• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Huff on May 22, 2014, 18:18:52 PM
Quote from: krakra on May 22, 2014, 15:27:33 PM
Syns Grønner gir godt med juling. Litt urettferdig å skulle vurdere det etter en kamp mot Sogndal. I de øvrige kampene har vi klart oss greit i lufta etter at Grønner og Mojsov ble duo.


Farten er og undervurdert. 16.Mai ble han -med hjelp av bittelitt armbruk- trolig første Brann-spiller i historien som hang med Trond Olsen på et løp, og Olsen hadde mye plass å løpe på, det var 30 meter side om side.



Ja, det var han, sant? Det var ikke Vindheim? Ja, da er Grønner brukbart rask.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: bernu on May 22, 2014, 18:29:22 PM
Er der EN ting vi ikke trenger i Brann nå så er er det flere smågutter rundt 20.
Vi trenger erfaring,  pondus og lederevner.
Helt greit i med Birkelund også, men det må i så fall komme i tillegg.
Vi trenger en Martin Andresen i 2007 form.


Forstår tankegangen, egentlig trenger vi både en leder og en humørspreder. Når dette er sagt er Andresen anno 07 helt feil spiller, bra på det meste defensivt, men mangler forflytningskapasiteten Brann sårt trenger (i tillegg var han ganske dårlig på vårparten). Vi trenger en Helge Haugen-type, ift å dekke rom. Vedkommende kan gjerne være mye bedre og ha lederegenskaper, men vi trenger noen som dekker rommene og helst bidrar med driv fremover. Austin hadde vært mye bedre enn Andresen i så måte.

Lasaron

Jeg tror Birkelund er spillertypen, men vi mangler noen som har vært ute en vinternatt før, som er ledertyper, som er skikkelig gode. Slike som drar ungguttene med seg.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

May 22, 2014, 21:18:06 PM #5753 Last Edit: May 22, 2014, 21:25:21 PM by aleksanderhjelleseth
Det er mange år siden eg har tenkt så mye på Brann som eg gjør no om dagene. Eg går rundt å grubler, hvorfor vi ikke får det til, hvorfor vi er i en evig motbakke. Når vi taper kamper, blir eg skikkelig forbanna, i 10min, da er eg tilbake med godfølelsen og grublingen. Eg synst faktisk det er skikkelig kjekt å følge Brann for tiden. På tross av dårlige resultater så synst eg det er veldig interessant å se hvor viktig den mentale biten er i fotball, nedturen i våres engasjerer meg.  Det kommer til å snu, det er eg sikker på. Nok om det!

Har tenkt en del på forsterkninger, hvilke type trenger vi for å heve laget. Har kommet frem til det samme som noen over her skrev, vi trenger en terrier. En H.Haugen type. En med kvikke føtter og en enorm arbeidskapasitet. Birkelund seiler, for meg opp som den perfekte makker til Haugen. Vi har etter alle solemerker ikke mulighet til å betale noe særlig for forsterkningen vår. Birkelund er ung å har lite erfaring, men han har ekstremkvalitet iform av sin arbeidskapasitet. Akkurat det vi trenger!
Han er vell også "gratis".

Corran

Mener den vi trenger på midtbanen må utfylle de vi har og i tillegg være leder type som går foran og har evnen til å heve de andre, gjøre de bedre.
Husker når Bjørn Botta Skaare kom til Bergen som hockey spiller. Han var ikke på topp (men en av Norges beste spillere og gjorde ting jeg aldri har sett av andre norske) og han var en alkis, men han spilte i rekke med en del unge spillere og gjorde de mye bedre og Bergen fikk plutselig en del bra unge spillere som slo til på A-Laget. Disse unge lovpriset ham også for å gjøre dem bedre.
Kanskje en dårlig sammenligning, men det er viktig at de unge har en eldre leder type som går foran for at de skal kunne utvikle seg enda mer. Men det også viktig at han er et klart første valg og ikek jevn god med de andre.

Men dette er bare mine tanker og de kan vise seg feile ved at Norling klarer å gjøre den jobben over tid med dem fra sidelinjen. Det er jo en mer lønnsom måte :-)
Blir i alle fall spennende å se om det skjer noe i vinduet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Jeg tror vi har ledertypen i laget allerede, uheldigvis har han vært såpass råtten rent sportslig at han vil konkurrere om betegnelsen ''tidenes flopp''. Nå tror jeg Demidov kommer til å bli en nøkkelspiller for oss, men det tar nok dessverre en stund ennå.

pidre

Quote from: Huff on May 22, 2014, 22:12:35 PM
Jeg tror vi har ledertypen i laget allerede, uheldigvis har han vært såpass råtten rent sportslig at han vil konkurrere om betegnelsen ''tidenes flopp''. Nå tror jeg Demidov kommer til å bli en nøkkelspiller for oss, men det tar nok dessverre en stund ennå.


Tror nok du bommer der, og at Demi nettopp ikkje har dei egenskapane som skal til for å være ledertypen som laget trenger.
Saludar a los monos!

Kagain

Var og snek inne på Brann sine sider. Så på stallen til A-laget. Bet meg merke i at denne Rotihaug står oppført som A-lagsspiller. Riktignok uten bilde. Men det var Dramé også før han kom til Bergen.

aleksanderhjelleseth

En ting er hva vi ideelt hadde trengt, men det er en annen ting hva vi faktisk har muligheten til å hente. Vi har en skrapt kasse, er sjanseløs på spill i europa samt at vi ligger i bunnen av TL. Vi kan ikke velge å vrake blandt Andresen/Austin typer. Kanskje det er litt for FM-naivt av meg å tro at en Birkelund hadde gjort en forskjell, men faktum er at vi ikke kan velge å vrake fra øverste hylle. Desverre.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl



Hehe, denne var bra fra Rekdal. Klart tiggerstaden Osjlo var det eneste for han med den sympatiske treneren VIF har, koselige supportere i Klanen og det at de snart er konkurs setter en ekstra spiss på det. Full klikk altså, Brann og Bergen hadde ikke hatt sjanse.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vi har ihvertfall ingen sjanse nå, det er alt som gjelder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 23, 2014, 09:34:43 AM


Savner en sånn type, som kan lage litt furore på kanten. Larsen kan være den, men han har ikke fått det ut. Evt. kjøre Huse ned på kanten og Larsen opp som spiss. Tror det kunne funket bedre enn dagens situasjon, og Huse har ikke det samme scoringspresset på kant som på topp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

John Arne Riise er ferdig i Fulham...

Landåsgutt

http://www.tv2.no/2014/05/23/sport/5627376

Bosmanspillere fra Premier League. Mener vi burde prøve oss på noe av rusket der ifra, kan jo ikke være dårligere enn det vi allerede har og noen må jo være lysten på spilletid i verdens beste by?

Kruxleiven

Ut i fra den lønnen vi kan tilby er det vel bare "conference-spillere" vi kunne fått derfra. En nordmann derfra, Parr (og Riise?). Han er ikke noe interessant da.

Klaus_Brann

Godset har vist at det er mulig, ikke kun med City, så det er helt sikkert spillere som heller går en del ned i lønn for å få spille.
Vi må ikke til Afrika for å få tak i spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Jeg tror nok det går an å hente spillere fra den listen, men det vil kreve masse research og sikkert bekjentskaper gjennom agenter også. Mine tre utvalgte; N'gog, Delfouneso og Pappoe faller nok igjennom pga lønnskrav. Either way. Brann må hente billig og bra. Det er kanskje ikke enkelt, men det er så langt i fra umulig heller. Det må noen banke inn i hodene til de der oppe (nede).

Gepard

Aleksander Stølås er spennende, ikke akkurat et talent lenger, men har noen kvaliteter Brannlaget kunne trengt, en helt ellevilt bra venstrefot og slepen teknikk. Knapt sett finere scoring enn det han presenterte i går mot Molde.

dr_cyanid

Trenger tre stk nye midtbanespillere. To sentrale og venstrekant. En av dem bør være Celso Borges. Målfarlig og solid midtbanemann. Norling bør rappe han fra gamleklubben.

I tillegg trengs ny midtstopper med fart og hodestyrke og bevegelig spiss med gjennombruddskraft

Regner med at det blir presentert noen almisser fra onkel Trond på medlemsmøtet i Juni, sånn at TL-plassen kan reddes. Uten forsterkninger ser det meget stygt ut.

Markmus

Quote from: Gepard on May 24, 2014, 11:32:34 AM
Aleksander Stølås er spennende, ikke akkurat et talent lenger, men har noen kvaliteter Brannlaget kunne trengt, en helt ellevilt bra venstrefot og slepen teknikk. Knapt sett finere scoring enn det han presenterte i går mot Molde.


Uten tvil et av de beste frisparkmålene jeg har sett på evigland tid, men gjør han dette til vanlig?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 24, 2014, 23:34:12 PM
Quote from: Gepard on May 24, 2014, 11:32:34 AM
Aleksander Stølås er spennende, ikke akkurat et talent lenger, men har noen kvaliteter Brannlaget kunne trengt, en helt ellevilt bra venstrefot og slepen teknikk. Knapt sett finere scoring enn det han presenterte i går mot Molde.


Uten tvil et av de beste frisparkmålene jeg har sett på evigland tid, men gjør han dette til vanlig?


Nei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

May 25, 2014, 13:08:06 PM #5772 Last Edit: May 25, 2014, 13:10:56 PM by Kagain
Quote from: dr_cyanid on May 24, 2014, 21:14:13 PM
Trenger tre stk nye midtbanespillere. To sentrale og venstrekant. En av dem bør være Celso Borges. Målfarlig og solid midtbanemann. Norling bør rappe han fra gamleklubben.

I tillegg trengs ny midtstopper med fart og hodestyrke og bevegelig spiss med gjennombruddskraft

Regner med at det blir presentert noen almisser fra onkel Trond på medlemsmøtet i Juni, sånn at TL-plassen kan reddes. Uten forsterkninger ser det meget stygt ut.


Jeg er enig med deg der, men jeg mistenker at selv almissene fra Onkel Trond ikke vil kunne klare det. KAn hende vi har en rutinert midtbaneringrev (RBH himself. Er ikke sikker på om han har spilt midtbane før, men hvor vanskelig kan det være?) mer.

Skal man være seriøs en liten stund (hvorfor?) så er det kanskje mulighet for at vi får en midtbanespiller/ving inn, ettersom Norling sikkert forstatt sikler etter han andre svensken de vurderte før sesongen. Sokken kommer vel kanskje tilbake. Da har vi jo en "midtbanegeneral". Siden Brann er en klubb med svikt på tilskuertallet så er det vel typisk noe slikt vi ender med. Kanskje vi snubler over en annen treg midtstopper som vil hjem til Norge? Kjetil Wæhler kan hende? Eller Pa Modou Kah?

Det er jo en mulig gammel proff som kan komme hjem til Norge, bli lønnsleder og så skadet slik at vi får videreført den tradisjonen. Braaten er jo en het potet i så måte.

Jeg ser for meg at en gammel proff kommer tilbake (kan til og med være Lidan Abdi), vi får inn han svensken, og ett eller annet ungt midtbanetalent som sliter med å innfri.

dr_cyanid

Quote from: Kagain on May 25, 2014, 13:08:06 PM
Quote from: dr_cyanid on May 24, 2014, 21:14:13 PM
Trenger tre stk nye midtbanespillere. To sentrale og venstrekant. En av dem bør være Celso Borges. Målfarlig og solid midtbanemann. Norling bør rappe han fra gamleklubben.

I tillegg trengs ny midtstopper med fart og hodestyrke og bevegelig spiss med gjennombruddskraft

Regner med at det blir presentert noen almisser fra onkel Trond på medlemsmøtet i Juni, sånn at TL-plassen kan reddes. Uten forsterkninger ser det meget stygt ut.


Jeg er enig med deg der, men jeg mistenker at selv almissene fra Onkel Trond ikke vil kunne klare det. KAn hende vi har en rutinert midtbaneringrev (RBH himself. Er ikke sikker på om han har spilt midtbane før, men hvor vanskelig kan det være?) mer.

Skal man være seriøs en liten stund (hvorfor?) så er det kanskje mulighet for at vi får en midtbanespiller/ving inn, ettersom Norling sikkert forstatt sikler etter han andre svensken de vurderte før sesongen. Sokken kommer vel kanskje tilbake. Da har vi jo en "midtbanegeneral". Siden Brann er en klubb med svikt på tilskuertallet så er det vel typisk noe slikt vi ender med. Kanskje vi snubler over en annen treg midtstopper som vil hjem til Norge? Kjetil Wæhler kan hende? Eller Pa Modou Kah?

Det er jo en mulig gammel proff som kan komme hjem til Norge, bli lønnsleder og så skadet slik at vi får videreført den tradisjonen. Braaten er jo en het potet i så måte.

Jeg ser for meg at en gammel proff kommer tilbake (kan til og med være Lidan Abdi), vi får inn han svensken, og ett eller annet ungt midtbanetalent som sliter med å innfri.


I utgangspunktet skeptisk til gamle proffer som skal revitalisere karrieren med å komme tilbake. Men det har vært suksess før, så hvorfor ikke dersom spilleren er den rette. Jeg mener jo f.eks at Gamst hadde hatt mye å tilføre dagens Brann-stall.

Ser også at Hæstad fristilles fra VIF med virkning fra 1.6. Kan han være noe å satse på? Hardtarbeidende og aggresiv midtbanespiller. Passer nok godt i Norlings stil. Lang erfaring og ledertype. Kan ikke se at vi har bedre spillere sentralt på midtbanen i dag. Regner ikke med han blir dyr i drift, siden han også vil motta etterlønn fra VIF i to år. Men ender vel opp i Start eller Odd.

roaldinho

Eventuelt Glimt. Har ikke spilt noe i 2014, men det trenger ikke bety annet enn at det er tøff konkurranse.

Skulle gjerne visst hvor han sto, men er ikke uvillig til å hente han.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Eivind

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men jeg synes faktisk Brann skulle signert Azar når man hadde muligheten før sesongen.

Råskapen han viser i Sogndal om dagen hadde vært sårt tiltrengt dette laget.

Belfort

Quote from: Eivind on May 26, 2014, 13:23:09 PM
Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men jeg synes faktisk Brann skulle signert Azar når man hadde muligheten før sesongen.

Råskapen han viser i Sogndal om dagen hadde vært sårt tiltrengt dette laget.


Vær du sikker at han hadde hatt denne smittsomme tabbesykdommen han som de andre, hvis det var Brann drakt han hadde.

dex1974

Doffen kunne han vært dirigenten og terrieren vi har savnet på midten siden Andresen.
Helst ønsker jeg Norling raider gamleklubben for sin tidligere kaptein Guillermo Molins!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Huff

Hæstad var grisegod i 2005 eller når det var, per nå har han vel ingenting å tilføre Brann.

Yngve

Me har ien småfeit, skadeplaga midtbanespelar i troppen alt. Det held.

dudo

Heheh, for ikke å snakke om hjerteinfarktet Kråken ville pådratt seg om vi hentet Hæstad.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on May 26, 2014, 14:19:36 PM
Heheh, for ikke å snakke om hjerteinfarktet Kråken ville pådratt seg om vi hentet Hæstad.


Tja, hvis det hadde vært en liten sjanse for at han kunne komplementert Haugen hadde det nok gått greit!:)
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Hvis vi ikke får Badji opp på et anstending nivå igjen er Hæstad en spillertype vi trenger. Om han er god nok nå vet jeg ikke, men han har ihvertfall vært god nok tidligere.

dudo

Jeg ser ingen grunn til at en vraket Hæstad som ikke har vist all verden de siste årene skal være et bedre alternativ enn Birkelund.

Så er det sagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Kanskje Andresen kan gjøre comeback?

Huff

Det er fryktelig lenge siden 2005. På den tiden var Hæstad dritgod, men uten å ha fulgt karriæren hans tett siden, har han vel aldri vært i nærheten av samme nivå senere. Greit at VIF har økonomiske problemer, men de er ikke så gode at de ville benket en svært god spiller kun fordi han hevet en høy lønn. Hæstad slik han engang var hadde vært en kanonforsterkning (og rett spillertype), per nå er han trolig ikke i nærheten.

Birkelund har mye av det Hæstad hadde, førstnevnte er neppe på Hæstads 2005-nivå, men mye heller Birkelund en enda en etablert flopp.

dex1974

Folk vil mye heller ha Birkelund...hva hvis han velger Viking? Selvfølgelig vil jeg og ha triksemesteren men liker ikke at Viking jakter ham og at han skal trene med de. Han kan fort finne på å velge de grunnet tabellsituasjonen.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Quote from: dex1974 on May 26, 2014, 15:01:21 PMHan kan fort finne på å velge de grunnet tabellsituasjonen.


Det tviler jeg veldig sterkt på. Så lenge vi matcher tilbudet deres både økonomisk og sportslig er jeg skråsikker på at han velger oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dex1974 on May 26, 2014, 15:01:21 PM
Folk vil mye heller ha Birkelund...hva hvis han velger Viking? Selvfølgelig vil jeg og ha triksemesteren men liker ikke at Viking jakter ham og at han skal trene med de. Han kan fort finne på å velge de grunnet tabellsituasjonen.


Verken Viking eller Brann er sannsynlige mestere i noe i år, så om begge vil ha ham vil valget falle på den som betaler mest og gi beste sportslige pakken i forhold til spilletid og slikt, tenker jeg.

Brannfan23

Skal spørre et ærlig spørsmål: HVEM skal betale for nye spillere til Brann? Mohn?

Ricky

Vi må nok gjerne helst basere oss på Bosman-spillere.. Kanskje det er noen svensker nedover på kontinentet som har gått seg litt fast karrieremessig (type Demidov og Jonsson)? De kan jo ikke alle være like fysisk vaklevorne som Demidov og Jonsson..

Ser gjerne også at vi vurderer lån. Et lag for fremtiden har vi jo, vi trenger bare litt mer poeng akkurat her og nå..
Er vel vesentlig større sjanser for en Alonso Solis / Maxi Bajter-type å lykkes på midtbanen nå når individuelle ferdigheter som ballmottak og pasningssikkerhet plutselig har begynt å telle igjen, og ikke alt bare handler om hodedueller og andreballer.
Vil tro vi også kan finne en spiss på en høyere hylle om vi kun trenger å tenke på lønn i fire måneder i stedet for både overgangssum, SOF og lønn innenfor strukturen.

Men hvis Mohn & co vil bla opp i sommer, så for all del.. :)

Gulløl

Blar Mohn opp er vel førsteprioritet å dekke opp en del av millionunderskuddet som kan bli 10 mill i år etter den store svikten i innntektene. Gir Mohn ytterligere penger til spiller(e) er det flott men ytterst tvilsomt om det skjer. Men det er lov å håpe.

Ellers hadde Erik Birkelund første trening med Brann i dag.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sjekk-hvem-som-var-pa-Brann-trening-438112_1.snd#.U4OUetx_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Mohn er fornærma og nektar å gje pengar til Brann, sidan me sa i frå at ein ikkje likte måten ting skjedde på sist haust..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7382467.ece

Jose Arrogantio

Ja det der er jo en grunn til at man ikke skal gjøre seg altfor avhengig av enkeltpersoner med egne meninger og følelser som alltids kan svinge.

Corran

Jepp livsfarlig å være avhengig av enkeltpersoner.
Og grunnen for å ikke gi penger er jo smålatterlig. Snurt milliardær pga at folk setter spørsmål ved føringene for en gave. Men selvfølgelig helt greit at han ikke velger å gi Han har vært meget sjenerøs med pengene sine Om alle milliardærer var som ham....
Men han er jo sterkt inne i hardball og, er han ikke? Og da får vi vel heller ikke spillere via dem?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

De andre i Hardball gjør vel som de vil med sine penger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

http://www.dagbladet.no/2014/05/28/sport/jonathan_parr/crystal_palace/33546390/

Jonathan Parr frigitt fra Palace. Mon tro hva denne mannen har som lønnskrav?

dudo

Ville vært en enorm tilvekst på både venstreback og -kant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Han er sikkert aktuell for Championship klubber da han tross alt var fast på CP når de rykket opp så lønnskravet er sikkert høyt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 28, 2014, 10:58:27 AM #5799 Last Edit: May 28, 2014, 11:10:21 AM by Gulløl
Midtbanen vår kan bli forsterket i sommer. Av den beste midtbanespilleren til en av toppklubbene i eliteserien i år om en går ut fra snittkarakteren hans på VG børsen som er 5,20.  Han har spilt i 9 kamper i år for denne klubben, av de 6 siste kampene har han spilt 90 minutter i 5 av kampene. Kan komme gratis til Brann 15 juli og kan spille mot Stabæk 18 juli. Lønnen hans betaler vi allerede storparten av. Fristende for fattige Brann som har 0,00 kr til forsterkninger i sommer ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up