• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: ostraume on December 13, 2012, 09:36:01 AM


Burde kunne spille grei fotball med den gjengen.


Ja, med en annen trener. Med Skarsfjord er vi nok stuck med en stil som varierer mellom helt ok til rimelig kjip uansett hvem vi spiller med.

krakra

Quote from: osoerli on December 13, 2012, 11:31:56 AM
Skjer det ingenting for tida?  Har faxen til Roald tatt juleferie?  Er kassen heilt tom? Dei siste sesongane har me hatt fleire spelarar klarte før jul.  I år ser det knusktørt ut.  Må snart skje noko no om ein skal kjøpa  partoutkort til seg sjøl i julegåve.
Skuffende at det har skjedd så lite, men når RBH går ut i media og lover nye spillere burde man kanskje ikke forvente noe særlig.

Gepard

Tipper Høddbacken blir klar ganske kjapt, Akeem Latifu. Er vel bosman ikke ? Hadde vært en typisk Skarsfjord\Brann signering. Og det har vel vært interesse i den retning ?

krakra

Hvorfor? Vi har jo en høyreback. Det ville vært en klassisk RBH-signering. Bruke penger på en spiller vi ikke har bruk for, så vi ikke har råd til spillerne vi har et desperat behov for. Jeg trodde vi var forbi den tiden.

Høyreback kan hentes når en ny DM og en eventuell erstatter for Ojo og Zsolt er på plass.

Gepard

December 13, 2012, 13:17:35 PM #904 Last Edit: December 13, 2012, 13:20:16 PM by Gepard
Ja det er ikke akkurat der det verker mest etter en signering, men tror Skars har en softspott for adeccospillere på bosman med potensial. Og i teorien ønsker vel man å ha dobbeldekning. Latifu kan nok brukes på kant også. Men er selvsagt ingen evt eignering man hopper i taket av, bare har en følelse av at det kan bli den første frem mot neste sesong.

EDIT : hmm, ser ut som han er kun på lån i Hødd fra en afrikansk klubb ? Da vil han i såfall koste peng, og sånn sett sikkert en mindre aktuell signering. Jaja, man må jo ha noe å spekulere om ikke ;) ?


Miller

dårlig gjort å gi oss et halvt sekund glede før vi kommer på at han har en søster som faktisk kan spille fotball.

Kjell249

Allerede når du leser Mjelde og Bundesliga i samme setning bør det begynne å skurre:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: ostraume on December 13, 2012, 09:36:01 AM
Hva er galt med ambisjonsnivået rundt spillemønsteret vårt? Vi triller jo mye mer ball enn Bartepakket gjorde under JJ. Det vi trenger er meget bedre, og mer kreative DMer (i alle fall en). Problemet vårt er vel at vi ikke har en eneste fungerende DM i stallen. Latterlig nok.

Mix - Barmen (evt noe bedre)
Larsen - Haugen - Huseklepp
Ojo

Burde kunne spille grei fotball med den gjengen.


Jeg har ingen tro på Mix som DM i Brann, ihvertfall ikke ved siden av Haugen eller Barmen. Vi trenger en ballvinner som DM. Mix kunne spilt DM sammen med Hauger.

Eventuelt kunne Mix spillt OM.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

roaldinho

Quote from: Kjell249 on December 13, 2012, 15:17:15 PM
Allerede når du leser Mjelde og Bundesliga i samme setning bør det begynne å skurre:)


Om man hadde lest hele setningen, men siden han sa halvt sekund så var det vel bare ordene: " Mjelde til.." og det  hadde vært mer realistisk.

Erik Mjelde til Bundesliga ville fått hele fotball-Norge til å riste på hodet og heve øynene. Haugesund-juvelen går til et bunnlag, og er en mye bedre spiller enn Mjelde. Det sier sitt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ZsoltKorcsmar

Stolte nyheter på Brann.no straks. Følg med!" ifølge facebook siden til brann akkurat nå.
Høddbacken er klar? Ny 4 årskontrakt til skars? eller har Mjelde bestemt seg for å bli og kjempe om plassen??

dragn


dragn

Brann.no årets fotballweb 2012

Skuffelsen var total


Spelaren

Gå av.

ZsoltKorcsmar

Nå ble jeg faktisk kvalm. Fint at vi har den flotteste siden, men trengte ikke legge ut en "teaser" status før man offentliggjorde det. Håpte det var noe alà det de dro opp for et par år side på denne tiden, da Ojo ble signert ut av det blå. Men men...

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: dragn on December 14, 2012, 12:59:36 PM
Brann.no årets fotballweb 2012

Skuffelsen var total


Det er vel bare å legge ned den for neste år, nå som alle skal ha "like" nettsider.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!



dudo

Til jul bør vi jo ønske oss ting vi ikke trenger. Luksusting. Ny trener, f eks.

Ellers har Start ut fra deres egne, nøkterne beskrivelse tydeligvis hentet en perfekt Ojo-erstatter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

haak

Noen som kan gi et kort referat av dagens BA-artikkel "Hvorfor det er stille i Brann"?

Nixon

Skummet kjapt gjennom i dag tidlig, og det gikk vel på at Brann på mange måter er handlingslammet for øyeblikket. Ikke fordi de ikke vet hva de vil gjøre, men fordi de ikke har mulighet før det eventuelt forsvinner noen spillere over nyttår. Da skal klubben mer eller mindre ha erstattere klare for hånden etter flere speiderturer rundt om i Europa.
Rød makt på Hansa


ostraume

Magefølelsin sier at Ojo får en god sesong som Bosman? Min magefølelse er rimelig motsatt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Ellers håpløst at "fattige" Brann har et så høyt lønnsnivå at vi ikke klarer å kvitte oss med de spillerne vi ønsker å få vekk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Xminator on December 18, 2012, 09:28:56 AM


Det kommer neppe til å skje. Brann kommer til å vegre seg veldig for å begynne å bruke neste års penger. De har jo nettopp vært gjennom en tøff hestekur og er sannsynligvis veldig lite lystne på å risikere noe som helst igjen. For det er jo en viss risiko med en slikt opplegg.
Rød makt på Hansa


Nixon

Quote from: Xminator on December 18, 2012, 10:23:33 AMDet er ikke risiko siden alle utgiftene er kjent.


Nå er ikke jeg noe matematisk geni. Men er det ikke en risiko å bruke neste års penger selv om beløpet er kjent? Man vil jo da starte neste år med minus, og det vil være en fare for at det vil bli en snøball som vil begynne å rulle. Igjen.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Utgiftene er kanskje kjent, men det er definitivt ikke inntektene.

Dette er døden for Brann. Ingen nye spillere dreper interessen, og det booster ikke akkurat fornyelsene av sesongkort. Selv om laget kanskje hadde blitt svekket av å ha solgt Zsolt og Ojo, og kjøpt inn noen erstattere, så hadde interessen økt. Vi vet hva vi har og det er ikke veldig spennende, men noen nye spillere kunne fått opp nyskjerrigheten og den naive bergenske optimismen..
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dragn

Hvor er Hardball og co for tiden?

dudo

Så dette var bekreftelsen på at de løy om at Austin skulle erstattes?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Brann har sagt gjentatte ganger har vi skal ha en DM uansett hva, og at man utover det skal erstatte spillere som blir solgt. Det var det RBH var ute og lovet i år da enkelte ble sure fordi det ble kritisert at han gikk ut med slike lovnader.

roaldinho

Får inderlig håpe RBH holder det han lover med tanke på erstatter for Austin.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: haak on December 18, 2012, 08:55:48 AM
Noen som kan gi et kort referat av dagens BA-artikkel "Hvorfor det er stille i Brann"?


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6401344.ece

Der kan du lese selv.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Er det noen som har link til et sitat hvor det eksplisitt sies at vi skal ha en Austin-erstatter, eller er det noe jeg bare har innbilt meg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det var en artikkel i BT, men tror ikke den ble lagt ut på nett. RBH sa at Austin skulle erstattes og at Zsolt og Ojo skal erstattes av spillere av samme kvalitet dersom de blir solgt.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, jeg tror det var etter sesongen. Det ble vel også skrevet i samme artikkel at vi ikke hadde penger satt av til spillerkjøp, men likevel var RBH klar på at Austin skulle erstattes.

Huff

Quote from: krakra on December 18, 2012, 14:33:41 PM
Ja, jeg tror det var etter sesongen. Det ble vel også skrevet i samme artikkel at vi ikke hadde penger satt av til spillerkjøp, men likevel var RBH klar på at Austin skulle erstattes.


Jepp, korrekt gjengitt. Penger fra Zsolt og Ojo-overganer skulle brukes på ''tilsvarende kvalitet'' mens Austin skulle erstattes uansett. Penger var ikke satt av, men en var trygg på at en Austin-erstatter skulle komme på plass okke som. Såvidt jeg husker ble det i dette tilfellet hintet kraftig om penger/investeringer fra gavmilde givere/investorer.

At en er skuffet over mangel på ny spiss og/eller stopper er det ingen grunn til. Disse skulle ikke erstattes før overnevnte spillere skulle ut. At en ikke har hørt en dritt om ny DM er derimot meget skuffende, her ser det nok en gang ut som Bruunen har dummet seg ut. 

Hatleking

Jaja, det er vel greitt med ein mellomsesong etter så mange toppsesongar.

Huff

Quote from: Hatleking on December 18, 2012, 15:30:48 PM
Jaja, det er vel greitt med ein mellomsesong etter så mange toppsesongar.


Ja ut fra potensialet har vi overprestert i mange år nå. Greit at en i Bergen angivelig er naive optiister, men en kan ikke regne med at vi skal kunne konkurrere på likefot med gigantklubber som Godset og TIL, med budsjetter i størrelsesorden 50-60 millioner +, og 4-7.000 på kampene. Vi er jo en småklubb i et lite område med bare 485.000 innbyggere i hjemfylket vårt, der vi konkurrerer med gigangklubber som Nest-Sotra, Fyllingsdalen, Radøy/Manger og Nordheimsund om interessen fra publikum. Vi bør takke høyere makter hvis vi ender foran eksempelvis FKH.

krakra

Når det gjelder talentargumentet til Moldestad så er det vel ganske åpenbart at det beste for både Barmen og Haugen er at vi får inn en skikkelig DM så de kan få konsentrere seg om det de er gode på, og ikke ha roller de aldri kommer til å bli spesielt gode i. I RBK fikk jo Skjelbred en ganske kraftig stagnasjon da han over flere sesonger ble brukt i en rolle han ikke behersket. Så for talentene på DM er det absolutt et pluss med en god og myndig DM de kan spille sammen med. Det vil de vokse på.
Hadde vi hatt Birkelund hadde jo han havnet lengre bak i køen, men han er borte og det er ingen talenter som vil tape på en ny DM.

Sindre32

Quote from: dragn on December 18, 2012, 12:06:23 PM
Hvor er Hardball og co for tiden?


Når man sitter på gjerdet, er ikke gresset grønnere noe sted. Kjipt å gå ned, hva om man velger feil side ...

StuckedPaaOstlandet

Hva med pengene vi får for Birkelund? De er gjerne øremerket utviklings avd. men det må vel være mulig å låne litt derfra, og sette inn igjen når Ojo eller Zsolt blir solgt, evt. når lønnsmiddler blir frigjort om ett år. Det er fortsatt ett par uker til overgangsviduet åpner, så er jo mulig å få solgt unna, men er også ganske typisk at Ojo og Zsolt har sin beste sesong i brann og går gratis.

Xminator

Horn gikk til Strømsgodset. Der bryr man seg vist ikke om antall spillere på lønningslisten.

krakra

Jeg tror det er en oppkonstruert sannhet at vi bryr oss om det i Brann og. Med Birkelund ville vi hatt 23 spillere.

Nixon

Men det må også sies at lønnen til Birkelund ikke hadde vært i nærheten av lønnen til en spiller fra den hyllen vi ønsker oss.
Rød makt på Hansa

krakra

Neida, men det var ikke poenget. Poenget er at Brann tydeligvis ikke har satt en klar og fast grense på 22 spillere. De har selvsagt et lønnsbudsjett å forholde seg til, men om de klarer å ha 22 eller 25 gode nok spillere innnenfor det budsjettet er ett fett.

Og jeg tror nok vi har større lønnsbudsjett enn Godset.

Go Up