• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

jala

For all del. Enig med deg. Hvorfor Viking hiver seg på her på et slikt grunnlag, ikke godt å si?

tsrqpo

Hiver seg på?
De har invitert man of the match, fra juniorfinalen, på prøvespill.
En slik spiller er vel verdt en titt.

jala

Tja, mulig. Som siste års junior, ikke god nok for A-laget til FKF?
Han var vel heller ikke BB, men slik er fotball, det er målene som avgjør.

brann89

Quote from: krøvel vellevold on October 31, 2013, 08:48:19 AM
Quote from: Nixon on October 31, 2013, 07:45:03 AM
Jeg tror det største problemet er at Brann ikke er attraktive for de beste norske spillerne. Det var en gang da vi heller ikke var helt i toppen, men likevel klarte vi å lokke spillere som Sæternes og Andresen foran nesen på Rosenborg. Fordi spillerne hadde troen på både trener og opplegg. Nå tror jeg ikke at vi har en nubbesjans på å konkurrere mot klubber som nevnte barteklubb og f.eks. Molde eller Strømsgodset. Eller Viking og VIF for den saks skyld. Selv om vi skulle legge like mye penger på bordet både til overgang og lønn. Og grunnen er ganske så enkel: Rune Skarsfjord. Han skal ha fått et veldig dårlig rykte ute i fotball-Norge, ifølge en tidligere Brann-trener som en bekjent av meg har jobbet litt med i høst.

Jeg er som de aller fleste her skuffet over kvartetten som er presentert i BT i dag. Og slett ikke glad for at Ondrášek sitt navn er dukket opp. For det første tror jeg ikke at det er rett mann for Brann. Vi har allerede en kraftspiss på laget på omtrent samme nivå. Og for det andre er jeg så overtroisk at jeg nå tar det som en selvfølge at han kommer til å skåre mål mot oss i siste hjemmekamp.


Hvem kan så denne tidligere treneren være? Aabrekk?

Ja, jeg har også hørt fra journalister at Brann vil slite med å hente norske spillere pga Skarsfjord.

Brann har jo heller ikke publikum å bruke som argument lenger. Hvorfor skulle egentlig noen ville til Brann?


Får sikkert henta spillere som ingen andre klubber vil ha, men vist det skulle bli tilfelle så har virkelig ledelsen kjørt klubben totalt i grøften
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Jose Arrogantio

Hvilke norske klubber kan vi konkurrere med for spillere nå om dagen? Vi kan nok slå AaFK og Haugesund på lønn, men for spillerutvikling og sjanse for medalje banker jo disse klubbene oss. Viking, Molde, Godset, RBK og Vålerengen er milevis foran.

Nixon

Quote from: jala on October 31, 2013, 16:09:38 PM
Tja, mulig. Som siste års junior, ikke god nok for A-laget til FKF?
Han var vel heller ikke BB, men slik er fotball, det er målene som avgjør.


Mistanken om at jala er en forsmådd Kristoffer Larsen dy ble ikke akkurat mindre...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Gepard on October 31, 2013, 13:24:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 31, 2013, 13:15:05 PM
Quote from: nero on October 31, 2013, 13:01:58 PM
Igjen denne idiotiske ideen om å kjøpe gamle helter med en fot på eldrehjemmet! Karadas og Hanstveit? Seriøst? For vi trenger jo flere gamle, skadeutsatte spillere..


Jo men Walstad uttaler jo i dag at Hanstveit var en populær spiller i Bergen. Det er vel den samme tanken de har om Karadas. Neste års lag blir derfor seende ut slik:

Piotr

Geddi - Ahlsen - Hanstveit - Jokke Bjørklund

Askar - Soko - Hasund - Kvisvik

Håberg - Karadas

Innbyttere: Bjarni, Jan Halvor Halvorsen, Soltvedt, Fredrik Haugen, Kottila


Hadde kjøpt livsvarig Partoukort om det der var laget som skulle stille til start neste år !

Men ville hatt Peddien inn for Hans Tveit. Og Svante inn for Soko.


Joda, men Soko er tross alt trenerens favoritt. Derfor jeg tok ham med. Piotr og Askar har treneren som favotitt. Derfor kom de med også.
Legg ned hele klubben!

huleste

Quote from: Jose Arrogantio on October 31, 2013, 17:03:01 PM
Hvilke norske klubber kan vi konkurrere med for spillere nå om dagen? Vi kan nok slå AaFK og Haugesund på lønn, men for spillerutvikling og sjanse for medalje banker jo disse klubbene oss. Viking, Molde, Godset, RBK og Vålerengen er milevis foran.


Enig, utenom Engen. De er da faktisk enda litt mer boss enn oss. Da har en trener som er stor i kjeften, men evnene hans er på samme nivå som Skars. 

Klaus_Brann

Quote from: jala on October 31, 2013, 14:08:53 PM

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Viking-kan-snappe-Fyllingsdalens-cuphelt-400602_1.snd

Uffda, er ikke Brann på banen?


Fått med deg at vi akkurat har hentet en veldig lovende afrikaner som fort er mange hyller over en kar fra Dalen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: huleste on October 31, 2013, 18:49:55 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 31, 2013, 17:03:01 PM
Hvilke norske klubber kan vi konkurrere med for spillere nå om dagen? Vi kan nok slå AaFK og Haugesund på lønn, men for spillerutvikling og sjanse for medalje banker jo disse klubbene oss. Viking, Molde, Godset, RBK og Vålerengen er milevis foran.


Enig, utenom Engen. De er da faktisk enda litt mer boss enn oss. Da har en trener som er stor i kjeften, men evnene hans er på samme nivå som Skars. 


Rekdal har mer å vise til enn Skarsfjord, og er mer attraktiv som trener. Engen er også eneste Tippeligalag i hovedstaden, som også øker attraksjonsevnen til klubben. Lønnsmessig kan de nok konkurrere med oss også.

Tror neppe Grindheim ville valgt Brann.

SK

October 31, 2013, 19:56:57 PM #3110 Last Edit: October 31, 2013, 20:01:40 PM by SK
At Rekdal er en bedre trener enn Skars ble bl.a. bevist i cupfinalen 2011, hvor Skars ble rævkjørt på det taktiske.

Lasaron

Men Rekdal har skuffet i år.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on October 31, 2013, 21:49:30 PM
Men Rekdal har skuffet i år.


Jada. Mens Skarsfjord har holdt sitt nivå.

Kagain

Det er det som er det fine med et middels nivå eller lavere. Greit å opprettholde det.

actanon

Også svensk media kobler oss med Hanstveit
Rikard Norling er vår mann!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Helt skandale hvis dette er en av signeringene som skal bringe oss til toppen eller skape entusiasme.
Legg ned hele klubben!

tsrqpo

Les kommentarene under.. "Snella slepp han" "kjempeovergang, for HIF"

Uavhengig av kommentarene så er ikkje det her akkuratt den overgangenen vi trenger. Treg og gammel, aldri vært en topp topp spiller heller.
Og hvorfor hentet vi han ikkje når han var gratis, samme med Karadas, om vi absolutt skal ha de? Begge var vel ledige i fjor??

pidre

Hanstveit er ein god mann, men synes det blir heilt feil å hente han tilbake. Han blir 33 i januar og er på hell. Vi trenger heller ikkje folk på hans nivå i hans posisjoner, forutsatt at ingen blir selt (er Demir på vei vekk, eller kanskje vi har fått eit bud på Hassan?).

   
Saludar a los monos!

Huff

Bud på Hassan, den var fin..

Hanstveit er utvilsomt en fin fyr, var en glitrende back offensivt på tross av tregheten. Blant dem som har fått mest ufortjent kritikk, noe kritikerne fikk rett i fleisen når han ble erstattet av en venstreback som faktisk var elendig (takk RBH).

Men hva faen skal vi med en treg venstreback på 33 år?

Lasaron

Quote from: Huff on November 05, 2013, 13:19:37 PM
Bud på Hassan, den var fin..

Hanstveit er utvilsomt en fin fyr, var en glitrende back offensivt på tross av tregheten. Blant dem som har fått mest ufortjent kritikk, noe kritikerne fikk rett i fleisen når han ble erstattet av en venstreback som faktisk var elendig (takk RBH).

Men hva faen skal vi med en treg venstreback på 33 år?


Det er mulig han er treg nå, men for meg er Hanstveit erkeeksempelet på at fotballspillere blir stemplet som treg eller rask. Han var en av de mange som hadde fart midt på treet. Jeg husker mange returløp der han klarte å løpe opp vingen til motstanderen, så lenge motstanderen ikke var av den raske typen.
Tren på langskudd

krakra

Hehe, han klarte å løpe opp trege motstandere med ball ja. Men han var nok godt under snittet for norske TL-backer når det gjaldt fart. Han løp ikke fra mange med ball selv akkurat.

Lasaron

Quote from: krakra on November 05, 2013, 13:33:18 PM
Hehe, han klarte å løpe opp trege motstandere med ball ja. Men han var nok godt under snittet for norske TL-backer når det gjaldt fart. Han løp ikke fra mange med ball selv akkurat.


Haha. Ikke akkurat uventet at du skulle gripe fatt i denne. Du er den fremste eksponenten her inne for at alle fotballspillere enten er treige eller raske. Den har vi diskutert før  :)
Tren på langskudd

Xminator

Hanstveit er noen år for sent, samme gjelder strengt tatt Karadas også. Slik tiden har løpt fra gamle helter som Olofinjana og Scharner også. Samme burde strengt tatt gjelde Fakiri.

Erfaring er bra, men spillerene vi skal hente bør helst være på rett side av 30, i verste fall 31 år.

Det er ihvertfall ikke hyllen som gjør Brann til medaljekandidat i 2014.

krakra

Nei, og det er et sikkelig slag i trynet at de har messet om signeringene som skulle føre oss i gullstriden dersom dette blir signeringene. Det er så man nesten gir opp. Hanstveit og Karadas vil neppe gå rett inn på laget. Eller, det vil de sikkert, men de er neppe gode nok.

actanon

Faen. Det er 5 spillere vi er linket til, sant? Hanstveit, Karadas, Ondrasek, Riski og Yttergård Jenssen.

Jeg tror at de 4 første er potensielle flopper - spesielt under Skarsfjord. De to første kan være over the top. Ondrasek har vært dårlig denne sesongen (riktig nok på et dårlig lag). Riski er stabilt god, men passer han inn? Under Skarsfjord?

Yttergård Jenssen tror jeg ikke vi får tak i.
Rikard Norling er vår mann!

dudo

Riski er glimrende sentralt i fremre treer hos Skarsfjord. Passer vesentlig bedre enn noen vi har prøvd hittil i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

actanon

Quote from: dudo on November 05, 2013, 15:19:28 PM
Riski er glimrende sentralt i fremre treer hos Skarsfjord. Passer vesentlig bedre enn noen vi har prøvd hittil i år.

Jepp, enig i at det kan bli bra med Riski. Beste alternativet av de jeg tror er realistiske som har vært ryktet inn.
Rikard Norling er vår mann!

Utmedsnolken

Quote from: actanon on November 05, 2013, 15:20:44 PM
Quote from: dudo on November 05, 2013, 15:19:28 PM
Riski er glimrende sentralt i fremre treer hos Skarsfjord. Passer vesentlig bedre enn noen vi har prøvd hittil i år.

Jepp, enig i at det kan bli bra med Riski. Beste alternativet av de jeg tror er realistiske som har vært ryktet inn.


riski får man nok ikke uten kamp
"og der snubler Sæternes igjen"

pidre

Ondrasek lukter ikkje medalje, og han bøtter ikkje akkurat inn mål.

I 2012 sesongen 14 mål (1 straffe) og 2 assist på 2295 minutt speletid; mål kvart 163 minutt.

I 2013 sesongen 8 mål (0 straffer) og 4 assist på 2330 minutt speletid; mål kvart 291 minutt.

Synes Ondrasek er på Pusic-nivå.
Saludar a los monos!

Lasaron

Kveldens nyhetsbombe må fjerne enhver tvil hos spillere som kjenner norsk fotball. INGEN vil til Brann med dette regime.
Tren på langskudd

Xminator

Ondrasek er først og fremst en dukk-opp-spiss. Litt mer av Pusic. Vi trenger en Ojo i form. Ikke en ny Pusic.

For å ta en kort evaluering av Pusic. Bakteppet er "Bakke-rollen". Denne er todelt. En ting er målene, men like viktig er det som skjer rundt spilleren. Pusic har levert 3 mål bedre enn Bakke. Og floppet totalt i den viktigste delen av rollen. Oppspillspunkt og ballfordeler.

Både Pusic og Ondrasek er spillere som trenger en spissmakker. Ikke en 10'er (som under Skarsfjord stort sett ikke er med i spillet). Slik Pusic spilte i siste kamp er det også meningsløst. som en del av en spissduo skal han være med å true mellomrom og bakrom. Strekke forsvarsleddet og skape rom for makker og midtbanespillere på løp. Når han faller helt ned på egen halvdel i etablert angrep så er det noe treneren skal ta tak i og rette på.

Corran

Håper for guds skyld at ikke RBH og Walstad skal handle spillere før ny trener er på plass.
Er en helt naturlig ting at ny trener får hente spillere men det er tross at Brann styrt av RBH og et inkompetent styre vi snakker om her
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Det blir knapt mulig, vi kan gjerne ikke gå så lenge før en trener er på plass, slik at han får tid til å sette sitt preg på laget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ZsoltKorcsmar

Tror "storhandlingen" vår blir lagt litt på hyllen etter skars avgang. Tipper det kommer noe alà "vi skal ikke bare kjøpe for å kjøpe. Vi er opptatt av å forvalte pengegavene vi har fått på en fornuftig måte, og etter runes sluttpakke samt tapte millioner i billetinntekter må dette dekkes med mohn-gaven".

I tillegg ser jeg bare for meg at ledelsen var mer villig til å gi penger til Rune. De kjete han godt, de hadde sammen evaluert ulike alternativer inn, de kjente ønskene til Rune og har vært gjennom en lang prosess med han og spillere han ønsket. Kommer det en ny inn, feks Sollied eller Lennartson, er det nok ikke slik at de kan trappe opp på kontoret og slenge et navn på bordet. "Han vil jeg ha, gi meg 5 mill". Styret vil nok vegre seg ekstremt mot å gi en ny trener tilgang på en slik sum til en spiller de ikke er 110% sikker på, i fare for at pengene går ut vinduet.

Sånn sett tror jeg vi hadde sett bedre forsterkninger i dette vinduet med Rune grunnet sterkere bånd og enighet rundt nye spillere inn til hans spillesystem mellom trenerstab og ledelse. Ikke misforstå, på lang sikt var det derimot dey beste som kunne skje at han stakk!

ZsoltKorcsmar

Intervju med Bruun Hanssen dagen etter at overgangsvinduet stenger.
"Vi har tatt uttalige telefoner, men fått nei fra alle kanter. Da kunne vi selfølgelig hentet fra en hylle under den vi ønsket, men vi var veldig opptatt av å ikke bare kjøpe for å kjøpe. I tillegg har vi både Gjesdal og Lorentzen som vi har troen på at skal bidra mye allerede denne sesongen"

Noe slikt

Jose Arrogantio

Jeg mener de burde arbeide med spillere allerede før de har hentet en trener. Altså, ikke kjøpe noen, men lage en kartlegging over tilgjengelige spillere som vil være aktuelle for ledelsen å gå god for å hente, presentere disse for den nye treneren og la ham peke ut hvem som vil passe inn i hans visjon for laget.

StuckedPaaOstlandet

Nå nådde vi heller ikke 40 poeng og bonusgrensen. Dette vil langt på veg dekke utgifter til RS, og litt av tapte billettinntekter, så det burde fortsatt være penger i kassen til å hente noen gode spiller. Målet er vel fortsatt kraftig forbedring i 2014 regner jeg med?

Xminator

Brann trenger ikke bare 2-3 spillere. Vi trenger 5-6-7 spillere.

Lasaron

Quote from: Xminator on November 07, 2013, 06:31:56 AM
Brann trenger ikke bare 2-3 spillere. Vi trenger 5-6-7 spillere.


Det blir for drøyt i ett vindu, syns jeg.
Tren på langskudd

kabelmann

Quote from: Xminator on November 07, 2013, 06:31:56 AM
Brann trenger ikke bare 2-3 spillere. Vi trenger 5-6-7 spillere.


Det er linjen LSK har lagt seg på de siste sesongene uten at det helt har gått veien.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Quote from: kabelmann on November 07, 2013, 08:43:06 AM
Quote from: Xminator on November 07, 2013, 06:31:56 AM
Brann trenger ikke bare 2-3 spillere. Vi trenger 5-6-7 spillere.


Det er linjen LSK har lagt seg på de siste sesongene uten at det helt har gått veien.


Og vi kan totalglemme det hvis vi også skal ha inn en såkalt klassetrener.
Tren på langskudd

nero

November 07, 2013, 09:09:39 AM #3142 Last Edit: November 07, 2013, 09:31:31 AM by nero
Klassetrener +  en eller to gode spillere bør i hvert fall gi oss noe bedre enn en 8. plass. Tror egentlig ingen krever gull, eller en gang medaljer etter Klovneveldets årelange herjinger. De fleste forstår nok at vi i praksis må bygge opp klubben nesten fra bunnen av.
Lions led by donkeys.

ostraume

Quote from: kabelmann on November 07, 2013, 08:43:06 AM
Quote from: Xminator on November 07, 2013, 06:31:56 AM
Brann trenger ikke bare 2-3 spillere. Vi trenger 5-6-7 spillere.


Det er linjen LSK har lagt seg på de siste sesongene uten at det helt har gått veien.


Nuvel. LSK hentet vel 18 spillere i fjor.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: ostraume on November 07, 2013, 09:26:45 AM
Quote from: kabelmann on November 07, 2013, 08:43:06 AM
Quote from: Xminator on November 07, 2013, 06:31:56 AM
Brann trenger ikke bare 2-3 spillere. Vi trenger 5-6-7 spillere.


Det er linjen LSK har lagt seg på de siste sesongene uten at det helt har gått veien.


Nuvel. LSK hentet vel 18 spillere i fjor.


Er det ikke over to år? Mulig jeg husker feil. Tiden har gått i sneglefart denne sesongen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

18 nye mann i 2012. Her en artikkel etter at nummer 17 var hentet:
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10068349

Syke saker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Huff


Yngve

Interesant nok spelar, utan at eg kjenner for mykje til han.

Men nok ein midtstoppar? Eg forventar at det er opp til fleire på veg ut døra då.

Kjell249

Veldig spennende spiller, like viktig som fotballferdighetene er at han har vært kaptein i sine siste to klubber. Brann har så mange spillere som liker å sutre, så de trenger noen som kan sette de på plass.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up