Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/public_html/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Overganger sommeren 2014 - Page 75
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Det står i denne artikkelen at det er flere klubber som er interessert i Hanstveit.
Og det står at Brann "jager han". Personlig tviler jeg sterkt på at det stemmer. Brann har selv sagt at de kun skal hente spillere som går rett inn på laget, dermed ingen Hanstveit, og dermed heller ikke den tredje venstrebacken og heller ikke den femte middelmådige midtstopperen.
http://hd.se/sport/2013/12/11/fler-klubbar-jagar-hanstveit/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Hans Tveit er kanskje ingen gullsignering, men han er ei god signering. Det meinar i alle fall eg.

Mange var kritiske til han når han var back her sist, men når han for såg me kva me hadde mista. Det var mykje.

Og han vart vel spelt meir og meir inn som stoppar før han for, då hadde klubben ein plan om å omskolera han. Eg meinar å hugsa han spelte nokon e-cupkampar som stoppar og gjorde det ganske så bra.

Alderen er ikkje på hans side, men han har nokon gode år igjen. og det at han spete 29 av 30 kampar i fjor og har over 100 kampar i svensk og belgisk foppa, viser at at held god kvalitet.

Men det er klart at nokon må ut om han kjem inn. Det er mange alternativ der. Hadde ikkje Johnson vore så kjeks, hadde eg insistert på å behalda han. No er eg meir i stuss.

Xminator

Hanstveit er ett par år for sent ute. Det er min mening om saken. Vi har også en venstreback i Demir som skal spilles god, og jeg tviler på at Hanstveit er bedre enn de vi har på stopperplass.

Christian

Quote from: Xminator on December 13, 2013, 11:48:41 AM
Hanstveit er ett par år for sent ute. Det er min mening om saken.

Det er nok det beste argumentet her. Hanstveit holder nok nivået heilt greit, men han er nok ikkje så god at han bør satses på foran yngre alternativ.

Den evige nedsnakkingen av Hanstveit er i alle fall malplassert. Han var en solid brikke på gullaget og i sesongene i forkant av 2007. Hanstveit + Kvisvik var jo tiltider helt fantastiske og leverte akkurat slikt spill som har vært etterlyst en stund no.

Gulløl

December 13, 2013, 12:35:29 PM #3704 Last Edit: December 13, 2013, 12:54:03 PM by Gulløl
Erlend Hanstveit var en viktig brikke i gullsesongen og årene før. Mulig vi ikke satt nok pris på han. Men avisene var heller ikke fra seg av begeistring, VG børsen plasserte han på 56 plass i 2007 som var på 9 plass av Brann spillerne.
Men dette er i sesongen 2014 sesongen hele 7 år siden. Hanstveit var på toppen av karrieren i 2007 og årene rundt, og holder kanskje det nivået enda, men blir like over nyttår 33 år. Mange klagde over at Hanstveit var treg mens han var hos oss. Han har neppe blitt raskere til bens etter alle de årene og Brann forsvaret skriker etter hurtighet. Brann kommer nok maks til å hente enn forsvarer til før 2014 sesongen. Er det da rett å prioritere å hente Hanstveit til denne ene forsvars forsterkningen for å tette et forsvar som har sluppet inn over 48 mål i snitt siste tre sesonger ??
Til sammenligning slapp Strømsgodset inn 26 mål og Rosenborg 25 mål i år. Er det ikke der oppe vi ønsker å være og er det ikke en skikkelig forsvarsklippe på landslagsnivå vi da trenger ?
Jeg har ikke noe i mot Hanstveit men blir veldig overrasket og skuffet om det blir han som blir hentet for å løfte Brann forsvaret som lekker som en sil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Ikke noe vondt om Hanstveit, men vi har Demir. Så hvorfor i all verden skal vi ha Hanstveit? På midtstopperplass håper jeg virkelig vi jakter en høyere hylle enn å omskolere en gammel venstreback.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Ba virker veldig opptatt av om Hanstveit skal tilbake. Nå må vi konsentrere oss om fremtiden og tenke på hva som er det beste for klubben og ikke nødvendigvis nostalgiske minner.

nero

Vi trenger jo ikke mer stallfyll. Mye tyder på at Demir er en god del bedre enn Hanstveit, så da er muligens tanken at han skal være en slags allround backup i forsvaret? Greit nok at han er gratis, og sannsynligvis billig, men vi trenger reelle forsterkninger defensivt, ikke mer middelmådighet. Vi slipper inn alt for mye mål, selv med TLs beste keeper, og Norling satser på en offensiv fotball. Da trenger vi kvalitet bak. Jeg er svært usikker på om den godeste Erlend vil løfte oss i så måte.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: ostraume on December 13, 2013, 13:50:07 PM
Ikke noe vondt om Hanstveit, men vi har Demir. Så hvorfor i all verden skal vi ha Hanstveit? På midtstopperplass håper jeg virkelig vi jakter en høyere hylle enn å omskolere en gammel venstreback.
Jeg tviler på at det er Hanstveits kvaliteter som fotballspiller som gjør ham aktuell, men hans erfaring og personlighet utenfor banen. Han var nok tiltenkt som en ledertype og trendsetter under Skarsfjord og en som kunne skape litt ro og trygghet i stallen uten å utfordre treneren. Sammen med Karadas som er en fantastisk isbryter og humørspreder.

Med Norling håper jeg at treneren selv klarer å skape den nødvendige treneren og at vi slipper å hente middelmådige spillere utelukkende på grunn av personligheten deres for å demme opp for svakhetene i trenerens personlighet.

Huff

Helt enig med de som ikke vil ha Hanstveit. Samtidig synes jeg Norling uttaler ser på en fin måte når han snakker om respekten for Hanstveit. Vil legge til at jeg alltid har hatt sansen for ostringen, men at han slik jeg ser det ikke er rett type ift alder, ferdigheter eller posisjon slik laget ser ut per nå.

Xminator

Den eneste grunnen til å hente Hanstveit er om Demir er på vei bort fra klubben. Det var jo tyrkisk interesse før 2013-sesongen, og han har jo spilt greit og med høyt tempo denne sesongen. Det vil nok være klubber som ser potensiale i ham på grunnlag av alder og hurtighet.

Kjell249

Må innrømme at hvis vi skulle få 2-3 mill for Demir og vi kan hente Hanstveit gratis så sier jeg selg. Grunnen er at jeg ikke er så imponert over Demir. Sliter fortsatt defensivt og synes han virker veldig stresset med ballen i beina. Vi bør han endel mål fra backene i sesongen, men Demir kommer ikke ofte til sjanser og setter de enda sjeldnere.

Den største grunnen til å eventuelt selge er at vi trenger alle pengene vi kan få for å forsterke med en rask spillende stopper, i tillegg til en kreativ midtbanespiller, venstre ving og helst en spiss som vet hvor målet står:) Alt dette er sef utopi...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dragn

Quote from: Kjell249 on December 13, 2013, 22:40:08 PM
Må innrømme at hvis vi skulle få 2-3 mill for Demir og vi kan hente Hanstveit gratis så sier jeg selg. Grunnen er at jeg ikke er så imponert over Demir. Sliter fortsatt defensivt og synes han virker veldig stresset med ballen i beina. Vi bør han endel mål fra backene i sesongen, men Demir kommer ikke ofte til sjanser og setter de enda sjeldnere.

Den største grunnen til å eventuelt selge er at vi trenger alle pengene vi kan få for å forsterke med en rask spillende stopper, i tillegg til en kreativ midtbanespiller, venstre ving og helst en spiss som vet hvor målet står:) Alt dette er sef utopi...


I tillegg kan han ikke bruke høyrefoten. Det gjør han veldig forutsigbar. Men 2-3 mill er vel ikke mer enn vi kjøpte han for, litt for lite i mitt syn :/

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on December 13, 2013, 22:40:08 PM
Må innrømme at hvis vi skulle få 2-3 mill for Demir og vi kan hente Hanstveit gratis så sier jeg selg. Grunnen er at jeg ikke er så imponert over Demir. Sliter fortsatt defensivt og synes han virker veldig stresset med ballen i beina. Vi bør han endel mål fra backene i sesongen, men Demir kommer ikke ofte til sjanser og setter de enda sjeldnere.

Den største grunnen til å eventuelt selge er at vi trenger alle pengene vi kan få for å forsterke med en rask spillende stopper, i tillegg til en kreativ midtbanespiller, venstre ving og helst en spiss som vet hvor målet står:) Alt dette er sef utopi...


Demir har gjort det bra for et landslag bedre enn vårt, og er ennå ung. Aldri om en norsk landslagsspiller i starten av 20-årene hadde gått for 2-3 millioner, så da er det selvsagt at vi ikke selger Demir for så lite når han ennå har et par år igjen på kontrakten. Han har mye inne som han ikke har fått vist ennå.

krakra

Demir er nok sammen med Larsen, Haugen, Huseklepp og Badji den spillere med klart størst potensiale i dagens stall. For årets sesong iallefall. At han var nervøs og stresset under Skarsfjords terrorvelde er ikke så rart. Jeg syns det ville vært galskap å selge ham billig før vi får se hva Norling kan få ut av ham.

Falkman

Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:08:31 AM
Demir er nok sammen med Larsen, Haugen, Huseklepp og Badji den spillere med klart størst potensiale i dagens stall. For årets sesong iallefall. At han var nervøs og stresset under Skarsfjords terrorvelde er ikke så rart. Jeg syns det ville vært galskap å selge ham billig før vi får se hva Norling kan få ut av ham.


jaja. om stress og nervøsitet hadde vært de største problemene hans, kunne han blitt en super venstreback. men det er det jo ikke.

Gulløl

BT har nesten to helsider i dag med overskriften:

Ser etter svensker, men ikke i gamleklubben.

Avisen lanserer blant annet en del kandidater i artikkelen med omtale og bilder.

Kanskje Rikard Norling bruker noe av juleferien han begynte på i dag til å snakke med kandidater (?)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Falkman on December 14, 2013, 00:23:51 AM
Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:08:31 AM
Demir er nok sammen med Larsen, Haugen, Huseklepp og Badji den spillere med klart størst potensiale i dagens stall. For årets sesong iallefall. At han var nervøs og stresset under Skarsfjords terrorvelde er ikke så rart. Jeg syns det ville vært galskap å selge ham billig før vi får se hva Norling kan få ut av ham.


jaja. om stress og nervøsitet hadde vært de største problemene hans, kunne han blitt en super venstreback. men det er det jo ikke.
Jo, jeg vil si at han ville vært en strålende venstreback hvis han f.eks. hadde hatt roen til Fakiri.

Falkman

Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:31:07 AM
Quote from: Falkman on December 14, 2013, 00:23:51 AM
Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:08:31 AM
Demir er nok sammen med Larsen, Haugen, Huseklepp og Badji den spillere med klart størst potensiale i dagens stall. For årets sesong iallefall. At han var nervøs og stresset under Skarsfjords terrorvelde er ikke så rart. Jeg syns det ville vært galskap å selge ham billig før vi får se hva Norling kan få ut av ham.


jaja. om stress og nervøsitet hadde vært de største problemene hans, kunne han blitt en super venstreback. men det er det jo ikke.
Jo, jeg vil si at han ville vært en strålende venstreback hvis han f.eks. hadde hatt roen til Fakiri.


der du ser nervøsitet og stress, ser jeg manglende spilleforståelse, og evne til å lese spillet. men det var tegn til bedring i fjor, tar han ytterligere steg i år, kan vi få en veldig spennende venstreside. ikke minst hvis vi får inn en venstrekant av klasse.


posemedsnopi

Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:31:07 AM
Quote from: Falkman on December 14, 2013, 00:23:51 AM
Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:08:31 AM
Demir er nok sammen med Larsen, Haugen, Huseklepp og Badji den spillere med klart størst potensiale i dagens stall. For årets sesong iallefall. At han var nervøs og stresset under Skarsfjords terrorvelde er ikke så rart. Jeg syns det ville vært galskap å selge ham billig før vi får se hva Norling kan få ut av ham.


jaja. om stress og nervøsitet hadde vært de største problemene hans, kunne han blitt en super venstreback. men det er det jo ikke.
Jo, jeg vil si at han ville vært en strålende venstreback hvis han f.eks. hadde hatt roen til Fakiri.


Deilig endelig å lese et innlegg der du ikkje bruker Skarsfjord som argument...

Belfort

December 14, 2013, 10:49:03 AM #3721 Last Edit: December 14, 2013, 11:51:23 AM by Belfort
David Accam virker veldig spennende. Kan spille både høyre flanke og spiss. Har en vanvittig hurtighet som skaper panikk hos motstanderne

huleste

Flere som virker spennende! El Kabir, født i Marokko og har nederlandsk pass, er i riktig alder(25). Han virker som en veldig god spiller som scorer på mange forskjellige måter. Han scorer på å plutselig dukke opp på corner, løpe i bakrom, langskudd og bare enkle stå på rett sted til rett tid. Også god løpende med ball. Veldig spennende! Men han er skadeutsatt og blir nok dyr.. Men nå har vi jo penger! Han er noe vi trenger.

Bruiser

December 14, 2013, 11:59:57 AM #3723 Last Edit: December 14, 2013, 12:03:08 PM by Bruiser
Kan man finne gull i Sverige da? (I tillegg til Norling? ;))

http://www.transfermarkt.co.uk/en/allsvenskan/torschuetzen/wettbewerb_SE1.html

http://www.futhead.com/14/leagues/sweden-allsvenskan/

No er futhead langt frå noken fasit, men kan brukast som ein slags peikepinn på kva som rører seg der.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

ZsoltKorcsmar

Det at Gashi er i toppsjiktet ifølge futhead, (Scorer 69 av 100, beste allsvenskanspiller er Svensson med 74) skremmer meg litt. Han har feks høyere score enn en del av de BT foreslår i dagens avis. Tippeligafloppen Bjarsmyr, midtstopperen som var i Rosenborg har 71. Vår beste er Huseklepp med 70 totalt, også vår raskeste med 85 i pace.
Denne Accam har 92 i pace, bør løpe fra det meste i det minste!

Og ja, futhead gir en meget bra pekepinn. Ekstremt dyktige folk som setter opp statsene, langt meg skikket enn oss forumgangere. Har feilvurderinger, som at Huseklepp pdd har 70. Har levert nærmere 60, men de nedjusterte han hvertfall fra 75 som han hadde på sitt beste før han dro. Husker Martin Andresen tiden, han hadde vel 81. Like bra som Cleverly på united. Det var tider. 


Kagain

Quote from: ZsoltKorcsmar on December 14, 2013, 12:34:41 PM
Denne Accam har 92 i pace, bør løpe fra det meste i det minste!



Jeg stakk inn på han wikipedia og leste om Accam. Det jeg bet meg mest merke i er at for så kort tid tilbake som 2012 spilte han i tredje svenske divisjon. Var det ikke noe snakk om at en tredjedivisjonssvenske hadde slått ut Pavlov eller noe som spiller i sin klubb? Det jeg også ser er at han har spilt på enda lavere nivå enn dette før den tid. Slik sett burde det vært mulig å finne gull nedover i de norske divisjonene også. Eller? Men det fordrer vel at man har noen som speider etter slikt..

krakra

Quote from: posemedsnopi on December 14, 2013, 09:48:02 AM
Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:31:07 AM
Quote from: Falkman on December 14, 2013, 00:23:51 AM
Quote from: krakra on December 14, 2013, 00:08:31 AM
Demir er nok sammen med Larsen, Haugen, Huseklepp og Badji den spillere med klart størst potensiale i dagens stall. For årets sesong iallefall. At han var nervøs og stresset under Skarsfjords terrorvelde er ikke så rart. Jeg syns det ville vært galskap å selge ham billig før vi får se hva Norling kan få ut av ham.


jaja. om stress og nervøsitet hadde vært de største problemene hans, kunne han blitt en super venstreback. men det er det jo ikke.
Jo, jeg vil si at han ville vært en strålende venstreback hvis han f.eks. hadde hatt roen til Fakiri.


Deilig endelig å lese et innlegg der du ikkje bruker Skarsfjord som argument...
Skarsfjord er en sentral del av forklaringen på hvorfor spillerne våre har underprestert de siste to årene. Spesielt de med størst potensiale offensivt. Det er bare å se i år hvordan Demir, Haugen, Larsen og Huseklepp blomstrer i år under Norling. Er rimelig trygg på at det vil skje. Det gjelder forsåvidt de andre i stallen også.

krakra

Quote from: Xminator on December 14, 2013, 06:47:55 AM
Det er ingen automatikk i at Skaanes skal være ut i et helt år fordi han hadde kyssesyken. Kyssesyken rammer ikke folk likt. Noen blir hardt rammet, andre kommer seg etter noen uker eller månder. Skaanes ble jo ganske kjapt frisk igjen. Satser på at legene har kontroll dette.

Jeg mener vi hadde gode dødballspillere i Pusic, Askar og Haugen, men led av at Huseklepp skulle ta 90% av dødballene våre.

ostraume

Larsen har jo hatt sitt gjennombrudd i TL under Skarsfjord. Larsen sitt problem har primært vært uflaks med skader.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Ja, men det skulle da også bare mangle at han fikk sitt gjennombrudd så god som han var. Larsen hadde vært en hel del bedre med svært mange andre sammenlignbare trenere.

1. Han ble stadig prioritert bak eldre spillere som ikke var bedre, spesielt Labukas.

2. Han hadde temmelig mange minutter bak seg i eliteserien før han prøvde seg på finesser. Det er naturlig at man er litt mer forsiktig når man begynner i eliteserien enn hva man er på Brann 2, men med Larsen var forskjellen enorm. På Brann 2 var det slik at det gikk et sus av forventning gjennom meg hver gang han fikk ballen, for han gjorde så mye gøy. I eliteserien var dette lenge totalt fraværende. Det er så jeg tror Skars kan ha sagt noe slikt som dette før han sendte Larsen utpå:
"Ikke prøv deg på noe teknisk jåleri utpå der. Det er eliteserien nå. Spill på det sikre. Ikke gjør feil. Du trenger en del år før du er god nok til å yppe deg."

Tenk om han kunne sagt noe slikt som dette: "Gå utpå der og gjør det du er god til. Kick Ass!"
Tren på langskudd

posemedsnopi

Quote from: Lasaron on December 14, 2013, 19:18:01 PM
Ja, men det skulle da også bare mangle at han fikk sitt gjennombrudd så god som han var. Larsen hadde vært en hel del bedre med svært mange andre sammenlignbare trenere.

1. Han ble stadig prioritert bak eldre spillere som ikke var bedre, spesielt Labukas.

2. Han hadde temmelig mange minutter bak seg i eliteserien før han prøvde seg på finesser. Det er naturlig at man er litt mer forsiktig når man begynner i eliteserien enn hva man er på Brann 2, men med Larsen var forskjellen enorm. På Brann 2 var det slik at det gikk et sus av forventning gjennom meg hver gang han fikk ballen, for han gjorde så mye gøy. I eliteserien var dette lenge totalt fraværende. Det er så jeg tror Skars kan ha sagt noe slikt som dette før han sendte Larsen utpå:
"Ikke prøv deg på noe teknisk jåleri utpå der. Det er eliteserien nå. Spill på det sikre. Ikke gjør feil. Du trenger en del år før du er god nok til å yppe deg."

Tenk om han kunne sagt noe slikt som dette: "Gå utpå der og gjør det du er god til. Kick Ass!"


Har du neste ukes Lotto-tall også?

Xminator

Det er jo forbannet bra vi snart får fasiten på hva en trener betyr for de unge spillerene...

Kid-A

Quote from: Xminator on December 14, 2013, 21:32:53 PM
Det er jo forbannet bra vi snart får fasiten på hva en trener betyr for de unge spillerene...


Både vél og bra, men skulle ønske det kom litt før. Overbevist om at Finne hadde signert ny kontrakt hadde det skjedd før, men om det hadde skjedd før hadde vi nok ikkje hatt Rikard Norling i dag, heller.  :-\
- Nokon veit betre enn andre

Klaus_Brann

Nå må det komme noen rykter snart.
Det er jo hele tiden folk her som har kilder på ditt og datt. Now is the time!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krakra

Spørs om Brann ikke bør ta en telefon til Frankrike og høre om Birkelund er giret på en retur nå som Norling har kommet. Han har et halvt år igjen av akademikontrakten sin, så han vil neppe koste noe særlig. Regner med at han har tatt noen steg i Frankrike og er klar for oppgaven som backup for Badji. Så har vi Mattias Totland i Fana som er aktuell for Lyons akademi. Også han vil nok være lettere å snappe opp nå som Norling er på plass. Han er født i '97 og neppe klar for noen stor rolle i stallen, men som en femte midtbanespillere er det fult mulig at han duger. Er jo omtalt som et rimelig stort midtbanetalent med store offensive ferdigheter.

Så kan Soko sikkert finne seg en klubb i bunnsjiktet eller Adeccoligaen. Han er en fin type, men ikke god nok for Brann og med så mange lokale talenter i midtbaneposisjonen er det trist hvis han skal ta opp en plass i stallen.

Nixon

Backup for Badji... Jeg tenker med en gang at jeg vil ha en skikkelig utfordrer til Badji. En som like gjerne setter Badji på benken. For slik Badji spilte i store deler av sesongen er han kanskje ikke god nok dersom Brann skal kjempe i toppen. Og så kan man si at Badji kommer til å løfte seg med Norling som trener. Og kanskje gjør han det. Men skal vi ta sjansen på det? Kommer absolutt alle spillerne til å bli så mye bedre med Norling på benken?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Jeg tørr å forvente at de som har vist et rimelig høyt nivå før, og ikke er 40 år eller har vært skadet halve karrieren, vil få seg et løft. Jeg er enig i at det Badji viste i fjor, etter noen veldig gode kamper helt først, var alt for svakt, men jeg syns at det er andre steder på banen vi heller burde prioritere storkjøpene.

Finner man en rimelig/gratis spiller som vi kan være sikre på hever midtbanen så kjør på, men hvis ikke så tror jeg Badji og Haugen vil gjøre det bra sammen. Hvis man tenker på toppnivået Badju haddde i år og toppnivået Haugen hadde og ser for seg at de holder dette nivået samtidig og over en viss periode så ser det jo bra ut.

Og hvem vet. Kanskje har Birkelund tatt nok steg til å danke ut Badji og.

nero

Quote from: Nixon on December 15, 2013, 20:19:59 PM
Backup for Badji... Jeg tenker med en gang at jeg vil ha en skikkelig utfordrer til Badji. En som like gjerne setter Badji på benken. For slik Badji spilte i store deler av sesongen er han kanskje ikke god nok dersom Brann skal kjempe i toppen. Og så kan man si at Badji kommer til å løfte seg med Norling som trener. Og kanskje gjør han det. Men skal vi ta sjansen på det? Kommer absolutt alle spillerne til å bli så mye bedre med Norling på benken?

Når det gjelder Badji så er det virkelig litt av et 50 000 dollarspørsmål for Brann om det bare var Badji som ikke fant ut av Skarsfjords geniale spillesystem, eller om vi har overvurdert mannen solid. Jeg sitter med følelsen av at mannen har adskillig mer inne, men må nok innrømme at han skjulte det godt sist sesong. Jeg trodde at Badji var en man kunne bygge et lag rundt, men han viste ærlig talt ikke mye av det i 2013.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: krakra on December 15, 2013, 20:24:29 PMOg hvem vet. Kanskje har Birkelund tatt nok steg til å danke ut Badji og.


Det er selvsagt mulig. Og ingenting hadde vært bedre. Men hadde du vært like positiv dersom Brann hadde hentet en annen spiller fra det samme akademiet? En på samme alder som heller ikke hadde fått prøve seg på A-laget og som Brann hentet som tredjevalg på midten? Noe sier meg at du ikke hadde vært så veldig imponert over Avdeling Sport sine speideregenskaper.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Huff

Quote from: nero on December 15, 2013, 20:55:20 PM
Når det gjelder Badji så er det virkelig litt av et 50 000 dollarspørsmål for Brann om det bare var Badji som ikke fant ut av Skarsfjords geniale spillesystem, eller om vi har overvurdert mannen solid. Jeg sitter med følelsen av at mannen har adskillig mer inne, men må nok innrømme at han skjulte det godt sist sesong. Jeg trodde at Badji var en man kunne bygge et lag rundt, men han viste ærlig talt ikke mye av det i 2013.


Badji viste tidlig i sesongen at han hadde mer inne. I starten var han glimrende. Spørsmålet er hvem som har skylden for at han ble så horribelt dårlig som han var periodevis utover i sesongen, og hvor stabil han egentlig er. Fyren var vel og nr.1 på Solskjærs ønskeliste foran fjoråret og er dessuten såvidt jeg forstår ganske viktig på Senegal. Alt -foruten prestasjonene på Brann- tilsier at han skal være en dominerende spiller i TL. Nå gjaldt dette forsåvidt og Zsolt, og gjelder Demir og, så det er ingen automatikk i at prestasjonene lar seg overføre til TL. Jeg husker da jeg så gode gamle Harri Yllonen spille et par kamper som kaptein på Finland, ble lettere sjokkert over hvor bra han presterte der, dog uten at Harri var spesielt dårlig for Brann. Men, inntil videre får en uansett håpe at Badji blir en av dem som får ut potensialet sitt i Brann, det er neppe negativt at vi nå har hentet en klassetrener.

Apropos St.Etienne hentet vel Sogndal Badjis erstatter fra den klubben, her var det snakk om en spiller som var totalt avskiltet og som klarte seg ok i TL.

krakra

Quote from: Nixon on December 15, 2013, 21:18:48 PM
Quote from: krakra on December 15, 2013, 20:24:29 PMOg hvem vet. Kanskje har Birkelund tatt nok steg til å danke ut Badji og.


Det er selvsagt mulig. Og ingenting hadde vært bedre. Men hadde du vært like positiv dersom Brann hadde hentet en annen spiller fra det samme akademiet? En på samme alder som heller ikke hadde fått prøve seg på A-laget og som Brann hentet som tredjevalg på midten? Noe sier meg at du ikke hadde vært så veldig imponert over Avdeling Sport sine speideregenskaper.
Jeg tror ikke jeg hadde vært negativ til å hente en spiller fra ungdomsakademiet til et av lagene rett under toppsjiktet i Ligue 1 selv om han ikke hadde slått igjennom uansett bakgrunn. Det er en rimelig stor forskjell mellom Ligue 1 og TL, og vi har jo selv hatt juniorer som ikke har fått det til her forsterke lag i 2. divisjon. Skålevik er siste eksempel på det. Det stemmer jo ikke at han ikke har fått prøve seg for a-laget. Det fikk han i pre-season, men han har ikke spilt noen obligatoriske kamper nei, men så er han bare 19 år da og har sikkert endel å gå på.

Se på Konradsen som var en av TLs beste spillere i 2012. Det tok nesten et halvt år før han fikk starte sin første kamp for et dårligere lag enn St. Etienne. Det er ingen bakgårdsliga vi snakker om.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 15, 2013, 23:24:00 PM
Quote from: Nixon on December 15, 2013, 21:18:48 PM
Quote from: krakra on December 15, 2013, 20:24:29 PMOg hvem vet. Kanskje har Birkelund tatt nok steg til å danke ut Badji og.


Det er selvsagt mulig. Og ingenting hadde vært bedre. Men hadde du vært like positiv dersom Brann hadde hentet en annen spiller fra det samme akademiet? En på samme alder som heller ikke hadde fått prøve seg på A-laget og som Brann hentet som tredjevalg på midten? Noe sier meg at du ikke hadde vært så veldig imponert over Avdeling Sport sine speideregenskaper.

Det stemmer jo ikke at han ikke har fått prøve seg for a-laget. Det fikk han i pre-season, men han har ikke spilt noen obligatoriske kamper nei, men så er han bare 19 år da og har sikkert endel å gå på.


Hvis kriteriet er å ha fått prøvd seg i pre-season legges lista lavt.
Da er det gjerne mye rask som prøves ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Vi har nok endel spillere som ikke hadde fått prøve seg i preseason for et av de bedre lagene i Franrike. Det er et signal på at man er blant spillerne som vurderes oppmot a-stallen og vi er ikke for store til å hente en 19-åring fra vannskorpen til en a-stall i Ligue 1.

Huff

http://www.ba.no/sport/fotball/article7047265.ece

BA har på morgenkvisten publisert en artikkel om hvor elendig Ojo gjør det i Belgia, men at han ikke er aktuell foren Brann-retur. Merkelig. Vil legge til at jeg finner det merkelig dersom Gank faktisk vil ha dekket utgiftene sine på Ojo, når en snakker om en spiller som ikke engang vurderes som god nok for benken bør en da snarere snakke om å dekke tapene sine.

Xminator

Det er klart at om Genk priser spilleren til 8 millioner så kan ikke Brann alene hente ham tilbake.

Jeg vil spille ute en ball likevel. Og da er det ikke bare sportslige ting, men også appellere til de menneskelige sidene ved dette, Mohn - dette er ett flott prosjekt som kan ses fra siden av det engasjementet som normalt kommer SK Brann til gode. Hent Ojo tilbake til Brann.

Det er godt mulig vi kan få en bedre spiss fra en svensk klubb for samme eller lavere pris. Joda, Ojo brente broer i vinter. Han kan være totalt elendig når ting går mot. Samtidig, han har det lite kult i Belgia nå. I Bergen har han ett nettverk rundt seg.  Og om treneren får det beste ut av ham er han mer enn god nok for ett gull-lag i tippeligaen.

Henki

Quote from: Nixon on December 15, 2013, 21:18:48 PM
Quote from: krakra on December 15, 2013, 20:24:29 PMOg hvem vet. Kanskje har Birkelund tatt nok steg til å danke ut Badji og.


Det er selvsagt mulig. Og ingenting hadde vært bedre. Men hadde du vært like positiv dersom Brann hadde hentet en annen spiller fra det samme akademiet? En på samme alder som heller ikke hadde fått prøve seg på A-laget og som Brann hentet som tredjevalg på midten? Noe sier meg at du ikke hadde vært så veldig imponert over Avdeling Sport sine speideregenskaper.


Hvis Brann hadde begynt å hente spillere fra akademiene til klubber i Frankrike, hadde jeg blitt imponert.
Ballen skal fremover!

Tom C

Quote from: Xminator on December 16, 2013, 07:23:52 AM
Det er klart at om Genk priser spilleren til 8 millioner så kan ikke Brann alene hente ham tilbake.

Jeg vil spille ute en ball likevel. Og da er det ikke bare sportslige ting, men også appellere til de menneskelige sidene ved dette, Mohn - dette er ett flott prosjekt som kan ses fra siden av det engasjementet som normalt kommer SK Brann til gode. Hent Ojo tilbake til Brann.

Det er godt mulig vi kan få en bedre spiss fra en svensk klubb for samme eller lavere pris. Joda, Ojo brente broer i vinter. Han kan være totalt elendig når ting går mot. Samtidig, han har det lite kult i Belgia nå. I Bergen har han ett nettverk rundt seg.  Og om treneren får det beste ut av ham er han mer enn god nok for ett gull-lag i tippeligaen.


Tja, er litt delt når det gjelder Ojo. Klart, på sitt beste er han en ressurs for etthvert TL-lag. Men samtidig er han såpass blåst i hodet, at jeg er litt redd for at han hadde vært et forstyrrende element i den harmonien som jeg ser for meg at Norlin vil bygge. Det. pluss at fyren er et levende offside.
Aldri mer Obos....

osoerli

Det er vel ingen som vil betala 8 mill for Ojo.
Hadde han lært seg offsideregelen og hatt ballmottak, kunne han blitt verkeleg god.
Det blir litt mykje mamma, gud og rare utspel.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Når han en såpass ute i kulden som han er ville det ikke forundret meg om han har slengt med leppen igjen. Det ville ikke vært første gang.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up