• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Nei, og jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Jeg svarte en som mente at han kanskje kunne gå til RBK. Jeg mener at han er for dårlig for RBK, noe Klaus reagerte på fordi jeg ikke har sett ham nok i USA. Visstnok.

Kanskje er han god nok for oss, men kantene er jo de posisjonene hvor vi er best befestet både på kvalitet og kvantitet. Høyrebacken er god, og på DM er jeg usikker på om han er spillertypen vi trenger.


dragn

Regner med nivået i USA ikke har gjort han til en dårligere fotballspiller. Og uansett hvordan man snur og vrir på det, var han god nok for gullaget til Brann i 07, er han god nok for laget per dags dato. Ser dog det mer sannsynlig at han går til noe typ VIF eller LSK

roaldinho

Treningene der borte er helt sikkert på et annet nivå enn i Brann også. Så han har sikkert flust med erfaring, og det hjelper mye. Men det er jo en grunn til at han blir solgt og at han mistet plassen. Jeg sier mistet plassen fordi han satt på benken i den siste playoff kampen. Da stiller man selvsagt med det beste laget.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

SK

Quote from: dragn on November 16, 2012, 18:20:52 PM
Regner med nivået i USA ikke har gjort han til en dårligere fotballspiller. Og uansett hvordan man snur og vrir på det, var han god nok for gullaget til Brann i 07, er han god nok for laget per dags dato. Ser dog det mer sannsynlig at han går til noe typ VIF eller LSK


Vi vet jo ikke om han holder 07-nivå. Han var klart dårligere da han forlot oss etter sesongen 2008.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 16, 2012, 13:45:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 16, 2012, 09:14:42 AM
Quote from: krakra on November 16, 2012, 01:19:21 AM
Han er ikke god nok for RBK.


Utrolig hvor mye fotball du rekker å se.
Jeg tok et råtips på at han ikke har tatt gigantsteg de siste to årene. Før det spilte han i Brann vet du.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 16, 2012, 15:59:10 PM
Nei, og jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Jeg svarte en som mente at han kanskje kunne gå til RBK. Jeg mener at han er for dårlig for RBK, noe Klaus reagerte på fordi jeg ikke har sett ham nok i USA. Visstnok.

Kanskje er han god nok for oss, men kantene er jo de posisjonene hvor vi er best befestet både på kvalitet og kvantitet. Høyrebacken er god, og på DM er jeg usikker på om han er spillertypen vi trenger.




Sjokk når du uttaler deg som du følger "alt og alle" og til enhver tid vet hvor gode de er. Det blir så flåsete og dumt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SK on November 16, 2012, 19:01:17 PM
Quote from: dragn on November 16, 2012, 18:20:52 PM
Regner med nivået i USA ikke har gjort han til en dårligere fotballspiller. Og uansett hvordan man snur og vrir på det, var han god nok for gullaget til Brann i 07, er han god nok for laget per dags dato. Ser dog det mer sannsynlig at han går til noe typ VIF eller LSK


Vi vet jo ikke om han holder 07-nivå. Han var klart dårligere da han forlot oss etter sesongen 2008.


Jeg har ikke sett en eneste NY-kamp så jeg aner ikke hvor god han er, men han har spilt med andre bra spillere, så man vet jo aldri om han har blitt bedre eller ei.
Det er mange spillere som når toppen litt etter 30, og uten sammenligning forøvrig er vel spillere som Zlatan et godt bevis på at man ikke nødvendigvis blir dårligere med årene;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Solli er for gamal.  Over og ut!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Hva gjør at han ikke kan funke når andre kan det?
Han er 31, det er ikke for gammelt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


brannl

Må huske at Solli kan spille i flere posisjoner, så han gir oss større dekning på flere posisjoner. Regner med at om han hentes, er han tiltenkt å spille dm, slik han gjorde under Skarsfjord før han dro til USA. Om han er god nok aner jeg ikke, men mannen har mer enn en håndfull landskamper og var fast da vi vant gullet, så tror han er god nok. Husk også at han er i en alder som gjør at han ikke holder på i alt for mange år, og at han da gradvis kan bli erstattet av egne talenter.
Ellers ser jeg at Kamara på godset ikke vil signere ny kontrakt, må si at det er en spiller jeg har sett svært lite, men kunne mannen være en erstatter for en Ojo, om han forsvinner?

Gepard

Solli Kan väre en god signering, ingen tvil om at Brann trenger noen bjellesauer for ungdommen, tror solli kunne värt en fin rollemodell for juniorene. Nä som vi mister Kalvenes kan Solli tre inn i hans posisjon.


Men det avhenger av at han har stor motivasjon og at han ikke krever for höy lönn.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Slik alderssammensetningen i stallen er nå er jeg enig i at Solli ikke er for gammel. Er og enit i at vi ikke bare akn ha unggutter, men ser helst spillere i alderen 26-28 hvis en skal hente rutine.

Mitt problem med Solli er heller ikke nivået, for jeg tror han fremdeles holder bra TL-nivå, og han er ikke spesielt skadeutsatt såvidt jeg vet. Problemet er spillertypen. Skal vi spiller 4-2-3-1 -eller 4-4-2 for den saks skyld, synes jeg ikke han passer inn. Vi trenger ikke en ny høyreback, og har an mass med kanter. I 4-2-3-1 passer han ikke inn som kant i det hele tatt. Som indreløper i 4-3-3 har jeg troen på fyren, og det er ikke utenkelig at vi spiller 4-3-3 neste år.

Solli spilte på DM sist han var her, men jeg synes ikke han egner seg som DM. Som spillertype er han slik jeg ser det svært lik Nordkvelle, men langt mindre målfarlig og samtidig bedre defensivt. Pasninigsfoten er elendig, akkurat som Kvelles. Nå vil Solli være omgitt av gode pasningspillere på DM, Haugen har en meget solid pasningsfot, Soko det samme, og Barmen er ikke værst heller. Solli har og bra driv med ballen i beina så han vil likevel kunne bidra offensivt, men pasningsfoten trekker kraftig ned, og selv om han er god defensivt er han ikke ekstrem. Skal vi hente DM uten pasningsfot vil jeg heller ha en med ekstreme defensive egenskaper slik at den andre DMen blir frigjort for større offensive oppgaver. Nå forutsetter jeg at Solli ikke har hatt en voldsom utvikling i USA, og at han er omtrent den samme spilleren som forlot Brann. Skulle vi hentet inn gamle helter på DM skulle vi gått for en viss LSK-spiller som kom tilbake fra England i fjor, det tror jeg hadde blitt bra.


dudo

Solli er interessant som DM, men ikke mer. Definitivt ikke den hyllen vi må opp på for å ta steget opp i medaljekampen, men helt i tråd med de siste års kompromissløsninger. Stor motor, dekker mye rom, bra på hodet og som ballvinner, og tålig bra teknikk og pasningsfot - rent bortsett fra de famøse tversoverpasningene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

4-3-3
Solli - Grindheim - Skjelbred
Larsen - Huseklepp - Bentley

dragn

Kan ikke ryddegutt-jobben på midten da, med sin løpsstyrke? Ala Helge Haugen, Torp osv?

krakra

Quote from: Klaus_Brann on November 16, 2012, 20:04:24 PM
Quote from: krakra on November 16, 2012, 15:59:10 PM
Nei, og jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Jeg svarte en som mente at han kanskje kunne gå til RBK. Jeg mener at han er for dårlig for RBK, noe Klaus reagerte på fordi jeg ikke har sett ham nok i USA. Visstnok.

Kanskje er han god nok for oss, men kantene er jo de posisjonene hvor vi er best befestet både på kvalitet og kvantitet. Høyrebacken er god, og på DM er jeg usikker på om han er spillertypen vi trenger.




Sjokk når du uttaler deg som du følger "alt og alle" og til enhver tid vet hvor gode de er. Det blir så flåsete og dumt.

Huff, du blir jo veldig fort grinete nærmest uansett hva jeg skriver, så jeg tar deg ikke så seriøst lenger.
Solli er vel godt kjent for alle som følger Brann og norsk fotball og man trenger ikke å ha studert ham med lupe de siste to årene for å ha en formening om hvor nivået ligger.

Lasaron

Jeg syns Hanstveit er en bedre løsning enn Solli, hvis meningen er å hente en gammel helt med rutine og holdninger.
Tren på langskudd


Hatleking

Mos er litt ute i kulda i FCK. Kan det vera ein som kan passe for oss?

blobby winters

Quote from: Hatleking on November 18, 2012, 10:46:27 AM
Mos er litt ute i kulda i FCK. Kan det vera ein som kan passe for oss?


God spiller, men en annen type enn Ojo. Blir litt problematisk for meg å se en Brann spiller som ikke feirer dersom han scorer mål mot VIF

dudo

Dikt og forbannet løgn. Vi hadde en Austin-erstatter i august, men styret satt en stopper for det. Og nå skal de si ja til tre topp-spillere? Det er løgn, og utelukkende for å selge partoutkort.

Jeg direkte hater måten klubben vår drives på. Det er grusomt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on November 18, 2012, 13:04:21 PM
Dikt og forbannet løgn. Vi hadde en Austin-erstatter i august, men styret satt en stopper for det. Og nå skal de si ja til tre topp-spillere? Det er løgn, og utelukkende for å selge partoutkort.

Jeg direkte hater måten klubben vår drives på. Det er grusomt.


Det er vel tre nye spillere dersom vi selger to av våre beste spillere. Det kan ikke sammenlignes med situasjonen i forrige vindu. Og når det gjelder Austin sin plass så er det ny sesong, nytt budsjettår og nye penger. Dette er da helt vanlig forretningsdrift.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 18, 2012, 13:12:07 PM
Quote from: dudo on November 18, 2012, 13:04:21 PM
Dikt og forbannet løgn. Vi hadde en Austin-erstatter i august, men styret satt en stopper for det. Og nå skal de si ja til tre topp-spillere? Det er løgn, og utelukkende for å selge partoutkort.

Jeg direkte hater måten klubben vår drives på. Det er grusomt.


Det er vel tre nye spillere dersom vi selger to av våre beste spillere. Det kan ikke sammenlignes med situasjonen i forrige vindu. Og når det gjelder Austin sin plass så er det ny sesong, nytt budsjettår og nye penger. Dette er da helt vanlig forretningsdrift.



Nye penger er det strengt tatt ikke. Det er ingen penger.

BT skriver at Brann ikke har satt av penger i budsjettet til spillerkjøp, så denne posten står på kroner -0. Zsolt og Ojo skal selvsagt erstattes med Zsolt og Ojo-penger, når det kommer til midtbaneankeret skal vedkommende finansieres med investormidler, eller gaver, og her har RBH bommet kraftig tidligere ift betalingsviljen til fiffen her i byn. Men, hvem vet kanskje har vi med Jenssens innkomst nådd en så stor nordlendingsandel i klubben at Mohn blar opp?

dudo

Quote from: Nixon on November 18, 2012, 13:12:07 PM
Quote from: dudo on November 18, 2012, 13:04:21 PM
Dikt og forbannet løgn. Vi hadde en Austin-erstatter i august, men styret satt en stopper for det. Og nå skal de si ja til tre topp-spillere? Det er løgn, og utelukkende for å selge partoutkort.

Jeg direkte hater måten klubben vår drives på. Det er grusomt.


Det er vel tre nye spillere dersom vi selger to av våre beste spillere. Det kan ikke sammenlignes med situasjonen i forrige vindu. Og når det gjelder Austin sin plass så er det ny sesong, nytt budsjettår og nye penger. Dette er da helt vanlig forretningsdrift.


Tror du på dette?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Hva som skjer vet ingen. Gode intensjoner osv. Men jeg tror mer på det enn at RBH lyger med overlegg for å selge flere partoutkort.
Rød makt på Hansa

dudo

Tok kanskje litt hardt i når jeg skrev "utelukkende for å selge partoutkort". Men at det er for å fremstå som offensiv, på hugget  og ambisiøs? Det tviler jeg ikke på et sekund. Vi kommer aldri, ALDRI til å hente en ny sentrallinje av topp TL-kvalitet til neste år, noe du, jeg og RBH vet.

Kall det gjerne gode intensjoner, men det er løgn. Jeg ser ingen grunn til å sminke det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er jo alltid betryggende når RBH lover forsterkninger av øverste hyller, og en erstatter for en nøkkelspiller som forsvant for et halvt år siden.

Jeg syns det er veldig spesielt at en daglig leder, som ikke har som ansvar å hente disse forsterkningene, går ut og garanterer for dem. Uten at han har klart å rydde plass i budsjettet for idsse forsterkningene for de som skal gjøre jobben. Hvor vanlig er det at daglige ledere går ut og snakker på vegne av sportslig avdeling om hvilke forsterkninger de skal hente, uten å legge midler bak ordene?

Sindre32

November 18, 2012, 17:31:46 PM #729 Last Edit: November 18, 2012, 17:49:17 PM by Sindre32
Quote from: krakra on November 18, 2012, 16:25:50 PM
Det er jo alltid betryggende når RBH lover forsterkninger av øverste hyller, og en erstatter for en nøkkelspiller som forsvant for et halvt år siden.

Jeg syns det er veldig spesielt at en daglig leder, som ikke har som ansvar å hente disse forsterkningene, går ut og garanterer for dem. Uten at han har klart å rydde plass i budsjettet for idsse forsterkningene for de som skal gjøre jobben. Hvor vanlig er det at daglige ledere går ut og snakker på vegne av sportslig avdeling om hvilke forsterkninger de skal hente, uten å legge midler bak ordene?


Kan det hende at han vet noe du ikke vet? Eller sitter du på innsideinformasjon om hvilke spillere Brann har på listen og hva de koster? Kom gjerne med argumenter, jeg vet du liker å be andre om dem.

Vi har blant annet en person ansatt på heltid med ansvar for spillerlogistikk. Han er sikkert bare til pynt.

Jeg vet forresten heller ikke om du har oversikt over hva en daglig leder gjør. Personlig innbiller jeg meg (ja, jeg vet det høres rart ut) at han har kontakt med de ansatte daglig og vet hva som foregår. En absurd tanke, jeg ser den.

Sindre32

Quote from: dudo on November 18, 2012, 15:46:46 PM
Tok kanskje litt hardt i når jeg skrev "utelukkende for å selge partoutkort". Men at det er for å fremstå som offensiv, på hugget  og ambisiøs? Det tviler jeg ikke på et sekund. Vi kommer aldri, ALDRI til å hente en ny sentrallinje av topp TL-kvalitet til neste år, noe du, jeg og RBH vet.

Kall det gjerne gode intensjoner, men det er løgn. Jeg ser ingen grunn til å sminke det.


Med mindre du har bedre argumenter enn det, må du sminke det DU synes så mye du vil - det er fortsatt ikke noe annet enn spekulasjoner basert på forumpjatt, insinuasjoner og dine egne tanker rundt Brann og det du selv synes er feil.

Kanskje har RBH tatt for mye p*** i kjeften på en gang - men det er opp til ham og brann å følge det opp. Vi finner snart nok ut om det stemmer eller ei.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 17, 2012, 17:11:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 16, 2012, 20:04:24 PM
Quote from: krakra on November 16, 2012, 15:59:10 PM
Nei, og jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Jeg svarte en som mente at han kanskje kunne gå til RBK. Jeg mener at han er for dårlig for RBK, noe Klaus reagerte på fordi jeg ikke har sett ham nok i USA. Visstnok.

Kanskje er han god nok for oss, men kantene er jo de posisjonene hvor vi er best befestet både på kvalitet og kvantitet. Høyrebacken er god, og på DM er jeg usikker på om han er spillertypen vi trenger.




Sjokk når du uttaler deg som du følger "alt og alle" og til enhver tid vet hvor gode de er. Det blir så flåsete og dumt.

Huff, du blir jo veldig fort grinete nærmest uansett hva jeg skriver, så jeg tar deg ikke så seriøst lenger.
Solli er vel godt kjent for alle som følger Brann og norsk fotball og man trenger ikke å ha studert ham med lupe de siste to årene for å ha en formening om hvor nivået ligger.


Grinete? Jeg er ikke grinete, men syns det er tragikomisk alt og alle du har peiling på.
Det må være tidenes kommentar. Man har altså knapt sett en spiller de siste to årene, men siden det er deg gjør det jo ikke noe. Du så han i Brann og han kan jo ikke ha utvikla seg. For all del.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh

syns denne mane i sogndal virker ganske frisk i dag mot brann kunne han vært noe:?¨


Miller

Quote from: stigh on November 18, 2012, 19:21:59 PM
syns denne mane i sogndal virker ganske frisk i dag mot brann kunne han vært noe:?¨


NEI

dudo

Quote from: Sindre32 on November 18, 2012, 17:42:38 PM
Quote from: dudo on November 18, 2012, 15:46:46 PM
Tok kanskje litt hardt i når jeg skrev "utelukkende for å selge partoutkort". Men at det er for å fremstå som offensiv, på hugget  og ambisiøs? Det tviler jeg ikke på et sekund. Vi kommer aldri, ALDRI til å hente en ny sentrallinje av topp TL-kvalitet til neste år, noe du, jeg og RBH vet.

Kall det gjerne gode intensjoner, men det er løgn. Jeg ser ingen grunn til å sminke det.


Med mindre du har bedre argumenter enn det, må du sminke det DU synes så mye du vil - det er fortsatt ikke noe annet enn spekulasjoner basert på forumpjatt, insinuasjoner og dine egne tanker rundt Brann og det du selv synes er feil.

Kanskje har RBH tatt for mye p*** i kjeften på en gang - men det er opp til ham og brann å følge det opp. Vi finner snart nok ut om det stemmer eller ei.


Det er også basert på historikk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on November 18, 2012, 18:47:56 PM
Quote from: krakra on November 17, 2012, 17:11:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 16, 2012, 20:04:24 PM
Quote from: krakra on November 16, 2012, 15:59:10 PM
Nei, og jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Jeg svarte en som mente at han kanskje kunne gå til RBK. Jeg mener at han er for dårlig for RBK, noe Klaus reagerte på fordi jeg ikke har sett ham nok i USA. Visstnok.

Kanskje er han god nok for oss, men kantene er jo de posisjonene hvor vi er best befestet både på kvalitet og kvantitet. Høyrebacken er god, og på DM er jeg usikker på om han er spillertypen vi trenger.




Sjokk når du uttaler deg som du følger "alt og alle" og til enhver tid vet hvor gode de er. Det blir så flåsete og dumt.

Huff, du blir jo veldig fort grinete nærmest uansett hva jeg skriver, så jeg tar deg ikke så seriøst lenger.
Solli er vel godt kjent for alle som følger Brann og norsk fotball og man trenger ikke å ha studert ham med lupe de siste to årene for å ha en formening om hvor nivået ligger.


Grinete? Jeg er ikke grinete, men syns det er tragikomisk alt og alle du har peiling på.
Det må være tidenes kommentar. Man har altså knapt sett en spiller de siste to årene, men siden det er deg gjør det jo ikke noe. Du så han i Brann og han kan jo ikke ha utvikla seg. For all del.
Jeg tror som sagt de fleste kjenner godt til Solli fra tiden hans i TL og at han ikke er en helt annen spiller i dag. Men at du skal kverrulere på alt jeg sier er gammelt og kjedelig og jeg avslutter denne diskusjonen med dette fra min side

krakra

November 18, 2012, 21:19:55 PM #736 Last Edit: November 18, 2012, 21:36:21 PM by krakra
Quote from: Sindre32 on November 18, 2012, 17:31:46 PM
Quote from: krakra on November 18, 2012, 16:25:50 PM
Det er jo alltid betryggende når RBH lover forsterkninger av øverste hyller, og en erstatter for en nøkkelspiller som forsvant for et halvt år siden.

Jeg syns det er veldig spesielt at en daglig leder, som ikke har som ansvar å hente disse forsterkningene, går ut og garanterer for dem. Uten at han har klart å rydde plass i budsjettet for idsse forsterkningene for de som skal gjøre jobben. Hvor vanlig er det at daglige ledere går ut og snakker på vegne av sportslig avdeling om hvilke forsterkninger de skal hente, uten å legge midler bak ordene?


Kan det hende at han vet noe du ikke vet? Eller sitter du på innsideinformasjon om hvilke spillere Brann har på listen og hva de koster? Kom gjerne med argumenter, jeg vet du liker å be andre om dem.

Vi har blant annet en person ansatt på heltid med ansvar for spillerlogistikk. Han er sikkert bare til pynt.

Jeg vet forresten heller ikke om du har oversikt over hva en daglig leder gjør. Personlig innbiller jeg meg (ja, jeg vet det høres rart ut) at han har kontakt med de ansatte daglig og vet hva som foregår. En absurd tanke, jeg ser den.
Da regner jeg med at du stiller deg først i køen til å stille RBH til ansvar og kritisere ham for manglende forsterkniger dersom vi ikke får inn de spillerne han har lovet. For med mindre det er hans ansvarsområde er det ikke han som skal uttale seg om det.

Og jeg tror ikke Brann har noen spillere som er klare til å signere. Det er der vi skal være for at slike uttalelser er ok. RBH har jo en såpass lang historie med å være høy på pæra foran et overgangsvindu for så å sitte tomhendt igjen etterpå at det bare blir komisk når han nå lover forsterkninger.

Jeg tror de fleste daglige ledere i alle klubber har en ganske lik jobb. Likevel ser man særdeles sjeldent at en daglig leder går ut og garanterer for kvaliteten på spillerkjøp på vegne av sportslig avdeling som ikke får all verdens med midler til å innfri forventingene som bygges opp. Hvorfor tror du dette er tilfellet? Er det kanskje fordi det ikke er deres jobb?

Når det gjelder Dudos teori kan man jo stille seg følgende spørsmål: Dersom det ikke er for å selge p-kort og virke offensive at RBH uttaler seg som han gjør, hva kan grunnen da være? Hvilke andre intelligente grunner er det til å gå ut på den måten og snakke opp forvetningene til vinterens spillerkjøp?

StuckedPaaOstlandet

November 19, 2012, 07:45:49 AM #737 Last Edit: November 19, 2012, 07:51:17 AM by StuckedPaaOstlandet
Spennende spillere fra nedrykkeslag.

Franck Boli
Født: 7 desember 1993
Nasjonalitet: Elfenbenskysten
Fødested: Abidjan, Elfenbenskysten
Høyde: 180cm
Vekt: 78kg
Foretrukken fot: Høyre
Mål: 5
Straffemål: 0
Gule kort: 3
Røde kort: 0
Kamper spilt: 27
Minutter spilt: 1804
Byttet inn: 9
Byttet ut: 3
På benken: 10

Spennende ung spiller med ett stort potensiale, har gjort noen rare valg foran mål i enkelte kamper, men klarer å skape en del sjanser på egenhånd. Trente med i en lang periode før han ble gammel nok til å kunne bli signert.

Martin PusicFredrik Torsteinbø
Høyde: 182cm
Vekt: 74kg
Foretrukken fot: Høyre
Mål: 5
Assist: 1
Straffemål: 0
Gule kort: 1
Røde kort: 0
Kamper spilt: 28
Minutter spilt: 1712
Byttet inn: 10
Byttet ut: 10

Christian Gytkjær
Angrepsspiller - 29
Født: 6 mai 1990
Nasjonalitet: Danmark
Fødested: Roskilde, Danmark
Høyde: 185cm
Vekt: 77kg
Foretrukken fot: Høyre
Mål: 8
Assist: 1
Straffemål: 3
Gule kort: 1
Røde kort: 0
Kamper spilt: 11
Minutter spilt: 844
Byttet inn: 0
Byttet ut: 9
På benken: 0

Jeg tror ikke Ulf rykker ned, men de har noen få spillere som kunne gjort det bedre i større klubber. Mulig Gytkjær er på lån.

Adecco, sverige og danmark har jeg lite kontroll på. Hødd har jo noen spennende spillere, men har kun sett de i en kamp og da var ikke motstanden all verdens.

Hatleking

Av dei synast eg Gytkjær ser aller mest spanande ut, men han er lånt ut frå Nordsjelland. Kor vidt dei er villige til å selgje han, veit eg ikkje.

Hatleking

Når det gjeld venstrebacken, må trenarapparatet vurdere om Demir rett og slett er god nok eller om han kan bli det. Viss ikkje, så er Jonassen på Odd interessant. Våge Nilsen signerte for kort tid sidan ny kontrakt med Haugesund.

tem

det kan neppe være noen stor tvil om at det er sentralt på midten Brann bør bruke energi på å forsterke laget , da dette min mening er en lagdel som sjelden holder godt nok nivå.

så trenger laget en utpreget ledertype med evne til å styre laget

Klaus_Brann

Vi må nok sannsynligvis også lete etter en spiss...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tem

Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2012, 10:16:16 AM
Vi må nok sannsynligvis også lete etter en spiss...


meget mulig at spiss og vil komme på behovsliste
dette avhenger av hva som skjer i vinter

uansett er sentral midtbane slik jeg ser det viktigere

Huff

Branns liste er uansett klar:

1. Ny DM
2. Spiss(i) og midtstopper(ii)

(i)Dersom Ojo forsvinner, noe en jobber med

(ii)Dersom Zsolt forsvinner, noe en jobber med


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

apop

Quote from: StuckedPaaOstlandet on November 19, 2012, 07:45:49 AM
Spennende spillere fra nedrykkeslag.

[
Martin Pusic


Dette tror jeg hadde vært en knall-signering. Dog, hvis vi fortsatt skal spille med target-man på topp er nok ikke dette mannen.

Gepard

November 19, 2012, 16:30:17 PM #746 Last Edit: November 19, 2012, 16:32:50 PM by Gepard
Pusic er altfor mye skrue, som en Fussballgott uten kvaliteter.

Ville heller gått for Robert Stene, som en ny backupspiss, meget god målscorer som jeg tror hadde akseptert en backupprolle med proff holdning. Han viller heller ikke "tatt" plassen fra Finne da han har andre kvaliteter. Ville blitt en backup for Ojo eller for en ny toppspiss.

Vidar Martinsen, er ikke han rask ? Mener å huske høye stats på pace fra moss-tiden sist jeg spilte FM :) ? Ikke en tenkt førstelagsspiller, men en god mann i kamper vi skulle stått høyt +møter rask bakromspiss.

Hatleking

Quote from: Gepard on November 19, 2012, 16:30:17 PM
Pusic er altfor mye skrue, som en Fussballgott uten kvaliteter.

Ville heller gått for Robert Stene, som en ny backupspiss, meget god målscorer som jeg tror hadde akseptert en backupprolle med proff holdning. Han viller heller ikke "tatt" plassen fra Finne da han har andre kvaliteter. Ville blitt en backup for Ojo eller for en ny toppspiss.

Vidar Martinsen, er ikke han rask ? Mener å huske høye stats på pace fra moss-tiden sist jeg spilte FM :) ? Ikke en tenkt førstelagsspiller, men en god mann i kamper vi skulle stått høyt +møter rask bakromspiss.


Vidar Martinsen er ein dårlegare versjon av Grorud. Robert Stene er middelmådig men med god frisparkfot. Pusic er vel ganske så god, men synst ikkje han freistar noko særleg heller. Korleis går det med Duré?

krakra

Vi burde sjekke med Nordsjælland om det er mulig å få kjøpt Christian Gytkjær for en rimelig penge.

dudo

Ja, han er interessant. Ev et lån ut neste sesong.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up