• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

August 02, 2014, 11:59:25 AM #6950 Last Edit: August 03, 2014, 10:44:49 AM by Kagain
Quote from: krakra on July 30, 2014, 20:20:41 PM
Spørsmål alle er redd for å stille er hvem som er nestenmann på listen. Det finnes enda en  2 meter høy spiss i TL.


For ikke å snakke om en kar vi har vært interessert i før som nå spiller under Skarsfjord. Men begge disse tometersspissene er faktisk bedre med ballen i beina enn Kovacs. Tor Hogne er jo til og med eldre enn Kovacs om det er rutine vi er ute etter, mens Hoås er høyere og mer skadeutsatt enn Kovacs om det er fleksibilitet vi vil ha. Han er også yngre, noe som gjør han til en satsing for fremtiden. Sist men ikke minst: han kjenner Adeccoen. Og Kristoffer Larsen. Framtiden ser sannelig skinnende lys og klar ut!

Lasaron

Rutine, hva er det, sånn egentlig? Synonymt med alder? Antall kamper på toppnivå? Jeg mener det er et veldig upresist ord i fotball. Mojsov, f eks. Det er mange langt yngre spillere som opptrer mye mer rutinert enn ham.

Fotballklok er et mye bedre ord, og det er en evne som gjerne blir bedre og bedre jo eldre man blir. Men på samme måte som en 20-åring kan ha bedre teknikk enn en 30-åring, så kan en 20-åring være mer fotballklok enn en 30-åring. Men alle vil si at 30-åringen er mer rutinert. Da blir det innholdsløst.

Med begrepet 'fotballklok' mener jeg ikke bare hva man gjør med ball, men hvordan man opptrer totalt sett. Når Mojsov drog i han der spilleren når han allerede hadde gult viste det mangel på klokskap. At man lett mister hodet er en del av det å ikke være fotballklok.
Tren på langskudd

dudo

Lån med opsjon. Det beste vi kan håpe på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Kovacs ikke med i troppen til Godset idag...hmmmm...forhåpentligvis skadet? Familieproblemer? Andre årsaker enn å signere for oss?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

kabelmann

Quote from: dex1974 on August 02, 2014, 14:41:17 PM
Kovacs ikke med i troppen til Godset idag...hmmmm...forhåpentligvis skadet? Familieproblemer? Andre årsaker enn å signere for oss?


Ikke god nok?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: dr_cyanid on July 31, 2014, 21:37:35 PM
Hussain, Brenne og Helland på denne listen, burde absolutt være aktuelle for Brann. Hadde gått rett inn på laget. Av en eller annen grunn blir jeg ikke overrasket om de heller ender opp i Ulf.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Her-er-spillerne-Sandnes-Ulf-kan-hente-451484_1.snd#.U9qrKsv8LqA


Hussain er den eneste som er bra nok av de tre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ZsoltKorcsmar

Hussain - Badji er en sterkere sentral duo enn Haugen - Badji.
Hussain er egentlig litt bedre enn Haugen på det meste, og atpåtil yngre. Om han er tilgjengelig for en liten sum sier jeg JA! Haugen hører hjemme på sandefjord/hønefoss nivå slik hans kvaliteter er nå. Ikke mange midtbaner i tippeligaen Haugen hadde kjempet til seg en plass på. Hussain hadde gått rett inn og styrket flere.

Lidenskapen

Vif er i økonomisk krise, er det fullstendig urealistisk å hente kjartansson? 18 mål hittil i år, visst noen skulle ha skutt oss ut av krisen så måtte det ha vært han.
Jeg er sikker på at vi iallfall kunne ha tatt en runde med Mohn og Hardball for å se hva som kan gjøres... Er potensielt mange millioner å tjene på å hente ham for 8-10 mill Mtp videresalg.
Ser fort for meg at visst han fortsetter i samme spor så kan han selges for 20 mill+ om et år eller 2.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Henki

Quote from: Lidenskapen on August 03, 2014, 11:21:03 AM
Vif er i økonomisk krise, er det fullstendig urealistisk å hente kjartansson? 18 mål hittil i år, visst noen skulle ha skutt oss ut av krisen så måtte det ha vært han.
Jeg er sikker på at vi iallfall kunne ha tatt en runde med Mohn og Hardball for å se hva som kan gjøres... Er potensielt mange millioner å tjene på å hente ham for 8-10 mill Mtp videresalg.
Ser fort for meg at visst han fortsetter i samme spor så kan han selges for 20 mill+ om et år eller 2.


Hvorfor i alle dager skulle han ha lyst til å komme til Brann i den situasjonen klubben er i nå?
Ballen skal fremover!

Herman1

Quote from: Henki on August 03, 2014, 11:57:56 AM
Quote from: Lidenskapen on August 03, 2014, 11:21:03 AM
Vif er i økonomisk krise, er det fullstendig urealistisk å hente kjartansson? 18 mål hittil i år, visst noen skulle ha skutt oss ut av krisen så måtte det ha vært han.
Jeg er sikker på at vi iallfall kunne ha tatt en runde med Mohn og Hardball for å se hva som kan gjøres... Er potensielt mange millioner å tjene på å hente ham for 8-10 mill Mtp videresalg.
Ser fort for meg at visst han fortsetter i samme spor så kan han selges for 20 mill+ om et år eller 2.


Hvorfor i alle dager skulle han ha lyst til å komme til Brann i den situasjonen klubben er i nå?


Det kan du si.
En høy lønn kunne nok kompensert for klubbens manglende attraktivitet, men det har vi uansett ikke råd til.

Brann-laget skriker først og fremst etter en målscorer som kan stå for 15+ mål hver sesong.
En Helstad i god Brann-form hadde trolig blitt toppscorer i TL med alle sjansene vi skaper i de fleste kampene.
I tillegg gav han oss en ekstra dimensjon i laget ved at han var såpass hurtig.
Dermed måtte mange lag vi møtte enten kjøre færre mann i angrep eller legge seg noe lenger bak i banen.
Ellers risikerte de å bli kontret i senk.

2.pri. må være en stopper med fart eller god teknikk.

Vi får låne 10 mill. i banken. Bedre enn å rykke ned i hvert fall.

Henki

Quote from: Herman1 on August 03, 2014, 12:16:29 PM
Vi får låne 10 mill. i banken. Bedre enn å rykke ned i hvert fall.


Det er jeg enig i. Jeg regner med at å rykke ned vil være dyrere enn som så.
Ballen skal fremover!

StuckedPaaOstlandet

Jeg tror ikke det blir hentet noen slik tabellsituasjonen er pdd, det er for stor økonomisk risiko å bruke mye penger nå om vi skulle rykke ned. Eneste måten jeg ser at det kan komme inn noen er om innvestorer betaler 100%.

Spelaren

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 03, 2014, 18:09:41 PM
Jeg tror ikke det blir hentet noen slik tabellsituasjonen er pdd, det er for stor økonomisk risiko å bruke mye penger nå om vi skulle rykke ned. Eneste måten jeg ser at det kan komme inn noen er om innvestorer betaler 100%.


Forsøkene har jo vært der, Lundevall-budet tyder jo på at det er midler til forsterkninger.
Gå av.

dex1974

Skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke vi hentet Hillestad. Han er en avslutter noe vi virkelig trenger. Men vi har jo så mange som kan spille spiss så han la man på is! Kovacs derimot som synger på siste vers han var det snakk om å kjøpe for 1,5 mill. Hillestad er da virkelig bedre enn ingenting? Dessuten er han supporter og vil blø for drakten! Skule gjerne sett han og Azar på topp!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!


Belfort

Hvorfor skjer det ikke noe? Er planen at evt nye spillere skal få tre kamper på tampen? Eller har man gitt opp ?

pidre

Mye bra som kan lånes, og her kan vi gå utover landets grenser. Dette forutsetter oversikt og kontakter. Ein enorm forsømmelse om RBH ikkje fikser 2-3 spillere inn.

Eg ville sett til England og gått for lån av 1 venstreback, ein sentral midtbanespelar, og 1-2 spissar. Gjerne erfarne spillere som vil restarte karrieren, eller ein ung nr 25, 26 i ein god klubb.
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on August 03, 2014, 18:26:09 PM
Dette forutsetter oversikt og kontakter.


Problemet er at dette har vi ikke. Og enda verre: de som skulle hatt det ser ikke at de ikke har det.

Brann_ruler

Siste årene har vist at det ikke er penger som er problemet, men usedvanlig dårlig oversikt og teft.

pidre

Quote from: Jose Arrogantio on August 03, 2014, 18:28:54 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 18:26:09 PM
Dette forutsetter oversikt og kontakter.


Problemet er at dette har vi ikke. Og enda verre: de som skulle hatt det ser ikke at de ikke har det.


Her er klubben i sin kanskje mest kritiske situasjon nokonsinne, og alt RBH fikser er Azar Karadas og denne Birkelund. Det er uvirkelig dårlig. No er ikkje overgangsvindauga stengt enno, det skal seiast.
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on August 03, 2014, 19:05:28 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 03, 2014, 18:28:54 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 18:26:09 PM
Dette forutsetter oversikt og kontakter.


Problemet er at dette har vi ikke. Og enda verre: de som skulle hatt det ser ikke at de ikke har det.


Her er klubben i sin kanskje mest kritiske situasjon nokonsinne, og alt RBH fikser er Azar Karadas og denne Birkelund. Det er uvirkelig dårlig. No er ikkje overgangsvindauga stengt enno, det skal seiast.


Men klart, vi har super oversikt over tippeligaen, det er alt vi trenger, sier Geniet ::)

krakra

Så er spørsmålet: Har vi virkelig super oversikt over TL? Vet vi f.eks. om det sitter en kvikk liten målscorer på en eller annen benk, som sliter i et system som ikke passer ham, men som ville passet perfekt i Norlings system? Har RBH teft nok til å bare plukke opp en som går under radaren til alle andre?

Nei, neppe. Han henter de åpenbare. De mest kjente musekbundtene, kantspilleren som vi ikke fikk hentet i vinter som alle i AS nå har åpnet øynene for. Vi henter en måltyv fra 2. divisjon på prøvespill, men gir ham ikke kontrakt fordi vi har så mange spillere som kan spille spiss. Det er der vurderingsnivået ligger.

Det er mulig Hillstad hadde falt igjennom. Da hadde vi hatt en rimelig andredivisjonsspiller i stallen, som kanskje kunne bidratt neste år. Hadde han derimot slått til hadde vi hatt en målscorer, med selvtillitt som kunne satt noen av de titalls sjansene vi skaper og skutt oss opp fra denne gjørmen. Istedenfor å ta den sjansen så gjør vi tilsynelatende ingen verdens ting. Satser på at Karadas sin luftstyrke i forsvar skal gi oss trepoengere på løpende bånd.

pidre

Vel, mulig at dagens stall er god nok, at det løsner og poenga renner inn - men kan ein ta sjangsen på det? Nei, det er galskap. Hent gjerne Hillestad og 2-3-4 andre, helst med erfaring på høgare nivå. Lån er å foretrekke, det binder oss ikkje til spelaren utover årets sesong, og koster mindre.
Saludar a los monos!

dr_cyanid

Quote from: pidre on August 03, 2014, 19:05:28 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 03, 2014, 18:28:54 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 18:26:09 PMDette forutsetter oversikt og kontakter.

Problemet er at dette har vi ikke. Og enda verre: de som skulle hatt det ser ikke at de ikke har det.

Her er klubben i sin kanskje mest kritiske situasjon nokonsinne, og alt RBH fikser er Azar Karadas og denne Birkelund. Det er uvirkelig dårlig. No er ikkje overgangsvindauga stengt enno, det skal seiast.

Redd det allerede er for sent. Dagens resultater tatt i betraktning. Klubben utviser total handlingslammelse på overgangsmarkedet. Dagens stall på ingen måte god nok. Hvorfor hentet man feks ikke Hoseth? Han har på egenhånd i dag nærmest berget plassen for Stabæk. Vestrefot, dødballer, rutine og ledertype. Alt vi mangler med andre ord.

pidre

August 03, 2014, 19:34:20 PM #6974 Last Edit: August 03, 2014, 19:54:41 PM by pidre
Og RBH, her er eit tips. Jamie O Hara får ikkje eingong draktnummer i Wolves. Han er interessert i å restarte (kanskje tilogmed i SKB) og Wolves låner han nok gjerne ut. Her snakker vi om ein spelar på PL nivå, midtbane, kreativ, målfarlig. Har visst ei vekelønn på meir enn 200 000 NOK. Sjangsespel = ja, men nå må klubben gamble.

http://www.expressandstar.com/sport/wolverhampton-wanderers-fc/2014/07/17/jamie-ohara-can-leave-wolves-for-free/
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: dr_cyanid on August 03, 2014, 19:32:25 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 19:05:28 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 03, 2014, 18:28:54 PM
Quote from: pidre on August 03, 2014, 18:26:09 PM
Dette forutsetter oversikt og kontakter.


Problemet er at dette har vi ikke. Og enda verre: de som skulle hatt det ser ikke at de ikke har det.


Her er klubben i sin kanskje mest kritiske situasjon nokonsinne, og alt RBH fikser er Azar Karadas og denne Birkelund. Det er uvirkelig dårlig. No er ikkje overgangsvindauga stengt enno, det skal seiast.


Redd det allerede er for sent. Dagens resultater tatt i betraktning. Klubben utviser total handlingslammelse på overgangsmarkedet. Dagens stall på ingen måte god nok. Hvorfor hentet man feks ikke Hoseth? Han har på egenhånd i dag nærmest berget plassen for Stabæk. Vestrefot, dødballer, rutine og ledertype. Alt vi mangler med andre ord.


Ja fanken, tenk dødballfoten hans. Kor var RBH her?
Saludar a los monos!

dr_cyanid

Siden Brann åpenbart har begrenset oversikt over spillermarkedet og kun prøver seg på gamle kjente, hvorfor ikke ringe Paul Scharner å be om et comeback? Om noen skal redde oss måtte det være han. Fussballgott.

Xminator

For hver kamp som går uten 3 poeng nå så trenger vi enda en etablert spiller for å redde plassen.

Eivind

http://www.bold.dk/nyt/esbjerg-satser-norsk-i-angrebet

Marcus Pedersen til Esbjerg.

Synd Bruun ikke benyttet seg av pratetøyet for å hente denne spilleren til Brann.

pidre

Marcus Pedersen kunne absolutt styrka angrepet vårt vesentlig. Er dette eit lån? I så fall burde vi ha vore konkurransedyktig med Esbjerg. På overgang også, gitt nedrykksklausul.

Skuffande at vi har latt Hoseth og Pedersen glippe.



Saludar a los monos!

pidre

August 04, 2014, 10:07:37 AM #6980 Last Edit: August 04, 2014, 10:16:56 AM by pidre
Er Ojo eit alternativ? Andy Keogh er fristilt av Millwall, og kan være verdt eit forsøk - han vil restarte, ein korttidskontrakt? http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Keogh

Peter Løwenkrands er også ein "free agent".

10 dager til vindauge stenger RBH - lån og feite korttidskontrakter kan være løysinga for å berge plassen. Nå trengs det smartness, baller og besluttsomhet.

Saludar a los monos!

Eivind

Og da har Sandnes Ulf sikret seg Costa Ricas VM-spiller Randall Brenes.

Betryggende å se at konkurrentene forsterker mens Roald legger kabal i det stille.

http://www.vg.no/sport/fotball/sandnes-ulf/vm-spiller-klar-for-tippeligaen/a/23266759/

Xminator

Om man ikke får noe konkret og permanent, så er nå tiden for å gå amok på 6 månders lånekontrakter. Jo flere spillere man tar seg råd til å hente jo bedre.

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on August 04, 2014, 13:20:03 PM
Om man ikke får noe konkret og permanent, så er nå tiden for å gå amok på 6 månders lånekontrakter. Jo flere spillere man tar seg råd til å hente jo bedre.


Ja, for det er sikkert kø av gode spillere som ønsker å ofre helsen for at en norsk bunnklubb skal karre seg over streken. Selv om en uheldig involvering kan gi de 12 måneder ubetalt fotballpause utover den korte 6-månederskontrakten de kastet seg over.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Ojo hadde vært helt perfekt. Han hadde ikke skjønt noe av alt dette snakket og bare peiset på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Ojo - Gud vil du skal redde Brann. 
Saludar a los monos!

pidre

Okei, då veit vi korfor SKB ikkje var med i kampen om Marcus Pedersen og Magne Hoseth - RBH var på ferie. Han er no likevel ein storsinna kar, og er attende på jobb nå. Hurra.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Bruun-Hanssens-tre-forklaringer-pa-fiaskoen-452187_1.snd#.U9_Q5mM1JhY

Saludar a los monos!

krakra

"Men med det engasjementet, må vi også leve med at folk blir frustrerte når det går dårlig. Jeg tror ikke de er sinte på personen Roald, eller personen Rune Skarsfjord (tidligere trener), men når laget ikke vinner fotballkamper oppstår et behov for å plassere skylden på noen."


Denne hersketeknikken må da begynne å bli gammel snart. Nei, vi er ikke bare frustrerte idioter som må ventilere litt og lar det gå utover tilfeldige personer i SK Brann. Vi er misfornøyd med at klubben drives dårlig, og at man er fornøyd med det. Det er ikke sånn at når resultater uteblir i sju år på rad i Norges nest største klubb så er det uavhengig av personene som jobber der.

StuckedPaaOstlandet

Tvilende til at noen kommer inn om det har vært ferietid siste uken, kan like gjerne starte en Vinteren 2015 tråd.

Jose Arrogantio

Quote- Min viktigste oppgave i situasjonen vi er i, er å støtte trenerteamet og spillergruppen så de føler de kan gjøre en best mulig jobb. Den har jeg søkt å utføre på best mulig måte. Jeg er tett på folk og har god dialog med de sportslig ansvarlige, med administrasjonen og med styret. Jeg føler at jeg klarer å gjøre jobben min slik jeg bør gjøre, og slik jeg oppfatter at andre ønsker jeg skal gjøre den.


Du er ikke støttepersonen deres, Roald. Jobben din er å sørge for at stallen er god nok til å klare oppgaven den har framfor seg - å overleve Tippeligaen.

hjortland

Marcus Pedersen er ikke klar for Esbjerg; enda.

Satse på at Karadas fikser en avtale med fetteren sin; som er Pedersens agent :)

dr_cyanid

Selv Gashi hadde vært en perfekt forsterkning i disse dager. Men Brann virker igjen å sove i timen.

http://www.vg.no/sport/fotball/odd/ardian-gashi-paa-vei-til-odd/a/23267275/

pidre

Mange klubber forsterker nå, og det vil forundre meg om ikkje RBH er i sluttforhandlinger med fleire spillere/klubber. Dukker nok opp nokre nye fjes ganske snart - det er mitt tips.   
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: hjortland on August 04, 2014, 23:23:46 PM
Marcus Pedersen er ikke klar for Esbjerg; enda.
Satse på at Karadas fikser en avtale med fetteren sin; som er Pedersens agent :)


Ja så sannelig. RBH, MC er vel akkurat typen vi trenger...

http://www.dagbladet.no/2014/08/04/sport/tippeligaen/fotball/marcus_pedersen/vitesse/34632654/

Saludar a los monos!


Kagain

Jeg må si at jeg sitter litt perpleks igjen her. På den ene siden er jeg mot at Brann skal hente "Gamle" spillere da jeg alltid sitter igjen med en vond følelse av at de spiller et par kamper og får seg en karriereødeleggende skade. Men, jeg må si at slike ting som Stabæk har fått til med Hoseth (selv om de allerede hadde fått super-sokken) og Odd har fått med Gashi ville vært noe som kunne ha forsterket stallen en plass. Hoseth er nok fremdeles litt bedre enn Haugen. Gashi litt mer behersket enn Badji. Det er spesielt det med Hoseth jeg finner forunderlig. Flere andre brukere her inne har ganske riktig påpekt at det blir stadig færre som vil gå til en klubb i reell nedrykksfare, men Stabæk fikk det da til? Hvorfor får ikke Brann det til?


Xminator

Som sagt, Brann bør leie spillere frem til vintervinduet. Spilletid for Haugen er underordnet nå. Heller ett par spillere for mye enn for lite. Det vil redusere risiko for at man får flopper. Eller rettere sagt, men kan regne med at de flopper.

Vi nærmer oss 2 poeng i snitt om ikke siste hjemmekamp skal bli avskjed med tippeligaen før avspark. Vi kan fort ha tatt 18 poeng de neste 11 kampene og forsatt måtte vinne mot Haugesund for å unngå direkte nedrykk. Det er bare Brann og Sandnes som holder skjema til under 30 poeng nå.

Gulløl

August 05, 2014, 12:00:01 PM #6997 Last Edit: August 05, 2014, 12:16:19 PM by Gulløl
feil tråd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Enig med Xminator her altså. Se om man kan få leid noe som er sugent på å bevise at det kan spille ball.

I anledning salget av Niasse til russisk fotball kom jeg til å tenke på hvilke andre spillere Brann har latt slippe mellom fingrene på seg som senere har gjort det svært godt. Jeg synes å huske at det er en del spillere Brannhar hatt innom som har gått til større ting senere, men jeg husker ikke alle. Her er noen av de jeg husker:

Michael Thwaite: det var vel snakk om at noen litt oppe i divisjonene i England var interessert i han for en god sum penger. Ble visst ikke noe av. Spiller fremdeles i Australia

Nathan Burns: Var jo en periode det var snakk om at han hadde begynt å dominere for AEK, men fikk vel heller ikke oppfylt potensialet sitt.

Kjartan Finnbogason: gikk til Celtic, fikk ikke spille, gikk til Sandefjord, gjorde det greit, spiller nå på Island.

Steinthor Thorsteinsson: gikk til andre norske klubb, spiller nå i Viking.

Det jeg legger merke til her er at i husken min står mange av disse frem som spillerne som Brann ikke gadd å kjøpe, men som gikk til andre klubber og begynte så å herje der. Men de få jeg husket har jo ikke gjort det så stort. Er det noen spillere annet enn denne Niasse som har vært på prøvespill, blitt veid og funnet for lett, gått et annet sted for så å oppleve stor suksess? Eller har Brann gjort en del bra innen spillelogistikk tidligere?

Tom C

Jeg håper at det er noe i ryktet om Marcus Pedersen. Jeg tror at han kan være typen som kan utnytte at vi kommer til såpass mange sjanser. At fyren virker som en løk, driter jeg i, så lenge han evt bidrar til å putte nok mål i boksen til at Brann klarer å klamre seg til øverste divisjon når sesongen er over.

Forøvrig irriterende at ikke brann har forhørt seg om Pellegrino, som noen her inne tipset om allerede ifjor. Han gikk nå til LSK, etter at start også hadde vært interessert. 10 mål og 8 assists på 18 kamper for Bærum er ikke gale. Tipper han blir en slager for LSK, mens RBH sitter og klør seg i hodet over en spesielt vrang kabal på skjermen sin.
Aldri mer Obos....

Go Up