• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Hadde sansen for Bentley da han var her, og han var jo blant de som skapte mest på laget, til tross for sine mangler og dårlig form. Så ja takk om han ikke blir for dyr.

Xminator

For å si det slik, Bentley er ikke noen typisk bakromsspiller og dribleving. Samtidig vil han nok også få ballen fortere fra seg om bevegelsene ellers i laget er bedre. Som Guastavino likte han å vente til han fant de gode løsningene, noe som på ett stillestående Brann for ofte endte med piruetter og støttepasninger - eller balltap.

viks

Bentley er jo en typisk 4-3-3/4-2-3-1 ving.

Ser for meg høy ubalanse i laget faktor med han på kant i 442. Ikke noe å trakte etter i mine øyne.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ZsoltKorcsmar

Bentley er som Young i United; stanser spillet, dårlig til å utfordre, bruker lengre tid på å fatte valg enn medspillerne osv, men dukker opp og scorer noen viktige/flotte mål i blant.

Et konstant irritasjonsmoment man river seg i håret av og aldri blir klok på. Nei takk!

Klaus_Brann

La oss nå ikke bekymre oss for Bentley. Han kan Odd hente tilbake. Blir svært overrasket om kungen henter han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Ja, og så er det vel ikke helt usannsynlig at Odd vurderer å få J. G. Solli tilbake igjen. Så det er vel slik at det blir noen gamle kjente i kampene ja.

Lasaron

Tren på langskudd

Churchill

Bentley har aldri værtgod nok for Brann. Nei takk
...we shall never surrender.

Xminator

Bentley var god nok i 2012 og om han ikke er fullstendig fysisk vrak etter Kinaturen så er han god nok i 2014 også. Brann med Bentley på venstre vil ta flere poeng enn Brann uten Bentley. Så enkelt ser jeg på den saken.

tsrqpo

Quote from: Xminator on February 15, 2014, 07:04:48 AM
Bentley var god nok i 2012 og om han ikke er fullstendig fysisk vrak etter Kinaturen så er han god nok i 2014 også. Brann med Bentley på venstre vil ta flere poeng enn Brann uten Bentley. Så enkelt ser jeg på den saken.


Du mener Bentley passer inn i systemet til Norling? Hurtig fremoverettet fotball? I mine øyne står han for treg ballbesittende fotball, med minimal fremgang. Norling beskriver Skaanes som urtypene for sitt system, og de er helt forskjellige typer fra Bentley.

Xminator

Bentley er en glimrende kontringsspiller, slik også Guastavino var. Dette inntrykket av en ballbesittende spiller har mest å gjøre med hvordan Brann spilte fotball på, eller skal vi heller si ikke hadde planlagte bevegelser. En pasningsspiller som Bentley vil blomstre i ett system der det er fastlagt spillemønster og mye bevegelser.

Huff

Quote from: Xminator on February 15, 2014, 10:47:22 AM
Bentley er en glimrende kontringsspiller, slik også Guastavino var. Dette inntrykket av en ballbesittende spiller har mest å gjøre med hvordan Brann spilte fotball på, eller skal vi heller si ikke hadde planlagte bevegelser. En pasningsspiller som Bentley vil blomstre i ett system der det er fastlagt spillemønster og mye bevegelser.


Denne kjøper jeg ikke. Odd hadde vel i motsetning til Brann en plan over sitt angrepsspill da Bentey var i klubben, også her ble han svært ofte kritisert for å til stadighet ødelegge angrep ved å stoppe opp og somle med ballen. Sammen med ustabile prestasjoner var dette hovedankepunktet mot Bentley i Odd.

aleksanderhjelleseth

Bentley er ikke en glimrene kontringspiller. Men han har en heftig venstrefot. Det er vell det.

skuteviken

Ja enig med flertallet her, Bentley led under omstendinghetene sist han var her, og uflaks. MTP. det han har bevist i sin karriere er han tiltrengt på venstresiden vår.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

viks

Quote from: skuteviken on February 15, 2014, 13:02:42 PM
Ja enig med flertallet her, Bentley led under omstendinghetene sist han var her, og uflaks. MTP. det han har bevist i sin karriere er han tiltrengt på venstresiden vår.


Siden han er så sårt tiltrengt som du mener kan du kanskje fremlegge noen fotball faglige vurderinger av hans kvaliteter som spiller opp i mot vår nye spillestil og beskrive hvorfor han vil passe inn som en boks til boks kantspiller i 442 ala Norling?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Corran

Bentley var dritt når han var her og tviler sterkt på at han er bedre en de vi i dag har
Ingen soleklar forsterkning. Ikke ung og lovende
Nei Takk
Virker som om at det er nok for en middels/dårlig spiller å komme seg ut av landet og mislykkes og så har alle glemt kor de irriterte seg over ham og vil ha ham tilbake.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Bentley var ikke dritt her. Han hadde en dårlig start grunnet skade, og på grunn av dette og summen det kostet Brann å hente ham, så ble det en kultur blant supporterne å kritisere ham for hver fot han tråkket feil, og han ble undervurdert. Fakta er at han var blant dem som skapte mest på laget, og var ikke noe særlig verre defensivt enn alternativene.

Er ikke sikker på om han vil fungere så godt i en 4-4-2 a'la hva Norling vil, så ikke sikker på om han er rette mann her eller ikke, dog.

viks

Vi må handle de riktige spillertypene for vår spillestil. Ikke handle spillere bare for at de er gode.

Masse eksempler på spillere som er begrenset ferdighetsmessig men som lykkes fordi spillestilen til laget deres kler ferdighetene deres som hånd i hanske.

Tilsvarende er det også masse eksempler på spillere som er ekstremt dyktige, men som under presterer fordi ferdighetene deres ikke kommer til sin rett på grunn av lagets spillestil.

Jeg er rimelig overbevist om at Bentley god eller ikke god - ikke passer inn i vår nye spillestil.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lasaron

Bentley kunne passet som møtende spiss i en kjip 4-5-1-formasjon.
Tren på langskudd

Sindre32

Bentley kunne ha passet som en annen kant enn de vi allerede har. Hvis han er gratis, er det ikke mye å lure på, styrke troppen vår vil han absolutt gjøre. Som garantert førstevalg er en annen sak.

krakra

Gratis? Demidov var "gratis", men nok en av de dyreste signeringene de siste årene. Bentley tjente store penger sist han var her og har uttalt at det er en viktig faktor for ham. Så han blir nok ikke gratis.

Sindre32

Det bør være innenfor visse rammer, ellers uaktuelt. Men det er ingen grunn til ikke å forhøre seg hvis selv Odd er på banen. Odd blir uansett ingen god økonomisk løsning for Bentley, vi bør uansett kunne overgå dem. Strekke oss lang er en annen sak, og Demidov er selvsagt i en helt annen klasse.

ostraume

Om Skaanes og Larsen er "urtypene" til Norling så er det vel ikke særlig kontroversielt å påstå at Bentley ikke er det. Piruetter og skjerming av ball kan være vel og bra, men med måte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Bør det ikke skje noe med Sokolowski før de drar til La Manga? Eller skal han bli med der for å nekte å spille kamper?
Tren på langskudd

Gulløl

Brann reiser til La Manga i morgen. Om ikke Soko er med i den troppen er det vel noe på gang. På tide at brann.no offentliggjort troppen som reiser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Nå har Brann laget en sak på hvilke ungdommer som skal være med. Og utenom det skal jo i utgangspunktet alle i A-stallen være med. Så det er vel ingen grunn til at de skal lage en ny sak på troppen som reiser nedover. Så lenge vi ikke hører noe skal sikkert alle være med.
Rød makt på Hansa

Churchill

Side opp og side ned med Bentley. Selv om han er gratis i anskaffelse, er det ingen vits i å kaste bort lønnsmidler på en spiller som absolutt ikke passer inn i Branns nye spillestil. Mannen har like mye fremdrift som en Mercedes på glatt underlag. Stasjonsvogn 1991 modell uten 4matic!!! Utlending er han og.
...we shall never surrender.

Kjell249

Håper det snart blir en avklaring rundt Soko, slik at vi kan få inn en ny sentral midtbanespiller.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Churchill on February 17, 2014, 20:11:51 PM
Utlending er han og.


Ikke i følge regelementet. Han ville ikke gått inn på noen kvote.

Bruiser

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Morrison-blir-ikke-Start-spiller-420466_1.snd#.UwKEfIWzkfE

Jason Morrison er bosman, og jævla god; når han er frisk. Lahangt bedre enn Sokolowski, men spørs om vi skal bytte eitt kjeks med eit anna. Passer som støpt i den defensive rolla framfor midtstopperane til å bryte pasninger og generelt plage vettet av motstanderen. Så spørs det om han er frisk nok, og om han passer inn i 4-4-2'ern til Norling. Nokon som veit om Norling like å endre formasjon under kamp?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

Den andre sentrale midtbane spilleren Start jobber med. La oss håpe det er Soko, han kan muligens prestere bra under Mjelde.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on February 17, 2014, 23:26:06 PM
Den andre sentrale midtbane spilleren Start jobber med. La oss håpe det er Soko, han kan muligens prestere bra under Mjelde.


Vi kan jo håpe, men jeg vil anta at Starts ambisjoner for året blir å stabilisere seg rundt midt på tabellen. Soko blir neppe vurdert som god nok av slike klubber, og med hans skadehistorikk er jeg jaggu meg ikke sikker på om bunnlagene vil ha han heller. Det skal bli spennende å se hvor interessen for Soko evt kommer fra, jeg frykter at han blir hos oss ut sesongen fordi ingen TL-klubber vil ha han.

Ricky

Bryne (!) jobber med kontraktsløse Somen Tchoyi, melder Stavanger Aftenblad.. Han er en 83-modell, altså ett år eldre enn Erik Huseklepp.

Skal vi ha inn en rutinert midtbanespiller, så ville jeg heller gått for ham enn Olofinjana, for å si det sånn.

Lasaron

Har spilt fint lite de siste årene. Tar heller Birkelund. Men nå later det til at Soko blir værende. Sikkert ingen eliteserieklubber som vil ha ham.
Tren på langskudd

Kagain

...og kan du klandre dem? Da får vi bare håpe at han får en ny vår og sommer under Norling. Kan han avgjøre en kamp eller to i favør Brann, så får det være godt nok tenker jeg.

Huff

Quote from: Røde Mor on February 20, 2014, 07:14:11 AM
...og kan du klandre dem? Da får vi bare håpe at han får en ny vår og sommer under Norling. Kan han avgjøre en kamp eller to i favør Brann, så får det være godt nok tenker jeg.


Jeg tror følgende spillere er før han i køen på sentral midtbane: Badji, Haugen, Barmen, Demidov, Fakiri. mao tror jeg ikke han vil få spille.

Leffen

Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 20:08:17 PM
Har spilt fint lite de siste årene. Tar heller Birkelund.


Litt som med Demidov altså. Husk at Tchoyi var god i Premier League så sent som i 2012. Han er nok mer enn god nok for tippeligaen i dag.

Lasaron

Quote from: Leffen on February 20, 2014, 09:54:07 AM
Quote from: Lasaron on February 19, 2014, 20:08:17 PM
Har spilt fint lite de siste årene. Tar heller Birkelund.


Litt som med Demidov altså. Husk at Tchoyi var god i Premier League så sent som i 2012. Han er nok mer enn god nok for tippeligaen i dag.


Fra og med 12/13-sesongen har Demidov spilt 17 kamper i Bundesliga og Primera Division, mens Somen har 4 kamper i Bundesliga. I høst var Demidov ute i kulden i Anzhi, mens Somen spilte uvisst mye i Malaysia. Alt ifølge wikipedia.
Demidov er tre år yngre, og allment sett på som en klar forsterkning av forsvaret vårt. Somen er 31 år og neppe bedre på sentral midt enn de vi allerede har (aktuell for Bryne).
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Huff on February 20, 2014, 09:13:40 AM

Jeg tror følgende spillere er før han i køen på sentral midtbane: Badji, Haugen, Barmen, Demidov, Fakiri. mao tror jeg ikke han vil få spille.


Det har du nok helt rett i. Jeg bare ønsker han lykke til om han skal fortsatt være i klubben. At han kan gjøre en forskjell. Både for hans og vår del.

tsrqpo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7184829.ece

Hønefoss interessert i Soko, men Soko avventer i håp om å finne seg en eliteserieklubb.

huleste

Det kan han bare drite i! Han bør være glad for at Hønefoss vil ha han. Adjø!

ostraume

Det er jo bra at jan har alternativer, betyr trolig at han forsvinner snart.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det får vi håpe. For vi må nok bruke litt tid på å få inn erstatteren og det er ikke så lenge igjen av oppkjøringen. Håper han signerer i løpet av neste uke.

Gulløl

February 21, 2014, 17:01:58 PM #5193 Last Edit: February 21, 2014, 17:06:55 PM by Gulløl
Soko taper nok en god del penger på å spille for Hønefoss resten av sesongen. Men fotball karrieren er vel viktigst så han tar vel snart et valg i forhold til det. Vi får se etter sydenturen.

Kanskje han først vil prøve å bevise noe i søndagens kamp mot Aalesund der han muligens får spille 90 minutter siden reservene blir prioritert i den kampen. Var vel slik at alle i stallen skulle få ca.1,5 kamp på La Manga.

Går han til Hønefoss kommer han til en klubb som har en bra mulighet til å gå rett opp igjen. Mikroskopiske sjanser for at en eliteserieklubb vil ha han. Det er vel bare Start og Stabæk som jakter en sentral midtbanespiller av de klubbene som er forventet å havne et stykke ned på tabellen, men de ser ut til å sikte høyere på kvalitet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Har han bittelitt selvinnsikt ser han at karrieren er forbi der den engang kunne blitt til noe og signerer for HBK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

I så fall har me då Badji, Haugen, Barmen i tillegg til spelarar som helst spelar i andre posisjonar i Skaanes, Demidov og Hanstveit som alternativ til dei to sentrale midtbaneplassane. Me bør med andre ord ha inn ein god erstattar.

Korleis går det med Lehne Olsen eigentleg?

Lasaron

Quote from: Hatleking on February 22, 2014, 11:56:40 AM
I så fall har me då Badji, Haugen, Barmen i tillegg til spelarar som helst spelar i andre posisjonar i Skaanes, Demidov og Hanstveit som alternativ til dei to sentrale midtbaneplassane. Me bør med andre ord ha inn ein god erstattar.

Korleis går det med Lehne Olsen eigentleg?


Du glemte Fakiri. Ellers kan, som sagt, Birkelund være på vei inn.
Tren på langskudd

Hatleking

Ja, Fakiri er òg eit av dei mindre alternativa. Meinte forresten Kind Bendiksen, ikkje Lehne Olsen.

Gulløl

February 22, 2014, 16:54:10 PM #5198 Last Edit: February 22, 2014, 16:56:00 PM by Gulløl
TIL er i en knallhard økonomisk situasjon, må kutte hele 17 millioner. Spørs om de har råd til å si nei til 2-3 millioner for Kind Bendiksen, om noen måneder kan han gå gratis. Om Brann er interessert i han eller sikter enda høyere når Soko forsvinner har det vel ikke kommet noe info om.

http://www.nordlys.no/sporten/til/article7182612.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

viks

Krysser fingre for at Soko erkjenner at han ikke har noen fremtid her, og pigger avgårde til Hønefoss. Blir ikke mye spilletid på ham her i år, og jeg tror budsjettet er presset nå med tanke på antall spillere på kontrakt.

Er ikke sikker på at han blir erstattet om han stikker nå. Mulig vi vil holde muligheter åpne til å handle i sommer også. Er ofte mer tilgjengelige spillere da, og folk på utgående kontrakter som Kind Bendiksen som kan gå billigere.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up