• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: osoerli on October 17, 2012, 19:36:44 PM
Quote from: Huff on October 17, 2012, 17:16:14 PM
Synes kritikken fra Langeland er grei nok, altfor hard, men helt greit dersom en ser på media som et korrektiv. Bt skal være kritisk mot Brann og holde dem på tå hev, så lenge en ikke synker ned til destruktiv kampanjejournalistikk.


Bt skal vel være kritisk til Lillejord også..?


De skal selvsagt stille spørsmål ved Lillejords agenda ja.

dragn

Molskred er ingen dårlig signering om Ojo går. Da har vi Klepp/Finne/Molskred og en eventuell Larsen som kan trekkes opp som spiss om det trengs.

Morkel

Quote from: Huff on October 17, 2012, 17:16:14 PM
Synes kritikken fra Langeland er grei nok, altfor hard, men helt greit dersom en ser på media som et korrektiv.


Ja, men det her er i mine øyne media bias fra Langeland og Doddo, det betyr ikke at de ikke samtidig kan benytte seg en korrektiv linje, men det er en ubalanse her i mellom det jeg mener er ganske trivielt (en prøvespiller) og deres påstand om at man er på vei å skyve Finne ut av laget. Alt som er innenfor Vær varsom plakaten er "greit", men som leser synes jeg man skal være svært kritisk til virkemidler hvor det er så opplagt at de prøver å manipulere oponionen. Jeg er uenig med Davy Wathnes utsagn om Finne, men han støtter seg i det minste bare på feilaktige påstander og ikke tabloide virkemidler.

Hatleking

Moldskred er sterkt skadeplaga og har stupt i kvalitet. Styr unna, Brann!

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Piotr skrev da under for fem år i år, ingen grunn til å bale med forhandlinger med han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Eg vil svært gjerne ha ein midtbanespelar av klasse. Anten ein Hauger, Grindheim eller yngre som t.d Konradsen. Det er mange gode, unge stopparar i Noreg. Semb Berge som har eit svært høgt potensiale kan forlate Odd som treng pengane. Valsvik på Sogndal er berre 18 år og eit svært stort talent. Elles er det mykje ungt, bra og lokalt på laga til Førde og spesielt Florø. Det kan vera verdt å sjekke der.

Aursnes på Hødd er berre 16 år, men har 21 (!) kampar i år. Han bør me følgje med på.

Gulløl

Piotr har kontrakt ut 2015. En av de som har lengst kontraktstid igjen av spillerne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Hatleking on October 18, 2012, 17:08:58 PM
Eg vil svært gjerne ha ein midtbanespelar av klasse. Anten ein Hauger, Grindheim eller yngre som t.d Konradsen. Det er mange gode, unge stopparar i Noreg. Semb Berge som har eit svært høgt potensiale kan forlate Odd som treng pengane. Valsvik på Sogndal er berre 18 år og eit svært stort talent. Elles er det mykje ungt, bra og lokalt på laga til Førde og spesielt Florø. Det kan vera verdt å sjekke der.

Aursnes på Hødd er berre 16 år, men har 21 (!) kampar i år. Han bør me følgje med på.
Vi har fire stoppere i stallen for neste sesong. De får holde.

Hatleking

Quote from: krakra on October 18, 2012, 17:12:59 PM
Quote from: Hatleking on October 18, 2012, 17:08:58 PM
Eg vil svært gjerne ha ein midtbanespelar av klasse. Anten ein Hauger, Grindheim eller yngre som t.d Konradsen. Det er mange gode, unge stopparar i Noreg. Semb Berge som har eit svært høgt potensiale kan forlate Odd som treng pengane. Valsvik på Sogndal er berre 18 år og eit svært stort talent. Elles er det mykje ungt, bra og lokalt på laga til Førde og spesielt Florø. Det kan vera verdt å sjekke der.

Aursnes på Hødd er berre 16 år, men har 21 (!) kampar i år. Han bør me følgje med på.
Vi har fire stoppere i stallen for neste sesong. De får holde.


Eg bygde litt på innlegget hans og at Zsolt blir solgt, men ja - eg burde ha nemnd det. Me treng ikkje ein ekstra pt, nei!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Jeg er enig. Han kom gratis, og det er ingen megakrise om han går gratis også. Når det er sagt så skal vi selvsagt ikke takke nei om noen slenger et greit beløp på bordet. Uansett bør vi for lengst ha begynt å se etter erstatteren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg syns innlegget blir litt motsigende når du i det ene øyeblikket påpeker at han presterer middelmådig, og i det andre sier at det ville vært idiotisk å selge ham. Grunnen til at jeg vil selge Ojo er at han er en enkel fyr, som en stor baby, og han kan fort blir sur og grinete hvis han ikke får viljen sin. Da er han også en elendig fotballspiller.

Xminator

Ojo-erstatteren må inn uavhengig av om Ojo selges i vinter eller ikke. Går Ojo sur har Brann ett sportslig problem.

Jeg vil også ha Austin-erstatteren.

En klassespiller inn sentralt og det kan for være det som løfter Brann fra 10. til medaljekamp. Tippeligaen blir nok jevn til neste år også.

dragn

Grunnet ønske om moderne, rask fotball langs bakken(4-4-2 formasjon), ser jeg for meg:

UT:

-Bentley, jeg tror det er mye mye penger å hente fra karen. Han har vært veldig god i år, men jeg synes ikke karen passer i et 442 system, og for å bruke han riktig kan ikke Brann spille den fotballen jeg ønsker dem vil! Dessuten vil en avskjed for Bentley bety større sjans for Larsen/klepp/askar på kantene, alle 3 står for hurtighet og rask fotball.

-Ojo, her også, endel penger å hente. Vi vet alle om plusser og minuser med han, men jeg mener han er karen som er grunnen for at vi enda måker de lange ballene oppover på banen. Han er en dyktig spiss, men jeg synes Brann burde satse på et spisspar ala winters/helstad-typen, tenker kanskje i hovedsak på finne/klepp/evt en ny spiss

-Kalven går, ikke noe behov å utdype dette

-Mjelde, dessverre ikke mye å hente igjen fra karen, verken nivåmessig eller økonomisk sett. Han begynner å dra på årene, mangler fart, mangler teknikk, generelt sett mangler overalt.


INN:

Bakre Firer:

Vi har per dags dato god dekning på midtstopperplass, muligens behov for en back eller to, men her kan både Johnsson, Fakiri og Wangberg steppe inn.

Midtbane:
Soko eller Haugen burde stå for ballfordelingen, mens Nordkvelle/barmen/birkelund burde støtte opp. På kantene har vi Larsen/Askar/Klepp, burde kanskje hente inn en til som kan fighte om plassen.
Jeg tenker kanskje en spillere ala Solli, ikke nødvendigvis et hurtigtok, men et arbeidsjern!

Spiss:
Behøver minst en spiss til, muligens to. Da har vi finne/spisskjøp1/spisskjøp2/klepp i bakhånd. Her ser jeg kanskje for meg en bakromsspiss og en smart-ass ala Winters i gamledager.


Om vi antar at vi får 3-4 mill for Ojo og 4-6 mill for Bentley, kanskje noen hundre tusen for Mjelde, står vi igjen med 7-8 millioner +-.

Det er ikke halvgærent å prøve seg på
Moldskred(gratis)
Søderlund 4-5 mill, urealistisk though
Magnus Myklebust, underkant av 1 mill(kant)
Simen Brenne- 1-2 mill(kant/ryddegutt på midten)
Osv


Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on October 18, 2012, 17:08:58 PM
Eg vil svært gjerne ha ein midtbanespelar av klasse. Anten ein Hauger, Grindheim eller yngre som t.d Konradsen. Det er mange gode, unge stopparar i Noreg.


Ja, det er der det skorter mest, utenom på spissplass når Ojo stikker, så midtbane og stopper i den rekkefølgen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Jeg vil også leve i en verden der vi får 6 millioner for Bentley...

Sindre32

Quote from: Xminator on October 19, 2012, 05:23:49 AM
Jeg vil også leve i en verden der vi får 6 millioner for Bentley...


Du lever jo i en annen verden, der Bentley har vært skuffende i år. Mannen har knapt hatt et balltap, og har 11 målpoeng.

Xminator

Nei, jeg er storfornøyd med Bentley og mener han skal ha mer spilletid. Det betyr ikke at vi får solgt ham for 6 millioner. Jeg tror ikke vi får solgt ham uten å gi ham bort for glansbilder. Om han vil bli solgt selv.

Sindre32

Får vi ikke slike summer, er det vel bedre å prøve å forlenge enn å selge. Han er jo bare 23 år, og har vært enorm i år.

osoerli

Quote from: dragn on October 18, 2012, 22:02:56 PM
Grunnet ønske om moderne, rask fotball langs bakken(4-4-2 formasjon), ser jeg for meg:

UT:

-Ojo, her også, endel penger å hente. Vi vet alle om plusser og minuser med han, men jeg mener han er karen som er grunnen for at vi enda måker de lange ballene oppover på banen.


Det finns no mange lag som har ein stor sterk hodespiller som spiss, utan at det blir slått langt av den grunn.  Det er jo ikkje Ojo sin feil at det blir slått mykje langt på han.  Det ansvaret er det kun EIN mann som har.  Og han heiter Rune Skarsfjord.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

Bentleys dødballpresisjon og alder, samt iherdig jobbing offensivt og defensivt i seg selv, med kontrakt, tilsier at han er verdt noe ja. Brann kjøpte han for 4, nå kan det diskuteres om det var en fair pris, men den har iallefall ikke blitt mindre!

Xminator

Bentley kommer til å gå ut kontrakten eller bli solgt for en "hemmelig" sum langt under det vi selv betalte for ham.

Lasaron

Jeg visste ikke at Piotr har en så lang kontrakt, så jeg trekker tilbake den.

Når det gjelder Ojo tror jeg han blir dårligere enn i år, av å spille på utgående kontrakt. Derfor vil jeg selge ham. Men for ordens skyld vil jeg heller ha en motivert Ojo enn en motivert Søderlund. Ojo er bedre på sitt beste.

Hvis Zsolt og Ojo forsvinner, så vil jeg heller erstatte dem enn å prøve å få inn en ny Austin. Jeg er villig til å satse på Haugen og Barmen i 4-4-2. Tror de kan bli dritgod allerede neste år. Så er Soko, Mjelde og Birkelund i bakhånd.
Tren på langskudd

dragn

Quote from: osoerli on October 19, 2012, 08:48:33 AM
Quote from: dragn on October 18, 2012, 22:02:56 PM
Grunnet ønske om moderne, rask fotball langs bakken(4-4-2 formasjon), ser jeg for meg:

UT:

-Ojo, her også, endel penger å hente. Vi vet alle om plusser og minuser med han, men jeg mener han er karen som er grunnen for at vi enda måker de lange ballene oppover på banen.


Det finns no mange lag som har ein stor sterk hodespiller som spiss, utan at det blir slått langt av den grunn.  Det er jo ikkje Ojo sin feil at det blir slått mykje langt på han.  Det ansvaret er det kun EIN mann som har.  Og han heiter Rune Skarsfjord.

Så klart! Og i en perfekt verden hadde sikkert en storvokst spiss vært ideelt for Brann. Mitt håp er at Skarsfjord prøver å luke vekk de lange ballene, og ved å bruke "normal-sized" spisser, er det vanskeligere å falle tilbake på de lange ballene når banespillet ikke sitter optimalt.

krakra

Hadde vært flott med en Storflor også. Fyren har jo en spilleforståelse og overblikk langt over TL-nivå.

Huff

Quote from: krakra on October 21, 2012, 18:12:53 PM
Hadde vært flott med en Storflor også. Fyren har jo en spilleforståelse og overblikk langt over TL-nivå.


En dyktig spiller som var undervurdert i RBK og har vært meget god i Godset, men det er da virkelig ikke på kantene vi trenger forsterkninger, her er vi glitrende besatt i forhold de fleste andre posisjonene.

osoerli

Korleis har det gått med denne Dramé?
Har vel reist heim no.
Har ikkje lese noko om Skars syns han var god eller dårleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

October 22, 2012, 11:24:46 AM #478 Last Edit: October 22, 2012, 12:33:52 PM by Nixon
Quote from: osoerli on October 22, 2012, 10:46:31 AM
Korleis har det gått med denne Dramé?
Har vel reist heim no.
Har ikkje lese noko om Skars syns han var god eller dårleg.


Skarsfjord sa vel at han ikke ville evaluere Dramé, men at spilleren skulle få lov til å slippe seg løs på treningene og bli kjent med klubben. Men det har jo ellers vært merkelig stille om han. Ikke en gang en betraktning fra en journalist fra en trening. Det kan umulig være et godt tegn.
Rød makt på Hansa

TheRock

Sant nok, men samtidig spørs det om BT er førstemann ut dersom vi har skutt gullfuglen her.

Xminator

Eventuelt satte BT i gang prosessene som har fått styret til å kneble Walstad. Igjen.

osoerli

Han scorte iallefall ekte hatrick i finalen i Milk Cup i 5-1 seieren over ManU for G-94.
http://www.belfasttelegraph.co.uk/sport/football/milk-cup/dazzling-ibrahima-drame-is-too-hot-for-manchester-uniteds-stunned-young-guns-16030049.html
Men det er jo tvil om både Dramé og andre spelarar på Qatars Aspire Academy verkeleg er født i 94.
http://www.slate.fr/story/44535/qatar-football-coupe-monde
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: Xminator on October 22, 2012, 12:41:51 PM
Eventuelt satte BT i gang prosessene som har fått styret til å kneble Walstad. Igjen.


Tror ikke en skal lese for mye ut av denne stillheten. Drame kan uansett ikke signeres førpå denne tiden neste år.

Når det kommer til afrikanere og alder er trolig denne skepsisen mot Qatar-akademiet legitim. Noen som husker denne kontraktsløse afrikaneren på under 20 vi vurderte for noen år siden? Etter noen dager var han plutselig 23, og enden på soga var vel at han var 27 og under kontrakt med en skotsk toppklubb som lurte på hva i helvete Brann drev på med. Har og snakket med en lege som jobbet i Afrika for en del år siden, han opplevde tilfeller der fedre i hendhold til de offisielle papirene var yngre enn barna sine.

StuckedPaaOstlandet

Var vel en sak på norway cup for noen år siden også, alle på laget var født 1. januar 1990.

Joggi Bogga

Vanskelig å si hvem som bør hentes etter denne sesongen.

Vårt spill er til å grine av og de aller fleste har vel for lengst gitt opp håpet om at vi skal spille noe som ligner moderne ballbesittende fotball.

Hvis vi fyrer Skarsfjord og velger en slik linje, må dette viduet ses på som det første i rekken av flere som kan radikalt endre spillergruppen.

Hvis vi fortsetter med Skarsfjord vil det viktigste være å sikre at vi får en og aller helst to veldig gode ballfordelere i de defensive midtbanerollene. Disse må også være gode taktisk og ha meget god plasseringsevne.

Dessuten må vi sikre at vi fortsetter med en duellsterk og bevegelig målscorer på topp.

De andre rollene er ikke så viktig, men ut fra vårt kronisk svake kollektiv er det helt klart at individuelle ferdigheter på høyt TL nivå blir helt avgjørende. Hvis ikke blir det tungt i 2013 også.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

October 22, 2012, 15:44:51 PM #485 Last Edit: October 22, 2012, 15:51:16 PM by Gulløl
Tror Skarsfjord og Walstad av taktiske grunner ikke  kommer til å skryte så veldig mye av Ibrahima Drame etter treningsoppholdet uansett hvordan han gjør det. Når det er et helt år før en kan signere han er det sikkert lurt å ligge lavt i terrenget. Som nevnt lenger oppe hadde han et flott hattrick mot Manchester United U15 i fjor sommer. Etter et søk klarte jeg å finne et sammendrag av kampen og målene til Drame(nr.9). Ser ut som han er bra både på bakken og i luften, en spillertype ikke helt ulik Kim Ojo.
http://www.youtube.com/watch?v=CuusClLFL40
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Drame er uansett utfordreren til erstatteren til Ojo. Frem i tid med andre ord. Det vi trenger før treningene starter i 2013 er erstatteren til Ojo, som frem til Ojo drar skal fungere som utfordreren til Ojo. Så trenger vi fortsatt Austinerstatteren.

dragn

Vi trenger jo bare et midtbaneledd som fungerer som f.eks Godset sitt. Det er ikke store forskjeller på individuelle ferdigheter, men det er store forskjeller i bevegelse og løp. Hjelper lite med gode ballfordelere (Haugen og Soko er ikke direkte dårlig heller), når de andre som skal skape rom ikke skaper rom, når de som skal gå på løp ikke går på løp.

Tror egentlig det kommer seg med ordentlig samspill, forhåpentligvis har vi det klart til 2013!

Hatleking

Neppe sannsynleg, men tenk kor mykje me hadde blitt styrka av ein som t.d Konradsen inn.

Hatleking

Zsolt vil òg vekk og nektar å signere ny kontrakt. Då seier eg som med Ojo - selg han og hugs på å gje lengre kontraktar!

krakra

Zsolt kan dra til helvete. Han har vært stort sett dårlig i år. Og det handler ikke om at en spiller ikke skal få lov å ha ambisjoner, men det er forbannet provoserende å se spillere spille ræva og så gå ut i media og snakke om at de vil til større ligaer. Hvor dum kan man bli? "Jeg kom på 15. plass i NM. Nå går jeg for gull i OL"

dudo

Ja, det blir ikke noe tap å bytte han mot Wangberg. Snarere tvert imot. Nedadgående kurve omtrent hele Brannkarrieren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Zsolt er ikke så god i matte heller når han sier han har vært her i tre år. Han kom da vitterlig sommeren 2010. Så knappe to år tenker jeg vi sier.
Ka du ve?

Gulløl

October 23, 2012, 23:27:51 PM #493 Last Edit: October 23, 2012, 23:29:52 PM by Gulløl
Tror Grønner får sitt gjennombrudd neste år og får en bedre sesong en Korscmar noen gang har hatt i Brann.
Har et håp om at Grønner/Wangberg kan bli en duo som tetter igjen midtforsvaret . Siden Korscmar har bestemt seg at han vil bort kan han allerede nå begynne å varme benken, vi har alternativer som er minst like gode så ser ikke noen grunn til at han skal bli prioritert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Ulempen med Grønner/Wangberg er mangelen på fart. Den duoen frister ikke voldsomt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

October 23, 2012, 23:39:51 PM #495 Last Edit: October 23, 2012, 23:42:38 PM by krakra

dudo

Om de smeller til med en strålende 2013-sesong skal jeg være fornøyd. Ihvertfall tatt i betraktning at alternativet er at de spiller en mindre strålende sesong, for solgt, det blir de ikke. Ikke i vinter, ihvertfall. Iallefall ikke Zsolt.

Uansett, det er ingen krise om de konkurrerer om TLs beste spiller-tittelen neste år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nei, men det er irriterer meg når spillere ikke presterer før de skal vise seg frem for andre klubber som skal hente dem gratis.

Ojo er unnskyldt dog. Han var strålende i fjor, og jeg syns han har fått mer pes enn fortjent i år. Han har vært god, om enn noe ustabil. Zsolt har aldri jevnlig prestert på et nivå som gjør ham aktuell for en større liga. Ikke engang aktuell for en større klubb i denne ligaen.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Go Up