• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Molde, 02.09.2012 kl. 19.00 (21. runde)

Started by OmOssSjølOgHansaøl, August 27, 2012, 22:13:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Molde budsjetterte med ca 50 mill for "a-laget" denne sesongen, altså lønninger, trening, reiser etc. Kan ikke tenke meg at vi har satt av så utrolig mye mer penger til det sportslige satsningen, uten at jeg har tallene foran meg (Brann har visst fjernet alle årsrapportene fra nettsidene sine).

OmOssSjølOgHansaøl

Er det noen som sitter på faktiske lønnstall? Det eneste jeg finner er TV2s budsjettoversikt for 2012, som angir at Branns budsjett er 110 mill. kr, mens Moldes budsjett er på 90 mill kr. Artikkelen sier imidlertid ingenting om spillerkostnadene.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hansakongen

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 31, 2012, 23:24:54 PM
Er det noen som sitter på faktiske lønnstall? Det eneste jeg finner er TV2s budsjettoversikt for 2012, som angir at Branns budsjett er 110 mill. kr, mens Moldes budsjett er på 90 mill kr. Artikkelen sier imidlertid ingenting om spillerkostnadene.


Jeg mener bestemt at de tallene som kom fram for par sesonger siden ligger vel brann´s lønnbudsjett til alle ansatte pluss spillere på ca +/- 60 mill i året eller om det var bare spiller lønningene som lå på 60 mill så kommer ansatte utenom. så da regner jeg vel med at brann brukte for par år siden 65-70 mill på lønninger. tror disse tallene er tilbake til 2010 sesongen.

Ricky

Quote from: Hansakongen on September 01, 2012, 00:48:43 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 31, 2012, 23:24:54 PM
Er det noen som sitter på faktiske lønnstall? Det eneste jeg finner er TV2s budsjettoversikt for 2012, som angir at Branns budsjett er 110 mill. kr, mens Moldes budsjett er på 90 mill kr. Artikkelen sier imidlertid ingenting om spillerkostnadene.


Jeg mener bestemt at de tallene som kom fram for par sesonger siden ligger vel brann´s lønnbudsjett til alle ansatte pluss spillere på ca +/- 60 mill i året eller om det var bare spiller lønningene som lå på 60 mill så kommer ansatte utenom. så da regner jeg vel med at brann brukte for par år siden 65-70 mill på lønninger. tror disse tallene er tilbake til 2010 sesongen.


Tror Brann er under 30 mill på rene spillerlønninger.

Hansakongen

Quote from: Ricky on September 01, 2012, 01:19:01 AM
Quote from: Hansakongen on September 01, 2012, 00:48:43 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 31, 2012, 23:24:54 PM
Er det noen som sitter på faktiske lønnstall? Det eneste jeg finner er TV2s budsjettoversikt for 2012, som angir at Branns budsjett er 110 mill. kr, mens Moldes budsjett er på 90 mill kr. Artikkelen sier imidlertid ingenting om spillerkostnadene.


Jeg mener bestemt at de tallene som kom fram for par sesonger siden ligger vel brann´s lønnbudsjett til alle ansatte pluss spillere på ca +/- 60 mill i året eller om det var bare spiller lønningene som lå på 60 mill så kommer ansatte utenom. så da regner jeg vel med at brann brukte for par år siden 65-70 mill på lønninger. tror disse tallene er tilbake til 2010 sesongen.


Tror Brann er under 30 mill på rene spillerlønninger.


Etter de par siste år kraftige kutt i alt som heter budsjetter nede på stadion er vel du kanskje ikke så langt unna riktige svaret men ville vel holdt meg på øvre 30 tallet altså mellom 35-40. Er jo enda en del som har litt vel lukrative million kontrakter. Disse 60 millionen jeg snakket om var vel kanskje fra 2007-2010 når det enda var "mange" stjerner i brann laget, som alle har forduftet fra brann uten og legge mange slantene igjen i klubb kassen etter å ha kostet en formue i innkjøp.

Xminator

Når vi ser på kvalitetsforskjellen på det man har av spillere så kan det ikke ha vert kuttet nok andre steder i budsjettene enn i posten "sport".

Sindre32

Quote from: Xminator on September 01, 2012, 07:41:50 AM
Når vi ser på kvalitetsforskjellen på det man har av spillere så kan det ikke ha vert kuttet nok andre steder i budsjettene enn i posten "sport".


Alt dette er et ledd i å komme seg opp på fote igjen, slik at vi kan drive bærekraftig og likevel ha god kjøpekraft. At vi fortsatt ikke er 100 % friskmeldt i forhold til NFF's krav sier vel sitt? Man må gjerne fortsette å tro at vi ikke sliter med økonomisk etterslep fra årene etter gullet, men det gjør vi.

krakra

Vi sliter først og fremst økonomisk etter dårlig ledelse etter gullet. Et dyrekjøpt gull gjorde konsekvensene av denne dårlige ledelsen, spesielt sportslig, enda større.

dudo

Quote from: Sindre32 on September 01, 2012, 12:50:55 PM
Quote from: Xminator on September 01, 2012, 07:41:50 AM
Når vi ser på kvalitetsforskjellen på det man har av spillere så kan det ikke ha vert kuttet nok andre steder i budsjettene enn i posten "sport".


Alt dette er et ledd i å komme seg opp på fote igjen, slik at vi kan drive bærekraftig og likevel ha god kjøpekraft.


Poenget er vel at man kanskje burde kuttet andre steder først, før man begynte på sport.  Avdeling sport har til tider virket som det uønskete stebarnet i Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Hvilke store utgifter etter gullet har vi nå da? Alle de gode gamle store lønningene er borte. Tilskuerantallet er fortsatt høvelig bra, og VIPen selger greit. Vi burde da ligge i norgestoppen på lønnsbudsjett nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Quote from: Hansakongen on September 01, 2012, 01:57:02 AM
Quote from: Ricky on September 01, 2012, 01:19:01 AM
Tror Brann er under 30 mill på rene spillerlønninger.


Etter de par siste år kraftige kutt i alt som heter budsjetter nede på stadion er vel du kanskje ikke så langt unna riktige svaret men ville vel holdt meg på øvre 30 tallet altså mellom 35-40. Er jo enda en del som har litt vel lukrative million kontrakter.

Xminator

Er flott å lede fotballklubb om det ikke var for disse helsikes spillerene.

krøvel vellevold

September 01, 2012, 18:41:56 PM #62 Last Edit: September 01, 2012, 18:53:22 PM by krøvel vellevold
Regner med at de som håper på at MFK skal hjelpe oss til e-cup (ved at vi taper finalen mot seriemesterne), heier på dem i morgen. For ironisk nok er det kanskje mer sannsynlig at vi kommer til e-cup ved tap i morgen, enn med seier. 4.plass i serien tviler jeg nemlig på at vi klarer.
¨
Edit:

Apropos: I fjor kunne vi i teorien kommet i en ganske merkelig situasjon, siden cupfinalen gikk før siste serierunde. Hvis AaFK hadde ledet serien (og vi ikke hadde hatt sjanse på e-cup gjennom serien) før vi møtte dem i siste runde, så kunne vi med tap sikret oss en plass i e-cup som tapende cupvinner, mens vi med seier hadde mistet den muligheten hvis et lag dermed passerte AaFK og tok gullet . Skulle vært interessant å se hva Brann hadde gjort da. Men vi hadde vel tapt uansett...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Sannsynlig lag:
Piotr
Birkir - Wangberg - Grønner - Demir
Mjelde - Fakiri
Askar - Haugen - Bentley
Ojo

Om han hadde byttet Fakiri med Barmen, så tror jeg fortsatt Skarsfjord kunne tatt ett tap uten å bli kritisert for mye for laguttaket. Det må i så fall være for å benke Nordkvelle til fordel for Mjelde, men han er jo lokal så ...

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Barmen er ikke med i troppen som er listet opp på brann.no, med flere spillere fra B-listen.

Han må virkelig ha gjort noe ille mot Skarsfjord! Syk eller skadet er han i hvert fall ikke, det er jo i så fall bare et skalkeskjul. ;)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Markmus

Stiller vi med Fakiri på midten får vi i alle fall kjørt oss...
Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

Ut fra det tilgjengelige mannskapet tror jeg ni spillere er rimelig sikre i startoppstillingen:

                         Leciejewski
Sævarsson - Wangberg - Grønner - Demir
                     Nordkvelle - ??
                 Askar - ?? - Bentley
                            Ojo

El Fakiri, Haugen og Mjelde slåss om en plass på DM, mens Mjelde, Haugen og eventuelt Nordvelle kan havne på OM.

Jeg er ganske sikker på at Mjelde eller Haugen, hvis de starter på benken, kommer til å få spilletid i løpet av kampen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Anders Pamer tror Nordkvelle blir vraket. Hvorfor aner jeg ikke, men han har kanskje litt mer innsikt enn oss? I så tilfelle blir det Hassan, Mjelde og Haugen på midtbanen, og ingen støtte til Ojo på topp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 02, 2012, 14:02:30 PM
Barmen er ikke med i troppen som er listet opp på brann.no, med flere spillere fra B-listen.

Han må virkelig ha gjort noe ille mot Skarsfjord! Syk eller skadet er han i hvert fall ikke, det er jo i så fall bare et skalkeskjul. ;)



Merkelig at ikkje Brann skriver noe om hvorfor Barmen ikkje er med i troppen. Er neste, men bare nesten, at eg begynner å tro det er noe i konspirasjonsteoriene...


aleksanderhjelleseth

Lurer på hvorfor Barmen er ute...
Norkvelle bør starte på dm, gjerne sammen med mjelde. Haugen på OM.

dudo

Han gikk jo ut med skade/sykdom i sist kamp for Brann 2, sikkert det som henger igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Barmen må vera skada/sjuk. Noko anna er utenkjeleg.

Oppreist

Quote from: dudo on September 02, 2012, 14:15:02 PM
Anders Pamer tror Nordkvelle blir vraket. Hvorfor aner jeg ikke, men han har kanskje litt mer innsikt enn oss? I så tilfelle blir det Hassan, Mjelde og Haugen på midtbanen, og ingen støtte til Ojo på topp.


Skandaløst om ikke Nordkvelle starter.  Er også skeptisk til Haugen - men lite alternativer hvis Barmen er skadet?

Her er vi dessverre klare underdogs på hjemmebane, det blir viktig for Grønner og co å få en god begynnelse og unngå baklengs de første 20. Med baklengs tidlig kan dette bli forferdelig... Utrolig at Molde skal ha et såpass godt lag - trøsten er at det neppe varer mange år før de er tilbake til sitt sedvanlige nivå - midt på tabellen..... De har kanskje noen rike onkler - men Molde er en filleby med liten fotballinteresse, over tid vil det gjenspeile seg i økonomi og prestasjoner. 
Stein på stein blir Steinar.

Belfort

Starter Fakiri i dag så er grensen nådd for meg.

Nixon

Quote from: Belfort on September 02, 2012, 16:13:06 PM
Starter Fakiri i dag så er grensen nådd for meg.


Med tanke på at det er sannsynlig: Hva skjer da?:)
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on September 02, 2012, 16:16:35 PM
Quote from: Belfort on September 02, 2012, 16:13:06 PM
Starter Fakiri i dag så er grensen nådd for meg.


Med tanke på at det er sannsynlig: Hva skjer da?:)


Da er grensen nådd!

Oppreist

Nei nå er det bare å kle seg og komme av gårde - lykke til folkens, det trenger vi!

En blanding mellom Fru Fortuna, Ojo har dagen og en arbeidsmoral jeg ikke har sett på en stund hadde vært greit. 
Stein på stein blir Steinar.

VVB

Etter hva jeg har hørt, har Barmen selv bekreftet at han ikke er skadet. Kun et sportslig valg av Skars.

Miller

Quote from: Hatleking on September 02, 2012, 14:45:42 PM
Barmen må vera skada/sjuk. Noko anna er utenkjeleg.


Det er nok ikkje utenkelig dessverre.

stigh

Dette er Branns startellever mot Molde:

Piotr Leciejewski
Birkir Már Sævarsson
Jonas Grønner
Simen Wangberg
Erdin Demir
Erik Mjelde
Hassan El Fakiri
Amin Askar
Fredrik Haugen
Bentley
Kim Ojo

På benken: Jørgen Mohus, Christian Kalvenes, Fredrik Nordkvelle, Eirik Birkelund, Fredrik Heggeland, Kristoffer Larsen, Kasper Skaanes.

krakra

Quote from: VVB on September 02, 2012, 16:29:56 PM
Etter hva jeg har hørt, har Barmen selv bekreftet at han ikke er skadet. Kun et sportslig valg av Skars.
Da ligner det mer utfrysing isåfall. Barmen er ikke dårligere enn Fakiri, Mjelde, Larsen, Birkelund, Skaanes og Heggeland. Er han frisk virker det som et forsøk på å presde ham ut av klubben. Merkelig i kolbinasjon med kontrakttilbudet, men også rart at Brann ikke skriver hvorfor han ikke er mef.

Belfort

Nå må det faen meg komme forklaring fra Brann hold. At ikke journalistene føler dett mer opp er også meget rart. Hva har Barmen gjort???

Hatleking

Det er i så fall på inga måte eit sportsleg val, nei. Det er berre å sjå på benken. Dette må me til bunns i!

VVB

Quote from: Belfort on September 02, 2012, 17:12:35 PM
Nå må det faen meg komme forklaring fra Brann hold. At ikke journalistene føler dett mer opp er også meget rart. Hva har Barmen gjort???


Har vel gått et løst rykte om at Barmen var mye på fylla i russetiden og ikke møtte opp på trening, uten at jeg vet om det er noe særlig hold i dette.

krakra

Det er jo fult mulig at han er syk, men da er det rart at Brann ikke sier det når de nevner alle som er ute av grunner vi alle har hørt mange ganger før.

Ellers er det greit at Mjeldr starter. Han er den beste ballvinneren tilgjenlig(sier sitt). Han burde hatt Haugen ved siden og Kvelle foran. At Fakiri starter igjen er en vits. At Kvelle i form ble satt til å spille i en rolle han ikle behersker og blir tatt ut av laget når hans beste posisjon er åpen er en vits. Haugen viste i sommer prov på at han begynner å herske DM-rollen. Da skal han plutselig ikke spille der mer.

Markmus

Da blir vi overløpt på midtbanen i dag også. Faen.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Belfort on September 02, 2012, 17:12:35 PM
Nå må det faen meg komme forklaring fra Brann hold. At ikke journalistene føler dett mer opp er også meget rart. Hva har Barmen gjort???
Nå kommer sikkert det nye moteordet igjen snart. Men hvis det er utenomsportslige grunner, utenfor Skars' hode, til at Barmen ikke spiller er jeg sikker på at lokalpressen vet det, men velger å ikke skrive om det.

Bossmann

Her lukter det lang vei at Barmen er et offer i maktkampen mellom Moldestad(styret) og Skarsfjord. Skars mener at Barmen ikke er et alternativ på defensiv midtbane og rangerer han bak både Haugen, Nordkvelle og Larsen på offensiv. Latterlig, men dette har vel han ymtet frempå i pressen. Jeg frykter bråk i kulissene. Her har Skarsfjord og Barmen alt å tape.

Belfort

Det må jo snart komme noen reaksjoner fra publikum på dette vannviddet

Klaus_Brann

Må jo gå an å kontakte en sulten journalist i BA som hiver seg på saken???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Belfort on September 02, 2012, 17:33:39 PM
Det må jo snart komme noen reaksjoner fra publikum på dette vannviddet


skulle nesten trodd det var Messi som var utelatt fra troppen vår, når man leser dette her.

Belfort

Quote from: Falkman on September 02, 2012, 17:45:51 PM
Quote from: Belfort on September 02, 2012, 17:33:39 PM
Det må jo snart komme noen reaksjoner fra publikum på dette vannviddet


skulle nesten trodd det var Messi som var utelatt fra troppen vår, når man leser dette her.


Når en ung og fremadstormende spiller blir utelatt fra troppen på bekostning av flere spillere som er svakere og det etter sigende ikke er noen skade så er det noe fundenmentalt galt i klubben

tsrqpo

Quote from: Klaus_Brann on September 02, 2012, 17:34:16 PM
Må jo gå an å kontakte en sulten journalist i BA som hiver seg på saken???


Har mindre og mindre tro på bergenspressen. Enten det er noe der eller ikke, spørsmålet burde blitt stilt, for lenge siden.
Fikk sansen for Barmen når han spilte før i år, nekter å tru at han har blitt så mye dårligere..

Falkman

Quote from: Belfort on September 02, 2012, 17:49:18 PM
Quote from: Falkman on September 02, 2012, 17:45:51 PM
Quote from: Belfort on September 02, 2012, 17:33:39 PM
Det må jo snart komme noen reaksjoner fra publikum på dette vannviddet


skulle nesten trodd det var Messi som var utelatt fra troppen vår, når man leser dette her.


Når en ung og fremadstormende spiller blir utelatt fra troppen på bekostning av flere spillere som er svakere og det etter sigende ikke er noen skade så er det noe fundenmentalt galt i klubben
[/quote







Barmen burde vært i troppen, det er jeg enig i. Men fundamentalt galt?? han er et brukbart talent, og kan sikkert gjøre en ok jobb i årene som kommer, men heller ikke mer.

Klaus_Brann

Lurer på hvem folk som var i mot å hente Wangberg mener vi skulle stilt med i dag...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Molde ser faktisk litt sliten ut. Har fakiri hatt ballberøring?

Klaus_Brann

Ja, det har han.
Elendig markering og dårlig press av Mjelde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Vi hadde fortjent bedre mot selveste Molde, etter førsteomgang. Vi har vært nære mange ganger, men vi mangler det lille pasningen som treffer, løpet som treffer litt bedre eller feilvalg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up