• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2013, 00:47:14 AM
Jeg vil selvsagt heller ikke ha spillende trener, men man blir fristet av alt som kan få Skars ut. Uansett ville jeg heller ikke hatt Olofinjana som trener, da jeg ikke har peiling på hva han står for, og han har ikke bevist noe som helst.
Kanskje vi kan lokke Mjelde og Olofinjana tilbake sammen;) En våt drøm.
Kan ikke helt se hva Mjelde som spiller kjipa fotball med Start (i de 3/4 kampene jeg har sett), skal tilføre oss. Hente inn MA i tillegg da kanskje:)? Nei, vi trenger en trener som kan skape gull av gråstein, og det er ikke Osterøys store sønn.

Olof kan gjerne komme tilbake, men mye heller der Fossball Got...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Han spilte ikke kjipafotball sist han var her. Han hadde kunnet skapt litt entusiasme igjen, dét er det mangel på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ola Kamara har hatt et dårlig halvår i Tyskland og vurderer retur til Norge og Godset. Om de ikke finner plass til han bør vi definitivt forhøre oss!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Ja, Kamara er undervurdert - og når me er i den finansielle situasjonen me faktisk er i, treng ikkje han vere eit så dårleg val.

dudo

Nei, både god nok til å gå rett in på laget, og riktig type. Lån med opsjon kan jo alltid være et alternativ. Milevis bedre en Søderlund når man tenker kvalitet pr krone, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsrqpo

Blir han evt. gratis? I såfall er det vel høyaktuelt, han er (var) utvilsomt bedre enn hva vi har
Eg finner ingenting nytt om han, kun denne saken fra April...

http://www.tv2.no/sport/fotball/siste-sjanse-for-kamara-4030883.html

Xminator

Desverre måles ikke poengfangsten ut fra kvalitet pr krone. Ikke at vi hadde vunnet serien på det grunnlaget, det er småklubber som får betydelig mer kvalitet pr krone så lenge det ikke er så mange kroner.

Nå er det en gang slik at fotballspillere stiger i verdi jo større omdømme de har, og omdømmet kommer i de fleste tilfeller ut fra kvalitet.

Vi kunne jo håpet det finnes en ny late-bloomer som Huseklepp eller Mjelde var i sin tid.

dudo

Joda, men Søderlund er og har nok alltid vært uaktuell, samtidig som jeg synes RBK betalte ekstremt mye for han. Kamara tror jeg ville gitt like mange mål, og samtidig underholdt mer. Vi må være pragmatiske.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

June 20, 2013, 13:02:54 PM #2108 Last Edit: June 20, 2013, 13:14:21 PM by krakra
Alltid sett på Søderlund som oppskrytt. Han scoret mye sammen med Djurdic, men verken før eller etter samarbeidet har han vært spesielt målfarlig. Thomas Sørum fikk samme effekten av samarbeidet med Djurdic, men han ikke fått til noen ting etterpå og må vel ansees som et bomkjøp av Godset. Sørum fikk også landskamper etter samarbeidet med Djurdic. Søderlund er nok hakket bedre enn Sørum, men ikke stort mer enn en bra TL-spiss, og det er kanskje Kamara også. Så ikke nødvendigvis den store forskjellen mellom de to.

Kamara og Søderlund scoret like mange mål i fjor og i 2011. Nå spilte jo Kamara for et vesentlig bedre lag offensivt, og hadde Storflor til å fore seg med baller, men samtidig hadde Søderlund, Djurdic som makker og Kamara er jo fortsatt bare 23 år.

ZsoltKorcsmar

Kom til å tenke på Ojo forleden. Ser at han ikke nyter stor suksess i belgia for tiden. Hvor lang tid tror dere det tar før han skjønner at han ikke er god nok for inter, og at walstad ikke er en "bad man with mind tricks"? Han er en knallbra tippeligaspiller, hadde likt å sett han tilbake på tross av måten han forlot oss på. Uendelig mange klasser opp fra Pusic.

Når du ikke spiller fast i Belgia, er det ikke en altfor stort steg ned å gå tilbake til fast spill i Norge. Nivåforskjellen er da ikke så enorm på de to ligaene. Tror ikke det er verre enn at de beste fra Norge hadde bitt bra fra seg.

Klaus_Brann

Så er det nedturen ved å ta steget tilbake etter måten han gikk på. Tror det snør i Nigeria før det skjer. Med mindre Gud eller mora hans gir han beskjed om noe annet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Så vidt jeg har fått med meg har Kim Ojo kun scoret 1 mål for Genk. Noen som har info om hvor mange kamper han har fra start ? Ikke lett å komme inn på det laget der, det er 6 angripere i A stallen (30 totalt).
http://www.krcgenk.be/nl/a-kern/spelers

Han kan gjerne komme tilbake til Brann men kan gjerne mørne på benken et halvt år til i Belgia slik at han føler at Brann og Bergen var frelsen og himmelen likevel og signerer en 5 års kontrakt med en total velsignelse fra moren  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ZsoltKorcsmar

Hovedproblemet til ojo er at han er helt kokko. Har et ENORMT råtalent som er i europeisk toppklasse. Få kan matche den styrken og spensten, på tross av at han aldri har satt fot i et treningsstudio. I tillegg har han bra teknikk for å være så høy, og bra hurtig også. Er ikke mange justeringene som skulle til før han kunne spilt i premier league.

I brann var det liksom greit at han bablet om inter og at ole brenden var djevelen selv osv, fordi han var så god i norsk målestokk. Ingen turde hysje på han fordi de var redd han skulle dra. Visste det kom til å bli andre boller i belgia. Om han fortsetter med sin nochelante stil der nede, og tror at gud skal føre han til inter og at treneren er ond fordi han ikke får spille, tror jeg han ryker fort ut. Med et sånt rykte som han har, pluss lite spilletid, tror jeg ikke han vil være altuell for stort andre enn skandinaviske klubber. Men vi får vente å se. Hadde vertfall vert utrolig gøy. Med Huseklepp og Askar som servitører tror jeg han kunne stanget inn en del mål.

Xminator

Han tjener nok penger i Belgia til at han nok er fornøyd der han er. Men jo, det er plass til Ojo i Branns A-stall, og det hadde det vert uavhengig av om Finne reiser eller ikke.

ZsoltKorcsmar

Da har start tilbudt Olofinjana kontrakt. Alt er opp til han nå. Kjipe greier, tror han kunne gjort det bra i brann.

Hatleking

Kvifor gjorde ikkje Brann noko?

Jose Arrogantio

June 24, 2013, 14:57:46 PM #2116 Last Edit: June 24, 2013, 14:59:46 PM by Jose Arrogantio
Om Brann virkelig har ringt konstant til Olofinjana som Mjelde hevdet er det merkelig om Brann ikke har prøvd seg.

sydnes76

Hvis Olofinjana skriver under for Start faller lidenskapen min for Brann ned i den dypeste kjeller.
Faen ta hele dritten der oppe. Lei.. Så jævlig lei...

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Skars sa vel at han skulle ønske at Olof var litt dårligere slik at han kunne vært aktuell?

Om han går til Start så er det ett litt artig utsagn..

roaldinho

Quote from: tsrqpo on June 24, 2013, 15:31:35 PM
Skars sa vel at han skulle ønske at Olof var litt dårligere slik at han kunne vært aktuell?

Om han går til Start så er det ett litt artig utsagn..


Da blir det ett sitat som kommer til å gå igjen her på forumet sånn som med faxen, spille på resultat, osv. Kan jo snart skrive en bok om alle sitatene siden 2008, det mangler ikke på dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Idiotisk uttallelse av Skars selvsagt. Men synes faktisk ikke Olofinjana hadde vært bankers på laget ergo kan man ikke slenge en stor sekk penger etter han. Badji er selvskrevet på laget og Haugen i teorien også.

Vi trenger ikke en sentral midtbanespiller pdd. En god sterk spiss dog.......

haak

Hvor er ambisjonene til Brann?
Se på ønskelista til RBK, som kjøper og selger i hvert eneste vindu.
Vi står med lua i hånden å ser på.

Tom C

Tror vi skal avvente denne Seyi-situasjonen litt og se hva som skjer.
Aldri mer Obos....

dudo

TIL er blakk (bombe) igjen, og må kanskje selge spillere. Synes vi burde forsøke oss på både Ruben Kristiansen og Ondracek. De trenger 5 mill for å gå i null, såvidt jeg har forstått det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Bare vent. Det dukker nok opp en gave fra Trond "TIL-supporter" Mohn før du aner. Sikkert på en 10-15 mill også, slik at de kan kjøpe seg et par nye spillere i samme slengen...
Aldri mer Obos....

krakra

Jeg tar veldig gjerne Ondrasek, selv om han har slitt litt med målteften i år. Stor, sterk, agressiv og ganske målfarlig. Som en Azar Karadas i sin ungdom.

dudo

Mohn har sagt han skal inn med 5 mill, men at han ikke vil bidra alene. Så de mangler altså (slik jeg forstår det) rundt 5 mill UTENOM pengene Mohn kommer med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

June 25, 2013, 15:37:53 PM #2128 Last Edit: June 25, 2013, 15:40:37 PM by Hansakongen
Quote from: dudo on June 25, 2013, 14:36:53 PM
TIL er blakk (bombe) igjen, og må kanskje selge spillere. Synes vi burde forsøke oss på både Ruben Kristiansen og Ondracek. De trenger 5 mill for å gå i null, såvidt jeg har forstått det.


Har ikke det laget oppe i nord kontroll på pengene sine i det heletatt? hører jo nesten det hver sesong at de er blakke der oppe, vist ikke mohn hiver par millioner nordover par ganger i året. La TIL gå konkurs samme vei som LYN gikk i 2010? Så kan de starte opp med blanke ark i 4 div, har lagt merke til lyn gjør det bra fortiden er vel kommet opp i 2 divsjon nå. Selv om jeg skulle likt og sett en link om det du nevner før jeg skal tro de alt er blakke igjen etter Mohn gav de 10 mill i fjor eller forfjor en gang.

Xminator

Har forumet hatt en kresj, eller har moderator hatt undikken i klem?

Hatleking

Eg synst det er trist at me i erstatning for Finne mest sansynleg kjem til å skrape på botnen etter ein middelmådig spelar. Kanskje Labukas er ledig?

Xminator

Askar - Olof - Badji - Mane
Karadas - Huseklepp

Betydelig bedre enn det vi har nå selv om det betyr benken for Haugen.

krakra

Karadas er for dårlig til å spille fast for et lag som skal ta medalje. I beste fall en ok joker.

Henki

Quote from: krakra on June 25, 2013, 17:13:33 PM
Karadas er for dårlig til å spille fast for et lag som skal ta medalje. I beste fall en ok joker.


Da glemmer du at Brann ikke skal ta medalje før neste år. Så den der kommer til å gå enormt greit...
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on June 25, 2013, 16:06:42 PM
Har forumet hatt en kresj, eller har moderator hatt undikken i klem?


Mange innlegg som mangler flere steder i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 25, 2013, 14:54:20 PM
Mohn har sagt han skal inn med 5 mill, men at han ikke vil bidra alene. Så de mangler altså (slik jeg forstår det) rundt 5 mill UTENOM pengene Mohn kommer med.


Bryr han seg ikke om at de ikke klarer å styre klubben i det hele tatt, eller gjelder det kun Brann?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on June 25, 2013, 17:12:17 PM
Askar - Olof - Badji - Mane
Karadas - Huseklepp

Betydelig bedre enn det vi har nå selv om det betyr benken for Haugen.


Huseklepp på kant, Karadas på topp og Haugen, Badji og Olof i midten hadde vært bedre enn nå også, og trenger bare to inn.
       

Xminator

Jeg vil ikke ha tilbake 10'er rollen. Haugen skal ikke spille bare for å få minutter, Brann vil enkelt og greit være ett bedre lag med Huseklepp som ren spiss sammen med en annen ren spiss.

Om Olofinjana skal til Brann og spille kampene, så må Haugen ofres. Så enkelt er det.

Xminator

Quote from: krakra on June 25, 2013, 17:13:33 PM
Karadas er for dårlig til å spille fast for et lag som skal ta medalje. I beste fall en ok joker.


Men dårligere enn Pusic? Jeg mener han er klart bedre, og mer ekstrem i rollen. Og Karadas er fortsatt god nok til å spille angriper på ett gull-lag i tippeligaen. Slik han var det i 2007.

ZsoltKorcsmar

                  Haugen    Olof     Badji

Huse/ny ving     Ny spiss/Huse   Larsen/askar

Altså 4-3-3 med Olofinjana i Sentrum og Haugen og Badji som indreløpere. Så trenger vi da muligens en ny ving, da et slikt system krever jævlig mye av vingene. Opp og ned langs kant hele tiden. Må være brukbar deffensivt også i den rollen.  Kun Askar som er som skapt for en slik rolle av de kantspillerne vi har.

Hva kan vi forvente oss i sommer på overgangsfronten? Har vel litt penger å handle for? Bentley erstatteren må jo inn. Har vi fått de siste 5 Huseklepp millionene på konto? Utdanningskompensasjonen til Finne og overgangssummen til Korcs gir oss jo 3-4 mill, og Mojsov var gratis.

Vi bør klare å hente inn minimum 2 spillere som skal rett inn i 11eren. Syns vi trenger både en kant og spiss. En forsvarsspiller av Rogne/Berge hadde heller ikke vært å forakte, men skjer nok ikke da vi har 7 midtstoppere fra før.
Spisser jeg kunne tenkt meg: Ondrasek, Ojo(må nok muggne på benken et halvt år til før han evt, gidder), Riku Riski, Barrantes hadde vert kjekt(i en offansiv stå-rolle alà den kvisvik hadde). Håper vi henter klasse

Hatleking

4-3-3 er absolutt ein spanande formasjon, ja. Dei tre du nemner på midtbana kan utgjere ein veldig spanande midtbane. I tillegg kjem gjerne til dømes Nordkvelle meir til sin rett som indreløpar enn kant.

Korleis ligg det an med Skaanes? Han har vore skada, men kva nivå ligg han eigentleg på? Er det godt nok til at han har noko å kome med i TL?

Ein "klassespiss" hadde sjølvsagt vore å føretrekke. Det er vel likevel akkurat det så godt som samtlege lag leiter etter. Kanskje Kamara kan vere eit billeg alternativ.

roaldinho

Når vi snakker om formasjoner, så er jeg veldig glad i denne:

                        Keeper

              MS                MS

HB                     DM                       VB

         SM                        SM


HV                    S                        VV


Hele greien går ut på at når en eller begge backene går opp (Sånn som Birkir hele tiden) så må noen overta plassen deres på backen, og da går den høyre og venstre midtstopperen litt ut på siden og den deffensive midtbanen plasserer seg mellom dem sånn at de blir tre i forsvar når laget er i angrep. Dermed kan begge backene bli med opp og likevel ha en viss kontroll i forsvar sånn at Birkir eller Demir/Fakiri ikke legger seg igjen store rom på sin plass.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tom C

Ser for meg at Badji kunne vært en grei "ryddegutt" i den formasjonen ja.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on June 26, 2013, 13:27:13 PM
Når vi snakker om formasjoner, så er jeg veldig glad i denne:

                         Keeper

               MS                MS

HB                     DM                       VB

          SM                        SM


HV                    S                        VV


Hele greien går ut på at når en eller begge backene går opp (Sånn som Birkir hele tiden) så må noen overta plassen deres på backen, og da går den høyre og venstre midtstopperen litt ut på siden og den deffensive midtbanen plasserer seg mellom dem sånn at de blir tre i forsvar når laget er i angrep. Dermed kan begge backene bli med opp og likevel ha en viss kontroll i forsvar sånn at Birkir eller Demir/Fakiri ikke legger seg igjen store rom på sin plass.



Napoli har gjort dette bra de senere årene, også med tre midtstoppere som forsvar når backene har vært oppe, da med support fra to midtbanespillere foran seg, så en av de kan gå forsvare og en ned på backen på den siden de blir angrepet på. Spennende formasjon, men jeg tror nok ikke det akkurat er Skars sin oppgave i livet og få til noe lignende i Brann;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

June 26, 2013, 19:43:21 PM #2144 Last Edit: June 26, 2013, 19:45:37 PM by roaldinho
Hehe, nei, det er litt for optimistisk at Skarsfjord skal klare det med Brann, men som du sier er det en spennende formasjon, og hadde vært digg om Brann en dag hadde spilt sånn, men som vi er enige om, ikke under Skarsfjord. Hadde passet utmerket for Birkir i den formasjonen, da han slipper å tenke så mye på det defensive om han skulle være med å miste ballen i angrep. En god venstreback som er flink å komme fremover, og en god spiss så hadde mye vært gjort.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Burde vel passe Demir bra også.

Klaus_Brann

Ja, Demir kan funke fint i den. Men det er jo ikke den mest brukte formasjonen, så du må ha de rette typene, og ikke minst den rette treneren som tør å spille sånn, for når det ikke funker kan det fort bli stygt defensivt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Churchill

Tommy Høiland til Molde. Inntil nå har jeg bare TRODD at Solskjær var begynt å bli desperat.
...we shall never surrender.

krakra

Vel. Han har like mange mål som Pusic og Huseklepp til sammen, så vi er vel ikke de rette til å håne den signeringen. Han var et veldig stort talent, som slet litt med holdingene. Virker som de har blitt bedre selv om han fortsatt er en klyse, så kanskje Solskjær tror han kan få ut potensialet i ham.

Ojo


Go Up