• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Vi skal selvfølgelig ha backup på midten, men vi skal ikke betale backupspillerne 1,5 millioner i året.

Vi betalte rundt 5-6 millioner for Badji og de fleste syntes det var i overkant. Og at Olof fortsatt er en klassespiller er mildt sagt usikkert, men ser at du har satt det som et premiss.

dr_cyanid

Diskusjonen om hvorvidt Olofinjana er god nok burde legges til side. Han er mer enn god nok til å bekle en fast posisjon på Branns midtbane. Dette helt uavhengig av spillesystem. Det som imidlertid kan være et problem er likhetene med Badji. Men hva kan ikke Badji og co lære av en spiller med den erfaringen?

Sesongen er lang. Skader, karantener, landslagsoppdrag, ev spillersalg lurer i det fjerne. En klubb som ønsker å kjempe i toppen bør ha dobbel dekning med kvalitet i alle posisjoner. Gjerne med en miks av gammelt og ungt. Når Soko likevel skal ut må jo Olof være et udiskutabelt bytte. Fortell ellers hvilke spillere som vi kan få gratis som har samme kvaliteter til tilsvarende lønn? Han vil være en farsfigur, ledestjerne og en læremester,  ikke minst for uferdige Badji, Barmen og de andre unge, eks Drame.

krakra

Hvordan i all verden er det en diskusjon som kan legges til side? Hva baserer du det på?

Hvilke klubber har dobbelt dekning med kvalitet i alle posisjoner?

dr_cyanid

Hvor gode er egentlig Badji, Barmen, Haugen og Sokolowski? Hvor mange av topp fem lagene i fjorårets sesong vil du finne plass til dem på? Baserer det vel på fjorårets innsats fra nevnte kvartett, samt de kvaliteter jeg vet Olof har.

Tja. RBK og Molde har vel tilnærmet dobbel dekning. Er det ikke disse vi skal ta opp kampen med?

krakra

Hvem er kvalitetsspillerne som utgjør den dobbelte dekningen på Moldes spissplass, kant og sentrale midtbane? Badji og Haugen hadde fått spilletid på denne midtbanen.

Hvem er kvalitetsspillerne som utgjør den dobbelte dekningen på kant, back og keeperplass for RBK?

Gulløl

February 04, 2014, 21:44:14 PM #4955 Last Edit: February 04, 2014, 21:59:02 PM by Gulløl
Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:12:28 PM
Vi skal selvfølgelig ha backup på midten, men vi skal ikke betale backupspillerne 1,5 millioner i året.

Vi betalte rundt 5-6 millioner for Badji og de fleste syntes det var i overkant. Og at Olof fortsatt er en klassespiller er mildt sagt usikkert, men ser at du har satt det som et premiss.


Det er du som kaller en tredje sentral midtbanespiller pÃ¥ bra høyt nivÃ¥ for backup. Tror ingen topptrenere gjør det som sikter seg inn pÃ¥ medalje, de ser nødvendigheten i en lang sesong. Den fjerde sentrale midtbanespilleren ofte en lovende ung spiller kan kalles en backup, slik som Barmen. Men du holder vel fremdeles fast pÃ¥ at Badji og Haugen skal spille alle kampene i Ã¥r ?  Det at at en bør være fire sentrale midtbanespillere i en stall der tre holder et relativt høyt nivÃ¥ er ikke noe jeg har funnet opp, studerer gjerne stallene til RBK i gullÃ¥rene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dr_cyanid

Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:30:45 PM
Hvem er kvalitetsspillerne som utgjør den dobbelte dekningen på Moldes spissplass, kant og sentrale midtbane? Badji og Haugen hadde fått spilletid på denne midtbanen.

Hvem er kvalitetsspillerne som utgjør den dobbelte dekningen på kant, back og keeperplass for RBK?

Gulløl

February 04, 2014, 21:49:51 PM #4957 Last Edit: February 04, 2014, 21:53:34 PM by Gulløl
Quote from: krakra on February 04, 2014, 20:45:41 PM
Mer enn god nok for Tippeligaen sa Walstad for åtte måneder siden uten å gjøre et fremstøt på spilleren. Handling sier mer enn ord vet du. Det er nok en grunn til at Seyi og Brann ikke er i kontakt vet du.
At han er vrakgods er diskutabelt. At han ikke holder mål har jeg ikke sagt, men skal det være verdt å signere ham må han være bedre enn de vi har. Kan du garantere meg at han er det? Blir det da samme garantien som du ga på at Hanstveit var en av de to signeringene vi ville gjøre i år? Eller at Mikkelsen helt sikkert ville forlate Brann?


Du må lese artiklene fra i fjor krakra før du uttaler deg. Både Walstad og andre i Brann har hatt kontakt med spilleren jevnlig. Så der tar du feil nok en gang.Det er ingen vits å gjøre noe ytterlige fremstøt når det ikke var aktuelt for spilleren å komme til Bergen og Brann på det tidspunktet. Situasjonen kan være annerledes nå. Oluf har sagt flere ganger at det kan være aktuelt å flytte tilbake til hjembyen til konen og avslutte karrieren i Brann.
At han er vrakgods i Championship er uinteressant. Hva nivå han holder i tippeligaen er avgjørende. Og da må jeg få lov til å lyte mer til Walstad/Mjelde en til krakra, ikke sant ;)
Kan selvfølgelig ikke garantere om han er bedre eller dårligere en de vi har akkurat som du ikke kan gi garantier for dine påstander som du også stadig vekk bommer på. Du har f.eks.over to år tatt grundig feil på Haugen en spiller som fremdeles er en middels tippeligaspiller vurdert på 83 plass av VG spillerbørs.
Har aldri gitt garantier på Hanstveit som kun en av to signeringer i år, er du helt på styr mann ?
Joda tror fremdeles Mikkelsen forlater Brann i år, de fleste vil jobbe med sin profesjon. Du gir garantier(for å bruke uttrykket ditt) for at han blir, det må du få lov til.
Typisk deg Ã¥ dra frem gamle diskusjoner nÃ¥r du er pÃ¥ vikende front i en diskusjon. Ha en god aften krakra  :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hva i all verden beviser en åtte måneder artikkel der Walstad sier at han er mer enn god nok for TL? For det første er det jo en vag påstand. Er "mer enn god nok for TL" det samme som en klassespiller på et medaljelag? Kan du garantere det? For det andre skal du jo følge lite med hvis du ikke vet at slike uttalelser sitter ganske løst. Hvorfor har aldri Brann gjort noe fremstøt hvis han er så fantastisk? Han har jo vært rimelig tilgjengelig. I fjor sommer var han kontraktsløs. Hvorfor kom ikke Brann med noe tilbud?

Jeg vil påstå at jeg treffer oftere på mine tips enn du med dine spinnville teorier.

krakra

Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 21:44:14 PM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:12:28 PM
Vi skal selvfølgelig ha backup på midten, men vi skal ikke betale backupspillerne 1,5 millioner i året.

Vi betalte rundt 5-6 millioner for Badji og de fleste syntes det var i overkant. Og at Olof fortsatt er en klassespiller er mildt sagt usikkert, men ser at du har satt det som et premiss.


Det er du som kaller en tredje sentral midtbanespiller pÃ¥ bra høyt nivÃ¥ for backup. Tror ingen topptrenere gjør det som sikter seg inn pÃ¥ medalje, de ser nødvendigheten i en lang sesong. Den fjerde setntrale midtbanespilleren ofte en lovende ung spiller kan kalles en backup, slik som Barmen. Men du holder vel fremdeles fast pÃ¥ at Badji og Haugen skal spille alle kampene i Ã¥r ?  Det at at en bør være fire sentrale midtbanespillere i en stall er ikke noe jeg har funnet opp, studerer gjerne stallene til RBK i gullÃ¥rene.
Hvis alle trenerne ser pÃ¥ dette som sÃ¥ viktig, og Olof er en fantastisk spiller burde det jo flomme over av tilbud fra TL-klubber og Brann burde ligge langflate. Men det er ikke tilfellet, er det vel? Det er bare lille Start som viser interesse, er det ikke? Og selv ikke de har gitt ham noe tilbud, har de vel? 

Hvorfor ser vi ikke en eneste annen TL-klubb som henter 30-åringer som backup og gir dem millionlønn?

krakra

February 04, 2014, 22:07:49 PM #4960 Last Edit: February 04, 2014, 22:15:53 PM by krakra
Quote from: dr_cyanid on February 04, 2014, 21:44:40 PM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:30:45 PM
Hvem er kvalitetsspillerne som utgjør den dobbelte dekningen på Moldes spissplass, kant og sentrale midtbane? Badji og Haugen hadde fått spilletid på denne midtbanen.

Hvem er kvalitetsspillerne som utgjør den dobbelte dekningen på kant, back og keeperplass for RBK?
Berg Hestad og Hoseth levert begge en halv god sesong i fjor og Hestad er snart 40 og vil åpenbart ikke være en fast spiller på midtbanen til Molde i år. Allerede i fjor startet Hestad bare fjorten kamper.

Jeg ba om listen over dobbelt dekning med kvalitetsspillere. Du har bare ramset opp spillerne de har i posisjonene. Hvilke av disse spillerne ville RBH fått skryt for å hente til Brann?

Ghimas, Gulbrandsen, Høiland, Mostrøm, Tripic, Berg Hestad, Hussain, �rlund, Lund Hansen og Mikkelsen ville iallefall ikke styrket oss. Chibuike er ikke særlig brukende som kant i Perrys system og Linnes er vel back.

Gulløl

Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:57:25 PM
Hva i all verden beviser en åtte måneder artikkel der Walstad sier at han er mer enn god nok for TL? For det første er det jo en vag påstand. Er "mer enn god nok for TL" det samme som en klassespiller på et medaljelag? Kan du garantere det? For det andre skal du jo følge lite med hvis du ikke vet at slike uttalelser sitter ganske løst. Hvorfor har aldri Brann gjort noe fremstøt hvis han er så fantastisk? Han har jo vært rimelig tilgjengelig. I fjor sommer var han kontraktsløs. Hvorfor kom ikke Brann med noe tilbud?

Jeg vil påstå at jeg treffer oftere på mine tips enn du med dine spinnville teorier.


Det er ikke bare den 8 måneder gamle artikkelen. Prøv google søk for hele fjoråret. Gidder ikke bruke te-skje.
Og ikke reduser det som Mjelde og Walstad mener til kun Walstad. Ledelsen i Start mener vel det samme siden de vil hente han. De har sett han på flere treninger og har vel bedre grunnlag en både meg og deg for å vurdere.
Fremstøt i fjor sommer ? Det har jeg allerede svart på. Ingen vits å diskutere mer når du ikke kommer med noe nytt og vrir og vrenger på tidligere innlegg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 22:15:01 PM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:57:25 PM
Hva i all verden beviser en åtte måneder artikkel der Walstad sier at han er mer enn god nok for TL? For det første er det jo en vag påstand. Er "mer enn god nok for TL" det samme som en klassespiller på et medaljelag? Kan du garantere det? For det andre skal du jo følge lite med hvis du ikke vet at slike uttalelser sitter ganske løst. Hvorfor har aldri Brann gjort noe fremstøt hvis han er så fantastisk? Han har jo vært rimelig tilgjengelig. I fjor sommer var han kontraktsløs. Hvorfor kom ikke Brann med noe tilbud?

Jeg vil påstå at jeg treffer oftere på mine tips enn du med dine spinnville teorier.


Det er ikke bare den 8 måneder gamle artikkelen. Prøv google søk for hele fjoråret. Gidder ikke bruke te-skje.
Og ikke reduser det som Mjelde og Walstad mener til kun Walstad. Ledelsen i Start mener vel det samme siden de vil hente han. De har sett han på flere treninger og har vel bedre grunnlag en både meg og deg for å vurdere.
Fremstøt i fjor sommer ? Det har jeg allerede svart på. Ingen vits å diskutere mer når du ikke kommer med noe nytt og vrir og vrenger på tidligere innlegg.
SÃ¥ vi skal lete pÃ¥ samme hylle som Start? Jeg trodde vi hadde litt mer ambisjoner enn Ã¥ overleve i Ã¥rets TL. 
Olof var klubbløs i sommer. Det var derfor han trente med Start. Det var derfor Start jobbet med å hente ham da. Det er en grunn til at vi ikke gjorde noe forsøk da og det er en grunn til at vi ikke har gjort noe fremstøt nå. Du lager et stort poeng av en uttalelse fra Walstad fordi han vet mer enn meg. Jeg ser mer på handlingene. Og det virker ikke som Brann er veldig interesserte i å hente Olof, gjør det?

viks

Det er heldigvis slutt på å hente spillere bare fordi de har et godt navn, har levert bra tidligere, eller vil være poppis-signeringer.

Norling har - i motsetning til tidligere trenere vil mange hevde, en klokkeklar filosofi. Hver rolle i laget/systemet er klart definert. Hvilke ferdigheter som kreves for å spille hvor likeså.

På samme måte kunne Nils Arne Eggen få Rosenborg spillere til å se ut som Messier i sitt system, mens de samme spillerne fallt fullstendig igjennom med få unntak når de kom til andre klubber.

Jeg tror ikke Oluf passer inn i Norlings system rett og slett.

Det og skulle gi et tredjevalg halvannen million i året er jo også galskap. Mon tro hva førstevalget vil kreve i lønn da når hans kontrakt skal reforhandles.

Oluf er ikke tema i Brann. Oluf er ikke en spillertype som passer inn i vår stil. Ei heller i vår profil i forhold til alder. Tror jeg.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Nei, det er jo egentlig en teit diskusjon. Skal erkjenne det. For Brann kommer ikke til å hente Olof. Det får være noens våte drøm. Jeg håper vi henter en langt mer spennende midtbanespiller hvis Soko forsvinner. Og det er jo ikke sikkert det heller.


Corran

Quote from: krakra on February 04, 2014, 22:19:35 PM
Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 22:15:01 PM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:57:25 PM
Hva i all verden beviser en åtte måneder artikkel der Walstad sier at han er mer enn god nok for TL? For det første er det jo en vag påstand. Er "mer enn god nok for TL" det samme som en klassespiller på et medaljelag? Kan du garantere det? For det andre skal du jo følge lite med hvis du ikke vet at slike uttalelser sitter ganske løst. Hvorfor har aldri Brann gjort noe fremstøt hvis han er så fantastisk? Han har jo vært rimelig tilgjengelig. I fjor sommer var han kontraktsløs. Hvorfor kom ikke Brann med noe tilbud?

Jeg vil påstå at jeg treffer oftere på mine tips enn du med dine spinnville teorier.


Det er ikke bare den 8 måneder gamle artikkelen. Prøv google søk for hele fjoråret. Gidder ikke bruke te-skje.
Og ikke reduser det som Mjelde og Walstad mener til kun Walstad. Ledelsen i Start mener vel det samme siden de vil hente han. De har sett han på flere treninger og har vel bedre grunnlag en både meg og deg for å vurdere.
Fremstøt i fjor sommer ? Det har jeg allerede svart på. Ingen vits å diskutere mer når du ikke kommer med noe nytt og vrir og vrenger på tidligere innlegg.
SÃ¥ vi skal lete pÃ¥ samme hylle som Start? Jeg trodde vi hadde litt mer ambisjoner enn Ã¥ overleve i Ã¥rets TL. 
Olof var klubbløs i sommer. Det var derfor han trente med Start. Det var derfor Start jobbet med å hente ham da. Det er en grunn til at vi ikke gjorde noe forsøk da og det er en grunn til at vi ikke har gjort noe fremstøt nå. Du lager et stort poeng av en uttalelse fra Walstad fordi han vet mer enn meg. Jeg ser mer på handlingene. Og det virker ikke som Brann er veldig interesserte i å hente Olof, gjør det?

Start jobbet ikke med Ã¥ hente Olof i fjor. Han var vel og trente sammen med dem om sommeren for Ã¥ trene seg opp (som mange proffer gjør i sommerferien sin rundt i diverse klubber) samt følge opp/snakke  om noen av sine akademispillere
Mjelde uttalte da at han godt kunne tenke seg ham for han holdt et meget høyt nivå og ville styrket alle TL lag

Ellers er jeg ambivalent til å skulle hente Olof. Han er begynt å dra på årene og vi har jo ikke alltid de beste erfaringene med gamle proffer som skal avslutte karrieren i Brann. Men for guds skyld er han god nok til å styrke oss så hvorfor ikke
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

February 05, 2014, 00:54:11 AM #4967 Last Edit: February 05, 2014, 01:13:14 AM by Gulløl
Quote from: Jose Arrogantio on February 05, 2014, 00:07:32 AM


Ja men vurderer hans uttalelser noen hakk over krakra sine synsinger likevel. Og vår gulltrener Mons Ivar Mjelde sin uttalelse om"gullsignering" er en del av bildet også. Ellers har vel Walstad sine fiaskoer og suksesser han også. Har en topplederjobb i eliteserien fremdeles.

Ellers er jeg ikke spesielt ivrig på Oluf signering. Ser på han mest som et ganske bra alternativ om det er lite penger i kassa og kan bytte han ut med Soko og ikke få økning på lønnsbudsjettet. Av spillere uten overgangssum og trolig ikke over lønnsnivået til Soko er det vel ingen kandidater som er nevnt som er på et sikkert høyere nivå en Oluf på sentral midtbane. Er det noen så er det bare å komme med forslag.
Er det virkelig større penger disponible til overgangssum til en ny spiller(som Brann ikke vil si noe om) er det bare å kjøre på og vurdere andre kandidater. Så lenge vi ikke vet om Brann har flere millioner klar er det lov å ha to tanker i hodet samtidig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Gulløl on February 05, 2014, 00:54:11 AM
Ellers har vel Walstad sine fiaskoer og suksesser han også. Har en topplederjobb i eliteserien fremdeles.



Nei. Han har en topplederjobb i Hønefoss, som er i 1. divisjon.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:25:47 PM
Hvordan i all verden er det en diskusjon som kan legges til side? Hva baserer du det på?

Hvilke klubber har dobbelt dekning med kvalitet i alle posisjoner?


Hva faen betyr det hva andre klubber har om Brann er bedre når vi har flere alternativer i hver posisjon?

Tom C

Apropos Walstad, så sendte jeg en gang i fjor en mail til Walstad og spurte om de foretok seg noe i forhold til å få tak i Olofinjana. Fikk da svar tilbake at de var i løpende kontakt med ham, men at det var finansieringen som var problemet. Han spurte også meg (!) om jeg hadde noe forslag til finansiering, noe som jeg tolket som litt små-desperat. Men antar at det betydde at han ville bli en dyr mann for brann isåfall.

Jeg kunne kanskje svart at jeg hadde mulighet til å spytte i en par-tre hundre kroner i måneden til dekking av lønnsutgifter, men har ikke helt troen på at det hadde monnet...
Aldri mer Obos....

ostraume

La Mjelde få han. Blir gøy det, å se han i aksjon igjen sammen med Mjelde. Start er jo og en passelig sympatisk klubb. Branntoget er gått.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on February 05, 2014, 07:28:16 AM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 21:25:47 PM
Hvordan i all verden er det en diskusjon som kan legges til side? Hva baserer du det på?

Hvilke klubber har dobbelt dekning med kvalitet i alle posisjoner?


Hva faen betyr det hva andre klubber har om Brann er bedre når vi har flere alternativer i hver posisjon?


Hvis rikere klubber som Rosenborg og Molde ikke har klart dobbel dekning, blir det kanskje litt mye å forvente at vi skal få det.

Kjell249

Det er ikke snakk om dobbel dekning. Det er snakk om at vi har midtbanespillere som aldri har bevist et høyt nivå over tid for Brann. Vi kan håpe og tro at begge to (Haugen + Badji) slår til samtidig og ingenting hadde vært bedre enn det, men sjansen er heller liten. I tillegg har begge to fått en dårlig sesongoppladning med operasjon og skader, og det reduserer mulighetene ytterligere for at de skal få en ny "vår" under magikeren.

Så vi må få inn kvalitet i midtbaneleddet. Jeg mener at sentralt er viktigere enn på kant. Skaanes, Askar, Larsen, Demir og Huseklepp er ok dekning der.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Bortsett fra Askar og Huseklepp, så har Haugen vist mer på midtbanen over tid enn Skaanes, Larsen og Demir, og Huseklepp vil bli brukt som spiss uansett. Badji har også vist mer, strengt tatt, da Skaanes og Demir knapt har spilt kant, og Larsen er veldig ustabil og var mer dårlig enn god i fjor.

Giles

Brann mÃ¥ hente inn en ny topp sentral midtbanespiller. Strutser er kjent for Ã¥ stikke hodet sanden, spørs om ikke flere fugler gjør det i denne debatten. Det verste er at det ikke er til superheltens Haugens beste. Han og laget trenger en ny og annerledes kraft pÃ¥ midten. Det vil alle tjene pÃ¥.  Jeg har faktisk tro pÃ¥ bÃ¥de Badji og Haugen men de og Brann trenger en midtbanespiller som er bedre enn begge.

gladiporno

Quote from: Giles on February 05, 2014, 20:33:39 PM
Brann mÃ¥ hente inn en ny topp sentral midtbanespiller. Strutser er kjent for Ã¥ stikke hodet sanden, spørs om ikke flere fugler gjør det i denne debatten. Det verste er at det ikke er til superheltens Haugens beste. Han og laget trenger en ny og annerledes kraft pÃ¥ midten. Det vil alle tjene pÃ¥.  Jeg har faktisk tro pÃ¥ bÃ¥de Badji og Haugen men de og Brann trenger en midtbanespiller som er bedre enn begge.


Brann må ingenting. Finnes sikkert bedre spillere enn Badji og Haugen i verden, men jeg har ikke mye tro på Norling ønsker å bruke masse penger på å forsterke en lagdel med to av de beste spillerne på laget (selv om Badji skuffet i fjor). Men det er klart at det ikke er mye kvantitet der hvis Sokolowski forsvinner. Derfor er det ikke umulig at en ny mann kommer inn der. Mitt tips blir Lassen eller Totland.


Huff

Forstår heller ikke hva som er så spesielt ille med den sentrale midtbanen. Badji viste at han har et meget høyt nivå inne tidlig i 2013 og Haugen var kanskje Branns beste utespiller. Beste betyr her minst dårlige, men det er ingen grunn til å ikke forvente at disse spillerne ikke også skal ta nye steg med en kvalitetstrener.


Jose Arrogantio

Må nesten lure på hvordan disse folkene som mener vi er langt unna medaljestrid mener vi klarte å holde oss i medaljestriden hele 2011 og store deler av 2012 og 2013. Klart vi hadde Ojo og Austin, men det hevdes jo at mye mer enn en klassespiller eller to må til for å klare den umulige bragden Haugesund klarte i fjor.

OmOssSjølOgHansaøl

Akkurat nå virker sentral midtbane å være den lagdelen som har mest behov for forsterkning. Venstrekanten er viktig nok, men sentral midtbane er mer sentral (sic!) for laget.

Haugen, Badji og Barmen har sikkert et fantastisk potensial, og vi får håpe at minst to av dem tar store steg i løpet av de neste månedene. Men hvis vi skal se på hva de faktisk presterte i fjor, er det ingen av dem som har vist nok til at vi bør "frede" midtbanen med tanke på forsterkninger.

Sentrallinjen: Leciejewski har vist klasse over tid. Demidov har vist klasse over tid. Huseklepp har vist klasse over tid (om enn med en lang downperiode nå). Jeg er ikke i tvil om at midtbanen er det svakeste leddet i kjeden.

(Det kan selvfølgelig stilles spørsmål ved spissene våre, men her har Norling fått inn førstevalget sitt. Hvis det ennå er rom for en ny spiller, er det nok andre lagdeler vi må se til.)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

gladiporno

Quote from: krakra on February 05, 2014, 21:54:04 PM


De som krisemaksimerer er vel de samme som var mest positive til Skarsfjord i fjor. Man må, om ikke annet, annerkjenne deres standhaftighet.

krakra

February 05, 2014, 23:07:12 PM #4983 Last Edit: February 05, 2014, 23:08:47 PM by krakra

Klaus_Brann

Både Badji og Haugen må opp et godt hakk fra i fjor for at de skal være en sterk del av laget som fører oss til medalje. Håper og tror begge kommer seg mer i år under Norling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Hva med Barmen? Jeg syns han har vært lovende så langt i år. Er det en selvfølge at Badji og Haugen skal ha klippekort i år?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

Quote from: Nixon on February 06, 2014, 00:01:14 AM
Hva med Barmen? Jeg syns han har vært lovende så langt i år. Er det en selvfølge at Badji og Haugen skal ha klippekort i år?


Nei får håpe han tar steget og gir de skikkelig konkurranse, ingen ting er bedre. Han puster de litt i nakken allerede.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 06, 2014, 00:56:31 AM #4987 Last Edit: February 06, 2014, 01:02:25 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Så på sentral midtbane må man prestere på høyt nivå over tid, mens på venstrekanten holder det med to gode treningskamper mot rimelig dårlig motstand?

Flott at Skaanes imponerer, men han er så vidt jeg vet ikke venstrebent, så venstrekant er ennå nødvendig å forsterke. Vi har ingen venstrebente venstrekanter i det hele tatt. Det gjør den lagdelen viktigere å forsterke enn en midtbanelinje som jeg mener er god nok for medaljestrid.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 06, 2014, 00:01:14 AM
Hva med Barmen? Jeg syns han har vært lovende så langt i år. Er det en selvfølge at Badji og Haugen skal ha klippekort i år?


Nei, absolutt ikke, det er vel litt det jeg sikter til i innlegget. Men hvis ikke de to hever seg, trenger vi en sentral midtbanespiller inn til sommeren, uavhengig av Barmen, med mindre han blir en general...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det må inn en venstrekant. Det skal inn en sentral midtbane om Sokolowski finner ny klubb. For Branns poengfangst hadde det vert best om de kom fra Demidov-hyllen. At det går på bekostning av spilletiden til noen av de som er her er jo selvsagt. Og en del av fotballen. Har ingen problemer med å se for meg at Badji og Haugen begge kan bli småsnurt om det skjer, men Brann skal ta poeng.

pidre

Saludar a los monos!

Xminator

PVM er nok urealistisk med 2 år igjen av kontrakt. Kind Bendiksen kan være realistisk, men er det rett spillertype?

pidre

Quote from: Xminator on February 06, 2014, 09:41:16 AM
PVM er nok urealistisk med 2 år igjen av kontrakt. Kind Bendiksen kan være realistisk, men er det rett spillertype?


2 år igjen? I følge Wikipedia er han inne i sitt siste kontraktsår...On 29 February 2012, the Norwegian club Lillestrøm SK announced that they had signed a 3-year contract with Vaagan Moen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Petter_Vaagan_Moen

Saludar a los monos!

pidre

Mulig Kind Bendiksen er meir ein indreløpar-type.

Kan forøvrig også reise spørsmål om Barmen passer inn i ein av dei to sentrale rollene. For meg virkar han meir som ein typisk OM-type.
Saludar a los monos!

ostraume

Barmen er da det nærmeste vi kommer en boks-til-boks spiller.  Desverre med litt begrensete ferdigheter. Kanskje litt mer som Aaron Ramsey enn Frank Lampard.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg ser ærlig talt få og små likhetstrekk mellom Barmen og Ramsey. Dessverre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Haha, nærmeste sammenlikning til Barmen må være Mertesacker eller noe

viks

I papir BA i dag hintes det om en mulig retur for Birkelund. Har kontrakt til sommeren, men ikke hørt noe fra St Etienne.

Tror Birkelund ville vært en spiller som Norling hadde trykket til sitt bryst med den løpskapasiteten og han besitter...En typisk allround midtbanespiller med litt mer defensive gener enn offensive men dog.

Med Soko ut nå eller til ferien bør dette kanskje være noe man kan vurdere.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

pidre

Birkelund hadde passet godt inn.
Saludar a los monos!

Go Up