• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Absolutt! Dette er ein mann me bør trakte etter. Eit minus med han, er at han er ganske så skadeutsatt. Me har jo eit par stopparkjeks frå før.

dudo

Usikker på hva skadene hans går på, men generelt sett er det jo enklere med 30 kamper i norsk TL enn belastningen Celtic-spillere utsettes for i skotsk PL og ymse e-cup. Verdt et forsøk, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Det fine med en spiller som Rogne er at vi plutselig sender signaler om at vi er en klubb som satser igjen. Nå har Moldestad snakket ned "produktet" i åresvis. På tide å snu tankegangen i byen, og en småtung investering eller to er alt som skal til.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Ja, og at han er en knallgod stopper, selvsagt. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Heh, ja det og.

Og at vi forsterker den lagdelen som har vært svakest i en årrekke. Altså: Løp og kjøp!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

April 22, 2013, 13:15:15 PM #1655 Last Edit: April 22, 2013, 13:34:39 PM by Hatleking
Han er vel relativt treig og har dårleg akselerasjon, så fartsproblemet vert vel ikkje løyst. Likevel er han fleire steg opp frå det me har.

ostraume

Nå skal ikke jeg skryte på meg detaljkunnskap om Rogne, men har ikke han "grei" fart? Altså raskere enn det vi har nå som alt er rimelig forbannet tregt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Yngve

Men er han ikkje også svært skadeutsett?

Hatleking

No er dette gjerne ikkje ein aktuell overgang denne sommaren, men korleis var avtalen Brann hadde med St. Etienne? Dersom Birkelund ikkje slo gjennom, så går han gratis tilbake til Brann? Det er mogleg eg er ute på viddene, men det er nok lurt å følgje Birkelund sin progresjon. Han har ikkje vore i nokon tropp så langt. Veit nokon noko meir om korleis det går?

dragn

Quote from: Hatleking on April 23, 2013, 18:35:06 PM
No er dette gjerne ikkje ein aktuell overgang denne sommaren, men korleis var avtalen Brann hadde med St. Etienne? Dersom Birkelund ikkje slo gjennom, så går han gratis tilbake til Brann? Det er mogleg eg er ute på viddene, men det er nok lurt å følgje Birkelund sin progresjon. Han har ikkje vore i nokon tropp så langt. Veit nokon noko meir om korleis det går?


Stod det ikke noe på tv2 her for en måned tid siden at han var svært nær plass i troppen i kampen mot PSG?

dudo

Joda, vi kan hente han tilbake vilkårfritt om han ikke slår til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dragn on April 23, 2013, 20:06:01 PMStod det ikke noe på tv2 her for en måned tid siden at han var svært nær plass i troppen i kampen mot PSG?


Det var med halve laget ute med skade, men likevel ble det ingenting. Uten at det har noe å si selvsagt. Han har jo såvidt flyttet ned dit og har vel fortsatt god tid.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Nei, det ble tribuneplass på han da, og uansett tror jeg ikke akkurat at tankene hans ennå er å returnerer når han nettopp har dratt. Meeen, blir ikke overrasket om han kommer hjem igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on April 23, 2013, 22:36:02 PM
Nei, det ble tribuneplass på han da, og uansett tror jeg ikke akkurat at tankene hans ennå er å returnerer når han nettopp har dratt. Meeen, blir ikke overrasket om han kommer hjem igjen.


Oooog, bli ikkje overrasket om han ikkje blir bedre enn Haugen/Larsen. Ser han gjerne igjen i Bergen etter å ha tatt ein "Huseklepp".
Gå av.

ZsoltKorcsmar

Jeg synes førsteprioritet i neste vindu skal være en hurtig midtstopper av kvalitet. Mange ser nok helst en klassesspiss som putter minst 15 hver sesong, men syns vi er bra skodd fremover. Huse, pusic, larsen, askar, finne og dramé kan alle gjøre en jobb der fremme. Problemet er bare at hurtige midtstoppere er mangelvare. Virker som at når spillere er 13 år sier treneren: "du er god, men treg, du må bli midtstopper". Flust av raske backer, kanter og angripere, men raske midtstoppere er det få av. Kanskje må vi omskolere sæv slik vi gjorde med sigurdsson?;)
Tror vi må se til afrika for å finne en rask stopper med dagens økonomi, de gode i skandinavis er jo en snart en utdød art, og prises deretter.

Det at vi slipper inn bøttevis av mål trenger ikke bety at vi har et pillråttent forsvar. Vi har en landslagsspiller fra island, en landslagsspiller fra sverige, en fra ungarn og en rutinert svenske som kaptein. I tillegg til ligaens beste keeper. Vi har også hatt klassespilleren og ryddegutten austin som et skjold foran forsvaret, men likevel lakk vi som en sil bakover. Jeg mener vi er feildisponert og har helt feil struktur i forsvaret. Korscmar er ikke en dårlig stopper, han har bare en makker som forsterker alle hans svakheter, og omvendt. Inn med en rask kriger alà sigurdsson i glansdagene, og korscmar hadde sett langt bedre it med en gang. Det er små justeringer som gjør store forskjeller. En rask, offensiv stopper som støter i motspillere, og en klok, men litt mer passiv som faller av og sikrer.

Nå har vi to stoppere på halvdistanse som begge er veldig passiv i presset (jonsson har blitt litt bedre i det siste til å ta den rollen). Overbevist om at vi fikk inn en rask stopper hadde vi sluppet inn minimum 10 mål mindre per sesong.

Lasaron

Hva er det som gjør at denne Dramè stadig blir dratt fram? Jeg har forstått det slik at han uansett ikke kan bidra i eliteserien før 2014...... Kan noen bekrefte det en gang for alle?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on April 24, 2013, 12:54:03 PM
Hva er det som gjør at denne Dramè stadig blir dratt fram? Jeg har forstått det slik at han uansett ikke kan bidra i eliteserien før 2014...... Kan noen bekrefte det en gang for alle?


Han kan ikkje signere proffkontrakt for oss før han er 18, hvilket han blir etter at haustvinduet er stengt. Han er for øvrig eit uhyre interessant talent.
Gå av.

Huff

Quote from: Lasaron on April 24, 2013, 12:54:03 PM
Hva er det som gjør at denne Dramè stadig blir dratt fram? Jeg har forstått det slik at han uansett ikke kan bidra i eliteserien før 2014...... Kan noen bekrefte det en gang for alle?


Ikke-europeiske spillere kan ikke spille for norske klubber før fyllte 18 år. I Dramés tilfelle er dette i september, altså en stund etter sommervinduet har stengt. Dermed kan han ikke spille fotball for en norsk klubb før i 2014.


Gulløl

Hvor god er egentlig denne Ibrahima Dramé og er det helt sikkert at han får kontrakt ? Og er vi sikker på at han ikke kan ombestemme seg og gå til en annen og bedre klubb i tolvte time ?
Virker som de fleste har latt seg blende av den videoen fra den enkeltkampen der han scoret 3 mål. I treningskampene i vinter for både første og andrelaget kan jeg ikke huske at han scoret et eneste mål. Har forstått at denne spilleren har vist mye bra på trening men er han en spiss med potensiale til 15 mål i sesongen ?
Og er han en spiss som passer inn i det spillesystemet Brann har endret til i år der det er betraktelig mindre høye baller fremover ? Kan han gå inn i rollen til Huseklepp som bakrom spiss og spille i spisspar sammen med Pusic for eksempel ? Har ikke sett han spille kamper selv og heller ikke på trening men noen andre her på forumet har kanskje sett de store kvalitetene gjentatte ganger (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg har sett ham i kampen mot hordalandslaget i vinter. Han kom innpå det siste kvarteret eller så. Virket som han hadde slepen teknikk. Spennende. Klarte seg fint.
Tren på langskudd

dragn

I tillegg kan han brukes til oppspillspunkt, noe vi til dels mangler i Pusikken.

Hvor god han er er vel vanskelig å bedømme ut i fra treningskampene, da han ikke fikk all verdens med spilletid. However, tipper jeg dette fort kan bli noe ala John Obi Mikel, hvor Drame spiller godt en halv sesong eller to før han snappes opp av en storklubb for mye penger!

Nixon

Som Mikel? Rolig nå. Vi skal først bli sjeleglad om han blir en habil TL-spiller. Deretter kan vi begynne å tenke på videresalg.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dragn

Quote from: Nixon on April 24, 2013, 19:51:45 PM
Som Mikel? Rolig nå. Vi skal først bli sjeleglad om han blir en habil TL-spiller. Deretter kan vi begynne å tenke på videresalg.


Det er jo ikke noe som tyder på at han ikke har talentet, eller evnen til å bli en habil TL spiller?
Walstad har jo vist før at han har gode kontakter. Tror alle som så det lille mot vestlandslaget så at det ikke er en spiller som kommer til å ende opp resten av karrieren i Brann for å si det sånn!

Anyhow, my guess not yours! ;)

M.I.P

Her kan du se ett klipp der Aspire Academy Sénégal vs Manchester United U15 http://www.youtube.com/watch?v=CuusClLFL40



Quote from: dragn on April 24, 2013, 20:04:29 PM
Quote from: Nixon on April 24, 2013, 19:51:45 PM
Som Mikel? Rolig nå. Vi skal først bli sjeleglad om han blir en habil TL-spiller. Deretter kan vi begynne å tenke på videresalg.


Det er jo ikke noe som tyder på at han ikke har talentet, eller evnen til å bli en habil TL spiller?
Walstad har jo vist før at han har gode kontakter. Tror alle som så det lille mot vestlandslaget så at det ikke er en spiller som kommer til å ende opp resten av karrieren i Brann for å si det sånn!

Anyhow, my guess not yours! ;)

Gulløl

Quote from: dragn on April 24, 2013, 20:04:29 PM
Walstad har jo vist før at han har gode kontakter.


Trodde jeg også helt til Pavlov kom, da begynte jeg å tvile en smule ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 24, 2013, 13:11:17 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2013, 12:54:03 PM
Hva er det som gjør at denne Dramè stadig blir dratt fram? Jeg har forstått det slik at han uansett ikke kan bidra i eliteserien før 2014...... Kan noen bekrefte det en gang for alle?


Han kan ikkje signere proffkontrakt for oss før han er 18, hvilket han blir etter at haustvinduet er stengt. Han er for øvrig eit uhyre interessant talent.


Hvor mye har du sett av han til å si det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on April 24, 2013, 13:12:05 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2013, 12:54:03 PM
Hva er det som gjør at denne Dramè stadig blir dratt fram? Jeg har forstått det slik at han uansett ikke kan bidra i eliteserien før 2014...... Kan noen bekrefte det en gang for alle?


Ikke-europeiske spillere kan ikke spille for norske klubber før fyllte 18 år. I Dramés tilfelle er dette i september, altså en stund etter sommervinduet har stengt. Dermed kan han ikke spille fotball for en norsk klubb før i 2014.




Han er jo fra Afrika, det må gå an å endre noen mnd. i passet hans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Én ussel mnd! Hvor er POL når vi trenger han?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Apropos spisser fatter jeg ingenting av at vi tilsynelatende ikke forøkte oss på en gratis Grytkjær i vinter.

Hatleking

Fakiri er kaptein i kampen mot Odd. Kva tenkjer de rundt ei mogleg forlenging? Personleg er eg faktisk positiv. Stallen vår er ung og Fakiri har vore lenge i Brann - ein travar og kontinuitetsbærar. Klagar ikkje om han sit på benken og får neppe høg løn. Tippar han kan bli ein fin mentor for Vindheim. Ein grei backup.

krakra

Hvis ikke Vindheim forsvinner da

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Tror både Hassan og Brann lever godt med at han er backup et år til, og han er utvilsomt en positiv fyr å ha med videre, og et fint forbilde for de unge, i tillegg til at han fortsatt viser at han har fotball igjen i beina/hodet.

Hodet og rutinen forsvinner ikke av seg selv, så han kan fint gjøre en god jobb i alle fall én sesong til etter min mening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Zsolt er solgt! til Greuther Furth (eller noe). Aner intet mer, men nå må vi hente Semb Berge til sommeren, takk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Gledelig for Zsolt. Det er jo dette han har ønsket hele tiden. Men det blir selvsagt en utfordring for Brann, jeg syns Zsolt har hevet seg mange hakk i år i forhold til i fjor. Vi må nok betale en del for å hente inn tilsvarende kvalitet. I alle fall dersom vi skal hente en spiller fra TL.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Halvannen million? Det var lite. Skal vi nå bruke 5 på å erstatte han med Semb Berge?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Det er noko gale når ein overgang for ein fast Brann-spelar til Bundesliga gir vekslepenger i kassen.
Gå av.

Superjack

Ville signert i august og forsvunnet uten en krone, og som Bt skriver, dette frigir "betydelige" lønnsmidler.
Tror nok Brann fortsatt har noen Ojo penger å bruke, og 4-5 millioner for en stopper i topp norgesklasse ville være bra.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: ostraume on May 03, 2013, 11:22:32 AMHalvannen million? Det var lite.


Alternativet er jo null etter sesongen. Pluss en misfornøyd Zsolt. Og så kan det jo være at erstatteren ikke får like høy lønn som gir en større besparelse. Jeg syns det er helt greit at Brann fortsetter å være litt medgjørlige når spillere får tilbud fra utlandet. Tror det er en strategi som vil lønne seg på lang sikt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Yngve

Han skal ha kred for å ha vore god i år. Men er det ikkje rart å gå til ein klubb som nyleg har rykka ned frå Bundesliga? Meiner å hugsa at eg las ein plass på Twitter at dei måtte kvitta seg med spelarar og.

Er det ikkje der Djurdic spelar?

Spørsmålet no er jo om ein skal bruka pengar på ny spelar med fart eller la Grønner få ta steget..

storB

Quote from: Yngve on May 03, 2013, 11:33:29 AM
Spørsmålet no er jo om ein skal bruka pengar på ny spelar med fart eller la Grønner få ta steget..


Samme artikkel sier at Brann skal erstatte zsolten
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Quote from: Yngve on May 03, 2013, 11:33:29 AMMen er det ikkje rart å gå til ein klubb som nyleg har rykka ned frå Bundesliga?


Hvis du spiller i PL. Ja.
Hvis du spiller i TL. Nei.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tem

det some r viktig om han går , er at dersom det skal komme en ekstern erstatter så må denne være markant bedre enn de som er i troppen allerede pkuss at det må være en spiller med mye fart

ostraume

Quote from: Nixon on May 03, 2013, 11:38:11 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6637577.ece

I BA er Zsolt plutselig ikke helt sikker...


Ikke akkurat usikker. Han sier bare "har ikke signert enda." BT skriver klubbene er enig, og det er ingenting i BA-artikkelen som motsier det. At Zsolt plutselig skulle si nei ser jeg som helt usannsynlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Nixon on May 03, 2013, 11:28:36 AM
Quote from: ostraume on May 03, 2013, 11:22:32 AMHalvannen million? Det var lite.


Alternativet er jo null etter sesongen. Pluss en misfornøyd Zsolt. Og så kan det jo være at erstatteren ikke får like høy lønn som gir en større besparelse. Jeg syns det er helt greit at Brann fortsetter å være litt medgjørlige når spillere får tilbud fra utlandet. Tror det er en strategi som vil lønne seg på lang sikt.


Joda, for så vidt enig i det. Poenget mitt er bare at det blir vanskelig å hente inn klasse for samme beløpet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, det blir vanskelig, hvis vi da ikke kan plukke opp en spiller med samme kontraktssituasjon.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: ostraume on May 03, 2013, 11:54:06 AM
Quote from: Nixon on May 03, 2013, 11:38:11 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6637577.ece

I BA er Zsolt plutselig ikke helt sikker...


Ikke akkurat usikker. Han sier bare "har ikke signert enda." BT skriver klubbene er enig, og det er ingenting i BA-artikkelen som motsier det. At Zsolt plutselig skulle si nei ser jeg som helt usannsynlig.


Sant nok. Er vel bare BA som måtte ha en annen vinkling når de ble så grundig slått av BT!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up