• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hødd - Brann Semifinalen NM 2012

Started by Xminator, August 20, 2012, 11:21:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

branngirl85

Kjapp rutebeskrivelse på 1881, 3 ferger + 1 bom..
Og reise tid 5 t og 33 min..
Det er litt underdrevet !

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 20:03:48 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2012, 19:57:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 19:50:34 PM
Ulsteinvik er langt faen ute i gokk, og du må med ørten ferger for å komme dit.


Ny vei gjør at man kan slippe unna med en ferge skal vi tro en lokal forumskribent. Men jeg vet ikke om det har så mye å si for de som vurderer å kjøre. Ferger kan jo være sårt tiltrengte avbrekk på veien.

Men er vi ikke generelt flere på bortekamp nå enn i 1999?

Edit. Ser du har endret litt på innlegget. Jeg tror vi kan overgå 1999, men helt enig i vurderingen om at vi ikke kommer i nærheten av fjoråret.


Det blir 80 km lenger å kjøre hver vei hvis du skal slippe unna med én ferge.

Molde er i det minste et sted det går an å fly til/fra.


Er den veien virkelig ferdig?
Tren på langskudd

Christian

Ingen flomlys på Høddvoll (er det mulig?!) og mulig avspark kl. 15.30 på en hverdag, melder NRK.

Smått vanvittig. Spiller ikkje dette laget i Adecco? Har de ingen fornuftige lisenskrav på det nivået?

Eg har spilt mykje fotball på veldig lavt nivå i Bergensområdet, men sjeldent har mangel flomlys vært et tema. NFF avviser selvfølgelig muligheter for å flytte kampen til helg.

Northside

En ting er at Hødd ikke har flomlys. Men NFF kan da for faen ikke sette kampstart så tidlig en vanlig ukedag!

Flytt kampen til en helg eller gi Brann hjemmekamp!

Nixon

Hva er problemet med tidlig kampstart for oss? Slik jeg ser det har det stort sett bare fordeler for de som har tenkt å reise oppover.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on August 20, 2012, 21:06:04 PM
Hva er problemet med tidlig kampstart for oss? Slik jeg ser det har det stort sett bare fordeler for de som har tenkt å reise oppover.


Blir så lite tid til drikking da, vettu.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

He he, jeg tenkte på det. Men håper de har bedre innsigelser enn som så.
Rød makt på Hansa

stig

August 20, 2012, 21:30:17 PM #57 Last Edit: August 20, 2012, 21:37:44 PM by stig
Tidlig kampstart er jo genialt. Man måtte antagelig tatt fri kampdagen uansett, men nå trenger man ikke komme hjem 4-5 tiden om morgenen neste arbeidsdag.

Forøvrig tror jeg kravene til flomlys i en tv sendt kamp i cupen er betraktelig strengere enn 6. divisjon på Nymark.
Nettsideansvarlig

Christian

Det er vel mer prinsippet. Semifinaler i folk flests arbeidstid er tåpelig. Greit at det kanskje gjør det enklere for reisende bortesupportere, men Høddvoll har plass til knappe 5000 tilskuere. Det er mange som ikke kommer til å ta høyde for å få sett den kampen live.

stig

Ja det passer nok reisende best. Var slik jeg tenkte;)   Blir sært å måtte nekte en evt. unge i huset å se Home and away pga semifinale, mens en evt. kone blir storfornøyd med å få se på Bliss i fred.

Pubene taper vel mest.
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

Folk er jo på jobb og skole 15:30. Blir latterlig lave seertall iallefall.
"og der snubler Sæternes igjen"

hansastril

Noen som vet om en pub i Ulsteinvik foresten? Fordel om de serverer hansa naturligvis
Stolt og kry

Northside

Er mer et prinsipp dette med tidlig kampstart. Noen her som hadde vært fornøyd med avspark 15:30 på Stadion en Onsdag?

For oss som reiser går det fint, og de som har det store behovet for fyring har vel bevist noen ganger at de kan begynne tidligere (eksempel når båtene til Stavanger går i 11-tiden og de stiller møkkings).

Spelaren

1530, blir tidlig heim frå jobb den dagen. Eventuelt *host*overtid*host med NRK strategisk plassert på den eine skjermen. Alt-Tab ftw.

Om kampen blei flyttet til Color Line hadde me vel garantert tapt uansett  ;) .
Gå av.

Xminator

Quote from: branngirl85 on August 20, 2012, 20:13:36 PM
Kjapp rutebeskrivelse på 1881, 3 ferger + 1 bom..
Og reise tid 5 t og 33 min..
Det er litt underdrevet !


1 ferge... Og 5t og 33 min bør være ett greit estimat om man er heldig med den ene fergen.

Morkel

Quote from: hansastril on August 20, 2012, 23:25:21 PM
Noen som vet om en pub i Ulsteinvik foresten? Fordel om de serverer hansa naturligvis


Det er 4 "pub'er" i Ulsteinvik, alle sammen ligger innenfor en 200 meters radius. Av disse stedene så vil jeg nok si at det er Kaffebaren som jeg ser for meg at det kommer til å bli mest besøkt, fordi det er det mest sentrale av stedene og fordi det er Høddsupporternes stampub. Etter dette og med overflow tror jeg nok sjangsene er størst for at folk ville ønske å gå på "den gode nabo", som nok hadde passet best hvis Brann ønsker å ha et arrangement før kampen allá det de hadde før semifinalen ifjor.   

http://www.kaffe-baren.com/
http://www.facebook.com/pages/Den-Gode-Nabo-Ulsteinvik/161715453876024
http://www.kaffikari.no/1.html

Markmus

Quote from: Xminator on August 21, 2012, 07:41:54 AM
Quote from: branngirl85 on August 20, 2012, 20:13:36 PM
Kjapp rutebeskrivelse på 1881, 3 ferger + 1 bom..
Og reise tid 5 t og 33 min..
Det er litt underdrevet !


1 ferge... Og 5t og 33 min bør være ett greit estimat om man er heldig med den ene fergen.


5t33m? Glem det.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on August 21, 2012, 10:23:45 AM
Quote from: Xminator on August 21, 2012, 07:41:54 AM
Quote from: branngirl85 on August 20, 2012, 20:13:36 PM
Kjapp rutebeskrivelse på 1881, 3 ferger + 1 bom..
Og reise tid 5 t og 33 min..
Det er litt underdrevet !


1 ferge... Og 5t og 33 min bør være ett greit estimat om man er heldig med den ene fergen.


5t33m? Glem det.


Gulesider slår til med 4 timer og 48 minutter på ein 340 km lang strekning. Skal holde ein solid snittfart oppover kyrastiene då (trur ferjetidene er utelatt).
Gå av.

Gulløl

http://fotball.bt.no/nm/article247573.ece
Mobilt flomlys, artig. Blir vel heist opp i noen skipskraner fra Ulstein eller Kleven  ;D
Brann får 433 billetter står det også. Og de kan kanskje være behjelpelige med å skaffe flere billetter.
Om de er smarte gir de hele borteseksjonen på 900 til Brann, da slipper de blanding av Brann supportere og Hødd supportere på de andre tribunene. 900 er 50% av det som det var av Brann supportere på Fredrikstad Stadion i fjor,
det bør vi absolutt klare.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

kommer til å ta en evighet å få bestemt kampdatoen....
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Quote from: Utmedsnolken on August 21, 2012, 15:02:18 PM
kommer til å ta en evighet å få bestemt kampdatoen....


Håper det blir torsdag slik at spillerne får en ekstra hviledag etter Rbk kampen på søndag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

KEO

Vi får sikkert onsdags kamp, så flytter de RBK kampen til fredag:-)
Opps'' det går jo ikke det er jo 2 tv lag som spiller så da må nok den gå på søndag uansett!
Hadde vi hatt borte kamp mot ett eller annet bygdelag den runden så hadde kampen vår blitt flyttet til lørdag eller fredag! Men så lenge det er mot RBK så blir det aldri aktuelt!
Så at det sportslige er første pri fra Nøff er som alt annet der i fra Crap
Nu kør vi!

Utmedsnolken

de kunne iallefall gitt oss en kampdato og så bestemt klokkeslettet senere. Flybilletter blir ikke akkurat billigere med tiden.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

August 21, 2012, 22:01:39 PM #73 Last Edit: August 21, 2012, 22:20:11 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

August 21, 2012, 22:44:55 PM #74 Last Edit: August 21, 2012, 22:49:52 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Gulløl

August 21, 2012, 23:18:24 PM #75 Last Edit: August 21, 2012, 23:56:54 PM by Gulløl
Vet ikke hvor mange Hødd pleier å ha i snitt på sine hjemmekamper men jeg ser at de hadde 1059 mot Sarpsborg 08  i fellesferien i sommer.

De 3900 som de legger ut til salgs til sitt hjemmepublikum til denne kampen bør normalt bli utsolgt rimelig raskt siden dette er en stor begivenhet der opp både fordi det er en semifinale og at det er Brann som kommer.

Publikumsrekorden på Høddvoll er for øvrig fra 1981. Hele 12 500 billetter ble da solgt til kvartfinalen i cupen mot Vålerengen. Trolig så enda flere kampen, men klubben hadde ikke trykket opp nok billetter. Sier litt om at interessen potensielt er veldig stor der oppe til slike storkamper.

Tror ihvertfall ikke Brann og vi som bortepublikum skal gjøre oss forhåpninger om å få utvidet kvoten på 433 billetter. Men flott om det skulle skje.

Så konklusjonen blir vel at både Hødd og Brann normalt selger sine billetter (3900 + 433) ganske raskt, og at begge leirer kunne solgt mer. Men skulle det hende at avspark blir kl.20 vil det nok redusere interessen til Brannsupporterne og øke den for Hødd supporterne.

Sjansene for sen kampstart er vel ikke så stor, for det første må Hødd skaffe mobilt flomlys, deretter må det testes så fort som råd og tilfredstille krav fra NFF og NRK. Så mye må klaffe for at det skal bli noe av.
Står litt om dette på Hødd sine sider under denne linken.
http://www.hodd.no/news/article/13thcu7sf4r1q1mhwkk04nnh4f/title/jobbar-for-flomlyskamp

Ellers. Er litt spent på den "rettferdige måten" Branns billettkvote skal fordeles på. En må ihvertfall ikke risikere at det blir delt ut mye billetter i hytt og pine som ikke blir brukt, f.eks. til spillere, administrasjon og sponsorer. Noen vil vel sikre seg billetter "for sikkerhets skyld" før det egentlige salget starter om de får muligheten til det, og når det nærmer seg kampdag gidder noen av de ikke å reise og billettene blir ikke brukt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

August 22, 2012, 05:54:03 AM #76 Last Edit: August 22, 2012, 05:56:34 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Billettkø i Ulsteinvik, antar alle billettene går i løpet av dagen

http://www.smp.no/fotball/article498979.ece
"og der snubler Sæternes igjen"

Juve

August 22, 2012, 08:52:10 AM #78 Last Edit: August 22, 2012, 08:58:44 AM by Juve

krøvel vellevold

Vi kan vel regne med at dette blir årets sponsor-tur og ansatte-tur. Brann chartrer sikkert og fly og fyller opp med 150 sponsorer/ansatte. Så går resten til Allmenningen som har forkjøpsrett. Kanskje 45 billetter til Bataljonens buss. Hadde ikke forundret meg.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Den eneste og mest rettferdige måten å fordele billettene på er å selge hver eneste av de 433 billettene til de som virkelig vil slite for å få kjøpt, dvs. dei som vil stå i kø de nødvendige timene foran en billettluke. Det gidder ikke sponsorene ihvertfall. Og det må kun selges en(1) billett til hver i køen.
Men Roald sikrer vel seg og sine "gode støttespillere", de som kun går på semifinaler og cupfinaler. Dette ender opp i anarki og et helsikes spetakkel, bare vent å se  >:(
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

går kampen tidlig på dagen, så blir det nok ikke noe særlig sponsorer. Får håpe flomlys-eksperimentet går til helvete
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 22, 2012, 09:49:01 AM
Vi kan vel regne med at dette blir årets sponsor-tur og ansatte-tur. Brann chartrer sikkert og fly og fyller opp med 150 sponsorer/ansatte. Så går resten til Allmenningen som har forkjøpsrett. Kanskje 45 billetter til Bataljonens buss. Hadde ikke forundret meg.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2012, 10:11:25 AMgår kampen tidlig på dagen, så blir det nok ikke noe særlig sponsorer.


Hvorfor tror du det? Er det andre negative sider ved tidlig kampstart for sponsorene enn for oss supportere?
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

ser for meg at sponsorer ser litt mer alvorlig på det å miste en hel arbeidsdag, men kan jo være jeg er litt fordomsfull der
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Forskjellen er at sponsorer på kamp kan anses som arbeidende ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 22, 2012, 10:27:29 AM
Forskjellen er at sponsorer på kamp kan anses som arbeidende ...


He he, ja, det er mye sannhet i det. En semifinaletur kan lett bli en bra arbeidsdag med nettverksbygging og kundepleie. Brann lager jo gjerne også et opplegg med seminar og middag før kampen. Slik de f.eks. gjorde i Fredrikstad i fjor.

Nei, så jeg tror ikke at kamptidspunktet har så mye å si. Det kan være en like stor ulempe med sein hjemkomst hvis kampen starter sent.
Rød makt på Hansa

dudo

Tipper at de fleste sponsorbillettene går til kunder av firmaene som sponser. Klassisk godgjøring i Bergen.

Edit: På vippen på Stadion, altså.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Er det så stas for sponsorer å stå på en lav betongtribune uten tak? Er ikke akkurat vip-fasiliteter på Høddvoll.

Ender vel uansett opp med at disse flomlysene ryker ti minutt ut i kampen og den må avlyses
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2012, 10:59:52 AM
Er det så stas for sponsorer å stå på en lav betongtribune uten tak? Er ikke akkurat vip-fasiliteter på Høddvoll.

Ender vel uansett opp med at disse flomlysene ryker ti minutt ut i kampen og den må avlyses


Da vinner vi 0-3 ifølge NFFs regelverk som ikke ble fulgt i fjor ;D
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2012, 10:59:52 AMEr det så stas for sponsorer å stå på en lav betongtribune uten tak? Er ikke akkurat vip-fasiliteter på Høddvoll.


Brann får helt sikkert noen litt bedre plasser også. Men det kan helt klart trekke ned i forhold til sponsorinteressen. Selv om noen litt mer eventyrlystne kan synes det er gøy å for en gang skyld blande seg med supporterne på gulvet...:)
Rød makt på Hansa

Eivind

August 22, 2012, 11:22:34 AM #91 Last Edit: August 22, 2012, 11:59:41 AM by Eivind
Har familie i Ulsteinvik som i dag sto i kø og skaffet billetter. De kunne fortelle at billettene er revet bort, lange køer.

Videre forteller de at Hødd jobber i kulissene med å sitte opp provisoriske tribuner. Dette vil øke kapasiteten med 2000 tilskuere til denne kampen, noe som gjør at også Branns kvote vil øke. Dette skal man få svar fra NFF om man får tillatelse til i kveld.  Har vel mine tvil på at NFF godkjenner dette...


http://www.hodd.no/news/article/249riaemu0sq1bvviyu37qweq/title/viktig-billettinfo

http://www.hodd.no/news/article/tx5etrk0kgb11vw744s56pcsh/title/hodd-brann-er-utsolgt

Utmedsnolken

Fint hvis de bare kunne satt en kampdato først og så begynt å jobbe med ekstra tribuner og mobile flomlys

edit: fikk sikret meg backup-billett jeg også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Northside

Quote from: Eivind on August 22, 2012, 11:22:34 AM
Videre forteller de at Hødd jobber i kulissene med å sitte opp provisoriske tribuner. Dette vil øke kapasiteten med 2000 tilskuere til denne kampen, noe som gjør at også Branns kvote vil øke. Dette skal man få svar fra NFF om man får tillatelse til i kveld.  Har vel mine tvil på at NFF godkjenner dette...


Glemt det! Da kan man jo risikere å få en stor fest i Norsk fotball, selv om NFF har sørget for at kampen skal gå 15:30 midt i uken. I tillegg mister TV-selskapene (NRK) 2000 TV-seere, slikt betyr tapte penger og produktet til NFF blir mindre verd.

Eivind

Quote from: Northside on August 22, 2012, 11:39:00 AM
Quote from: Eivind on August 22, 2012, 11:22:34 AM
Videre forteller de at Hødd jobber i kulissene med å sitte opp provisoriske tribuner. Dette vil øke kapasiteten med 2000 tilskuere til denne kampen, noe som gjør at også Branns kvote vil øke. Dette skal man få svar fra NFF om man får tillatelse til i kveld.  Har vel mine tvil på at NFF godkjenner dette...




Glemt det! Da kan man jo risikere å få en stor fest i Norsk fotball, selv om NFF har sørget for at kampen skal gå 15:30 midt i uken. I tillegg mister TV-selskapene (NRK) 2000 TV-seere, slikt betyr tapte penger og produktet til NFF blir mindre verd.


Er vel relativt stor sjanse for at dette er tankegangen ja, dessverre!

krøvel vellevold

Kan ikke tenke meg at NFF sier ja til provisorisk tribune. De har alltid sagt nei til sånt tidligere.

Men provisoriske tribuner er helt OK i EM, VM og OL...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, de er ganske restriktive, og hovedforklaringen er sikkerheten. Det er greit nok at det i noen år var mange palletribuner rundt om når lokale lag møtte topplag, men det burde være en smal sak å få en minimumsstandard med godkjente stillaser.
Rød makt på Hansa

vebo

Skulle til å si det samme som Krøvel. Halvparten av fasilitetene i London, om ikke mer, var jo midlertidige installasjoner.
Tiocfaidh ár lá

Xminator

2012, året da det var vanskeligere å få billett til semifinalen enn finalen?

Utmedsnolken

August 22, 2012, 15:35:16 PM #99 Last Edit: August 22, 2012, 15:37:06 PM by Utmedsnolken
har hørt at onsdag er det som er den dagen som er mest aktuell nå(som davy også påstod), men pga dette flomlyset så er ingenting sikkert. Får de det godkjent så må vel en av kampene over på torsdagen-
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up