• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: krakra on October 11, 2012, 20:47:32 PM
Uansett. Vår spillestil består i hovedsak av to ting: - Lange baller mot Ojo(Jada, de er der ennå), og å komme rundt på kantene og slå innlegg. Begge deler ville vært lite effektivt uten en tanksenter på topp.


Spelet vårt har evolvert sopass at det burde vera fullt mogleg å ikkje ha ein påle på topp. Så vidt eg veit, går det an å slå innlegg sjølv om det ikkje er ein stokk der framme. Berre sjå Real Madrid osv.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on October 11, 2012, 09:10:33 AM
Det er godt mulig Ojo klarer å prestere ut neste sesong. Jeg har ingen problemer med å se for meg at han IKKE presterer. Til nå har det vert gamblet på at han ikke skulle bli skadet eller bli trøtt, det er godt mulig styret overprøver sportslig på dette enda en gang.


Han skal jo videre til en annen klubb så det er jo i hans interesse å prestere best mulig hvis han spiller for oss neste sesong også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 11, 2012, 20:47:32 PM
Uansett. Vår spillestil består i hovedsak av to ting: - Lange baller mot Ojo(Jada, de er der ennå), og å komme rundt på kantene og slå innlegg. Begge deler ville vært lite effektivt uten en tanksenter på topp.


Lange baller mot Finne ville vært like effektivt? Trygg påstand.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2012, 00:22:07 AM
Quote from: krakra on October 11, 2012, 20:47:32 PM
Uansett. Vår spillestil består i hovedsak av to ting: - Lange baller mot Ojo(Jada, de er der ennå), og å komme rundt på kantene og slå innlegg. Begge deler ville vært lite effektivt uten en tanksenter på topp.


Lange baller mot Finne ville vært like effektivt? Trygg påstand.

Også leser vi den setningen en gang til ;)

Klaus_Brann

Lange baller og innlegg fra kant ville vært like effektivt uten en tanksenter (f.eks. Ojo)?
Mulig jeg er for trøtt i trynet, men ser ikke hva jeg overser;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er vel bare èn enkelt bokstav du leser feil.

Xminator

Som tippeligalag blir Brann dårligere uten en spiss med en viss luftstyrke. Der har Krakra helt rett (Klaus_Brann - les "liTe" ikke "liKe")

Det er ikke det samme som at Brann vil falle sammen ved å spille med to bakkespillere som Finne og Huseklepp som spisspar.

Nå har vi to bakkespisser i Huseklepp og Finne, vi har effektive spillere på kant i Bentley og Askar, og jeg begynner å få troen på at Larsen kan komme opp i tilsvarende uttelling i 2013. Vi har derimot bare en Ojo. Vi trenger en slik spillertype til for å få en mer komplett stall. Jeg hadde også sett at vi hadde fått en venstrebent kantspiller med mer fart enn Bentley.

Med to slike spillertyper er den offensive delen av stallen komplett før 2013-sesongen - og til Ojo blir solgt.

Da står vi igjen med behovet for en sentral midtbanespiller som kan utfordre Sokolowski og Barmen. Haugen skal vel ha flere sjanser til å vise at han er en slik spiller, men hadde helst sett at både Barmen og Haugen var i utfordrerposisjon neste sesong, der Sokolowski og en ny spiller står frem som etablerte førstevalg.

Nordkvelle og Mjelde er spillere jeg ser som overflødige. B-listen burde få sjansen før de får spilletid. Samme gjelder Fakiri.

Lasaron

Jeg mener Ojo sine kvaliteter som tanksenter er overdrevne, og kvalitetene med ball underdrevne. Det er svært mange hodedueller han taper, selv om han av og til scorer vannvittige mål med hodet. Forøvrig har Ojo relativt god teknikk for å være eliteseriespiller, og han er en av Branns desidert beste på pasninger.

Men Ojo må selges. Han kommer ikke til å signere ny kontrakt, og jeg tror han blir dårligere av å spille på utgående kontrakt.

Som jeg har mast om lenge: lange kontrakter til Larsen, Finne, Haugen, Barmen og Grønner. Og Birkelund. Vi har en utrolig god generasjon på gang. Det er høyst reelt at vi kan ta gull om et par år med mange lokale på laget. Vi må sikre oss at talentene enten blir værende, eller at vi får mye penger for dem.

Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd


storB

Quote from: kriand1212 on October 12, 2012, 09:27:01 AM
Ojo spiller som alle vet på en utgående kontrakt, og vil vel kanskje vise prestasjoner deretter. Han har ikke gjort noe god jobb de siste kampene, og er ikke en spiller laget vil savne i stor grad om han forsvinner. Han spiller så klart gode kamper inni mellom, scorer gode mål, MEN heller alt for sjelden. Han gjør mye feil og mye rart. Det vil være en fordel om han blir solgt!


Han har vell noe sånt som 40 målpoeng (assist+mål) på 50 kamper i tippeligaen, og han kostet oss 0 kr når han kom ifjor. Han har vært og vil være en nøkkelperson i lagoppstillingen vår med dagens tropp, å si noe annet er bare tull.

Quote from: kriand1212 on October 12, 2012, 09:27:01 AM
Nordkvelle og Sokolowski som sterke ledd. Nordkvelle jobber og springer i ett


Nordkvelle har vell vært alt annet enn ett sterkt ledd denne sesongen, du er ikke god bare fordi du løper mye!

Mohus skal forsåvidt ikke selges men leies ut til neste år.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Kvelle har vært en skuffelse. Touchen hans har til tider vært helt skrekkelig og under Sævarsson-nivå.
Men han har blitt slengt mye frem og tilbake på banen og jeg står ved at det er en dårlig disponering av spillere. Det finnes poteter som tåler det, men Kvelle er ikke en slik type. Han trenger en fast rolle.

roaldinho

Erik Mjelde er linket til Odd, noe han selv bekrefter han har hørt om. Klde: BA-nettmøtet i går med Mjelde.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Han er bra på sitt beste, og er grei å ha som back up, men vi lider inget stort tap om han stikker.
Dog kommer han sikkert til å blomstre i Odd...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

October 12, 2012, 19:26:17 PM #314 Last Edit: October 12, 2012, 19:30:48 PM by Gulløl
Quote from: roaldinho on October 12, 2012, 14:11:59 PM
Erik Mjelde er linket til Odd, noe han selv bekrefter han har hørt om. Klde: BA-nettmøtet i går med Mjelde.


Gammelt nytt fra slutten av forrige overgangsvindu i slutten av august. Var ta.no som skrev om det nederst i denne artikkelen.
http://www.ta.no/sporten/article6214455.ece
Var på et tidspunkt Mjelde ikke spilte så mye, og Odd trengte forsterkninger fort og billig. Odd har ikke bekreftet dette ryktet fra denne avisen så om det stemmer er usikkert. Tviler på om Mjelde er så veldig aktuell for Odd til 2013 sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det spørs hvor mye han får spille, han er nok ikke fornøyd med å ikke spille fast.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Gulløl on October 12, 2012, 19:26:17 PM
Quote from: roaldinho on October 12, 2012, 14:11:59 PM
Erik Mjelde er linket til Odd, noe han selv bekrefter han har hørt om. Klde: BA-nettmøtet i går med Mjelde.


Gammelt nytt fra slutten av forrige overgangsvindu i slutten av august. Var ta.no som skrev om det nederst i denne artikkelen.
http://www.ta.no/sporten/article6214455.ece
Var på et tidspunkt Mjelde ikke spilte så mye, og Odd trengte forsterkninger fort og billig. Odd har ikke bekreftet dette ryktet fra denne avisen så om det stemmer er usikkert. Tviler på om Mjelde er så veldig aktuell for Odd til 2013 sesongen.


Hadde vært utrolig bra om vi hadde klart å bli kvitt han og i tillegg fått litt penger for han

dragn

Quote from: krakra on October 12, 2012, 10:32:37 AM
Kvelle har vært en skuffelse. Touchen hans har til tider vært helt skrekkelig og under Sævarsson-nivå.
Men han har blitt slengt mye frem og tilbake på banen og jeg står ved at det er en dårlig disponering av spillere. Det finnes poteter som tåler det, men Kvelle er ikke en slik type. Han trenger en fast rolle.


Joda, han har vært en skuffelse, men:
-Han har ikke spilt mange kamper i den offensive midtbanerollen, det er der han har sin rett.
-Han var overtrent under vårsesongen
-Til tross for relativt få kamper har han scoret noen mål, og det skjer ting rundt ham med ballen, selv om det av og til renner ut i ingenting.

Husk at det er forskjell å komme fra et fotballspillende-lag i Godset til, ja Brann, der du skal forholde deg til spillere som Bentley og Ojo, der du ikke vet om dem skal bruke 1 touch eller 20..


Mer generelt: Kvitter vi oss med Ojo, så kan vi muligens begynne å bygge på et lag, 4-4-2, som faktisk kan lukte litt på gammel storhet fra 07. Det vi trenger er en "martin andresen-type" som faktisk kan åpne opp og utnytte de kjappe kvikke spillerne vi har i Kleppen, kvelle, larsen, askar osvosv.

dudo

Haugen kan bli denne typen, selv om behovet er der allerede nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg må bare si meg rungende uenig i vurderingen av Ojo. Skulle han blitt motivert og fornyer så er det ingen andre i Norge jeg vil ha i 4-4-2 enn ham. Da er han skamgod.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: dudo on October 13, 2012, 11:45:13 AM
Haugen kan bli denne typen, selv om behovet er der allerede nå.


Han er og allerede bedre enn Kvelle og i rivende utvikling, og skal således selvsagt ligge langt foran han i køen. Kvelle er mer målfarlig, ellers er Haugen bedre i den posisjonen begge er best (OM). Kvelle er desverre feil spillertype, for det han viste i godset var -isolert sett- mer enn bra nok for Brann.

dragn

Quote from: Lasaron on October 13, 2012, 12:43:07 PM
Jeg må bare si meg rungende uenig i vurderingen av Ojo. Skulle han blitt motivert og fornyer så er det ingen andre i Norge jeg vil ha i 4-4-2 enn ham. Da er han skamgod.


Han er skamgod, han har rå ferdigheter som få andre i Norge har. MEN uansett hvor teknisk god han skal være, uansett hvor sterk han er i kroppen, uansett hvor god han er i lufta: I typ 99% av tilfeller hvor Brann spiller ballen fremover,  sklir han på gresset, snubler han i ballen, eller lager frispark. I de få tilfellene hvor han lykkes i å ta i mot ballen, så er det kun Gud som vet hvor mange touch han bruker, han gjør det 10 ganger vanskeligere for medspillerne å plassere seg, time løp osv: Fordi en gang kan han finne på å drible 5 forsvarere, mens andre ganger løper han hjem til egen keeper med ballen.

Ved å bruke Ojo, avhenger vi at Ojo faktisk fikser all jobben selv, og det har han i år vist han ikke er kapabel til.

Hatleking

Quote from: Huff on October 13, 2012, 15:53:39 PM
Quote from: dudo on October 13, 2012, 11:45:13 AM
Haugen kan bli denne typen, selv om behovet er der allerede nå.


Han er og allerede bedre enn Kvelle og i rivende utvikling, og skal således selvsagt ligge langt foran han i køen. Kvelle er mer målfarlig, ellers er Haugen bedre i den posisjonen begge er best (OM). Kvelle er desverre feil spillertype, for det han viste i godset var -isolert sett- mer enn bra nok for Brann.


Nordkvelle var dårleg siste sesong i Godset, og var for det meste for benken. Nordkvelle har vel strengt talt rett og slett stagnert.

Sindre32

Quote from: dragn on October 13, 2012, 11:24:18 AM
Quote from: krakra on October 12, 2012, 10:32:37 AM
Kvelle har vært en skuffelse. Touchen hans har til tider vært helt skrekkelig og under Sævarsson-nivå.
Men han har blitt slengt mye frem og tilbake på banen og jeg står ved at det er en dårlig disponering av spillere. Det finnes poteter som tåler det, men Kvelle er ikke en slik type. Han trenger en fast rolle.


Joda, han har vært en skuffelse, men:
-Han har ikke spilt mange kamper i den offensive midtbanerollen, det er der han har sin rett.
-Han var overtrent under vårsesongen
-Til tross for relativt få kamper har han scoret noen mål, og det skjer ting rundt ham med ballen, selv om det av og til renner ut i ingenting.

Husk at det er forskjell å komme fra et fotballspillende-lag i Godset til, ja Brann, der du skal forholde deg til spillere som Bentley og Ojo, der du ikke vet om dem skal bruke 1 touch eller 20..


Mer generelt: Kvitter vi oss med Ojo, så kan vi muligens begynne å bygge på et lag, 4-4-2, som faktisk kan lukte litt på gammel storhet fra 07. Det vi trenger er en "martin andresen-type" som faktisk kan åpne opp og utnytte de kjappe kvikke spillerne vi har i Kleppen, kvelle, larsen, askar osvosv.


Hvis Soko holder seg skadefri, er han minst like verdifull som martin Andresen var.

Hatleking

Men forblir Sokolowski eit kjeks, er det berre å selgje. Heller ein aldri skada Mjelde enn ein tung, skada Sokolowski.

dragn

Når det kommer til Nordkvelle, så har nivået hans ikke utviklet seg siden 2010, men da var han på et høyt nivå, svært delaktig i Godset sitt cupgull og svært ettertraktert, nær overgang til rbk osv. Det høres kanskje optimistisk og rett og slett idiotisk ut, men tror han får en forløsende sesong om han bekler den offensive rollen på midten, samtidig som resten av midtbanen/spiss(ene) gjør jobben sin!

Når det kommer til Soko, har han vel aldri vært på nivå med Andresen. Her snakker vi om en landslagsmidtbane, som spilte i Blackburn, her snakker vi hjernen bak Brann sitt seriegull. Soko har vel aldri egentlig vært helt der Andresen var, men såklart er han flink og for alt vi vet kan han ende opp som den neste klassespilleren til Brann!

dudo

Andresen var mange, mange klasser bedre enn Soko noen gang kan håpe på å bli. Om Soko er viktigere, så må det være fordi medspillerne er enda mye dårligere. En deprimerende tanke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on October 14, 2012, 12:18:44 PM
Andresen var mange, mange klasser bedre enn Soko noen gang kan håpe på å bli. Om Soko er viktigere, så må det være fordi medspillerne er enda mye dårligere. En deprimerende tanke.


Så god var ikke Andresen. Da ville han klart seg bedre i utlandet. Kommer Soko opp på toppnivået, er han virkelig ikke langt unna.

dudo

Jo, han var ekstremt mye bedre enn Soko. TLs beste midtbanespiller. Klasseforskjell. I tillegg en foregangsmann mtp vinnerinstinkt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Syns Andresen aldri var spesielt god for Brann. Det mest oppskrytte ettermælet noen har hatt.
Legg ned hele klubben!

krakra

Syns Andresen var høyst undervurdert i Brann. Selv rent ferdighetsmessig var han sammen med Helstad den viktigste brikken i spillet vårt. Legg til ledereegenskaper som vi ikke har vært i nærheten av hos våre kapteiner etterpå så får du en nøkkelspiller.

ostraume

Sprikende meninger her, ser jeg. Andresen var landslagskaptein og en meget, meget god spiller i Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman


Ser ingen grunn til å snakke ned Andresens prestasjoner.  han var utrolig viktig som spiller, men nesten enda viktigere som leder.

Sindre32

Quote from: Falkman on October 14, 2012, 16:28:57 PM

Ser ingen grunn til å snakke ned Andresens prestasjoner.  han var utrolig viktig som spiller, men nesten enda viktigere som leder.


Jeg ser ingen grunn til å snakke ned Soko. På sitt beste er han ikke langt unna. Andresen var god, han var viktig, men jeg vil påpeke at han var en halvveis skuffelse frem til gullsesongen. Helt grei, men ikke mer. Soko er uansett en sjef på midtbanen, noe enkelte etterlyser. Får vi ham skadefri, er han mer enn god nok til å innta en rolle som midtbanedirigent.

Huff

Synes Andresen var en meget god spiller også ferdighetsmessig for Brann når han var i form, dette var han riktignok på langt nær hele tiden, noe jeg mener å huske skyltes mye skader? Som leder var han derimot uhyre viktig, men for Brann var han likevel mye ute av form, som våren 07 der han startet direkte svakt slik jeg ser det.

dragn

Quote from: Sindre32 on October 14, 2012, 13:21:18 PM
Quote from: dudo on October 14, 2012, 12:18:44 PM
Andresen var mange, mange klasser bedre enn Soko noen gang kan håpe på å bli. Om Soko er viktigere, så må det være fordi medspillerne er enda mye dårligere. En deprimerende tanke.


Så god var ikke Andresen. Da ville han klart seg bedre i utlandet. Kommer Soko opp på toppnivået, er han virkelig ikke langt unna.


Han holdt premier league klassen, spilte på blackburn, hvor kommer "klart seg bedre i utlandet" fra?


Markmus

Det var "bjølleku"-egenskapene på banen som gjorde Andresen viktig for Brann, ikke ferdighetene hans (dog synes jeg han var noe bedre enn Soko på det også).
Ka du ve?

krakra

Andresen var da en av TLs beste midtbanespillere.

Sindre32

Quote from: dragn on October 14, 2012, 22:58:21 PM
Quote from: Sindre32 on October 14, 2012, 13:21:18 PM
Quote from: dudo on October 14, 2012, 12:18:44 PM
Andresen var mange, mange klasser bedre enn Soko noen gang kan håpe på å bli. Om Soko er viktigere, så må det være fordi medspillerne er enda mye dårligere. En deprimerende tanke.


Så god var ikke Andresen. Da ville han klart seg bedre i utlandet. Kommer Soko opp på toppnivået, er han virkelig ikke langt unna.


Han holdt premier league klassen, spilte på blackburn, hvor kommer "klart seg bedre i utlandet" fra?


Han kom tilbake etter ett år begge gangene. Da holder man ikke PL-klasse, det er vel ganske åpenbart at han ikke hadde kommet tilbake hvis det var tilfelle.

krøvel vellevold

October 15, 2012, 05:41:11 AM #340 Last Edit: October 15, 2012, 05:46:59 AM by krøvel vellevold
14 kamper for Wimbledon og 11 kamper for Blackburn... Ja han var rett og slett en stjerne i PL!

Og dette "vinnerinstinket" og disse "lederegenskapene"... Hva har han oppnådd med dem? Utenom seriegull med Brann og to cupgull, så har han vel ikke oppnådd annet enn å rasere VIF. VIF har vel vært regnet som medaljekandidat hvert år han har vært der borte, men de har oppnådd 10., 7., 2., 7. og neppe bedre enn 5. plass i år. Han rykket vel også ned med Stabæk i 2004. For en trollmann!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Martin er en middelmådig trener og en svak pedagog. Og han fikk all for mye kred i forhold til Mjelde ("Andresen den egentlige hjernen i Brann osv...). Den er jeg helt med på.

Men hallo? I forhold til Soko var han en mye bedre spiller. Landslagskaptein og kom seg til PL. Ikke en stjerne i PL, men Soko er da ikke i nærheten av å bli "proff" i det hele tatt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Martin Andresen hadde ein særdeles god pasningsfot. Ikkje del lange crosserne Austin kan sende til eit frimerke, men herlig vektede stikkere med den rette skruen. Rett inn i medspelaranes løpebane. Som trener har han vist seg middelmådig, og eg er usikker på om han er ein god pedagog også. Det var banen han ledet.
Gå av.

Nixon

Det skjønner ikke helt at MA sin svake trenerkarriere skal ha noe å si for vurderingen av MA som Brannspiller. At lederegenskaper på banen ikke helt uten videre kan videreføres til sidelinjen er vel MA et godt eksempel på.

Leste forresten  i VG i går at MA vurderer et comeback dersom han slutter som trener. Han gjør det visstnok bra på VIF-treningene og har hevet VIF 2 etter at han begynte å spille der i høst. En vinter med trening for å hente inn det fysiske, og så skal han etter etter egen vurdering være god nok for TL.
Rød makt på Hansa

nummer9

Quote from: Nixon on October 15, 2012, 07:59:39 AM
Det skjønner ikke helt at MA sin svake trenerkarriere skal ha noe å si for vurderingen av MA som Brannspiller. At lederegenskaper på banen ikke helt uten videre kan videreføres til sidelinjen er vel MA et godt eksempel på.

Leste forresten  i VG i går at MA vurderer et comeback dersom han slutter som trener. Han gjør det visstnok bra på VIF-treningene og har hevet VIF 2 etter at han begynte å spille der i høst. En vinter med trening for å hente inn det fysiske, og så skal han etter etter egen vurdering være god nok for TL.

Haha, det skulle jeg likt å se. Men at han snakker om disse tingene, kan det tyde på at det er realistisk?

Utmedsnolken

Quote from: nummer9 on October 15, 2012, 08:15:32 AM
Quote from: Nixon on October 15, 2012, 07:59:39 AM
Det skjønner ikke helt at MA sin svake trenerkarriere skal ha noe å si for vurderingen av MA som Brannspiller. At lederegenskaper på banen ikke helt uten videre kan videreføres til sidelinjen er vel MA et godt eksempel på.

Leste forresten  i VG i går at MA vurderer et comeback dersom han slutter som trener. Han gjør det visstnok bra på VIF-treningene og har hevet VIF 2 etter at han begynte å spille der i høst. En vinter med trening for å hente inn det fysiske, og så skal han etter etter egen vurdering være god nok for TL.

Haha, det skulle jeg likt å se. Men at han snakker om disse tingene, kan det tyde på at det er realistisk?


eller at han begynner å bli desperat
"og der snubler Sæternes igjen"

dragn

Quote from: krøvel vellevold on October 15, 2012, 05:41:11 AM
14 kamper for Wimbledon og 11 kamper for Blackburn... Ja han var rett og slett en stjerne i PL!

Og dette "vinnerinstinket" og disse "lederegenskapene"... Hva har han oppnådd med dem? Utenom seriegull med Brann og to cupgull, så har han vel ikke oppnådd annet enn å rasere VIF. VIF har vel vært regnet som medaljekandidat hvert år han har vært der borte, men de har oppnådd 10., 7., 2., 7. og neppe bedre enn 5. plass i år. Han rykket vel også ned med Stabæk i 2004. For en trollmann!


Imponert over hvordan du klarer å vri "god midtbanespiller" til trollmann, og at du sammenlikner hans midtbanejobb i Brann med trenerjobben i vålerenga. Nice...

Anyways, det er vel ikke noe å diskutere, Andresen ble kåret til Branns viktigste spiller i 2007. Soko har ikke vært på det nivået for noen klubb i sitt liv, og det er bare å innrømme at sjansen ikke er stor for at han blir det heller.

krøvel vellevold

Quote from: dragn on October 15, 2012, 09:54:16 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 15, 2012, 05:41:11 AM
14 kamper for Wimbledon og 11 kamper for Blackburn... Ja han var rett og slett en stjerne i PL!

Og dette "vinnerinstinket" og disse "lederegenskapene"... Hva har han oppnådd med dem? Utenom seriegull med Brann og to cupgull, så har han vel ikke oppnådd annet enn å rasere VIF. VIF har vel vært regnet som medaljekandidat hvert år han har vært der borte, men de har oppnådd 10., 7., 2., 7. og neppe bedre enn 5. plass i år. Han rykket vel også ned med Stabæk i 2004. For en trollmann!


Imponert over hvordan du klarer å vri "god midtbanespiller" til trollmann, og at du sammenlikner hans midtbanejobb i Brann med trenerjobben i Vålerengen. Nice...

Anyways, det er vel ikke noe å diskutere, Andresen ble kåret til Branns viktigste spiller i 2007. Soko har ikke vært på det nivået for noen klubb i sitt liv, og det er bare å innrømme at sjansen ikke er stor for at han blir det heller.


Jeg for min del er mest imponert over hvordan du har klart å få 25 PL-kamper fordelt på to perioder i to middelmådigheter/bunnlag til å bli "holdt Premier League-klasse".

Resten av innlegget var forsåvidt ikke noe svar til deg, men mer en generell betraktning rundt den vedtatte sannheten om at han har et sånt vinnerinstinkt og sånne lederegenskaper. Det er gjerne mulig han har et vinnerinstinkt. Men med de fiaskoresultatene han i stort sett har oppnådd med klubbene der han har vært en lederfigur, må man jo spørre seg om han har så fantastiske lederegenskaper. Og for øvrig har han ikke bare vært trener i VIF-perioden. Han har også vært spiller/kaptein, uten at det har vært noen voldsom suksess.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Han spilte vel nogenlunde fast i Blackburn det halve året han var der. Gjorde han ikke? Da er det vel PL-klasse.
Forøvrig er jeg en av de som ikke var imponert over Andresen i Brann. Syns han hadde temmelig mange feilpasninger og direkte dårlige kamper. Men det er mulig jeg undervurderer hva hans tilstedeværelse hadde å si for de andre. Men også det kunne være negativt, såvidt jeg husker. Han kunne vel kjefte litt for mye på andre, stemmer ikke det?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on October 15, 2012, 12:53:41 PM
Han spilte vel nogenlunde fast i Blackburn det halve året han var der. Gjorde han ikke? Da er det vel PL-klasse.


11 kamper startet for Blackburn. Det er vel ca 2/3 av kampene i perioden han var der. Det er forsåvidt bra, men han ble jo sendt/hentet tilbake til Stabæk til sommeren og havnet aldri i England igjen. Så noe solid inntrykk kan han neppe ha gjort der borte.

Legg ned hele klubben!

Go Up