• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Grønner erstatter nok Zsolt fint. Skal det hentes noen andre bør det være en klassestopper. Ikke på Pusic-hyllen. Semb Berge hadde vært strålende. Er vel ikke umulig å få noen rikfolk med på en slik signering.

Gulløl

Håper Zsolt reiser. Prisen på 1,5 mill NOK er helt grei når det bare er noen måneder igjen av kontrakten.
Zsolt har vært ustabil som bare juling helt siden han kom til Brann og er sterkt "medskyldig" at Brann slipper inn 49-50 mål i sesongen i tippeligaen. At han har vært bra stabil i de siste kampene betyr ikke at han vil fortsette å være det, tviler sterkt på det. Han er en av de best betalte i Brann og den lønnspotten vil være grei å ha når en ny midtstopper skal signeres. Er ganske sikker på at Brann satser på en ny midtstopper en eller to hyller høyere en Zsolt. Skal ikke forundre meg at de allerede har begynt å finsikte Fredrik Semb Berge. Brann har tidligere innkasserte overgangmidler i kassen, får inn ytterligere med dette salget pluss at Trond Mohn sikkert vil bidra med mer om han blir spurt.  Med Semb Berge inn i stallen i sommer seiler Brann opp som en gullkandidat og forsterker det som har vært lagets svakeste og mest skadeutsatte lagdel siste år.  Molde har vært veldig interessert i Semb Berge tidligere i år og kan gi Brann hard konkurranse. Men får håpe at Semb Berge foretrekker topplaget Brann istedenfor bunnlaget Molde  ;). Semb Berge sin kontrakt med Odd varer ut 2014 sesongen. Jeg tror Brann må opp i en pris på 7-8 mill for å få Odd til å slippe han, mye penger men dette kan bli vel investerte penger slik som Badji investeringen ser ut til å bli.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Yngve on May 03, 2013, 11:33:29 AM
Han skal ha kred for å ha vore god i år. Men er det ikkje rart å gå til ein klubb som nyleg har rykka ned frå Bundesliga? Meiner å hugsa at eg las ein plass på Twitter at dei måtte kvitta seg med spelarar og.

Er det ikkje der Djurdic spelar?

Spørsmålet no er jo om ein skal bruka pengar på ny spelar med fart eller la Grønner få ta steget..


Enkelte klubber i 2. Bundesliga kan vise til et tilskuersnitt som er 3-4 ganger så høyt som vårt. Greuther Furth hadde riktignok et snitt på omtrent det samme som oss sist de var i 2. Bundesliga. Uansett en liga som holder svært høy kvalitet og som følges nøye av Bundesliga-klubbene, så det er nok et bedre utstillingsvindu enn TL.

Huff

Helt greit at Zsolt forsvinner Synes han har vært bra sålangt, men greit å få betalt for en spiller som uansett forsvinner, og dette frigjør jo veldig mye i form av lønnsmidler da Zsolt tjente omkring 1,7-1,8 mill i året om jeg husker riktig.

Og greit å få dette avklart tidlig. Nå skal en ha god tid på seg til å hente en ny stopper før vinduet stenger åpner den 15.07.

For meg er forøvrig det mest ideelle en etablert klassestopper på 24-27 år. Så kan vi satse på Grønner ved siden av. Wangberg blir aldri bedre enn helt ok og svensken er en kjeks.

Jose Arrogantio

Får bare håpe at han klarer holde seg motivert fram til overgangen.

Gulløl

VG børsen :

2013:
Korscmar: 4,60
Semb Berge: 5,60

2012:
Korscmar: 4,92
Semb Berge: 5,25

2011:
Korscmar: 5,00
Semb Berge: 5,17
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Stikkordet er komplementære ferdigheter. Laget og spillestilen skriker etter fart på stopperplass. Da vil også kapteinen fremstå mye bedre...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Hvis han er skadefri ja. Det er ikke bare, bare for en 32 åring å være i toppstand etter å ha vært skadet i et par månder.

Xminator

Nå må man bruke sjansen til å erstatte Zsolt med en klassestopper. Semb Berge hadde vert glimrende, men det spørst om Odd priser ham ut av Branns rekkevidde.

Det er fortsatt 11 kamper og ett ukjent antall cupkamper igjen før vi kan ha en ny spiller klar. Det er rikelig med tid for de to ungdommene våre til å få spilletid.

krakra

Og får vi ikke tak i en ny klassestopper skal de, iallefall Grønner, bare fortsette å få spilletid. Ikke en ny middels god stopper som skal gå inn i førsteelveren.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on May 03, 2013, 12:22:13 PM
Får bare håpe at han klarer holde seg motivert fram til overgangen.


Viktig poeng. Veldig ofte ser vi at spillere som er klar for andre klubber ikke leverer det samme. Redd for skader og mangel på fokus

Gulløl

Semb Berge bør være et førstevalg, en spiller som kjenner eliteserien og vil komme fort inn i det om han går til Brann. Minuset med å hente Semb Berge er at overgangs vinduet i Norge ikke åpner før 15 juli, og Brann er allerede godt i gang med høstsesongen og har spilt fire kamper.
Brann vurder nok alternativ fra utlandet som de kan ha på plass til sommerpausen begynner i slutten av mai. Da har de en hel måned på seg til å drille han inn i laget før eliteserien starter igjen. Går ut fra at det blir et par treningskamper i pausen der en ny midtstopper kan spille seg inn og gjøre seg kjent med spillermønsteret.
Tror det ender opp med at Brann slipper Korcsmár når Sarpsborg kampen er ferdig 26 mai, og har en utenlands midtstopper klar omtrent samtidig. Men personlig håper jeg likevel på Semb Berge. Er bekymret for Brann sin evne til å hente en kvalitets midtstopper med det begrensede kontaktnettet de har i utlandet. De kan ikke ta flere langskudd og "ta en Pavlov" til, her må det inn KVALITET.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Belfort on May 03, 2013, 13:09:52 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 03, 2013, 12:22:13 PM
Får bare håpe at han klarer holde seg motivert fram til overgangen.


Viktig poeng. Veldig ofte ser vi at spillere som er klar for andre klubber ikke leverer det samme. Redd for skader og mangel på fokus


Samtidig bør vel det at han snart forsvinner tale mot at han faktisk får spille med mindre han presterer? Jeg nekter å være med på at Skarsfjord er så talentfientlig at han prioriterer andre spillere som spiller dårlig og i tillegg er på vei vekk.

krakra

Det er ikke overgangsvinduet til selgende klubb, men kjøpende klubb, som betyr noe. Så vi må vente til 15. juli uansett hvem vi henter.

Sindre32

Quote from: krakra on May 03, 2013, 13:27:27 PM
Det er ikke overgangsvinduet til selgende klubb, men kjøpende klubb, som betyr noe. Så vi må vente til 15. juli uansett hvem vi henter.


Det eneste unntaket er vel lån av U-21-spillere, da ut dette året siden de endrer reglene? Det har vi uansett ikke bruk for, så det blir 15. juli som gjelder. Uansett skal vi vel ha veldig uflaks med skader for at det skal være noe stort problem, det er jo ikke slik at Zsolt er noen ugjennomtrengelig mur baki der likevel.

Xminator

Mur eller ikke, frem til "ferien" så har vi 6 kamper + der to stoppere er skadet, og Grønner sliter med kramper på eliteserienivå. Det vil være uheldig om Zsolt får gå før 1. juli.

aleksanderhjelleseth

Dette har eg egentlig ventet på, det er i denne lagdelen Brann har størst forbedringspotensiale. Få inn en klassestopper, og Brann seiler opp som en seriøs gullkandidat. kanskje vi ender opp med "the double"? kem vet. Mail fagermo, vi må få tak i semb berge.

Hatleking

Rogne eller Semb Berge. Her må klasse inn.

krøvel vellevold

Pavlov er sikkert erstatteren til Korcsmár...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Yngve on May 03, 2013, 11:33:29 AM
Han skal ha kred for å ha vore god i år. Men er det ikkje rart å gå til ein klubb som nyleg har rykka ned frå Bundesliga?


2. bundesliga hadde i forrige sesong et tilskuersnitt på 17 233.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on May 03, 2013, 12:25:14 PM
VG børsen :

2013:
Korscmar: 4,60
Semb Berge: 5,60

2012:
Korscmar: 4,92
Semb Berge: 5,25

2011:
Korscmar: 5,00
Semb Berge: 5,17


Stoler ikke på denne børsen. Korcsmar har vært bedre i år enn i fjor.

Churchill

Quote from: krøvel vellevold on May 03, 2013, 15:10:31 PM
Pavlov er sikkert erstatteren til Korcsmár...


Pavlova kan ikke erstatte NOEN. Semb Berge elle Rogne hadde gjort oss til en seriøs medaljekandidat. Odd har erklært at de er en selgende klubb, så det er vel bare snakk om pris.
...we shall never surrender.

Lasaron

Jeg mener summen vi får for ham er grei.

Jeg vil også ha inn en klassestopper nå. Samtidig mener jeg fem midtstoppere i stallen er litt i overkant. Jonsson blir neppe bedre enn han er. Jeg anser Grønner og Gjesdal som større talenter enn skadeplagede Wangberg. Grønner er kanskje bedre allerede. Derfor mener jeg at Brann bør selge enten Jonsson eller Wangberg i tillegg.
Tren på langskudd

Sindre32

Quote from: Churchill on May 03, 2013, 15:36:33 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 03, 2013, 15:10:31 PM
Pavlov er sikkert erstatteren til Korcsmár...


Pavlova kan ikke erstatte NOEN. Semb Berge elle Rogne hadde gjort oss til en seriøs medaljekandidat. Odd har erklært at de er en selgende klubb, så det er vel bare snakk om pris.


Man kan erklære seg som hva man vil, alle klubber selger til den rette prisen. Hvor høy den prisen er, det er en annen sak. Odd har vel ikke råd til å si nei til gode nok tilbud, det har du helt rett i.

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on May 03, 2013, 15:10:31 PM
Pavlov er sikkert erstatteren til Korcsmár...


Eller hva med Islom Inomov fra Lokomotiv Tashkent? Han ser riktignok ikke ut til å være fast på laget, men la oss kalle ham et langskudd. Han er sikkert billig også.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

tsrqpo

Utelukkende positiv til salget. En spiller som har vert fast på laget, tross varierende innsats. Innvolvert i mange baklengs. Attpåtil dyr i drift.

No har di annledning til å få inn en kvalitetsstopper, en bærebjelke som vi kan bygge forsvar rundt. Det er ingen tvil om at vi har vært elendige bakover, (skylder ikke dette kun på Zsolt) men det betyr at vi har stort forbedringspotensiale. Stallfyll er det siste vi trenger.


Xminator

I følge avisene kan vi glemme kvalitetsstopper, Semb Berge er priset utenfor Branns rekkevidde, og det gjelder nok som vanlig det meste andre i eliteserien også. Walstad skal se til omtrent samme marked som de fant Zsolt i.

Lasaron

Tren på langskudd

Belfort

Svært skeptisk til at Walstad skal ut å reise igjen.

Gulløl

Quote from: Belfort on May 04, 2013, 08:48:09 AM
Svært skeptisk til at Walstad skal ut å reise igjen.


Blir vel en rundtur med den transsibirske jernbanen for å speide etter en høy og sterk midtstopper. Russere er han jævlig god på  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on May 04, 2013, 09:48:23 AM
Quote from: Belfort on May 04, 2013, 08:48:09 AM
Svært skeptisk til at Walstad skal ut å reise igjen.


Blir vel en rundtur med den transsibirske jernbanen for å speide etter en høy og sterk midtstopper. Russere er han jævlig god på  :P


Han hadde vel vært i fyr og flamme hvis han hadde funnet en mann på 2.05 i Kirgisistan

krakra

Var sterkt imot å hente Karadas til klubben i vinter, men når jeg ser hvem vi hentet istedenfor må jeg nok trekke meg på den holdningen. Kanskje hadde vi vunnet hvis vi, og ikke Sogndal hadde hatt Karadas i dag.

Spelaren

Me hadde i det minste hatt eit fyrtårn som kan treffe baller som daler ned.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on May 05, 2013, 21:44:03 PM
Me hadde i det minste hatt eit fyrtårn som kan treffe baller som daler ned.


Eg høyrer at Leonid Stadnik er klubblaus for tida.

SK

Karadas spilte i dag mot et totalubrukelig Brann med tilhørende svakt forsvar.
En slik kamp er ikke noe basis for å si at vi burde hatt ham i stallen. Han har ikke imponert i andre kamper.

krakra

Her snakker vi om istedenfor Pavlov. Når vi uansett endte opp med Pavlov hadde jeg glatt tatt Karadas istedenfor.

SK

Klart det hadde vært bedre. Men de to er ikke direkte sammelignbare. Pavlov er på et korttidslån som koster veldig lite. Karadas hadde tatt opp en fast plass i stallen med tilhørende lønnsmidler, og eventuell misnøye med å ikke få spille.

dragn

Det var jo ikke Karadas eller Pavlov, det var jo Karadas eller Pusic. Og Karadas har vel skapt mer for Sogndal denne kampen enn Pusic har for oss i hele år.

ostraume

Karadas i stallen hadde vært lik poleBrann i kamp etter kamp. Jeg liker bedre årets utgave som i alle fall prøver å spille langs bakken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Karadas hadde passet perfekt i egen 16-meter i slike kamper som dette. Han er jo skolert som både forsvarer og angriper.
Gå av.

ostraume

Du ville hatt Karads inn som stopper altså? Foran Grønner i køen? Uenig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:22:23 AM
Du ville hatt Karads inn som stopper altså? Foran Grønner i køen? Uenig.


I denne kampen her? Absolutt. 10 av 10 ganger. Sogndal kunne legge inn dødball etter dødball uten at me hadde nokon med pondus og luftstyrke nok inne i boksen. Han er dessuten gammel og lojal nok til å skjønne at han vil vere ein rollespesialist som tidvis må avfinne seg med å innfinne seg på benken. Han tjener visstnok rundt halvmillionen for Sogndal, så dyr hadde han heller ikkje vært. Me gjekk for Pusic i stedet...  ::)
Gå av.

Hatleking

Eg vil iallfall seie at mange av forutsetningane som vart sagt for engasjement er feile. Det eine er type fotball. Før vart det klaga på at me måla ballen opp på 'måfå' til Kim Ojo, og at det ville bli mykje betre med publikum dersom ein fekk ballen ned på bakken - sjølv i sesongen der me var marginar frå 3. plassen.

Den andre er lokal forankring. På rekordtid har me fått mange unge bergensarar inn i stallen og forsåvidt førstelaget. Det slo heller ikkje heilt an.

No er det at Skarsfjord skal gå og så få inn 'kva som helst' anna, til dømes David Nielsen eller Lars Bakkerud. Vel, eg forventar ingenting her heller.

dudo

On vi spiller planløst langs bakken eller i luften har lite å si for mitt vedkommende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:05:22 AM
Karadas i stallen hadde vært lik poleBrann i kamp etter kamp. Jeg liker bedre årets utgave som i alle fall prøver å spille langs bakken.


Heller poleBrann enn støttepasningBrann.

krakra

Quote from: Hatleking on May 06, 2013, 09:23:44 AM
Eg vil iallfall seie at mange av forutsetningane som vart sagt for engasjement er feile. Det eine er type fotball. Før vart det klaga på at me måla ballen opp på 'måfå' til Kim Ojo, og at det ville bli mykje betre med publikum dersom ein fekk ballen ned på bakken - sjølv i sesongen der me var marginar frå 3. plassen.

Den andre er lokal forankring. På rekordtid har me fått mange unge bergensarar inn i stallen og forsåvidt førstelaget. Det slo heller ikkje heilt an.

No er det at Skarsfjord skal gå og så få inn 'kva som helst' anna, til dømes David Nielsen eller Lars Bakkerud. Vel, eg forventar ingenting her heller.
Her skyter du i blinde og bommer. Vi har ingen voldsom lokal forankring på laget selv om det har blitt bedre. I år var det fire lokale spillere som startet kampen. Vi spiller også fortsatt møkka kjedelig fotball hjemme, mens vi taper borte. At vi har sluttet å pole fremover har ikke gjort oss mer underholdende.

krakra

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:05:22 AM
Karadas i stallen hadde vært lik poleBrann i kamp etter kamp. Jeg liker bedre årets utgave som i alle fall prøver å spille langs bakken.
Et ekstremt svakhetstegn hvis vi ikke kan ha en sterk spiller på topp uten å bli poleBrann igjen.

Godset har TLs største spiller på topp, og slår endel langt på ham, men klarer fortsatt å spille god fotball og er ikke noe pole lag. De klarer å bruke ham i et variert og godt angrepsspill.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

storB

Men godset kommer jo fra en storby og har sinnsyke økonomiske muskler, i motsetning til oss..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Quote from: krakra on May 06, 2013, 11:59:01 AM
Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:05:22 AM
Karadas i stallen hadde vært lik poleBrann i kamp etter kamp. Jeg liker bedre årets utgave som i alle fall prøver å spille langs bakken.
Et ekstremt svakhetstegn hvis vi ikke kan ha en sterk spiller på topp uten å bli poleBrann igjen.

Godset har TLs største spiller på topp, og slår endel langt på ham, men klarer fortsatt å spille god fotball og er ikke noe pole lag. De klarer å bruke ham i et variert og godt angrepsspill.


En god hodespiller er ikke det samme som poleballer. Det gir derimot ett alternativ for å raskt flytte ballen opp på en motstander som prøver å låse ballspillet på vår banehalvdel, eller som er i ubalanse uten at Brann nødvendigvis har pasningsalternativer langs bakken.

Det muligheten har ikke Brann i dag. Pusic faller gjennom slik Nielsen gjorde i rollen. Han er ikke sterk nok. Han viker ikke fra duellene, men vinner dem for sjelden. Huseklepp på sin side går ikke i dueller i det hele tatt. Om stopperen er i ballbanen, så jogger Huseklepp stort sett bort fra situasjonen. Det jeg liker med Finne er at han faktisk tar duellene selv om han er liten. På den måten er det skitt det samme om han eller Pusic starter nå, Finne har mer nese for mål også.

Vi må også snart innse at stallen ikke er helt i medaljeklasse. Det er for ujevnt. Jeg tviler på at Fakiri hadde spilt for så veldig mange av de andre tippeligalagene for eksempel. Det er ikke 2007-nivå hverken på førstelag eller benk. Om Badji er nivået vi skal legge oss etter, så har Brannlaget nå ett etterslep på invisteringer på rundt 50 millioner.

Go Up