steget og de to andre har aldri prøvd seg på øverste nivå og vil uansett svinge voldsomt i kvalitet.
Men hjelpe meg, om jeg tar feil i min negativitet så er jeg den som jubler høyest :-)
Så med tanke på de svake kantene vi har så ser jeg ikke at sentral midt skal prioriteres før kant om en skal handle.
Samtidig tror jeg at Norling/Brann sin plan nå er å se hvem som griper sjansen og hvem som ikke gjør det fram mot sommervinduet og at det er et par plasser som kommer til å bli forsterket da
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Enig med deg. Larsen har et voldsomt potensial, men får han det ut? Virker som han altid skal inn i banen istede for å komme seg rundt på kant. Han trekker inn å venter på mannen med trefoten. Får håpe at det kommer i år, at Norling trykker på de rette knappene. En venstrekant hadde vært fint, og han bør være venstrefotet. Når det gjelder sentral midt har vi vell grei dekning, men ikke dekningen til en gullkandidat.
For mange spillere i troppen fører vell fort til misnøye også, uttalte ikke Norling at han foretrakk en litt liten tropp eller er det eg som har misforstått?

Jose Arrogantio

March 24, 2014, 04:23:05 AM #5320 Last Edit: March 24, 2014, 04:24:54 AM by Jose Arrogantio
Norling foretrekker 20 utespillere.

Belfort

Da er listen lagt. Rolf Barmen lover en kanongod spiller i hvert overgangsvindu
Dette blir spennende! ( kilde: vestlandsrevyen)

dudo

Hm. Da har vi allerede fått stjernen dette vinduet i Demidov. Mer av slikt er gull!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Dette har jeg hørt før et eller annet sted... Hmmmm, jo og så var det et eller annet med hyller. Lett å la seg lure av mannen som mener at 10 000 brannmedlemmer er realistisk. Kanskje det er disse pengene han skal kjøpe kanonspileren for:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

nero

Jeg vet ikke jeg, men personlig har jeg begynt å ta alt Barmen sier med en klype salt.
Lions led by donkeys.

Gepard

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/solgt-for-30-millioner-i-2011-gar-gratis-til-godset/5181392.html

Ser ut som en skikkelig klassespiss Godset har skaffet seg der. Må si jeg savner prikken over i-en i Branns overgangsvindu også. Demidov klasse, Orlov ok og Hanstveit forventet. Det skulle komt en slugger til...

dudo

Ja, det ser heisent ut. Jeg vet ingenting om fyren utover at jeg hadde blitt enormt entusiastisk om han skulle til Brann. To mål og en assist på sin første omgang for Godset kart seg høre, nesten uansett hvem de spilte mot.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ser Godsetfansen på nettet beskriver signeringen som en 50/50-signering. En spiller som kan bli veldig god, men som overhodet ikke er noen garantert suksess og fort kan floppe helt. Får håpe det sistnevnte, selv om Deila er ekstremt dyktig til å få ut det potensialet som bor i spillerne de henter.

Tom C

Nå har han jo såvidt jeg har fått med meg ennå ikke signert for godset, men de har en gentelemans agreement. Og som vi alle vet, så er det ikke alltid at slike avtaler er verdt papiret de ikke ennå er skrevet på...
Aldri mer Obos....

Zolkan

Joshua King kunne vel trengt en oppsving på karrieren sin.

Kjell249

Quote from: Tom C on March 25, 2014, 12:18:49 PM
Nå har han jo såvidt jeg har fått med meg ennå ikke signert for godset, men de har en gentelemans agreement. Og som vi alle vet, så er det ikke alltid at slike avtaler er verdt papiret de ikke ennå er skrevet på...
har RBH begynt å gjøre strøjobber for Godset?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Det virker som en typisk overgang for den klubben ja. Brann er fortsatt de glade amatører i forhold til hvordan det jobbes i Jostein Flo-klubben.

Kagain

Ja, det er nesten litt forunderlig det der. De tar inn folk, gode folk. De yter godt, blir solgt videre. Selv lånesigneringene deres er som regel gode (finnes garantert unntak). Nå har de vel gjort en god ting gjennom å få til samarbeidsavtalen med City, men like fullt: det burde da vært mulig interesse for Brann også i sånne anledninger?

Lasaron

Kanskje gode klubber har vært trygge på at gode spillere vil få god utvikling under dyktige Deila? Derfor utlån til Godset? Vi har hatt Skarsfjord, og det er klart at gode klubber ikke var så hypp på å låne ut sine spillere til oss da.

Forøvrig er jeg mot å låne.
Tren på langskudd

Kagain

Jeg tror at om lånene er av en annen kvalitet og et par-tre hyller over der vi har hentet våre lånesigneringer så kan det ha sin misjon. For å pushe de som er i klubben allerede og gi hardt tiltrengt førstehjelp om det er noen banehalvdeler som ligger der som åpne, pulserende sår...

Gulløl

Tomasz Sokolowski ut av stallen i dag. Da går eg ut frå at Brann i all hemmelighet har jobbet parallelt med en erstatter til sentral midtbane der vi er tynnest besatt. Kva med Ruben Yttergård Jenssen som ble lansert i oktober i fjor ?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6938147.ece

Brann bør da være et bedre alternativ en å stort sett slite benken i 2. Bundesliga for Kaiserslautern ??
Av 27 kamper i år har han han kun 12 kamper fra start og 4 innhopp. Kaiserlautern ser også ut å ha mistet sjansen til å rykke opp i Bundesliga med tre lag foran seg på tabellen og 10 poeng opp til serielederen og kun 7 kamper igjen å spille.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Tror også at vi kan få presentert en spiller før mandag nå når Soko er ute.

aleksanderhjelleseth

Det skjer ikke. Vi tar det til sommeren.

Kjell249

Jeg er ganske sikker på at vi får presentert en ny spiller i løpet av få dager. RYJ hadde vært herlig, og tilført laget mye! Realistisk kommer det en svenske.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

StuckedPaaOstlandet

Tviler på vi henter noen fra konkurerende klubber siden det er så sent i overgangsvinduet, men skal ikke se bort fra at vi kanskje får inn en kant eller midtbane spiller på lån eller henter en som ikke får spille i en større liga. Jeg har tro på at noen kommer inn, med Sokolowski ute er det veldig tynt på midtbanen om det bare skulle komme en skade.

Belfort

Blir mer overrasket hvis det ikke kommer inn noen nå mtp på hvor syltynn midtbanen er. Skader og formsvikt her vil bli skjebnesvangert.

Spelaren

Søramerikansk hasteimport signert mannen i rosa dress. 0 mål, ein halv målgivende og kort i fleng. Forsvinner i sommer og dukker opp på kontinentet som skytterkonge og spiehlfurher for eit brukbart lag neste vinter.
Gå av.

Lasaron

Blir det syltynt uten Soko? Hvor god er han? Følgende spillere vil sannsynligvis gjøre det bedre på sentral midt i vår:
Barmen, Badji, Haugen, Fakiri, Skaanes. Kanskje til og med Hanstveit. Ser ikke at dette skal utløse et panikkjøp. Vente til sommeren.
Tren på langskudd

Kjell249

Quote from: Lasaron on March 28, 2014, 13:43:19 PM
Blir det syltynt uten Soko? Hvor god er han? Følgende spillere vil sannsynligvis gjøre det bedre på sentral midt i vår:
Barmen, Badji, Haugen, Fakiri, Skaanes. Kanskje til og med Hanstveit. Ser ikke at dette skal utløse et panikkjøp. Vente til sommeren.
Dette er syltynt. I tillegg kommer Badji til å være borte 5-6 kamper i forbindelse med VM. Ingen av de gjenværende sentrale midtbanespillerne ville vært selvskreven på noen av de andre tippeligalagene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

March 28, 2014, 15:00:38 PM #5345 Last Edit: March 28, 2014, 15:08:12 PM by krakra
Senegal skal da ikke til VM?

Vi har også Demidov i bakhånd på midten. Et mye bedre alternativ enn Hanstveit som vel knapt har spilt midtbane overhodet på seniornivå.

Jeg ser for meg at Birkelund kommer hjem nå. Det vil være en god løsning som sikrer bredden som en rimelig penge, som samtidig kan forsterke oss allerede nå, men særlig på lang sikt. Det andre alternativet er å hente en skikkelig kvalitetsspiller.

Den dårlige løsningen ville vært å hente Kind Bendiksen for det TIL krever. Skal vi hente en ny midtbanespiller i samme sjikte som Haugen og Badji bør han enten være ung eller ikke koste mer enn rundt millionen.

dudo

Quote from: Kjell249 on March 28, 2014, 14:59:32 PMDette er syltynt. I tillegg kommer Badji til å være borte 5-6 kamper i forbindelse med VM.

Han får vær så god jobbe mellom tv-kampene han som alle andre!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on March 28, 2014, 15:00:38 PM
Jeg ser for meg at Birkelund kommer hjem nå. Det vil være en god løsning som sikrer bredden som en rimelig penge, som samtidig kan forsterke oss allerede nå, men særlig på lang sikt. Det andre alternativet er å hente en skikkelig kvalitetsspiller.

Den dårlige løsningen ville vært å hente Kind Bendiksen for det TIL krever. Skal vi hente en ny midtbanespiller i samme sjikte som Haugen og Badji bør han enten være ung eller ikke koste mer enn rundt millionen.


Helt enig. Birkelund eller landslagsklasse type RYJ. Helst det siste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

My bad, og det var gode nyheter. Må ha hatt mareritt om Haugen og Barmen på midten...

Poenget er uansett det samme. Kvaliteten er for lav sentralt og kvantiteten for lav på kantene. Forsterkning på en av de to plassene hadde hatt mye å si for utfallet av vårsesongen.

Birkelund er bortkastet. Som Dudo har skrevt før vil han bare forsterke andre laget, og der skal vi ikke bruke penger.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Quote from: Kjell249 on March 28, 2014, 15:19:04 PM
Birkelund er bortkastet. Som Dudo har skrevt før vil han bare forsterke andre laget, og der skal vi ikke bruke penger.


Dette vet trolig Brann mer om enn oss. Det er på ingen måte sikkert at Birkelund er bortkastet, han har vært på benken i viktige seriekamper og trent med a-laget til St.Etienne, i tillegg til å ha spilt treningskamper for a-laget. Hvis en eksempelvis tar RYJ har han etter å ha slitt innledningsvis etterhvert klart å spille seg inn på et 2.Bundesligalag. Nivåforskjellen på 2.Bundesliga og toppen av Ligue 1 er selvsagt stor.

Jeg tror færre ville vært skeptiske til Birkelund hvis han eksempelvis hadde vært fast på Newcastles reservelag og hadde sittet på benken i et par PL-kamper.

Go Up