• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Falkman

Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 18:55:22 PM
Quote from: Falkman on May 12, 2013, 18:53:46 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 18:49:26 PM
Nei, det er nettopp det. Det skader ikke. Derfor er det ingen grunn til å la være. En kan ikke sammenligne det med Ronaldo eller helt tilfeldige spillere i større ligaer. Scharner har en spesiell tilknytning til klubben, og sier selv en retur er aktuell. Det er mulig det bare var for å være hyggelig, men det vet man ikke før man har sjekket.

Det ville vært verre å gå glipp av en Scharnerovergang fordi man ikke gadd å sjekke det ut, enn å ringe og få nei.

Det er jo ikke sikkert at Wigan ønsker å forlenge låneoppholdet.


neida, det skader ikke å sjekke. men hvorfor i allverden skulle han velge å spille i denne tegneserien vår?? hvis jeg var en spiller med Scharners karriere hadde jeg heller lagt opp enn å gjøre det.


Legge opp framfor å tjene ytterligere nokre millioner og vere stor profil? Foran 10-15 000 som elsker deg?


tja, penger ville jeg jo allerede hatt mer enn nok av. og hadde jeg spilt mer eller mindre fast i PL en 5, 6 sesonger, vet jeg ikke om tanken på avslutte karrieren med å spille for 10000 tilskuere  mot sogndal og  hønefoss hadde vært så pirrende.

Spelaren

Stemmer. Me speler jo berre mot Sogndal og Hønefoss.
Gå av.

dudo

Det virker som om samtlige her inne har glemt at man ikke kan bruke normal logikk når vi snakker Scharner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on May 12, 2013, 19:19:40 PM
Det virker som om samtlige her inne har glemt at man ikke kan bruke normal logikk når vi snakker Scharner.


Nettopp. Han er akkurat den typen som kan finne på noko sånt.
Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 19:19:37 PM
Stemmer. Me speler jo berre mot Sogndal og Hønefoss.


nei. men så veldig mye mer spennende blir det jo ikke. er tross eliteserien vi snakker om her.

SK

Alternativet er heller ikke enten Wigan eller Brann. Det finnes et hav av klubber imellom som Scharner er god nok for.

dragn

Quote from: SK on May 12, 2013, 19:53:17 PM
Alternativet er heller ikke enten Wigan eller Brann. Det finnes et hav av klubber imellom som Scharner er god nok for.


Som den jordnære personen Scharner virker å være, kan det jo hende han er interessert i annet enn penger, eller personlig suksess? Han kommer jo aldri til å toppe wigan-seieren uansett! ;)

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 12, 2013, 19:08:57 PM
http://fotball.bt.no/england/article279550.ece


Forøvrig rimelig passivt av Walstad å komme med dette;

-Men skulle Scharner ta initiativ, så er det en tanke vi må vurdere å være med på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Falkman on May 12, 2013, 19:30:37 PM
Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 19:19:37 PM
Stemmer. Me speler jo berre mot Sogndal og Hønefoss.


nei. men så veldig mye mer spennende blir det jo ikke. er tross eliteserien vi snakker om her.


Så kan det jo hende at det er andre ting enn hvem vi spiller mot som kan være tiltrekkende med Brann og Bergen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Når ble det å sende en fax til en agent å drite seg ut? Greit at det er en long shot, men dette tar max noen minutter av fax-ekspertens arbeidsdag og det verste som kan skje er at Scharner får seg en god latter over hvor naive de i Bergen er.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Sett ham i Bakke-rollen.

Eventuelt får man vurdere å børste støv av Carew når Pavlov sendes hjem.

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on May 13, 2013, 08:02:36 AM
Når ble det å sende en fax til en agent å drite seg ut? Greit at det er en long shot, men dette tar max noen minutter av fax-ekspertens arbeidsdag og det verste som kan skje er at Scharner får seg en god latter over hvor naive de i Bergen er.


I 2013, og de siste 10 årene. Fax er ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on May 13, 2013, 08:49:19 AM
Sett ham i Bakke-rollen.

Eventuelt får man vurdere å børste støv av Carew når Pavlov sendes hjem.


Slutt å tulle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on May 13, 2013, 09:09:37 AM
Quote from: Utmedsnolken on May 13, 2013, 08:02:36 AM
Når ble det å sende en fax til en agent å drite seg ut? Greit at det er en long shot, men dette tar max noen minutter av fax-ekspertens arbeidsdag og det verste som kan skje er at Scharner får seg en god latter over hvor naive de i Bergen er.


I 2013, og de siste 10 årene. Fax er ut.


I Norge og mange andre land, ja. Det finnes likevel en rekke andre land der faks brukes hyppig og skannede dokumenter ikke regnes som godt nok, så faks er nok fortsatt relativt mye brukt i kommunikasjon med personer i andre land.

Gulløl

Telefax er høyteknologi, bare spør Roald, har hørt rykte om at han vil installere en på hytten også  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

AaFK  prøver å signere Pål André Helland. Her håper jeg at Brann er på banen og kjemper om signaturen også. Pavlov er avskrevet og skal bare heve lønn før han reiser hjem igjen i sommer. Helland kan bli hans erstatter håper jeg. Om Brann henter han i sommer blir han ikke en dyr mann siden kontrakten går ut ved sesongslutt og på lønn skal vi kunne konkurrere med AaFK . Han er en spiller med videresalgspotensialle og 23 år er også en fin alder. Han er en spiller som er svært god en mot en og kan spille på de fleste offensive plasser på et Brann lag. Ikke den store hodespilleren, men kvalitetene ellers er der, det fikk vi vi en god studie i vi som var på Høddevoll i fjor høst.

http://fotball.smp.no/eliteserien/article279458.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Zsolt solgt. Tre år for Greuther Fürth. Reiser fra Bergen 15. juli.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Feller ingen  tårer. Han har vist en viss fremgang de siste ukene, men vært langt ifra den stopperen vi håpet på. Bra man fikk utsatt overgangen til overgangsvinduet. Det betyr også at Brann trolig føler seg trygge på å finne en erstatter.

Med vinterens overgangsvindu i bakhodet vet jeg ikke hvor optimistisk jeg er dog.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on May 14, 2013, 13:29:03 PM


Med vinterens overgangsvindu i bakhodet vet jeg ikke hvor optimistisk jeg er dog.


Var da ikke så svart det vinduet, vi fikk jo Badji.


Nixon

Ideelt sett burde de fire stopperne vi har igjen være nok til å fylle de to plassene på banen. Men vi er vel ikke helt der at vi kan ta sjansen på det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Ja og nei. Fire stoppere bør være nok i antall, med tanke på antall kamper som skal spilles. Men ingen av de fire stopperne holder veldig godt eliteserienivå pr dags dato. Det er et problem. Man kan håpe på en byttehandel der vi henter f eks Semb Berge, og gir penger pluss Wangberg/Jonsson igjen. Men vil noen ha dem, med de skadene de har? Og denne Semb Berge, hvor god har han vært i år? Odd har iallfall ikke vært god.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on May 14, 2013, 13:34:55 PM
Quote from: krakra on May 14, 2013, 13:29:03 PM


Med vinterens overgangsvindu i bakhodet vet jeg ikke hvor optimistisk jeg er dog.


Var da ikke så svart det vinduet, vi fikk jo Badji.


Joda, men det var en ganske opplagt signering. En spiller de fleste her inne hadde "oppdaget" selv. Disse er enkle å finne, men koster penger. I dette vinduet er jo Semb Berge noe av det samme, og får vi råd til ham går det nok bra. Signalene er derimot at vi ikke har råd, og da må lete frem noe mer ukjent. Og der har ikke Brann overbevist i det siste.

krakra

Quote from: Nixon on May 14, 2013, 13:37:46 PM
Ideelt sett burde de fire stopperne vi har igjen være nok til å fylle de to plassene på banen. Men vi er vel ikke helt der at vi kan ta sjansen på det.
Ikke når to av dem er under 20, og de to andre er kjeks nei. Sånn helt ideelt sett kunne vi byttet ut Jonsson med Semb Berge. Da tror jeg vi hadde klart oss med fire stoppere.

ostraume

Jeg ville heller byttet bort Wangberg og beholdt Jonsson. Få inn SB og vi har en fin miks av rutine og pågangsmot.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Sindre32 on May 13, 2013, 09:26:40 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 13, 2013, 09:09:37 AM
Quote from: Utmedsnolken on May 13, 2013, 08:02:36 AM
Når ble det å sende en fax til en agent å drite seg ut? Greit at det er en long shot, men dette tar max noen minutter av fax-ekspertens arbeidsdag og det verste som kan skje er at Scharner får seg en god latter over hvor naive de i Bergen er.


I 2013, og de siste 10 årene. Fax er ut.


I Norge og mange andre land, ja. Det finnes likevel en rekke andre land der faks brukes hyppig og skannede dokumenter ikke regnes som godt nok, så faks er nok fortsatt relativt mye brukt i kommunikasjon med personer i andre land.


Nå snakker vi om England og Tyskland. Sikkert noen som har faks der fortsatt, men tipper de fleste der har fulgt med på utviklingen. I u-land er nok faks siste nytt fortsatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ojo

Quote from: krakra on May 14, 2013, 13:57:29 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 14, 2013, 13:34:55 PM
Quote from: krakra on May 14, 2013, 13:29:03 PM


Med vinterens overgangsvindu i bakhodet vet jeg ikke hvor optimistisk jeg er dog.


Var da ikke så svart det vinduet, vi fikk jo Badji.


Joda, men det var en ganske opplagt signering. En spiller de fleste her inne hadde "oppdaget" selv. Disse er enkle å finne, men koster penger. I dette vinduet er jo Semb Berge noe av det samme, og får vi råd til ham går det nok bra. Signalene er derimot at vi ikke har råd, og da må lete frem noe mer ukjent. Og der har ikke Brann overbevist i det siste.


Det er ikke gitt at Semb ønsker seg til Brann. Er nok flere andre storklubber som følger han tett, og som i tillegg har midler nok til å overby oss. Spørs om han egentlig ser på Brann som en attraktiv klubb hvor han kan være med å kjempe i toppen. Fortsetter tragedien på bortebane er nok en middelmådig plassering i siktet.

Yngve

Quote from: krakra on May 14, 2013, 13:57:29 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 14, 2013, 13:34:55 PM
Quote from: krakra on May 14, 2013, 13:29:03 PM


Med vinterens overgangsvindu i bakhodet vet jeg ikke hvor optimistisk jeg er dog.


Var da ikke så svart det vinduet, vi fikk jo Badji.


Joda, men det var en ganske opplagt signering. En spiller de fleste her inne hadde "oppdaget" selv.


Javel? Eg og fleir med meg hadde registrert fyren. Men det stoppa der.

Hadde INGEN ide om han var god eller ikkje. Førebels har han vore grei nok.

Gepard

Badji er Branns beste og viktigste spiller pdd, sammen med Piotr.

Superjack

Quote from: dragn on May 12, 2013, 20:14:32 PM
Quote from: SK on May 12, 2013, 19:53:17 PM
Alternativet er heller ikke enten Wigan eller Brann. Det finnes et hav av klubber imellom som Scharner er god nok for.


Som den jordnære personen Scharner virker å være, kan det jo hende han er interessert i annet enn penger, eller personlig suksess? Han kommer jo aldri til å toppe wigan-seieren uansett! ;)


Scharner er ikke gjennomsnittlig, og det værste som kan skje for Brann er å bli avvist.

Han holder nivået i PL, er ikke skadet, tregt vrakgods som ikke har funket på 3 sesonger, spiller hver helg. Med det labre nivået som er i TL så kan han inn i sommer være en reell forskjell på gull og 7. Plass. Tror heller ikke han er redd for bortebaner.
Brannsupporter.

Xminator

Jeg ville fortsatt helst byttet Scharner med Pusic :p

Wingfoot

Ser ut til at vi kan se laaaaaangt etter Scharner  :'(

Brann har signert en 25 år gammel makedoner.

http://www.brann.no/news/article/15i82vel4e8ls148396cor3kwb/title/ny-midtstopper-klar-for-brann
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Belfort

Quote from: Wingfoot on May 15, 2013, 08:49:31 AM
Ser ut til at vi kan se laaaaaangt etter Scharner  :'(

Brann har signert en 25 år gammel makedoner.

http://www.brann.no/news/article/15i82vel4e8ls148396cor3kwb/title/ny-midtstopper-klar-for-brann


Nå får jeg endelig håpe at de har sikret seg en stopper som har hurtigheten inne.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Fast landslagsspiller for Makedonia siden 20-årsalderen, sist med i 3-0-seieren mot Danmark. Hakket meir interessant enn Pavlov, ja.
Gå av.

krakra

Kjenner ingen voldsom entusiasme for denne fyren. Virker som man har gått for en billigløsning som neppe er noe særlig bedre enn Zsolt.

Egentlig ganske vilt hvordan Brann gjennom alle tider har nedprioritert forsvaret i spillerlogistikken. De(få) klassespillerne vi har hatt i forsvaret har jo vært nærmest som lykketreff å regne. Knut Walde er vel fortsatt tidenes dyreste stopper. Han kostet 3 millioner. Likevel skjønner man ikke hvorfor Brann aldri har vært spesielt gode defensivt.

Leffen

Faen, nå ble jeg pisse sur. Gidder ikke å være sånn "la oss se hva Pavlov kan før vi dømmer han" med denne typen. Klubbløs siden januar. At han har spilt på det makedonske landslaget betyr null og niks. Jeg hadde håpet på en klassestopper jeg nå. Semb Berge! Rogne! Så drar han til øst-europa og henter en høy, treig bosmanspiller. Faen altså, jeg vil heller satse på Gjesdal og Grønner enn å hente denne typen her. Det OOOOSER panikk og tippeliga anno 2004 da klubbene kjøpt alt de kunne komme over av utlendinger.

Sånn, rant over.

dudo

http://www.macedonianfootball.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3048:daniel-mojsov-close-to-joining-dynamo-moskva&catid=13:international&Itemid=64

Årets forsvarer i 2011, og da angivelig en hårsbredd unna å signere for Dynamo Moskva for €3 000 000. Også nevnt i forbindelse med Røde Stjerne og Levski Sofia.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

haak

Virker iallefall taklingsterk og god på hodet.

Nixon

Ble ikke umiddelbart entusiastisk. Men skal la tvilen komme Walstad og Brann tilgode her enn så lenge. Han har i alle fall ikke mistet plassen sin på laget til fordel for en svensk 3. divisjonsspiller...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 15, 2013, 09:21:57 AM


Høres bra ut, håper bare ikke det året på sidelinjen har ødelagt ham for mye. Antar det ikke er mulighet for at han kan spille for andre- eller tredjelaget heller inntil 15. juli?

tsrqpo

Gratis folkens!  ;D

No har vi vel mye penger etter diverse spillersalg å bruke på en kvalitetsspiss??? Han får vel neppe lønna til Zsolt heller?

Xminator

Han får ihvertfall rikelig med tid til å ta igjen litt grunntrening. Ikke en kjent størrelse slik vi måtte forlangt stopperspill i landslagsklasse fra Semb Berge. Så da er det veldig vanskelig å mene noe som helst om spilleren.

Klaus_Brann

Quote from: Wingfoot on May 15, 2013, 08:49:31 AM
Ser ut til at vi kan se laaaaaangt etter Scharner  :'(

Brann har signert en 25 år gammel makedoner.

http://www.brann.no/news/article/15i82vel4e8ls148396cor3kwb/title/ny-midtstopper-klar-for-brann


Dessverre var Scharner for treg til å ta kontakt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Aldri mer Obos....

nero

Lions led by donkeys.

Superjack

Quote from: Tom C on May 15, 2013, 11:53:13 AM
Tabbe av Scharner...


Kanskje noen i Bataljonen skal ta ansvar, lage en skrytevideo og utgi seg for være agenten hans og ta ett møte med Walstad??
Brannsupporter.

krakra

Nok engang selger vi en spiller og erstatter ham med en bosman. Jeg er veldig interessert i hvor disse overgangspengene går. Brann skulle bli Norges mest åpne klubb. Er ikke dette noe å være åpen om? Snakker ikke om en detaljert beskrivelse av hver eneste krone, men slik jeg ser det er det grovt sett tre alternativer:

- Pengene går til investorer
- Pengene går til senere sportslig satsing
- Pengene går til andre deler av organisasjonen, dekking av underskudd, osv.

Brann burde fortelle hva som skjer, og hvordan situasjonen er. Er det slik at pengene ved spillersalg bare forsvinner, eller er det penger som er tilgjengelig til senere?

nero

Quote from: krakra on May 15, 2013, 12:34:12 PM
Nok engang selger vi en spiller og erstatter ham med en bosman. Jeg er veldig interessert i hvor disse overgangspengene går. Brann skulle bli Norges mest åpne klubb. Er ikke dette noe å være åpen om? Snakker ikke om en detaljert beskrivelse av hver eneste krone, men slik jeg ser det er det grovt sett tre alternativer:

- Pengene går til investorer
- Pengene går til senere sportslig satsing
- Pengene går til andre deler av organisasjonen, dekking av underskudd, osv.

Brann burde fortelle hva som skjer, og hvordan situasjonen er. Er det slik at pengene ved spillersalg bare forsvinner, eller er det penger som er tilgjengelig til senere?


Godt spørsmål. Hva svarer "Norges mest åpne klubb"?
Lions led by donkeys.

kabelmann

Quote from: krakra on May 15, 2013, 12:34:12 PM
- Pengene går til investorer
- Pengene går til senere sportslig satsing
- Pengene går til andre deler av organisasjonen, dekking av underskudd, osv.


Pengene går til sign-on fee? Eller er det slutt på denslags?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Har Brann uttalt at penger fra spillersalg i stor grad skal gå til spillerkjøp?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up