• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd Grenland - Brann 24.08.2012 kl 19.00 (runde 20)

Started by vebo, August 20, 2012, 08:36:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

August 24, 2012, 20:17:30 PM #150 Last Edit: August 24, 2012, 20:28:51 PM by Belfort
Quote from: Kruxleiven on August 24, 2012, 20:05:49 PM
Dette her minner om rbkweb slik de har sett ut etter at Janne kom til klubben. Jeg er heller ikke fornøyd med 0 poeng, men det får da være måte på. Dette er ikke tidenes dårligste Brann-kamp. En del hakk igjen til 0-8 i Molde.

Odd-laget er ikke noe b-lag. Det er omtrent slik de ser ut når de leverer en bra kamp på hjemmebane. Det som er skuffende er at vi ikke får noenting til. Guttene mister utrolig fort selvtillit ser det ut som, og det var overhodet ingen sjef utpå der i dag. Mjelde ønsket visst å være det, men han tar bare en mengde dårlige valg. Temperamentet slår bare dårlig ut for laget og vi mister verdifull tid på slutten.


Molde var et topplag og hadde vi ikke hatt Piotr i dag så kunne det blitt stygt. Vi møter et lag som nærmest er i oppløsning. Mange vil bort og de mangler 3 helt sentrale spillere i dag.

Likevel er vi ikke i nærheten med det jævla dritt spillet vårt. ng.

Bare det at vi starter med en spiller som er: taklingssvak, temposvak,gjennombruddssvak, målsvak og sånn kunne jeg fortsatt. Det sier det meste om Skarsfjord. Nok er nok, kom deg ut av klubben Skarsfjord.

Korv

At noen i hele tatt gidder å snakke om dommeren etter denne kampen er faen meg utrolig. Tapermentalitet. Laget spiller piss og DET er problemet.

Vestkanten

Fullstendig blottet for ære og moral! Inn med sultne unggutter til neste kamp, ut med Ojo, Huseklepp og Fakiri! Lurer på om de er flau? Eller ler de hele veien til Banken? Eller kanskje de tror at de er god??
Heia Brann!

Markmus

Quote from: eivhelle on August 24, 2012, 19:58:47 PM
Ellers synes jeg Ojo blir snytt for en soleklar straffe når han blir overfalt på vei frem for å heade ballen i mål. Vi kunne faktisk utrolig nok ha vunnet denne kampen om dommeren hadde gjort jobben sin.


Ja, det kunne vi, men vi får se positivt på det: Skarsfjord får ikke anledning til å si "vi vant på en dårlig dag" og på den måten slippe unna pes.
Ka du ve?

aleksanderhjelleseth

Vet ikke hvor eg skal begynne...



Takk for videoen Spelaren, helt klart den eneste underholdningen eg har vært vitne til i dag. :/


melkegutten

Treneren har ansvaret for å ta ut riktig lag og gjøre riktige bytter. Her burde han ha byttet minst 2 spillere tidelig i 1omg for og gi et eksempel.

Koffert1

Det er ikke lett å trekke noe som helst positivt ut av denne kampen, der det faktisk går så langt at man kan begynne å tvile på om Huseklepp fortsatt er i stand til å holde TL nivå.

Men, jeg mener likevel at Haugen og Larsen skal ha honnør for måten de kommer inn på. De blir kastet ut i en håpløs kamp med håpløse medspillere som ikke er i stand til å gjøre en dritt. Likevel glimter de til med innsats, vilje og gode innvolveringer (Les: smarte passninger fra haugen og villige løp fra larsen. Samt innlegg). Hvis disse stortalentene ikke får mer tillit fremover, er det noe katastrofalt galt i hodet til Skars, og desverre er det nok det i resten av styret óg.

.. Jeg tror faktisk jeg hadde slått Skars om han var i nærheten nå..   Hassan for faen....

Spelaren

Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Jose Arrogantio on August 23, 2012, 16:50:37 PM
Quote from: Nixon on August 23, 2012, 15:40:49 PM
http://www.brann.no/news/article/19jxzl3lnw71w101sujl4phg8w/title/klar-til-a-starte-mot-odd

Hvis spillerne på bildet er førsteelleveren blir det ingen overraskelser på mandag...


Blir litt overrasket om Brann stiller med 9 mann.


Ble litt overrasket da de gjorde det. For de kan da ikke ha stilt med mer enn ni stykker på en gang ...?

Quote from: Vestkanten on August 24, 2012, 20:24:37 PM
ut med Ojo, Huseklepp og Fakiri! Lurer på om de er flau? Eller ler de hele veien til Banken?


Ikke umulig at en eller to av de nå må le hele veien til Benken.
Noe må i alle fall Skars gjøre. Han var rimelig sur både i pausen og etter kampen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

eivhelle

August 24, 2012, 22:07:30 PM #160 Last Edit: August 24, 2012, 22:12:57 PM by eivhelle
Det verste med denne kampen er følelsen av å bli pissa på av et lag som vi spiller for spiller skulle vært mye bedre enn. Det hadde helt klart vært særdeles urettferdig om vi hadde stjelt med oss 3 poeng her. Men på den annen side tapte vi hjemme mot VIF etter å ha rundspilt de med 10 mann, så sånn sett kunne vi fint ha levd godt med en urettferdig seier. Derfor føles det tross alt litt bittert at Odd får med seg seieren etter et juksemål. Denne følelsen blir ikke svakere av å høre uttalelsene til Fagermo i etterkant. Jeg klarer rett og slett ikke å unne den mannen å vinne.

I forhold til det at Odd skapte mange målsjanser så må en også legge til at dommeren forærte dem flere gunstige dødballer i første omgang, han ødelegger et glimrende fremspill som kunne ha resultert i en stor målsjanse helt på slutten av kampen, Ojo blir snytt for en soleklar straffe og så toppen av kaka er at Odd får lov til å slå ballen i mål med handa. Forøvrig var det ingen felling av Odd spilleren i forbindelse med scoringen så han skulle på ingen måte hatt straffe i stedet for scoring heller.

Ellers mener jeg at en kamp på kunstgress mot en presumtivt svakere motstander bør være en gylden anledning til å la de yngre spillerene få sjansen til å vise seg frem. Så i likhet med de fleste andre her er jeg en smule forbannet på Skarsfjords disponeringer av mannskapet sitt. Når skal han egentlig la Haugen og Barmen få sjansen til å vise seg frem? Sparer han dem til hjemmekampene mot Molde og RBK? Hadde enda Hassan og Norkvelle overbevist mot Godset i forrige kamp, men nei. De var langt fra bra i den kampen og definitivt ikke bra i dag. Mjelde har heller ikke vist noe tegn til storspill på defansiv midtbane og da burde det vært dekket for Barmen og Haugen.

Det er mulig at Norkvelle løper mer og lenger enn det Haugen og Barmen gjør, men i dag rotet han stort sett bort hver eneste ball og klarte knapt å finne en eneste medspiller med pasningene. Haugen viste nok i de 20 minuttene han fikk sjansen til å bevise at han er den nærmeste til å erstatte Soko som ballfordeler på midten.

Gulløl

Etter kampen benytter Fagermo anledningen til å slenge dritt om Brann. Mye kan sikkert sies om Brann på den negative siden spesielt i dag men at de har ræven full av penger er ikke i nærheten av sannheten, Brann var nesten konk for 3-4 år siden og har såvidt fått hodet litt over vannflaten.



http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/fagermo-sjuaatte-telemarkinger-som-rundspiller-et-lag-som-har-raeva-full-av-penger-3860237.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


krøvel vellevold

Quote from: Belfort on August 24, 2012, 20:17:30 PM

Molde var et topplag



Ja hvis 9. plass er plasseringen til et topplag, så var de det. Brann kom på 8.plass...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 24, 2012, 22:35:12 PM
Etter kampen benytter Fagermo anledningen til å slenge dritt om Brann. Mye kan sikkert sies om Brann på den negative siden spesielt i dag men at de har ræven full av penger er ikke i nærheten av sannheten, Brann var nesten konk for 3-4 år siden og har såvidt fått hodet litt over vannflaten.



http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/fagermo-sjuaatte-telemarkinger-som-rundspiller-et-lag-som-har-raeva-full-av-penger-3860237.html



Er det to trenere jeg hater i Norge er det han og Rekdal. Løkhuer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Piotr var en gud i dag. Rett og slett. Lenge siden jeg har sett keeperspill på et såpass høyt nivå.

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 24, 2012, 22:02:55 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 23, 2012, 16:50:37 PM
Quote from: Nixon on August 23, 2012, 15:40:49 PM
http://www.brann.no/news/article/19jxzl3lnw71w101sujl4phg8w/title/klar-til-a-starte-mot-odd

Hvis spillerne på bildet er førsteelleveren blir det ingen overraskelser på mandag...


Blir litt overrasket om Brann stiller med 9 mann.


Ble litt overrasket da de gjorde det. For de kan da ikke ha stilt med mer enn ni stykker på en gang ...?

Quote from: Vestkanten on August 24, 2012, 20:24:37 PM
ut med Ojo, Huseklepp og Fakiri! Lurer på om de er flau? Eller ler de hele veien til Banken?


Ikke umulig at en eller to av de nå må le hele veien til Benken.
Noe må i alle fall Skars gjøre. Han var rimelig sur både i pausen og etter kampen.


Sur, helt uten å ta grep. Han ble taktisk utmanøvrert av Fagermo. Fagermo!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Korv on August 24, 2012, 22:50:47 PM
Å steike som jeg misliker kjeften på den fyren der! Han vet jo utmerket godt at vi ikke har ræven full av penger, men bruker liksom det som et argument for å skape et "David mot Goliat-bilde." For en kødd.


Vel ... Se spillerne vi har hentet de siste årene, og du innser at vi har betraktelig mer penger enn vi selv liker å tro. Venstrebacken vår koster omtrent like mye som Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Sindre32 on August 25, 2012, 00:06:46 AM
Piotr var en gud i dag. Rett og slett. Lenge siden jeg har sett keeperspill på et såpass høyt nivå.


Enig i at Piotr var vår klart beste spelar.
Han er god i felt og god på strek.
Men han har diverre svært begrensa fotteknikk.

I dagens moderne fotball er det viktig for ein keeper med teknikk i beina.
Spelet hans på tilbakespel er diverre med på å gjera Brann enno dårlegare.
Alle tilbakespel blir pola lengst mogleg framover.  60-70% av desse går til motspelar.  Det er nesten like effektivt å sende den ut til kast.  Poenget er at det ofte er vanskeleg å bygge opp eit angrep med pasningsspel bakfrå med ein slik keeper.  Piotr er faktisk ein av mange grunnar til at me spelte ein dritkjip kamp i går.  Lik det eller ei.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: dudo on August 25, 2012, 09:37:29 AM
Men er det Piotrs evner, eller et taktisk valg?

Du ser vel at han totalt manglar fotteknikk?
Det er sjølvsagt evnene det står på.
På dette området er eg faktisk drit missunneleg på Viking.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Joda, distribusjonen er ikke blant de bestes, og det er en svakhet. Jeg er dog ikke sikker på om det bare er dét det går på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

For øvrig er det 28-5 i avslutninger, og 7-1 i avslutninger på mål. Har noen børsene i BA og BT?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

BT hadde 2 til Fakiri og 8 til Piotr. 5 til Kork. Ellers var det 3ere og 4ere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Quote from: osoerli on August 25, 2012, 09:42:29 AM
Quote from: dudo on August 25, 2012, 09:37:29 AM
Men er det Piotrs evner, eller et taktisk valg?

Du ser vel at han totalt manglar fotteknikk?
Det er sjølvsagt evnene det står på.
På dette området er eg faktisk drit missunneleg på Viking.


Fintet da ut en eller annen Godset-spiller som presset ham forrige søndag. Kunne ha polet ballen ut, men ville heller vise seg frem ;)
Ka du ve?

dudo

Grønner spiller mot Molde. Skarsfjord: "Det kan bli spennende". Flott innstilling.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Sørgelige greier.

At det skal være så vanskelig å prøve å spille fotball, er det eg ikkje skjønner. Haugen tilfører etter sitt innhopp litt ro med ballen, vilje og evne til å slå pasninger. Da kom det et par tilløp som viser hvor enkelt det kan gjøres. Vil i alle fall ha Haugen inn mot Molde. Vi må ha pasningsspillere på banen.

Northside

Vi hadde med oss 2 bannere til kampen som skulle vært spilt på Søndag.

"Når spilles neste kamp"


(Dette banneret brukte vi mot VIF for noen år siden. Litt feile farger mot ODD, men regner med det går fint).

Mye rart(!) på bortefeltet denne kampen, men til tider god stemning. Kampen er noe av det kjedeligste jeg har sett på lengre, men det regner jeg med andre har fått med seg allerede.

Litt herlig når de viste reprise av Odd sitt mål på storskjermen rett ved siden av bortefeltet. Herlig rabling når alle så "guds hånd".

blobby winters

Tifo-en er kanskje det eneste positivt jeg kan si om kampen.

Det som gjør at jeg er so forbanna er at det ikke kom som en overraskels at Brann var elendig i går.Da jeg fikk SMS med lag oppstilling og så at Nordkvelle og Fakiri skule spille DM sammen fryktet jeg det verste. De var elendige mot Godset så Skars velger dem igjen  ??? Barmen gjør 1 feil mot Vålerenga og er ut i kulden i lang tid. ???

Markmus

Quote from: Northside on August 25, 2012, 13:08:26 PM
Litt herlig når de viste reprise av Odd sitt mål på storskjermen rett ved siden av bortefeltet. Herlig rabling når alle så "guds hånd".


De har jo ikke lov til å vise kontroversielle situasjoner i reprise, så her vanker det nok bot for Odd ;)
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: dudo on August 25, 2012, 11:24:30 AM
Grønner spiller mot Molde. Skarsfjord: "Det kan bli spennende". Flott innstilling.


Det var da og en måte å tolke utsagnet på. Stikk motsatt av hvordan jeg tolket det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Du tolker det som: "Jeg skal løpe 100 meter mot Bolt i morgen. Det kan bli spennende..."?:)
Rød makt på Hansa

krakra

Eller "Fakiri og Nordkvelle sentralt mot Odd. Dette kan bli spennende".

Jeg tror ikke det er noen vits i å tooke så mye det Skars sier. Det har ikke alltid sammenheng med.virkeligheten. Jeg tror ikke han går rundt og gleder seg til å starte med Grønner og Wangberg mot Molde. Det er ikke engang sikkert at det blir duoen. Kalvenes skal vel spille for andrelaget over helgen og er på vei tilbake og Jonsson er usiller?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Markmus

Forklarer en del. Merkelig at han får dømme Brann.
Ka du ve?

Northside

4.2 Valg av styre (Klanen)

Valgkomitéens instilling ble enstemming vedtatt av årsmøtet, Klansstyret 2002 består av:

Kjell Grønningen
Stein Jerman
Gjermund Nordtug
Mikkel Kjelstrup
[B]Trond Ivar Døvle[/B]
Jon Vegard Sandem
Atle Enersen

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on August 25, 2012, 17:21:59 PM
Forklarer en del. Merkelig at han får dømme Brann.


Når det er sagt: Jeg tror partisk dømming sitter veeeeeldig langt inne. Hadde jeg dømt VIF eller RBK, hadde jeg gjort mitt ytterste for å fremstå som en god og upartisk dommer. Hvem vil vel fremstå som en udugelig dommer bare for å få et ønsket resultat i en enkeltkamp som strengt tatt ikke betyr noe særlig? Det var ikke akkurat VIF-gull som stod på spill hvis Brann hadde tatt poeng i går. Men likevel; det legger jo opp til spekulasjon. Det er ikke heldig at et x-klansstyremedlem dømmer hatklubben Brann.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Dommeren var da ikke noe problem i denne kampen. Jeg har sett mer upartiske dommere som har dømt mer hårreisende. Målet var feil etter 3 repriser, eller om du stod på rett sted. Dommeren var av det bedre i tippeligaen.

Det er synd Ojo ikke har en like god dag på jobben som Piotr, for da hadde vi tatt med oss hjem både 3 og 4 poeng.

Ellers er det vist gått sport i å snakke om hvor jævlige gode man er på talentsatsing. Sist var det Strømsgodset med halve nordnorge på laget. Nå er det Odd med 1 spiller fra egen stall og resten har måttet bevise talentet sitt andre steder før Odd tar over. Regner med at vi får en ny runde mot Molde.

eivhelle

Quote from: Xminator on August 26, 2012, 06:56:34 AM
Dommeren var da ikke noe problem i denne kampen.

Hvis du ser bort fra det faktum at han bommet den situasjonen som avgjorde kampen og snøt Brann for et realtivt klart straffespark da Ojo hadde sjansen til å utligne. Ja vi har sett dårligere dømming før, men feilene i denne kampen var avgjørende for utfallet av kampen. Og da driter jeg i at Odd hadde mange sjanser de ikke maktet å score på og at Brann skapte lite, for det er også en del av gamet.

Sindre32

Quote from: osoerli on August 25, 2012, 09:42:29 AM
Quote from: dudo on August 25, 2012, 09:37:29 AM
Men er det Piotrs evner, eller et taktisk valg?

Du ser vel at han totalt manglar fotteknikk?
Det er sjølvsagt evnene det står på.
På dette området er eg faktisk drit missunneleg på Viking.

krøvel vellevold

Quote from: eivhelle on August 26, 2012, 08:16:43 AM
Quote from: Xminator on August 26, 2012, 06:56:34 AM
Dommeren var da ikke noe problem i denne kampen.

Hvis du ser bort fra det faktum at han bommet den situasjonen som avgjorde kampen og snøt Brann for et realtivt klart straffespark da Ojo hadde sjansen til å utligne. Ja vi har sett dårligere dømming før, men feilene i denne kampen var avgjørende for utfallet av kampen. Og da driter jeg i at Odd hadde mange sjanser de ikke maktet å score på og at Brann skapte lite, for det er også en del av gamet.


Men er det ikke en viss fare for at det hadde blitt straffe hvis hands-situasjonen ikke hadde blitt mål?
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2012, 09:07:22 AM
Quote from: eivhelle on August 26, 2012, 08:16:43 AM
Quote from: Xminator on August 26, 2012, 06:56:34 AM
Dommeren var da ikke noe problem i denne kampen.

Hvis du ser bort fra det faktum at han bommet den situasjonen som avgjorde kampen og snøt Brann for et realtivt klart straffespark da Ojo hadde sjansen til å utligne. Ja vi har sett dårligere dømming før, men feilene i denne kampen var avgjørende for utfallet av kampen. Og da driter jeg i at Odd hadde mange sjanser de ikke maktet å score på og at Brann skapte lite, for det er også en del av gamet.


Men er det ikke en viss fare for at det hadde blitt straffe hvis hands-situasjonen ikke hadde blitt mål?


Enkelte mener til og med det i så fall skulle vært straffe og rødt kort, uten at jeg er helt enig i det eventuelle røde kortet. Slik sett kan man uansett ikke klage på den. Straffesituasjonen med Ojo kan også diskuteres, personlig synes jeg det ville vært litt småbillig.

Alt i alt synes jeg denne dommeren klarte seg bra, vi har hatt langt verre.

eivhelle

Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2012, 09:07:22 AM
Quote from: eivhelle on August 26, 2012, 08:16:43 AM
Quote from: Xminator on August 26, 2012, 06:56:34 AM
Dommeren var da ikke noe problem i denne kampen.

Hvis du ser bort fra det faktum at han bommet den situasjonen som avgjorde kampen og snøt Brann for et realtivt klart straffespark da Ojo hadde sjansen til å utligne. Ja vi har sett dårligere dømming før, men feilene i denne kampen var avgjørende for utfallet av kampen. Og da driter jeg i at Odd hadde mange sjanser de ikke maktet å score på og at Brann skapte lite, for det er også en del av gamet.


Men er det ikke en viss fare for at det hadde blitt straffe hvis hands-situasjonen ikke hadde blitt mål?

I så fall ville det har vært en annen feil. Fakiri gjør ingenting galt som tilsier straffe. Odd spilleren slenge seg frem for å nå ballen, treffer ikke ballen med beina og bruker derfor armen til å ta med seg ballen.

Da jeg så situasjonen første gangen trodde jeg at Fakiri puttet ballen i eget mål siden Odd spilleren var for langt fremme til å få med seg ballen med beina. Jeg er enig at det ikke er lett å dømme riktig i den situasjonen, men det var likefullt en feil. Jeg synes det er mer graverende at Ojo ikke fikk straffe, fordi den situasjonen var enkelt å se og det var ganske åpenbart at Odd spilleren kun konsentrerte seg om å ta ut Ojo og ikke var i nærheten av å prøve å nå ballen. Spilleren gikk også inn med mye kraft og laget noe som ville har vært et soleklart frispark alle andre steder på banen.

Hatleking

I tillegg til dei, er det tre latterleg lette frispark som Odd får rett foran 16-meteren. Ja, det var ein elendig kamp - men like fullt graverande feil som var avgjerande for matchutfallet.

Sindre32

Quote from: eivhelle on August 26, 2012, 10:52:14 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2012, 09:07:22 AM
Quote from: eivhelle on August 26, 2012, 08:16:43 AM
Quote from: Xminator on August 26, 2012, 06:56:34 AM
Dommeren var da ikke noe problem i denne kampen.

Hvis du ser bort fra det faktum at han bommet den situasjonen som avgjorde kampen og snøt Brann for et realtivt klart straffespark da Ojo hadde sjansen til å utligne. Ja vi har sett dårligere dømming før, men feilene i denne kampen var avgjørende for utfallet av kampen. Og da driter jeg i at Odd hadde mange sjanser de ikke maktet å score på og at Brann skapte lite, for det er også en del av gamet.


Men er det ikke en viss fare for at det hadde blitt straffe hvis hands-situasjonen ikke hadde blitt mål?

I så fall ville det har vært en annen feil. Fakiri gjør ingenting galt som tilsier straffe. Odd spilleren slenge seg frem for å nå ballen, treffer ikke ballen med beina og bruker derfor armen til å ta med seg ballen.

Da jeg så situasjonen første gangen trodde jeg at Fakiri puttet ballen i eget mål siden Odd spilleren var for langt fremme til å få med seg ballen med beina. Jeg er enig at det ikke er lett å dømme riktig i den situasjonen, men det var likefullt en feil. Jeg synes det er mer graverende at Ojo ikke fikk straffe, fordi den situasjonen var enkelt å se og det var ganske åpenbart at Odd spilleren kun konsentrerte seg om å ta ut Ojo og ikke var i nærheten av å prøve å nå ballen. Spilleren gikk også inn med mye kraft og laget noe som ville har vært et soleklart frispark alle andre steder på banen.


eivhelle

August 26, 2012, 13:20:47 PM #198 Last Edit: August 26, 2012, 13:24:11 PM by eivhelle
Quote from: Sindre32 on August 26, 2012, 12:28:15 PM


Fakiri gir Shala en håndleddsdytt som på ingen måte hindrer han i å kaste seg fremover med beina først. I situasjonen der Ojo skulle hatt straffe går Odd spilleren inn med hele kroppen i hoftehøyde på Ojo i det han hopper opp. Du kan ikke sammenligne kraften som er brukt i de to situasjonene.

At Fakiri dytter litt ser du ikke med mindre du sjekker opptaket i slow motion, mens taklingen av Ojo kan du se på 100 meters hold uten briller selv om du er kraftig nærsynt.

Kan jo legge til at Odd skapte sin to største målsjanser på det etterfølgende angrepet og corneren etter det. (En alene med keeper og deretter headingen i tverrliggeren)

Jeg måtte ta en titt på opptaket av kampen for å få sett litt nærere på situasjonen med Ojo siden TV2 ikke har giddet å ta det med i sammendraget. Da fikk jeg samtidig sammenlignet litt hvordan midtbanen fremsto med og uten Haugen. Og konklusjonen er uten tvil at alt ble mye bedre med Haugen på banen. I motsetning til Hassan som alltid snur mot eget mål når han blir presset prøvde Haugen konsekvent å få ballen fremover og stort sett alltid til god adresse.

Xminator

Skarsfjord kan godt starte med både Grønner, Barmen og Haugen mot Molde. Jeg skal ikke skyte ham om vi taper med de på banen heller. Jeg vil derimot rette en anklagende pekefinger mot de som knuger på pengene.

Go Up