• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

brann89

Stiller meg ganske nøytral til en Pusic overgang. Trenger en etablert spiller inn, og Brann er desverre ikkje økonomisk sterke nok til å hente av den kvaliteten som visse personer her inne vil ha.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Quote from: nero on January 15, 2013, 23:02:51 PM
Alternativt: Mannen er desperat...



Ja, som en middels spiller uten kontrakt har han nå en lottogevinst i sikte. Så det er ikke unaturlig at han bruker store ord. Men det er vel å foretrekke fremfor spillere som bare ser på klubben som en hastig mellomstasjon på veien til noe bedre.
Rød makt på Hansa

Xminator

January 16, 2013, 01:27:21 AM #1202 Last Edit: January 16, 2013, 01:29:11 AM by Xminator
Quote from: Churchill on January 15, 2013, 19:39:56 PM
Quote from: Xminator on January 15, 2013, 16:11:11 PM
Ideelt sett burde vi jo enda en gang fått en spiller som kunne løpt fra samtlige tippeligastoppere, vunnet dueller med Kovacs og fintet seg ut av en telefonkiosk, men det er langt mellom slike spillere. Da må vi klare oss med noe mer primitivt som Winters eller Helstad...


Kristoffer Larsen?


Larsen vinner ikke dueller med Kovacs, og må ha ballen rettvendt og med fart for å drible seg ut av noe som helst. Litt som Huseklepp.

Vi har spillertyper som kan teppebombe 16-meteren med innlegg. Vi har ingen som kan utfordre ett tippeligaforsvar i balanse på slike innlegg slik Ojo kunne.
Slik stallen er nå ville jeg prøvd Bentley på topp.

dudo

Quote from: Xminator on January 16, 2013, 01:27:21 AMVi har ingen som kan utfordre ett tippeligaforsvar i balanse på slike innlegg slik Ojo kunne.
Slik stallen er nå ville jeg prøvd Bentley på topp.


Ikke i luften eller fysisk, nei. Bentley kommer fort til å spille en del spiss, det er ihvertfall antagelsen hos en del av byens sportsjournalister.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsrqpo

Ser du vekk ifra å holde på ballen, (når han har fått den i beina) hvilke av de egenskapene til en enslig spiss synest du Bentley har?? Hodestyrke? Hurtighet? Smartness?

Xminator

January 16, 2013, 04:10:27 AM #1205 Last Edit: January 16, 2013, 04:11:58 AM by Xminator
Styrke og evnen til å holde på ballen. Samtidig er han en dyktig avslutter.

Xminator

Kanskje John-Arne Riise kan avslutte i tippeligaen som DM på Brann?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Pusic er jo 187 høy, han må vel ha litt å bidra med i duellspillet og i feltet på innlegg?

Nixon

Litt merkelig av BA å spandere halvannen forside på to dager til en spiller som man for det første ikke vet kommer, og som avisen attpåtil mener ikke er en fullgod erstatter for Ojo og avisen regner heller  ikke med at han får fyr på partoutkortsalget eller gir supporterne mer engasjement. Men likevel blir han blåst opp på forsiden som den reneste frelseren.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Xminator on January 16, 2013, 01:27:21 AM
Quote from: Churchill on January 15, 2013, 19:39:56 PM
Quote from: Xminator on January 15, 2013, 16:11:11 PM
Ideelt sett burde vi jo enda en gang fått en spiller som kunne løpt fra samtlige tippeligastoppere, vunnet dueller med Kovacs og fintet seg ut av en telefonkiosk, men det er langt mellom slike spillere. Da må vi klare oss med noe mer primitivt som Winters eller Helstad...


Kristoffer Larsen?


Larsen vinner ikke dueller med Kovacs, og må ha ballen rettvendt og med fart for å drible seg ut av noe som helst. Litt som Huseklepp.

Vi har spillertyper som kan teppebombe 16-meteren med innlegg. Vi har ingen som kan utfordre ett tippeligaforsvar i balanse på slike innlegg slik Ojo kunne.


Og hvor mange mål kom det ut av disse innleggene i Ojo sine to år? Ikke skremmende mange.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Får en skikkelig Macallister-følelse av dette. Han óg var vel en lovende type som kunne score mål både med hodet og føttene, men etter hvert som månedene gikk var det klart at han ikke hadde nivået inne, og så bar det videre til neste klubb som etter X antall måneder kunne konstatere akkurat det samme.

Svært skeptisk til (relativt unge) spisser som bytter klubb én gang i året. Spesielt når det kun er frem og tilbake mellom klubber på samme nivå.

Nixon

http://www.brann.no/news/article/bidsn5au9rlp1nluebs9l5ewy/title/drame-trener-med-brann-igjen

Ibrahim Dramé som trente med Brann i høst er tilbake og blir her til midten av mars. Forhåpentligvis får vi sett han mot Fyllingsdalen på lørdag.
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar

Liker svært godt at Dramé er tilbake, såg litt av treningene forige gang han var her, og han har litt x-faktor. Tony som her forige uke er mer en Finne-type, og selv om han viste potensiale er det ikke vits å hente han når vi allerede har et lokalt talent av samme kaliber i stallen fra før. Dramé er vel rundtom 190 cm og er en naturlig målscorer og oppspillspunkt. At han var med å vinne talentturneringen millk cup i irland 2011 er også et kvalitetstegn. Toppscorer i turneringen når mange premier league lag stilte med ungdomslag er også et kvalitetstegn.

Kan absolutt være en ny ojo med litt mer tid og kjøtt på kroppen. Potensialet er udiskutabelt.

krakra

Siden vi på mange måte har blitt en middels stor klubb i norsk fotball, burde vi vurdere å gjøre det samme som et par andre middels store(men bedre enn oss) klubber har gjort og danne et samarbeid med en engelsk klubb som vi kan låne spillere fra, eller er vi ikke attraktive for det heller`?

Ojo

Quote from: krakra on January 16, 2013, 19:42:22 PM
Siden vi på mange måte har blitt en middels stor klubb i norsk fotball, burde vi vurdere å gjøre det samme som et par andre middels store(men bedre enn oss) klubber har gjort og danne et samarbeid med en engelsk klubb som vi kan låne spillere fra, eller er vi ikke attraktive for det heller`?


Hadde vært mer interessant enn å se daukjøtt fra Afrika krysse ekvator to ganger etter å ha prøvespilt med Brann.


Churchill

Quote from: Ojo on January 16, 2013, 19:58:29 PM
Quote from: krakra on January 16, 2013, 19:42:22 PM
Siden vi på mange måte har blitt en middels stor klubb i norsk fotball, burde vi vurdere å gjøre det samme som et par andre middels store(men bedre enn oss) klubber har gjort og danne et samarbeid med en engelsk klubb som vi kan låne spillere fra, eller er vi ikke attraktive for det heller`?


Hadde vært mer interessant enn å se daukjøtt fra Afrika krysse ekvator to ganger etter å ha prøvespilt med Brann.


Linie-afrikanere?
...we shall never surrender.

enavgutta

Rickyen har rett. Dette e en moderne Eskelinen.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on January 15, 2013, 18:52:11 PM
Prøvespiller drar fra Brann til Molde
http://fotball.bt.no/eliteserien/article263927.ece

Kanskje Solskjær ser et potensial og vil satse på han.


Ja, magiske Solskjær gjør han nok til en verdensstjerne. Men det er i så fall kun fordi han har vært i Man Utd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 16, 2013, 19:42:22 PM
Siden vi på mange måte har blitt en middels stor klubb i norsk fotball, burde vi vurdere å gjøre det samme som et par andre middels store(men bedre enn oss) klubber har gjort og danne et samarbeid med en engelsk klubb som vi kan låne spillere fra, eller er vi ikke attraktive for det heller`?


Hvorfor skal vi være farmer-klubb for et eller annet engelsk drittlag. Skal vi først være farmerklubb for et eller annet lag, så heller Barca.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Eller hva med å tigge litt investorpenger? Det må da være bedre å sitte igjen med 50% av noe enn 0% av ingenting.

Huff

Quote from: Xminator on January 17, 2013, 08:20:37 AM
Eller hva med å tigge litt investorpenger? Det må da være bedre å sitte igjen med 50% av noe enn 0% av ingenting.


Før jul sa RBH at en Austin-erstatter skulle inn uansett hva som skjedde. Dette skulle skje på tross av at Brann ikke hadde penger. Slik jeg tolket han dengang luktet det investorer lang vei, jeg tror ikke Brann er fremmed for å hente inn investorer og det var vel nettopp for å forbedre forholdet til HB at en gav dem andeler i Ojo. Spørsmålet er om investorene er interesserte, her tviler jeg litt. 

nero

Quote from: Huff on January 17, 2013, 08:51:37 AM

Før jul sa RBH at en Austin-erstatter skulle inn uansett hva som skjedde.

Vi må jo huske på at RBH har et litt....liberalt forhold til sannhet.
Lions led by donkeys.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Virker som BA kjører en kampanje FOR Pusic. Kanskje de tenker at han kan skape mange overskrifter med sin typete væremåte? Og at de dermed vil selge flere aviser? Eller har Pusic lovet dem å være kilden til det indre liv i Brann?
Tren på langskudd

Xminator

En ting er sjansene han scorer på, er det noen som har fått med seg hvor mange sjanser han ikke scorer på? Noen ville sikkert blitt begeistret om det var 100% uttelling, men da får jeg Mjeldealarm. Da kan fort de som er skeptiske få rett og vi får en spiller som får det litt vanskeligere med å komme til sjanser og samtidig har en sesong med mer naturlig uttelling, og vips så er det ikke 15 mål, men 5. Og da er det flopp.

nero

January 17, 2013, 11:09:15 AM #1226 Last Edit: January 17, 2013, 11:10:58 AM by nero
Quote from: Lasaron on January 17, 2013, 10:51:04 AM
Virker som BA kjører en kampanje FOR Pusic. Kanskje de tenker at han kan skape mange overskrifter med sin typete væremåte? Og at de dermed vil selge flere aviser?


Jo, det må nok være det. For det er neppe den fenomenale sportslige kvaliteten som gjør dem våte i buksene.
Lions led by donkeys.

HenningSB

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3551170.ece

Jan Gunnar Solli er ledig, bosman. Billig i drift vil jeg anta.
Fungerer som høyreback i tilfelle Sæv forsvinner, evt backup for Sæv og en midtbanemotor i høy klasse.

Har sett en del kamper i MLS og Solli gjorde sakene sine bra der, absolutt- han har fortsatt hurtigheten og kondisjonen inne

ostraume

Midtbanemotor i høy klasse? For alle del, Solli er en brukbar spiller, men jeg vil gjerne ha litt bedre fot og fotballhode på DMene våre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Og overblikk. Solli har jo tunnellsyn

Leffen

Solli? Nei, takk. Det er en signering som ville sendt alle de feil signalene. Gir meg vibber til da VIF hentet Sæternes, Lange og TA Flo. Huff huff.

Utmedsnolken

Bør ikke ende opp med å betale Pusic en høy lønn. Han bør få valget mellom middels prestasjonsbasertlønn i brann eller fortsette å være arbeidsledig
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article264066.ece

Pusic forhandler på stadion nå, medisinsk test senere og signering i kveld om alt går etter planen. Whoopdie-fucking-doo.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on January 17, 2013, 12:11:44 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article264066.ece

Pusic forhandler på stadion nå, medisinsk test senere og signering i kveld om alt går etter planen. Whoopdie-fucking-doo.


Hurra.
Gå av.

Belfort

Så lenge Pusic er en back up på spissplass så er det greit. Vi så i løpet av sesongen i fjor at Ojo i blant trengte avlastning. Så får vi heller satse på at det kommer en kvalitets spiss inn som førstevalg.

Nixon

Quote from: Belfort on January 17, 2013, 12:41:21 PM
Så lenge Pusic er en back up på spissplass så er det greit. Vi så i løpet av sesongen i fjor at Ojo i blant trengte avlastning. Så får vi heller satse på at det kommer en kvalitets spiss inn som førstevalg.


Vi får se. Et alternativ er at det ikke kommer inn flere spisser og at penger spart på en gratis Pusic blir brukt på den etterlengtede Austin-erstatteren. Vi håper jo alle at han skal komme fra en litt annen hylle enn Pusic, og det koster som kjent penger.

Hardball sin halvdel av Ojo-pengene kan bli gitt til Brann, men der stilles det kriterier (under 24 år og fra Vestlandet) og det gjør jo arbeidet med en gang litt vanskeligere. Spesielt hvis en slik spiller skal bli førstevalg på spissplass eller midtbane.
Rød makt på Hansa

osoerli

Måla til Pusic er scort mot såpass svake lag som Brann, Odd, Sogndal, Haugesund, LSK og Stabæk.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6445888.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Dette blir nok Ojo-erstattaren. No har me gullaget, folkens! Kumbaya!

krakra

Før sesongen lovet RBH oss en Austin-erstatter av bra kvalitet og at Ojo og Zsolt skulle erstattes av minst like gode spillere hvis de ble solgt. Ser ut som løfte nummer to var usant, så da får vi håpe at løfte nummer to blir holdt. Men det er vel blitt en tommelfingerregel at når RBH lover noe så bør man forvente det motsatte.

HenningSB

Quote from: ostraume on January 17, 2013, 11:35:24 AM
Midtbanemotor i høy klasse? For alle del, Solli er en brukbar spiller, men jeg vil gjerne ha litt bedre fot og fotballhode på DMene våre.


Vel, Solli holder bedre fart og har bedre kondisjon enn de vi har der nå (Soko, Mjelde, Barmen, evt Haugen)
Fulgt mye med på MLS, vært fantastiske å se Solli ta de lange løpene fra backplass for å slå innlegg i kassa på kanten.  Tror han godt kunne funket som backup på begge plassene.

Forøvrig får jeg inntrykk av at en del av målene til Pusic er ren og skjær flaks.. De burde uansett hente inn 1 spiss til hvis det skal vises seg at Pusic hentes inn for Ojo..

stigh

Quote from: krakra on January 17, 2013, 11:44:48 AM
Og overblikk. Solli har jo tunnellsyn


snakka me han er for 3 uker siden når han var DJ på byn.. da hadde han ikke fått noe tilbud fra brann. men var heller ikke negativ til å komme til brann

Huff

Skal vi hente Pusic som Ojo-erstatter skal vi faen meg ha noe bedre på DM enn Solli, horribel pasningsfot, og ikke fantastisk defensiv en-mot-en heller. En god spiller, men ikke mer enn en middes DM, da kan vi like godt spille med en omskolert Zsolt og spare lønnsutgifter.

haak


Nightfox

Pusic er vel spilleren som uttalte når han signerte for VIF at man i blant må ta et steg ned på karrierestigen før man kan gå videre. Man kan vel trygt si at det stemte i dette tilfellet.

Kjell249

Quote from: Nightfox on January 17, 2013, 16:59:25 PM
Pusic er vel spilleren som uttalte når han signerte for VIF at man i blant må ta et steg ned på karrierestigen før man kan gå videre. Man kan vel trygt si at det stemte i dette tilfellet.

Unnskyld?? Er Brann å gå ned på karrierestigen fra Fredrikstad og VIF??

Med RBK sine to nye dansker kan du trygt bruke den betegnelsen...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

vebo

Han gikk ned på stigen for å komme til en bedre klubb... Tenk før du skriver ;-)
Tiocfaidh ár lá

aleksanderhjelleseth

Hvem kan være aktuell som ny DM?
Er det noen her som vet noe? Er det noen i Norge/norden som kan være aktuell? eller er det Afffrika som er tingen?
RBH har lovet, så da kan vi bare glede oss  :D


dudo

Finnes det en eneste spiller med ambisjoner eller av topp TL-kvalitet som gidder å signere for oss? Jeg holder ikker pusten mens jeg venter på dmen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on January 17, 2013, 20:47:44 PM
Finnes det en eneste spiller med ambisjoner eller av topp TL-kvalitet som gidder å signere for oss? Jeg holder ikker pusten mens jeg venter på dmen.


Vi er nok like lite attraktiv som trygdede er for Celina middelfart

Go Up