• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Ja, det stemmer. Det var vel "driftsstøtte" Hardball kalte det. Men det var uansett bare snakk om noen få hundretusen, så hovedgrunnen til at de fikk halvparten av Ojo ligger fortsatt i tap av penger på andre spillere.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: krakra on January 21, 2013, 12:22:11 PM
Det er ingenting, overhodet ingenting, som tyder på at Brann har alle Ojo-pengene tilgjengelig i spillerjakten.

Hvor har HB sagt at de bare vil ha vestlandske spillere under 24 år forresten?


Leste noe lignende i en av avisene for en uke eller to siden. Det var unge lokale spillere som var intressant for dem.

Huff

Uansett må en forholde seg til hva HB har sagt i mediene. Dersom de spytter penger i en ikke-lokal eller utenlandsk, eller en spiller over 24 år, må dette taes som ren bonus. En kan ikke regne med at HB vil bidra til å hente spillere som ikke er lokale og/eller er over 24 år. Såvidt meg bekjent finnes det ingen DM som er aktuell ift denne beskrivelsen. Vi må regne med at Brann må lete utenlands uten støtte fra HB.

Så har en Mohn som er litt annerledes slik jeg forstår det. Han er involvert i HB, men kan finne på å gi penger uansett, og virker mindre interessert i potensiell avkastning. Her er det mer gaver snarere enn investering.

Som nevnt sitter Brann igjen med 4 mill fra Ojo og trolig et sted rundt mellom 1-2 mill etter Birkelund-overgangen. Tipper rundt 1,5 mill. Totalt altså trolig i størrelsesorden 5,5 mill. Dette skal være nok penger til å hente en DM, muligens Badji, men ut fra det Moldestad sa i desember kan en ikke regne med at Walstad og Skars får bruke hele dette beløpet. Håper ikke dette ender i et panikk-kjøp, men såpass langt ut i januar burde det være ov å håpe at en var kommet langt lenger i jakten på en erstatter enn en tilsynelatende er. For meg virker det som Badji omtrent var det eneste navnet på blokken over Austin-erstattere som Brann hadde, og en har trolig fått nei, og leter på bar bakke.

bernu

http://www.na24.no/m/?articleId=3554223

Det blir ikke enkelt å ta opp kampen med Molde fremover......
HANSA - Z

Xminator

Det hadde vert gøy om "noen" hadde sørget for at Brann var gjeldfri både som klubb og på stadionanlegg, at alle inntekter på anlegg i sin helhet gikk inn i klubbkassen, og hadde en gigantisk sponsoravtale og ett hardball som ikke satte føringer på invisteringene. For det er hverdagen i Molde akkurat nå...

krakra

Jeg kjøper ikke dette med 24 år og vestlandsk i det hele tatt. Det virker mer som at Hardball rett og slett ikke ønsker å bruke noe særlig mer penger på Brann og har funnet ut en fin "unnskyldning" med disse kravene sine. De har vel ikke vært med på å hente en vestledning til Brann siden Erik Mjelde.

Belfort

Quote from: Xminator on January 21, 2013, 16:53:11 PM
Det hadde vert gøy om "noen" hadde sørget for at Brann var gjeldfri både som klubb og på stadionanlegg, at alle inntekter på anlegg i sin helhet gikk inn i klubbkassen, og hadde en gigantisk sponsoravtale og ett hardball som ikke satte føringer på invisteringene. For det er hverdagen i Molde akkurat nå...


Dette kommer selvsagt at Molde har folk som investorene tror på. Vi kan ikke forvente at mange pengesterke folk her i byn har tiltro til klovnene Moldestad, Bruun og Skarsfjord

Kjell249

Litt kred skal Bruun ha for teften... Han prøvde å hente Solskjær til Brann før Nilsen ble ansatt som trener. Var vel på besøk i Manchester også.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Giles

Hent Sivert Heltne Nilsen. Han kan umulig koste skjorta og hadde stort sett stålkontroll på midtbanen i cupfinalen. Trygg defensivt og rolig og pasningsterk offensivt. En kjapp, bevegelig og kreativ type ved siden av han så ser midtbanen grei ut.
En kjapp stopper og en virkelig god spiss så kan sesongen begynne.

Nixon

Quote from: krakra on January 21, 2013, 17:05:39 PM
Jeg kjøper ikke dette med 24 år og vestlandsk i det hele tatt. Det virker mer som at Hardball rett og slett ikke ønsker å bruke noe særlig mer penger på Brann og har funnet ut en fin "unnskyldning" med disse kravene sine. De har vel ikke vært med på å hente en vestledning til Brann siden Erik Mjelde.


Nei, men har det vært sånn lenge? Saken det refereres til handlet jo spesifikt om Ojo-pengene. Før dette har vel Hardball en god stund holdt hardt på pengesekken uansett hvor spilleren kom fra. Så vi får se hva som skjer fremover før vi trekker konklusjoner.
Rød makt på Hansa

vebo

Tiocfaidh ár lá

Gulløl

Quote from: vebo on January 21, 2013, 18:12:55 PM


Tjaa, hadde han fremdeles vært en fotballgud som i 2003/2004 hadde han vel ikke stort sett vært reserve på et championship-lag. Det var vel det Christian Kalvenes også var før hans siste perioden i Brann uten sammenligning forøvrig. Seyi sin neste avtale blir nok hans siste avtale før han legger opp som fotballspiller og da ønsker han nok en lang avtale på 4-5 år med sin neste klubb. Tviler på at Brann vil binde seg opp til det med en skadeutsatt spiller som blir 33 år i sommer. Godt mulig han forsvarer plassen på Brann laget i høstsesongen i år og 2014, men årene videre er det nok høyst tvilsomt. Brann mangler tempo på midtbanen og en aldrende Seyi bidrar neppe å øke det de neste årene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Skremmende om Brann vurdere å vente til sommeren med DM henting, for evt å satse på at Olof er tingen.

krakra

Tror du helt oppriktig at Seyi kommer til å kreve en 5-årskontrakt med sin neste klubb?

Nixon

Quote from: Gepard on January 21, 2013, 21:42:31 PM
Skremmende om Brann vurdere å vente til sommeren med DM henting, for evt å satse på at Olof er tingen.


De gjør ikke det skal vi tro Walstad i BA i dag.
Rød makt på Hansa

revert

Quote from: Nixon on January 21, 2013, 21:51:19 PM
Quote from: Gepard on January 21, 2013, 21:42:31 PM
Skremmende om Brann vurdere å vente til sommeren med DM henting, for evt å satse på at Olof er tingen.


De gjør ikke det skal vi tro Walstad i BA i dag.


Men det er heller ikke aktuelt å hente Olofinjana nå, eller?


dudo

Ny prøvespiller, ihvertfall ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Alderen er helt klart ett punkt som taler mot Olofinjana. Trener han rett så er han en spillertype som kan dominere for Brann med rutinen sin. En kontrakt med ham bør også inneholde en plan for hvordan man kan inkludere ham i klubben etter at fotballskoene legges på hyllen. Han ønsker å jobbe med fotball, ikke på trenersiden, men på ledersiden. Kanskje en person som kan knytte oss tettere til den delen av spillerlogistikken som skal hentes fra utlandet (og dermed afrika)?

Man kan også se på artikkelen i BA som en invitasjon til personer med penger på bok til å trigge og spørre hva som skal til for å hente ham nå...

Nixon

Quote from: Xminator on January 22, 2013, 02:39:07 AMMan kan også se på artikkelen i BA som en invitasjon til personer med penger på bok til å trigge og spørre hva som skal til for å hente ham nå...


Det blir vel å betale ut lønnen hans det siste halvåret. For det kom vel frem av artikkelen at han ville bli ut kontrakten i Hull og få med seg det siste halvåret av den gode lønnen sin. Naturlig nok. Så kommer han, blir det ikke før til sommeren, og da bør vi allerede være godt dekket opp på midtbanen med en ny spiller fra dette vinduet.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on January 22, 2013, 08:20:28 AM
Quote from: Xminator on January 22, 2013, 02:39:07 AMMan kan også se på artikkelen i BA som en invitasjon til personer med penger på bok til å trigge og spørre hva som skal til for å hente ham nå...


Det blir vel å betale ut lønnen hans det siste halvåret. For det kom vel frem av artikkelen at han ville bli ut kontrakten i Hull og få med seg det siste halvåret av den gode lønnen sin. Naturlig nok. Så kommer han, blir det ikke før til sommeren, og da bør vi allerede være godt dekket opp på midtbanen med en ny spiller fra dette vinduet.

ostraume

Nå er det noen år siden sist jeg så Olof i aksjon, men jeg husker at jeg reagerte på hvor diger og seig han var. Tror ikke akkurat årene i Championship har gjort godt for denne vanvittige spilleren vi hadde.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Vi får neppe noe bedre spiller med dagens økonomi..

Xminator

QuoteForsvinner OM-rollen har vi følgende spillere som mer eller mindre kun er aktuelle for den sentrale midtbanen: Haugen, Barmen, Nordkvelle, Sokolovski, Mjelde.Skal vi hente to spillere til snakker vi syv spillere som konkurrerer om to plasser; meningsløst.


Men om du flytter Mjelde og Nordkvelle ut som tribunevarmere, så er det 5 spillere som konkurrerer om 2 plasser. Det er kanskje overflod av spillere som kan brukes i posisjonen, men kvaliteten er ikke tilstede. Sokolowski er for skadeutsatt, Barmen skal ta nye store steg for å være noe annet enn utfordrer og talent, Nordkvelle har mye å bevise om ikke flopp-stempelet skal brukes, Mjelde har ingenting på 2013-utgaven av Brann å gjøre og så har vi Haugen som er langt fra det nivået han har på forumet.

Om det er en lagdel der to klassekjøp kunne endret Branns poengfangst dramatisk, så er det på sentral midtbane.

Når det er sagt, jeg tviler sterkt på at Olofinjana er aktuell til sommeren om vi får det kjøpet vi trenger i vinter. Det blir nok til at han spiller mot oss for Start istedenfor...

dudo

Soko, Haugen og Mr X er bra nok sentral midtbane for i år. Barmen som backup er også god nok - men alt dette forutsetter at vår nye DM er av toppklasse, og spiller praktisk talt alle kampene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

January 22, 2013, 18:59:29 PM #1375 Last Edit: January 22, 2013, 19:02:32 PM by vebo
All den tid Odd ser på Somen Tchoyi som en aktuell spiller så kan han vel være aktuell for brann også? I en sentral midtbane i 4-4-2 med et arbeidsjern ved sin side?
Tiocfaidh ár lá

Hatleking

Hannes Sigurdsson trenar med Molde og får skryt av Solskjær. Noko for oss?

Xminator

Neppe så lenge han trener med Molde.

Gepard

Til og med Haugesund klarer å lande mer spennende overganger en Brann nå om dagen. Grytkjær til Araberne.

Gulløl

Quote from: Gepard on January 23, 2013, 11:30:44 AM
Til og med Haugesund klarer å lande mer spennende overganger en Brann nå om dagen. Grytkjær til Araberne.


Og du er sikker på at Gytkjær er bedre en Pusic siden du skriver det slik ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Molde vil ha Søderlund. Det er hyllen sin, det...
Lions led by donkeys.

Sindre32

Quote from: nero on January 23, 2013, 12:08:11 PM
Molde vil ha Søderlund. Det er hyllen sin, det...


Joa, vi må bare lure noen til å kjøpe Zsolt for 31 millioner, så kan vi kline til med både Søderlund og andre godsaker.

roaldinho

Quote from: Gulløl on January 23, 2013, 11:37:19 AM
Quote from: Gepard on January 23, 2013, 11:30:44 AM
Til og med Haugesund klarer å lande mer spennende overganger en Brann nå om dagen. Grytkjær til Araberne.


Og du er sikker på at Gytkjær er bedre en Pusic siden du skriver det slik ?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Sitat fra Zsolt på bt.no
QuoteOg hvis en klubb virkelig vil ha meg, så kan de betale for meg også.


Han blir neppe solgt, og Brann antyder at de vil prøve å forlenge. Zsolt ser at Brann helst skal ha litt igjen siden han tross alt ble kjøpt fri fra den forrige kontrakten, så får vi håpe han husker det sitatet når kontraktstilbudet ligger på bordet.

krakra

Quote from: ostraume on January 23, 2013, 12:01:12 PM
Samme hylle.
Virkelig? Ser på Gytkjær som en langt bedre spiller

Huff

Tror Pusic passer bedre i Skars plan, men enig i at Grytkjær er bedre, virker og å ha mye større potensial. Ville heller hatt sistnevnte.

Menmen, Grytkjær blir sikkert en flopp, spisser Haugesund henter slår jo aldri til...eller, vent nå litt...

dudo

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Daniel_Toribio

Nettopp frigitt av Villareal. Defensiv midtbane med fortid i Barca. Trenger jobb. Slikt må gå an å forhøre seg om.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

January 23, 2013, 17:36:11 PM #1388 Last Edit: January 23, 2013, 19:00:05 PM by Sindre32
Quote from: dudo on January 23, 2013, 17:27:48 PM
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Daniel_Toribio

Nettopp frigitt av Villareal. Defensiv midtbane med fortid i Barca. Trenger jobb. Slikt må gå an å forhøre seg om.


Vrakgods fra Segunda División er neppe for dårlig for TL, han er jo i riktig alder også. Sjeldent vi har spanjoler i den aldersgruppen her, men det er uansett ingen grunn til ikke å forhøre seg. Noen gang sett ham spille forresten, eller hørt noe om ham? Måtte vel møtt opp på prøvespill først.

Og omtrent hvor ligger lønnsnivået i Segunda División?


http://elpais.com/elpais/2011/03/31/inenglish/1301548845_850210.html

Quote"The average salary in the division shouldn't go beyond 200,000 euros a year, because income derives from television revenue, advertising, season ticket sales and if a team is lucky maybe a subsidy of some kind. At Rayo there are people earning 400,000 euros a year," say sources from other clubs in Segunda.


Hvis det stemmer, så er det jo ikke fullstendig usannsynlig å lokke en frigitt spiller derfra.

dudo

Nei, det er det jeg òg tenker. Har ingen formening om nivået, men han har mange kamper på høyt nivå - og det finnes nok flere som han. Spanske klubber er lutfattige, og når de slanker stallene sine er det greit å følge med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nå ligger nok gjennomsnittslønnen i Villareal litt over gjennomsnittet i resten av segunda vil jeg tro. Samtidig er jo dette en vraket spiller, så han var neppe blant stjernene der heller. Det er ingen grunn til å ikke sjekke det ut, men holdingen i Brann virker å være rimelig tafatt for tiden. Av typen "Nei, vi har så lite penger, vi kan ikke hente gode spillere. Vi må hente de ukjente eller ordinære" så spørs om de tar seg bryet.

apop

Er vel ikke bare lønnsnivået  som har noe å si, skattenivået og levekostnader generelt har noe å si. Levekostnadene i Spania er vel ganske lave, og jeg mener å huske at skattenivået for fotballspillere er ganske lavt det også. Så 1.4 mill kr. (200.000 euros) varer betraktelig lengre i Spania enn i Norge, men for all del, skader jo ikke å sjekke ut slike spillere. Var det ikke Tromsø som hadde en spiller fra fransk ligue1 på prøvespill?

VVB

Bare det å hente en spiller med fortid i Barcelona og Villareal hadde hjulpet veldig mye på entusiasmen og stemningen blant supporterene. Og det er akkurat det vi trenger nå.

Gulløl

Så vidt jeg har fått med meg har det vært tyst siden i sommer om etterbetalingen på 800.000 euro fra Bari. Vet noen om Brann nå har fått pengene eller deler av det ?? Eller når første avdrag forfaller ? Er det slik at Bari om de vil bare kan trenere dette til evig tid uten å få sanksjoner mot seg ?

Slik BT forstår det skal Brann også få etterbetalt de over 800.000 euro som Bari skylder dem. Med andre ord kan det se ut som Brann får en gratis spiller tilbake etter å ha solgt ham for nesten femten millioner for halvannet år siden.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article244170.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: VVB on January 23, 2013, 20:03:39 PM
Bare det å hente en spiller med fortid i Barcelona og Villareal hadde hjulpet veldig mye på entusiasmen og stemningen blant supporterene. Og det er akkurat det vi trenger nå.


Barcelona B. Og mesteparten av tiden var han på utlån til Terrassa (!).
Det bobler ikke over i mine bukser i alle fall.

Men jeg skal definitivt være på utkikk etter vrakede spillere fra lavere divisjoner andre steder. Da skal jeg presentere de her og så være kritisk til Brann som ikke henter han. Da har jeg noe å gjøre på i vinter...
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on January 23, 2013, 21:44:19 PM
Men jeg skal definitivt være på utkikk etter vrakede spillere fra lavere divisjoner andre steder. Da skal jeg presentere de her og så være kritisk til Brann som ikke henter han. Da har jeg noe å gjøre på i vinter...


Er det noen som har vært kritisk? Det er bare et eksempel på noe som kan være interessant å kikke nærmere på. Grunnen til at akkurat han ble nevnt er at han er ung, DM og ble frigitt i dag. Tilsvarende spillere er jeg mer enn interessert om høre om, og jeg kommer ikke til å oppfatte det som kritikk av Sportsklubben ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

For øvrig har han allerede skrevet under for Real Murcia, så det er mer konseptet som er interessant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


Sindre32

Quote from: krakra on January 24, 2013, 18:09:52 PM
http://fotbolltransfers.com/site/news/27336

Demir på vei til Tyrkia? Da blir det plass til JAR!


Veldig overraskende, men det ville vært enda mer overraskende med JAR til Brann. Går seff an å forhøre seg hvis prisen ikke er skremmende, men det er den nok.

Nixon

Glem sunnmøringen! Er det noen reelle alternativer som vi kan hente inn? Husk at de ikke kan være for dyre... For vi har ikke noen i stallen som er god nok i alle fall.
Rød makt på Hansa

Go Up