• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Han hadde vært jævlig god hvis han ikke hadde vært stokk dum.

dudo

Han er gjerne en idiot, men han kan godt få bli vår idiot igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Jeg ville vært veldig lite bekymret for "harmonien". Slik jeg har sett Norling, så bygger han harmoni ut fra totalen, unoter kan passe inn i en helhet, litt slik Mjelde gjorde med Scharner og Miller.

Tom C

Joda, men både Scharner og Miller var (og er) faktisk oppegående personer, selv om de hadde sine særegenheter. Ojo derimot, virker mentalt forstyrret. Oppegående mennesker kan man diskutere med. Det er ikke så lett å diskutere med Gud og moren til Ojo...
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 16, 2013, 02:39:27 AM
Vi har nok endel spillere som ikke hadde fått prøve seg i preseason for et av de bedre lagene i Franrike. Det er et signal på at man er blant spillerne som vurderes oppmot a-stallen og vi er ikke for store til å hente en 19-åring fra vannskorpen til en a-stall i Ligue 1.


Det er et signal på at de da selvsagt ville teste han ut, siden de tross alt hadde hentet han.
Etter det har det vært veldig stille fra den kanten, så om han i det hele tatt vurderes opp mot a-stallen eller ei nå blir jo bare vill synsing fra din side.
Det "hjelper" dog på argumentet ditt at du sier legger det frem som om han er i vannskorpen, så jeg ser den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ojo var tidvis fantastisk her, men jeg vil ikke ha han tilbake. La Norling finne en ny kar, jeg er ikke lysten på mer drama og en spiss som er parkert i offside.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Tom C on December 16, 2013, 12:29:31 PM
Joda, men både Scharner og Miller var (og er) faktisk oppegående personer, selv om de hadde sine særegenheter. Ojo derimot, virker mentalt forstyrret. Oppegående mennesker kan man diskutere med. Det er ikke så lett å diskutere med Gud og moren til Ojo...


La oss for guds skyld overdrive litt til. Når man snakker om oppegående mennesker lønner det seg å diskutere som ett også.

krakra

Neppe en avgjørelse. Jeg tror f.eks. ikie at Ojo er i stand til å ta vare på seg selv og er avhengig av å ha folk rundt ham som kan hjelpe. Han hadde jo et helt forjævlig kosthold da han kom til Brann, for å nevne noe.

Skal Brann hente Ojo må den nye gjengen være bevisste på at Ojo på mange måter er et barn som trenger en helt annen oppfølging enn alle andre og hvor man må tåle irrasjonelle utbrudd som barn ofte har.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 16, 2013, 12:37:41 PM
Quote from: krakra on December 16, 2013, 02:39:27 AM
Vi har nok endel spillere som ikke hadde fått prøve seg i preseason for et av de bedre lagene i Franrike. Det er et signal på at man er blant spillerne som vurderes oppmot a-stallen og vi er ikke for store til å hente en 19-åring fra vannskorpen til en a-stall i Ligue 1.


Det er et signal på at de da selvsagt ville teste han ut, siden de tross alt hadde hentet han.
Etter det har det vært veldig stille fra den kanten, så om han i det hele tatt vurderes opp mot a-stallen eller ei nå blir jo bare vill synsing fra din side.
Det "hjelper" dog på argumentet ditt at du sier legger det frem som om han er i vannskorpen, så jeg ser den.
Nå må du gi deg. Det er ikke synsing at en akademispiller som trener jevnlig med a-laget og får spille treningskamper for a-laget vurderes opp mot a-stallen. Vi har spillere i vår egen utviklingsavdeling som ikke har fått prøve seg på a-laget eller trene jevnlig på a-laget selv om vi har hentet dem. Birkelund ble hentet til akademiet, ikie a-stallen og har vært blant akademispillerne som har ligget i vannskorpen til en proffkontrakt. Det er et kvalitetsbevis i en så god stall selv om han ikke skulle ta det siste steget. Det er et stort sjikte mellom St. etienne og Brann.

Tom C

December 16, 2013, 15:07:40 PM #3760 Last Edit: December 16, 2013, 15:15:15 PM by Tom C
Quote from: Xminator on December 16, 2013, 13:04:11 PM
Quote from: Tom C on December 16, 2013, 12:29:31 PM
Joda, men både Scharner og Miller var (og er) faktisk oppegående personer, selv om de hadde sine særegenheter. Ojo derimot, virker mentalt forstyrret. Oppegående mennesker kan man diskutere med. Det er ikke så lett å diskutere med Gud og moren til Ojo...


La oss for guds skyld overdrive litt til. Når man snakker om oppegående mennesker lønner det seg å diskutere som ett også.


Må jo sette ting litt på spissen for at det ikke skal bli kjedelig... ;)

Men fra spøk til alvor, så mener jeg i fullt alvor at Ojo virker en smule forstyrret. Med forbehold om at jeg kun vet det som han har uttalt til media. Synes ikke det blir riktig å sammenlikne hans oppførsel med f.eks Scharner og Miller. Spillere som trenger en oppstramming i ny og ne for å holde de innenfor klubbens regler for leggetid o.l. er en ting. Men hvordan skal man forholde seg til folk som påstår at alt han gjør bestemmes av Gud og hans mor i afrika, og som legger folk for hat ut av det blå, uten at noen i den nære omkretsen skjønner bæret?

Synes vi har fylt religions-kvoten greit nok opp med Pusic, som skulker treninger for å høre på en Nigeriansk TV-Pastor. Gudene må vite (pun intended) hva resultatet hadde blitt med to slike på topp...
Aldri mer Obos....

Gulløl

Quote from: Tom C on December 16, 2013, 15:07:40 PM
Gudene må vite (pun intended) hva resultatet hadde blitt med to slike på topp...


Himmel eller helvete, trolig det siste  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Kamara skal være på vei til VIF. Det er tragisk hvis vi ikke klarer å gi den konkursrammede middelmådigheten med Kjetil Rekdal som trener konkurranse om en såpass het spiller

nero

Quote from: krakra on December 16, 2013, 21:06:50 PM
Kamara skal være på vei til VIF. Det er tragisk hvis vi ikke klarer å gi den konkursrammede middelmådigheten med Kjetil Rekdal som trener konkurranse om en såpass het spiller

Hæ? Fra gull med Godset til vrakgodset på Oslo øst? Ja, her burde vi absolutt kjenne vår besøkelsestid. Og vi har tross alt Rikard Norling!
Lions led by donkeys.

Corran

Hvorfor i alle dager skal han trappe ned til vif? De kan jo ikke gi ham god lønn en gang
Men vif er vel moderklubben og kommer krypende etter å sendt han til Drammen  som vrakgods
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Stabæk er moderklubben. Jeg skjønner også lite av det valget.

Nixon

Han er vel litt kynisk. For det første vil han tjene mer penger. VIF har kanskje pengeproblemer, men de best betalte spillerne der vil alltid tjene mer enn i Godset som har en ganske restrektiv lønnspolitikk. Og hvor stor er sjansen for at Godset vinner serien en gang til i nær fremtid? Nedtur etter seriegull er ikke uvanlig i Norge. VIF er jo en klubb med potensiale til å vinne noe de også. Det er noen faktorer her som kanskje ikke gjør valget så merkelig.
Rød makt på Hansa

nero

Vil da virkelig både håpe og tro at det blir lenge til VIF vinner noe som helst. Heldigvis er det jo mye som tyder på at det håpet går i oppfyllelse.  ;D
Lions led by donkeys.

ostraume

Det enkle svaret er lønn.

Pinlig forutsigbart av VIF å først kutte lønnen til alle 15% og så legge seg etter en av profilene fra gullvinneren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 16, 2013, 14:01:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 16, 2013, 12:37:41 PM
Quote from: krakra on December 16, 2013, 02:39:27 AM
Vi har nok endel spillere som ikke hadde fått prøve seg i preseason for et av de bedre lagene i Franrike. Det er et signal på at man er blant spillerne som vurderes oppmot a-stallen og vi er ikke for store til å hente en 19-åring fra vannskorpen til en a-stall i Ligue 1.


Det er et signal på at de da selvsagt ville teste han ut, siden de tross alt hadde hentet han.
Etter det har det vært veldig stille fra den kanten, så om han i det hele tatt vurderes opp mot a-stallen eller ei nå blir jo bare vill synsing fra din side.
Det "hjelper" dog på argumentet ditt at du sier legger det frem som om han er i vannskorpen, så jeg ser den.
Nå må du gi deg. Det er ikke synsing at en akademispiller som trener jevnlig med a-laget og får spille treningskamper for a-laget vurderes opp mot a-stallen. Vi har spillere i vår egen utviklingsavdeling som ikke har fått prøve seg på a-laget eller trene jevnlig på a-laget selv om vi har hentet dem. Birkelund ble hentet til akademiet, ikie a-stallen og har vært blant akademispillerne som har ligget i vannskorpen til en proffkontrakt. Det er et kvalitetsbevis i en så god stall selv om han ikke skulle ta det siste steget. Det er et stort sjikte mellom St. etienne og Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 16, 2013, 23:41:47 PM
Han er vel litt kynisk. For det første vil han tjene mer penger. VIF har kanskje pengeproblemer, men de best betalte spillerne der vil alltid tjene mer enn i Godset som har en ganske restrektiv lønnspolitikk. Og hvor stor er sjansen for at Godset vinner serien en gang til i nær fremtid? Nedtur etter seriegull er ikke uvanlig i Norge. VIF er jo en klubb med potensiale til å vinne noe de også. Det er noen faktorer her som kanskje ikke gjør valget så merkelig.


Sjansen for å gjøre det bedre i Godset enn i VIF er betydelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: krakra on December 16, 2013, 14:01:40 PM
Det er ikke synsing at en akademispiller som trener jevnlig med a-laget og får spille treningskamper for a-laget vurderes opp mot a-stallen. Vi har spillere i vår egen utviklingsavdeling som ikke har fått prøve seg på a-laget eller trene jevnlig på a-laget selv om vi har hentet dem. Birkelund ble hentet til akademiet, ikie a-stallen og har vært blant akademispillerne som har ligget i vannskorpen til en proffkontrakt. Det er et kvalitetsbevis i en så god stall selv om han ikke skulle ta det siste steget. Det er et stort sjikte mellom St. etienne og Brann.


Det er nok enno større mellom St.Etienne Academie og St.Etienne Effectif professionnel.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Det er vel ganske umulig å si hvor god Birkelund er for øyeblikket. Eneste måten å få vite det på er at han kommer hjem. Han var en middels god TL-spiller sist, men han bør jo ha utviklet seg en god del.

Men jeg står fortsatt på mitt om at ingen hadde hoppet av glede dersom noen hadde foreslått 19 år gamle Motyka fra Polen uten A-lagskamper for St. Etienne som tredjevalg på midten for Brann.
Rød makt på Hansa

ostraume

Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on December 17, 2013, 13:15:10 PM
Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?


Spilte vel en kamp borte mot Godset i tillegg til noen kort innhopp.

Ellers lurer jeg på hvor en har det fra at VIF jakter Kamara, videre er jeg spent på hva disse Vif-spillerne som nettopp gikk ned i lønn mener om slikt.

Nixon

Quote from: ostraume on December 17, 2013, 13:15:10 PM
Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?


He he, var jeg for snill? Han klarte seg vel greit i den kampen han startet med 90 minutter juniorfotball (semifinale i cupen) i beina fra dagen før. Men klart, det er ikke mye å konkludere med. Jeg tenkte jeg skulle bedrive en kjent forumøvelse og gi han litt ekstra goodwill for å være ung og lokal!:)
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar

Huff: "kamara-ryktet" stammer fra engen sin klubbtråd på vgd, men er nå lagt dødt. Var bare vill gjetting. Ingen kontakt mellom kamara og VIF. En troverdig bruker hevder å ha sikre kilder på at VIF innen kort tid presenterer en ny spiller snart, og infoen han lakk var:
-Opprinlig oslogutt
-Betydelig yngre enn 30
-landslagsspiller
-vært i sin nåværende klubb siden 2010
-i tillegg hevder denne brukeren at det vil være en meget bra deal for enga. Budet skal være akseptert, formsliteter gjenstår.

Dette har fått folk til å nevne alt fra Kamara til MOA.
Brukeren avkreftet senere at det var snakk om Kamara etter heftig spekulasjon, så det er ingenting der.

krakra

Quote from: ostraume on December 17, 2013, 13:15:10 PM
Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?
Det er fult mulig han var det. Tilfeldig hvilke unggutter som fikk spille under Skars.

krakra

December 17, 2013, 14:06:23 PM #3778 Last Edit: December 17, 2013, 14:08:11 PM by krakra
Quote from: Nixon on December 17, 2013, 12:30:26 PM
Det er vel ganske umulig å si hvor god Birkelund er for øyeblikket. Eneste måten å få vite det på er at han kommer hjem. Han var en middels god TL-spiller sist, men han bør jo ha utviklet seg en god del.

Men jeg står fortsatt på mitt om at ingen hadde hoppet av glede dersom noen hadde foreslått 19 år gamle Motyka fra Polen uten A-lagskamper for St. Etienne som tredjevalg på midten for Brann.
Og jeg står ved at folk hadde vært positive til en akademispiller fra en såpass stor klubb som etienne med treningskamper for a-laget. Hadde det vært snakk om en 25-åring som bare hadde spilt amatørfotball etterpå så hadde det vært noe annet, men Birkelund er i en alder hvor man fortsatt tar solide steg.

Men det teller selvsagt i hans favør at han har vært her før og at vi vet at hans ferdigheter passer bra inn og at han kjenner både klubben og byen fra før. Det skulle bare mangle. Med en polsk 19 åring ville det jo vært en haug med andre fallgruver som Birkelund slipper.

Leffen

Abdisalam Ibrahim er vel den eneste som passer den beskrivelsen

Super Hasund

Håper vi får en stjerne til jul.
La Folket Synge

*Feltz*

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: krakra on December 17, 2013, 14:04:50 PM
Quote from: ostraume on December 17, 2013, 13:15:10 PM
Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?
Det er fult mulig han var det. Tilfeldig hvilke unggutter som fikk spille under Skars.


Rimelig håpløst å forholde seg til denslags argumentasjon. Alt er mulig her i verden, men Birkelund har altså pdd ikke vist noe som tilsier TL-nivå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Akkurat. Her famles det i blinde over en lav sko.
At krakra tror Birkelund nesten er i a-stallen til St. Etienne, basert på ellevill synsing, hjelper lite.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:10:02 PM
Akkurat. Her famles det i blinde over en lav sko.
At krakra tror Birkelund nesten er i a-stallen til St. Etienne, basert på ellevill synsing, hjelper lite.

Det er ikke ellevill synsing. De fleste ville vært enig i at en junior som hadde trent jevnlig med a-laget og blitt matchet i treningskamper for oss hadde vært blant talentene våre som blir vurdert oppmot a-laget. At du skal krangle så hardt på det viser at du av og til krangler bare for å krangle på det jeg skriver.

krakra

Quote from: ostraume on December 17, 2013, 15:09:48 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 14:04:50 PM
Quote from: ostraume on December 17, 2013, 13:15:10 PM
Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?
Det er fult mulig han var det. Tilfeldig hvilke unggutter som fikk spille under Skars.


Rimelig håpløst å forholde seg til denslags argumentasjon. Alt er mulig her i verden, men Birkelund har altså pdd ikke vist noe som tilsier TL-nivå.
Nei, men han dominerte ganske bra i sin siste periode for Brann 2, og har etterhvert etablert seg på G19-landslaget så det ikke "ellevilt"(som enkelte ville kalt det) å anta at han holder greit TL-nivå. Så får vi se. Det er ingen rasjonelle grunner til å ikke hente ham iallefall. Venter vi til sommeren er han gratis hvis han ikke blir tatt opp i a-stallen til St. Etienne, og hos Norling vil han få en fair sjans.

Giles

Birkelund kan være et helt greit cover for Badji og vinner han en fast plass på midten er det helt fint. Brann har imidlertid langt større behov for en kreativ, styrende og ballsikker tilvekst på midten, det vil si en konkurrent til Haugen. En slik spiller finnes ikke i Brann sin stall i dag. Men det samme her, skulle Haugen vinne plassen gjennom sunn konkurranse og ved å spille ut et potensiale han ikke hittil har vist prov på,så er ingenting bedre enn det.

krakra

Haugen har da vist prov på potensiale. Flere ganger.

dex1974

Quote from: Nixon on December 17, 2013, 12:30:26 PM
Det er vel ganske umulig å si hvor god Birkelund er for øyeblikket. Eneste måten å få vite det på er at han kommer hjem. Han var en middels god TL-spiller sist, men han bør jo ha utviklet seg en god del.

Men jeg står fortsatt på mitt om at ingen hadde hoppet av glede dersom noen hadde foreslått 19 år gamle Motyka fra Polen uten A-lagskamper for St. Etienne som tredjevalg på midten for Brann.


Er det sønnen til den gamle Brannlegenden Marek? ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:16:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:10:02 PM
Akkurat. Her famles det i blinde over en lav sko.
At krakra tror Birkelund nesten er i a-stallen til St. Etienne, basert på ellevill synsing, hjelper lite.

Det er ikke ellevill synsing. De fleste ville vært enig i at en junior som hadde trent jevnlig med a-laget og blitt matchet i treningskamper for oss hadde vært blant talentene våre som blir vurdert oppmot a-laget. At du skal krangle så hardt på det viser at du av og til krangler bare for å krangle på det jeg skriver.


Det handler om at du synser mot normalt mye for å få det til å passe dine argumenter.
Hvor mye vet du om hans situasjon? Trent jevnlig med a-laget faktisk. Jeg lurer veldig på hvor du får all din info fra. Utfra alt du "vet" om alle mulige skulle man neste tro at du jobbet med dette på fulltid og mer til.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:18:44 PM
Quote from: ostraume on December 17, 2013, 15:09:48 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 14:04:50 PM
Quote from: ostraume on December 17, 2013, 13:15:10 PM
Var Birkelund en middels god TL-spiller? Har jeg gått glipp av noe? Hvor mange minutter TL-fotball har han?
Det er fult mulig han var det. Tilfeldig hvilke unggutter som fikk spille under Skars.


Rimelig håpløst å forholde seg til denslags argumentasjon. Alt er mulig her i verden, men Birkelund har altså pdd ikke vist noe som tilsier TL-nivå.
Nei, men han dominerte ganske bra i sin siste periode for Brann 2, og har etterhvert etablert seg på G19-landslaget så det ikke "ellevilt"(som enkelte ville kalt det) å anta at han holder greit TL-nivå.


Jeg har ikke sagt at det er helt ellevilt å anta at han holder greit TL-nivå. Hold deg til det jeg skriver, så slipper du å synse så jævlig masse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:38:48 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:16:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:10:02 PM
Akkurat. Her famles det i blinde over en lav sko.
At krakra tror Birkelund nesten er i a-stallen til St. Etienne, basert på ellevill synsing, hjelper lite.

Det er ikke ellevill synsing. De fleste ville vært enig i at en junior som hadde trent jevnlig med a-laget og blitt matchet i treningskamper for oss hadde vært blant talentene våre som blir vurdert oppmot a-laget. At du skal krangle så hardt på det viser at du av og til krangler bare for å krangle på det jeg skriver.


Det handler om at du synser mot normalt mye for å få det til å passe dine argumenter.
Hvor mye vet du om hans situasjon? Trent jevnlig med a-laget faktisk. Jeg lurer veldig på hvor du får all din info fra. Utfra alt du "vet" om alle mulige skulle man neste tro at du jobbet med dette på fulltid og mer til.


Hvis det er noe du lurer på kan du bare spørre, istedenfor å slå fast at jeg bare synser:

- Etter bare en uke med akademiet ble han hentet opp, og nå trener han kun med A-laget og er fullt integrert der.

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/frankrike/artikkel.php?artid=10108332


19-åringen sa nei til Brann og gikk til franske St. Etienne i vinter. Der ble han fort en del av A-lagstroppen til laget som vant den franske cupen i fjor.

http://www.ba.no/sport/article6753428.ece

Basert på disse rapportene var det feil av meg å si at han trener jevnlig med a-laget. Riktig påstand er at han trener fast med a-laget og har blitt forflyttet opp til deres treningsfellesskap. Du må gjerne fortsette å nekte for at han er blant spillerne som har blitt vurdert opp mot a-laget, men rapportene fra media bekrefter min påstand og avkrefter din. Så hvem som synser ellevilt er jeg ikke enig med deg i.



krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:35:43 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
"Nok" og "om". Det er synsing det. Det vi vet er at Birkelund er et stort talent med sterk tilknytning til Brann og som er en spillertype som vi kunne trengt med sin agressivitet og nærteknikk, en Torp-type. At vi skulle sagt nei til mulighetene for å hente ham tilbake for å drive vandetta etter at han tok en fornuftig avgjørelse om egen fremtid så ville det vært amatørmessig.

Men det er lite som tyder på at Brann tenker som deg. Signalene da han dro var at han skulle prøve å komme seg inn i a-lagsstallen i løpet av kontrakten på halvannet år, og vende tilbake til Brann hvis han mislykkes. Kommer han hjem kan det ha vært en vinn-vinnsituasjon for begge parter. Han fikk trene på et langt høyere nivå enn Brann kunne tilby og spilt på et nivå som ligger over det han trolig hadde spilt jevnlig hvis han hadde blitt. Så kommer han tilbake og er klar for å kjempe om en plass på laget når vi endelig henter en trener som kan skape et vinnerlag OG avle frem unge stjerner. Perfekt timing.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 19:11:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:38:48 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:16:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:10:02 PM
Akkurat. Her famles det i blinde over en lav sko.
At krakra tror Birkelund nesten er i a-stallen til St. Etienne, basert på ellevill synsing, hjelper lite.

Det er ikke ellevill synsing. De fleste ville vært enig i at en junior som hadde trent jevnlig med a-laget og blitt matchet i treningskamper for oss hadde vært blant talentene våre som blir vurdert oppmot a-laget. At du skal krangle så hardt på det viser at du av og til krangler bare for å krangle på det jeg skriver.


Det handler om at du synser mot normalt mye for å få det til å passe dine argumenter.
Hvor mye vet du om hans situasjon? Trent jevnlig med a-laget faktisk. Jeg lurer veldig på hvor du får all din info fra. Utfra alt du "vet" om alle mulige skulle man neste tro at du jobbet med dette på fulltid og mer til.


Hvis det er noe du lurer på kan du bare spørre, istedenfor å slå fast at jeg bare synser:

- Etter bare en uke med akademiet ble han hentet opp, og nå trener han kun med A-laget og er fullt integrert der.

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/frankrike/artikkel.php?artid=10108332


19-åringen sa nei til Brann og gikk til franske St. Etienne i vinter. Der ble han fort en del av A-lagstroppen til laget som vant den franske cupen i fjor.

http://www.ba.no/sport/article6753428.ece

Basert på disse rapportene var det feil av meg å si at han trener jevnlig med a-laget. Riktig påstand er at han trener fast med a-laget og har blitt forflyttet opp til deres treningsfellesskap. Du må gjerne fortsette å nekte for at han er blant spillerne som har blitt vurdert opp mot a-laget, men rapportene fra media bekrefter min påstand og avkrefter din. Så hvem som synser ellevilt er jeg ikke enig med deg i.


Hva som skjedde i mars bør da ikke være relevant for hvordan situasjonen er nesten ett år senere. Mye kan ha forandret seg på den tiden.
Berg sa også at det bare var et tidsspørsmål før han ble hentet inn i stallen til kamp, det har vel ikke vært for mye mas om stallplass etter det? Han er 20 år om en mnd, da bør han vel snart være i stallen litt oftere om han virkelig har noe på gang.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 19:17:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:35:43 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
"Nok" og "om". Det er synsing det. Det vi vet er at Birkelund er et stort talent med sterk tilknytning til Brann og som er en spillertype som vi kunne trengt med sin agressivitet og nærteknikk, en Torp-type. At vi skulle sagt nei til mulighetene for å hente ham tilbake for å drive vandetta etter at han tok en fornuftig avgjørelse om egen fremtid så ville det vært amatørmessig.

Men det er lite som tyder på at Brann tenker som deg. Signalene da han dro var at han skulle prøve å komme seg inn i a-lagsstallen i løpet av kontrakten på halvannet år, og vende tilbake til Brann hvis han mislykkes. Kommer han hjem kan det ha vært en vinn-vinnsituasjon for begge parter. Han fikk trene på et langt høyere nivå enn Brann kunne tilby og spilt på et nivå som ligger over det han trolig hadde spilt jevnlig hvis han hadde blitt. Så kommer han tilbake og er klar for å kjempe om en plass på laget når vi endelig henter en trener som kan skape et vinnerlag OG avle frem unge stjerner. Perfekt timing.


Ja, jeg har ikke peiling på om det er gode bosmenn der ute per dags dato, men det skjer jo hvert år at gode spillere går som bosmenn, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes i år...
Evt. kan vi som jeg har sagt se etter andre, som har bevist noe. Det må ikke være lokale talenter selv om jeg skjønner at du har en voldsom greie for dem. Fantastisk om vi tar gull med halve laget født på Haukeland, men det er ikke så sannsynlig akkurat nå, så da tar jeg heller en som beviselig har et høyt nivå inne. Det er sikkert ikke enten Birkelund eller et eller annet rask.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Artikkelen i BA er fra slutten av juli, og det står stort sett det samme der.

At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå, men vi er ikke så gode at vi ikke kan forsterkes av 19-åringer som er for dårlig for Ligue 1, og artiklene viser jo at han ikke bare er en av mengden hos St. Etienne, men en de så på som en mulig a-lagsspiller etterhvert. At han ikke har nådd det målet betyr ikke at han ikke er god nok for oss.


krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:19:01 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 19:17:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:35:43 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
"Nok" og "om". Det er synsing det. Det vi vet er at Birkelund er et stort talent med sterk tilknytning til Brann og som er en spillertype som vi kunne trengt med sin agressivitet og nærteknikk, en Torp-type. At vi skulle sagt nei til mulighetene for å hente ham tilbake for å drive vandetta etter at han tok en fornuftig avgjørelse om egen fremtid så ville det vært amatørmessig.

Men det er lite som tyder på at Brann tenker som deg. Signalene da han dro var at han skulle prøve å komme seg inn i a-lagsstallen i løpet av kontrakten på halvannet år, og vende tilbake til Brann hvis han mislykkes. Kommer han hjem kan det ha vært en vinn-vinnsituasjon for begge parter. Han fikk trene på et langt høyere nivå enn Brann kunne tilby og spilt på et nivå som ligger over det han trolig hadde spilt jevnlig hvis han hadde blitt. Så kommer han tilbake og er klar for å kjempe om en plass på laget når vi endelig henter en trener som kan skape et vinnerlag OG avle frem unge stjerner. Perfekt timing.


Ja, jeg har ikke peiling på om det er gode bosmenn der ute per dags dato, men det skjer jo hvert år at gode spillere går som bosmenn, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes i år...
Evt. kan vi som jeg har sagt se etter andre, som har bevist noe. Det må ikke være lokale talenter selv om jeg skjønner at du har en voldsom greie for dem. Fantastisk om vi tar gull med halve laget født på Haukeland, men det er ikke så sannsynlig akkurat nå, så da tar jeg heller en som beviselig har et høyt nivå inne. Det er sikkert ikke enten Birkelund eller et eller annet rask.

Go Up