• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

viks

Quote from: pidre on February 04, 2014, 09:08:37 AM
Tim Nilsen har trent med Strømsgodset, og puttet to mål i siste treningskamp.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7146951.ece



Lorentzen, Drame, Huse og Orlov foran Nilsen any day of the week. Vi har ikke plass.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


pidre

Ufattelig at klubben har greid å sette seg i ein slik situasjon med så mange stoppere. Amatører.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7146231.ece
Saludar a los monos!

Falkman

Quote from: pidre on February 04, 2014, 11:24:05 AM
Ufattelig at klubben har greid å sette seg i ein slik situasjon med så mange stoppere. Amatører.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7146231.ece


ufattelig, faktisk.. minst intelligente kommentaren jeg har sett på lenge, det der.

Xminator

Da er det bra klubben også ser at ingen av de som var her hadde medaljekvalitet alene. At man sitter slik i det nå er naturlig ut fra skadesituasjonen i fjor. Selv om det også da var rikelig med stoppere så var det ikke nok til å holde Sokolowski fra å måtte vikariere.

Man har tatt ett riktig steg med Demidov. Om både Mojsov og Wangberg reiser nå, eller til sommeren, så er det ikke helt unaturlig å begynne jakten på Demidovs makker allerede i sommer. Jonsson får ikke ny kontrakt, og da er det 3 stoppere igjen før 2015. Da er det helt klart rom for å løfte kvaliteten på midtforsvaret opp på toppnivå.

Gepard

Når muligheten kom til å signere Demidov hadde man nok ikke noe "valg". Han er bedre enn all de vi hadde, samt at han har de lederegenskapene midtforsvaret sårt trengte. Da måtte man få han inn, og så får det heller bli litt trøbbel med å få ut noen.

Håper Wangberg blir. Mens Moisov og soko drar ut, og Gjesdal på lån. Demidov og Wangberg var det jeg trodde ville bli midtstopperparet vårt faktisk..

Wangberg, Grønner, Jonsson og Demi hadde vært 4 solide stoppere å sitte igjen med.

Xminator

Personlig mener jeg hverken Wangberg eller Jonsson har vist nok til å skulle være i Branns planer etter 2014. Begge er bosman. Det er naturlig å gi dem sjansen til å flytte på seg allerede nå.

Ellers er det helt klart plass til en venstrekant i Brannstallen. Skaanes gjør seg neppe bort på høyrekanten heller. Det må selvsagt være en spiller som er klart bedre enn de vi allerede har.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Usikker på om jeg fremdeles ville hatt Olof for enhver pris. Selv om han utvilsomt har et maksnivå som ligger temmelig mye høyere enn de fleste andre på brann, så vet jeg ikke om han kommer til å hente frem igjen noe av dette nå. Etter det jeg kan se så har han spilt 7 kamper for Sheff Wed siden mai 2011, pga en kneskade. Og er det noe vi ikke trenger, så er det en bridge-partner til Johnson...

Men jeg kommer selvfølgelig til å angre bittert dersom han signerer for Start, og briljerer i tippeligaen...
Aldri mer Obos....

Miller

Quote from: Tom C on February 04, 2014, 12:37:18 PM
Usikker på om jeg fremdeles ville hatt Olof for enhver pris. Selv om han utvilsomt har et maksnivå som ligger temmelig mye høyere enn de fleste andre på brann, så vet jeg ikke om han kommer til å hente frem igjen noe av dette nå. Etter det jeg kan se så har han spilt 7 kamper for Sheff Wed siden mai 2011, pga en kneskade. Og er det noe vi ikke trenger, så er det en bridge-partner til Johnson...

Men jeg kommer selvfølgelig til å angre bittert dersom han signerer for Start, og briljerer i tippeligaen...


Heller en skadet Olo enn en skadet Johnson! :D

viks

I sine glansdager var Olfinjana en glittrende midtbanespiller, som både kunne angripe rom offensivt, og dekke store rom defensivt i en 4-4-2 formasjon.

Har en mistanke om at han som de fleste andre spillere av denne typen, er blitt en spiller som trives langt bedre som et defensivt anker og spielfuhrer på sine gamle dager.

Er meget mulig jeg tar feil her da jeg ikke har sett han på aldri så lenge. Men det vi vel trenger i Norling-stilen på midtbanen er vel 2 stk boks til boks spillere. Spillere som kan være med begge veier, med stor løpskapasitet - som jager rom når vi har ball, og som jager ball i aggresivt press når vi ikke har den og løper i 90 minutter.

Jeg tror ikke Olof er en sånn spiller lenger.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

Spiller virkelig Oluf bridge ?? Og hvem er denne Johnson ? Glen Johnson ? Adam Johnson ?  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Ola fra Fana fortjener stående applaus om han kommer med start til byen. Så lenge start taper seff.

pidre

Quote from: Falkman on February 04, 2014, 11:28:13 AM
Quote from: pidre on February 04, 2014, 11:24:05 AM
Ufattelig at klubben har greid å sette seg i ein slik situasjon med så mange stoppere. Amatører.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7146231.ece


ufattelig, faktisk.. minst intelligente kommentaren jeg har sett på lenge, det der.


Ja for dette er jo virkelig intelligent, både kommentaren og korleis SKB har manøvrert seg inn i denne sitasjonen. Genialt! Einstein - ta deg ein bolle, her har du møtt din overmann. Falkman, faktisk.      
Saludar a los monos!

Kjell249

Hadde vært deilig med en sentral midtbanespiller som scoret mål. Det ville Seyi tilført oss. I tillegg er det bare tull at han ikke er en boks til boks spiller. Du mister ikke utholdenheten når du er 33 år. Bare spør Aukland brødrene.

Haugen og Badji er vaksinert mot å score. Badji har ikke scoret i TL enda, og Haugen viste som offensiv midtbane at han ikke akkurat er spesielt giftig.

Uansett er 3 "klassespillere" på sentral midtbane nødvendig om vi ønsker å være med i medaljestriden...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Skadehistorien taler mot Olofinjana. Muligheten til å bruke ham og kontaktene han har i klubben etter  karrieren taler til fordel for 2-3 år som spiller.

ostraume

Jeg så tilfeldigvis Olof for Hull, tror jeg det var, i Championship for en god del år tilbake. En helt annen spiller enn vi hadde i Brann allerede da. Tung muskelbunt som lå som anker, og ikke den spenstige box-til-box-spilleren som folk husker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on February 04, 2014, 15:30:39 PM
Hadde vært deilig med en sentral midtbanespiller som scoret mål. Det ville Seyi tilført oss. I tillegg er det bare tull at han ikke er en boks til boks spiller. Du mister ikke utholdenheten når du er 33 år. Bare spør Aukland brødrene.

Haugen og Badji er vaksinert mot å score. Badji har ikke scoret i TL enda, og Haugen viste som offensiv midtbane at han ikke akkurat er spesielt giftig.

Uansett er 3 "klassespillere" på sentral midtbane nødvendig om vi ønsker å være med i medaljestriden...


Du mister ikke utholdenhet når du er 33 år, men du gjør det når du er skadet.


Og jeg vet ikke om det med tre midtbanespillere er nødvendig. Vi var et poeng unna medalje i 2011 med en...

krakra

Og Haugesund tok medalje i fjor uten en eneste klassespiller på sentral midtbane. At tre klassespillere på midten er nødvendig er bare tull og en type luksustanke som kan føre oss i ukjøre igjen. Brann må selvfølgelig søke etter alle de klassespillerne de kan innenfor økonomiens grenser, men vi klarer oss med dagens midtbane.

Når det gjelder målfarlige midtbanespillere er da Barmen rimelig målfarlig og Haugen var en av toppscorerne i Løv-Ham. At han ikke har scoret så mye i Brann skyldes nok flere ting. Inkludert en spillestil som holdt ham et godt stykke unna målscorerposisjon. Jeg regner med endel flere mål fra sentral midtbane i år. Uten at vi trenger å hente noen nye spillere.

Lasaron

Det blir feil å hente Olofinjana, jeg henger meg på den. Han har definitivt fremtiden bak seg (hvis man kan si noe slikt). Vil neppe være bedre enn noen vi har.
Det jobbes gjerne med å hente Birkelund. Lassen banker på, tipper han blir med til La Manga.
Tren på langskudd

Xminator

Skjønner ikke holdningen med at Brann skal vinne med en hånd på ryggen (i denne sammenhengen ikke optimal stall)

Jeg ønsker ett Brann med de 11 beste spillerne i tippeligaen, og en benk med komplementære ferdigheter og av en slik kvalitet at det alltid sitter en på benken som kunne spilt bedre enn en på 1.laget.

krakra

February 04, 2014, 17:23:30 PM #4922 Last Edit: February 04, 2014, 17:32:58 PM by krakra
Hva er en optimal stall? Skal vi sitte og syte og kreve forsterkninger til flere titalls millioner med mindre Brann har 11 spillere som er de aller beste i sine posisjoner, sju klassespillere på benken og fem-seks kvalitetsspillere bak dem?

Stallen er god nok til å ta medalje. Ingen er imot at Brann skal forsterke, men vi har en økonomi å forholde oss til også og det er greit med litt edruelighet og det bør være mulig med et snev av positivitet selv om vi(som SAMTLIGE andre lag i TL) har våre svakere. Ikke bare syte og klage og peke på hva andre har, mens man glemmer hva de mangler.

Alle ønsker nok å forsterke med klassespillere så lenge vi har råd til det, men noen klarer aldri å erkjenne at vi faktisk har noe spennende på gang allerede og være tilfreds med hva vi har. Noen driver alltid å fantaserer om spillere som ikke engang er bedre enn de vi har. Det er et "gresset er grønnere på andre siden"-syndrom. Skal vi hente en etablert midtbanespiller bør det være på hyllen over Olofinjana.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on February 04, 2014, 17:21:28 PM
Skjønner ikke holdningen med at Brann skal vinne med en hånd på ryggen (i denne sammenhengen ikke optimal stall)

Jeg ønsker ett Brann med de 11 beste spillerne i tippeligaen, og en benk med komplementære ferdigheter og av en slik kvalitet at det alltid sitter en på benken som kunne spilt bedre enn en på 1.laget.


Med mindre Abramovich blir forelsket i Bergen så vil ikke dette skje uansett, så skjønner ikke helt hva du vil fram til her.

Debatten her går uansett på om Olofinjana ennå er god nok, ikke om Brann bør hente han om han er best i ligaen.

dr_cyanid

Som sagt før, Olofinjana ville vært en enorm ressurs både på og utenfor banen. Kone fra Bergen har han vel også? Noe som både er praktisk og kontinuitetsbærende (lånord fra Lars Moldestad). Han er gratis. Sokolowski ut, Olofinjana inn. Enkelt.

Giles

Det er ikke snakk om syting hvis man påpeker svakheter i sammensetningen av stallen. Det er ganske enkelt en meningsytring lik alle andre her inne hvor ingen sitter med noen større autoritet enn andre. At noen ser behov for en styrking av sentral midtbane er det ingen grunn til å få panikk av. Hvis det gjør forskjellen på middelmådighet og toppkamp er det ren gevinst også økonomisk. Investering til inntekts ervervelse er helt vanlig i en bedrift. I Brann er produktet lik lagets prestasjoner underholdningsmessig og resultatmessig. Andre investeringer er lite verdt hvis siste ledd mangler.
Hvis en ser på gullsesongen så manglet et ledd like før sesongstart og med fasit i hånd går det an å si at det lønte seg å hente Jan Gunnar Solli. Minner litt om dagens situasjon. Ikke lurt å satse halvveis.
Men fasit er det ingen som har nå.

Nixon

Det største problemet med Olofinjana er at jeg ville hatet å se han for et annet lag på Stadion. Noe som selvsagt ikke er et veldig godt argument for å hente han.

Men det er jo verdt å merke seg at han etter sigende var i en egen klasse på Start-treningene i fjor.
Rød makt på Hansa

krakra

February 04, 2014, 18:15:02 PM #4927 Last Edit: February 04, 2014, 18:17:16 PM by krakra
Quote from: Giles on February 04, 2014, 17:59:42 PM
Det er ikke snakk om syting hvis man påpeker svakheter i sammensetningen av stallen. Det er ganske enkelt en meningsytring lik alle andre her inne hvor ingen sitter med noen større autoritet enn andre. At noen ser behov for en styrking av sentral midtbane er det ingen grunn til å få panikk av. Hvis det gjør forskjellen på middelmådighet og toppkamp er det ren gevinst også økonomisk. Investering til inntekts ervervelse er helt vanlig i en bedrift. I Brann er produktet lik lagets prestasjoner underholdningsmessig og resultatmessig. Andre investeringer er lite verdt hvis siste ledd mangler.
Hvis en ser på gullsesongen så manglet et ledd like før sesongstart og med fasit i hånd går det an å si at det lønte seg å hente Jan Gunnar Solli. Minner litt om dagens situasjon. Ikke lurt å satse halvveis.
Men fasit er det ingen som har nå.

dudo

Hvis Start hatt råd til Olof har vi også det. Den er inormt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

February 04, 2014, 18:23:00 PM #4929 Last Edit: February 04, 2014, 18:26:02 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ja, men spørsmålet med Olof er jo om han holder mål. Han er en skadeplaget 33-åring med en sterkt nedadgående kurve. Hvilke andre grunner er det til at folk tror han vil være en så klar forsterkning annet enn at han var god for 10 år siden? Ville folk vært fornøyde om vi hentet en skadeplaget 33-åring som vrakgods fra bunnen av Championship hvis han hadde dominert for VIF for ti år siden?

Skal vi hente noen på midtbanen skal det ikke enten være en kvalitetsspiller eller en vi har råd til. Det må være begge deler.

Jose Arrogantio

Vi har ikke akkurat hatt suksess med å hente skadepregete spillere i tredve-årene fra England, så jeg synes det er på sin plass å være skeptisk. Vil heller at vi ser på yngre, friskere spillere til å erstatte Sokolowski.

krakra

Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 18:23:00 PM
Skal vi hente en 34-åring og gi ham en årslønn på 2 millioner så skal han selvfølgelig være tiltenkt rollen som et klart førstevalg. Det kan det da ikke være noen tvil eller uenighet om? Så jeg regner med at du mener at det er rimelig sikkert at Olofinjana ville danket ut Haugen eller Badji og tatt en fast plass på midtbanen. Det tror ikke jeg, og jeg tror dine anslag er noe feil. Igjen.

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on February 04, 2014, 18:29:33 PMVi har ikke akkurat hatt suksess med å hente skadepregete spillere i tredve-årene fra England, så jeg synes det er på sin plass å være skeptisk. Vil heller at vi ser på yngre, friskere spillere til å erstatte Sokolowski.

Det er jo unektelig et godt poeng. Han ble omtalt som "fattigmanns Vieira" i England. Om han nå bare er fattigmanns Olof så er jeg fornøyd. Når det er sagt bør han som Soko ev bli tilbudt en kontrakt som avhenger av spilletid. Olof er også en spiller som neppe byr på problemer å få finansiert delvis eksternt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

February 04, 2014, 18:39:50 PM #4934 Last Edit: February 04, 2014, 18:41:43 PM by Jose Arrogantio
De siste to årene har Olofinjana spilt like mye som Bakke gjorde sine to siste år i England, og litt mer enn Einarsson, men ikke veldig mange. Siden sommeren 2011 har Olofinjana spilt 22 kamper. Einarsson fikk to hele sesong og to halve sesonger, og spilte 21 kamper. Alle tre spilte lite mot slutten i England grunnet skader.

Men alle gode ting er vel tre...

Nixon

Quote from: dudo on February 04, 2014, 18:39:17 PMNår det er sagt bør han som Soko ev bli tilbudt en kontrakt som avhenger av spilletid. Olof er også en spiller som neppe byr på problemer å få finansiert delvis eksternt.


Ja, at noen fabler om en lønn på to millioner får stå for deres regning. En Olofinjana ville vært en utfordrer og burde lønnes deretter. Samt at Brann la til rette for oppgaver i klubben etter endt karriere. Slik de gjør med Hassan. Da kunne vi "tatt sjansen" på han.

Men det er vel ingenting som tyder på at Brann overhodet er interessert?
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on February 04, 2014, 18:43:00 PM
Quote from: dudo on February 04, 2014, 18:39:17 PMNår det er sagt bør han som Soko ev bli tilbudt en kontrakt som avhenger av spilletid. Olof er også en spiller som neppe byr på problemer å få finansiert delvis eksternt.


Ja, at noen fabler om en lønn på to millioner får stå for deres regning. En Olofinjana ville vært en utfordrer og burde lønnes deretter. Samt at Brann la til rette for oppgaver i klubben etter endt karriere. Slik de gjør med Hassan. Da kunne vi "tatt sjansen" på han.

Men det er vel ingenting som tyder på at Brann overhodet er interessert?


Olof i en Hassan-rolle med prestasjonsbasert lønn ville vært interessant, men ja, tror ikke Brann er interessert. Da hadde vi hørt noe innen nå.

skuteviken

Quote from: krakra on February 04, 2014, 18:29:39 PM
Skal vi hente en 34-åring og gi ham en årslønn på 2 millioner så skal han selvfølgelig være tiltenkt rollen som et klart førstevalg. Det kan det da ikke være noen tvil eller uenighet om? Så jeg regner med at du mener at det er rimelig sikkert at Olofinjana ville danket ut Haugen eller Badji og tatt en fast plass på midtbanen. Det tror ikke jeg, og jeg tror dine anslag er noe feil. Igjen.


Jeg tror du undervurderer Olofinjana, og overvurderer våre. Jeg tror sannheten ligger i midten.

Og forresten dette er et debattforum som uten meningsmotsetninger ville vært meningsløst, jeg er ikke forumpolitiet, men den siste "igjen" du slengte på er bare persolig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

February 04, 2014, 19:00:28 PM #4938 Last Edit: February 04, 2014, 19:20:29 PM by Gulløl
Quote from: krakra on February 04, 2014, 18:29:39 PMSkal vi hente en 34-åring og gi ham en årslønn på 2 millioner så skal han selvfølgelig være tiltenkt rollen som et klart førstevalg. Det kan det da ikke være noen tvil eller uenighet om? Så jeg regner med at du mener at det er rimelig sikkert at Olofinjana ville danket ut Haugen eller Badji og tatt en fast plass på midtbanen. Det tror ikke jeg, og jeg tror dine anslag er noe feil. Igjen.


33 år er han. Ikke sikkert at Brann trenger å betale 2 mill. når Start maks kan betale 1 mill. Mulig 1,2 - 1,5 mill er nok. Poenget er at han neppe vil koste oss mer en Soko, altså at Brann ikke nærmer seg skifteretten som du kaller det.

Hvorfor skal han nødvendigvis være et klart førstevalg ? Er det ikke OK at han rullerer med Badji og Haugen i forhold til karantener, skader og formsvingninger på trioen. Barmen vil nok likevel få en god del spilletid som fjerdevalg i en lang sesong med ca. 35 serie og cupkamper for å fortsette utviklingen.

Du kan påstå det til du blir blå krakra men tre sentrale midtbanespillere er ikke nok. Fint om det finnes 5- 10 millioner i systemet for å hente en yngre minst like god som Oluf men det blir ikke lett å få til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

viks

Sagt det før og sier det igjen. Olofinjana er neppe en spillertype som passer inn i Norlings system, slik han sannsynligvis fremstår idag.

Aldersprofil scorer han heller ikke veldig høyt på.

Men en grei og likandes kar er han. Men de finnes det jo til gjengjeld flere av.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

February 04, 2014, 19:11:36 PM #4940 Last Edit: February 04, 2014, 19:13:33 PM by Gulløl
Krakra(16105) mener at Seyi ikke holder mål og har en sterkt nedadgående kurve og er vrakgods fra bunnen av Championship.

Dette mente Walstad og Mjelde for et halvt år siden. Hvem har rett ??

Rolf Walstad, juni 2013:



Mons Ivar Mjelde, juli 2013:

Mons Ivar Mjelde sa at Olofinjana hadde vært en gullsignering for klubben.
- Det er ingen tvil om at han holder nivået og vel så det. Hadde vi fått til noe der kunne det vært gull for oss. Det hadde ikke vært meg i mot, sa Mjelde, som hentet 33-åringen til Brann i 2003.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

viks

Hjelper jo lite hvis han ikke passer inn i spillesystemet i forhold til rollen han skal fylle.

Norling trenger kvikke bein, med stor aksjonsradius, og stor innsatsvilje.

Uten at jeg har sett Olof de siste årene, vil jeg tro at han i tråde med alderen sin liker mer å dette ned som et anker og ballsenter og styre spillet, som en defensiv midtbane spiller. Ikke som boks til boks spillere, som Norling foretrekker som er gode begge veier.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 19:11:36 PM
Krakra(16105) mener at Seyi ikke holder mål og har en sterkt nedadgående kurve og er vrakgods fra bunnen av Championship.

Dette mente Walstad og Mjelde for et halvt år siden. Hvem har rett ??

Rolf Walstad, juni 2013:



Mons Ivar Mjelde, juli 2013:

Mons Ivar Mjelde sa at Olofinjana hadde vært en gullsignering for klubben.
- Det er ingen tvil om at han holder nivået og vel så det. Hadde vi fått til noe der kunne det vært gull for oss. Det hadde ikke vært meg i mot, sa Mjelde, som hentet 33-åringen til Brann i 2003.

Du mener det er en motsetning mellom at Walstad for 8 månedere mente siden mente at han var god nok for TL, og at jeg nå mener at han ikke er god nok for Brann? At en av delene må være feil?

Belfort

Seyi kunne nok fungert som anker i et 4-3-3 system. Norling sitt 4-4-2 system fordrer som flere her sier boks til boks spillere på sentral midtbane.

krakra

Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 19:00:28 PM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 18:29:39 PMSkal vi hente en 34-åring og gi ham en årslønn på 2 millioner så skal han selvfølgelig være tiltenkt rollen som et klart førstevalg. Det kan det da ikke være noen tvil eller uenighet om? Så jeg regner med at du mener at det er rimelig sikkert at Olofinjana ville danket ut Haugen eller Badji og tatt en fast plass på midtbanen. Det tror ikke jeg, og jeg tror dine anslag er noe feil. Igjen.


33 år er han. Ikke sikkert at Brann trenger å betale 2 mill. når Start maks kan betale 1 mill. Mulig 1,2 - 1,5 mill er nok. Poenget er at han neppe vil koste oss mer en Soko, altså at Brann ikke nærmer seg skifteretten som du kaller det.

Hvorfor skal han nødvendigvis være et klart førstevalg ? Er det ikke OK at han rullerer med Badji og Haugen i forhold til karantener, skader og formsvingninger på trioen. Barmen vil nok likevel få en god del spilletid som fjerdevalg i en lang sesong med ca. 35 serie og cupkamper for å fortsette utviklingen.

Du kan påstå det til du blir blå krakra men tre sentrale midtbanespillere er ikke nok. Fint om det finnes 5- 10 millioner i systemet for å hente en yngre minst like god som Oluf men det blir ikke lett å få til.
Det er bare litt mindre dumt å hente inn en spiller med en årslønn på 1,5 millioner som skal ha en rolle som backup og rulleringsspiller. Skal Norling bygge opp et lag uten en fast sentral midtbane hvor han rullerer mellom tre forskjellige spilletyper bare så vi får plass til en gammel helt?
En spiller sender oss ikke til skifteretten, men hvis vi skal begynne å gi årslønner på 1,5 millioner til spillere i trettiårene som ikke er tiltenkt en rolle på førstelaget er vi ikke langt unna.

5-10 millioner for en yngre spiller som er like god som Olof? Er dette nok et tall du bare drar ut av ræven? Hvorfor skulle det kostet det?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 04, 2014, 19:48:53 PM



En spiller sender oss ikke til skifteretten, men hvis vi skal begynne å gi årslønner på 1,5 millioner til spillere i trettiårene som ikke er tiltenkt en rolle på førstelaget er vi ikke langt unna.




Case in point: Branns innkjøpspolitikk under Roald "best-i-alt" Bruun-Hanssen som sportsdirektør.

ostraume

Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 18:23:00 PM
er det selvsagt at vi bør ha fire sentrale midtbanespillere i stallen av middels og/eller høy kvalitet. Tror Rikard Norling også tenker slik. Soko er på vei bort og er heller ikke brukt sentralt i noen av treningskampene så han kan vi ikke ta med i beregningen. Altså vi står i igjen med Badji, Haugen og Barmen, alle tre vurdert som middels gode midtbanespillere av de fleste etter fjorårssesongen.


Vi har tre. minst, brukbare menn, altså, der er vi enig. I tillegg har vi Soko og Fakiri som backupspillere. Så hvorfor hente en ny sentral midt? En evt. ny sentral midt bør være en selvskreven forsterkning, og klart bedre enn alle de vi har. Det vet vi ikke at Olofinjana er.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: krakra on February 04, 2014, 19:44:45 PM
Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 19:11:36 PM
Krakra(16105) mener at Seyi ikke holder mål og har en sterkt nedadgående kurve og er vrakgods fra bunnen av Championship.

Dette mente Walstad og Mjelde for et halvt år siden. Hvem har rett ??

Rolf Walstad, juni 2013:



Mons Ivar Mjelde, juli 2013:

Mons Ivar Mjelde sa at Olofinjana hadde vært en gullsignering for klubben.
- Det er ingen tvil om at han holder nivået og vel så det. Hadde vi fått til noe der kunne det vært gull for oss. Det hadde ikke vært meg i mot, sa Mjelde, som hentet 33-åringen til Brann i 2003.

Du mener det er en motsetning mellom at Walstad for 8 månedere mente siden mente at han var god nok for TL, og at jeg nå mener at han ikke er god nok for Brann? At en av delene må være feil?


"Mer en god nok" sa Walstad.

"Gullsignering" sier Mjelde.

"Seyi holder ikke mål og er vrakgods", sier krakra.

Er vel en mulighet for at nettdebattant krakra nok en gang tar feil ja. Tror jeg stoler mer på Walstad og Mjelde som har mange års kompetanse fra tippeligaen og sett han spille fotball i senere tid både på trening og kamp. Ble vel også sagt av andre at han dominerte på Start treningen i sommer og var i en egen klasse.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Mer enn god nok for Tippeligaen sa Walstad for åtte måneder siden uten å gjøre et fremstøt på spilleren. Handling sier mer enn ord vet du. Det er nok en grunn til at Seyi og Brann ikke er i kontakt vet du.

At han er vrakgods er diskutabelt. At han ikke holder mål har jeg ikke sagt, men skal det være verdt å signere ham må han være bedre enn de vi har. Kan du garantere meg at han er det? Blir det da samme garantien som du ga på at Hanstveit var en av de to signeringene vi ville gjøre i år? Eller at Mikkelsen helt sikkert ville forlate Brann?

Gulløl

Quote from: krakra on February 04, 2014, 19:48:53 PM
Quote from: Gulløl on February 04, 2014, 19:00:28 PM
Quote from: krakra on February 04, 2014, 18:29:39 PMSkal vi hente en 34-åring og gi ham en årslønn på 2 millioner så skal han selvfølgelig være tiltenkt rollen som et klart førstevalg. Det kan det da ikke være noen tvil eller uenighet om? Så jeg regner med at du mener at det er rimelig sikkert at Olofinjana ville danket ut Haugen eller Badji og tatt en fast plass på midtbanen. Det tror ikke jeg, og jeg tror dine anslag er noe feil. Igjen.


33 år er han. Ikke sikkert at Brann trenger å betale 2 mill. når Start maks kan betale 1 mill. Mulig 1,2 - 1,5 mill er nok. Poenget er at han neppe vil koste oss mer en Soko, altså at Brann ikke nærmer seg skifteretten som du kaller det.

Hvorfor skal han nødvendigvis være et klart førstevalg ? Er det ikke OK at han rullerer med Badji og Haugen i forhold til karantener, skader og formsvingninger på trioen. Barmen vil nok likevel få en god del spilletid som fjerdevalg i en lang sesong med ca. 35 serie og cupkamper for å fortsette utviklingen.

Du kan påstå det til du blir blå krakra men tre sentrale midtbanespillere er ikke nok. Fint om det finnes 5- 10 millioner i systemet for å hente en yngre minst like god som Oluf men det blir ikke lett å få til.


Det er bare litt mindre dumt å hente inn en spiller med en årslønn på 1,5 millioner som skal ha en rolle som backup og rulleringsspiller. Skal Norling bygge opp et lag uten en fast sentral midtbane hvor han rullerer mellom tre forskjellige spilletyper bare så vi får plass til en gammel helt?
En spiller sender oss ikke til skifteretten, men hvis vi skal begynne å gi årslønner på 1,5 millioner til spillere i trettiårene som ikke er tiltenkt en rolle på førstelaget er vi ikke langt unna.

5-10 millioner for en yngre spiller som er like god som Olof? Er dette nok et tall du bare drar ut av ræven? Hvorfor skulle det kostet det?


Det er ganske dumt å ha som forutsetning en perfekt situasjon der der en kan ha en fast sentral midtbane på to spillere som skal spille alle 35-38 kamper. Mer unntaksvis at et lag som tar medalje klarer det. Det kan komme skader, Haugen har nettopp hatt en skade, Badji har et usikkert kne som plager han. Det kommer også karantener på Badji og Haugen, de var store kortsamlere i fjor.

5-10 millioner for en klassespiller på midtbanen er vel ikke så ulogisk. Prisen vi betalte for Badji var på 7 millioner. Sier vel litt om markedsprisen for en sentral midtbanespiller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up