• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Klipp:
Volgens de Noorse pers heeft KRC Genk zijn oogje laten vallen op de 23-jarige Nigeriaan Kim Ojo. De aanvaller speelt momenteel bij SK Brann Bergen waar hij nog een jaar onder contract ligt.

Google oversettelse(litt dårlig):

Ifølge norsk presse har KRC Genk øyedråper på den 23-år gamle nigerianske Kim Ojo. Spissen som spiller for SK Brann Bergen hvor han er under kontrakt for ytterligere ett år.

http://www.facebook.com/pages/Transfergeruchten-KRC-Genk/118291611600784
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

November 22, 2012, 01:13:44 AM #801 Last Edit: November 22, 2012, 01:16:16 AM by Gepard
haha, fy f**n for en lök. Venter pä inter milan ja.

Häper ikke dette utvikler seg til en farse, hvor brann har klubber som vil ha han og betaler grei pris, mens kim nekter ä rikke pä seg för inter kommer pä banen. Förer til at brann ikke fär hentet inn en erstatning for klovnen.

Gulløl

November 22, 2012, 01:20:15 AM #802 Last Edit: November 22, 2012, 01:32:54 AM by Gulløl
Genk gav 10 mill NOK for Kara. Ikke usannsynlig da at de kan tilby et prisnivå på ca.1 mill euro(7,3 mill NOK) for Kim Ojo.

En kan håpe på at budet fra Genk kan få andre beilere på banen med bud. BA nevnte vel for tre uker siden at tyrkiske Besiktas, tyske Hamburg og italienske Chievo også hadde vist interesse for spilleren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2012, 02:45:25 AM
Quote from: dudo on November 20, 2012, 07:37:21 AM
Jeg forventer at Haugen er bra nok neste år, han er ikke langt unna nå, og har test steg i høst. Jeg ser iallefall ingen grunn til å bekymre seg for bråk. At folk ikke er fornøyd med å sitte på benken er rett og rimelig.


Jeg synes han har vært lang unna, meget langt unna, i det siste. Hva var hans force igjen?
Mulig det er laget det skyldes, men jeg har sett lite av hans fantastiske pasningsfot i forhold til det vi har blitt lovet.


Faktisk færrest minutt per assist i Brann. Så dem av oss som hevder han er kreativ trenger ikke skamme seg for mye.

Edit: Unntatt Larsen. Leste feil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Det er litt søtt at Ojo enda tror han skal til Inter, siden Gud har sagt det :>

krakra

Hva med denne karen?
http://www.youtube.com/watch?v=LFnrIycysRg

Scoret 14 av Kalmars 36 mål i år. 24 år og fra Nigeria. Kontrakten går visstnok ut i år.

Markmus

Hadde vært gøy om vi hentet den karen og han ble Rosenborg-daudaren ;)
Ka du ve?

dragn

På wikien står det at han har scora 17 på over 90 kamper, for Kalmar :L

StuckedPaaOstlandet

Virker veldig kald foran mål på youtube videoen, at han ikke har scoret så veldig mange de foregående sesongene i allsvenskan er ikke så viktig, han er fortsatt relativt ung og har nok utviklet seg. Virker som en bakromspiss, så ikke så mye med i spillet som det Ojo har vært, men om han er gratis får vi håpe Brann har kontroll..

Klaus_Brann

Jeg tipper Brann, Skars og Walstad pluss litt fakser fra RBH klarer å holde øye med de heteste spissene i Skandinavia. Såpass tiltro har jeg til dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: krakra on November 23, 2012, 18:14:44 PM
Hva med denne karen?
http://www.youtube.com/watch?v=LFnrIycysRg

Scoret 14 av Kalmars 36 mål i år. 24 år og fra Nigeria. Kontrakten går visstnok ut i år.


1 målet, Finne-mål. I forkant av det andre målet taper han to dueller, men flott mål når han først får tid med ballen. 3. målet, Finne-mål. Slik fortsetter det egentlig. Mye dårlig forsvarsspill og jeg ser ikke duellspilleren vi mister i Ojo.

dudo

Pussig at dette ikke har blitt nevnt her inne tidligere: http://fotball.bt.no/eliteserien/article258931.ece

Fortuna Düsseldorf og Hannover 96 vurderer bud på Ojo. Det er nok langt mer sannsynlig at Ojo kan akseptere en av disse klubbene. Så kan vi hente han tilbake på lån til sommeren, når det viser seg at han ikke er god nok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Har en følelse av at Ojo aldri kommer tilbake om han kommer til en større klubb. Da vil han nok bare til større og større lag til han slutt er hos drømmeklubben sin, Inter. Ikke at sjansen er stor for det. Men det er positivt at flere klubber har meldt sin interesse, det kan øke budene og gi mer penger til en skrapt pengekasse. Jo mer man får jo mer har Brann å bruke på nye spillere.

Håper han går så tidlig som mulig sånn at Brann kan starte jakten på en erstatter. De bør allerede nå ha en eller flere i kikkerten.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Nei, det kan sikkert hende. Det var bare min måte å poengtere at jeg ikke tror han nødvendigvis blir noen ubetinget suksess når han reiser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ojo


Gulløl

Klipp fra BT artikkel i kveld:

Brann har også sjekket ut senegaleseren Ibrahim Dramé. 17-åringen var et meget positivt bekjentskap for Brann, og Walstad vil ikke avvise at klubben arbeider med å sikre seg en opsjon på kjøp av spilleren. Dramé kan derimot ikke signere for en klubb før han er 18, så dette er neppe Ojos erstatter.
- Alt skal gjøres i rett rekkefølge når man har med så unge afrikanske spillere å gjøre. Han er spennende og gjorde et godt inntrykk, men han er ikke mannen som erstatter Kim i 2013, sier Walstad.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article259244.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Walstad har kontroll, synd han ikke har like mye penger å bruke som Roald i 2008.

dudo

Walstad virker som en solid, sindig og gjennomtenkt type. Eller kjedelig, som det heter i overgangssammenheng.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Tja, vet ikke om "kjedelig" er riktige ordet. Spillere som Drame går definitivt ikke i den kategorien. Tror det hadde kommet en del kaniner om styret hadde delt ut litt større hatt.

Gepard

Dersom Ojo nå forsvinner tror jeg det er megakrise. Ikke at Ojo har vært så fantastisk i år, men mannen er perfekt i Skarsfjords system. Da skarsfjord neppe kommer til å evne å få laget til å spille med to spisser, eller utvikle et spillesystem som fungerer for en ikke-hodesterk enslig spiss.

Altså er vi blodig avhengig av et sterkt fyrtårn på toppp som i tillegg har tekniske evner til å holdepå ball. At man traff en innertier med Ojo fordrer neppe at dette skjer igjen... Nå skal en altså ut å se etter en spiss med 0 kroner på konto (som i seg selv er en forbannet skandale) i kampe med halve eliteserien.

Lykketreffet med Ojo, som var en umiddelbar suksess, skjer ikke igjen. En ny enslig targetspiss vil man måtte forvente har litt innkjøringsproblemer.

Jeg spår altså at vi får et superproblem på topp neste år, pga Skarsfjords avhengigihet av enslig spiss, og at dette fører til en miserabel vårsesong, somigjen går enda mer utover humøret i troppen.

Til slutt feller dette Skars, antageligvis i juni\juli. Så aldri så gale at det er godt for noe..

dudo

Det er nok ikke noe «dersom», det er nærmest utenkelig at han spiller for oss neste sesong slik det ser ut nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Vi har heldigvis mange andre målscorere i Brann for tiden, og hvis Larsen fortsetter utviklingen kan han fort putte 5-10 mål med full tillit, så megasuper krise tror jeg ikke det blir. Defensivt er det verre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 28, 2012, 21:36:58 PM
Vi har heldigvis mange andre målscorere i Brann for tiden, og hvis Larsen fortsetter utviklingen kan han fort putte 5-10 mål med full tillit, så megasuper krise tror jeg ikke det blir. Defensivt er det verre.


Hvis Brann sin toppskårer neste år "fort kan putte" 5-10 mål tror jeg fort det kan bli megasuper krise...
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on November 28, 2012, 21:57:38 PM

Hvis Brann sin toppskårer neste år "fort kan putte" 5-10 mål tror jeg fort det kan bli megasuper krise...


Nå var det vel strengt tatt ikke det han sa heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 28, 2012, 21:57:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 28, 2012, 21:36:58 PM
Vi har heldigvis mange andre målscorere i Brann for tiden, og hvis Larsen fortsetter utviklingen kan han fort putte 5-10 mål med full tillit, så megasuper krise tror jeg ikke det blir. Defensivt er det verre.


Hvis Brann sin toppskårer neste år "fort kan putte" 5-10 mål tror jeg fort det kan bli megasuper krise...


Snakk om å lese det man vil.
I tillegg til Larsen har vi Bentley og Askar som har scoret en del for oss, i tillegg kan en Huseklepp nærmere gammelt nivå bidra masse på målfronten. Altså i tillegg til en Ojo-erstatter.
Problemet er jo ikke at vi scorer for få mål, selv uten Ojos mål i år, men det defensive.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Så du mener at vi trenger en Ojo-erstatter som skal ha det i seg til å bli toppskårer? Det virket ikke slik først. For ellers mener jeg at det blir tynt uansett hvor mange andre spillere som kan skåre "om og hvis" de får fullklaff.
Rød makt på Hansa

StuckedPaaOstlandet

Går vel ann å forsiktig tippe at Askar, Larsen, Bentley, Finne lander på 5+ mål. Huseklepp bør klare 10+. Resten av midtbanen 5+, 5+- fra forsvaret og en ny spiss inn som putter 5-10 så er du oppi ca 40-50 mål. Så mål blir det nok uansett, er mer bekymret for at Ojo målgivende, og det kommer ofte etter godt duellspill og flere forsvarer som trekker mot Ojo. Så viktig med en target spiss om vi skal fortsette med samme system.

Alzheimer/Silverspurs

Dauda på Kalmar har i alle fall så godt som reist og er klar for nye utfordringar, i følge dagens svenske aviser, så får sjå om SKB tenker på han.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 28, 2012, 23:36:38 PM
Så du mener at vi trenger en Ojo-erstatter som skal ha det i seg til å bli toppskårer? Det virket ikke slik først. For ellers mener jeg at det blir tynt uansett hvor mange andre spillere som kan skåre "om og hvis" de får fullklaff.


Ojo må selvsagt erstattes, det trodde jeg var så åpenlyst at jeg slapp å skrive det.
Ellers er det jo ikke så mye om og hvis, Larsen putta to på 8 fra start, og med mindre han slutter å skyte smeller han inn 5+ med tillit neste år, ser ikke at det skal være så usannsynlig. Askar og Bentley scoret jo også bra med mål i år, Bentley med 9 på 20 kamper fra start og Askar med 8 på 22 fra start.

Huseklepp begynte å komme i form mot slutten, og det er vel ikke usannsynlig at han med en god treningsvinter kommer opp mot 10 mål neste år. Finne med 5 neste år, pluss andre randoms målscorere og en ok spiss, så er vi fordi der vi trenger å være med antall mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2012, 01:41:04 AMOjo må selvsagt erstattes, det trodde jeg var så åpenlyst at jeg slapp å skrive det.


Men hva er en "erstatter"? Må den nye være like god som Ojo dersom han skal bli en erstatter? For utgangspunktet var at Gepard skrev "Dersom Ojo nå forsvinner tror jeg det er megakrise" fordi han ikke tror at vi får tak i en erstatter som er like god. Du mente øyensynlig at det ikke var så farlig fordi vi hadde så mange målskårere i klubben fra før. Noe jeg som sagt ikke er enig i.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 29, 2012, 08:45:30 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2012, 01:41:04 AMOjo må selvsagt erstattes, det trodde jeg var så åpenlyst at jeg slapp å skrive det.


Men hva er en "erstatter"? Må den nye være like god som Ojo dersom han skal bli en erstatter? For utgangspunktet var at Gepard skrev "Dersom Ojo nå forsvinner tror jeg det er megakrise" fordi han ikke tror at vi får tak i en erstatter som er like god. Du mente øyensynlig at det ikke var så farlig fordi vi hadde så mange målskårere i klubben fra før. Noe jeg som sagt ikke er enig i.


Vi scoret voldsomt mye mål i årets sesong, og Ojo endte vel på 11 mål.
Det er vel ikke usannsynlig å få inn en spiss som scorer mellom 5 og 10 mål? Så rent målmessig er det ingen krise for oss. Jeg ser ikke helt hva du mener er problemet? Tror du ikke at de som scoret målene i år kommer til å være i nærheten av det neste år, og at f.eks. Larsen putter minimum tre mål mer enn i år med mer tillit?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

I en beste fall-scenario verden er det selvsagt ikke noe problem. Men jeg tror ikke på slikt, og da ønsker jeg meg en mer stabil målgarantist enn de vi har i klubben nå. For det blir for usikkert. Jeg frykter f.eks. at Askar ikke klarer å leve opp til førstesesongen sin når det gjelder antall skåringer. Det blir ofte slik.
Rød makt på Hansa

Xminator

Det viktigste med en Ojo-erstatter om vi skal fortsette med ensom spiss, er at den rollen ikke blir slik 10'er rollen har vert denne sesongen. Har ofte sittet med følelsen av at vi like gjerne kunne spilt med 10 mann og oppnådd de samme resultatene. Bakke løste oppgaven, Nielsen gjorde det ikke. Ojo har løst rollen OG scoret mål.

Skal vi vinne gull må Ojo-erstatteren score over 10 mål. Vi kan sikkert vinne medalje med 5-6 mål fra Ojo-rollen, for vi har mange målscorere i posisjonene bak.

Alternativet er å legge om til en tradisjonell spissduo. Det setter mindre krav til Ojo-erstatteren med tanke på rolle, men høyere krav til at han er en av dem som scorer over 10 mål.

Gepard

November 29, 2012, 10:21:01 AM #833 Last Edit: November 29, 2012, 10:22:54 AM by Gepard

krakra

Ikke enig i at vi har vært så avhengige av en targetspiss eller spilt så primitivt i år. Vi har prøvd å spille ballbesittende og hatt over 50% i godt over halvparten av kampene. At Ojo har spilt mye skyldes nok like mye at han lenge har vært vårt eneste spissalternativ som at han er så utrolig viktig for spillestilen.
En ensom spiss vil som regel trenge endel duellstyrke uansett, fordi han er alene, og vil havne i mange dueller nesten uansett hvordan vi spiller. Men jeg tror ikke Ojo-erstatteren trenger den samme ville fysikken til Ojo. Vi slo mye mindre langt i år, og slår nok enda mindre langt neste sesong.

Skarsfjord har havnet i en uheldig situasjon der folk får helt panikk hver eneste gang det blir slått en langball. Husk at Mjelde også var ganske glad i en stor og sterk spiss han kunne slå langt på. I Godset med sin fine fotball er primitive Peter Kovacs toppscorer. Så luftstyrke er alltid viktig, men det er ikke avgjørende at Ojo-erstatteren vinner alt av dueller. Jeg håper også vi går over til to spisser.

ostraume

Det er bare å se til Arsenal, uten sammenligning for øvrig, som jo er det Skarsfjord gjør. Spisskjøpene de siste årene er Giroud, Chamakh, Bendtner. Systemet fordrer altså en klassisk targetspiss (eventuelt en vanvittig verdensklassespiss, men det er nå en annen sak). Det er ikke dermed sagt at det blir primitiv fotball.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tem

på sitt beste er Ojo ikke enkel å erstatte , mens det er ikek for ofte han har vært på sitt beste den senere tid
ett askpekt ved bruken av Ojo som ikke er nevnt for mye er den rollen han har på på corner og frispark mot
der vinner han en del dueller
dette tror jeg kan bli vel så venskelig å erstatte som målene han scorer


Lasaron

Quote from: krakra on November 29, 2012, 11:32:42 AM


Skarsfjord har havnet i en uheldig situasjon der folk får helt panikk hver eneste gang det blir slått en langball. Husk at Mjelde også var ganske glad i en stor og sterk spiss han kunne slå langt på. I Godset med sin fine fotball er primitive Peter Kovacs toppscorer. Så luftstyrke er alltid viktig, men det er ikke avgjørende at Ojo-erstatteren vinner alt av dueller. Jeg håper også vi går over til to spisser.


Jeg mener å ha hørt at Kovacs bare har puttet to ganger med hodet i år.
Tren på langskudd

Gepard

Jeg tror det er spillerne som ønsker dette mer ballbesittende spillet vi så når sesongen gikk mot slutten og ingen viktige kamper gjenstod, det så ut som spillerne "fikk viljen sin". Jeg merket meg gang på gang hvor utrolig uengasjert Skarsfjord så ut, der han satt med armene i kors på benken, han hadde et kroppspråk som nesten kunne se ut som om han ikke brydde seg spesielt.

Når de viktige kampene kommer til våren og utover er jeg ganske så overbevist om at Skarsfjord ønsker å spille slik han alltid har foretrukket (fra feks haugesund tiden), liten risiko og fokus på ensom targetspiss som skal ta vare på ballen slik at vi kan kjøre overgang. Mannen er defensiv av holdning når det kommer til viktige oppgjør, da kommer hans mangler som kampleder og motivator til syne, vi blir defensiv og opptrer redde og feige på banen. 

Kun en Kim Ojo i storform kunne gjøre brann til et topplag under Skarsfjord. Og nå forsvinner han..

Utmedsnolken

Quote from: Lasaron on November 29, 2012, 13:54:18 PM
Quote from: krakra on November 29, 2012, 11:32:42 AM


Skarsfjord har havnet i en uheldig situasjon der folk får helt panikk hver eneste gang det blir slått en langball. Husk at Mjelde også var ganske glad i en stor og sterk spiss han kunne slå langt på. I Godset med sin fine fotball er primitive Peter Kovacs toppscorer. Så luftstyrke er alltid viktig, men det er ikke avgjørende at Ojo-erstatteren vinner alt av dueller. Jeg håper også vi går over til to spisser.


Jeg mener å ha hørt at Kovacs bare har puttet to ganger med hodet i år.


stemmer det. en gang mot oss og en gang mot RBK
"og der snubler Sæternes igjen"

dragn

Vi har sikkert endel ballbesittelse, men alle som har vært på stadion i år vet at vi bare spiller mellom DM og Forsvar, og når vi blir presset, tilbake til Piotr. Vi spiller sjeldent igjennom midten, på gode dager har vi klart å innvolvere Haugen/Mjelde høyere i banen, men det hører til med sjeldenheten.

Men til Ojo, om vi tar fra han målene han har scoret, har vi enda mange mål. Tror ikke hans goalgetter-evner blir savnet, men bare det at vi har noe å spille opp til, ettersom vi feiler med å spille igjennom på midten 9 av 10 ganger. Kan det være aktuelt å omskolere Barmen til en type Ojo jobb? Han spilte vel til tider litt i den rollen i fjor om jeg ikke husker feil?

Forøvrig ang. Arsenal, så kjører jo dem Giroud nå som targetspiss, men her er indreløperne/kantene veldig flinke til å trekke inn sentralt mot giroud, særlig i kontringer der motstanderne ikke er i balanse. Kanskje det kan være en idè, kjøre Kleppen/Larsen/Askar litt lenger inn i banen og utfordre bakrom? Lenge siden vi har sett et godt gammeldags Helstad-mål på stadion..

Lasaron

Ja, Helstad sine mål var gøye. Man jublet allerede når han ble spilt gjennom. Den der følelsen "no blir det mål" varer lenger med slike mål. Huseklepp kan jo putte noen slike.
Tren på langskudd

krakra

Jeg syns vi har spilt oss gjennom midten oftere i år enn i fjor. Mye av problemet ligger jo i at når midtbanen får ballen så er det få eller ingen bevegelser foran dem. Da må de spille ballen tilbake igjen. Det skyldes nok ikke at Skarsfjord ønsker at det skal være sånn. Jeg tror også det vil forbedre seg neste sesong, og syns vi spilte ok og ikke superprimitivt i vår gode periode i sommer.

krakra

November 29, 2012, 14:47:59 PM #843 Last Edit: November 29, 2012, 14:49:48 PM by krakra
Quote from: Gepard on November 29, 2012, 14:08:07 PM
Jeg tror det er spillerne som ønsker dette mer ballbesittende spillet vi så når sesongen gikk mot slutten og ingen viktige kamper gjenstod, det så ut som spillerne "fikk viljen sin". Jeg merket meg gang på gang hvor utrolig uengasjert Skarsfjord så ut, der han satt med armene i kors på benken, han hadde et kroppspråk som nesten kunne se ut som om han ikke brydde seg spesielt.

Når de viktige kampene kommer til våren og utover er jeg ganske så overbevist om at Skarsfjord ønsker å spille slik han alltid har foretrukket (fra feks haugesund tiden), liten risiko og fokus på ensom targetspiss som skal ta vare på ballen slik at vi kan kjøre overgang. Mannen er defensiv av holdning når det kommer til viktige oppgjør, da kommer hans mangler som kampleder og motivator til syne, vi blir defensiv og opptrer redde og feige på banen.  

Kun en Kim Ojo i storform kunne gjøre brann til et topplag under Skarsfjord. Og nå forsvinner han..

Vi spilte da minst like ballbesittende i vår gode periode i sommer som mot slutten av sesongen. At vi blir redde i viktige oppgjør kan jo like gjerne skyldes at vi har veldig få spillere som er vant til å spille kamper med mye press som at treneren er feig og defensiv og ber dem spille med høye skuldre.

Gepard

"og ber dem spille med høye skuldre"

Ja riktig....for det er det jeg mener " ut å spell med høye skuldra gutta!"


I vinter kommer hovedfokus på å ligge på det defensive, og når våren kommer ser vi nok et primitivt angrep, som handler om å ta overganger. Når vi har ball mot etablert har vi nok fort avlært hvordan spille ball i slike sammenhenger, ergo blir det klinking på Kim Ojo. Bare at Kim ikke er der lenger..

krakra

Det er jo en teori som mangler litt empiri i forhold til årets sesong. Det var en kort periode hvor vi slet veldig poengmessig hvor det ble mye fokus på langballer, men stort sett gjennom hele sesongen har vi vært ballbesittende og forsøkt å bygge opp angrep.

Med varierende hell.

dudo

En ballbesittende stil inneholder i mine øyne mer enn å bare spille mellom DM, stopper, back og kant. Det er lett å ha høyest ballinnehav ved å trille ballen i bakerste ledd, men det har forsvinnende lite med en kontrollerende, ballbesittende tilnærming til fotball å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: krakra on November 29, 2012, 15:31:38 PM
Det er jo en teori som mangler litt empiri i forhold til årets sesong. Det var en kort periode hvor vi slet veldig poengmessig hvor det ble mye fokus på langballer, men stort sett gjennom hele sesongen har vi vært ballbesittende og forsøkt å bygge opp angrep.

Med varierende hell.


Mulig de har prøvd, men Skars "annonserte" jo at det var kun det dem trente på i ferien mot kampen mot Firda-laget, der vi spilte 0-0. En kamp der vi forøvrig ikke slo lange baller. Det er litt skremmende at vi ikke klarte på det tidspunktet, å score mot et sammensatt lag av amatører, enda værre om vi hadde trent på det siden vinteren. Men det til side.

Brann har sikkert mye ballinnhav, men der Barcelona slår fantastiske pasninger på motstanderns halvdel, klarer ikke Brann å bryte seg igjennom midtbanesirkelen. Som regel blir dem tvungen til å spille tilbake til Piotr om vi blir pressa høyt. Antar det ikke bare er meg som sitter med hjertet i halsen hver gang vi snur og spiller ballen tilbake? Er det en ting Brann ikke kan skryte av, så er det høyt ballinnhav.

Som dudo skriver, det har forsvinnende lite med en kontrollerende, ballbesittende tilnærming til fotball å gjøre.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 29, 2012, 09:02:04 AM
I en beste fall-scenario verden er det selvsagt ikke noe problem. Men jeg tror ikke på slikt, og da ønsker jeg meg en mer stabil målgarantist enn de vi har i klubben nå. For det blir for usikkert. Jeg frykter f.eks. at Askar ikke klarer å leve opp til førstesesongen sin når det gjelder antall skåringer. Det blir ofte slik.


Det er godt mulig f.eks. han ikke vil det, men jeg tror som sagt det ikke blir snakk om i beste fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om Askar sliter i sesong 2, så har vi fortsatt Larsen, Huseklepp og Bentley. Med Finne i bakhånd. To av dem har prestert toppklasse i tippeligaen tidligere og det er ingen grunn til at de med normal trening ikke skal levere en god del mål neste sesong. Om vi spiller 4-4-2 eller 4-2-3-1, så er vi godt besatt.

Det vi manglet i årets tropp var en utfordrer til Ojo. Vi kommer til å trenge en slik spiller i 2013 også. Hodespillere vinner kamper i norsk tippeliga. Både defensivt og offensivt. Slik lag nedover i divisjonene i England må stikke fingeren i jorden, så må vi nesten innse at vi er Brann fra Bergen, ikke Barcelona eller Real Madrid. Det betyr at vi til enhver tid vil miste stjernene våre, og at en mer primitiv fotball ofte vil gi mer poeng. Det handler mindre om komplette spillere og mer om å finne komplimentære ferdigheter. Med teknikere som Huseklepp, Larsen og Bentley, med hurtigheten og skuddet til Askar, og målsniken Finne, så tåler vi å ha en murbrekker i laget eller på benken også.

Go Up