• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

SK

Jeg har også troen på Demir. Synes uansett at han kommer på mange gode løp uten at han får ballen. Kunne med fordel fått ballen oftere.

Hatleking

Me får sjølvsagt håpe han utviklar seg. Han har eit bra potensial, men har mykje han må jobbe med for å nå dit me vil han skal nå.


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking


Sindre32

Låneoppholdet går vel ut omtrent nå? Han er i hvert fall helt ute av varmen i Hamburger, verdt å prøve seg i hvert fall.

Klaus_Brann

Hent han tilbake. Hvor mange gode utenlandske spillere er det som fortsatt nevner Brann i intervjuer? Herlig spiller!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn


dudo

Herregud. Gi mannen en fireårskontrakt umiddelbart! Da snakker man plutselig om en mer langsiktig løsning enn f eks Semb Berge - og en bedre en også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on May 12, 2013, 13:36:29 PM
Herregud. Gi mannen en fireårskontrakt umiddelbart! Da snakker man plutselig om en mer langsiktig løsning enn f eks Semb Berge - og en bedre en også.


Forsvarsspillere holder jo ofte til de er 36 eller eldre, og Scharner har alltid vært en sær skrue og en treningsmaskin. Helt med på den.

Det er vel få spillere som ville ha skapt mer entusiasme også?

dudo

Quote from: Sindre32 on May 12, 2013, 13:38:38 PM
Quote from: dudo on May 12, 2013, 13:36:29 PM
Herregud. Gi mannen en fireårskontrakt umiddelbart! Da snakker man plutselig om en mer langsiktig løsning enn f eks Semb Berge - og en bedre en også.


Forsvarsspillere holder jo ofte til de er 36 eller eldre, og Scharner har alltid vært en sær skrue og en treningsmaskin. Helt med på den.

Det er vel få spillere som ville ha skapt mer entusiasme også?


Vinn på alle områder - bortsett fra at Skars ville fått en kraftig utfordring i forhold til den krampaktige autoriteten sin. Som fort kan være nok til å stoppe en overgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ser ikke at det ville stoppet en overgang, her er det bare å kjøre på, så er vi absolutt med i medaljekampen på ordentlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Poenget er om Skars ville hentet en spiller som til de grader utfordrer autoriteten hans. Jeg tviler på det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

En spiller brann bør jobbe steinhardt for å skaffe seg er Søderlund, en meget god erstatter for Pusic, jobber hardt OG målfarlig.

Nå er han blitt kant i Haugesund og mistrives enormt der ute, tror agenten hans er meget keen på å jobbe for en overgang, Søderlund mister landslagsplassen snart om han fortsetter på kant.

Få han til Bergen !

krakra

Er Søderlund målfarlig? Ingen mål for landslaget, ett mål i TL på nesten et år. Veldig oppskrytt spiller som vil koste mer enn han smaker.

Nixon

Quote from: dudo on May 12, 2013, 14:59:40 PM
Poenget er om Skars ville hentet en spiller som til de grader utfordrer autoriteten hans. Jeg tviler på det.


Tja, vi hentet Badji som hadde et litt dårlig rykte fra Sogndal. Det var jo et lite sjansespill i forhold til husfreden på Stadion. Nå er det selvsagt litt forskjell på gjennomslagskraften til meritterte Scharner og ferskingen Badji, men det viser kanskje at Skarsfjord også kan hente inn potensielle bråkebøtter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Enorm forskjell på Badji og Scharner der. Den e inormt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on May 12, 2013, 15:11:44 PM
Enorm forskjell på Badji og Scharner der. Den e inormt grei.


Selvsagt, som jeg er inne på, men det viser likevel at det kanskje ikke er så svart hvitt som du tror.

Og kanskje er Scharner også bedre enn sitt rykte. Var det f.eks. særlig med problemer da han ble trent av ferskingen MIM?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Poenget er vel at hvis Scharner hadde gått mot Skars er det en kamp Skars veldig lett kunne tapt. Enklere å "vinne" en konflikt med folk som Badji og Ojo som kanskje ikke har den store autoriteten i spillergruppen.

Sindre32

May 12, 2013, 15:20:59 PM #1819 Last Edit: May 12, 2013, 15:32:26 PM by Sindre32
Ville nesten heller ha betalt for Pusic enn for Søderlund. Det kan virke som om Søderlund puttet omtrent utelukkende pga. Djurdic.

Nixon

Quote from: krakra on May 12, 2013, 15:20:13 PM
Poenget er vel at hvis Scharner hadde gått mot Skars er det en kamp Skars veldig lett kunne tapt. Enklere å "vinne" en konflikt med folk som Badji og Ojo som kanskje ikke har den store autoriteten i spillergruppen.


Jeg ser som sagt denne opplagte forskjellen. Men jeg tror det motsatte som deg at Skarsfjord hadde sagt ja dersom det ble aktuelt. Noe det neppe blir. Dette er nok bare noe han sier for å være hyggelig. Såvidt jeg husker mistrivdes konen hans her i Bergen, og da er det som alle vet ikke noe håp!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Sindre32

Koner som ikke liker Bergen har vi dårlige erfaringer med, ja :)

Har vanskelig for å se for meg at Skarsfjord ville sagt nei hvis det ble aktuelt. Situasjonen til Scharner er i hvert fall tildels fordelaktig i forhold til en overgang, så da spørs det vel om kona hans har blitt noen år eldre og kanskje forandret seg.

dragn

Søderlund har jo ikke vært i form siden tiden han og Djurdic herjet, og det begynner å bli noen kamper..

Gulløl

Kanskje Scharner har fått ny kone siden han var i Bergen, det går an å skifte ut kone men verre å skifte ut Bergen ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Scharner utveksler høffelighetsfraser med TV2. Det er nok mer realistisk med Semb Berge.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on May 12, 2013, 16:03:37 PM
Scharner utveksler høffelighetsfraser med TV2. Det er nok mer realistisk med Semb Berge.


Han valgte jo uoppfordret å komme med disse 'høflighetsfrasene', litt annerledes det enn å si noe om Brann og Bergen på oppfordring fra tv2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Tror folk seriøst at Scharner kan komme til Brann med det første ?
Spillere som er gode nok for Wigan, har ikke Brann som neste destinasjon.

krakra

Får håpe Brann ikke har den samme holdningen. "Nei, at han sier det betyr ikke en dritt. Det skjer aldri. Vi leier en stopper fra Latvisk 2. divisjon istedenfor."

Ingen grunn til å ikke forsøke. Sier han nei, så har vi iallefall gjort et forsøk.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on May 12, 2013, 16:18:38 PM
Quote from: Xminator on May 12, 2013, 16:03:37 PM
Scharner utveksler høffelighetsfraser med TV2. Det er nok mer realistisk med Semb Berge.


Han valgte jo uoppfordret å komme med disse 'høflighetsfrasene', litt annerledes det enn å si noe om Brann og Bergen på oppfordring fra tv2.


Om det var uoppfordret vet vi strengt tatt ikke hvis det er basert på linken over her.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

SK

Quote from: krakra on May 12, 2013, 16:23:17 PM
Får håpe Brann ikke har den samme holdningen. "Nei, at han sier det betyr ikke en dritt. Det skjer aldri. Vi leier en stopper fra Latvisk 2. divisjon istedenfor."

Ingen grunn til å ikke forsøke. Sier han nei, så har vi iallefall gjort et forsøk.


Hvorfor ikke prøve oss på Ronaldo når vi først er i gang? Det skader ikke å prøve på ham heller.

Et minimum av realisme er lov å ha.

krakra

Har Ronaldo sagt at han kanskje vil til Brann? Isåfall bør vi prøve oss ja.

Nixon

Quote from: SK on May 12, 2013, 16:25:06 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 16:23:17 PM
Får håpe Brann ikke har den samme holdningen. "Nei, at han sier det betyr ikke en dritt. Det skjer aldri. Vi leier en stopper fra Latvisk 2. divisjon istedenfor."

Ingen grunn til å ikke forsøke. Sier han nei, så har vi iallefall gjort et forsøk.


Hvorfor ikke prøve oss på Ronaldo når vi først er i gang? Det skader ikke å prøve på ham heller.

Et minimum av realisme er lov å ha.


Brann må selvsagt forhøre seg. Det er jobben deres og skader ingen. Men jeg tror ikke det er særlig realistisk.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

SK

Quote from: krakra on May 12, 2013, 16:26:59 PM
Har Ronaldo sagt at han kanskje vil til Brann? Isåfall bør vi prøve oss ja.


Poenget er at begge deler er helt urealistisk. Det er lov å drømme, men det kommer ikke til å skje.

krakra

Quote from: SK on May 12, 2013, 16:35:34 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 16:26:59 PM
Har Ronaldo sagt at han kanskje vil til Brann? Isåfall bør vi prøve oss ja.


Poenget er at begge deler er helt urealistisk. Det er lov å drømme, men det kommer ikke til å skje.
Det ville vært tjenesteforsømmelse å ikke forhøre seg med en så god spiller, som sier at han kanskje kommer tilbake til Brann fordi "det kommer aldri til å skje". Det er en middelmådig tankegang. Hva taper vi på å forhøre oss?

Jeg tror heller ikke det er veldig realistisk, men det er ikke umulig.

SK

Quote from: krakra on May 12, 2013, 16:38:32 PM
Quote from: SK on May 12, 2013, 16:35:34 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 16:26:59 PM
Har Ronaldo sagt at han kanskje vil til Brann? Isåfall bør vi prøve oss ja.


Poenget er at begge deler er helt urealistisk. Det er lov å drømme, men det kommer ikke til å skje.
Det ville vært tjenesteforsømmelse å ikke forhøre seg med en så god spiller, som sier at han kanskje kommer tilbake til Brann fordi "det kommer aldri til å skje". Det er en middelmådig tankegang. Hva taper vi på å forhøre oss?

Jeg tror heller ikke det er veldig realistisk, men det er ikke umulig.


Det er ikke middelmådighet og tjenesteforsømmelse å bli værende i virkelighetens verden. Scharner skulle plutselig gå fra PL til Brann fordi han lirer av seg noen høflighetsfraser til TV2 ?
Det er selvfølgelig ikke noe galt i å la være å kaste bort tiden og å drite seg ut ved å tro at dette kan bli en realitet.

dudo

Han er på lån, og totalt ute i kulden i Tyskland. Vi kan tilby trygghet, stabilitet og spilletid. Det er da noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er selvfølgelig tjenesteforsømmelse å ikke forhøre seg med en kvalitetsspiller som har sagt at han kanskje vil tilbake til klubben vår. Du har enda ikke klart å komme med hva vi skulle tapt på å forhøre oss.

Er vel mer sannsynelig at Scharner går til Brann, enn at Pavlov skal kunne bidra med noe. Og et mindre kostbart forsøk. Skal man første drive med "langskudd" kan man iallefall gjøre langskudd som kan ende i at vi får oss en klassespiller som byen elsker.

SK

Quote from: krakra on May 12, 2013, 17:01:23 PM
Det er selvfølgelig tjenesteforsømmelse å ikke forhøre seg med en kvalitetsspiller som har sagt at han kanskje vil tilbake til klubben vår. Du har enda ikke klart å komme med hva vi skulle tapt på å forhøre oss.


Bortkastet tid, og og at vi driter oss ut. Så lenge det ikke er realistisk, er det ikke noe argument at vi ikke har noe å tape på det. Da kan man som sagt gjøre et forsøk på andre kvalitetsspillere som det er urealistisk å hente til klubben også. Vi taper jo ikke noe på det heller.


SK


Falkman

det hadde vært usannsynlig gøy om at han  hadde komme tilbake. men det er usannsynlig naivt å tro at han faktisk gjør det.

krakra

Ja, men du mente det var bagateller og å kritisere det var å klage for klagingens skyld. Det å bruke 15 min på å ta en telefon til Scharner eller Scharners agent og høre om det virkelig er aktuelt er da en enda mindre bagatell. Det er ingen grunn til å ikke forhøre seg. Det er idiotisk å bare slå fast at det kun er en høflighetsfrase uten å sjekke. Scharner hadde på ingen måte trengt å si noe annet enn at han savner Brann og Brannsupporterne. "Kanskje jeg kommer tilbake" er ikke noe han trengte å ta med. Ikke sikkert Wigan vil leie ham videre neste sesong.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 12, 2013, 16:23:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 12, 2013, 16:18:38 PM
Quote from: Xminator on May 12, 2013, 16:03:37 PM
Scharner utveksler høffelighetsfraser med TV2. Det er nok mer realistisk med Semb Berge.


Han valgte jo uoppfordret å komme med disse 'høflighetsfrasene', litt annerledes det enn å si noe om Brann og Bergen på oppfordring fra tv2.


Om det var uoppfordret vet vi strengt tatt ikke hvis det er basert på linken over her.


Her var det jeg kaller uoppfordret;

http://www.tv2.no/play/sport/premierleague/scharner-til-tv-2-kan-jeg-hilse-til-brann-supporterne-701744.html
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SK on May 12, 2013, 16:20:59 PM
Tror folk seriøst at Scharner kan komme til Brann med det første ?
Spillere som er gode nok for Wigan, har ikke Brann som neste destinasjon.


Det kan han selvfølgelig ha. Kanskje ikke til sommeren, men det skader uansett ikke å sjekke han ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nei, det er nettopp det. Det skader ikke. Derfor er det ingen grunn til å la være. En kan ikke sammenligne det med Ronaldo eller helt tilfeldige spillere i større ligaer. Scharner har en spesiell tilknytning til klubben, og sier selv en retur er aktuell. Det er mulig det bare var for å være hyggelig, men det vet man ikke før man har sjekket.

Det ville vært verre å gå glipp av en Scharnerovergang fordi man ikke gadd å sjekke det ut, enn å ringe og få nei.

Det er jo ikke sikkert at Wigan ønsker å forlenge låneoppholdet.

Falkman

May 12, 2013, 18:53:46 PM #1845 Last Edit: May 12, 2013, 18:56:03 PM by Falkman
Quote from: krakra on May 12, 2013, 18:49:26 PM
Nei, det er nettopp det. Det skader ikke. Derfor er det ingen grunn til å la være. En kan ikke sammenligne det med Ronaldo eller helt tilfeldige spillere i større ligaer. Scharner har en spesiell tilknytning til klubben, og sier selv en retur er aktuell. Det er mulig det bare var for å være hyggelig, men det vet man ikke før man har sjekket.

Det ville vært verre å gå glipp av en Scharnerovergang fordi man ikke gadd å sjekke det ut, enn å ringe og få nei.

Det er jo ikke sikkert at Wigan ønsker å forlenge låneoppholdet.


neida, det skader ikke å sjekke. men hvorfor i allverden skulle han velge å spille i denne tegneserien vår?? hvis jeg var en spiller som hadde hatt en karriere lik Scharners, hadde jeg heller lagt opp enn å gjøre det.

Spelaren

Quote from: Falkman on May 12, 2013, 18:53:46 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 18:49:26 PM
Nei, det er nettopp det. Det skader ikke. Derfor er det ingen grunn til å la være. En kan ikke sammenligne det med Ronaldo eller helt tilfeldige spillere i større ligaer. Scharner har en spesiell tilknytning til klubben, og sier selv en retur er aktuell. Det er mulig det bare var for å være hyggelig, men det vet man ikke før man har sjekket.

Det ville vært verre å gå glipp av en Scharnerovergang fordi man ikke gadd å sjekke det ut, enn å ringe og få nei.

Det er jo ikke sikkert at Wigan ønsker å forlenge låneoppholdet.


neida, det skader ikke å sjekke. men hvorfor i allverden skulle han velge å spille i denne tegneserien vår?? hvis jeg var en spiller med Scharners karriere hadde jeg heller lagt opp enn å gjøre det.


Legge opp framfor å tjene ytterligere nokre millioner og vere stor profil? Foran 10-15 000 som elsker deg?
Gå av.

krakra

Quote from: Falkman on May 12, 2013, 18:53:46 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 18:49:26 PM
Nei, det er nettopp det. Det skader ikke. Derfor er det ingen grunn til å la være. En kan ikke sammenligne det med Ronaldo eller helt tilfeldige spillere i større ligaer. Scharner har en spesiell tilknytning til klubben, og sier selv en retur er aktuell. Det er mulig det bare var for å være hyggelig, men det vet man ikke før man har sjekket.

Det ville vært verre å gå glipp av en Scharnerovergang fordi man ikke gadd å sjekke det ut, enn å ringe og få nei.

Det er jo ikke sikkert at Wigan ønsker å forlenge låneoppholdet.


neida, det skader ikke å sjekke. men hvorfor i allverden skulle han velge å spille i denne tegneserien vår?? hvis jeg var en spiller som hadde hatt en karriere lik Scharners, hadde jeg heller lagt opp enn å gjøre det.
Jeg har ikke sagt at jeg tror han kommer til å gå til oss, men det er en mulighet og da må vi sjekke den ut. Kanskje han trivdes i Bergen, har droppet kjerringen og ønsker å avslutte karrieren som folkehelt i Bergen by?

Tom C

Har ennå ikke fått meg med hvor han sier at det kan være aktuelt med en retur til brann. Link anyone? Dersom det bare var den spontane hilsenen til brann-supportere i intervjuet over her, så sier jeg meg enig med dem som mener at hele greien bare er tull...
Aldri mer Obos....


Go Up