• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Meh ... Riktignok brukt en del ute av posisjon, men heller ikke god nok i mine øyne. Selvsagt milevis bedre en alternativene vi har pr i dag, men det finnes mer for pengene et eller annet sted. Riktig spillertype, da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Send Pusic og 0,5-1 mill motsatt vei, så er det greit. Ellers er han ikke verdt det. Spiss som ikke scorer mål.

ostraume

Meh...? Riktig alder, riktig posisjon, riktig type. Og som du sier "milevis bedre" enn det vi har. Så hvorfor meh?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra on June 13, 2013, 12:49:16 PM
Send Pusic og 0,5-1 mill motsatt vei, så er det greit. Ellers er han ikke verdt det. Spiss som ikke scorer mål.


Nå har han fungert som kant i Haugesund i år. Og har likevel scoret like mange (les: få) som Huseklepp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Er vel ikke uvanlig at spisser opplever måltørke, og de foregående sesongene viser at han kan score når han er i form. Mulig et miljøskifte vil få fram målene igjen. Jeg ville vært positiv til en overgang til Brann.

ZsoltKorcsmar

Er ganske knusktørt med rykter her. Bruun Hansen og Moldestad har jo uttalt at de håper og tror dette er sesongen der vi løfter oss opp fra 4-5 plasser, til topp 3. Moldestad uttalte jo før sesongstart noe slikt som "Vi må kanskje investere en del i avdeling sport nå, etter noen år med kutt. Vi må tørre/våge å satse for å vinne vi også".

Vi har slitt med enorme minustall, men har vel levert plussresultat siste 2-3 årene ved å kun hente bosmanspillere og kutte kostnader over hele linja. I tillegg har vi hatt følgende spillere ut:
-Ojo ut 8 mill, pluss betydelige reduserte lønnsutgifer --> "Erstattet" med Pusic. 0 i overgang, <1mill i lønn.
-Bentley 2-3 mill puss betydelige lønssutgifter (1,5 mill) Ikke erstattet, selv om vi ble lovet erstatter
Ikke nevn Huseklepp her, han får vi forsatt betalt for. Han er bare et plussprosjekt. Får betalt for å ha han i stallen. Venter vel forsatt 5-6 mill fra Bari som kommer snart. Det dekker jo 3-4 årslønner på han bare det.
-Austin ut, eneste som er erstatter med en spiller av bra kaliber. Resten er bosmenn og vrakgods. (les. Soko, Kvelle, Pusic)

Kan godt hende vi trenger å handle for opp mot 10 mill i sommer for å henge med i topp 3. Med hjelp fra Trond Mohn/Hardball(eksisterer de forstatt?) bør det være mulig. Vi bør hvertfall være klare til å grave opp 5-6-7 mill fra egen lomme. Det er ikke mer enn Rosenborg og Molde betaler for en reserve-vensteback.

Først og fremst trenger vi en kvalitetsspiss. En som garanterer mål. En med åpenbare spisskompetanser alà ekstrem fart(helstad-type) eller ekstrem luftstyrke(ojo-type).
Våre spisser scorer totalt like mye som Vaagan Moen alene gjør fra midtbaneposion.
Med Badji/Hauen på midtbanen, Huseklepp(Larsen) og Askar(Larsen) på hver sin kant. Finne og en klassespiss på topp. Og verdens beste Keeper, trenger vi bare en knallgod forsvarsspilelr eller to. Så tror jeg vi ligger blandt topp tre.

Problemet er jo at det virker som det er null aktivitet. Ingen rykter, ingenting. Holder ikke å dra opp en ukjent albaner eller litauer på etårskontrakt nå i år også Skars/Walstad. Det holder bare ikke.
Vi fans trenger et kjent navn, en klassespiller, en vi vet vil prestere topp fra dag 1. Som Andresen var i sin tid. Enig folkens? Tror det ville skrudd opp etusiasmen og interessen rundt klubben flere hakk. En profil ekstra i laget vil skape flere inntekter. (publikumstall osv.)

Hvor deilig hadde det ikke vært å sett på frontsiden av BA i morgen "SEMB BERGE OG UJAH klare for brann" med et stort bilde av de to smilende, i brann drakter. Vet Ujah er umulig, men bare tenk hvor deilig noe lignende hadde vært. Jeg hadde hvertfall kjøpt partout-kort på flekken.


ZsoltKorcsmar

Er liksom bra ikke så knallgøy med nyheter av denne sorten år inn og år ut:
"29 år gammel Kosovo-albaner klar for brann"
-"Goran er en spiller vi har fulgt lenge og som vi tror kan gjøre det godt for oss, mener Walstad. Videre forklarer han at Goran er en sterk angriper som gjorde sakene veldig bra i svenske Mjallby i 2008, da ble det 6 mål på 18 starter og 6 innhopp. Senere ble han satt ut av laget grunnet skader, og had de senere årene spilt for diverse klubber i øst-europa med vekslende hell. Mest kjent er han kanskje for å ha vraket bilen til klubbdirektøren i Brattwürst FC på nivå 4 i tyskland. Han passer vår profil perfekt, og vi har gode forhåpninger til Goran, avslutter walstad."

Da legger jeg opp.

dudo

Quote from: ostraume on June 13, 2013, 13:09:35 PM
Meh...? Riktig alder, riktig posisjon, riktig type. Og som du sier "milevis bedre" enn det vi har. Så hvorfor meh?


Det står der jo høyt og tydelig: Ikke god nok, og for dyr. Klassisk meh.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on June 13, 2013, 15:03:31 PM
Quote from: ostraume on June 13, 2013, 13:09:35 PM
Meh...? Riktig alder, riktig posisjon, riktig type. Og som du sier "milevis bedre" enn det vi har. Så hvorfor meh?


Det står der jo høyt og tydelig: Ikke god nok, og for dyr. Klassisk meh.


Jajo. Jeg tok ikke helt sammenhengen i "milevis bedre enn det vi har" og "ikke god nok." Personlig er jeg fornøyd med soleklare forsterkninger.

Men at han fort blir (for) dyr er jeg med på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Det er jo fordi jeg synes det vi har er så som så.  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 31, 2013, 15:09:17 PM
Hvis ikke Thorsteinsson passer inn i medaljeambisjoner gjør vel ikke Askar det heller


Mannen som har flest målpoeng i Brann hittil i år...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om ikke så lenge er det nytt overgangsvindu. Nye uker med håp om at Brann får hodet ut av stadionsanden og gjør ett helhjertet forsøk på medaljer.

Med Finne på avgang, så SKAL Brann hente en etablert spiss. Det bør ha prioritet 1. Pusic, en ny spiss med Huseklepp og Larsen i rotasjon/backup. Finne får finne plass på Brann 2 og tribunen - om han gidder å se Brannkamper.
Vi bør også ha inn en kantspiller. Laget savner ett venstreben på dødball, så man bør skjele mot den siden.

Kanskje vi bør se mot Sogndal? Både Karadas og Mane er på kontrakter som går ut etter sesongen. Begge er spillere som tilfører Brann noe ekstra.

Spelaren

Mane er jo "alltid" god mot oss, men rett skal være rett... Han har eit bra steg og god teknikk. Husker ikkje kor det stod, men han er ekstremt god på å drible seg forbi motstandere. Karadas, tja. Stadionhelt med god luftstyrke. Bedre enn Pusic tipper eg.
Gå av.

Straffe!!!

Søderlund på vei vekk fra Haugesund, og ikke utenkelig at han går til en annen norsk klubb.
Molde og RBK vet vi er interessert, med sine økonomiske muskler.

I tillegg skal det være "ytterligere én norsk klubb inne på banen". Neppe sannsynlig, utfra våre økonomiske forutsetninger, men jaggu verdt å håpe på!

http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Soderlund-er-i-RBK-samtaler-i-dag-377320_1.snd

dex1974

http://www.tv2.no/sport/fotball/-stor-sjanse-for-klubbskifte-4069653.html

Hadde gjerne sett Nielsen i Branntrøya i en lengre periode...regner og med han er stor fan av Kaz ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Henki

http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Denne-mannen-vil-Mjelde-ha-377492_1.snd

Brann ringer Seyi Olofinjana ned. Hvis han fortsatt er så god som det hevdes fra Start-hold, i denne artikkelen vil jeg gjerne ha Seyi tilbake.
Ballen skal fremover!

Nixon

Pokkers Mjelde hvis han bruker forbindelsen her til å hente Seyi foran nesen på oss!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Konen er fra Bergen så vi har gullkortet her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on June 18, 2013, 12:19:01 PM
Konen er fra Bergen så vi har gullkortet her.


Hun drømmer helt sikkert om noen solfylte år på Sørlandet før de flytter tilbake til Bergen når Seyi legger opp!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Herregud. Trodde han var blitt et par år eldre. Løp og kjøp!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

På den ene siden blir det synd å splitte opp Badji/Haugen. Tror det kunne blitt riktig så bra? Men Olofinjana? Ja, søren heller. Hvis han er omtrent som han var. Hent ham. 2,5års kontrakt. Nå! Ut med Sokolowski.
Tren på langskudd

Derabilo

Kan vel fort bli en 4-2-3-1 formasjon igjen da - uten at det nødvendigvis gjør meg noe. Olofinjana er en potensiell signering som skaper entusiasme!
Bergen ut av Norge -

Xminator

Det kan skape entusiasme, men spørsmålet er om vi trenger ham akkurat nå.

dudo

Sett han inn som stopper i verste fall. Garantert god nok nesten uansett hvor på banen. Oppspillspunkt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Spill med en trio på midten. Vi har jo bare en god spiss uansett hvis Finne drar.

Christian

Akkurat no har eg inntrykk av at Brann trenger alt som kan gi litt entusiasme. Då må jo Olofinjana være av de bedre alternativene, sjøl om han sportslig kanskje ikkje er den mest nødvendige signeringen.

Jose Arrogantio

Brann trenger en ny spiss uansett. Spill med tre på midten og hent en spiss som funker på topp.

Huff

Midtbanetreer med Badji bak og Haugen og Olof foran, ja takk.

Så kan Huse ta midtspissrollen med Askar og Larsen på kantene, Olof kan komme inn i boksen bakfra og bidra med luftstyrke, samtidig vil Kvelle presse Haugen i og med at det blir noe mer av en indreløperrolle bak der. Haugen kan og evt bekle den dype rollen, og med skader eller karantener på kantspillerne kan Pusic funke som midtspissvikar mens Klepp går ut på kanten. Neste år har vi og forhåpentligvis et spennende midtspissalternativ i Drame.

Satser forøvrig på at Finne får noen kamper som innbytter -men kun på stadion. Jeg vil at han skal føle publikums vrede, så kan vi håpe på at han tar en Bakenga og ombestemmer seg, selv om det er lite sannsynlig.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on June 18, 2013, 14:32:07 PM
Midtbanetreer med Badji bak og Haugen og Olof foran, ja takk.

Så kan Huse ta midtspissrollen med Askar og Larsen på kantene, Olof kan komme inn i boksen bakfra og bidra med luftstyrke, samtidig vil Kvelle presse Haugen i og med at det blir noe mer av en indreløperrolle bak der. Haugen kan og evt bekle den dype rollen, og med skader eller karantener på kantspillerne kan Pusic funke som midtspissvikar mens Klepp går ut på kanten. Neste år har vi og forhåpentligvis et spennende midtspissalternativ i Drame.

Satser forøvrig på at Finne får noen kamper som innbytter -men kun på stadion. Jeg vil at han skal føle publikums vrede, så kan vi håpe på at han tar en Bakenga og ombestemmer seg, selv om det er lite sannsynlig.



Tsss.... blir vel ikke mye vrede. Folk bryr seg ikke lenger. Dessuten blir det feil å pipe på en Brann-spiller som kommer inn og skal prestere for oss.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Spillere i klassen til Olofinjana og Scharner sier man rett og slett ikke nei til i Brann. Tipper han er en klasse over samtlige av de vi har på midten i dag, dersom man ser bort i fra at han ikke har de beste årene foran seg.

Hadde også gjort underverker for den tynnslitte publikumsinteressen vi opplever om dagen...
Aldri mer Obos....

Utmedsnolken

Davyen ser ut til å antyde at han havner i Start:

- One woman is enough trouble, sa Seyi Olofinjana før han forlot Brann. Nå er han på vei til Start. Velkommen tilbake til TL. Klassespiller!
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Tom C on June 18, 2013, 14:37:32 PM
Spillere i klassen til Olofinjana og Scharner sier man rett og slett ikke nei til i Brann. Tipper han er en klasse over samtlige av de vi har på midten i dag, dersom man ser bort i fra at han ikke har de beste årene foran seg.

Hadde også gjort underverker for den tynnslitte publikumsinteressen vi opplever om dagen...
Han har hatt en negativ kurve de siste årene, så om han er så mye bedre enn Badji er jeg usikker på, men han ville nok fortsatt være en veldig god spiller. Med en ro og rutine som vi trenger i Brann. Alle våre rutinerte spillere er jo enten dårlige eller skadeforfulgte og kan ikke spille noe særlig.

Klaus_Brann

"Oluf fra Fana", faktisk.
Drit i om vi er godt besatt på midten, har vi muligheten skal vi selvsagt hente han. Det hadde kanskje gjort oss aktuelle i medaljestriden, i tillegg til optimisme blant folk. Som dudo sier er han også veldig anvendelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:23:07 PM
Quote from: Tom C on June 18, 2013, 14:37:32 PM
Spillere i klassen til Olofinjana og Scharner sier man rett og slett ikke nei til i Brann. Tipper han er en klasse over samtlige av de vi har på midten i dag, dersom man ser bort i fra at han ikke har de beste årene foran seg.

Hadde også gjort underverker for den tynnslitte publikumsinteressen vi opplever om dagen...
Han har hatt en negativ kurve de siste årene, så om han er så mye bedre enn Badji er jeg usikker på, men han ville nok fortsatt være en veldig god spiller. Med en ro og rutine som vi trenger i Brann. Alle våre rutinerte spillere er jo enten dårlige eller skadeforfulgte og kan ikke spille noe særlig.


Nå har også Badji hatt en negativ kurve siden han kom, så snart er alle bedre enn han...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Nja. Et par kamper for Badji og et par år for Olouf.

Nixon

Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:44:38 PM
Nja. Et par kamper for Badji og et par år for Olouf.


Joda, det var nå egentlig en liten spøk, men dersom han er i en egen klasse på Start-treningene holder det nok lenge for Brann også i noen år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Jeg er hellig overbevist om at Olof er flere klasser over Badji.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror det er en annen Olof enn den som forlot oss og er ikke sikker på at han er mye bedre enn Badji. God nok for oss? Helt klart? Men ikke en spiller som går utenpå de fleste andre i TL lenger.
At han klarer seg bra på Start-trening er jo et godt tegn, og han er helt sikkert en god spiller ennå. Men det er forskjell på trening og kamp. En 32-åring som har slitt endel med skader har nok mistet litt tempo siden sist.

dudo

Han trenger ikke tempo. Kan styre hele TL uten å forlate midtsirkelen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Han har tatt trenerutdannelse også i England. 
Spark Skars og hent Olaf som spillende trener :D
HANSA - Z

Falkman

Quote from: bernu on June 18, 2013, 18:27:24 PM
Han har tatt trenerutdannelse også i England. 
Spark Skars og hent Olaf som spillende trener :D


Spilllende trener, ja. det kommer nok  til å gå kjempebra.

Klaus_Brann

Så mye verre kan det ikke bli.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 19:32:16 PM
Så mye verre kan det ikke bli.


joda, det kan det. spillende trenere hører hjemme på 6. divisjonsnivå.

Xminator

Quote from: bernu on June 18, 2013, 18:27:24 PM
Han har tatt trenerutdannelse også i England. 
Spark Skars og hent Olaf som spillende trener :D


Jeg ser heller for meg en fremtidig daglig leder... Gjerne spillende.

Klaus_Brann

Quote from: Falkman on June 18, 2013, 19:57:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 19:32:16 PM
Så mye verre kan det ikke bli.


joda, det kan det. spillende trenere hører hjemme på 6. divisjonsnivå.


Nei, heller det enn Skars.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 21:40:35 PM
Quote from: Falkman on June 18, 2013, 19:57:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 19:32:16 PM
Så mye verre kan det ikke bli.


joda, det kan det. spillende trenere hører hjemme på 6. divisjonsnivå.


Nei, heller det enn Skars.


deg om det. jeg synes det er greiest at vi spiller i eliteserien.

krakra

Igjen med skremselspropagandaen. Gjør vi ditt rykker vi ned, gjør vi datt rykker vi ned. Enkelt argument. Usikker på hvor effektivt det er.

Hatleking

Ja, me kan jo prøve det ut! Me er trass alt berre Brann!

Jose Arrogantio

Quote from: Falkman on June 18, 2013, 21:52:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 21:40:35 PM
Quote from: Falkman on June 18, 2013, 19:57:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 19:32:16 PM
Så mye verre kan det ikke bli.


joda, det kan det. spillende trenere hører hjemme på 6. divisjonsnivå.


Nei, heller det enn Skars.


deg om det. jeg synes det er greiest at vi spiller i eliteserien.


Forrige klubb som brukte spillende trener imponerte ikke, men de rykket heller ikke ned. Det var Vålerenga, med lignende ressurser som oss. Siden denne treneren var Martin Andresen så ligger ikke terskelen veldig høyt for at en spillende trener skal klare å holde oss oppe.

Ikke at jeg vil ha en spillende trener i Brann. Vil ha noen med mer erfaring.

Klaus_Brann

Jeg vil selvsagt heller ikke ha spillende trener, men man blir fristet av alt som kan få Skars ut. Uansett ville jeg heller ikke hatt Olofinjana som trener, da jeg ikke har peiling på hva han står for, og han har ikke bevist noe som helst.
Kanskje vi kan lokke Mjelde og Olofinjana tilbake sammen;) En våt drøm.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up