• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: krakra on August 07, 2013, 21:29:59 PM
Pavlov var en av årets dummeste og dårligste signeringer i hele årets TL.


Ikkje viss du tek med kva ein spelar kostar. Dalla Valle til dømes, var ein mykje dårlegare signering for Molde.


ZsoltKorcsmar

Det jeg reagerer mest på i Pavlov-saken er at det virker som vi har utrolig dårlig kontroll i markedet. Vi solgte Bentley for noen mill, og frigjorde samtidig 1,5 mill i lønnsbudsjett i året, altså hadde vi litt midler. Det ble tidlig annonsert at vi jaktet en bentley-erstatter som skulle være en annerledes angrepsspiller enn det vi hadde. En hodesterk, høy spiller ble nevnt som det vi jaktet flere ganger i løpet av det vinduet.

Når Pavlov da dukket opp og blir presentert på brann.no står det at man har fulgt spilleren over tid, sett han live, og ville hente han allerede da Ojo dro, men da ble han for dyr, (flere millioner) takk herren for at vi ikke brukte penger der. Dette var altså en spiller som trenerteamet og Walstad hadde god tro på. Ironisk nok uttalte Walstad noe sånt som "han var bra i fjor, men så hentet laget hans en svenske fra nivå 8 i sverige som utkonkurerte han" i samme artikkel.

I ettertid, da det viste seg at han neppe ver god nok for et middels norsk tredjedivisjonslag, (scoret 0 i 2. Div på en del kamper) var bortforklaringen "vi kom i en situasjon rett før vinduet lukket, der det ble pavlov eller ingen, da tok vi sjansen". Om det kun var en sterk/høy/hodesterk spiller i hele verden vi hadde mulighet til å hente, med en måned eller to med spillerjakt, og hans navn var Pavlov fra makedonia, ligger vi ekstremt dårlig til på karleggings-/nettverks-siden.

Ingen kan si noe på det. Jeg skulle funnet en bedre og rimeligere løsning med 1-2 timer på meg.

ZsoltKorcsmar

Feks Azar Karadas, som var bosman og ville spille gratis for klubben han elsker.

pidre

August 08, 2013, 08:28:00 AM #2554 Last Edit: August 08, 2013, 08:29:34 AM by pidre
Dette var status før dei vart henta til henholdsvis SKB og SIL:

1. Pavlov. Slik eg husker: Hadde spelt på lavt nivå, aldri scora mange mål, sjelden fast på sitt lag, mista plassen sin til svensk 3. div spiller. Kosta oss cirka kr 500 000.

2. Otoo: Toppscorer i øverste divisjon Ghana. Har spelt på landslaget til Ghana. Kostet SIL kr 2 500 000.

Utfallet av Pavlov-lånet veit vi, det var ein halv millon rett ut vindauge. Utfallet av Otoo-kjøpet veit vi ikkje enno.

Saken er likevel at basert på den informasjonen som førelåg før spelerane vart henta, så er det vel ikkje tvil om kva tilfelle som er idiotisk.
Saludar a los monos!

SK

Pavlov kostet ikke 500 000. Hvis denne ghaneseren flopper i Sogndal, vil det være en dårligere handel.
Uansett er det som før nevnt ikke sammenlignbare situasjoner i det hele tatt.

pidre

Quote from: SK on August 08, 2013, 08:33:10 AM
Pavlov kostet ikke 500 000. Hvis denne ghaneseren flopper i Sogndal, vil det være en dårligere handel.
Uansett er det som før nevnt ikke sammenlignbare situasjoner i det hele tatt.



Og kva kosta Pavlov oss totalt?

Saken er at Pavlov-lånet var rein idioti ut frå opplysningane som førelåg før avtalen. Historia bekrefter idiotiet. Som kjent gjer idiotar idiotiske ting.

Selvfølgelig går det an å samanlikne med Ooto. Begge er utanlandske spissar som vert henta av norske klubber. Ooto verkar som eit smart kjøp, så får historia vise om SIL har gjort det rette.

Saludar a los monos!

SK

Det er ingen som hevder at Pavlov på noen som helst måte var et bra valg, men å trekke frem en spiller i en helt annen situasjon hos Sogndal, og bruke det som begrunnelse på hvor mye flinkere de er enn oss, blir feil.
Da kan man likegodt sammeligne Branns leie av Labukas direkte mot Rosenborgs kjøp av Tarik.

viks

Selvfølgelig var Pavlov lånet ren idioti, og jeg tviler på at det finnes noen som er uenige i det.

Samtidig så var dette ikke en kostbar tabbe. Mener å ha lest at det kostet oss 150-200.000, med andre ord veldig lite, selv om penger er penger.

Eksemplene er mange på spillere fra lavere nivåer som plutselig tar et høyere nivå. Dessverre var ikke Pavlov en slik. Heldigvis var han ikke en dyr man.

Jeg vil ikke slakte den sportslige ledelsen på bakgrunn av denne signeringen. Det var litt "gambling" og når man gambler ås taper man noen ganger. Innsatsen var imidlertid ikke den helt store.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Utmedsnolken

Quote from: SK on August 07, 2013, 20:49:14 PM
4 millioner i året. Pluss bonus. Pluss fri bil. Pluss fri leilighet.

Selv om dette evt. bare var et forhandlingsutspill, er det helt useriøst.


er ikke så langt unna det en forventer at TLs beste spiller burde tjene (for 5 år siden)
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

Quote from: SK on August 08, 2013, 09:37:33 AM
Da kan man likegodt sammeligne Branns leie av Labukas direkte mot Rosenborgs kjøp av Tarik.


Det er vel berre nok eit klassisk døme på totalt ubrukeleg spelarlogistikk i Idrettsveien.

ZsoltKorcsmar

Listen av talentløse angrepsspillere vi her henter de seneste årene er er jo forferdelig. Her har bruun hanssen mest ansvar, da walstad ikke var med i bildet.
Memelli, Sjøhage, Labukas, Cato Hansen (4,5 mill hirr hirr..), Pavlov, demba nyrén osv
Lukter ikke teft og kompetanse akkurat

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dragn

Austin, Piotr, Badji, Ojo, Askar, Zsolt. Ikke dårlige spillere han har hentet heller ;)

aleksanderhjelleseth

Lurer på om dagens bombe medfører penger til spillerkjøp? Utifra div artikler kan det tyde på det. Men hvem er det Walstad har i kikkerten? Skjer det noe i sommer? Eller er vi fremdeles på noen-må-ut-før-noen-kommer-inn?

Kjell249

10 mill fra Mohn. Spørs om det kommer spillerkjøp eller de går med til å dekke røde tall i regnskapet...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Utmedsnolken

10 mill over tre år er overgangssum + ok lønn til en eneste spiller (gitt at alle pengene går til overganger). Er det verdt tre år til med Skarsfjord?! Spesielt når vi vet hvilken gjeng som skal finne denne spilleren
"og der snubler Sæternes igjen"

jala

Mohn og Hard-Ball har jo all makt i denne klubben, derfor blir det slik.

Hatleking

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 08, 2013, 15:21:09 PM
Lurer på om dagens bombe medfører penger til spillerkjøp? Utifra div artikler kan det tyde på det. Men hvem er det Walstad har i kikkerten? Skjer det noe i sommer? Eller er vi fremdeles på noen-må-ut-før-noen-kommer-inn?


Skal me satse på spelarfronten, må me sjå på spelarar som no er på U21 og spelarar som var. Det er framleis ein del der som er i Noreg. Men blir litt paff...


Spelaren

Gå av.


Falkman

Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2013, 17:07:10 PM
Demir til La Liga eller Tyrkia? http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/la-liga-klubb-jagar-erdin-demir-finns-intresse-i-spanien-och-turkiet/


virket ikke så veldig troverdig, det der. særlig ikke med tanke på agentens utsagn  om  at  interessen skyldes at Demir har gjort det veldig  bra for oss!


Brann_ruler

Hvem har vi erstattet Bentley med? Trodde vi hadde en spiller å gå på ift en inn/ en ut prinsippet...

nero

De kjøper vel inn en eller annen avdanket "stjerne" med et "navn", for å dempe kritikken. Fy pokker, nå er jeg lei av hele klubben!
Lions led by donkeys.

ZsoltKorcsmar

Bentley-erstatteren var Pavlov.
Om vi henter en gammel fyr med et navn, alà gamst pedersen. Er det et mord av min interesse for fotball generelt.

Gulløl

August 08, 2013, 18:10:04 PM #2577 Last Edit: August 08, 2013, 18:26:56 PM by Gulløl
Kim Ojo klar på lån til Brann før uken er ferdig ? Jeg tror Brann kan jobbe med dette alternativet.
Når treneren sier dette i dag så er det noe som rører seg: We're going to see the next days the possibilities for him.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Havner vel i Strømsgodset han også

Tom C

Har noen i Brann svart på spørsmålet som Brann_Ruler stiller? Har vi gått bort fra at Bentley skal erstattes? Jeg kan ikke skjønne at en talentløs russer på lån, som er så bås at man må sende ham hjem igjen etter kort tid, skal telle som Bentleys erstatter...
Aldri mer Obos....

ostraume

Håkon Lorentzen er tatt inn i a-stallen og erstatter dermed Bentley. Ja, det er sykt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

abe78

Hørte et spennende rykte i dag som jeg ikke vet om jeg tør tro på. Det ryktes om at RBH ønsker å bruke Mohn-pengene på en ny fax-maskin og utredning om kunstgress.
.og husk!

Xminator

Om ikke samtlige 10 millioner - og en del til - brukes på spillerkjøp nå så viser det altfor tydelig hvorfor man ikke bare kan se på totalbudsjettets størrelse.

Slik det er nå står Brann igjen når medaljetoget går.

Hatleking

Jonsson, Wangberg, Sokolowski, Nordkvelle, Fakiri... Det hadde vore godt å få renska ut litt i stallen. Helst på trenarsida òg, men no har jo Brann gjort det store. Demir kan me gjerne selgje for store pengar til La Liga.

                         Piotr
Sævarsson - Mosjov - Gjesdal - Jonassen
       Haugen - Badji - Ulvestad
   Huseklepp - KLASSESPISS - Larsen

Utopi, sjølvsagt - men kva er ein utan håp?

Hatleking

Ein på VGD hevdar at Nordkvelle er einig med Odd og dreg dit. I så fall blir det spanande - då må det vel kome ein inn!

Huff

Quote from: Hatleking on August 09, 2013, 16:24:21 PM
Ein på VGD hevdar at Nordkvelle er einig med Odd og dreg dit. I så fall blir det spanande - då må det vel kome ein inn!


Driter langt i hvem som kommer inn. Det eneste interessante nå er hvem som går ut. Da tenker jeg ikke på spillerne. Dersom nordkvelle skulle gå høylytt er jo det en annen sak.

Nixon

Hvis det stemmer med Nordkvelle og Odd er vel det en gammel drøm som går i oppfyllelse...

Og helt greit egentlig. Han har aldri fått det helt til hos oss.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on August 09, 2013, 16:43:06 PM
Hvis det stemmer med Nordkvelle og Odd er vel det en gammel drøm som går i oppfyllelse...

Og helt greit egentlig. Han har aldri fått det helt til hos oss.


Merkelig med tanke på at han var en utmerket indreløper som ble hentet som OM og omskolert til venstrekant...


tintin

gamst og riise inn sikkert, demir og kvelle ut... :)

GlennK

August 10, 2013, 00:01:08 AM #2589 Last Edit: August 10, 2013, 00:05:20 AM by GlennK
At Erdin Demir blir linket til La Liga er helt utrolig.. Er målløs...

Huff

Quote from: GlennK on August 10, 2013, 00:01:08 AM
At Erdin Demir blir linket til La Liga er helt utrolig.. Er målløs...


Erdin har såvidt jeg forstår det prestert meget bra både for det svenske b-landslaget i to vinterturneringer på rad, samt for u-21. Tenk bare på formutløsningen FKH-spillerne fikk uten Skars, tror det er mange meget gode spillere i Brann som lider av mangel på struktur.

Xminator

Quote from: tintin on August 09, 2013, 17:04:02 PM
gamst og riise inn sikkert, demir og kvelle ut... :)


Nei, vi har fortsatt spillere på B-listen som kan få kontrakt. De to er jo gamle og mette med høye lønninger!

Det er for faen slik man spiller Manchester United i FM....

krakra

Quote from: Xminator on August 10, 2013, 01:24:57 AM
Quote from: tintin on August 09, 2013, 17:04:02 PM
gamst og riise inn sikkert, demir og kvelle ut... :)


Nei, vi har fortsatt spillere på B-listen som kan få kontrakt. De to er jo gamle og mette med høye lønninger!

Det er for faen slik man spiller Manchester United i FM....
Du kunne vært sportssjef i VIF.

Huff

Quote from: krakra on August 10, 2013, 01:29:23 AM
Quote from: Xminator on August 10, 2013, 01:24:57 AM
Quote from: tintin on August 09, 2013, 17:04:02 PM
gamst og riise inn sikkert, demir og kvelle ut... :)


Nei, vi har fortsatt spillere på B-listen som kan få kontrakt. De to er jo gamle og mette med høye lønninger!

Det er for faen slik man spiller Manchester United i FM....
Du kunne vært sportssjef i VIF.


Jeg er for å gjøre X til sportsdirektør i VIF. Selv stiller jeg gjerne opp for RBK. Mitt første kjøp blir å svi av hele overgangsbudsjettet på Cato Hansen, samtidig som jeg fristiller en del danske spillere.

Mr. T

Hvilke spiss blir presentert i morgen tror dere? For jeg regner jo selvfølgelig med vi forsterker laget nå med disse 10 "friske" millionene på konto!!?? Eller er alt allerede brukt opp på generell drift av klubben?

roaldinho

Quote from: Mr. T on August 10, 2013, 18:40:48 PM
Hvilke spiss blir presentert i morgen tror dere? For jeg regner jo selvfølgelig med vi forsterker laget nå med disse 10 "friske" millionene på konto!!?? Eller er alt allerede brukt opp på generell drift av klubben?


Ny fax, oppussing av hytten til RBH, og sikkert goder til både Skarsfjord og grillutstyr til ekte supportere.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Det kommer neppe nye spillere. Jeg regner med at de ti millionene allerede er brukt på å dekke røde tall.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Jeg kan bekrefte at pengene var satt av til Barrantes. Blir spennende å se hvem de greier å finne som hans erstatter på tre dager, for noen skal inn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ikke rart RBH var sippete i går. Her prostituerer man seg selv en billig hore og pisser på supporterne ved å ansette en upopulær trener uten en rasjonell forklaring. For å få råd til EN spiller. Så forlenger spilleren med nåværende klubb.

De har neppe en plan B. For et supperåd.

Nixon

Quote from: dudo on August 10, 2013, 20:05:07 PM
Jeg kan bekrefte at pengene var satt av til Barrantes. Blir spennende å se hvem de greier å finne som hans erstatter på tre dager, for noen skal inn.


Tre dager? Stenger ikke det i morgen?
Rød makt på Hansa

Go Up