• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Mattias Totland (16) er denne uken på prøvespill med Vålerenga.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7437234.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet

http://www.tv2.no/2014/06/24/sport/5737500

Halvårets lag i 1div, Furdal blir nevnt, det samme blir Pellegrio og Riski.

Henki

Quote from: Gulløl on June 23, 2014, 22:59:59 PM
Mattias Totland (16) er denne uken på prøvespill med Vålerengen.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7437234.ece


Jeg blir alvorlig bekymret når jeg leser slike ting som dette her. Store talenter fra Bergen skal selvsagt spille for Brann. Men hvis Brann åndser seg og tilbyr knapper, glansbilder og generelt fjas er det jo ikke rart hvis spillerne velger å gå andre steder. Det ser ut som at det jobbes svært godt i flere klubber i Bergensregionen for tiden. Det må Brann bli flinkere til å utnytte.
Jeg håper min frykt er ubegrunnet.
Ballen skal fremover!

pidre

Haitem Aleesami, Fredrikstad: Divisjonens beste venstreback. Etter overgangen fra Skeid i 2012 har han etablert seg på laget. Hans spillestil er en mangelvare i norsk fotball. 22-åringen står høyt i banen som oppspillspunkt og har bidratt i mye av det offensive spillet til FFK denne sesongen. Han er god til å avslutte og farlig på dødballer. Aleesami har trent med Strømsgodset, og for meg er det merkelig at ingen TL-klubber har hentet han.

http://www.tv2.no/2014/06/24/sport/5737500

Saludar a los monos!

Falkman

Quote from: pidre on June 24, 2014, 10:31:20 AM
Haitem Aleesami, Fredrikstad: Divisjonens beste venstreback. Etter overgangen fra Skeid i 2012 har han etablert seg på laget. Hans spillestil er en mangelvare i norsk fotball. 22-åringen står høyt i banen som oppspillspunkt og har bidratt i mye av det offensive spillet til FFK denne sesongen. Han er god til å avslutte og farlig på dødballer. Aleesami har trent med Strømsgodset, og for meg er det merkelig at ingen TL-klubber har hentet han.

http://www.tv2.no/2014/06/24/sport/5737500




en mann det er verdt å sjekke ut, høres det ut som! har jo truffet relativt godt med importer fra det fylket tidligere, også!

Gulløl

Bra at det er flere en meg som mener Furdal må spille i tippeligaen. Men synd om det ikke blir Brann. Beste midtbanespilleren i 1 divisjon og lokal. Fakiri kunne gått over som heltidstrener i sommer og vi kunne hentet Furdal.

Midtbane: Johnny Furdal, Nest-Sotra:
Jeg så Furdal for første gang «live» mot Tromsø i mai. Jeg hadde hørt mye om denne spilleren på forhånd, og jeg ble mektig imponert. Han er en light-utgave av Totti. Han er flink til å posisjonere seg og ligger ofte som et oppspillspunkt mellom midtbane og spiss. Furdal har en nydelig grunnteknikk og blikk. Han slår gode pasninger og har fire nettkjenninger denne sesongen. Furdal er 28 år, men er også en spiller som bør fortest mulig prøve seg i TL.



Og Pellegrio er den hotteste spissen i 1 divisjon. Scorte sitt 9 mål i helgen og er med det oppe i 26 mål på 1,5 sesong. Og blir jaktet av Lillestrøm og Strømsgodset. Pluss noen andre eliteserieklubber, som han ikke vil si navnet på. Her kunne Brann fått dem målscoreren de savner. Og siden han snart er bosman blir han billig å hente.

Angrep: Amahl Pellegrio, Bærum: 24-åringen har ni mål for Bærum. Har til tider imponert og er en spiller som kan gjøre mye på egenhånd. Han er rask og er flink til å komme til hyppige avslutninger. Pellegrino er en spiller som kan være litt «borte» i deler av kampen, men plutselig så dukker han opp og er en trussel. Trente med Start og Lillestrøm i vinter. Sistnevnte skal være interessert i å signere han fra høsten. Svakheten hans er styrken. Han kan bli litt lett i duellspillet, men en type som kunne vært artig og sett i Tippeligaen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Henki on June 24, 2014, 10:23:45 AM
Quote from: Gulløl on June 23, 2014, 22:59:59 PM
Mattias Totland (16) er denne uken på prøvespill med Vålerengen.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7437234.ece


Jeg blir alvorlig bekymret når jeg leser slike ting som dette her. Store talenter fra Bergen skal selvsagt spille for Brann. Men hvis Brann åndser seg og tilbyr knapper, glansbilder og generelt fjas er det jo ikke rart hvis spillerne velger å gå andre steder. Det ser ut som at det jobbes svært godt i flere klubber i Bergensregionen for tiden. Det må Brann bli flinkere til å utnytte.
Jeg håper min frykt er ubegrunnet.


Ja, det hadde vært synd om et så stort talent hadde gått til VIF. Men det kan lett skje. For det jobbes godt som du skriver i mange lokale klubber, og spørsmålet blir jo om Brann kan klare å absorbere alle disse talentene. Det er jo ingen vits å hente så mange at køen til spill i TL blir svært lang.

Jeg tror at Totland velger de som sukrer pillen best. Det vil si de som lover raskest vei til TL-spill. Og her tror jeg at Brann kanskje vil være mest realistisk og vil tape på det. En del unge spillere er veldig utålmodige, og noe sier meg at Totland er en av disse.

Mitt råd er at Brann må bli mer kyniske når det kommer til de unge spillerne i stallen. Hive ut spillere som stagnerer og ikke viser topp TL-potensiale for å skape plass til nye og kanskje mer lovende spillere som kommer opp. Det vil si at her kunne Barmen gått ut og Totland inn.
Rød makt på Hansa

krakra

Hvis Totland hadde vært så utålmodig hadde han vel gått til Brann i vinter istedenfor å bli i Fana? På hvilket grunnlag kaller du ham utålmodig?

Jeg er enig i at Brann bør være mer kyniske i talentarbeidet. Skars fikk skryt for talentene han tok opp i stallen, men problemet var jo at man hentet opp nesten alle som kunne sparke en ball uten å spisse satsingen noe særlig. Brann bør kun satse på de som har potensialet til å bli toppspillere i TL og på sikt selges ut. De bør man til gjengjeld satse skikkelig på. Det kan virke som det er tankegangen til Norling også med tanke på at Gjesdal røk ganske kjapt.

Nixon

Quote from: krakra on June 24, 2014, 11:34:33 AMHvis Totland hadde vært så utålmodig hadde han vel gått til Brann i vinter istedenfor å bli i Fana?


Han ble forspeilet å gå fra Fana til Brann 2. Da kunne han like gjerne bli i Fana og fortsatt ha alle kortene på hånden.
Rød makt på Hansa

krakra

Er ikke akkurat veldig bundet på Brann 2 heller. Der hadde han høyst sannsynelig kommet på B-listen og fått prøvd seg i både treningskamper, cup og kanskje TL.

Nixon

For å si det sånn. Han hadde ikke fått sjansen til å dra til Oslo på prøvespill dersom han hadde vært i Brann 2. Man blir mer låst med færre valgmuligheter, og jeg tror nok at dette var en vurdering som ble gjort da han prøvespilte for Brann i vinter. Spesielt med tanke på at rådgiveren hans er Rune Vindheim.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Gulløl on June 24, 2014, 11:14:25 AM
Bra at det er flere en meg som mener Furdal må spille i tippeligaen.


Godt mulig Furdal er en god spiller, men du ser poenget i at en temposvak midtbanespiller ikke passer så godt inn i Norling sitt system?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

June 24, 2014, 12:59:36 PM #6312 Last Edit: June 24, 2014, 13:12:29 PM by pidre
Temposvak? Har derimot inntrykk av at ein av styrkene hans er nettopp det motsette....
Saludar a los monos!

Ricky

Quote from: ostraume on June 24, 2014, 12:56:21 PM
Godt mulig Furdal er en god spiller, men du ser poenget i at en temposvak midtbanespiller ikke passer så godt inn i Norling sitt system?


I Norlings system virker det som om tempo er det siste man trenger som offensiv midtbanespiller :p

Klaus_Brann

Quote from: Henki on June 24, 2014, 10:23:45 AM
Quote from: Gulløl on June 23, 2014, 22:59:59 PM
Mattias Totland (16) er denne uken på prøvespill med Vålerengen.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7437234.ece


Jeg blir alvorlig bekymret når jeg leser slike ting som dette her. Store talenter fra Bergen skal selvsagt spille for Brann. Men hvis Brann åndser seg og tilbyr knapper, glansbilder og generelt fjas er det jo ikke rart hvis spillerne velger å gå andre steder. Det ser ut som at det jobbes svært godt i flere klubber i Bergensregionen for tiden. Det må Brann bli flinkere til å utnytte.
Jeg håper min frykt er ubegrunnet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

De største talentene bør til Brann

Bybanen

Daniel Braaten og Demidov tusler rundt i byen her ser jeg. Bare på besøk, eller andre grunner til at han er her?

krakra

Skulle ikke Demidov avlaste hælen sin?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 24, 2014, 15:21:19 PM
Skulle ikke Demidov avlaste hælen sin?


Jeg vil anta rolig tusling i byen er greit, og samtidig vil det hjelpe med blodsirkulasjonen. Hvis han skal sitte stille i flere måneder får vi en Demidov tilbake med null muskler igjen i beina.

Nixon

Vi får da for guds skyld håpe at han trener mye mer og mye hardere enn rolig tusling i byen!:)
Rød makt på Hansa

dragn


Belfort

Quote from: Nixon on June 24, 2014, 15:36:28 PM
Vi får da for guds skyld håpe at han trener mye mer og mye hardere enn rolig tusling i byen!:)


Ble vel nevnt at han ville rehabilitere hælen med å gå spaserturer med Fana seniorgruppe

Gulløl

Vondt i hælen skal vel ikke hindre Demidov med å kaste seg på sykkelen og trø 5-10 mil for dagen for å opprettholde kondisjon. Og mange styrkeøvelser kan en gjøre uten å belaste hælen. Jeg forventer at Demidov er veldig godt trent når han begynner å sparke ball igjen og at det da bare er fotballformen som mangler.

Men nå er ikke jeg lege da, mulig han har fått resept på rusling og VM fotball på sofaen siden han er en slik stor stjerne og har spilt mot Ronaldo og Messi  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Og hyttetur med Roaldinho.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: Belfort on June 24, 2014, 17:29:11 PM
Ble vel nevnt at han ville rehabilitere hælen med å gå spaserturer med Fana seniorgruppe


Populært kalt bingogjengen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 24, 2014, 18:33:08 PM #6325 Last Edit: June 24, 2014, 18:44:18 PM by Gulløl
Quote from: Bybanen on June 24, 2014, 15:20:19 PMDaniel Braaten og Demidov tusler rundt i byen her ser jeg. Bare på besøk, eller andre grunner til at han er her?


Nå vet vi ikke grunnen til at han er i Bergen men det er ikke helt utenkelig at en spiller som har vært uten klubb i fem uker kan ha en prat med Rikard Norling og Brann ledelsen selv om han i utgangspunktet bare er og besøker Demidov. Personlig sier jeg ikke nei til Braaten inn i en Brann spillergruppe som skriker etter rutine og en som kan løse opp i stemningen. Som Kvisvik er Braaten en god humørspreder. Han kan bli "sommerens Kvisvik" som kan snu stemningen og få den unge gruppen til å senke skuldrene i tillegg til at han er en veldig god spiller som bidrar på banen. Han holder fremdeles høyt nivå og er fremdeles landslagsspiller og vært kåret til den beste på landslaget i noen kamper i nyere tid. En veldig god spiller på sitt beste og han har en fin personlighet og er en trivelig og lun fyr(litt laidback). Litt av og på og kan betraktes som lat (som Kvisvik), men er vist dønn seriøs i treningsarbeidet og er typen som drikker vann når han er ute på byen med andre spillere som drikker sterkere saker. Ikke den som scorer mye og alderen på 32 år taler litt i mot han, men han kan fremdeles ha mange gode år foran seg.

Klipp fra 18.05.2014:
- Daniel ble hentet sent i forrige overgangsvindu for å gi oss internasjonal power og rutine. Det har han vist i alle Mesterliga-kampene våre, hvor han var bestemann hjemme mot Juventus og Galatasaray, der han også ble matchvinner, sier Solbakken om Braaten til FC Københavns hjemmesider.
- Daniel er en person som er veldig godt likt i gruppen, og han har bidratt vesentlig både på og utenfor banen, selv om han er den første til å erkjenne at prestasjonene har svinget mer i ligaen enn i Europa, sier FCK-treneren.


http://www.dagbladet.no/2014/05/18/sport/daniel_braaten/stale_solbakken/fc_kobenhavn/fotball/33360710/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Hvis Braaten er skadet, er han nok på vei til Brann.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Tror ikke han har vært skadet siden han hadde en lårskade i desember i fjor.

Men en full åreknute undersøkelse er vel blitt obligatorisk på Stadion etter erfaringer som er gjort  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on June 24, 2014, 19:40:03 PM
Men en full åreknute undersøkelse er vel blitt obligatorisk på Stadion etter erfaringer som er gjort  ;)


Ikke minst bør en overlege fra geriatrisk avd på Haukeland nå fast konsulteres ved alle overganger

krakra

Braaten er en fin type i dagens stall, men også i det sjiktet som som regel har vært kostbare flopper under RBHs regime.

Hatleking

Quote from: krakra on June 24, 2014, 20:37:21 PM
Braaten er en fin type i dagens stall, men også i det sjiktet som som regel har vært kostbare flopper under RBHs regime.


Braaten hadde garantert floppa i Brann. Bosman, gamal storheit, utlandsproff, høg løn og lite motivasjon. Alt ligg til rette for at gamle historier gjentek seg.

Tom C

Jeg tar lett imot Braaten. Vi trenger noe nytt blod, og da passer det fint å få inn en med såpass mye muskler og fart som Braaten. En klar forsterkning i mine øyne, og kanskje enda viktigere, en som kan bidra til å senke skulderne litt på en del av nervebuntene våre...
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Der har vi Sotras Gjesdal-erstatter?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Hvis de tar sjansen på en som har vært så mye skadeutsatt i så ung alder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Spørs om de har så mange andre å ta sjansen på?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det kan fort vise seg smartere å vente litt da, i stedet for å kanskje måtte slite i lang tid med en skadeplaget spiller.
Det er jo ikke som om de står i fare til å rykke ned igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Skadeplaget midtstopper? Ja takk, gotta catch 'em all!

krakra

At de ikke rykker ned gjør det jo tryggere å satse på Dure. Det er nok økonomien det står på. Får de sjansen står de nok klare med åpne armer.

Nixon

Quote from: krakra on June 25, 2014, 17:56:02 PMDet er nok økonomien det står på.


Han priset seg vel nærmest ut da han var aktuell for Brann. Så spørs om han har blitt mer edruelig siden sist...
Rød makt på Hansa

dudo

Priset seg ut? Han skrev da under for noen andre?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Nå husker jeg ikke hele historien.  Men det var en stor debatt her om Dures lønnskrav, som Brann avslo. Det kan ha vært andre faktorer også. Men jeg er tabloid nok til å ikke sjekke alle detaljer!;)
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Duré avslo Brann tidligere fordi han ikke ble tilbudt god nok lønn.  Ikke fordi vi ikke hadde råd til hans krav, men fordi vi mente han ikke var verdt nok.

ostraume

Mener å huske at "noen" her inne mente at Brann sitt tilbud var skammelig lavt :-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han krevde vel 150k, eller 250k. Noe Brann nektet å innfri. Tjente neppe noe mindre enn det i FFK.

Klaus_Brann

Har det kommet ut i media altså?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Men det blir rart å si han priset seg ut av markedet. Brann, kanskje, men all den tid han fikk kontrakt et annet sted er det irrelevant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: krakra on June 25, 2014, 20:51:26 PM
Han krevde vel 150k, eller 250k.


Nå er det ikke noe stort poeng å piske døde hester, men siden det likevel er VM-dødt her inne; Såvidt jeg kan huske så var det ingen som sa noe om konkrete tall. Det eneste vi visste var at tilbudet fra Brann ikke nådde opp til prisforlangende til Durè.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Det strandet vel på risikotillegget ved å jobbe for best-i-alt.
Gå av.

Gulløl

Var det også problemer med telefaxen på den tiden som spilte inn ? Tom for papir kanskje.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up