• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Groven i Hønefoss er eit spanande talent. Vidare har me Skjelvik som spelar i Kalmar. Han er lynrask, og kunne ha vore spanande. Våge Nilsen signerte ny kontrakt med Haugesund, og blir vel for dyr. Det er nokre spanande backar i resten av Skandinavia som kanskje kunne ha vore spanande.

Sindre32

Quote from: Nixon on January 24, 2013, 19:39:27 PM
Glem sunnmøringen! Er det noen reelle alternativer som vi kan hente inn? Husk at de ikke kan være for dyre... For vi har ikke noen i stallen som er god nok i alle fall.


Vet ikke hvor mye Badji er verdt å betale for? JAR er bare å glemme, det skjer ikke. Hvis Demir faktisk selges til Tyrkia, har vi i hvert fall langt mer å bruke, men vi trenger da samtidig en ny venstreback.

Mange som ville trodd, meg inkludert, at det skulle ta kort tid fra Ojo-salg til vi hadde en ny og spennende DM på plass. Skuffende at det ikke har skjedd så langt, vi har jo en egen stilling som først og fremst skal ha med kartlegging og spillerlogistikk å gjøre.


Gulløl

Denne venstrebacken som har vært på to treningsopphold med Brann og nå er blitt 18 år er kanskje fremdeles aktuell. Omtalt tidligere som langtidsprosjekt.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article223391.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Av de nevnte venstrebackalternativene er vel denne afrikaneren og Groven de eneste reelle kandidatene, sistnevnte virker i alle fall spennende. FKH priser PVN altfor høyt og Skjelvik spiller for en stor klubb i allsvenskan og prises sikkert deretter. Dessuten har store klubber som regel tilsvarende ambisjoner, med ett hederlig unntak...reduserer attraktiviteten vår noe.

Falkman

Quote from: Huff on January 24, 2013, 22:36:17 PM
Av de nevnte venstrebackalternativene er vel denne afrikaneren og Groven de eneste reelle kandidatene, sistnevnte virker i alle fall spennende. FKH priser PVN altfor høyt og Skjelvik spiller for en stor klubb i allsvenskan og prises sikkert deretter. Dessuten har store klubber som regel tilsvarende ambisjoner, med ett hederlig unntak...reduserer attraktiviteten vår noe.


Kalmar er ikke noen spesielt stor klubb, ikke engang i svensk målestokk. men er Skjelvik  blitt venstreback?  var han ikke midtbanespiller da han var i stabæk? eller husker jeg feil?

Hatleking

Quote from: Falkman on January 24, 2013, 23:36:15 PM
Quote from: Huff on January 24, 2013, 22:36:17 PM
Av de nevnte venstrebackalternativene er vel denne afrikaneren og Groven de eneste reelle kandidatene, sistnevnte virker i alle fall spennende. FKH priser PVN altfor høyt og Skjelvik spiller for en stor klubb i allsvenskan og prises sikkert deretter. Dessuten har store klubber som regel tilsvarende ambisjoner, med ett hederlig unntak...reduserer attraktiviteten vår noe.


Kalmar er ikke noen spesielt stor klubb, ikke engang i svensk målestokk. men er Skjelvik  blitt venstreback?  var han ikke midtbanespiller da han var i stabæk? eller husker jeg feil?


Jo, han har tidlegare spelt på vingen, men er no venstreback på heiltid. Han har fått speletid på U21 der òg.

Falkman

for å svare på mitt eget spørsmål: ifølge wiki er han  blitt omskolert til venstreback i Kalmar. men ifølge samme kilde er han også en av verdens raskeste spillere. så troverdigheten i den artikkelen kan muligens trekkes i tvil :)

nummer9

Hva med en retur for Hanstveit på venstreback med dette talentet fra Afrika som en langtidsløsning?

Huff

Quote from: Falkman on January 24, 2013, 23:36:15 PM
Quote from: Huff on January 24, 2013, 22:36:17 PM
Av de nevnte venstrebackalternativene er vel denne afrikaneren og Groven de eneste reelle kandidatene, sistnevnte virker i alle fall spennende. FKH priser PVN altfor høyt og Skjelvik spiller for en stor klubb i allsvenskan og prises sikkert deretter. Dessuten har store klubber som regel tilsvarende ambisjoner, med ett hederlig unntak...reduserer attraktiviteten vår noe.


Kalmar er ikke noen spesielt stor klubb, ikke engang i svensk målestokk. men er Skjelvik  blitt venstreback?  var han ikke midtbanespiller da han var i stabæk? eller husker jeg feil?


Det har du helt rett i, jeg lider tydeligvis av en meget spesiell form for dysleksi der jeg leser ''Malmø'' hver gang jeg i leser ordet ''Kalmar''.

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3556994.ece

Burde ikke Brann tatt opp kampen mot VIF med tanke på Grindheim? Han er jo så godt som lokal (nesten i alle fall) og har jo hatt lyst til å komme til Brann tidligere.
Rød makt på Hansa

Christian


Kjell249

Nå kan det godt være Brann er på ballen for alt vi vet... Eller kanskje du Nixon er inne i hodet til Walstad og vet hva han tenker og gjør:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Skønner ikke helt hva VIF skal med Barrantes. Han er veldig lik spillertype som Fellah.

Hvis vi skal fortsette å spille 4-2-3-1, så hadde Barrantes vært perfekt OM. Men, da må vi i tillegg til ny DM, ha ny spiss også. Så da er det bedre å satse på 4-4-2:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Quote from: Kjell249 on January 25, 2013, 09:16:44 AM
Skønner ikke helt hva VIF skal med Barrantes. Han er veldig lik spillertype som Fellah.


Fellah kan vel spille ving, og en kan jo og tenke seg en 4-2-3-1 med Barrantes og Grindheim i toeren bak, med Fellah foran. Og her sitter jeg i Brann-forumet og diskuterer bydelsklubber i Oschlo øst...

Hvor i helvete er DMen du lovet oss Bruun?

Mr. T


Gepard

Demir skal nok ingen steder, tyrkiske klubber i kombinasjon med agenter og presse er som regel viss vass uansett.

Har vel minst 3 år igjen av kontrakt, og er en viktig spiller for Brann de neste sesongene, har stor tro på Demir i år, tror han kommer til å vise mer av sitt potensiale.

Brann kan fint kreve minimum 6-7 mill for et slikt prospekt, og ingen klubber er antageligvis villig til å betale dette. Foruten en tulleklubb i Tyrkia da gjerne... men i såfall kommer nok bankgarantier og slikt inn i bildet, og da ville vel en evt overgang fallt i grus uansett.

Mr. T

En spiller jeg ville likt å se i Brann er klubbløse Mikkel "Mix" Diskerud.

dudo

Mix hadde vært enormt bra, men vi ville fortsatt trengt rivjernet på midtbanen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


nero

Quote from: krakra on January 25, 2013, 15:52:34 PM


Vel, vi har jo en mann i vår organisasjon som er fullstendig kapabel til å utføre akkurat den prestasjonen..
Lions led by donkeys.

Mr. T

Eller kanskje Erton Fejzullahu fra Djurgårdens IF. Spennende spiller!

Gulløl

January 25, 2013, 16:52:07 PM #1421 Last Edit: January 25, 2013, 16:54:30 PM by Gulløl
Ikke overraskende i det hele tatt at Brann får Hardball sin 50 % andel av Ojo-pengene, selv om flere her inne ikke hadde tro på det.

Media kunne også spurt RBH om hvordan det går med etterbetalingen på 800.000 euro fra Bari. Har vært stille siden i sommer om dette. Dette er omregnet nesten 6 millioner NOK i tillegg til de 8 millioner NOK som også kunne vært brukt til å forsterke laget slik at det ble en medaljekandidat. I tillegg er det vel ca. 1 million NOK som er kommet inn for Birkelund. Hadde Brann brukt de ca. 15 millionene og investert fornuftig i et par store profiler hadde partoutkort salget skutt fart også.

Kanskje Brann satser på å plukke spillere like før overgangsvinduet stenger, spillere som ikke har fått seg klubb ute i Europa og Brann normalt ikke har sjanse til å få ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: krakra on January 25, 2013, 15:52:34 PM


Det bør være mulig uansett hvilken type man er ute etter, til og med. Vi får håpe det er grunnen til at det tar tid, og at de finner den rette innen rimelig tid. Denne prosessen har tatt for lang tid, midtbanespilleren som kommer inn må helst ha tid og anledning til å bli kjent med laget og spillestilen (uavhengig om den endres fra fjoråret eller ikke) samt få med seg sesongoppkjøringen.

KEO

Quote from: krakra on January 25, 2013, 15:52:34 PM

De 15 millionene går vel med i dragsuget til å dekke inn tapte bilett inntekter i året som kommer!
Nu kør vi!

Huff

Med åtte mill å handle for vil det vitne om total inkompetanse dersom vi ikke får inn en DM.

ZsoltKorcsmar

For 8 mill skal det være mulig å få tak i halve premier league. Men går vel med til Algerøys nye storsatsings prosjekt "Brann bacon-snacks"

krakra

Vi har vel noen kroner til overs fra Birkelund-salget også. Hva med å slå skikkelig på stortrommen å gå etter Stefan Johansen? 8-10 mill kan være overtalende nok for Godset det, men det spørs jo veldig om vi klarer å lokke ham til Bergen.

Gepard

-Vi ender nok opp med Solli som ny DM, og Brun og co kommer til å være SYKT fornøyd med det.

Xminator

Det er ikke sikkert Solli er det dummeste "kjøpet" når listen skal legges på konkurranse i tippeligaen.

krakra

Kanskje dumt når vi har 8 millioner. Hadde vi hatt null kroner kunne han vært greit. Men han er rimelig middelmådig, og ville ikke tilført midtbanen så mye, selv om han har bra fart og kan løpe mye.

Gulløl

Solli er samme spillertype som Nordkvelle og på samme nivå/hylle. Begge er typiske indreløpertyper og bare halvgode løsninger som DM, og ikke bedre en de vi har i Soko, Haugen, Barmen og Mjelde. Ser ingen vits i å hente Solli, da kan vi like godt satse på 4,5 år yngre Nordkvelle. Brann sier at om det skal hentes en ny DM skal han være klart bedre en de vi har, og da blir selvfølgelig ikke Solli hentet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on January 26, 2013, 01:50:49 AM
Solli er samme spillertype som Nordkvelle og på samme nivå/hylle. Begge er typiske indreløpertyper og bare halvgode løsninger som DM, og ikke bedre en de vi har i Soko, Haugen, Barmen og Mjelde. Ser ingen vits i å hente Solli, da kan vi like godt satse på 4,5 år yngre Nordkvelle. Brann sier at om det skal hentes en ny DM skal han være klart bedre en de vi har, og da blir selvfølgelig ikke Solli hentet.


Enig i at de er svært like spillertyper, men Solli posisjonerer seg mye bedre defensivt, mens Kvelle er bedre på løp inn i boksen og langt mer målfarlig. Uansett, vi har opp mot 9,5 mill å bruke penger for, Solli bør overhodet ikke være aktuell - m.m Sæv har signalisert at han stikker og vi har fått inn et bud.


dudo

Hæ? Kvelle og Solli er da ikke lignende i det hele tatt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Solli er en ærlig og hardtarbeidende kar, som er meget bra å ha i en prestasjonsgruppe, hadde hatt veldig lite imot å få han tilbake til Brann. Om sæv skulle fått sin fortjente sjanse i en større klubb. Men slik de holder på på stadion for tiden frykter jeg at han blir hentet som Austin-erstatter, som hadde vært en skandale, både for Solli selv og Brann.

Falkman


nero

Greier ikke helt å fri meg fra tanken om at vi famler i blinde etter ny DM, og at dette er et eksempel på det.
Lions led by donkeys.

Yngve


krakra

Vi hebtet Huseklepp da Austin forsvant.

Belfort

Er helt utrolig at ikke Brann nå har klar ny DM. Er lenge siden Austin forsvant så Brann skulle hatt mer enn god tid til å speide/kvalitetssikre potensielle erstattere. Nå som penger er fristilt så skulle det bare være å legge inn bud på dem. Hva driver de med egentlig?

psv-hasund

Hvis Brann går etter storfisk er det naturlig å vente til etter at det internasjonale vinduet stenger, men det er vel en ønsketenkning.

dudo

Quote from: Belfort on January 26, 2013, 20:38:10 PM
Er helt utrolig at ikke Brann nå har klar ny DM. Er lenge siden Austin forsvant så Brann skulle hatt mer enn god tid til å speide/kvalitetssikre potensielle erstattere. Nå som penger er fristilt så skulle det bare være å legge inn bud på dem. Hva driver de med egentlig?


Det er helt absurd. Man famler i blinde. For all del, jeg synes det er spennende med prøvespillere, men det er en bærebjelke som skal erstattes. Han forsvant - SOM FORVENTET - i sommer, og erstatteren er fortsatt ikke klar. Det er absurd!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg skjønner ikke denne gnålingen. Vi skriver bare 26. januar ennå, det er fortsatt lenge igjen til seriestart, og lenge igjen av overgangsvinduet. Det er en drøss med klubber som har langt lengre vei å gå i spillerlogistikken enn oss, uten at man ser den samme krisestemningen hos deres supportere.

Som psv påpekte er det ikke sikkert at de beste spillerne er tilgjengelige så lenge det internasjonale vinduet er åpent. Jeg tipper at f.eks. Sogndal i det lengste håper å få solgt Badji til utlandet. Spillerne selv er ikke nødvendigvis så giret på å gå til en(ny) TL-klubb så lenge mulighetene for utlandet er der.

Det er heller ikke så enkelt som at det bare er å by, og så kjøpe. Jeg regner med at Brann er såpass vettuge at de vil ha spilleren for en så rimelig pris som mulig, og da må man nødvendigvis forhandle en stund. Før man må forhandle med spilleren. Slikt tar litt tid, og det er ikke så lenge siden Ojo-pengene kom på bordet.

Brann har vært veldig gode på overgangsmarkedet de siste to årene, og denne mistillitten til dem syns jeg er ufortjent. Jeg er glad at de tar seg tid og er nøye når de henter en ny viktig spiller istedenfor å haste det og hente en dyrere og dårligere spiller enn nødvendig. Bare fordi noen supportere er utålmodige.

Når det gjelder prøvespilleren er det en unggutt som vi visstnok har fulgt siden i fjor. Det er jo ikke unaturlig at vi, utenfor sesong, da henter ham til klubben for å bli bedre kjent med ham. Det betyr ikke at han er tenkt som Austin-erstatteren. Det kan jo f.eks. være at han tar den plassen i stallen som Birkelund var tiltenkt. Eller at det er en spille Brann ønsker å følge i lengre tid. Alle klubber henter prøvespillere og å slakte klubben for å ikke ha kontroll over spillermarkedet fordi man henter en prøvespiller blir for teit. Brann var jo full klar over hvem de ville hente som Ojo-erstatter selv om de hentet Okpoku på prøvespill.

nero

Så Pusic ER Ojo-erstatteren?  Gud hjelpe oss.. ;D
Lions led by donkeys.

krakra

Ja, det er han og den jobben løser han nok bra. God lagspiller og offensivt mangler vi ikke noe på kvaliteten.

krakra

La oss si at Badji blir den nye DMen. Da har vi de siste to vinduene sendt ut Austin, Ojo og Grorud og fått inn Huseklepp, Pusic, Badji og Wangberg. Det mener jeg er et plussregnskap. Iallefall hvis vi får  igang Huse.

dudo

Quote from: krakra on January 26, 2013, 21:01:24 PM
Jeg skjønner ikke denne gnålingen. Vi skriver bare 26. januar ennå, det er fortsatt lenge igjen til seriestart, og lenge igjen av overgangsvinduet.


Nå glemmer du at Austin har vært borte i et halvt år allerede, uten å bli erstattet. Og det var ikke akkurat en overraskelse da han dro heller. Erstatteren burde vært utpekt allerede før han dro, nå er vi 6 mnd på etterskudd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Men vi valgte altså å bruke Austin-ressursene på Huseklepp. Da hadde vi ikke råd til en skikkelig erstatter. Jeg tror Brann har erstatteren i killerten, men først må det forhandles og de kunne jo ikke forhandle med penger de kanskje ville få hvis Ojo ble solgt. Dessuten er det ikke sikkert at de mer attraktive spillerne vi kan hente er tilgjengelige før det internasjonale vinduet stenger.


dudo

Quote from: krakra on January 26, 2013, 21:20:18 PM
Men vi valgte altså å bruke Austin-ressursene på Huseklepp. Da hadde vi ikke råd til en skikkelig erstatter. Jeg tror Brann har erstatteren i killerten, men først må det forhandles og de kunne jo ikke forhandle med penger de kanskje ville få hvis Ojo ble solgt. Dessuten er det ikke sikkert at de mer attraktive spillerne vi kan hente er tilgjengelige før det internasjonale vinduet stenger.


Poenget står, han er ikke erstattet selv om denne overgangen har vært "planlagt" i 12 mnd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nei, men vi har jo ikke hatt midler? Skulle  i hentet en helt ordinær spiller da vi ikke hadde råd til annet? Eller vraket Huse? Brann var også forberedt på at Ojo ble solgt i vinter og hvis de har ventet på det så de kunne hente en skikkelig erstatter så syns jeg det er riktig.

Go Up