• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Når det gjelder 4-4-2 har Huseklepp sagt i et intervju at han ser frem til å spille spiss i 4-4-2. Det betyr nok at Norling har sagt det på trening. Så den saken er grei.

Skal Brann bli et topplag igjen må nok etterhvert dagens lønnstak heves. Men det må ikke skje før vi har råd til det. Forøvrig, slik situasjonen er nå, er jeg fornøyd med medalje i år.
Tren på langskudd

dragn

Quote from: Lasaron on January 19, 2014, 17:10:31 PM
Når det gjelder 4-4-2 har Huseklepp sagt i et intervju at han ser frem til å spille spiss i 4-4-2. Det betyr nok at Norling har sagt det på trening. Så den saken er grei.

Skal Brann bli et topplag igjen må nok etterhvert dagens lønnstak heves. Men det må ikke skje før vi har råd til det. Forøvrig, slik situasjonen er nå, er jeg fornøyd med medalje i år.


Må lønnstaket heves? Jeg gjetter vi har dobbelt så høyt lønnsbudsjett som Godset, og de er et topplag.

Lasaron

Quote from: dragn on January 19, 2014, 17:24:16 PM
Quote from: Lasaron on January 19, 2014, 17:10:31 PM
Når det gjelder 4-4-2 har Huseklepp sagt i et intervju at han ser frem til å spille spiss i 4-4-2. Det betyr nok at Norling har sagt det på trening. Så den saken er grei.

Skal Brann bli et topplag igjen må nok etterhvert dagens lønnstak heves. Men det må ikke skje før vi har råd til det. Forøvrig, slik situasjonen er nå, er jeg fornøyd med medalje i år.


Må lønnstaket heves? Jeg gjetter vi har dobbelt så høyt lønnsbudsjett som Godset, og de er et topplag.


Godt poeng.
Tren på langskudd

Hatleking

Ut:
Demir, Jonsson, Wangberg, Sokolowski

Inn:
Kristiansen, Demidov, Kind Bendiksen


Klaus_Brann

Quote from: Belfort on January 19, 2014, 09:42:32 AM
Quote from: Bruiser on January 19, 2014, 05:19:50 AM
http://www.svenskafans.com/fotboll/silly-season-gefle-18-januari-lundevall-blir-kvar-adukor-gar-till-tjeckien-498667.aspx

Lundevall må gå kontrakta ut og Gefle har takka nei til 5.5 mill for Orlov. Da tenker eg Norling og RBH ser andre stader.


Håper de har hatt noen parallelle prosesser sånn at man ikke begynner fra scratch


Hvor evneveike tror du de er?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on January 19, 2014, 18:58:50 PM
Quote from: Belfort on January 19, 2014, 09:42:32 AM
Quote from: Bruiser on January 19, 2014, 05:19:50 AM
http://www.svenskafans.com/fotboll/silly-season-gefle-18-januari-lundevall-blir-kvar-adukor-gar-till-tjeckien-498667.aspx

Lundevall må gå kontrakta ut og Gefle har takka nei til 5.5 mill for Orlov. Da tenker eg Norling og RBH ser andre stader.


Håper de har hatt noen parallelle prosesser sånn at man ikke begynner fra scratch


Hvor evneveike tror du de er?


Skal vi måle ut fra 2008?

Kagain

Jeg tror at det svaret beror av hvor stor tiltro mannen har til RBH

Huff

Synes ikke en skal skyte på RBH i forbindelse med dette overgangsvinduet. På meg virker det rimelig åpenbart at Norling har regien, mens RBHs rolle består i å assistere Norling, slik at det ikke blir for stor arbeidsbelastning og Norling slipper å være både sportsdirektør og hovedtrener. Dersom Orlov glipper og vi ikke har en plan B skal det skytes på Norling, ikke RBH.

viks

http://gd.se/sport/fotboll/gefleif/1.6736083-ingen-jawo-i-gif

Der "røk" Orlov erstatteren til Gefle. Da blir han neppe billigere i hvert fall.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dr_cyanid

Slik status er nå bør Brann forsterke i denne prioriterte rekkefølge: v.kant, spiss, midtstopper, sentral midtbane. Forsvinner Mojsov bør kanskje midtstopper opp ett steg på listen. En god venstrebent spiller er viktigst. Særlig med Demir på vei ut. Synd, hadde tro på han i et nytt spillesystem.

Ønsket er en hurtig driblefarlig kant, som i tillegg er dødballspesialist og målfarlig. Gjerne godt etablert spiller som tar nivået og mer enn det. PVM kunne vært interessant. LSKs klart beste i fjor. Lukter også litt tippeligaretur for Gamst. Skal han klare å komme til EM med Høgmo må han ha spilletid de neste par årene. Tviler på han passer inn i VIFs nye spareplan. Hadde vært en publikumsspiller. Men ingen dribleving akkurat. Er nok en dyr og kortsiktig løsning, men absolutt spennende. Virker også som en humørspreder, noe Brann troppen sårt trenger. Ender vel i FCK.

Andre bedre forslag til kantspillere?

dr_cyanid

Glemte et navn. Joakim Våge Nilsen. Ikke veldig etablert, men i vannskorpen til A-landslaget. Noe skadeutsatt. Meget solid vestrefot. Selverklært Brann-supporter. Sannsynligvis dyr løsning i likhet med alle andre norske alternativer som ikke er Bosman.

Forøvrig enig med dem som sier at Demidov er en personlighet som spillergruppen trenger. Ledertype.

pidre

Quote from: Huff on January 19, 2014, 20:07:56 PM
Synes ikke en skal skyte på RBH i forbindelse med dette overgangsvinduet. På meg virker det rimelig åpenbart at Norling har regien, mens RBHs rolle består i å assistere Norling, slik at det ikke blir for stor arbeidsbelastning og Norling slipper å være både sportsdirektør og hovedtrener. Dersom Orlov glipper og vi ikke har en plan B skal det skytes på Norling, ikke RBH.


Javel, på meg virker det åpenbart at Norling har levert navn på spillere, som RBH så skal prøve å lande.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: dr_cyanid on January 19, 2014, 22:43:29 PM


Er ikkje PVM tydelig på at han ønsker å spiller OM, og ikkje venstrekant?

Kor sannsynlig er det at Demir-handelen går i boks?

JVN støtter eg 100 %.
Saludar a los monos!

Lasaron

Tren på langskudd

Heispassasjer

Begynner å haste nå med å få inn forsterkninger før de reiser til Gran Canaria....

Xminator

Betyr ikke så mye. Om det ikke skjer noe første uken i februar er det litt mer som tyder på at listen til Roald begynner å bli kort igjen. Jeg tviler på at Roald og styret tør å gå til generalforsamling uten å ha spillerkabalen på plass sammen med ny sportssjef.

Om ikke annet får vi en indikasjon på hvem som er valgene bak Huseklepp og Pusic-erstatteren.

dr_cyanid

Quote from: Lasaron on January 20, 2014, 09:15:51 AM
Quote from: dr_cyanid on January 19, 2014, 22:43:29 PM


PVM er verken driblefarlig eller hurtig.


Har vel ikke sagt av PVM er det ene eller det andre men at ønsket var en driblefarlig og kjapp ving, som også innehar kompetanse på dødball og er målfarlig. PVM er vel mest kjent for de to siste egenskapene.

Greien er at det ikke finnes så mange spillere jeg kommer på i farten som har alle disse kvalitetene.   Men selv om PVM ikke er rask og driblesterk hadde jeg gjerne sett han på venstrekanten (selv om han etter sigende foretrekker å spille sentralt).

dragn

Passer PVM godt inn på venstrekanten i 442 da?

Kjell249

Quote from: dragn on January 20, 2014, 20:54:42 PM
Passer PVM godt inn på venstrekanten i 442 da?
Spør du om det?? Spilte vel bare 3 og en halv sesong som 442 kant i Brann, deriblant gullsesongen... Hva tror du?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Herman1


PVM er midt i blinken som venstrekant, som han har vist før i Brann, ja.
Bra offensivt og bra defensivt, og løper og løper fra boks til boks.

PVM, Demidov og en spiss som "garanterer" 15 mål hver sesong mener jeg ville gjøre Brann til en klar medaljekandidat.


dragn

Quote from: Kjell249 on January 20, 2014, 21:00:44 PM
Quote from: dragn on January 20, 2014, 20:54:42 PM
Passer PVM godt inn på venstrekanten i 442 da?
Spør du om det?? Spilte vel bare 3 og en halv sesong som 442 kant i Brann, deriblant gullsesongen... Hva tror du?


Det må da være et legitimt spørsmål siden han ikke spiller der i lsk. Husken begynner å bli dårlig vettu ;-)

Gulløl

Og hva tror dere PVM er priset til da med to år igjen av kontrakten ?  5 -6 mill ?? At han kunne tenkt seg tilbake til Brann er vel ikke utenkelig men å skifte fra favoritt posisjonen som hengende spiss i LSK til venstrekant i Brann er jeg mer i tvil om han er så ivrig på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Han er priset langt over det om Brann spør. PVM vil ikke være like involvert til venstre, han er ingen driblespiss, men nå er fotball en gang slik at ett presis innlegg fra kanten av 16-meter, eller den tidlige igangsettingen som han og Helstad perfeksjonerte i gullesesongen er viktige elementer. For ikke snakke om dødballer i forskjellige posisjoner rundt motstanders 16-meter. Og der mangler Brann ett venstreben med presisjon.

Det var en tabbe å ikke ligge langflat etter PVM da han kom tilbake til norsk fotball.


Sindre32

Ja, veldig fint om de finner en erstatter så han kan legge opp og satse på trenerkarrieren. Bare jeg slipper å se ham i rødt.

Huff

Etter min mening er PVM bedre sentralt i banen, og det er en dårlig strategi å hente spillere som er bedre i andre posisjoner enn der vi skal bruke dem. Dette ettersom en som regel betaler for spilleren etter hvor god vedkommende er i sin beste posisjon.

Dessuten vil han trolig koste svært mye alderen tatt i betraktning, LSK vil neppe la sin beste spiller gå billig. Videresalgspotensialet er også lik null, og han har fremtiden bak seg. På den andre siden tror jeg han holder samme nivå i 3-4 år til, han er verken skadeutsatt, eller har typiske ferdigheter som forsvinner med alderen (type fart). Vi vet at han funket utmerket sammen med Hanstveit, og han har aldri levert en dårlig TL-sesong. Dersom en skulle hente PVM er sjansen for flopp svært liten. Men, jeg tror han blir for dyr. Er dog enig i at en skulle forsøkt å hente han da han vendte tilbake til TL.


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kid-A

Quote"Nu har den nyrika Tippeligaklubben tröttnat och känner sig tvingade att gå vidare med andra namn.


Haha, lurer på kvar dei har kildene sine frå? Ny-rike??
- Nokon veit betre enn andre

KEO

Begynner snart å lure om de svenske avisene vet mer enn oss angående økonomien i klubben vår:
Sitat fra avisen:
Nu har den nyrika Tippeligaklubben tröttnat och känner sig tvingade att gå vidare med andra namn.
Nu kør vi!

Gepard

January 21, 2014, 15:45:02 PM #4480 Last Edit: January 21, 2014, 15:50:57 PM by Gepard
Tipper Orlov er happy

Men samtidig ser det vel ut som om Gefle muligens er på glid likevel, de har hvertfall innsett at strikken er tøyd langt nok, Rbh responderer fornuftigt.

Kan umulig tenke meg at Gefle er tjent med å tvinge Orlov til å bli, dårlig for fremtiden å sende signaler om at skriver man kontrakt er det bare å glemme å få sjansen i en større klubb.


Morkel

Quote from: Fotbolldirekt.se


Merkelig at en klubb som ikke vil selge, heller ikke vil legge ballen død.
Tenker at svenske medier har fått Gefle til å tro at Brann er villig til å legge store summer på bordet for Orlov.

Xminator

Det taktiske ville være å si "Nå setter vi en pris på x millioner (en sum som er lavere enn det budet som var vårt siste), vi har begynt å se på andre spillere, men vi er villige til å avslutte det arbeidet om dere godtar den prisen vi antyder.

Gefle ble grådige, da skal det enten være 0 penger til dem eller langt mindre millioner enn topp-budet vårt. Vi kan ikke leke butikk.

Lei Ojo i 2014 med opsjon på kjøp.


Gepard

Gorm burde fått ut litt info om Brann i svenske medier, de er jo fullstendig på jordet der borte, tror at Trond Mohn er en slags galningsheik som skyffler inn penger til brann overganger i øst og vest.

brann89

Må si dem er svært lite oppdaterte på den økonomiske biten hos Brann i svenske aviser. Men bra at Brann nå har tatt til fornuft og gjett opp å signere denne spilleren. Synet prisen som dem har presset opp nå, begynner å bli vel høge. Kanskje er han verdt det? Vaskelig å si når man ikkje har sett så mykje av han, selv om 5 - 5,5 mill høres vel mye ut. Brann gjør nok lurt å lete andre steder. så kanskje krever Orlov en overgang noe som kan hjelpe Brann på vei
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Belfort

Bra at Brann ga seg. Det får være grenser på hva de innbiller seg at Brann kan gi for en 27 åring. Spent på hvem man ligger inn støtet på nå

brann89

Jah, kven som er neste man på listen av spisser er eg spent på. Må nesten få inn en spiss etter Pusic dro. Venter også på avklaring ang Demidov, håper virkelig det blir en realitet.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Henki

Quote from: KEO on January 21, 2014, 15:43:21 PM
Begynner snart å lure om de svenske avisene vet mer enn oss angående økonomien i klubben vår:
Sitat fra avisen:
Nu har den nyrika Tippeligaklubben tröttnat och känner sig tvingade att gå vidare med andra namn.



Man kan si mye om økonomien i Brann, men å si at Brann er nyrik, se den var ny :)
Ballen skal fremover!

krakra

Det eneste riktige fra Branns side nå er å trekke seg helt ut av forhandlingene og si at "vi er for langt ifra hverandre. Dette gidder vi ikke mer". Så får Orlov surne over Gefles elendige håndtering av saken. Så kommer forhåpentligvis den lille drittklubben krypende tilbake etterhvert.

Gulløl

Svenskene bør studere gjelda til Brann, den er fryktinngytende. Og klubben var nesten konkurs for 4 år siden, og såvidt fått hodet over vannflaten. Nyrik ja,  hehe.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Sett i forhold til for fire år siden kan vi jo kalle oss nyrik, og Mohn skal helt klart ha mesteparten av æren. Det er derimot langt derfra til at vi kan kaste penger etter hva som helst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Heispassasjer

January 21, 2014, 20:25:38 PM #4492 Last Edit: January 21, 2014, 20:27:52 PM by Heispassasjer
Quote from: Belfort on January 21, 2014, 16:47:51 PM
Bra at Brann ga seg. Det får være grenser på hva de innbiller seg at Brann kan gi for en 27 åring. Spent på hvem man ligger inn støtet på nå
Quote from: Gepard on January 21, 2014, 15:45:02 PM
Tipper Orlov er happy

Men samtidig ser det vel ut som om Gefle muligens er på glid likevel, de har hvertfall innsett at strikken er tøyd langt nok, Rbh responderer fornuftigt.

Kan umulig tenke meg at Gefle er tjent med å tvinge Orlov til å bli, dårlig for fremtiden å sende signaler om at skriver man kontrakt er det bare å glemme å få sjansen i en større klubb.


Tror Brann har satt et ultimatum med frist i morgen eller overmorgen, samtidig som RBH lar seg intervjue av svensk presse der han går ut med at Brann har begynt å se på andre spillere. Og at han anser Orlov som tapt.
Dette setter press på Gefle som kan risikere å sitte igjen med en misfornøyd Jakob som føler seg trampet på.



aleksanderhjelleseth

Nå bør det snart begynne å skje noe. Denne Orlov har eg relativt liten kjennskap til, men virker som en ok + spiss som spiller medspillerene sine gode. Denne uken kan Demidov og Orlov bli klar, evt signer ingen av de.
Håper de har noen gode alternativ til Orlov i bakhånd. Det blir vell Azar ;)

dudo

Demidov håpet de vel skulle være avklart innen torsdag. Enn så lenge har det vel ikke blot sagt all verden om andre klubber?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Har ikke fått meg meg at han har vært på noen andre besøk, eg tror han er så godt som klar, at det nå står mellom klubbene å bli enig. For han er vell under kontrakt.

Churchill

Muligens en låneavtale først, forhåpentligvis med opsjon på kjøp. Detter slett ikke sikkert russerne slipper ham helt fri og helt gratis.
...we shall never surrender.

hjortland

To ting på vgd:

1. Ryktes nyheter av en viss størrelse i morgen.

2. En hadde snappet opp på et forum at Marcus Pedersen var aktuell.

Churchill

Marcus Pedersen og VadimDemidov. DET kaller jeg forsterkinger....

Er nok bare wishfull thinking... Ihvertfall Pedersen.Demidov tror jeg kommer.
...we shall never surrender.

aleksanderhjelleseth

Pedersen hadde gjort seg, håper det er hold i ryktene, kanskje et lån?

Go Up